Přítomni:
Předseda PSP M. Uhde, místopředseda
PSP J. Vlach, místopředseda PSP J. Kasal, místopředseda
PSP K. Ledvinka a 146 poslanců.
Za vládu České
republiky: ministr vnitra J. Ruml, ministr kultury
P. Tigrid.
(Jednání opět
zahájeno v 9.02 hodin.)
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Paní
a pánové, v souladu s jednacím řádem
zahajuji šestý jednací den 37. schůze
Poslanecké sněmovny a všech devět vás
tady srdečně vítám. Podle schváleného
pořadu by měl být na pořadu vládní
návrh autorského zákona, což je bod
34. Pan ministr Tigrid se však na úvodní jednání
omluvil pro svou nezbytnou účast na začátek
schůze vlády.
Proto budeme nejdříve
projednávat body 35, 36, 38 a 39, s nimiž je spojena
účast ministra vnitra pana Jana Rumla. V tuto chvíli
nám tedy nezbývá nic jiného, než
posečkat do okamžiku, než se dostaví pan
ministr Ruml. Zároveň žádám všechny
ty, v jejichž je to možnostech, aby o této skutečnosti
rovněž informovali zpravodaje Oldřicha Kužílka,
který rovněž by se měl projednávání
tohoto bodu osobně účastnit.
Domnívám se, že
za tohoto stavu bude nejlépe, když schůzi přeruším
do 9,30 hodin, ale prosím, aby v 9.30 zde byli všichni
ti, kteří jsou nezbytní pro zdárný
průběh a zdárné pokračování.
Schůze bude pokračovat v 9.30 hodin.
(Jednání přerušeno
v 9.05 hodin.)
(Schůze opět zahájena
v 9.32 hodin.)
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Dámy
a pánové, hezké jitro. Šestý
jednací den jsem už zahájil před půl
hodinou a nyní mi nezbývá než přivítat
ty, kteří tady v 9 hodin nebyli a nyní tady
jsou, takže je srdečně vítám.
Konstatuji, že budeme projednávat
body 35, 36. 34 a další.
Přistoupíme k bodu
Jedná se o první
čtení. Vládní návrh, který
jsme obdrželi jak sněmovní tisk 1931, uvede
z pověření vlády ministr vnitra pan
Jan Ruml, kterého prosím, aby se ujal slova.
Ministr vnitra ČR Jan
Ruml: Vážený
pane předsedající, vážené
poslankyně, vážení poslanci, předložená
novela zákona o služebních poměrech
příslušníků Policie České
republiky se vypořádává s celou řadou
záležitostí, které mají podpořit
moderní účinnější pojetí
vztahů v Policii. Novelou se prohlubuje zvláštní
charakter právní úpravy služebního
poměru ve prospěch zájmu na zlepšování
policejní služby veřejnosti. Změny si
kladou za cíl učinit účinnějšími
některé vztahy řízení uvnitř
policie, zjednodušit rozhodování jednotlivých
služebních funkcionářů v případech
ustanovování, překládání
nebo odvolávání policistů z funkce,
jakož i zpřísnit některé podmínky,
např. při zproštění výkonu
služby. Na druhé straně jde v novele o podstatné
zlepšení úrovně poskytovaného
jednorázového
mimořádného odškodnění
policistům, případně pozůstalým
po těchto policistech, kteří při výkonu
služby utrpí služební úraz nebo
při výkonu služby zahynou.
Konkrétně se zejména
navrhuje, aby byl policejní služební funkcionář
z důvodu účelného rozšíření
dispoziční pravomoci v policii oprávněn
převést nebo přeložit policistu i bez
jeho souhlasu především v případě,
že pozbyl způsobilost pro výkon dosavadní
funkce, z důvodu odvolání z funkce nebo z
důvodu trestu zákazu činnosti.
Z organizačních
důvodů bude možné policistu převést
nebo přeložit pouze s jeho souhlasem. V případě,
že policista takový souhlas nevysloví, stává
se tato skutečnost důvodem, pro který ho
bude možné propustit.
Policistovi, který byl
zproštěn výkonu funkce, se nově navrhuje
vyplácet pouze náhradu služebního příjmu
ve výši 50% průměrného služebního
příjmu. Dosud se takovému policistovi vyplácelo
podle počtu vyživovaných osob až 80% služebního
příjmu.
K omezení inflace důstojnických
hodností v policii a posílení autority důstojníků
policie se pro jmenování do důstojnických
hodností navrhuje zavést předpoklad vysokoškolského
vzdělání.
K určitému vyvážení
výše uvedených zpřísnění
služby policistů, které však vyplývá
ze zvláštností služebního poměru,
se navrhují úpravy pro personální
stabilizaci policie. Jde o výrazné zvýšení
částek jednorázového mimořádného
odškodnění policistů v případě
získání invalidity nebo v případě
úmrtí policisty na částku 250 tisíc
Kč a v případech úrazů způsobených
při činnosti vykonávané policistou
ve zvláště nebezpečných
podmínkách až na částku 500 tisíc
Kč.
Dosud bylo možné policistovi
v případě, že utrpěl služební
úraz nebo nemoc z povolání, vyplatit maximálně
110 tisíc Kč.
Rovněž se navrhuje
výrazně zvýšit částky
pro pozůstalé po policistech, a to pozůstalým
dětem, které mají nárok na sirotčí
důchod, a manželu shodně 100 tisíc Kč
a v odůvodněných případech
též rodičům v úhrnné výši
50 tisíc Kč.
Dosud je možné vyplatit
dítěti, které má nárok na sirotčí
důchod, 50 tisíc Kč, manželu 30 tisíc
Kč a v odůvodněných případech
též rodičům 30 tisíc Kč,
což jsou dvojnásobné částky,
které se vyplácejí pozůstalým
podle zákoníku práce.
Dosavadní částky
jsou naprosto nepřiměřené situacím,
které vzniknou rodinám takto postižených
policistů a v praxi tedy nemohou plnit sociálně
kompenzační funkci.
Nová úprava by měla
podporovat chování policistů jako statečných,
věrných a poctivých ochránců
zákona.
Uvedené návrhy patří
k vážnějším úpravám
z obsahu předkládané novely zákona
o služebních poměrech příslušníků
Policie České republiky.
Větší rozsah
navrhované novely má příčinu
ve snaze provést mnoho drobných úprav platného
zákona o služebním poměru policistů
v zájmu životnosti tohoto zákona v perspektivě
jeho pravděpodobně dlouhodobějšího
používání do doby než bude rozhodnuto
o možném vztažení působnosti budoucího
zákona o státní službě na příslušníky
Policie České republiky, popř. o vytvoření
nové právní úpravy státní
služby příslušníků ozbrojených
sil, sborů a služeb.
Předložená
novela zákona o služebních poměrech
policistů nebude mít dopad na státní
rozpočet, neboť zvýšené náklady,
které vzniknou z důvodu zvýšení
částek na jednorázové mimořádné
odškodnění by měly být hrazeny
především z úspor vzniklých nově
navrhovanou úpravou povyšování do důstojnických
hodností a dále z úspor
vzniklých z důvodu nově navrhované
úpravy hmotného zabezpečení studujících
policistů. Nově navrhované úpravy
povyšování do důstojnických hodností
a hmotného zabezpečení studujících
policistů budou představovat pravidelné úspory,
neboť jejich výplaty probíhají
pravidelně každý měsíc. Naopak
náklady na jednorázové mimořádné
odškodnění budou vypláceny pouze ojediněle.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Janu Rumlovi a prosím, aby se ujal slova
pan poslanec Oldřich Kužílek, kterého
organizační výbor určil zpravodajem
pro první čtení.
Poslanec Oldřich Kužílek:
Děkuji, pane
předsedající. Dámy a pánové,
budu se tímto návrhem zákona zabývat
ve třech oblastech, jednak souvislostí předloženého
zákona s naším právním řádem
a jeho vývojem, jednak se dotknu obsahu návrhu zákona
a jednak formy předloženého návrhu.
K první věci - k
souvislosti s naším právním řádem.
Je známo, že probíhá na politické
scéně trvající spor o to, kdy a jak
přijmout komplexní úpravu státní
služby státních zaměstnanců.
Je známo, že politické strany na tuto věc
mají různé názory, i ve vládě
se názory liší. Některé politické
strany prosazují rychlé přijetí takového
zákona, jiné politické strany tomu zatím
brání. Je známo, že pan předseda
vlády zatím není příliš
nakloněn této rychlé
úpravě.
Zároveň je možno
konstatovat, že v České republice obecně
úprava pracovně právních a podobných
vztahů je vesměs špatná. Na jedné
straně přehnaně upravuje obecné pracovní
vztahy v zákoníku práce a na druhé
straně naopak poněkud nesystémově
a útržkovitě upravuje služební
poměry, ať už jde o služební poměr
policistů, vojáků nebo příslušníků
Bezpečnostní informační služby.
Dovedu si tedy představit
např. i takový postup sněmovny jako suverénního
tělesa, kdy zamítnutím předloženého
návrhu nesystémového zákona bude nutit
vládu k rozhodnému systémovému kroku,
tedy k předložení obecného zákona
o státní službě, respektive bude nutit
tu část vlády, která takový
krok odmítá.
Za druhé k obsahu návrhu
zákona. Jak vyplývá i z důvodové
zprávy i z předkládací zprávy
pana ministra, máme před sebou zákon, který
do určité míry právě díky
nesystémovému řazení postupů
jednotlivých legislativních kroků je spíše
souhrnem různých oprav, drobných i větších
změn, ale myslím, že nelze alespoň po
mém dosavadním rozboru tento
návrh něčím zásadním
charakterizovat. Některé navrhované změny
zjevně - jak uváděl pan ministr - zlepšují
současný platný zákon, zvyšují
povinnosti policistů směrem k prosazování
zákona a pořádku, někde (a dosti výrazně)
zvyšují jistoty policistů. Jinde
však zase tyto jistoty, alespoň podle mého
názoru, snižují nebo přesouvají
do jiné polohy.
Zjistit poměr těchto
kladů a záporů však bude možné
až při projednání ve výboru.
Analyzovat je zde nyní by podle mého soudu neodpovídalo
smyslu prvního čtení. Připomenu však
jen jeden - dle mého soudu - velmi pozitivní prvek,
a sice kodifikaci povinnosti policisty zakročit, hrozí-li
škoda. To je téma, které trápí
mnoho občanů. Skrývá se pod ním
situace, kdy dnes např. dochází k nějakému
porušení práva, policista však
není ve stavu, že by mohl situaci zcela dokonale právně
posoudit, a tak zůstává nečinný
a občané si na to často stěžují.
Nyní podle tohoto návrhu by např. - nevím,
jestli se trefím tímto příkladem v
případě násilného vystěhování
věcí z bytu např. jedním
z rozvedených manželů, kdy nebude oprávnění
k takovému zásahu bez nejmenší pochybnosti
přítomno, by policista měl mít povinnost
zakročit, pokud by hrozila škoda.
Nyní se dotknu formy předloženého
návrhu a zde se chci trochu omluvit, že tohoto návrhu
zneužiji a využiji k obecnému pohledu na formu
předkládaných návrhů. Především
je nutno konstatovat, že po přijetí nového
jednacího řádu, který klade mnohem
přísnější požadavky na tuto
formu, se po počátečních nejasnostech
začaly předlohy předkládat v podobě,
která z ryze formálního
a přísně právnického hlediska
tak akorát odpovídá zákonu. Nicméně
existuje stále mnoho vad, které jednoznačně
brání serióznímu a přehlednému
projednávání předloh. Víme,
kolik chyb a nedorozumění často provází
naše jednání. Všichni z
nás, kdo znají podobu předkládaných
předloh v jiných parlamentech vědí,
že poslanci v jiných zemích mají legislativní
materii předloženou mnohem přehledněji,
mnohem lépe přepravenou pro detailní poslaneckou
práci.
Tedy konkrétně.
První problém se tyká grafické úpravy
předložení. Jednak bych chtěl upozornit
- a tady znovu zdůrazňuji, že se nenavážím
jenom do tohoto návrhu zákona, mluvím teď
trochu obecně, aby to nebylo bráno, jako že
jsem se rozhodl k ostré kritice tohoto předložení
- že jednotlivé navrhované
změny jsou předkládány poněkud
nepřehledně jednak z toho hlediska, že jsou
uváděny za sebou a jednak, v jak velkých
částech, ve kterých dochází
ke změnám. Mohu uvést konkrétní
příklad. Např. zde v paragrafech 16 - 22
jsou předloženy tak, že má-li člověk
srovnávat, k jakým změnám dochází,
není to dostatečně přehledné.
Např. tím v těchto pasážích
unikne podstatná změna, že policista smí
být vyslán na služební cestu již
nejen nanejvýš jeden rok, ale na dobu nezbytnou, což
může být při projednávání
velkým otazníkem,
jak vlastně takovouto změnu vykládat.
Druhý problém se
týká obsahu důvodové zprávy.
Ve vládních návrzích, a tento nevyjímaje,
se místo požadavku jednacího řádu,
který zní, že důvodová zpráva
zhodnotí platný právní stav a vysvětlí
nezbytnost nové úpravy v jejím celku, což
je obecná část, i jednotlivá ustanovení,
což podtrhuji, a to je zvláštní část,
se často objevuje pouhá konstatace navrhované
změny anebo se podstatné změny ve zdůvodnění
vůbec nezmíní. Příkladem z
tohoto tisku může být právě uvedený
příklad s omezením služební cesty,
kterážto změna se v důvodové
zprávě této předlohy vůbec
nezmiňuje.
Vážené kolegyně,
vážení kolegové, říkám
to proto, abych získal vaši podporu pro takovou rychlou
iniciativu komise pro práci Kanceláře, jejíhož
předsedu, myslím, budeme dnes volit, která
by vedla k vytvoření a požadování
takové podoby předlohy, která bude více
vyhovovat požadavkům naší práce.
Budu tam předkládat návrh na podávání
předloh ve třech sloupcích na vodorovný
formát, takže i speciální část
důvodové
zprávy objasňující jednotlivou změnu
bude na stejné stránce, takže celý smysl
navrhované změny budeme mít před očima.
Nicméně konstatuji, že nedostatky nyní
předloženého návrhu zákona zdaleka
nedosahují takové úrovně, aby bylo
možné z formálních důvodů
navrhovat vrácení návrhu zákona k
dopracování. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Oldřichu Kužílkovi. Nyní
se bude konat obecná rozprava. Písemné přihlášky
nemám a vidím, že se nikdo nehlásí,
takže tuto rozpravu končím.
Organizační výbor
navrhuje přikázat předložený
návrh zákona brannému a bezpečnostnímu
výboru. Táži se, zdali má někdo
jiný návrh? Není tomu tak, takže přikročíme
k hlasování.
Přednesu návrh usnesení.
Poslanecká sněmovna
přikazuje po prvním čtení předložený
návrh zákona k projednání brannému
a bezpečnostnímu výboru.
Dámy a pánové,
před hlasováním vás odhlásím
a požádám o nové přihlášení.
Zahájil jsem hlasování
č. 155 a ptám se, kdo je pro toto usnesení?
Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování č.
155 skončilo výsledkem 88 pro, 1 proti. Návrh
byl přijat.
Děkuji panu ministrovi
i panu poslanci Kužílkovi. Zapomněl jsem učinit
formální oznámení, že pan poslanec
Vítězslav Sochor má náhradní
kartu č. 1, pan poslanec Hirš náhradní
kartu č. 2. Pan poslanec Váca náhradní
kartu č. 3.
Dalším bodem je
Předložený
návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 1763. Do této chvíle však není
zpracována společná zpráva výboru.
Žádám proto pověřeného
zástupce branného a bezpečnostního
výboru pana poslance Oldřicha Kužílka,
aby nás informoval o projednávání
tohoto vládního návrhu zákona ve výborech.
Poslanec Oldřich Kužílek:
Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
po určité době projednávání
tohoto návrhu zákona v branném a bezpečnostním
výboru se objevil a získal podporu názor,
že by zákon měl být projednán
i v ústavně právním výboru.
K tomu došlo. V ústavně právním
výboru tato materie nebyla doprojednána a v souvislosti
s tím nebyla doprojednána ani v branném a
bezpečnostním výboru,
který věcně zákon v podstatě
ve všech ustanoveních projednal, ale se závěrečným
slovem čeká na závěr ústavně
právního výboru. Z tohoto důvodu si
dovoluji navrhnout přesunutí projednání
tohoto zákona na únorovou schůzi sněmovny.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Oldřichu Kužílkovi. Jedná
se o návrh, o kterém je možno dát hlasovat
ihned, takže se táži, kdo s návrhem pana
poslance Kužílka souhlasí? Děkuji. Kdo
je proti? Děkuji.
156. hlasování skončilo
výsledkem 92 pro, nikdo proti.
Konstatuji, že jsme projednávání
tohoto návrhu přesunuli na únorovou schůzi.
Dalším bodem je Vládní
návrh, kterým se předkládá
Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR
k vyslovení souhlasu smlouva mezi Českou republikou
a Polskou republikou o společných státních
hranicích, ale uvědomuji si, že jsem dostal
před chvilkou informaci o tom, že pan poslanec Payne
je u lékaře a že se v průběhu
dopoledne dostaví, takže nám v tuto chvíli
nezbývá asi nic jiného než požádat
pana ministra Rumla, zdali by ještě posečkal
ve sněmovně
a nyní se budeme věnovat
Vládní návrh,
který jsme obdrželi jako sněmovní tisk
1935, uvede z pověření vlády ministr
kultury pan Pavel Tigrid. Prosím ho, aby se ujal slova.
Ministr kultury ČR Pavel
Tigrid: Pane místopředsedo,
paní poslankyně, páni poslanci, pane ministře,
dobrý den. Vláda České republiky předkládá
návrh paragrafovaného znění zákona,
kterým se mění a doplňuje autorský
zákon. Na žádost předkladatele bylo
upuštěno od projednání zásad
zákona, neboť se jedná o novelu, jak víte,
nepříliš rozsáhlou
a jejím úkolem urychlené přijetí
je z důvodů, které za chvíli uvedu,
velmi žádoucí.
Novelu si vyžádal
na jedné straně technologický rozvoj, zvláště
v oblasti výpočetní techniky a technik pořizování
a reprodukce zvukových a obrazových záznamů,
na druhé straně snaha o harmonizaci s právem
státu Evropské unie.
Podle smlouvy o přidružení
České republiky k Evropské unii má
náš stát již nyní povinnost harmonizovat
své právní předpisy s právem
států Unie. Novela je rovněž realizací
závazků čl. X dvoustranné mezivládní
smlouvy s USA, se Spojenými státy, o obchodních
vztazích sjednané 12. dubna 1990.
Předchozí novela
zůstala, pokud se týká počítačových
programů, na obecné úrovni a neřešila
tzv. sowtvarová specifika, a ta právě jsou
obsažena v projednávané novele. Upřesňuje
se režim ochrany počítačových
programů jako děl literárních. Dále
se stanoví rozsah a podmínky volného užití
počítačových programů, tj.
užití, ke kterému není třeba
svolení autora, resp. jiného nositele práv.
O tom všem podrobně
důvodová zpráva.
Jak všichni víte,
dámy a pánové, jsme svědky radikálních
změn přístupu k autorským dílům
a enormního usnadnění jejich rozmnožování.
Technická ochrana rozmnoženin autorských děl
je proto významným prostředkem k zajištění
práv autorů, zvláště pak v oblasti
využití počítačových programů,
zvukových a zvukově obrazových záznamů.
Novela také prodlužuje ochranu fotografických
děl na obecnou dobu 50 let, jako je tomu u děl ostatních.
Rovněž se poněkud posunuje postavení
výkonných umělců a výrobců
zvukových záznamů, kteří budou
napříště udělovat souhlas k některým
dalším druhům užití svých
výkonů, resp. záznamů.
Novela rovněž obsahuje
některé formulační změny, které
jsou důsledkem zániku České a Slovenské
Federativní Republiky, resp. společenských
změn po listopadu 1989. Navrhovaná novela zbližuje
naši úpravu v oblastech shora uvedených s právními
předpisy Evropské unie a myslím, že
je nezbytným krokem k postupné slučitelnosti
ochrany práv duševního vlastnictví podle
čl. 67 Evropské dohody o přidružení
České republiky.
A konečně na závěr
upozorňuji, že jde o částečnou
novelu autorského zákona, neboť vytvoření
nové komplexní právní normy by si
vyžádalo delšího času a je ovšem
podmíněno především ukončením
diskusí o některých koncepcích autorského
práva v rámci Evropské unie, jakož i
v rámci Světové organizace duševního
vlastnictví. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministrovi kultury, panu Tigridovi a prosím, aby se
slova ujal pan poslanec Ondřej Zemina, kterého pan
předseda Poslanecké sněmovny určil
zpravodajem pro první čtení.
Poslanec Ondřej Zemina:
Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
předsedo, pane ministře, dámy a pánové.
Má zpravodajská zpráva bude velmi strohá,
neboť v tuto chvíli by tu měl stát kolega
Martin Přibáň, který však leží
doma s chřipkou, takže já se ho pokusím
zastoupit.
Tak jak řekl již pan
ministr kultury, předkládaná novela zákona
o literárních, vědeckých a uměleckých
dílech, tzv. autorský zákon, především
se snaží přizpůsobit světovému
standardu naše autorské právo v oblasti ochrany
počítačových programů, včetně
řešení otázek spojených s pronájmem
a půjčováním těchto programů.
Je to věc, ve které Česká republika
doposud zaostává za standardními legislativními
normami v Evropě a ve světě, a je proto velmi
dobré, že Ministerstvo kultury a vláda s touto
novelou přicházejí.
Nicméně je třeba
říci, že návrh jistě rozpoutá
velmi bouřlivou diskusi nad některými konkrétními
paragrafy a bude se diskutovat bezesporu i v odborné veřejnosti
tak konečně, jak jsme byli svědky před
několika týdny, když se projednával
zákon o hromadné správě autorských
práv.
Nicméně já
i kolega Přibáň bychom považovali za
chybné brzdit snahu vlády v této oblasti,
a proto doporučuji, aby tisk 1935 byl postoupen do druhého
čtení a byl přikázán výboru
pro vědu, vzdělání,kulturu, mládež
a tělovýchovu. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Ondřeji Zeminovi a otevírám
rozpravu. Písemné přihlášky nemám,
nevidím, že by se někdo do rozpravy hlásil,
takže rozpravu končím.
Konstatuji, že organizační
výbor navrhuje přikázat ve shodě s
panem zpravodajem předloženy návrh zákona
výboru pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu. Táži
se, má-li někdo jiný návrh. Není
tomu tak, takže můžeme přistoupit k hlasování
o usnesení, které přečtu.
Poslanecká sněmovna
přikazuje po prvním čtení předloženy
návrh zákona k projednání výboru
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu.
Dámy a pánové,
odhlásil jsem vás v tuto chvíli, prosím,
abyste se znovu přihlásili.
Zahájil jsem hlasování
č. 157, ve kterém se rozhodne o tom, kdo podporuje
návrh usnesení tak, jak jsem ho přečetl.
Tedy kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Hlasování
skončilo.
Výsledek 89 pro, nikdo
proti. Návrh byl přijat.
Děkuji panu ministrovi
a děkuji panu poslanci Zeminovi.
Dámy a pánové,
přistoupíme k projednání dalšího
bodu, kterým je
Pan Radomír Sabela požádal
dopisem ze dne 9. listopadu t. r. o uvolnění z funkce
člena prezidia Fondu národního majetku České
republiky. Jako důvod uvedl, že k 30. září
t. r. ukončil pracovní poměr na Ministerstvu
průmyslu a obchodu a dále ve státní
správě nepracuje.
Protože podle § 15 zákona
č. 10170/91 (?...red.) Sb., o působnosti orgánů
České republiky ve věcech převodu
majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního
majetku České republiky se člen prezídia
může své funkce vzdát, navrhuji toto
usnesení:
Poslanecká sněmovna
bere na vědomí vzdání se pana Radomíra
Sabely funkce člena prezidia Fondu národního
majetku České republiky na vlastní žádost.
Dámy a pánové,
táži se, zda-li někdo hodlá v této
věci vystoupit. Není tomu tak.
Budeme hlasovat. Ještě
před tím vás seznámím se skutečností,
že pan poslanec Kubiš má náhradní
kartu č. 6.
Zahájil jsem hlasování
č. 158.
Ptám se, kdo je pro usnesení,
které jsem přečetl. Hlasování
skončilo.
Pro 95, nikdo proti, usnesení
jsme přijali.
Dámy a pánové,
máme teď před sebou blok, který se týká
voleb. Měli bychom projednávat nyní
Jedná se o pokračování
přerušeného jednání. Na 36. schůzi
Poslanecké sněmovny informoval předseda volební
komise poslanec Robert Kolář, že volební
komise dostala pouze jediný návrh, a to z poslaneckého
klubu Levého bloku na zvolení poslance Václava
Klučky, členem komise. Poté na návrh
poslance Marka Bendy bylo projednávání tohoto
bodu přerušeno do příští
schůze.
Žádám proto
nyní předsedu volební komise, poslance Roberta
Koláře, aby se vyjádřil a navrhl další
postup projednávání tohoto bodu.
Poslanec Robert Kolář:
Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně a kolegové, volební komise konstatuje,
že byl naplněn jednací řád a
procedura a že je možno volby, které jsou na
programu schůze, realizovat. S výjimkou jedné
- volba předsedy stálé komise pro přípravu
návrhů na propůjčení nebo udělení
státních vyznamenání, a sice z toho
titulu, že procedura byla naplněna,
ale volební komise se zatím k tomuto bodu nesešla.
Doporučoval bych u těch
voleb, které probíhají tajně, abychom
volili najednou a spojili některé body dohromady.
Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Kolářovi. Prosím, aby zůstal
v lavici zpravodajů, protože se na něj zřejmě
budu obracet i s dalšími věcmi.
Dalším bodem je
Vzhledem k přestupu do
poslaneckého klubu ODS rezignoval pan poslanec Vlastimil
Doubrava na členství v uvedeném kontrolním
orgánu Poslanecké sněmovny.
Navrhuji vám proto následující usnesení:
"Poslanecká sněmovna
odvolává poslance Vlastimila Doubravu z členství
v kontrolním orgánu Poslanecké sněmovny
pro kontrolu činnosti Bezpečnostní informační
služby České republiky na vlastní žádost".
Dámy a pánové,
táži se, zda se někdo hodlá k této
záležitosti vyjádřit.
Ne. Přistoupíme
k hlasování.
Zahájil jsem hlasování
č. 159.
Táži se, kdo je pro.
Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Výsledek pro 100, nikdo
proti. Konstatuji, že jsme usnesení přijali.
Dalším bodem je
Text mi ukládá,
abych požádal předsedu volební komise
pana poslance Roberta Koláře, aby přednesl
návrh na volbu, odůvodnil ho a poté volbu
řídil. (Doporučuji, abychom dali panu poslanci
Kolářovi několik vteřin času,
aby se mohl vyzbrojit potřebnými materiály.
Nepřeruším však schůzi. Požádám
vás, abyste setrvali na svých místech.)
Poslanec Robert Kolář:
Vážený
pane předsedající, vážení
kolegyně, vážení kolegové, volební
komise obdržela jediný návrh na volbu člena
kontrolního orgánu Poslanecké sněmovny
a sice od předsedy poslaneckého klubu ČSSD.
Návrh zní na poslance Zbyška Stodůlku.