Kapitola: 374
| Správa státních hmotných rezerv | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 190 000 | 268 218 | 528 792 | 197,15 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 190 000 | 268 218 | 528 792 | 197,15 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 190 000 | 268 218 | 528 792 | 197,15 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 1 163 099 | 1 166 395 | 1 020 074 | 87,46 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 1 163 099 | 1 166 395 | 1 020 074 | 87,46 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 56 800 | 116 427 | 116 004 | 99,64 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 56 800 | 116 427 | 116 004 | 99,64 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 1 219 899 | 1 282 822 | 1 136 078 | 88,56 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 374 Správa státních hmotných
rezerv
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 190 000 | 268 218 | 528 792 | 197,15 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 190 000 | 268 218 | 528 792 | 197,15 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 163 099 | 1 166 395 | 1 020 074 | 87,46 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 50 549 | 52 156 | 51 997 | 99,70 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | 50 549 | 52 156 | 51 997 | 99,70 |
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | ||||
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 56 800 | 116 427 | 116 004 | 99,64 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 1 200 | 1 200 | 1 200 | 100,00 |
| - systémové dotace | 55 600 | 115 227 | 114 804 | 99,63 |
| - individuální dotace | ||||
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 374 - Správa státních hmotných
rezerv
| Rozpočtové organizace celkem | 477 | 50 549 | 391 | 50 158 | 8 763 | 477 | 52 156 | 391 | 51 765 | 9 044 | 445 | 51 997 | 358 | 51 639 | 9 670 | -32 | -159 | 1 282 | 18,41 | 10,36 | 6,93 |
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | 477 | 50 549 | 391 | 50 158 | 8 763 | 477 | 52 156 | 391 | 51 765 | 9 044 | 445 | 51 997 | 358 | 51 639 | 9 670 | -32 | -159 | 1 282 | 18,41 | 10,36 | 6,93 |
| z toho ústřední orgán | 95 | 14 100 | 91 | 14 009 | 12 289 | 95 | 14 558 | 91 | 14 467 | 12 690 | 86 | 14 428 | 78 | 14 350 | 13 905 | -9 | -130 | 492 | 17,14 | 13,15 | 9,57 |
| Účel org. jednotky | 382 | 36 449 | 300 | 36 149 | 7 886 | 382 | 37 598 | 300 | 37 298 | 8 137 | 359 | 37 569 | 280 | 37 289 | 8 656 | -23 | -29 | 790 | 16,91 | 9,76 | 6,38 |
| ostatní rozpočt. organizace | |||||||||||||||||||||
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 374 - Správa státních hmotných
rezerv
Rozpočtovými opatřeními v průběhu
roku 1995:
- byl zvýšen rozpočet investičních
výdajů o 59 627 tis. Kč k pokrytí
investičních potřeb správy se současným
snížením rozpočtu neinvestičních
výdajů o tutéž částku,
- byl zvýšen rozpočet neinvestičních
výdajů o 2 205 tis. Kč, na krytí dopadu
nařízení vlády č. 142/1995
Sb.,
- byl zvýšen rozpočet neinvestičních
výdajů o 60 718 tis. Kč, aby mohla být
provedena nerozpočtovaná úhrada daně
z přidané hodnoty za skladované mobilizační
rezervy u jednoho ze subjektů hospodářské
mobilizace, který přestal být plátcem
daně, zvýšení bylo povoleno na vrub
překročení příjmů kapitoly
a celá částka byla odvedena do státního
rozpočtu formou daně z přidané hodnoty,
- včetně zvýšení příjmů
podle předchozího odstavce byl zvýšen
rozpočet příjmů kapitoly o 78 218
tis. Kč.
V příjmové části bylo na upravený
rozpočet ve výši 268 218 tis. Kč dosaženo
528 792 tis. Kč, tj. plnění na 197,15%. Největší
část příjmů činily příjmy
z prodeje nepotřebných mobilizačních
rezerv (378 629 tis. Kč), na úhradách za
půjčky hmotných rezerv bylo získáno
28 658 tis. Kč, příjmy z pronájmu
dočasně volných skladovacích ploch
Správy činily 44 402 tis. Kč, nahodilé
příjmy činily 52 638 tis. Kč kromě
příjmů ze sankčních poplatků,
které dosáhly výše 21 272 tis. Kč.
Na upravený rozpočet neinvestičních
výdajů ve výši 1 166 395 tis. Kč
bylo čerpáno 1 020 074 tis. Kč (plnění
87,46%).
V oblasti neinvestičních výdajů byla
největší pozornost zaměřena na
profinancování základních činností
Správy, tj. pořízení, ochranu a obměňování
státních hmotných rezerv. Výdaje na
tuto činnost tvořily rozhodující část
všech rozpočtových výdajů. Prioritní
úkol - nákup ropy - byl splněn na 100,3%.
Celkem bylo ze státního rozpočtu vynaloženo
na pořízení nových hmotných
rezerv 348 460 tis. Kč (vesměs pořízení
ropy).
Náklady na ochraňování tj. úplata
za skladování hmotných rezerv u jiných
subjektů činily 411 854 tis. Kč a proti schválenému
rozpočtu bylo dosaženo úspory ve výši
192 250 tis. Kč. Této úspory bylo dosaženo
mj. důslednou minimalizací výdajů,
kdy se při zachování technických podmínek
skladování podařilo snížit ceny
původně navrhované ochraňovateli.
Výdaje vlastních skladovacích zařízení
Správy činily 117 923 tis. Kč a byly v podstatě
na úrovni rozpočtu (119 150 tis. Kč).
Výdaje na pořízení mobilizačních
rezerv činily 115 192 tis. Kč, z této částky
však připadá 60 718 tis. Kč na dodatečnou
úhradu daně z přidané hodnoty u již
dříve pořízených a skladovaných
rezerv. Bylo pořízeno především
technologické zařízení pro zabezpečení
mobilizačních potřeb Armády ČR,
dále železniční svrškový
materiál a vozidla a laboratorní přístroje
v resortu zemědělství.
Mzdové prostředky byly čerpány ve
srovnání s upraveným rozpočtem na
99,7%. Na základě usnesení vlády č.
447/1995 byly uvolněny mzdové prostředky
ve výši 1 607 tis. Kč k úpravě
platových tarifů. Za neobsazená pracovní
místa vázal resort částku 1 282 tis.
Kč. Na platové úpravy byla z fondu odměn
čerpána částka 1 156 tis. Kč.
Průměrný plat vzrostl proti skutečnosti
roku 1994 o 18,4%. Počet zaměstnanců byl
plněn na 93,3%.
V průběhu roku byly výrazně posíleny
prostředky na investice. Zvýšení rozpočtu
bylo použito na zakoupení 50% majetkového podílu
na administrativní budově, v níž byla
dosud část Správy v nájmu, a na odkoupení
majetkových podílů na těch obilních
silech, na nichž má Správa prvořadý
zájem z hlediska zajištění skladování
hmotných rezerv obilí. V rámci investičních
akcí byla prováděna především
výstavba v areálech účelových
organizačních jednotek Správy a byl doplňován
park zařízení pro manipulaci s materiály.
Kapitola: 375
| Státní úřad pro jadernou bezpečnost | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 300 | 2 685 | 3 449 | 128,45 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 300 | 2 685 | 3 449 | 128,45 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 300 | 2 685 | 3 449 | 128,45 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 98 922 | 114 658 | 112 668 | 98,26 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 90 432 | 107 710 | 105 721 | 98,15 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | 8 490 | 6 948 | 6 947 | 99,99 |
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 33 200 | 60 997 | 60 533 | 99,24 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 33 200 | 60 997 | 60 533 | 99,24 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 132 122 | 175 655 | 173 201 | 98,60 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 375 Státní úřad pro jadernou
bezpečnost
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 300 | 2 685 | 3 449 | 128,45 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 300 | 2 685 | 3 449 | 128,45 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 90 432 | 107 710 | 105 721 | 98,15 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 16 148 | 28 625 | 27 665 | 96,65 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | 16 148 | 20 985 | 19 143 | 91,22 |
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | 8 490 | 6 948 | 6 947 | 99,99 |
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 33 200 | 60 997 | 60 533 | 99,24 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 3 200 | 3 200 | 3 184 | 99,50 |
| - systémové dotace | 10 000 | 6 965 | 6 517 | 93,57 |
| - individuální dotace | 20 000 | 50 832 | 50 832 | 100,00 |
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 375 - Státní úřad pro jadernou
bezpečnost
| Rozpočtové organizace celkem | 83 | 16 148 | 176 | 15 | 16 036 | 179 | 28 625 | 176 | 28 449 | 13 282 | 168 | 27 665 | 101 | 27 564 | 13 673 | -11 | -960 | 630 | -10,25 | -14,74 | 2,94 |
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | 83 | 16 148 | 176 | 15 972 | 16 036 | 103 | 20 985 | 176 | 20 809 | 16 838 | 96 | 19 143 | 63 | 19 080 | 16 649 | -8 | -1 842 | 554 | 9,28 | 3,82 | -1,11 |
| z toho ústřední orgán | 83 | 16 148 | 176 | 15 972 | 16 036 | 103 | 20 985 | 176 | 20 809 | 16 836 | 96 | 19 143 | 63 | 19 080 | 16 649 | -8 | -1 842 | 554 | 9,28 | 3,82 | -1,11 |
| ostatní rozpočt. organizace | 76 | 7 640 | 7 640 | 8 433 | 73 | 8 522 | 38 | 8 484 | 9 752 | -3 | 882 | 76 | 15,64 | ||||||||
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 375 - Státní úřad pro
jadernou bezpečnost
V roce 1995 bylo v rozpočtu kapitoly schváleno celkem
šest rozpočtových opatření, jimiž:
- byla postupně provedena delimitace příslušných
investičních a neinvestičních výdajů
z kapitoly Ministerstva zdravotnictví ČR z titulu
převodu působnosti v oblasti radiační
hygieny na úřad s účinností
od 1. července 1995 podle zákona č. 85/1995
Sb., současně byl zvýšen rozpočet
příjmů o příjmy z delimitovaných
činností,
- byly upraveny závazné limity zaměstnanosti
a zvýšen objem mzdových prostředků
na krytí zvýšení tarifních platů
podle nařízení vlády č. 141,
142 a 143/1995 Sb.,
- byl snížen závazný ukazatel "Ostatní
dotace a příspěvky" na výši
skutečného předpisu příspěvku
do fondu technické pomoci Mezinárodní agentury
pro atomovou energii (MAAE),
- byla zvýšena individuální investiční
dotace na rekonstrukci budovy úřadu v Dlážděné
ulici č. 2 v Praze 1, a to částečně
na vrub snížení systémové investiční
dotace.
K 1. 7. 1995 bylo z resortu Ministerstva zdravotnictví
delimitací převedeno celkem 191 zaměstnanců
vč. příslušných mzdových
prostředků, z toho do státní správy
40 a do nově vzniklé rozpočtové organizace
Státní ústav radiační ochrany
151 zaměstnanců.
Rozpočet příjmů byl z částky
300 tis. Kč upraven na částku 2 685 tis.
Kč, z toho na zvýšení příjmů
z titulu rozšíření působnosti
úřadu připadlo 485 tis. Kč. Ve skutečnosti
bylo dosaženo příjmů ve výši
3 449 tis. Kč, tj. plnění na 128,45%. Na
dosažených příjmech se podílí
zejména neopakovatelný příjem ve výši
téměř 2 350 tis. Kč z pronájmu
prostor domu v Dlážděné ulici do doby
zahájení rekonstrukce.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů rozpočtových organizací
ve výši 90 432 tis. Kč byl zvýšen
o 17 278 tis. Kč na částku 107 710 tis. Kč.
Skutečné čerpání činilo
105 721 tis. Kč, tj. 98,15%. Na úspoře ve
výši 1 989 tis. Kč se podílí
ze dvou třetin úspora mzdových prostředků
a s nimi souvisejících výdajů za neobsazená
systemizovaná místa.
V souvislosti s žádoucím urychlením
tempa rekonstrukce budovy v Dlážděné
ulici bylo nutno upravit rozpočet investičních
výdajů. Individuální investiční
dotace na tuto stavbu byla z původních 20 000 tis.
Kč zvýšena na 50 832 tis. Kč a tato
částka byla vyčerpána beze zbytku.
Ke krytí zvýšených investičních
výdajů byla současně snížena
systémová investiční dotace programu
č. 375 010 - Pořízení a technická
obnova majetku ve správě SÚJB o 3 400 tis.
Kč, bylo využito očekávané úspory
neinvestičních výdajů kapitoly včetně
příspěvku do fondu technické pomoci
MAAE a část prostředků byla poskytnuta
na vrub očekávaného překročení
příjmů. Rozpočet investičních
výdajů tak byl z částky 33 200 tis.
Kč zvýšen na 60 997 tis. Kč, přičemž
skutečnost činila 60 533 tis. Kč, tj. 99,24%.
Příspěvek do fondu technické pomoci
MAAE (ukazatel "Ostatní dotace a příspěvky")
byl poskytnut ve výši stanovené touto organizací.
Mzdové prostředky byly ve srovnání
s upraveným rozpočtem čerpány na 96,6%,
z toho státní správa na 91,2%. Na základě
usnesení vlády č. 447/1995 byla uvolněna
částka 447 tis. Kč mzdových prostředků
k úpravě platových tarifů. Počet
zaměstnanců byl plněn na 94,1%. Za neobsazená
pracovní místa byla vázána částka
630 tis. Kč, z toho u státní správy
554 tis. Kč. Nárůst průměrného
platu je ovlivněn delimitací zaměstnanců
zařazených v nižších platových
třídách a tudíž i s menšími
průměrnými platy a proti skutečnosti
roku 1994 se projevuje jako snížení.

