Kapitola: 372
| Rada ČR pro rozhlasové a televizní vysílání | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 66 | 133 | 201,52 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 0 | 66 | 133 | 201,52 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 0 | 66 | 133 | 201,52 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 0 | 16 752 | 14 221 | 84,89 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 0 | 16 752 | 14 221 | 84,89 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 0 | 900 | 899 | 99,89 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 0 | 900 | 899 | 99,89 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 0 | 17 652 | 15 120 | 85,66 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 372 Rada ČR pro rozhlasové a televizní
vysílání
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 0 | 66 | 133 | 201,52 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 0 | 66 | 133 | 201,52 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 0 | 16 752 | 14 221 | 84,89 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 0 | 5 448 | 5 276 | 96 84 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | ||||
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | ||||
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 0 | 900 | 899 | 99,89 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 0 | 900 | 899 | 99,89 |
| - systémové dotace | ||||
| - individuální dotace | ||||
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 372 - Rada pro rozhlasové a televizní
vysílání
| Rozpočtové organizace celkem | 30 | 5 448 | 1 360 | 4 088 | 11 356 | 27 | 5 276 | 1 341 | 3 935 | 12 145 | -3 | -172 | 148 | 2,15 | 6,95 | ||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho ústřední orgán | |||||||||||||||||||||
| ostatní rozpočt. organizace | 30 | 5 448 | 1 360 | 4 088 | 11 356 | 27 | 5 276 | 1 341 | 3 935 | 12 145 | -3 | -172 | 148 | 2,15 | 6,95 | ||||||
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola č. 372 - Rada České republiky
pro rozhlasové a televizní vysílání
Zákonem 253/1994 Sb., kterým se mění
mimo jiné zákony i zákon č. 103/1992
Sb., o Radě ČR pro rozhlasové a televizní
vysílání, ve znění pozdějších
předpisů, bylo stanoveno, že od 1. ledna 1995
je činnost Rady ČR pro rozhlasové a televizní
vysílání (dále jen "Rada")
hrazena ze státního rozpočtu České
republiky. Na základě tohoto rozhodnutí bylo
Ministerstvem financí vydáno dne 17. ledna 1995
rozpočtové opatření, kterým
byly stanoveny závazné ukazatele rozpočtu
Rady na rok 1995.
Rozpočet příjmů ve výši
66 tis. Kč byl překročen o 67 tis. Kč,
tj. byl splněn na 201,5%. Rada tyto příjmy
získává z pronájmu nevyužitých
nebytových prostorů v objektu sídla Rady.
Rozpočet neinvestičních výdajů
byl v průběhu roku dvakrát upravován.
Na základě usnesení vlády č.
447 ze dne 16. srpna 1995 byl zvýšen rozpočet
neinvestičních výdajů (mzdové
prostředky a navazující výdaje) o
148 tis. Kč. Další změna byla provedena
na základě žádosti Rady o přesun
prostředků z neinvestičních do investičních
výdajů ve výši 400 tis. Kč. Těmito
úpravami byl rozpočet neinvestičních
výdajů upraven na 16 752 tis. Kč a ve skutečnosti
čerpán na 84,9%, což znamená, že
nebyl v absolutním vyjádření dočerpán
o 2 531 tis. Kč.
Mzdové prostředky celkem byly zvýšeny
na základě výše uvedeného usnesení
vlády o částku 108 tis. Kč na krytí
zvýšených platových tarifů a
byly čerpány na 96,8%. Ostatní osobní
náklady byly čerpány na 98,6%. Na odměny
členů Rady bylo čerpáno 1 332 tis.
Kč. Počet zaměstnanců byl plněn
na 90%. Za neobsazená místa byla vázána
částka 148 tis. Kč.
Průměrný plat se proti roku 1994, ve kterém
nebyla organizace financována přímo ze státního
rozpočtu, zvýšil o 2,1%.
V rámci neinvestičních výdajů
představují další významnou položku
výdaje na služby nevýrobní povahy. V
rámci této položky bylo z rozpočtu ve
výši 4 804 tis. Kč vynaloženo 3 895 tis.
Kč, tj. plnění na 81,1%. Jednalo se zejména
o úhradu nákladů na nezávislé
expertizy, analytické práce a výzkumy, vztahující
se zejména k otázce poslechovosti rozhlasových
a televizních stanic a k programovým a technickým
standardům vysílání.
V roce 1995 bylo uskutečněno 19 zahraničních
služebních cest členů Rady a zaměstnanců
úřadu. Na uskutečnění těchto
zahraničních cest bylo vynaloženo 650 tis.
Kč. Zástupci Rady se zúčastňují
jednání Stálého výboru členských
zemí Úmluvy Rady Evropy, účastní
se práce některých expertních skupin
Řídícího výboru pro masmédia
Rady Evropy, podílejí se na ustavení Evropské
platformy regulačních institucí v médiích
a dalších.
Značnou částku vynakládá Rada
v rámci ostatních výplat fyzickým
osobám, a to ve výši 3 155 tis. Kč jako
úhradu nájemného za objekt v němž
sídlí. Z celkových skutečných
neinvestičních výdajů to představuje
22,2%.
Investiční výdaje byly čerpány
ve výši 899 tis. Kč, což je 99,9% rozpočtu.
Z těchto prostředků byly pořízeny
především speciální technické
prostředky, a to spektrální analyzátor
na kontrolu kmitočtového spektra, digitální
osciloskop s příslušenstvím na kontrolu
vysílání, technické prostředky
pro monitorování vysílání a
výpočetní technika.
Z přehledu o plnění rozpočtu Rady
ČR pro rozhlasové a televizní vysílání
vyplývá, že stanovený celkový
rozpočet neinvestičních a investičních
výdajů po provedených úpravách
nebyl dočerpán o 2 532 tis. Kč.
Kapitola: 373
| Úřad pro legislativu a veřejnou správu ČR | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 478 | 950 | 2 248 | 236,63 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 478 | 950 | 2 248 | 236,63 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 478 | 950 | 2 248 | 236,63 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 50 639 | 38 856 | 34 486 | 88,75 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 50 639 | 38 856 | 34 486 | 88,75 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 10 000 | 18 500 | 18 464 | 99,81 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 10 000 | 18 500 | 18 464 | 99,81 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 60 639 | 57 356 | 52 950 | 92,32 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 373 Úřad pro legislativu a veřejnou
správu ČR
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 478 | 950 | 2 248 | 236,63 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 478 | 950 | 2 248 | 236,63 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 50 639 | 38 856 | 34 486 | 88,75 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 15 531 | 15 944 | 15 746 | 98,76 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | 15 531 | 15 944 | 15 746 | 98,76 |
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | ||||
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 10 000 | 18 500 | 18 464 | 99,81 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 4 000 | 2 600 | 2 564 | 98,62 |
| - systémové dotace | 6 000 | 15 900 | 15 900 | 100,00 |
| - individuální dotace | ||||
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 373 - Úřad pro legislativu a veřejnou
správu
| Rozpočtové organizace celkem | 80 | 15 531 | 1 100 | 14 431 | 15 032 | 80 | 15 944 | 1 100 | 14 844 | 15 463 | 66 | 15 746 | 1 297 | 14 449 | 18 244 | -14 | -198 | 1 207 | 23,75 | 21,36 | 17,99 |
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | 80 | 15 531 | 1 100 | 14 431 | 15 032 | 80 | 15 944 | 1 100 | 14 844 | 15 463 | 66 | 15 746 | 1 297 | 14 449 | 18 244 | -14 | -198 | 1 207 | 23,75 | 21,36 | 17,99 |
| z toho ústřední orgán | 80 | 15 531 | 1 100 | 14 431 | 15 032 | 80 | 15 944 | 1 100 | 14 844 | 15 463 | 66 | 15 746 | 1 297 | 14 449 | 18 244 | -14 | -198 | 1 207 | 23,75 | 21,36 | 17,99 |
| ostatní rozpočt. organizace | |||||||||||||||||||||
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 373 - Úřad pro legislativu a veřejnou
správu České republiky
Schválený rozpočet na rok 1995 zabezpečoval
všechny činnosti a úkoly úřadu,
zejména pak nové úkoly sekce veřejné
správy, které vyplývají z vládou
přijaté koncepce reformy veřejné správy
včetně legislativních činností
a zahájení prací na systému vzdělávání
pracovníků státní správy, sekce
legislativní a především sekce pro zajištění
kompatibility práva, mající v náplni
plnění úkolů spojených s harmonizací
českého práva s právem Evropského
společenství.
Rozpočet příjmů byl zvýšen
o 472 tis. Kč na částku 950 tis. Kč.
Jejich skutečná výše činila 2
248 tis. Kč, tj. 236,63%. V ostatních a nahodilých
příjmech dosažených v celkovém
objemu 2 220 tis. Kč je zahrnut odvod z fondu odměn
(1 104 tis. Kč) a dále prostředky získané
z odprodeje přebytečného a vyřazeného
majetku, vratky pohledávek z roku 1994 a náhrady
z likvidace pojistných událostí.
Rozpočet výdajů kapitoly celkem byl snížen
se souhlasem Ministerstva financí ČR v celkovém
úhrnu o 3 283 tis. Kč. Upravený rozpočet
byl čerpán částkou 52 950 tis. Kč,
tj. na 92,32%.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů byl v průběhu roku snížen
celkem o částku 11 783 tis. Kč. Přičemž
objemově významnou položku z toho představuje
jednak vázání rozpočtových
prostředků za nerealizované plánované
úkoly ve výši 3 850 tis. Kč (vytvoření
optimálního personálního stavu včetně
vybavenosti kanceláří) a jednak přesun
prostředků do rozpočtu kapitálových
výdajů v objemu 8 500 tis. Kč. Dále
byl v souladu s usnesením vlády č. 447/1995
rozpočet neinvestičních výdajů
posílen o celkovou částku 567 tis. Kč,
účelově určenou na zabezpečení
dopadu nařízení vlády, kterými
byly zvýšeny platové tarify o 10% včetně
pojistného a přídělu FKSP. Roční
rozpočet po provedených změnách v
celkovém objemu 38 856 tis. Kč byl čerpán
částkou 34 486 tis. Kč, tj. na 88,75%.
Upravený rozpočet byl čerpán ve výši
15 746 tis. Kč, tj. na 98,8%. V celkovém čerpání
mzdových prostředků jsou promítnuty
i prostředky vyplacené z fondu odměn ve výši
1 104 tis. Kč. Závazný ukazatel mzdových
prostředků byl zvýšen podle usnesení
vlády č. 447/1995 o 413 tis. Kč na úpravy
platových tarifů. Počet zaměstnanců
byl plněn na 82,5%. Neobsazená funkční
a pracovní místa v průběhu roku představují
povinnost vázat prostředky na platy v úhrnu
1 407 tis. Kč, z toho bylo v souladu s nařízením
vlády č. 48/1995 Sb., povoleno čerpání
200 tis. Kč na výplatu odměn členům
Legislativní rady vlády a jejích komisí.
Průměrný měsíční
plat se ve srovnání se skutečností
roku 1994 zvýšil o 23,8%.
Schválený rozpočet investičních
výdajů byl rozpočtovým opatřením
Ministerstva financí posílen o 8,5 mil. Kč.
Zvýšení kapitálových výdajů
bylo kryto z úspor rozpočtu neinvestičních
výdajů. Rozpočet po provedených změnách
činil 18 500 tis. Kč a byl vyčerpán
na 99,81% částkou 18 464 tis. Kč.
Systémová dotace určená na technickou
obnovu investičního majetku ve výši
14 465 tis. Kč byla využita na zvýšení
objemu prací na klimatizaci budovy a její osazení
strukturovanou kabeláží, silovými rozvody
pro počítačovou síť, zálohovými
zdroji UPS a automatickou telefonní ústřednou.
Vzhledem k charakteru budovy byla v roce 1995 provedena instalace
elektrické požární signalizace. Z další
systémové dotace určené na pořízení
výpočetní techniky bylo zakoupeno příslušenství
a doplňky k počítačové síti
v hodnotě 1 435 tis. Kč.
V rámci pořízení hmotného investičního
majetku ve výši 2 564 tis. Kč bylo služební
vozidlo vybaveno výstražným světlem
a zvukovým zařízením a byla provedena
obměna služebního vozu místopředsedy
vlády. Dále byl zakoupen kancelářský
nábytek, mobilní telefonní přístroj,
2 kopírovací stroje, fax a digitální
telefonní přístroje pro automatickou telefonní
ústřednu SIEMENS.

