6. Srovnávací tabulka o počtu normálně rozchodných vozů československých státních drah v letech 1919 - 1928.
|
Osobní |
Služební |
|||||||||||||||||||
|
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1925 |
1926 |
1927 |
1928 |
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1925 |
1926 |
1927 |
1928 |
|
|
ČSD. (od roku 1923 včetně ÚTD. a BD.) |
413 |
719 |
1.078 |
1.100 |
1.856 |
2.168 |
2.525 |
109 |
209 |
630 |
688 |
920 |
919 |
912 |
||||||
|
Vypůjčené a francouzské opravené |
- |
- |
- |
- |
8 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
22 |
- |
- |
||||||
|
Hlučínská repartice |
- |
- |
25 |
25 |
25 |
25 |
25 |
8.363 |
8.401 |
8.527 |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
6 |
2.366 |
2.360 |
2.357 |
|
ČSD. a ČSD. býv. c. k. st. dr. |
5.255 |
4.764 |
5.077 |
5.460 |
5.313 |
5.188 |
5.041 |
1.300 |
1.126 |
1.272 |
1.398 |
1.385 |
1.368 |
1.360 |
||||||
|
ČSD. býv. maď. st. dr. |
678 |
678 |
738 |
693 |
680 |
628 |
697 |
166 |
166 |
107 |
111 |
104 |
103 |
99 |
||||||
|
Košicko-Bohumínská |
- |
- |
- |
235 |
218 |
213 |
209 |
207 |
205 |
205 |
- |
- |
- |
133 |
119 |
96 |
91 |
89 |
97 |
94 |
|
Okresní frýdlantské dráhy |
- |
- |
- |
- |
- |
14 |
10 |
10 |
10 |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Hustopečská dráha |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
|
Dohromady |
6.346 |
6.161 |
6.918 |
7.513 |
8.100 |
8.236 |
8.407 |
8.586 |
8.620 |
8.746 |
1.575 |
1.501 |
2.012 |
2.334 |
2.554 |
2.494 |
2.471 |
2.459 |
2.461 |
2.455 |
|
Poštovní |
Nákladní |
|||||||||||||||||||
|
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1925 |
1926 |
1927 |
1928 |
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1925 |
1926 |
1927 |
1928 |
|
|
ČSD. (od roku 1923 včetně ÚTD. a BD. |
9 |
9 |
22 |
22 |
50 |
51 |
53 |
461 |
488 |
518 |
8.890 |
23.326 |
32.591 |
33.936 |
49.249 |
50.893 |
51.374 |
|||
|
Vypůjčené francouzské opravené |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
161 |
2.463 |
2.320 |
1.037 |
810 |
- |
- |
||||||
|
Hlučínská repartice |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
- |
77 |
77 |
76 |
67 |
65 |
104.138 |
103.416 |
104.575 |
|||
|
ČSD. a ČSD. býv c. k. st. dr. |
348 |
345 |
354 |
333 |
329 |
377 |
383 |
19 |
18 |
17 |
33.765 |
31.559 |
49.425 |
51.429 |
49.114 |
47.743 |
45.973 |
|||
|
ČSD. býv. maď. st. dr. |
19 |
19 |
25 |
15 |
15 |
18 |
14 |
22.300 |
22.300 |
9.118 |
9.147 |
9.077 |
9.386 |
9.242 |
||||||
|
Košicko-Bohumínská |
- |
- |
- |
15 |
22 |
22 |
21 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5.465 |
5.434 |
5.320 |
5.235 |
4.853 |
4.821 |
4.819 |
|
Okresní frýdlantské dráhy |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
44 |
26 |
26 |
26 |
26 |
|
Hustopečská dráha |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
8 |
8 |
8 |
|
Dohromady |
376 |
373 |
403 |
387 |
418 |
470 |
471 |
480 |
506 |
535 |
65.106 |
79.648 |
93.531 |
101.091 |
113.760 |
113.453 |
111.915 |
109.025 |
108:271 |
109.428 |
Poznámka: Data jsou vždy z konce roku. Až do roku 1922 nejsou data přesná, poněvadž vozy byly používány společně s nástupnickými státy, nejsouce ani prozatímně přiděleny. Stav jejich se tudíž stále měnil.
7. Srovnání počtu objednaných a skutečně přistavených vozů v Č. S. R.
|
Rok |
Vozů krytých |
Vozů otevřených |
Poznámka |
||||
|
objednáno |
přistaveno |
úhrada |
objednáno |
přistaveno |
úhrada |
||
|
1924 |
1,901.072 |
1,848.847 |
97% |
3,957.421 |
3,500.000 |
88% |
Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých a vozů oplenových. Úhrada uhelné potřeby 91%. |
|
1925 |
2,059.084 |
2,046.343 |
99% |
3,541.455 |
3,475.360 |
98% |
Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých.Úhrada uhelné potřeby plná. |
|
1926 |
2,254.822 |
2,245.813 |
99% |
3,564.775 |
3,342.389 |
93% |
Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých, jakož i otevřených vozů v době anglické stávky. |
|
1927 |
2,455.260 |
2,426.342 |
99% |
3,775.585 |
3,659.941 |
97% |
Nedostatek krytých speciálních vozů a otevřených vozů přes 10 m dlouhých. Úhrada uhelné, potřeby plná. |
|
1928 |
2,579.714 |
2,527.675 |
98% |
3,955.948 |
3,720.235 |
94% |
Nedostatek krytých speciálních vozů a otevřených vozů přes 10 m dlouhých. |
|
1929 do konce července |
1,452.573 |
1,424.299 |
98% |
2,133.457 |
2,382.722 |
94% |
Nedostatek speciálních krytých vozů a otevřených vozů přes 10 m dlouhých. |
9. Srovnávací tabulka spotřeby a výkonu služby vozební.
|
1912 |
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1925 |
1926 |
1927 |
1928 |
|
|
Celé Rakousko |
Č. S. D. |
Č. S. D. a K. B. D. |
Č. S. D. K. B. D. Ú. T. D. B. D. od 1./VII. 1923 |
Č. S. D. K. B. D. Ú. T. D. B. D. a místní dráhy |
|||||||
|
Spotřeba norm. paliva na lokomotivách na 1 strojový kilometr v kg |
28,2 |
40,9 |
41,1 |
36,2 |
32,8 |
29,3 |
29,4 |
27,7 |
26,4 |
26,5 |
26,5 |
|
Spotřeba norm. paliva na lokomotivách na 1.000 hrubých tunových kilometrů v kg |
145,4 |
202,8 |
205,7 |
181,5 |
177,7 |
164,4 |
152,9 |
140,9 |
131,7 |
128,7 |
12,58 |
|
Cena 1 tuny norm. paliva v Kč, pokud se týče v K |
90,5 |
59,60 |
150,30 |
221,80 |
199,-- |
139,60 |
112,70 |
111,80 |
111,50 |
107,62 |
106,70 |
|
Spotřeba norm. maziva na lokomotivách na 1 strojový kilometr v g |
43,3 |
74,8 |
75,-- |
69,2 |
58,4 |
51,7 |
49,7 |
46,4 |
47,-- |
46,2 |
46,6 |
|
Cena 1 kg norm. maziva v Kč, pokud se týče v K |
0,183 |
24,8 |
76,9 |
97,7 |
62,2 |
25,4 |
22,4 |
22,7 |
20,2 |
19,5 |
19,5 |
|
Výkon i lokomotivy ročně v strojových kilometrech |
38.520 |
26.071 |
28.890 |
31.560 |
32.192 |
32.516 |
35.559 |
36.318 |
37.111 |
39.255 |
40.954 |
|
Výkon 1 lokomotivy ročně v 1000 hrubých tunových kilometrech |
7.566 |
5.259 |
5.765 |
6.291 |
5.936 |
5.801 |
6.844 |
7.141 |
9.454 |
8.075 |
8.614 |
|
Na i zaměstnance vozební služby připadá strojových kilometrů |
6.460 |
4.350 |
4.760 |
5.096 |
5.675 |
6.019 |
6.660 |
6.942 |
7.160 |
7.549 |
7.804 |
|
Na 1 zaměstnance vozební služby připadá 1.000 hrubých tunových kilometrů |
1.268 |
877 |
950 |
1.017 |
1.028 |
1.072 |
1.282 |
1.365 |
1.438 |
1.553 |
1.641 |
|
Na 1 strojní četu připadá strojových kilometrů |
- |
- |
- |
19.203 |
20.571 |
21.694 |
23.624 |
23.413 |
24.122 |
24.637 |
24.637 |
Ceny uhlí.
Cena 1 ef. tuny na dole a úředně stanovené dávky (uhelná daň, daň z převodu statků, příspěvek pro stavební fond hornický [pouze v roce 1927 v roce 1928 zrušen] manipulační poplatek) v roce 1927 a v roce 1928.
|
Revír |
Cena uhlí za 1 tunu efektiv. v Kč |
Rozdíly v ceně uhlí na r. 1928 oproti 1927 |
Poznámka |
||||||||||
|
na dole |
úředně stanovené dávky |
úhrn |
na dole |
úředně stanovené dávky |
úhrn |
na dole |
úředně stanovené dávky |
úhrn |
na dole |
úředně stanovené dávky |
úhrn |
||
|
1927 |
1928 |
v Kč |
v % |
||||||||||
|
Most |
73,43 |
10,45 |
83,88 |
70,59 |
9,53 |
80,12 |
- 2,84 |
- 0,92 |
- 3,76 |
- 3,87 |
- 8,80 |
- 4,48 |
|
|
Falknov |
65,58 |
7,39 |
72,92 |
65,75 |
6,92 |
72,67 |
+ 0,22 |
- 0,47 |
- 0,25 |
- 0,34 1) |
- 6,36 |
0,34 |
1 ) Zakoupeno v roce 1928 poměrně více uhlí z dolu Matyáš, které jest hodnotnější, ale i dražší. |
|
Handlová |
140,18 |
15,96 |
156,14 |
140,18 |
15,95 |
156,13 |
- |
- 0,01 |
- 0,01 |
- |
- |
- |
|
|
Hnědé |
75,02 |
10,34 |
85,36 |
73,27 |
9,60 |
82,87 |
- 17,5 |
- 0,74 |
- 2,49 |
- 2,33 |
- 7,16 |
- 29,2 |
|
|
Plzeň |
215,57 |
28,68 |
244,25 |
211,19 |
27,94 |
239,13 |
- 43,8 |
- 0,74 |
- 5,12 |
- 2,03 |
- 2,58 |
- 21,0 |
|
|
Kladno |
184,50 |
25,24 |
209,74 |
181,45 |
24,33 |
205,78 |
- 30,5 |
- 0,91 |
- 3,96 |
- 1,65 |
- 3,60 |
- 18,9 |
2 ) Zakoupeno v roce 1928 více uhlí z dolu Láska Boží o 14 000 t, z jehož základní ceny platí se úředně stanovené dávky, kdežto z rosických bulek se dávka neplatí. |
|
Trutnov |
185,83 |
19,67 |
205,50 |
177,03 |
18,28 |
195,31 |
- 88,0 |
- 1,39 |
- 10,19 |
- 4,74 |
- 7,07 |
- 49,6 |
|
|
Rosice |
179,08 |
1,13 |
180,21 |
175,00 |
1,27 |
176,27 |
- 40,8 |
+ 0,14 2) |
- 3,94 |
- 2,28 |
+ 12,38 2) |
- 21,9 |
- |
|
M. Ostrava |
140,04 |
17,90 |
157,94 |
138,79 |
16,42 |
155,21 |
- 12,5 |
- 1,48 |
- 2,73 |
- 0,89 |
- 82,7 |
- 17,3 |
|
|
Hornoslez. |
- |
- |
- |
160,00 |
- |
160,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 ) Zakoupeno bylo v roce 1927: hnědého 3,067.000 tun, černého 1,710.000 t. |
|
Cenné |
160,62 |
20,55 |
181,17 |
157,18 |
18,63 |
175,81 |
34,4 |
-.1,92 |
- 5,36 |
- 2,14 |
- 93,4 |
- 29,6 |
V r. 1928: hnědého 3,079.000 tun, černého 2,001.000 t, to jest hnědého přibližně stejně, černého, které jest o mnoho dražší o 291.000 t více. |
|
Celkový průměr |
105,66 |
13,99 |
119,65 |
1063,23 3) |
13,16 |
119,48 |
+ 06,6 |
- 0,83 |
- 0,17 |
+ 0,62 |
- 59,3 |
- 01,4 |
|
A. Místní dráhy, jimž bylo povoleno posečkání úhrady provozních výdajů a poskytnutá potřeba na přednostní výpůjčkovou a societní službu.
|
Běžné číslo |
Místní dráha |
Příjem |
Vydání |
Provozní schodek |
Zúročení a umoření |
Societní výdaje |
Úhrn |
Provozní schodek (přebytek) za r.1928 |
|
1. |
Břeclav - Lednice |
569.890 |
844.920 |
275.030 |
50.000 |
- |
325.030 |
61.880 |
|
2. |
Častolovice - Rychnov n. Kn. - Solnice |
1,079.700 |
2,111.760 |
1,032.060 |
45.000 |
- |
1,077.060 |
1,070.470 |
|
3. |
Hanušovice - Staré Město |
392.330 |
547.650 |
155.320 |
26.000 |
5.000 |
186.320 |
140.710 |
|
4. |
Jilemnice - Roketnice |
2,263.050 |
3,283.050 |
1,020.000 |
170.000 |
40.000 |
1,230.000 |
966.060 |
|
5. |
Liberec - Jablonec - Tanvald |
14,887.100 |
17,293.000 |
2,405.900 |
530.000 |
90.000 |
3,025.900 |
1,406.950 |
|
6. |
Moravská západní |
6,968.070 |
13,107.500 |
6,139.430 |
300.200 |
60.000 |
6,499.630 |
3,485.700 |
|
7. |
Opava - Hradec |
760.260 |
1,001.640 |
241.380 |
- |
5.000 |
246.380 |
42.720 |
|
8. |
Otrokovice - Zlín - Vizovice |
5,554.120 |
5,771.250 |
220.130 |
85.000 |
50.000 |
355.130 |
20.470 |
|
9. |
Petrovice - Kouty |
682.110 |
1,091.690 |
409.580 |
28.000 |
5.000 |
442.580 |
288.540 |
|
10. |
Skalice - Boskovice - Velké Opatovice |
1,820.920 |
2,483.670 |
662.750 |
95.000 |
30.000 |
787.750 |
946.850 |
|
11. |
Teplice - Poříčí - Trutnov |
2,827.500 |
3,382.770 |
556.270 |
54.000 |
50.000 |
659.270 |
85.810 |
|
12. |
Velké Březno - Verneřice - Úštěk |
760.350 |
2,047.350 |
1,287.000 |
64.000 |
30:000 |
1,381.000 |
1,097.850 |
|
13. |
Bratislava - Komárno. |
11,244.000 |
14,524.780 |
3,280.780 |
340.000 |
64.000 |
3,684.780 |
3,117.040 |
|
14. |
Čadca - Makov |
1,537.300 |
2,407.360 |
870.060 |
170.000 |
18.000 |
1,058.060 |
775.350 |
|
15. |
Hronská Breznice - Levice |
12,183.600 |
14,940.260 |
2,756.660 |
260.000 |
36.000 |
3,052.660 |
4,395.110 |
|
16. |
Kežmarok - Spišská Belá |
1,082.090 |
1,819.860 |
737.770 |
30.000 |
18.000 |
785.770 |
1,192.250 |
|
17. |
Komárno - Gúta |
697.500 |
1,660.290 |
962.790 |
120.000 |
18.000 |
1,100.790 |
1,168.670 |
|
18. |
Košice - Turňa |
3,087.160 |
7,049.670 |
3,952.510 |
400.000 |
36.000 |
4,398.510 |
1,756.650 |
|
19. |
Nitra - Zbehy - Radošina |
1,241.600 |
1,855.980 |
614.380 |
120.000 |
18.000 |
752.380 |
867.760 |
|
20. |
Piešťany - Vrbové |
870.800 |
1,158.770 |
287.970 |
50.000 |
18.000 |
355.970 |
307.620 |
|
21. |
Poprad - Kežmarok |
3,006.130 |
4,554.830 |
1,548.700 |
65.000 |
18.000 |
1,631.700 |
421.030 |
|
22. |
Rimavská Sobota - Poltár |
528.500 |
1,697.090 |
1,168.590 |
159.400 |
18.000 |
1,345.990 |
1,251.090 |
|
23. |
Šahy - Krupina |
3,245.500 |
3,811.420 |
565.920 |
180.000 |
28.000 |
773.920 |
1,214.160 |
|
24. |
Šala n. Váh. - Neded |
1,047.200 |
1,727.660 |
680.460 |
8.000 |
18.000 |
783.460 |
803.180 |
|
25. |
Šamorýn - Úsor |
254.400 |
612.390 |
357.990 |
40.000 |
15.000 |
412.990 |
484.470 |
|
26. |
Spišská Belá - Podolinec |
677.530 |
1,214.650 |
537.120 |
40.000 |
18.000 |
595.120 |
150.450 |
|
Snáška |
79,268.710 |
,112,004.260 |
32,735.550 |
3,506 600 |
706.000 |
36,948.150 |
27,813.400 |
|
Běžné číslo |
Místní dráha |
Příjem |
Vydání |
Provozní schodek |
Zúročení a umoření |
Societní výdaje |
Úhrn |
Provozní schodek (přebytek) za r.1928 |
|
Přenos |
79,268.710 |
112,004.260 |
32,735.550 |
3,506.600 |
706.000 |
36,948.150 |
27,813.400 |
|
|
27 |
Teplá - Nemšová - Lednické Rovné |
858.850 |
1,423.340 |
564.490 |
95.000 |
18.000 |
677.490 |
957.360 |
|
28 |
Trebišov - Vranov |
1,347.230 |
2,366.680 |
1,019.460 |
95.000 |
18.000 |
1,132.460 |
637.530 |
|
29 |
Vlachy - Spišské Podhradie |
514.950 |
1,235.320 |
220.370 |
35.000 |
18.000 |
773.370 |
491.760 |
|
30 |
V údolí Gelnice |
2,404.870 |
5,158.910 |
2,754.040 |
150.000 |
28.000 |
2,932.040 |
2,530.790 |
|
31 |
V údolí Levoče |
1,171.190 |
2,202.060 |
1,027.870 |
60.000 |
18.000 |
1,095.870 |
531.220 |
|
32 |
V údolí Muráně |
2,180.600 |
4,044.00 |
1,863.700 |
140.000 |
28.000 |
2,031.700 |
2,226.500 |
|
33 |
V údolí Štítnice |
1,526.200 |
1,912.460 |
386.260 |
85.000 |
18.000 |
489.260 |
553.990 |
|
34 |
V údolí Žitvy |
4,546.000 |
7,050.500 |
2,504.500 |
215.000 |
36.000 |
2,785.500 |
4,048.640 |
|
35 |
Žilina - Rájec |
2,591.000 |
2,619.160 |
19.460 |
80.000 |
18.000 |
117.460 |
17.600 |
|
Úhrn |
96,421.290 |
140,016.990 |
43,595.700 |
4,481.600 |
906.000 |
43,983.300 |
39,778.640 |
|
|
B. Košicko-Bohumínská dráha. |
||||||||
|
Košicko-Bohumínská dráha |
262,997.700 |
316,707.040 |
53,709.340 |
8,300 000 |
300.000 |
62,309.340 |
51,103.730 |
|

