311 MIN. PRO HOSP. POL. A ROZVOJ
ČR
| SESK. POL. | PŘÍJMY | ROZPOČET SCHVÁLENÝ | SKUTEČ. | % PLNĚNÍ | SESK. POL. | VÝDAJE | ROZPOČET SCHVÁLENÝ | SKUTEČ. | % PLNĚNÍ |
| 11 | DAŇ Z OBRATU CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | VÝDAJE RO CELKEM | 3175207 | 3273241 | 103,1 | |
| 12 | ODVODY HO CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | 51 | INVESTIČNÍ VÝSTAVBA | 2310000 | 2344123 | 101,5 |
| 13 | ODVODY DRUŽST. AJ. ORG. CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | 52 | ÚDRŽBA A OPRAVY | 143215 | 302574 | 211,3 |
| 14 | ODVODY PŘÍSPĚV. ORG. CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | 53 | MATERIÁLNÍ VÝDAJE | 380437 | 253455 | 66,6 |
| 15 | PŘÍJMY Z ČINNOSTI RO | 265 | 9572 | 3612,1 | 54 | SLUŽBY A VÝDAJE NEVYR. POVAHY | 238498 | 243977 | 102,3 |
| 16 | PŘÍJMY SOUVISEJÍCÍ S ROZVOJEM VT | 300 | 1284 | 428,0 | 55 | CESTOVNÉ | 6032 | 5240 | 86,9 |
| 18 | DANĚ OD OBYVATELSTVA A POPLATKY | 0 | 0 | 0,0 | 56 | MZDOVÉ PROSTŘEDKY | 95622 | 120435 | 125,9 |
| 19 | POJISTNÉ A PŘÍSPĚVKY. SOC. ZAB. | 0 | 0 | 0,0 | 57 | OSTATNÍ VÝPLATY FYZ. OSOBÁM | 1403 | 3432 | 244,6 |
| 20 | ODVODY PENĚŽ. A POJIST. ÚSTAVŮ | 0 | 0 | 0,0 | 58 | DÁVKY SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0,0 |
| 21 | CLO A OSTATNÍ PŘÍJMY | 50450 | 140905 | 279,3 | 59 | PŘÍSPĚVKY PŘÍSPĚVKOVÝM A PODOB. ORGANIZACÍM CELKEM | 5374024 | 5229881 | 97,5 |
| A/ PŘÍSPĚVKY NA PROVOZ | 3667024 | 3254820 | 88,8 | ||||||
| B/ PŘÍSPĚVKY NA INVESTICE | 1707000 | 1985061 | 116,3 | ||||||
| 60 | DOTACE HO CELKEM | 3373200 | 2311864 | 68,7 | |||||
| A/ NEINVESTIČNÍ DOTACE | 2960000 | 23116334 | 78,3 | ||||||
| B/ INVESTIČNÍ DOTACE | 413200 | 2030 | 0,5 | ||||||
| 61 | DOTACE DRUŽSTEVNÍM ORGANIZACÍM CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | |||||
| A/ DOTACE NA PROVOZ | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| B/ DOTACE NA INVESTICE | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| CELKOVÝ ÚHRN PŘÍJMU KAPITOLY | 51015 | 151761 | 297,5 | CELKOVÝ ÚHRN VÝDAJŮ KAPITOLY | 11922431 | 10831486 | 90,9 |
Kapitola čís.
311 - Ministerstvo hospodářství ČR
Upravený rozpočet
příjmů byl splněn na 253,8% a došlo
k překročení příjmů
o 91 956 tis. Kčs. Na vysokém překročení
příjmů se nejvíce podílelo
samotné ministerstvo hospodářství
a Inženýrská kancelář v souvislosti
s likvidací majetku zrušených inženýrských
organizací a z návratnosti geologických prací.
Investiční výdaje
rozpočtových organizací byly zdánlivě
překročeny o 3 561 tis. Kčs s tím,
že Silničním investorským útvarům
České Budějovice, Plzeň a Brno a Státní
plavební správě byly poskytnuty investiční
prostředky na sdružené investice z jiných
než státních zdrojů ve
výši 3 784 tis. Kčs. Nejvyšší
objem investičních výdajů připadal
na organizace Správy pro dopravu a v nich právě
na Silniční investorské útvary, především
na rekonstrukci a modernizaci silniční sítě
a mostů.
Neinvestiční výdaje
rozpočtových organizací byly naplněny
na 98,0% a došlo k úspoře 18 548 tis. Kčs.
Neinvestiční výdaje byly nejvíce čerpány
na činnost organizací Správy pro dopravu,
dále ministerstvem hospodářství a
jeho přímo řízenými organizacemi.
Příspěvky
příspěvkovým organizacím na
investice byly čerpány na 98,4%. Stěžejní
část příspěvku byla čerpána
Ředitelstvím dálnic na výstavbě
dálnice D - 8 a D - 5, Českou správou letišť
zvláště na zabezpečení letového
provozu na letišti Ruzyně, Správou a údržbou
silnic a středními odbornými učilišti
na odstranění
nejnaléhavějších havarijních
stavů provozních budov.
Příspěvky
příspěvkovým a podobným organizacím
na provoz byly čerpány na 99,7%. Největší
část prostředků byla čerpána
7% organizacemi Správy a údržby silnic, kterým
se proti roku 1991 podařilo mírně zvýšit
objem prací na opravách silnic, zajistit i zvýšení
objemu prací při zlepšování stavu
mostů a pokračovat v úpravách přístupových
tras k hraničním přechodům. Ředitelství
dálnic čerpalo příspěvek při
výstavbě dálnic a při údržbě
dálniční sítě a dálničních
objektů.
Investiční dotace
hospodářským organizacím byla plně
vyčerpána na dostavbě autobusového
nádraží Pankrác.
Neinvestiční dotace
hospodářským organizacím určené
především do zdrojů k rozdělení
ČSAD s. p. byly v průběhu roku upraveny na
základě odložení termínu zvýšení
tarifů pravidelné autobusové dopravy.
Po převodu kompetencí
na ministerstvo průmyslu a obchodu zůstaly v působnosti
ministerstva hospodářství podnikatelské
subjekty v oblasti spojů, surovinové a geologické
správy a dopravy.
V oblasti spojů a pošt
vytvořily podnikatelské subjekty zisk ve výši
4,5 mld. Kčs a odvedly ze zisku do státního
rozpočtu 2,5 mld. Kčs. V oblasti surovinové
a geologické správy byla většina s.
p. zprivatizována.
V oblasti dopravy bylo v působnosti
ministerstva hospodářství 38 s. p., z toho
36 organizací ČSAD, které byly zapojeny do
dotačního systému pravidelné autobusové
dopravy.
Nejvýraznějších
výsledků bylo dosaženo v oblasti cestovního
ruchu. Zatímco v roce 1990 činilo devizové
inkaso z cestovního ruchu 0,5 mld. USD a v roce 1991 0,8
mld. USD, v roce 1992 již dosáhlo rekordní
výše 1,3 mld. USD, což je více než
10% exportu ČSFR.
Z rozboru závazných
ukazatelů státního rozpočtu a z ekonomického
rozboru podnikatelských subjektů za rok 1992 vyplývá
uspokojivý trend i dobré výsledky hospodaření
kapitoly ministerstva hospodářství ČR.
KAPITOLA: 312 MINISTERSTVO FINANCÍ
ČR
| v tis. Kčs |
| A. HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE | |||||
| 1. Odvod volného zůstatku zisku dle fin. plánu | |||||
| 2. Neinvestiční dotace | |||||
| 3. Investiční dotace | |||||
| B. ROZPOČTOVÉ ORGANIZACE | |||||
| 1.Neinvestiční výdaje celkem | 1,238,785 | 1,922,050 | 1,274,414 | 98,64 | -17,636 |
| z toho: | |||||
| neinvestiční výdaje státní správy /oddíl 60/ | 1,176,690 | 1,217,250 | 1,215,761 | 99,88 | -1,489 |
| 2. Investiční výdaje celkem | 430,160 | 540,871 | 532,445 | 98,44 | -8,426 |
| z toho: | |||||
| - systémové dotace | 407,750 | 511,750 | 498,323 | 97,38 | -13,427 |
| - individuální dotace | |||||
| C. PŘÍSPĚVKOVÉ A PODOBNÉ ORGANIZACE | |||||
| 1. Příspěvek na provoz PO a pod. organizacím celkem | 0 | 0 | 150 | ||
| z toho: | |||||
| - příspěvek, na provoz PO /pol. 5902/ | 0 | 0 | 150 | ||
| - dotace občan. sdružením /pol. 5903/ | |||||
| - ostatní příspěvky /pol. 5909/ | |||||
| 2. Dotace na investice | |||||
| z toho: | |||||
| - systémové | |||||
| - individuální | |||||
| D. ÚSTŘEDNÍ ORGÁN | |||||
| /závazné limity regulace zaměstnanosti/ | |||||
| 1. Limit počtu pracovníků | 493 | 547 | 507 | 92,69 | -40 |
| 2. Limit objemu mzdových prostředků celkem | 38,613 | 46,657 | 46,028 | 98,65 | -629 |
| z toho: ostatní osobní náklady | 514 | 514 | 513 | 99,81 | -1 |
| E. KAPITOLA | |||||
| 1. Příjmy RO celkem | 30,844 | 92,344 | 90,570 | 98,08 | -1,774 |
| 2. Odvody PO celkem | |||||
*) upravený rozpočet
po všech změnách
| Vypracoval: Kalousová | |
| Kontroloval skutečnost: Ing. Bidlo | |
| Kontroloval rozpočet: ing. Janota |
22. 03.1993
312 MINISTERSTVO FINANCÍ
ČR
| SESK. POL. | PŘÍJMY | ROZPOČET SCHVÁLENÝ | SKUTEČ. | % PLNĚNÍ | SESK. POL. | VÝDAJE | ROZPOČET SCHVÁLENÝ | SKUTEČ. | % PLNĚNÍ |
| 11 | DAŇ Z OBRATU CELKEM | 0 | 0 | 0,00 | VÝDAJE RO CELKEM | 1668945 | 1606858 | 108,3 | |
| 12 | ODVODY HO CELKEM | 0 | 0 | 0,00 | 51 | INVESTIČNÍ VÝSTAVBA | 430160 | 532445 | 12,8 |
| 13 | ODVODY DRUŽST. AJ. ORG. CELKEM | 0 | 0 | 0,00 | 52 | ÚDRŽBA A OPRAVY | 33820 | 39423 | 116,6 |
| 14 | ODVODY PŘÍSPĚV. ORG. CELKEM | 0 | 0 | 0,00 | 53 | MATERIÁLNÍ VÝDAJE | 188020 | 214043 | 113,8 |
| 15 | PŘÍJMY Z ČINNOSTI RO | 30264 | 86958 | 238,3 | 54 | SLUŽBY A VÝDAJE NEVYR. POVAHY | 216527 | 257288 | 118,8 |
| 16 | PŘÍJMY SOUVISEJÍCÍ S ROZVOJEM VT | 0 | 0 | 0,00 | 55 | CESTOVNÉ | 35796 | 13988 | 39,1 |
| 18 | DANĚ OD OBYVATELSTVA A POPLATKY | 0 | 0 | 0,00 | 56 | MZDOVÉ PROSTŘEDKY | 764157 | 749228 | 98,0 |
| 19 | POJISTNÉ A PŘÍSPĚVKY. SOC. ZAB. | 0 | 0 | 0,00 | 57 | OSTATNÍ VÝPLATY FYZ. OSOBÁM | 465 | 443 | 93,3 |
| 20 | ODVODY PENĚŽ. A POJIST. ÚSTAVŮ | 0 | 0 | 0,00 | 58 | DÁVKY SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0,00 |
| 21 | CLO A OSTATNÍ PŘÍJMY | 580 | 0 | 0,00 | 59 | PŘÍSPĚVKY PŘÍSPĚVKOVÝM A PODOB. ORGANIZACÍM CELKEM | 0 | 0 | 0,00 |
| 3612 | 622,8 | A/ PŘÍSPĚVKY NA PROVOZ | 0 | 0 | 0,00 | ||||
| B/ PŘÍSPĚVKY NA INVESTICE | 0 | 0 | 0,00 | ||||||
| 60 | DOTACE HO CELKEM | 0 | 0 | 0,00 | |||||
| A/ NEINVESTIČNÍ DOTACE | 0 | 0 | 0,00 | ||||||
| B/ INVESTIČNÍ DOTACE | 0 | 0 | 0,00 | ||||||
| 61 | DOTACE DRUŽSTEVNÍM ORGANIZACÍM CELKEM | 0 | 0 | 0,00 | |||||
| A/ DOTACE NA PROVOZ | 0 | 0 | 0,00 | ||||||
| B/ DOTACE NA INVESTICE | 0 | 0 | 0,00 | ||||||
| CELKOVÝ ÚHRN PŘÍJMU KAPITOLY | 30844 | 90570 | 293,6 | CELKOVÝ ÚHRN VÝDAJŮ KAPITOLY | 1668945 | 1807008 | 108,3 |
Kapitola čís.
312 - Ministerstvo financí České republiky
Výsledky hospodaření
rozpočtových organizací ministerstva financí
v roce 1992 je možné považovat za příznivé.
Během roku byl schválený rozpočet
několikrát upravován a vzhledem k výpadku
příjmů státního rozpočtu
přistoupilo ministerstvo financí k plošné
regulaci výdajů do výše 40% upraveného
rozpočtu v 1. pololetí a do výše 60%
ve 3. čtvrtletí.
Neinvestiční výdaje
byly proti schválenému rozpočtu zvýšeny
o 53,3 mil. Kčs. Na tomto se nejvyšší
měrou podílely výdaje na mimosoudní
rehabilitace, dále úpravy limitu mzdových
prostředků a výdaje na tisk a distribuci
finančně neprodejných tiskopisů a
kolků v souvislosti s novou daňovou soustavou.
U investičních výdajů
byl upravený rozpočet zvýšen o 110,7
mil. Kčs. Zvýšeny byly především
výdaje na dodávku počítačů
IBM a instalaci automatizovaného daňového
a informačního systému na: ministerstvu financí,
dále na pořízení vzdělávacího
zařízení v Luhačovicích a na
rekonstrukcí kotelny a trafostanice v budově ministerstva.
Příjmy kapitoly
MF byly proti schválenému rozpočtu zvýšeny
o 61,5 mil. Kčs výnosu z nových loterií
"Tutovka" a "EKO šance". Skutečné
příjmy k 31. 12. 1992 činily 90,6 mil. Kčs,
tj. upravený rozpočet byl splněn na 98,1%.
Nesplnění příjmů ovlivnil převod
částky 19,9 mil. Kčs na depozitní
účet k použití v roce 1993. Jde o účelově
vázané prostředky určené na
financování ekologických investic.
Čerpání upraveného
rozpočtu neinvestičních výdajů
na 98,6% znamená úsporu 17,6% mil. Kčs. Prostředky
nevyčerpalo ministerstvo ani podřízené
organizace (Finanční ředitelství územních
finančních orgánů a Správa
pro věci majetkové a devizové). Nejvyšší
úspory výdajů dosáhly územní
finanční orgány (12,6 mil. Kčs), zejména
u věcných nákladů a výdajů
na cestovné. Např. cestovní výdaje
byly za kapitolu celkem čerpány na 57,3%, což
představuje úsporu 16 mil. Kčs. Důvodem
je především nenaplnění plánovaného
počtu pracovníků (např. územní
finanční orgány nemají obsazeno 1.164
funkčních míst a ministerstvo 40 míst)
a úhrady cestovních a pobytových výdajů
od zahraničních partnerů.
Čerpání investičních
výdajů na 98,4% představuje úsporu
ve výši 8,4 mil. Kčs, která vznikla
u územních finančních orgánů.
Příčinou jsou jednak opožděné
dodávky stavebních prací na rekonstrukcích
budov finančních úřadů a také
skutečnost, že nebylo dokončeno technické
vybavení vzdělávacího zařízení,
protože se prodloužilo schvalovací
řízení na licenci dovozu speciální
výpočetní techniky.
Činnost územních
finančních orgánů:
Ministerstvo financí v
souvislosti s neplněním příjmů
státního rozpočtu přijalo zásadní
opatření v oblasti kontrol. Proti roku 1991 finanční
úřady téměř dvakrát
zvýšily počet kontrol odvodů a daní.
Za porušení finančních předpisů
předepsaly při běžných kontrolách
odvody do státního rozpočtu ve výši
4,7 mld. Kčs a příslušné penále
ve výši 1,8 mld Kčs.
Odbor kontroly ministerstva v
součinnosti s kontrolními útvary finančních
ředitelství provedl celkem 481 revizí, při
kterých se podnikatelským subjektům prokázalo
snížení daňové povinnosti o 3,3
mld. Kčs a bylo předepsáno penále
ve výši 3,3 mld. Kčs.
Z uvedených částek
bylo do státního rozpočtu v roce 1992 odvedeno
2.2 mld. Kčs, z toho penále ve výši
0,4 mld. Kčs.
Činnost Správy pro
věci majetkové a devizové:
Hlavní pozornost byla zaměřena
na řešení restitučních nároků
v působnosti ministerstva pro správu národního
majetku a ministerstva zemědělství.
Další, neméně
významnou činností, bylo řešení
případů majetkoprávního vypořádání
z dříve uzavřených mezistátních
dohod a šetření vysokého počtu
žádostí o restituční nároky
ze zahraničí např. pokud jde o vypořádání
majetku knížectví Lichtenštejn, přezkoumání
žádostí ze
strany sudetských Němců, apod.
Výsledky hospodaření
dosažené v roce 1992 jsou příznivé
a může se konstatovat, že jak ministerstvo tak
podřízené organizace zajistily stanovenou
činnost při dodržení vztahu ke státnímu
rozpočtu. Rovněž nařízené
úspory celkových výdajů, uložené
v usneseních vlády ČR č. 552 a 574/92
byly docíleny u všech organizací.
KAPITOLA: 313 MINISTERSTVO PRÁCE
A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR
| v tis. Kčs |
| A. HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE | |||||
| 1. Odvod volného zůstatku zisku dle fin. plánu | |||||
| 2. Neinvestiční dotace | |||||
| 3. Investiční dotace | |||||
| B. ROZPOČTOVÉ ORGANIZACE | |||||
| 1.Neinvestiční výdaje celkem | 84,629,702 | 90,092,463 | 90,039,977 | 99,94 | -52,486 |
| z toho: | |||||
| neinvestiční výdaje státní správy /oddíl 60/ | 31,096 | 53870 | 49,559 | 92,00 | -4,311 |
| 2. Investiční výdaje celkem | 297,500 | 509,300 | 533,286 | 105,33 | 26,986 |
| z toho: | |||||
| - systémové dotace | 175,000 | 383,800 | 383,726 | 99,98 | -74 |
| - individuální dotace | |||||
| C. PŘÍSPĚVKOVÉ A PODOBNÉ ORGANIZACE | |||||
| 1. Příspěvek na provoz PO a pod. organizacím celkem | 34,625 | 93,025 | 92,943 | 99,91 | -82 |
| z toho: | |||||
| - příspěvek, na provoz PO /pol. 5902/ | |||||
| - dotace občan. sdružením /pol. 5903/ | 34,625 | 24,625 | 24,543 | 99,67 | -82 |
| - ostatní příspěvky /pol. 5909/ | 68,400 | 68,400 | 100,00 | 0 | |
| 2. Dotace na investice | |||||
| z toho: | |||||
| - systémové | |||||
| - individuální | |||||
| D. ÚSTŘEDNÍ ORGÁN | |||||
| /závazné limity regulace zaměstnanosti/ | |||||
| 1. Limit počtu pracovníků | 378 | 422 | 387 | 91,71 | -35 |
| 2. Limit objemu mzdových prostředků celkem | 29,806 | 38,130 | 37,500 | 98,48 | -580 |
| z toho: ostatní osobní náklady | 1,302 | 1,302 | 1,353 | 103,92 | 51 |
| E. KAPITOLA | |||||
| 1. Příjmy RO celkem | 8,858,822 | 8,858,822 | 7,769,468 | 87,70 | -1,089,354 |
| 2. Odvody PO celkem | |||||
*) upravený rozpočet
po všech změnách
| Vypracoval: Kalousová | |
| Kontroloval skutečnost: Ing. Bidlo | |
| Kontroloval rozpočet: ing. Janota |
22. 03.1993
313 MIN. PRÁCE A SOC. VĚCÍ
ČR
| SESK. POL. | PŘÍJMY | ROZPOČET SCHVÁLENÝ | SKUTEČ. | % PLNĚNÍ | SESK. POL. | VÝDAJE | ROZPOČET SCHVÁLENÝ | SKUTEČ. | % PLNĚNÍ |
| 11 | DAŇ Z OBRATU CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | VÝDAJE RO CELKEM | 84927202 | 90573261 | 106,6 | |
| 12 | ODVODY HO CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | 51 | INVESTIČNÍ VÝSTAVBA | 297500 | 533286 | 179,3 |
| 13 | ODVODY DRUŽST. AJ. ORG. CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | 52 | ÚDRŽBA A OPRAVY | 65422 | 58607 | 89,6 |
| 14 | ODVODY PŘÍSPĚV. ORG. CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | 53 | MATERIÁLNÍ VÝDAJE | 157224 | 257814 | 164,0 |
| 15 | PŘÍJMY Z ČINNOSTI RO | 12414 | 25132 | 2025,4 | 54 | SLUŽBY A VÝDAJE NEVYR. POVAHY | 266211 | 433342 | 162,8 |
| 16 | PŘÍJMY SOUVISEJÍCÍ S ROZVOJEM VT | 0 | 0 | 0,0 | 55 | CESTOVNÉ | 20790 | 10110 | 48,6 |
| 18 | DANĚ OD OBYVATELSTVA A POPLATKY | 0 | -1 | 0,0 | 56 | MZDOVÉ PROSTŘEDKY | 491017 | 621000 | 126,5 |
| 19 | POJISTNÉ A PŘÍSPĚVKY. SOC. ZAB. | 8839401 | 7644999 | 86,5 | 57 | OSTATNÍ VÝPLATY FYZ. OSOBÁM | 2038 | 1369 | 67,2 |
| 20 | ODVODY PENĚŽ. A POJIST. ÚSTAVŮ | 0 | 0 | 0,0 | 58 | DÁVKY SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 83627000 | 88657733 | 106,0 |
| 21 | CLO A OSTATNÍ PŘÍJMY | 7007 | 99338 | 1417,7 | 59 | PŘÍSPĚVKY PŘÍSPĚVKOVÝM A PODOB. ORGANIZACÍM CELKEM | 34625 | 92943 | 268,4 |
| A/ PŘÍSPĚVKY NA PROVOZ | 34625 | 92943 | 168,4 | ||||||
| B/ PŘÍSPĚVKY NA INVESTICE | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| 60 | DOTACE HO CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | |||||
| A/ NEINVESTIČNÍ DOTACE | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| B/ INVESTIČNÍ DOTACE | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| 61 | DOTACE DRUŽSTEVNÍM ORGANIZACÍM CELKEM | 0 | 0 | 0,0 | |||||
| A/ DOTACE NA PROVOZ | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| B/ DOTACE NA INVESTICE | 0 | 0 | 0,0 | ||||||
| PŘÍJMY OKRESNÍCH ÚŘADŮ | 116780 | 184072 | 157,6 | VÝDAJE OKRESNÍCH ÚŘADŮ | 5943984 | 6988331 | 117,6 | ||
| CELKOVÝ ÚHRN PŘÍJMU KAPITOLY | 8925602 | 7953540 | 88,6 | CELKOVÝ ÚHRN VÝDAJŮ KAPITOLY | 90905811 | 97654535 | 107,4 |
Kapitola čís.
313 - Ministerstvo práce a sociálních věcí
České republiky
Příjmy kapitoly
313 v roce 1992 dosáhly výše 7 769 468 tis.
Kčs. Schválený rozpočet (v průběhu
roku nedošlo k úpravám) ve výši
8 858 322 tis. Kčs byl splněn pouze na 87,7%. Plnění
příjmů ovlivnil především
nižší vývoj příjmů
u pojistného důchodově pojištěných
osob samostatně výdělečně činných
(plnění rozpočtu
na 52,6%) [Pojistné
důchodově pojištěných samostatně
výdělečně činných osob
bylo rozpočtováno ve výši 4 855 439
tis. Kčs, skutečné příjmy činily
2 554 593 tis. Kčs. Ke konci roku platilo pojistné
424 381 osob. Přírůstek počtu osob
za rok 1992 činil 53 181. Tyto osoby v roce 1992 platily
pojistné ve výší 25 % z vyměřovacího
měsíčního základu 2 500 až
10 000 Kčs, který si samy volily. Skutečně
dosažené průměrné pojistné
za měsíc činilo 525 Kčs, což
je mírně nad úroveň minimální
platby.]. Nižší
byla rovněž dosažená výše
příspěvku zemědělských
družstev (75,5%) z důvodu pokračujícího
rozpadu družstev.
Schválený rozpočet
neinvestičních výdajů rozpočtových
organizací kapitoly 313 na rok 1992 ve výši
84 629 702 tis. Kčs byl upraven rozpočtovými
opatřeními na částku 90 092 463 tis.
Kčs. Skutečné výdaje dosáhly
výše 90 039 977 tis. Kčs, což představuje
plnění rozpočtu 99,9. Rozpočtová
opatření byla směrována zejména
na:
- dávky sociálního
zabezpečení (zvýšení 4 920 000
tis. Kčs), jelikož ve schváleném rozpočtu
nebyly obsaženy prostředky na valorizaci důchodů
a zvýšení rodičovského příspěvku,
dávky byly dále zvýšeny o 110 000 tis.
Kčs v souvislosti s rostoucí nemocností v
posledních měsících roku 1992
- financování výdajů
spojených s agendou zahraničních pracovníků
(50 000 tis. Kčs)
- financování humanitární
pomoci pro Daruvar (450 tis. Kčs), chorvatským krajanům
(3 550 tis. Kčs), na humanitární akce pro
děti z Bosny Hercegoviny (1 000 tis. Kčs účelových
prostředků z vládní rozpočtové
rezervy)
- posílení věcných
výdajů vlastního ministerstva (15 000 tis.
Kčs)
- zajištění
provozu úřadů práce (100 000 tis.
Kčs),
- neinvestiční výdaje
spojené s valorizací důchodů (20 600
tis. Kčs), posílení provozních výdajů
ČSSZ (57 400 tis. Kčs), na správní
výdaje ČSSZ (119 230 tis. Kčs)
- krytí finančního
dopadu platové úpravy (64 770 tis. Kčs)
Nejvýznamnější
podíl na neinvestičních výdajích
rozpočtových a příspěvkových
organizací kapitoly 313 představovala rozpočtová
skupina 4 objemem 90 064 227 tis. Kčs (v tom příspěvek
příspěvkovým a j. organizacím
92 943 tis. Kčs). Rozhodující část
výdajů této skupiny byla vynaložena
na dávky sociálního zabezpečení
88 657 734 tis. Kčs. Proti upravenému rozpočtu
bylo na dávky vynaloženo více pouze o 734 tis.
Kčs.
Výdaje na dávky
důchodového zabezpečení dosáhly
celkové výše 63 699 139 tis. Kčs. K
31. 12. 1992 bylo vypláceno celkem 3 032 650 důchodů,
jejich počet se ve srovnání s rokem 1991
zvýšil o 35 791. Průměrná měsíční
výše vypláceného důchodu dosáhla
částky 1 793 Kčs, oproti roku 1991
více v průměru o 55 Kčs. Průměrný
starobní důchod činil 2 123 Kčs, proti
roku 1991 se zvýšil a 187 Kčs měsíčně.
Na zvýšení
výdajů na dávky důchodového
zabezpečení měla vliv především
valorizace důchodů k 1. 6. 1992 podle zákona
č. 116/1992 Sb., zvýšení počtu
vyplácených důchodů a jejich průměrné
výše.
Na dávkách nemocenského
pojištění bylo vyplaceno 24 909 749 tis. Kčs,
tj. o 1 474 249 tis. Kčs více než v roce 1991.
Objemově nejvýznamnějšími dávkami
byly
- nemocenské (8 144,9 mil.
Kčs, proti roku 1991 vyplaceno více o 898,5 mil.
Kčs, výše dávek v nemoci byla negativně
ovlivněna vývojem pracovní neschopnosti pro
nemoc a úraz, průměrné procento pracovní
neschopnosti za rok 1992 činilo 5,14, tj. více o
0,1 bodu než v roce 1991 a nejvíce v celé historii
sledování pracovní neschopnosti. Pro
porovnání - v roce 1988 dosáhlo 4,45, rok
1989 4,76, rok 1990 4,8),
- přídavky na děti
(9 504,5 mil. Kčs, vyplaceno méně o 305,7
mil. Kčs proti roku 1991 v důsledku poklesu počtu
dětí na které se vyplácely přídavky
o 142 592),
- rodičovský příspěvek
(3 816,5 mil. Kčs, tj. více o 803,3 mil. Kčs
ve srovnání s rokem 1991. Zvýšené
výdaje vyplývaly především z
úpravy výše příspěvku
z 900 na 1 200 Kčs měsíčně
od 1. 4. 1992 podle zákona č. 117/1992 Sb.)
- peněžitá
pomoc v mateřství (1 441,0 mil. Kčs, více
o 44,0 mil. Kčs proti roku 1991, vzhledem k poklesu počtu
narozených dětí, se ve zvýšení
výdajů na tuto dávku odráží
mzdová úroveň žen odcházejících
na mateřskou dovolenou).
Nedávkové neinvestiční
výdaje slouží především
k zajištění provozu institucí vyplácejících
dávky sociálního zabezpečení
(Česká správa sociálního zabezpečení
s jejími okresními složkami), úřadů
práce a ústředně řízených
ústavů sociální péče.
Prostředky na tuto činnost byly v roce 1992 vynaloženy
v celkovém objemu
1 382. 243 tis. Kčs.
V oblasti zaměstnanosti
byl z rozpočtu kapitoly 313 v roce 1992 financován
pouze provoz úřadů páce. Na tyto účely
bylo vynaloženo 450 400 tis. Kčs. Na aktivní
a pasivní politiku zaměstnanosti byly v roce 1992
vydávány prostředky z rozpočtu federace
v celkové výši 3 145 000 tis. Kčs [aktivní
politika zaměstnanosti 1 721 676 tis. Kčs, tj. 54,7%
z celkových výdajů na politiku zaměstnanosti
(rekvalifikace, veřejně prospěšné
práce, společensky účelná pracovní
místa, praktikantská a asistentská místa,
chráněné dílny pro zdravotně
postižené, příspěvek ke zkrácené
pracovní době), pasivní politika zaměstnanosti
1 423 352 tis. Kčs, tj. 45,3% (především
příspěvek před vstupem do zaměstnání).].
Investiční prostředky
byly proti schválenému rozpočtu posíleny
v průběhu roku 1992 o 208 800 tis. Kčs. Čerpány
byly v celkovém objemu 533 286 tis. Kčs, z toho
investice bez částek na sdruženou bytovou výstavbu
na 505 954 tis. Kčs, tj. na 99,9% upraveného rozpočtu.
Systémová dotace na investice byla rozepsána
ve výši 175,0 mil. Kčs, z toho 125 mil. Kčs
bylo určeno na dovybavení ČSSZ a OSSZ, a
50 mil. Kčs na zřizování detašovaných
pracovišť okresních úřadů
práce. V průběhu roku byla dotace zvýšena
na 383 800 tis. Kčs, čerpána byla na 99,9%.
KAPITOLA: 314 MINISTERSTVO VNITRA
ČR
| v tis. Kčs |
| A. HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE | |||||
| 1. Odvod volného zůstatku zisku dle fin. plánu | |||||
| 2. Neinvestiční dotace | |||||
| 3. Investiční dotace | |||||
| B. ROZPOČTOVÉ ORGANIZACE | |||||
| 1.Neinvestiční výdaje celkem | 6,950,512 | 7,414,495 | 7,396,365 | 99,76 | -18,130 |
| z toho: | |||||
| neinvestiční výdaje státní správy /oddíl 60/ | 20,618 | 293,303 | 292,214 | 99,63 | -1,089 |
| 2. Investiční výdaje celkem | 543,900 | 571,919 | 575,685 | 100,66 | |
| z toho: | |||||
| - systémové dotace | 184,600 | 190,219 | 190,219 | 100,00 | 3,766 |
| - individuální dotace | 91,300 | 91,300 | 91,297 | 100,00 | 0 |
| C. PŘÍSPĚVKOVÉ A PODOBNÉ ORGANIZACE | |||||
| 1. Příspěvek na provoz PO a pod. organizacím celkem | 754,990 | 830,794 | 826,294 | 99,46 | -3 |
| z toho: | |||||
| - příspěvek, na provoz PO /pol. 5902/ | 721,251 | 807,061 | 802,561 | 99,44 | -4,500 |
| - dotace občan. sdružením /pol. 5903/ | 33,739 | 23,733 | 23,733 | 100,00 | -4,500 |
| - ostatní příspěvky /pol. 5909/ | |||||
| 2. Dotace na investice | 0 | 80,039 | 80,039 | 100,00 | 0 |
| z toho: | |||||
| - systémové | 0 | 80,039 | 80,039 | 100,00 | 0 |
| - individuální | |||||
| D. ÚSTŘEDNÍ ORGÁN | |||||
| /závazné limity regulace zaměstnanosti/ | |||||
| 1. Limit počtu pracovníků | 164 | 197 | 168 | 85,28 | 0 |
| 2. Limit objemu mzdových prostředků celkem | 12,668 | 16,024 | 15,758 | 98,34 | -29 |
| z toho: ostatní osobní náklady | 285 | 285 | 518 | 181,75 | -266 |
| 233 | |||||
| E. KAPITOLA | |||||
| 1. Příjmy RO celkem | 104,876 | 130,339 | 149,888 | 115,00 | 19,549 |
| 2. Odvody PO celkem | |||||
*) upravený rozpočet
po všech změnách
| Vypracoval: Kalousová | |
| Kontroloval skutečnost: Ing. Bidlo | |
| Kontroloval rozpočet: ing. Janota |

