6. Srovnávací tabulka o počtu normálně rozchodných vozů československých státních drah v letech 1919 - 1928.

 

Osobní

Služební

 

1919

1920

1921

1922

1923

1924

1925

1926

1927

1928

1919

1920

1921

1922

1923

1924

1925

1926

1927

1928

ČSD. (od roku 1923 včetně ÚTD. a BD.)

413

719

1.078

1.100

1.856

2.168

2.525

     

109

209

630

688

920

919

912

     

Vypůjčené a francouzské opravené

-

-

-

-

8

-

-

     

-

-

-

-

22

-

-

     

Hlučínská repartice

-

-

25

25

25

25

25

8.363

8.401

8.527

-

-

4

4

4

4

6

2.366

2.360

2.357

ČSD. a ČSD. býv. c. k. st. dr.

5.255

4.764

5.077

5.460

5.313

5.188

5.041

     

1.300

1.126

1.272

1.398

1.385

1.368

1.360

     

ČSD. býv. maď. st. dr.

678

678

738

693

680

628

697

     

166

166

107

111

104

103

99

     

Košicko-Bohumínská

-

-

-

235

218

213

209

207

205

205

-

-

-

133

119

96

91

89

97

94

Okresní frýdlantské dráhy

-

-

-

-

-

14

10

10

10

10

-

-

-

-

-

4

3

3

3

3

Hustopečská dráha

-

-

-

-

-

-

-

6

4

4

-

-

-

-

-

-

 

1

1

1

Dohromady

6.346

6.161

6.918

7.513

8.100

8.236

8.407

8.586

8.620

8.746

1.575

1.501

2.012

2.334

2.554

2.494

2.471

2.459

2.461

2.455

                                         
 

Poštovní

Nákladní

 

1919

1920

1921

1922

1923

1924

1925

1926

1927

1928

1919

1920

1921

1922

1923

1924

1925

1926

1927

1928

ČSD. (od roku 1923 včetně ÚTD. a BD.

9

9

22

22

50

51

53

461

488

518

8.890

23.326

32.591

33.936

49.249

50.893

51.374

     

Vypůjčené francouzské opravené

-

-

-

-

-

-

-

     

161

2.463

2.320

1.037

810

-

-

     

Hlučínská repartice

-

-

2

2

2

2

-

     

-

-

77

77

76

67

65

104.138

103.416

104.575

ČSD. a ČSD. býv c. k. st. dr.

348

345

354

333

329

377

383

19

18

17

33.765

31.559

49.425

51.429

49.114

47.743

45.973

     

ČSD. býv. maď. st. dr.

19

19

25

15

15

18

14

     

22.300

22.300

9.118

9.147

9.077

9.386

9.242

     

Košicko-Bohumínská

-

-

-

15

22

22

21

-

-

-

-

-

-

5.465

5.434

5.320

5.235

4.853

4.821

4.819

Okresní frýdlantské dráhy

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

44

26

26

26

26

Hustopečská dráha

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

8

8

8

Dohromady

376

373

403

387

418

470

471

480

506

535

65.106

79.648

93.531

101.091

113.760

113.453

111.915

109.025

108:271

109.428


 

Poznámka: Data jsou vždy z konce roku. Až do roku 1922 nejsou data přesná, poněvadž vozy byly používány společně s nástupnickými státy, nejsouce ani prozatímně přiděleny. Stav jejich se tudíž stále měnil.

7. Srovnání počtu objednaných a skutečně přistavených vozů v Č. S. R.

Rok

Vozů krytých

Vozů otevřených

Poznámka

 

objednáno

přistaveno

úhrada

objednáno

přistaveno

úhrada

 

1924

1,901.072

1,848.847

97%

3,957.421

3,500.000

88%

Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých a vozů oplenových. Úhrada uhelné potřeby 91%.

1925

2,059.084

2,046.343

99%

3,541.455

3,475.360

98%

Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých.Úhrada uhelné potřeby plná.

1926

2,254.822

2,245.813

99%

3,564.775

3,342.389

93%

Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých, jakož i otevřených vozů v době anglické stávky.

1927

2,455.260

2,426.342

99%

3,775.585

3,659.941

97%

Nedostatek krytých speciálních vozů a otevřených vozů přes 10 m dlouhých. Úhrada uhelné, potřeby plná.

1928

2,579.714

2,527.675

98%

3,955.948

3,720.235

94%

Nedostatek krytých speciálních vozů a otevřených vozů přes 10 m dlouhých.

1929 do konce července

1,452.573

1,424.299

98%

2,133.457

2,382.722

94%

Nedostatek speciálních krytých vozů a otevřených vozů přes 10 m dlouhých.


 

9. Srovnávací tabulka spotřeby a výkonu služby vozební.

 

1912

1919

1920

1921

1922

1923

1924

1925

1926

1927

1928

 

Celé Rakousko

Č. S. D.

Č. S. D. a K. B. D.

   

Č. S. D. K. B. D. Ú. T. D. B. D. od 1./VII. 1923

Č. S. D. K. B. D. Ú. T. D. B. D. a místní dráhy

Spotřeba norm. paliva na lokomotivách na 1 strojový kilometr v kg

28,2

40,9

41,1

36,2

32,8

29,3

29,4

27,7

26,4

26,5

26,5

Spotřeba norm. paliva na lokomotivách na 1.000 hrubých tunových kilometrů v kg

145,4

202,8

205,7

181,5

177,7

164,4

152,9

140,9

131,7

128,7

12,58

Cena 1 tuny norm. paliva v Kč, pokud se týče v K

90,5

59,60

150,30

221,80

199,--

139,60

112,70

111,80

111,50

107,62

106,70

Spotřeba norm. maziva na lokomotivách na 1 strojový kilometr v g

43,3

74,8

75,--

69,2

58,4

51,7

49,7

46,4

47,--

46,2

46,6

Cena 1 kg norm. maziva v Kč, pokud se týče v K

0,183

24,8

76,9

97,7

62,2

25,4

22,4

22,7

20,2

19,5

19,5

Výkon i lokomotivy ročně v strojových kilometrech

38.520

26.071

28.890

31.560

32.192

32.516

35.559

36.318

37.111

39.255

40.954

Výkon 1 lokomotivy ročně v 1000 hrubých tunových kilometrech

7.566

5.259

5.765

6.291

5.936

5.801

6.844

7.141

9.454

8.075

8.614

Na i zaměstnance vozební služby připadá strojových kilometrů

6.460

4.350

4.760

5.096

5.675

6.019

6.660

6.942

7.160

7.549

7.804

Na 1 zaměstnance vozební služby připadá 1.000 hrubých tunových kilometrů

1.268

877

950

1.017

1.028

1.072

1.282

1.365

1.438

1.553

1.641

Na 1 strojní četu připadá strojových kilometrů

-

-

-

19.203

20.571

21.694

23.624

23.413

24.122

24.637

24.637


Ceny uhlí.

Cena 1 ef. tuny na dole a úředně stanovené dávky (uhelná daň, daň z převodu statků, příspěvek pro stavební fond hornický [pouze v roce 1927 v roce 1928 zrušen] manipulační poplatek) v roce 1927 a v roce 1928.

Revír

Cena uhlí za 1 tunu efektiv. v Kč

Rozdíly v ceně uhlí na r. 1928 oproti 1927

Poznámka

 

na dole

úředně stanovené dávky

úhrn

na dole

úředně stanovené dávky

úhrn

na dole

úředně stanovené dávky

úhrn

na dole

úředně stanovené dávky

úhrn

 
 

1927

1928

v Kč

v %

 

Most

73,43

10,45

83,88

70,59

9,53

80,12

- 2,84

- 0,92

- 3,76

- 3,87

- 8,80

- 4,48

 

Falknov

65,58

7,39

72,92

65,75

6,92

72,67

+ 0,22

- 0,47

- 0,25

- 0,34 1)

- 6,36

0,34

1) Zakoupeno v roce 1928 poměrně více uhlí z dolu Matyáš, které jest hodnotnější, ale i dražší.

Handlová

140,18

15,96

156,14

140,18

15,95

156,13

-

- 0,01

- 0,01

-

-

-

 

Hnědé

75,02

10,34

85,36

73,27

9,60

82,87

- 17,5

- 0,74

- 2,49

- 2,33

- 7,16

- 29,2

 

Plzeň

215,57

28,68

244,25

211,19

27,94

239,13

- 43,8

- 0,74

- 5,12

- 2,03

- 2,58

- 21,0

 

Kladno

184,50

25,24

209,74

181,45

24,33

205,78

- 30,5

- 0,91

- 3,96

- 1,65

- 3,60

- 18,9

2) Zakoupeno v roce 1928 více uhlí z dolu Láska Boží o 14 000 t, z jehož základní ceny platí se úředně stanovené dávky, kdežto z rosických bulek se dávka neplatí.

Trutnov

185,83

19,67

205,50

177,03

18,28

195,31

- 88,0

- 1,39

- 10,19

- 4,74

- 7,07

- 49,6

 

Rosice

179,08

1,13

180,21

175,00

1,27

176,27

- 40,8

+ 0,14 2)

- 3,94

- 2,28

+ 12,38 2)

- 21,9

-

M. Ostrava

140,04

17,90

157,94

138,79

16,42

155,21

- 12,5

- 1,48

- 2,73

- 0,89

- 82,7

- 17,3

 

Hornoslez.

-

-

-

160,00

-

160,00

-

-

-

-

-

-

3) Zakoupeno bylo v roce 1927: hnědého 3,067.000 tun, černého 1,710.000 t.

Cenné

160,62

20,55

181,17

157,18

18,63

175,81

34,4

-.1,92

- 5,36

- 2,14

- 93,4

- 29,6

V r. 1928: hnědého 3,079.000 tun, černého 2,001.000 t, to jest hnědého přibližně stejně, černého, které jest o mnoho dražší o 291.000 t více.

Celkový průměr

105,66

13,99

119,65

1063,23 3)

13,16

119,48

+ 06,6

- 0,83

- 0,17

+ 0,62

- 59,3

- 01,4

 

 

A. Místní dráhy, jimž bylo povoleno posečkání úhrady provozních výdajů a poskytnutá potřeba na přednostní výpůjčkovou a societní službu.

Běžné číslo

Místní dráha

Příjem

Vydání

Provozní schodek

Zúročení a umoření

Societní výdaje

Úhrn

Provozní schodek (přebytek) za r.1928

1.

Břeclav - Lednice

569.890

844.920

275.030

50.000

-

325.030

61.880

2.

Častolovice - Rychnov n. Kn. - Solnice

1,079.700

2,111.760

1,032.060

45.000

-

1,077.060

1,070.470

3.

Hanušovice - Staré Město

392.330

547.650

155.320

26.000

5.000

186.320

140.710

4.

Jilemnice - Roketnice

2,263.050

3,283.050

1,020.000

170.000

40.000

1,230.000

966.060

5.

Liberec - Jablonec - Tanvald

14,887.100

17,293.000

2,405.900

530.000

90.000

3,025.900

1,406.950

6.

Moravská západní

6,968.070

13,107.500

6,139.430

300.200

60.000

6,499.630

3,485.700

7.

Opava - Hradec

760.260

1,001.640

241.380

-

5.000

246.380

42.720

8.

Otrokovice - Zlín - Vizovice

5,554.120

5,771.250

220.130

85.000

50.000

355.130

20.470

9.

Petrovice - Kouty

682.110

1,091.690

409.580

28.000

5.000

442.580

288.540

10.

Skalice - Boskovice - Velké Opatovice

1,820.920

2,483.670

662.750

95.000

30.000

787.750

946.850

11.

Teplice - Poříčí - Trutnov

2,827.500

3,382.770

556.270

54.000

50.000

659.270

85.810

12.

Velké Březno - Verneřice - Úštěk

760.350

2,047.350

1,287.000

64.000

30:000

1,381.000

1,097.850

13.

Bratislava - Komárno.

11,244.000

14,524.780

3,280.780

340.000

64.000

3,684.780

3,117.040

14.

Čadca - Makov

1,537.300

2,407.360

870.060

170.000

18.000

1,058.060

775.350

15.

Hronská Breznice - Levice

12,183.600

14,940.260

2,756.660

260.000

36.000

3,052.660

4,395.110

16.

Kežmarok - Spišská Belá

1,082.090

1,819.860

737.770

30.000

18.000

785.770

1,192.250

17.

Komárno - Gúta

697.500

1,660.290

962.790

120.000

18.000

1,100.790

1,168.670

18.

Košice - Turňa

3,087.160

7,049.670

3,952.510

400.000

36.000

4,398.510

1,756.650

19.

Nitra - Zbehy - Radošina

1,241.600

1,855.980

614.380

120.000

18.000

752.380

867.760

20.

Piešťany - Vrbové

870.800

1,158.770

287.970

50.000

18.000

355.970

307.620

21.

Poprad - Kežmarok

3,006.130

4,554.830

1,548.700

65.000

18.000

1,631.700

421.030

22.

Rimavská Sobota - Poltár

528.500

1,697.090

1,168.590

159.400

18.000

1,345.990

1,251.090

23.

Šahy - Krupina

3,245.500

3,811.420

565.920

180.000

28.000

773.920

1,214.160

24.

Šala n. Váh. - Neded

1,047.200

1,727.660

680.460

8.000

18.000

783.460

803.180

25.

Šamorýn - Úsor

254.400

612.390

357.990

40.000

15.000

412.990

484.470

26.

Spišská Belá - Podolinec

677.530

1,214.650

537.120

40.000

18.000

595.120

150.450

 

Snáška

79,268.710

,112,004.260

32,735.550

3,506 600

706.000

36,948.150

27,813.400


 

Běžné číslo

Místní dráha

Příjem

Vydání

Provozní schodek

Zúročení a umoření

Societní výdaje

Úhrn

Provozní schodek (přebytek) za r.1928

 

Přenos

79,268.710

112,004.260

32,735.550

3,506.600

706.000

36,948.150

27,813.400

27

Teplá - Nemšová - Lednické Rovné

858.850

1,423.340

564.490

95.000

18.000

677.490

957.360

28

Trebišov - Vranov

1,347.230

2,366.680

1,019.460

95.000

18.000

1,132.460

637.530

29

Vlachy - Spišské Podhradie

514.950

1,235.320

220.370

35.000

18.000

773.370

491.760

30

V údolí Gelnice

2,404.870

5,158.910

2,754.040

150.000

28.000

2,932.040

2,530.790

31

V údolí Levoče

1,171.190

2,202.060

1,027.870

60.000

18.000

1,095.870

531.220

32

V údolí Muráně

2,180.600

4,044.00

1,863.700

140.000

28.000

2,031.700

2,226.500

33

V údolí Štítnice

1,526.200

1,912.460

386.260

85.000

18.000

489.260

553.990

34

V údolí Žitvy

4,546.000

7,050.500

2,504.500

215.000

36.000

2,785.500

4,048.640

35

Žilina - Rájec

2,591.000

2,619.160

19.460

80.000

18.000

117.460

17.600

 

Úhrn

96,421.290

140,016.990

43,595.700

4,481.600

906.000

43,983.300

39,778.640

                 
 

B. Košicko-Bohumínská dráha.

 

Košicko-Bohumínská dráha

262,997.700

316,707.040

53,709.340

8,300 000

300.000

62,309.340

51,103.730


 


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP