Výroční zpráva za rok 2009
Výroční zpráva o činnosti Kanceláře Poslanecké sněmovny v oblasti poskytování informací za rok 2009
Výroční zprávu zpracovalo samostatné oddělení styku s veřejností Kanceláře Poslanecké sněmovny podle Zásad pro zabezpečování úkolů vyplývajících pro Kancelář Poslanecké sněmovny dle § 18 odst. 1, zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Přijaté a vyřízené žádosti o informace:
a) | počet podaných žádostí o informace | 1382 |
z toho: | ||
prostřednictvím telefonní informační linky | 1109 | |
elektronickou poštou a dopisy | 238 | |
při osobních návštěvách Kanceláře PSP | 35 | |
počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádostí | 0 | |
b) | počet podaných odvolání proti rozhodnutí | 0 |
c) | opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace | 0 |
d) | výčet poskytnutých výhradních licencí | 0 |
e) | počet stížností podaných podle § 16 a, důvody jejich podání a způsob jejich vyřízení | 1 |
f) | další informace | 0 |
Žádosti o informace se vztahovaly především k zákonodárné činnosti Poslanecké sněmovny, tj. k návrhům zákonů, ke stavu jejich projednávání a k zákonům Parlamentem ČR přijatým. Občané a instituce požadovali důvodové zprávy k návrhům zákonů, pozměňovací návrhy, informace o hlasování poslanců k předloženým návrhům, k nabytí účinnosti zákona. Četné byly dotazy k termínům a k programu schůzí Poslanecké sněmovny a jejích orgánů, dotazy na složení výborů a komisí i žádosti o kontaktní adresy na poslance a jejich kanceláře ve volebních obvodech.
V jednom případě byla podána stížnost na nedodržení lhůty pro vyřízení žádosti o informaci. Informace byla s omluvou dodatečně poskytnuta.
Úhrada za poskytnutí informace nebyla v žádném případě účtována.
29. 1. 2010