Kapitola: 345
| Český statistický úřad | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 7 172 | 7 172 | 21 238 | 296,12 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 7 172 | 7 172 | 21 238 | 296,12 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 7 172 | 7 172 | 21 238 | 296,12 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 428 892 | 472 745 | 469 908 | 99,40 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 428 867 | 472 720 | 469 901 | 99,40 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | 25 | 25 | 7 | 28,00 |
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 21 500 | 24 980 | 24 258 | 97,11 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 21 500 | 24 980 | 24 258 | 97,11 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 450 392 | 497 725 | 494 166 | 99,28 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 345 Český statistický úřad
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 7 172 | 7 172 | 21 238 | 296,12 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 7 172 | 7 172 | 21 238 | 296,12 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 428 867 | 472 720 | 469 901 | 99,40 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 244 317 | 259 046 | 257 162 | 99,27 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | 241 332 | 255 904 | 253 891 | 99,25 |
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | 25 | 25 | 7 | 28,00 |
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 21 500 | 24 980 | 24 258 | 97,11 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 2 200 | 2 200 | 2 196 | 99,82 |
| - systémové dotace | 19 300 | 22 780 | 22 062 | 96,85 |
| - individuální dotace | ||||
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 345 - Český statistický úřad
| Rozpočtové organizace celkem | 2 067 | 244 317 | 14 400 | 229 917 | 9 269 | 2 067 | 259 046 | 20 280 | 238 766 | 9 626 | 2 051 | 257 162 | 18 499 | 238 663 | 9 697 | -16 | -1 884 | 43 | 13,15 | 4,61 | 0,74 |
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 110 | 80 | 30 | -110 | |||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | 2 053 | 241 332 | 13 020 | 228 312 | 9 267 | 2 053 | 255 904 | 18 820 | 237 084 | 9 623 | 2 038 | 253 981 | 16 955 | 237 026 | 9 692 | -15 | -1 923 | 13,11 | 4,58 | 0,71 | |
| z toho ústřední orgán | 457 | 67 452 | 1 370 | 66 082 | 12 050 | 650 | 93 616 | 4 126 | 89 470 | 11 473 | 642 | 93 081 | 3 629 | 89 452 | 11 611 | -8 | -535 | 5,21 | -3,64 | 1,20 | |
| Kraj. stat. správy | 1 596 | 173 880 | 11 650 | 162 230 | 8 471 | 1 403 | 162 288 | 14 694 | 147 594 | 8 767 | 1 396 | 160 900 | 13 326 | 147 574 | 8 809 | -7 | -1 388 | 12,08 | 4,00 | 0,49 | |
| ostatní rozpočt. organizace | 14 | 2 985 | 1 380 | 1 605 | 9 554 | 14 | 3 142 | 1 460 | 1 682 | 10 012 | 13 | 3 181 | 1 544 | 1 637 | 10 494 | -1 | 39 | 43 | 20,37 | 9,84 | 4,81 |
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 345 - Český statistický úřad
Z prostředků státního rozpočtu
určených pro kapitolu Českého statistického
úřadu byly v roce 1995 financovány výdaje
vlastního úřadu, krajských a okresních
statistických správ a Institutu pro výzkum
veřejného mínění. Zákon
č. 89/1995 Sb., o statistické službě
vymezil statistickou službu a vztahy k respondentům
a uživatelům. Jeho přijetí umožňuje
vnitřní restrukturalizaci práce statistické
služby nezbytnou pro další fázi transformace.
Rozpočet příjmů byl stanoven ve výši
7 172 tis. Kč a v průběhu roku nebyl upravován.
Skutečné příjmy byly dosaženy
ve výši 21 238 tis. Kč, tj. na 296,12%. Hlavními
zdroji příjmů byly úhrady za výpisy
dat z Registru zpravodajských jednotek a distribuci Registru
na CD - ROM, prodej statistických publikací a poskytování
identifikačních čísel organizacím.
Ve srovnání s rokem 1994 došlo k poklesu příjmů.
Do tohoto snížení se promítá
zejména skutečnost, že příjmy
z poplatků za poskytování identifikačních
čísel organizacím nebyly již v 2. pololetí
1995 vybírány (změna podle zákona
č. 89/1995 Sb.).
Celkové výdaje byly upraveny na výši
497 725 tis. Kč a jejich čerpání činilo
494 166 tis. Kč, což je 99,28% rozpočtu po
změnách.
Neinvestiční výdaje RO byly čerpány
v objemu 469 901 tis. Kč, tj. na 99,40% ve vztahu k rozpočtu
po změnách. Rozpočet byl v průběhu
roku upravován o výdaje spojené s šetřením
Agrocenzus v 1. etapě ve výši 3 000 tis. Kč
(formou vázání v kapitole Ministerstva zemědělství),
dále ke krytí věcných výdajů
k zajištění statistické služby
na všech úrovních resortu a na 2. etapu šetření
Agrocenzus. Upravený rozpočet zahrnuje i prostředky
související se zřízením nového
pracoviště v okrese Jeseník.
Upravený rozpočet mzdových prostředků
byl čerpán částkou 257 162 tis. Kč,
tj. na 99,3%. Úspora souvisí s nižším
čerpáním ostatních osobních
nákladů, ve vazbě na šetření
Agrocenzu a na odměny zpravodajů rodinných
účtů. Na základě usnesení
vlády č. 447/1995 byla pro resort uvolněna
částka 8 603 tis. Kč na zabezpečení
úpravy tarifních platů. Za neobsazená
místa vázal resort 43 tis. Kč. Průměrný
plat proti skutečnosti roku 1994 vzrostl o 13,2%. Počet
zaměstnanců byl plněn na 99,2%.
Ostatní dotace a příspěvky byly čerpány
ve skutečné výši 7 tis. Kč, tj.
28%. Zahrnují úhradu příspěvku
za členství předsedy a místopředsedy
ČSÚ v mezinárodním institutu a za
členství v Mezinárodní Input - Output
asociaci.
Upravený rozpočet investičních výdajů
byl čerpán částkou 24 258 tis. Kč,
tj. na 97,11%. V rámci těchto výdajů
byly financovány systémové dotace ve výši
22 062 tis. Kč určené na rekonstrukce objektů,
výpočetní, reprografickou, kancelářskou
a dopravní techniku. Nevyčerpány zůstaly
prostředky na zřízení statistického
pracoviště v nově vzniklém okrese Jeseník.
Kapitola: 346
| Český úřad zeměměřičský a katastrální | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 26 360 | 51 480 | 70 506 | 136,96 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 26 360 | 51 480 | 70 506 | 136,96 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 26 360 | 51 480 | 70 506 | 136,96 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 1 351 129 | 1 377 664 | 1 369 706 | 99,42 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 1 338 007 | 1 364 279 | 1 356 321 | 99,42 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | 13 122 | 13 385 | 13 385 | 100,00 |
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 280 900 | 334 464 | 343 035 | 102,56 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 280 900 | 334 464 | 343 035 | 102,56 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 1 632 029 | 1 712 128 | 1 712 741 | 100,04 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 346 Český úřad zeměměřičský
a katastrální
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 26 360 | 51 480 | 70 506 | 136,96 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 26 360 | 51 480 | 70 506 | 136,96 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 338 007 | 1 364 279 | 1 356 321 | 99,42 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 688 839 | 711 583 | 709 630 | 99,73 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | 688 839 | 711 583 | 709 630 | 99,73 |
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 13 122 | 13 385 | 13 385 | 100,00 |
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | ||||
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 280 900 | 334 464 | 343 035 | 102,56 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 9 000 | 9 000 | 17 637 | 195,97 |
| - systémové dotace | 271 900 | 325 464 | 325 398 | 99,98 |
| - individuální dotace | ||||
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 346 - Český úřad zeměměřičský
a katastrální
| Rozpočtové organizace celkem | 5 917 | 688 839 | 110 | 688 729 | 9 700 | 5 917 | 711 583 | 440 | 711 143 | 10 016 | 5 779 | 709 630 | 355 | 709 275 | 10 228 | -138 | -1 953 | 4 604 | 19,83 | 5,44 | 2,12 |
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | 5 917 | 688 839 | 110 | 688 729 | 9 700 | 5 917 | 711 583 | 440 | 711 143 | 10 016 | 5 779 | 709 630 | 355 | 709 275 | 10 228 | -138 | -1 953 | 4 604 | 19,83 | 5,44 | 2,12 |
| z toho ústřední orgán | 67 | 9 779 | 30 | 9 749 | 12 126 | 67 | 10 118 | 30 | 10 088 | 12 547 | 63 | 10 541 | 16 | 10 525 | 13 922 | -4 | 423 | 168 | 22,97 | 14,81 | 10,96 |
| Zeměměř. úřad | 380 | 42 264 | 80 | 42 184 | 9 251 | 392 | 45 129 | 250 | 44 879 | 9 541 | 374 | 44 598 | 183 | 44 415 | 9 896 | -18 | -531 | 526 | 22,17 | 6,98 | 3,73 |
| Katastrální úřady | 5 385 | 624 319 | 624 319 | 9 661 | 5 364 | 642 075 | 180 | 641 915 | 9 973 | 5 256 | 639 963 | 156 | 639 807 | 10 144 | -108 | -2 112 | 3 366 | 19,68 | 5,00 | 1,72 | |
| Zem. a kat. insp. | 85 | 12 477 | 12 477 | 12 232 | 94 | 14 261 | 14 261 | 12 643 | 86 | 14 528 | 14 528 | 14 078 | -8 | 267 | 544 | 19,03 | 15,08 | 11,35 | |||
| ostatní rozpočt. organizace | |||||||||||||||||||||
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 346 - Český úřad zeměměřický
a katastrální
Z prostředků rozpočtové kapitoly Českého
úřadu zeměměřického
a katastrálního (dále jen ČÚZK)
je financován ústřední orgán,
Zeměměřický úřad, 7
zeměměřických a katastrálních
inspektorátů, 76 katastrálních úřadů
a jedna příspěvková organizace.
Ekonomická činnost resortu v roce 1995 byla především
zaměřena na zabezpečení podmínek
pro realizaci rozvojových programů - Digitalizace
katastru nemovitostí a základní báze
geografických dat (ZABAGED).
Upravený rozpočet příjmů v
objemu 51 480 tis. Kč byl splněn částkou
70 506 tis. Kč, tj. 136,96%. K překročení
příjmů došlo zejména v důsledku
vyhotovování kopií a prodeje map a vyhotovování
geometrických plánů. V ostatních a
nahodilých příjmech jsou promítnuty
zejména náhrady za pojistné události
a vratky z minulých let.
Český úřad zeměměřický
a katastrální čerpal mzdové prostředky
ve srovnání s upraveným rozpočtem
na 99,7%. Na základě usnesení vlády
č. 447/1995 byla uvolněna částka 22
744 tis. Kč na úpravu platových tarifů.
Průměrný plat vzrostl proti skutečnosti
roku 1994 o 19,8%. Z fondu odměn bylo čerpáno
celkem 3 023 tis. Kč. Za neobsazená místa
vázal resort celkem 4 604 tis. Kč. Počet
zaměstnanců plnil resort na 97,7%.
Příspěvek na činnost příspěvkové
organizace určený pro Výzkumný ústav
geodetický, topografický a kartografický
byl čerpán na 100% ve vztahu k rozpočtu po
změnách. V průběhu roku byl zvýšen
na řešení výzkumných projektů
z kapitoly Grantová agentura.
Investiční výdaje RO, upravené v průběhu
roku na 334 464 tis. Kč, byly čerpány částkou
343 035 tis. Kč, tj. na 102,56%. Překročení
bylo ovlivněno sdruženými prostředky
na výstavbu Katastrálního úřadu
ve Vsetíně. Ze systémových dotací
byly financovány rozvojové programy a technická
obměna investičního majetku (stavby, automobily,
měřická, kartografická a reprodukční
technika). Investice byly v průběhu roku zvýšeny
o výdaje spojené s novým detašovaným
pracovištěm v Jeseníku a na nákup pozemků
pro výstavbu nového objektu pro orgány státní
správy zeměměřictví a katastru
nemovitostí v Praze. Dále byly posíleny (souvztažně
se zvýšením rozpočtu příjmů)
na urychlení prací na rozestavěných
stavbách, přesunem z neinvestičních
výdajů na nákup výpočetní
techniky pro program Digitalizace katastru nemovitostí.
Kapitola: 348
| Český báňský úřad | v tis. Kč |
| DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
| v tom: | ||||
| Daň z přidané hodnoty | ||||
| Spotřební daně | ||||
| Daně z příjmů | ||||
| daň z příjmů právnických osob | ||||
| daň z příjmů fyzických osob | ||||
| Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
| Silniční daň | ||||
| Clo | ||||
| Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
| Ostatní daně a poplatky | ||||
| POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
| NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 600 | 2 300 | 3 059 | 133,00 |
| v tom: | ||||
| Příjmy rozpočtových organizací | 600 | 2 300 | 3 059 | 133,00 |
| z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
| Odvody České národní banky | ||||
| Přijaté úroky | ||||
| Ostatní příjmy | ||||
| PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
| 600 | 2 300 | 3 059 | 133,00 | |
| NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 51 536 | 53 416 | 53 404 | 99,98 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 51 536 | 53 416 | 53 404 | 99,98 |
| Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
| Úrokové platby | ||||
| Dotace, platby a příspěvky | ||||
| v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
| dotace jiným rozpočtům | ||||
| v tom: územním rozpočtům | ||||
| mimorozpočtovým fondům | ||||
| platby a příspěvky obyvatelstvu - | ||||
| soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
| platby do zahraničí | ||||
| INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 2 500 | 3 300 | 3 292 | 99,76 |
| Výdaje rozpočtových organizací | 2 500 | 3 300 | 3 292 | 99,76 |
| Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace podnikatelským subjektům | ||||
| VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
| 54 036 | 56 716 | 56 696 | 99,96 | |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 348 Český báňský
úřad
v tis. Kč
| Příjmy rozpočtových organizací celkem | 600 | 2 300 | 3 059 | 133,00 |
| z toho: | ||||
| - příjmy rozpočtových organizací | 600 | 2 300 | 3 059 | 133,00 |
| z toho: | ||||
| - odvody příspěvkových organizací | ||||
| - pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
| Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 51 536 | 53 416 | 53 404 | 99,98 |
| z toho: | ||||
| - mzdové prostředky celkem | 29 292 | 30 370 | 30 354 | 99,95 |
| z toho: | ||||
| - státní správa | 29 292 | 30 370 | 30 354 | 99,95 |
| - dávky sociálního zabezpečení | ||||
| - státní vyrovnávací příspěvek | ||||
| - prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
| Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
| Dotace občanským sdružením | ||||
| Ostatní dotace a příspěvky | ||||
| Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
| Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 2 500 | 3 300 | 3 292 | 99,76 |
| v tom: | ||||
| - běžná míra investování | 2 500 | 3 300 | 3 292 | 99,76 |
| - systémové dotace | ||||
| - individuální dotace | ||||
| Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
| Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Kapitola: 348 - Český báňský
úřad
| Rozpočtové organizace celkem | 216 | 29 292 | 44 | 29 248 | 11 284 | 216 | 30 370 | 44 | 30 326 | 11 700 | 210 | 30 354 | 43 | 30 311 | 12 028 | -6 | -16 | 16,52 | 6,60 | 2,81 | |
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa celkem | 216 | 29 292 | 44 | 29 248 | 11 284 | 216 | 30 370 | 44 | 30 326 | 11 700 | 210 | 30 354 | 43 | 30 311 | 12 028 | -6 | -16 | 16,52 | 6,60 | 2,81 | |
| z toho ústřední orgán | 45 | 7 059 | 44 | 7 015 | 12 991 | 45 | 7 387 | 44 | 7 343 | 13 598 | 45 | 7 385 | 43 | 7 342 | 13 596 | -2 | 16,24 | 4,66 | -0,01 | ||
| obv. báň. správy | 171 | 22 233 | 22 233 | 10 835 | 171 | 22 983 | 22 983 | 11 200 | 165 | 22 969 | 22 969 | 11 601 | -6 | -14 | 16,55 | 7,07 | 3,57 | ||||
| ostatní rozpočt. organizace | |||||||||||||||||||||
| Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
| z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
| v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
| ostatní PO | |||||||||||||||||||||
| PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
| zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené | |||||||||||||||||||||
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 348 - Český báňský
úřad
V souladu s obecně závaznými právními
předpisy byla činnost státní báňské
správy, tj. Českého báňského
úřadu a obvodních báňských
úřadů, zaměřena zejména
na oblast výkonu vrchního dozoru nad dodržováním
předpisů o ochraně a využití
nerostného bohatství České republiky,
nad bezpečností a ochranou zdraví při
práci a bezpečností provozu v dozorovaných
organizacích.
Schválený rozpočet kapitoly na rok 1995 zahrnoval
finanční prostředky vlastního úřadu
a prostředky pro podřízené obvodní
báňské úřady, které
jsou územními orgány státní
správy bez právní subjektivity a jsou součástí
rozpočtové kapitoly.
Obvodní báňské úřady
vykonávají na základě zákona
č. 541/1991 Sb. ve znění zákona č.
10/1993 Sb. funkci specializovaného finančního
úřadu, který spravuje úhrady z plochy
dobývacích prostor a úhrady z vydobytých
vyhrazených nerostů a rozděluje je částečně
obcím, na jejichž území se nachází
příslušný dobývací prostor
a část odvádí do státního
rozpočtu. Úroky z úhrad tvoří
příjmy úřadu.
Schválený rozpočet příjmů
stanovený ve výši 600 tis. Kč byl v
průběhu roku upraven na výši 2 300 tis.
Kč. Skutečně dosažené příjmy
činily 3 059 tis. Kč, což je 133% ročního
rozpočtu po změnách. V porovnání
s rokem 1994 byly nižší o 97 tis. Kč.
Největší měrou se na plnění
příjmů podílejí úroky
z úhrad podle horního zákona (ve výši
1 886 tis. Kč) a pronájem nebytových prostor.
Celkové výdaje, schválené pro rok
1995 v objemu 54 036 tis. Kč, byly čerpány
ve výši 56 696 tis. Kč, tj. na 99,96% rozpočtu
po změnách.
Neinvestiční výdaje RO byly čerpány
ve výši 53 404 tis. Kč, tj. 99,98% rozpočtu
po změnách. Největší část
rozpočtu tvořily mzdové prostředky
a příslušné sociální a
zdravotní pojištění.
Rozpočet mzdových prostředků byl v
průběhu roku upraven na základě usnesení
vlády č. 447/1995 o částku 1 078 tis.
Kč na úpravu platových tarifů. Celkově
byly mzdové prostředky čerpány ve
výši 30 354 tis. Kč tj. na 99,9%. V souladu
s nařízením vlády č. 48/1995
Sb. byla uvolněna částka 173 tis. Kč,
kterou měl resort vázat na neobsazená místa,
na zvýšení nárokových a dalších
složek platu, zejména za výkon pohotovosti.
Průměrný měsíční
plat vzrostl proti skutečnosti roku 1994 o 16,5%. Počet
zaměstnanců plnil resort na 97,2%.
Neinvestiční výdaje byly dále upraveny
v rámci kapitoly jednak na vrub dosažených
zvýšených příjmů k zajištění
vyššího čerpání věcných
výdajů, zejména výdajů na spoje
a jednak přesunem do kapitálových výdajů.
Investiční výdaje dosáhly výše
3 292 tis. Kč, což je 99,76% upraveného rozpočtu.
Tyto prostředky byly především využity
na zakoupení dvou služebních automobilů,
na pořízení kopírovací techniky
a další výpočetní techniky, která
zabezpečí propojení skupiny pracující
v síti Internet v rámci mezinárodního
programu PHARE.

