1. Úvod
Narůstající problémy spojené
s užíváním omamných a psychotropních
látek (dále pro zjednodušení drog) představují
pro Českou republiku závažné společenské
riziko zasahující do oblasti sociální,
zdravotní, společenské, ekonomické
i politické.
Drogy, jimiž se předkládaná Koncepce
zabývá, jsou vymezeny jako "drogy nealkoholové
a netabákové", resp. jako "omamné
a psychotropní látky" ve smyslu mezinárodních
úmluv OSN. Problém drog je definován jako
komplexní fenomén, který je třeba
řešit v kontextu systémových opatření
týkajících se vnitřního pořádku
a bezpečnosti státu, ochrany veřejného
zdraví, zdravotní a sociální péče,
sociální prevence a prevence kriminality, výchovy
a vzdělávání, podpory rodiny a řady
dalších oblastí.
2. Charakteristika drogové scény v zahraničí
a v České republice
Drogy jsou v současnosti jedním ze závažných
"nadnárodních" problémů,
jehož řešení vyžaduje intenzívní
mezinárodní spolupráci. Rozsah problémů
působených ilegálními drogami ve většině
zemí světa vzrůstá, a to i navzdory
dílčím úspěchům jak
na straně preventivních a léčebných
opatření, tak na straně snižování
nabídky a dostupnosti drog.
Drogová scéna v Evropě prochází
postupnou diferenciací, kterou lze charakterizovat tak,
že chronické problémy (heroin, kokain) přetrvávají
a nové se objevují (extasy, taneční
a stimulační drogy). Problémy s užíváním
drog v ČR v řadě aspektů nedosáhly
závažnosti a rozsahu problémů jiných
evropských zemí (např. v počtu chronických
uživatelů drog, rozsahu infekce HIV mezi uživateli
drog aj.), v jiných ohledech jsou problémy České
republiky a Evropy srovnatelné (např. v rozsahu
užívání produktů konopí
mezi mládeží, v narůstajícím
podílu mladších věkových skupin
na problémovém užívání
drog, aj.).
3. Opatření proti šíření
a zneužívání drog
Od roku 1993 byla v České republice přijata
řada jak systémových, tak velmi specifických
opatření, která umožnila praktické
naplňování cílů protidrogové
politiky. Řada legislativních a následných
organizačních opatření umožnila
efektivnější potírání
organizované drogové kriminality. Přijatá
opatření vytvořila jak podmínky pro
systémové zavádění preventivních
opatření do školských zařízeních,
tak nástroje pro komplexní a kontinuální
léčebně resocializační péči
o problémové uživatele drog a závislé.
Některá opatření nicméně
nepřinesla očekávaný efekt a společně
s jasně vydefinovanými aktuálními
problémy vytvořila racionální základ
pro formulování prioritních úkolů
protidrogové politiky v období 1998 - 2000.
4. Cíle a zásady protidrogové politiky
Ústředním motivem protidrogové politiky
vlády ČR je ochrana občana před negativním
vlivem drog a podpora jeho individuálního rozhodnutí
pro život bez drog. Občanu musí být
poskytnuta ochrana před nabídkou ilegálních
drog, poznatky a dovednosti k tomu, aby přijal osobní
rozhodnutí pro život bez drog a v případě
potřeby poradenská a léčebně-resocializační
pomoc.
Protidrogová politika bude založena na vyváženém
přístupu kombinujícím represívní
a preventivní opatření. Vzhledem k interdisciplinárnímu
charakteru drogové problematiky je nutná koordinace
postupů a aktivit na mezirezortní, mezisektorové
i mezioborové úrovni. Důležitou součástí
národní protidrogové strategie je rovněž
mezinárodní spolupráce, zejména v
oblasti boje proti organizovanému zločinu. Racionální,
realistický, cílený a pragmatický
přístup patří k podstatným
zásadám protidrogové politiky, která
vychází jak z kvantitativní tak z kvalitativní
analýzy drogové scény, a která si
klade specifické a splnitelné cíle.
5. Program protidrogové politiky na období 1998
- 2000
Obecným cílem programuje zabezpečení
provázaného, koordinovaného a vyváženého
systému protidrogových opatření. Do
rámce tohoto cíle patří vymezení
působnosti jednotlivých věcně příslušných
resortů a vytvoření podmínek i nástrojů
pro zvýšení kvality a efektivity protidrogového
působení včetně vytvoření
koordinovaného a jednotného systému financování
protidrogové politiky. Dalším cílem
je zvýšení rozsahu a kvality protidrogového
působení na místní úrovni a
zabezpečení účasti ČR v rámci
programů mezinárodní spolupráce.
Opatření v oblasti snižování
nabídky a dostupnosti drog
Vláda zabezpečí zakomponování
drogové problematiky do rámce připravované
rekodifikace trestního zákona a trestního
řádu s cílem zvýšit účinnost
potírání všech forem drogové
kriminality, především pak její nejnebezpečnější,
vysoce organizované formy. Vláda přijme účinná
opatření pro kontrolu zákonného zacházení
s omamnými a psychotropními látkami, včetně
prekursorů. V návaznosti na zavedení obecné
trestnosti držení drogy zabezpečí provedení
analýzy možných negativních dopadů
a navrhne opatření k jejich minimalizaci a zachování
základního principu vyvážené
protidrogové politiky.
Vláda učiní všechna potřebná opatření, která povedou ke snížení nabídky, pouliční dostupnosti drog a k omezení primární i sekundární trestné činnosti páchané v souvislosti s
drogami. Vláda učiní potřebná
opatření k účinnému a rychlému
vynucování platných zákonných
norem v oblasti drogové problematiky. Zabezpečí
komplexní a kontinuální vzdělávání
odborných pracovníků na všech úrovních
působení v oblasti zákonné represe
a zajistí vypracování závazných
metodik postupu při potlačování drogové
kriminality. Vláda vytvořením mezirezortní
koordinační pracovní skupiny dále
zabezpečí maximální možnou součinnost
a harmonizaci postupů všech orgánů činných
v trestním řízení zahrnující
orgány MV, MF, MO, MS, včetně státních
zastupitelství.
V oblasti snižování pouliční
dostupnosti drog vláda zabezpečí organizační
a technické posílení příslušných
útvarů zabývajících se potíráním
drog, s prioritou řešení situace vysoké
dostupnosti drog v hlavním městě Praze. Vláda
dále podpoří programy prevence kriminality,
které povedou ke zvýšení komunální
bezpečnosti.
V oblasti potlačování vyšších
forem organizované drogové kriminality vláda
zabezpečí vypracování jednotných
metodik postupů orgánů činných
v trestním řízení s cílem zabezpečit
součinnost a vzájemnou koordinaci. Podpoří
činnost společných mezirezortních
pracovních skupin a především mezinárodní
spolupráci v oblasti drogové problematiky na všech
úrovních. Zabezpečí další
profilaci odborných útvarů věcně
příslušných rezortů zabývajících
se organizovanou drogovou kriminalitou.
V oblasti vězeňství a výkonu trestu
vláda zajistí navýšení kapacit
pro diferencovaný výkon trestu odnětí
svobody u osob závislých na drogách. Zabezpečí
dále postupné zavádění programů
"bezdrogových zón" ve věznicích
ČR.
Opatření v oblasti snižování
poptávky po drogách
V oblasti primární prevence vláda
podpoří takové aktivity, které povedou
ke snížení rozsahu užívání
drog a zvýšení odolnosti k negativnímu
působení drog ve všeobecné populaci
s patřičným důrazem na děti
a dospívající mládež. Zajistí
proto, aby všechna školská zařízení
realizovala tzv. "Minimální preventivní
program". Zabezpečí v příslušném
rozsahu a kvalitě pregraduální a postgraduální
vzdělávání pedagogických pracovníků.
Vláda dále podpoří činnost
subjektů nabízejících volnočasové
aktivity pro děti a mládež a bude iniciovat
vznik programů včasné intervence zaměřených
na rizikovou populaci dětí a mládeže
ohroženou užíváním drog, se zvláštním
ohledem na problematiku minoritních skupin obyvatelstva.
Podpoří vznik preventivních programů
založených v komunitě (místním
společenství) s cílem zapojit do preventivního
působení především děti
a dospívající mládež, jejich
rodiče, ale také širokou veřejnost.
Zabezpečí dále uplatňování
zdravotní výchovy zaměřené
především na snížení rizika
šíření infekčních onemocnění
při užívání drog.
V oblasti sekundární prevence zabezpečí
vláda fungování nezbytného komplexního
a vzájemně provázaného systému
státem garantované péče v rámci
tzv. "Minimální sítě", a
to v potřebném rozsahu a kvalitě. Vláda
dále podpoří programy zaměřené
na včasnou intervenci a zvýšení dostupnosti
péče. Pro zvýšení kvality a efektivity
poskytovaných služeb zabezpečí v patřičném
rozsahu a kvalitě vzdělávání
odborných pracovníků a vytvoří
také potřebné nástroje, jako např.
akreditační a licenční systém
"minimální standardy" péče
či manuál pro hodnocení efektivity léčebné
péče. Vláda dále zajistí fungování
drogového informačního systému, včetně
registru problémových uživatelů drog.
V oblasti terciární prevence bude vláda
iniciovat a podporovat programy zaměřené
na minimalizaci zdravotních a sociálních
rizik spojených s užíváním drog,
především pak programy prevence šíření
infekčních onemocnění mezi uživateli
drog (HIV, hepatitida A,B,C). Podpoří také
vznik dlouhodobých resocializačních programů
a programů následné péče pro
závislé osoby. Vláda bude dále rozvíjet
síť sociálních asistentů zaměřených
na práci v terénu a sociální práci
s rizikovou mládeží.
6. Strukturální a organizační prvky
systému řízení protidrogové
politiky
Program protidrogové politiky v následujícím
období bude uplatňován na dvou vzájemně
nezastupitelných úrovních: centrální
a místní. Pro výslednou efektivitu protidrogových
strategií je nezbytné precizní vymezení
působnosti jednotlivých subjektů zapojených
do protidrogové politiky. Koordinace a provázanost
činností těchto subjektů na úrovni
centrální i místní bude zabezpečena
působností MPK prostřednictvím jejích
statutárních nástrojů.
7. Financování programu a předpokládaný
dopad na státní rozpočet
Koncepce a program protidrogové politiky na období
1998 - 2000 si klade za cíl vytvořit jednotný
a koordinovaný systém financování
protidrogové politiky, a to jak na centrální,
tak na místní úrovni při zabezpečení
minimálních standard kvality a efektivity realizovaných
opatření a poskytovaných služeb a činností.
Opatření a nástroje, která za tímto
účelem vytváří jsou:
přesné vymezení působností
věcně příslušných rezortů
v oblasti protidrogové politiky,
zavedení centrální databáze subjektů
podporovaných ze státních či veřejných
prostředků v protidrogové oblasti (přinese
přehled o čerpání prostředků,
umožní kontrolu účelnosti vynakládání
prostředků, sníží pravděpodobnost
duplicit),
sjednocení dotačních postupů MZ,
MŠMT, MPSV v oblasti drog, standardizace výběrového
procesu (umožní vyšší stupeň
koordinace a účelnosti přidělování
prostředků),
zavedení akreditačního a licenčního
systému v působnosti MZ, MŠMT, MPSV (umožní
podpořit pouze kvalitní programy, a tím účelněji
využít prostředky),
posílení kontrolních nástrojů
jak na úrovni centrální (rezorty), tak na
úrovni místní (okresní/magistrátní
úřady),
rozšíření samostatné položky
v kapitole státního rozpočtu VPS "Protidrogová
politika" i na působnost centrálních
orgánů státní správy (umožní
vázanost finančních prostředků
na prioritní rozvojové programy i účinnější
koordinaci rozdělování prostředků).
Koncepce stanoví věcně příslušným
ministerstvům řadu nových úkolů,
jejichž plnění si vyžádá
prostředky ze státního rozpočtu. Vzhledem
ke skutečnosti, že Koncepce byla zpracována
v době, kdy již byl připraven návrh
státního rozpočtu na rok 1998, nebylo možné
zohlednit v plném rozsahu nákladnost prioritních
úkolů v rozpočtových kapitolách
jednotlivých rezortů. Z tohoto důvodu byl
každému věcně příslušnému
ministerstvu uloženo takovou kalkulaci provést a promítnout
ji do návrhu rozpočtů na rok 1999 a 2000.

Vláda
I. schvaluje Koncepci a program protidrogové politiky
vlády na období let 1998 až?000 uvedený
v části I předloženého materiálu
s úpravou podle připomínky vlády (dále
jen "Koncepce");
II. pověřuje předsedu vlády
a předsedu Meziresortní protidrogové komise
1. předložit Koncepci předsedovi Poslanecké
sněmovny Parlamentu České republiky,
2. koordinovat postup plnění úkolů
vyplývajících z Koncepce, jak jsou uvedeny
v příloze tohoto usnesení,
3. rozdělit finanční prostředky z
rozpočtové kapitoly Všeobecná pokladní
správa, položky Výdaje na protidrogovou politiku,
podle Koncepce;
III. ukládá
1. členům vlády, přednostům
okresních úřadů, primátorům
měst Plzně, Brna a Ostravy a primátorovi
hlavního města Prahy zajistit plnění
úkolů vyplývajících z Koncepce
jak jsou uvedeny v příloze tohoto usnesení,
2. ministru financí převést částku
2,5 mil. Kč z rozpočtové kapitoly Všeobecná
pokladní správa, položky Výdaje na protidrogovou
politiku, do rozpočtové kapitoly Úřadu
vlády, a to k zabezpečení distančního
vzdělávání protidrogových koordinátorů.
Provedou:
členové vlády,
přednostové okresních úřadů a
primátoři měst Plzně, Brna a Ostravy,
primátor hlavního města Prahy Předseda
vlády
Předseda vlády
Ing. Josef Tošovský, v.r.
Příloha
k usnesení vlády
ze dne 23. února 1998 č. 111
1. Vyhodnotit dopad Koncepce a programu protidrogové politiky
na období 1998 - 2000 na resortní rozpočtovou
kapitolu a zohlednit prioritní úkoly při
sestavování rozpočtů na rok 1999 a
2000.
Termín: do 31. 5. 1998 (ve vztahu k návrhu rozpočtu na rok 1999)
Provede: ministra vnitra, ministr financí, ministryně
spravedlnosti, ministr školství, mládeže
a tělovýchovy, ministryně zdravotnictví,
ministr práce a sociálních věcí,
ministr obrany, ministry zemědělství
2. Průběžně precizovat funkčnost
celorepublikové struktury Policie ČR zaměřené
na potírání nedovolené výroby,
obchodu a šíření drog, především
s ohledem na provázanost, kvalitu a efektivitu spolupráce
mezi Národní protidrogovou centrálou, krajským
článkem služby kriminální policie
a odbornými a specializovanými skupinami zaměřenými
na problematiku mládeže a toxikománie na okresní
úrovni.
Provede: ministr vnitra
3. Průběžně zabezpečit personální
a technické posílení Národní
protidrogové centrály, protidrogových krajských
expozitur i okresních pracovišť tak, aby v okresech
s vysokým výskytem problémů působených
užíváním drog, a především
ve městech s rozsáhlou pouliční distribucí
byl vyčleněn dostatečný počet
pracovníků na řešení drogové
kriminality s cílem zvýšit komunální
bezpečnost. V působnosti Národní protidrogové
centrály vytvořit specializované pracoviště
na oblast potírání pouliční
dostupnosti a distribuce drog.
Provede: ministr vnitra
4. Průběžně zabezpečit v návaznosti
na připravované legislativní změny
v oblasti nedovolené výroby, obchodu a držení
omamných a psychotropních látek aktualizaci
závazných metodických postupů na všech
úrovních spadajících do gesce MV.
Provede: ministr vnitra
5. Vytvořit ve spolupráci s MS a MF společnou
součinnostní pracovní skupinu zahrnující
útvary Policie ČR, Úřadu vyšetřování
ČR, Generálního ředitelství
cel MF, Nejvyššího státního zastupitelství
ČR s cílem harmonizovat postupy v oblasti potírání
nedovolené výroby a šíření
drog a obchodu s nimi.
Termín: do 30. 5. 1998
Provede: ministr vnitra
6. Průběžně podpořit ve spolupráci
s MF a MZ činnost společných pracovních
skupin.
Provede: ministr vnitra ve spolupráci s ministrem financí
a ministryni zdravotnictví
7. Zabezpečit průběžně odbornou
přípravu všech policistů v oblasti problematiky
drog a zajistit zavedení systému komplexního
a kontinuálního vzdělávání
specializovaných pracovníků okresních
ředitelství PČR a úřadů
vyšetřování v oblasti drogové
problematiky.
Termín: do konce roka 1998
Provede: ministr vnitra
8. Zabezpečit v návaznosti na Usnesení vlády
č. 673 z 39. října 1997 (uloženo navrhnout
koncepci ofensivních metod odhalování korupce
u pracovníků a funkcionářů
státní správy) vypracování
souboru opatření zaměřených
na zamezení korupce u příslušníků
Policie ČR a dalších specializovaných
útvarů v působnosti MV v oblasti drogové
problematiky.
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr vnitra
9. Zajistit ve spolupráci s MS a MZ předložení
návrhu na efektivní postup policie proti účastníkům
silničního provozu podezřelým z konzumace
drogy před jízdou a během jízdy. Součástí
tohoto návrhu bude i eventuální návrh
na změnu příslušných zákonů
a ekonomická analýza nutných rozpočtových
výdajů (detekce, výcvik, laboratorní
rozbor apod.).
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr vnitra ve spolupráci s ministrem spravedlnosti
a ministryni zdravotnictví
10. Zabezpečit vypracování návrhu
střednědobé strategie řešení
drogové problematiky v oblasti snižování
nabídky a dostupnosti drog na území hl. města
Prahy.
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr vnitra a primátor hlavního města
Prahy
11. Podpořit průběžně v rámci
Komplexních součinnostních programů
prevence kriminality na místní úrovni programy
nespecifické primární prevence drogových
závislostí.
Provede: ministr vnitra
12. Zabezpečit ve spolupráci s MŠMT a MZ vypracování
"Zásad efektivního preventivního působení
policistů" v oblasti protidrogové prevence.
Termín: do 30. 9. 1998
Provede: ministr vnitra ve spolupráci s ministrem školství,
mládeže a tělovýchovy a ministryní
zdravotnictví
13. Zabezpečit v návaznosti na novelu tzv. celního
zákona vypracování metodických pokynů
pro činnost celníků v oblasti potírání
drogové kriminality.
Termín: do 31. 5. 1998
Provede: ministr financí
14. Zabezpečit vytvoření společných
pracovních skupin na Inspektorátech celní
a finanční stráže vybraných celních
úřadů a expozitur Policie ČR s cílem
maximálně zabezpečit součinnost MF
a MV při potírání drogové kriminality.
Termín: do 30. 6. 1998
Provede: ministr financí ve spolupráci s ministrem
vnitra
15. Zajistit organizační, personální
a technické posílení činnosti specializovaných
útvarů boje proti podloudnictví zaměřených
na drogovou problematiku.
Termín: do konce roka 1998
Provede: ministr financí
16. Zabezpečit dovybavení celních úřadů
potřebnou kontrolní a detekční technikou
ke stanovení omamných a psychotropních látek.
Termín: do konce roku 1999
Provede: ministr financí
17. Zabezpečit vybudování informačního
systému boje proti podloudnictví s prioritním
zaměřením na drogovou problematiku a v součinnosti
s MV zajistit legislativní a technické podmínky
k vzájemné výměně dat. Dále
zajistit dobudování společného komunikačního
systému (na bázi MOTOROLA) mezi Národní
protidrogovou centrálou a Generálním ředitelstvím
cel.
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr financí ve spolupráci s ministrem
vnitra
18. Zabezpečit potřebnou úroveň spolupráce
mezi pracovníky Generálního ředitelství
cel a státních zastupitelství, především
v oblasti plnění úkolů vyplývajících
z provádění sledované dodávky
a uplatňování pravomoce používání
operativní techniky.
Termín: do konce roka 1998
Provede: ministr financí ve spolupráci s ministryní
spravedlnosti
19. Průběžně zabezpečit program
komplexního a kontinuálního vzdělávání
pro celníky specializované na drogovou problematiku
a zároveň zabezpečit i proškolení
ostatních celních pracovníků v drogové
problematice.
Provede: ministr financí
20. Navrhnout vypracování návrhu a ve spolupráci
s MZV vytvořit podmínky pro zřízení
funkce celních styčných důstojníků
(celních atašé) v zahraničí.
Termín: do 30. 9. 1998
Provede: ministr financí ve spolupráci s ministrem
zahraničních věcí
21. Zabezpečit činnost speciálních
pracovních skupin na vybraných celních přechodech
k provádění výběru dopravních
prostředků ke kontrole.
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr financí
22. Zajistit vybudování výcvikového
zařízení služební kynologie celní
správy a zabezpečit podmínky pro výcvik
psů pro všechny stanovené typy drog.
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr financí
23. Zabezpečit vybudování kontrolní
haly na celním úřadu Břeclav - dálnice.
Termín: do konce roku 1998
Provede: ministr financí
24. Zabezpečit ve spolupráci s Mezirezortní
protidrogovou komisí vytvoření aktualizovaných
"Pravidel pro čerpání prostředků
ze státního rozpočtu na protidrogovou politiku".
Termín: do 30. 4. 1998
Provede: ministr financí ve spolupráci s předsedou
Mezirezortní protidrogovou komisí
25. Zohlednit průběžně zásady
vládou schválené "Koncepce" v rámci
připravované rekodifikace trestního zákonodárství.
Provede: ministryně spravedlnosti
26. Zajistit vytvoření podmínek a zavedení
systému vzdělávání pro státní
zástupce, soudce a vyšší soudní
úředníky se zaměřením
na komplexní řešení drogové problematiky.
Termínu: do 30. 9. 1998
Provede: ministryně spravedlnosti
27. Doporučit Nejvyššímu státnímu
zastupitelství s ohledem na závažnost drogové
problematiky zavedení specializace týkající
se drogové kriminality u státních zástupců
okresních, krajských a vrchních státních
zastupitelství.
Termín: do 31. 5. 1998
Provede: ministryně spravedlnosti
28. Zajistit vyhodnocení "Zvláštní
zprávy o závažných poznatcích
k trestným činům spáchaným
v souvislosti s výrobou, držením, přechováváním
a prodejem drog" a po konzultacích s Nejvyšším
státním zastupitelstvím navrhnout příslušná
opatření k projednání Mezirezortní
protidrogové komisi.
Termín: do 31. 5. 1998
Provede: ministryně spravedlnosti
29. A. Průběžně podpořit další rozvoj probační služby.
B. Zabezpečit vypracování metodického
materiálu k výkonu probační služby
u problémových uživatelů drog a osob
závislých na drogách.
Termín: B. do 30. 6. 1998
Provede: ministryně spravedlnosti
30. Průběžně zabezpečovat vytvoření
podmínek pro diferencovaný výkon trestu odnětí
svobody v případě osob závislých
na drogách a zabezpečit nárůst kapacity
míst v rámci specializovaných oddělení
pro diferencovaný výkon trestu z 25 na 75 v roce
1998, 100 v roce 1999 a 150 v roce 2000.
Provede: ministryně spravedlnosti
31. Zabezpečit ve spolupráci s MZ do 30. 6. 1998
zpracování podmínek pro způsob výkonu
tzv. "ochranného léčení protitoxikomanického"
během výkonu trestu odnětí svobody.
Termín: do 30. 6. 1998
Provede: ministryně spravedlnosti s ministrem zdravotnictví
32. Zajistit průběžné monitorování
drogové i lékové závislosti u vězňů
při přijetí a v průběhu výkonu
trestu.
Provede: ministryně spravedlnosti
33. A. Zajistit experimentálního zavedení programů tzv. "bezdrogových zon" ve vybraných věznicích v ČR.
B. Po ověření experimentu zajistit rozšíření
jejich působnost do celé ČR.
Termín: A. do konce roka 1998 B. do konce roka 2000
Provede: ministryně spravedlnosti
34. Zabezpečit průběžně v součinnosti
s MZ a národním koordinátorem drogové
epidemiologie průběžné monitorování
drogové problematiky ve výkonu trestu, včetně
vazebních věznic.
Provede: ministryně spravedlnosti ve spolupráci
s ministryní zdravotnictví
35. Zabezpečit realizaci penologického výzkumu
zaměřeného na zacházení s drogově
závislými pachateli trestné činnosti.
Termín: průběžně do konce roku 1999
Provede: ministryně spravedlnosti
36. Vyhodnotit stávající úpravu institutu
záměny zásilky a dočasného
odložení trestního stíhání
v trestním řádu a s využitím
podnětů MV a MF případně navrhnout
legislativní změnu.
Termín: do 30. 6. 1998
Provede: ministryně spravedlnosti ve spolupráci
s ministrem vnitra a ministrem financí
37. V návaznosti na připravované legislativní
změny v oblasti nezákonné výroby,
držení, šíření omamných
a psychotropních látek a obchodu s nimi zabezpečit
provedení analýzy možných negativních
dopadů a navrhnout opatření pro jejich minimalizaci.
Termín: do 30. 8. 1998