Přejít na hlavní navigaci Přejít na navigaci sekce
Poslanecká sněmovna, 9. období, od 2021
Vysvětlení legislativního procesu
Návrh zákona rozeslán poslancům jako tisk 366/0 dne 18. 1. 2023.
Návrh zaevidován v systému eKLEP pod čj. OVA 1204/22, PID ALBSCGFL5VG1.
Organizační výbor projednání návrhu zákona doporučil 25. 1. 2023 (usnesení č. 123). Určil zpravodaje: Mgr. Ondřej Lochman, Ph.D. a navrhl Hospodářský výbor jako garanční.
Čtení proběhlo 21. 2. 2023 na 53. schůzi.
Návrh zákona přikázán k projednání výborům (usnesení č. 535).
2. Čtení Návrh zákona prošel obecnou rozpravou 18. 5. 2023 na 65. schůzi.
Návrh zákona prošel podrobnou rozpravou 18. 5. 2023 na 65. schůzi.
Podané pozměňovací návrhy zpracovány jako tisk 366/3, který byl rozeslán 19. 5. 2023 v 11:12.
3. Čtení proběhlo 28. 6. 2023 na 70. schůzi. Návrh zákona schválen (hlasování č. 84, usnesení č. 692).
Text návrhu zákona schváleného Poslaneckou sněmovnou.
Poslanecká sněmovna postoupila dne 11. 7. 2023 návrh zákona Senátu jako tisk 128, dokument 128/0.
Organizační výbor dne 17. 7. 2023 stanovil garančním výborem Výbor pro hospodářství, zemědělství a dopravu ( ) a přikázal tisk k projednání: Ústavně-právní výbor ( ).
Návrh zařazen na schůzi Senátu.
Senát návrh dne 2. 8. 2023 neprojednal nebo k němu nepřijal usnesení.
Zákon doručen prezidentovi k podepsání 11. 8. 2023.
Prezident zákon podepsal 30. 8. 2023.
Rozhodnutí doručeno do Sněmovny 30. 8. 2023.
Schválený zákon odeslán k publikaci ve Sbírce zákonů 6. 9. 2023.
Zákon vyhlášen 14. 9. 2023 ve Sbírce zákonů v částce 126 pod číslem 271/2023 Sb.
Číslo | Předkladatel | Dokument | Popis | Datum |
1859 | Jan Bartošek | 23115-35938.docx (52 KB) | 7. 2. 2023 v 18:42:16 | |
2396 | Jan Bureš | 23652-36568.docx (52 KB) | 8. 3. 2023 v 10:18:11 | |
2409 | Michal Kučera | 23665-36584.docx (14 KB) | 14. 3. 2023 v 09:36:59 | |
2487 | Radek Koten | 23743-36730.docx (42 KB) | 4. 4. 2023 v 20:44:58 | |
2490 | Radek Koten | 23746-36733.docx (51 KB) | 5. 4. 2023 v 13:06:25 | |
2597 | Stanislav Blaha | 23853-36970.docx (18 KB) | 16. 5. 2023 v 09:51:57 | |
2598 | Stanislav Blaha | 23854-36971.docx (25 KB) | 16. 5. 2023 v 09:52:51 | |
2600 | Stanislav Blaha | 23856-36973.docx (28 KB) | 16. 5. 2023 v 09:53:34 | |
2601 | Stanislav Blaha | 23857-36974.docx (32 KB) | 16. 5. 2023 v 09:54:27 | |
2603 | Stanislav Blaha | 23859-36976.docx (23 KB) | 16. 5. 2023 v 09:55:40 | |
2610 | Martin Kolovratník | 23866-36991.docx (42 KB) | Navržená změna umožní v souladu s trendy digitalizace vést záznam o zkoušce z praktické jízdy elektronicky a rovněž odstraní zbytečnou administrativu v podobě vyplňování papírové podoby tohoto záznamu. | 16. 5. 2023 v 15:45:27 |
2611 | Martin Kolovratník | 23867-36989.docx (41 KB) | Stanovená podmínka, tj. ukončené střední vzdělání konkrétně strojního nebo dopravního oboru, se u učitele výcviku v řízení vozidla nebo výuky praktické údržby vozidla ukázala být v praxi nadbytečnou a | 16. 5. 2023 v 15:45:01 |
2612 | Martin Kolovratník | 23868-36990.docx (41 KB) | Není nutné, aby zkušební komisař provádějící tuto část zkoušky disponoval průkazem zkušebního komisaře v rozsahu všech skupin vozidel, pro které se zkouška provádí, jelikož zde není nutná odpovídající | 16. 5. 2023 v 15:45:11 |
2624 | Stanislav Blaha | 23880-36998.docx (16 KB) | 17. 5. 2023 v 13:19:37 | |
2625 | Stanislav Blaha | 23881-36999.docx (26 KB) | 17. 5. 2023 v 13:20:49 | |
2626 | Stanislav Blaha | 23882-37000.docx (27 KB) | 17. 5. 2023 v 13:21:38 | |
2627 | Stanislav Blaha | 23883-37001.docx (38 KB) | 17. 5. 2023 v 13:22:18 | |
2628 | Karel Sládeček | 23884-37002.docx (17 KB) | 17. 5. 2023 v 14:42:41 | |
2629 | Karel Sládeček | 23885-37003.docx (17 KB) | 17. 5. 2023 v 14:43:11 | |
2630 | Karel Sládeček | 23886-37004.docx (20 KB) | 17. 5. 2023 v 14:43:27 | |
2631 | Karel Sládeček | 23887-37005.docx (19 KB) | 17. 5. 2023 v 14:44:16 | |
2632 | Karel Sládeček | 23888-37006.docx (20 KB) | 17. 5. 2023 v 14:44:34 | |
2633 | Karel Sládeček | 23889-37007.docx (19 KB) | 17. 5. 2023 v 14:44:55 | |
2636 | Zuzana Ožanová | 23892-37010.docx (19 KB) | 17. 5. 2023 v 17:47:52 | |
2638 | Martin Kolovratník | 23894-37011.docx (55 KB) | Pozměňovací návrh míří na tři závažné a velmi nebezpečné dopravní přestupky. Svými možnými následky v případě nehody jsou právě tyto tři přestupky nebezpečné tím, že kromě samotného pachatele ohrožují | 17. 5. 2023 v 19:19:14 |
2639 | Antonín Tesařík | 23895-37012.docx (26 KB) | 17. 5. 2023 v 20:32:44 | |
2640 | Martin Exner | 23896-37013.docx (11 KB) 23896-37014.docx (10 KB) 23896-37015.docx (11 KB) 23896-37016.docx (10 KB) | 17. 5. 2023 v 22:44:28 | |
2641 | Martin Exner | 23897-37017.docx (11 KB) | 17. 5. 2023 v 22:48:27 | |
2642 | Martin Exner | 23898-37018.docx (10 KB) | 17. 5. 2023 v 22:48:55 | |
2643 | Martin Exner | 23899-37019.docx (11 KB) | 17. 5. 2023 v 22:49:17 | |
2644 | Martin Exner | 23900-37020.docx (10 KB) | 17. 5. 2023 v 22:49:44 | |
2645 | Zuzana Ožanová | 23901-37021.docx (45 KB) | 18. 5. 2023 v 07:42:17 | |
2646 | Zuzana Ožanová | 23902-37023.docx (48 KB) | 18. 5. 2023 v 07:59:48 | |
2647 | Zuzana Ožanová | 23903-37024.docx (49 KB) | 18. 5. 2023 v 08:08:56 | |
2650 | Martin Exner | 23906-37027.docx (17 KB) | 18. 5. 2023 v 11:53:27 | |
2654 | Martin Kolovratník | 23910-37033.docx (53 KB) | V roce 2022 cca 7 tisíc řidičů odmítlo test na přítomnost alkoholu či drog. Určitě k tomu měli pádný důvod. Je totiž velký rozdíl mezi postihem za tzv. odmítačku a postihem v případě, že ovlivnění řidi | 18. 5. 2023 v 12:32:28 |
2656 | Martin Kolovratník | 23912-37035.docx (57 KB) | Dosavadní právní úprava neumožňuje vymáhat dodržování obecných pravidel chování v provozu na pozemních komunikacích ani není schopná efektivně předejít vzniku nebezpečných situací. Nebezpečné či ohrožu | 18. 5. 2023 v 12:36:08 |
2658 | Martin Kolovratník | 23914-37041.docx (58 KB) | Dle policejních statistik je nedodržení bezpečné vzdálenosti dlouhodobě jednou z nejčastějších příčin vzniku dopravních nehod. Současná formulace pravidla o bezpečné vzdálenosti mezi vozidly je považov | 18. 5. 2023 v 12:44:54 |
2660 | Martin Kolovratník | 23916-37042.docx (57 KB) | Účelem navrhované úpravy je postihovat nebezpečné či ohrožující situace, které vznikají zpravidla v důsledku riskantního chování řidiče, kterým zdánlivě neohrozí ostatní účastníky provozu, ale je důsle | 18. 5. 2023 v 12:58:53 |