Výroční zpráva za rok 2008
Výroční zpráva o činnosti Kanceláře Poslanecké sněmovny v oblasti poskytování informací za rok 2008
Výroční zprávu zpracovalo samostatné oddělení styku s veřejností Kanceláře Poslanecké sněmovny podle Zásad pro zabezpečování úkolů vyplývajících pro Kancelář Poslanecké sněmovny dle § 18 odst. 1, zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Přijaté a vyřízené žádosti o informace:
a) | počet podaných žádostí o informace | 1415 |
z toho: | ||
prostřednictvím telefonní informační linky | 1164 | |
elektronickou poštou a dopisy | 214 | |
při osobních návštěvách Kanceláře PSP | 37 | |
počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádostí | 0 | |
b) | počet podaných odvolání proti rozhodnutí | 0 |
c) | opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace | 0 |
d) | výčet poskytnutých výhradních licencí | 0 |
e) | počet stížností podaných podle § 16 a, důvody jejich podání a způsob jejich vyřízení | 0
|
f) | další informace | 0 |
Žádosti o informace se vztahovaly především k zákonodárné činnosti Poslanecké sněmovny, tj. ke znění návrhů zákonů, k důvodovým zprávám, k aktuálnímu stavu projednávání návrhů zákonů a k zákonům Parlamentem ČR přijatým. Občané a instituce požadovali také pozměňovací návrhy, texty vystoupení poslanců k projednávaným návrhům zákonů, informace o hlasování poslanců k předloženým návrhům, k nabytí účinnosti zákona. Četné byly také dotazy na složení výborů a komisí Poslanecké sněmovny, k programu schůzí Poslanecké sněmovny a jejích orgánů, k pořádaným seminářům i žádosti o kontaktní adresy na poslance a kanceláře ve volebních obvodech.
Všechny žádosti o informace byly vyřízeny v zákonem stanovené lhůtě.
V jednom případě byla požadována úhrada za poskytnutí informace.
28. 1. 2009