Výroční zpráva za rok 2010
Výroční zpráva o činnosti Kanceláře Poslanecké sněmovny v oblasti poskytování informací za rok 2010
Výroční zprávu zpracovalo samostatné oddělení styku s veřejností Kanceláře Poslanecké sněmovny podle Zásad pro zabezpečování úkolů vyplývajících pro Kancelář Poslanecké sněmovny dle § 18 odst. 1, zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Přijaté a vyřízené žádosti o informace:
a) počet podaných žádostí o informace | 8422 |
z toho: | |
prostřednictvím telefonních linek | 7948 |
elektronickou poštou a dopisy | 322 |
při osobních návštěvách Kanceláře Poslanecké sněmovny | 152 |
počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádostí | 0 |
b) počet podaných odvolání proti rozhodnutí | 1 |
c) opis podaných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace | 0 |
d) výpočet poskytnutých výhradních licencí | 0 |
e) počet stížností podaných podle § 16 a, důvody jejich podání a způsob jejich vyřízení | 0 |
f) další informace | 0 |
Většina žádostí o informace byla položena telefonicky. Středem zájmu občanů a sdělovacích prostředků byly informace o programu, průběhu a výsledcích jednání Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Občané se informovali o možnosti osobně sledovat jednání Poslanecké sněmovny.
Řada dotazů se vztahovala k volbám do Poslanecké sněmovny.
Na Kancelář Poslanecké sněmovny se občané obracejí též písemnou formou. Více než pětina těchto žadatelů se zajímala o legislativní proces (znění návrhů zákonů, důvodové zprávy, hlasování poslanců, pozměňovací návrhy, interpelace).
Dále se dopisy a e-maily soustřeďovaly na poslanecké platy a náhrady.
Více než 80 procent dotazů při osobních návštěvách Kanceláře Poslanecké sněmovny Parlamentu se týkalo hospodaření politických stran a majetkových poměrů poslanců.
Všechny žádosti o informace byly vyřízeny v zákonem stanovené lhůtě. Úhrada za poskytnutí informace nebyla účtována.