1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
13 |
10 |
Morava: |
j |
||||||||||||||
pol. 1. Vnitro |
278.02.5 |
86 |
294.645 |
- |
264.713 |
58 |
29.931 |
42 |
- |
- |
29.931 |
42 |
Povšechné důvody jako u par. 9. Úspor bylo docíleno zejména v oboru staveb ministerstva financí, pošt a telegrafů jakož i spravedlnosti odsunutím staveb budov celních úřadů, novostavby budovy pro poštovní ředitelství v Brně, přístavby poštovní budovy v Olomouci, novostavby soudní budovy v Tišnově a úředních budov v Hodoníně a Jevíčku. V oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty nastalé překročení vysvětluje se koupí objektů od města Brna pro účely Masarykovy university. |
- |
- |
|||
pol. 2. Školství a nár. osvěta |
16,308.244 |
14 |
10,094.293 |
- |
17,119.930 |
64 |
7,025.637 |
64 |
- |
- |
7,025.637 |
64 |
1,190.127 |
90 |
||||
pol. 3. Finance |
262.304 |
08 |
3,104.510 |
- |
239.804 |
08 |
2,864.005 |
92 |
- |
- |
2,864.705 |
92 |
- |
- |
||||
pol. 4. Pošty, telegraf, telefon |
- |
- |
800.000 |
- |
166.000 |
- |
635.000 |
- |
- |
- |
635.000 |
- |
165.000 |
- |
||||
pol. 5. Spravedlnost |
240.789 |
72 |
1,780.387 |
- |
221.550 |
40 |
1,528.836 |
60 |
- |
- |
1,528.836 |
60 |
- |
- |
||||
§ 10. (úhrn) |
17,089.363 |
80 |
16,043.835 |
- |
18,010.998 |
70 |
1,961.163 |
70 |
- |
- |
1,967.163 |
70 |
1,355.127 |
19 |
||||
11 |
Slezsko: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Vnitro |
105.969 |
50 |
900.000 |
- |
105.969 |
50 |
794.030 |
50 |
- |
- |
794.030 |
50 |
Povšechné důvody jako u par. 9. Značné úspory vznikly v oboru staveb ministerstva vnitra hlavně odsunutím novostavby úřední budovy v Mor. Ostravě, odložením rozšíření budovy zemské vlády v Opavě, v oboru ministerstva financí tím, že byla provedena toliko stavba obytného domku pro finanční stráž ve Schwarzenbergu a zamýšlené stavby celních úřadů odloženy, dále, že nebylo započato s přístavbou poštovní budovy v Opavě a že nebyl úplně vyplacen stavební náklad na stavbu úřední budovy v Bohumíně. V oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty nastalé překročení vysvětluje se hlavně novostavbou školských baráků v Hlučíně a v Kravařích. |
- |
- |
|||
pol. Školství a nár. osvěta |
1,607.729 |
76 |
325.194 |
- |
1,607.429 |
76 |
1,282.535 |
76 |
- |
- |
1,282.535 |
46 |
- |
- |
||||
pol. 3. Finance |
170.142 |
10 |
1,530.143 |
- |
170.142 |
10 |
1,360.000 |
90 |
- |
- |
1,360.000 |
90 |
- |
- |
||||
pol. 4. Pošty, telegraf, telefon |
13.112 |
80 |
177.419 |
- |
13.112 |
80 |
164.306 |
20 |
- |
- |
164.306 |
20 |
- |
- |
||||
pol. 5. Spravedlnost |
29.006 |
27 |
100.000 |
- |
22.673 |
49 |
77.326 |
51 |
- |
- |
77.326 |
51 |
- |
- |
||||
§ 11. (úhrn) |
925.960 |
43 |
3,032.756 |
- |
1,919.627 |
65 |
1,113.128 |
35 |
- |
- |
1,113.128 |
35 |
- |
- |
||||
12 |
Správa tabákových továren |
384.330 |
85 |
6,840.000 |
- |
385.530 |
85 |
6,454.469 |
51 |
- |
- |
6,454.469 |
15 |
Stavby v tabákové továrně v Hodoníně nemohly býti prováděny s předpokládaným urychlením pro technické překážky. |
1.200 |
- |
||
13 |
Solnice (skladiště) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
14 |
Slovensko: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Školství a nár. osvěta |
2,879.963 |
09 |
10,000.000 |
- |
4,219.998 |
87 |
5,780.001 |
13 |
- |
- |
5,780.001 |
13 |
Úspory v oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty jakož i ministerstva financí vysvětlují se tím, že přípravné práce na rozpočtové stavby nebyly skončeny. V oboru staveb ministerstva spravedlnosti nebylo přikročeno k dostavbám budov okresních soudů v Bánovcích a Giraltovcích, maďarskou vládou rozestavených. Překročení nastalé v oboru ministerstva veřejných prací přivoděno hlavně novostavbami provisorních úředních budov v Bratislavě, dále novostavbou zemského úřadu pro péči o válečné poškozence a novostavbou obytného domu prostátní zaměstnance na Justiho nábřeží. |
1,340.035 |
78 |
|||
pol. 2. Spravedlnost |
810 |
- |
1,800.000 |
- |
810 |
- |
1,799.190 |
- |
- |
- |
1,799.190 |
- |
- |
- |
||||
pol. 3. Finance |
2.069 |
76 |
2,000.000 |
- |
4.755 |
20 |
1,995.244 |
72 |
- |
- |
1,995.244 |
72 |
2.685 |
52 |
||||
pol. 4. Veřejné práce |
12,678.776 |
34 |
8,000.000 |
- |
13,670.308 |
51 |
5,670.308 |
51 |
- |
- |
5,670.308 |
51 |
992.276 |
42 |
||||
pol. 5. Zdravotnictví a tělesná výchova |
5,174.945 |
42 |
6,000.000 |
- |
5,827.948 |
43 |
172.051 |
57 |
- |
- |
172.051 |
57 |
808.178 |
11 |
||||
§ 14. (úhrn) |
20,736.564 |
61 |
27,800.000 |
- |
23,723.821 |
09 |
4,076.1781 |
91 |
- |
- |
4,076.178 |
91 |
3,143.170 |
83 |
||||
15 |
Podkarpatská Rus |
6,148.431 |
09 |
4,000.000 |
- |
7,046.367 |
58 |
3,046.357 |
58 |
323.500 |
- |
2,722.867 |
58 |
Pro neustálené poměry na Podkarpatské Rusi nebylo náležitého rozpočtového podkladu a proto preliminováno toliko paušálně. Překročení úvěru hlavně způsobeno stavbou rodinných domků pro státní zaměstnance. |
897.936 |
49 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
13 |
16 |
Nepreliminované výdaje: |
|||||||||||||||
Novostavby komise pro zahraniční obchod |
8,872.582 |
08 |
- |
- |
8,872.582 |
08 |
8,872.582 |
08 |
- |
- |
8,872.582 |
08 |
Stavba budovy filosofické fakulty české university na Dvořákově nábřeží, jejíž používání vyhraženo na dobu pěti let úřadu pro zahraniční obchod. Vzniklý stavební náklad v roce 1920 jest uhrazen odvodem přebytku manipulačních poplatků býv. komise pro zahraniční obchod (viz kap. 14., tit. 5., par. 9., pol. 5.). |
- |
- |
|||
Nákup budov pro diplomatické zastoupení |
17,453.983 |
89 |
- |
- |
17,453.983 |
89 |
17,453.983 |
89 |
- |
- |
17,453.983 |
89 |
Representace čsl. státu v cizině a nedostatečné umístění legačních úřadů v budovách najatých vyžadovaly, aby pro některé legace byly opatřeny vlastní budovy. S usnesením ministerské rady byly zakoupeny budovy pro tato čsl. vyslanectví: Vídeň 5,000.000,- Kč Řím 7,518.061,02 Kč Haag 1,277.742,18 Kč Berlín 3,658.18069 Kč Úhrn 17,453.98389 Kč. |
- |
- |
|||
Koupě domu v Praze pro Pozemkový úřad |
1,068.017 |
26 |
- |
- |
1,068.017 |
26 |
1,068.017 |
26 |
- |
- |
1,068.017 |
26 |
Řádné vybudování pozemkového úřadu vyžadovalo opatření místností a proto byl zakoupen z usnesení ministerské rady ze dne 14. dubna 1920 dům čp. 1791 v Praze II. |
- |
- |
|||
Přístavba strojovny a skladiště ve státní tiskárně v Praze |
342.260 |
06 |
- |
- |
342.260 |
06 |
342.260 |
06 |
- |
- |
342.260 |
08 |
Další vybudování státní tiskárny vyžadovalo přístavby druhé strojovny a skladiště. |
- |
- |
|||
Neprel. výdaje (úhrn) |
27,736.843 |
291 |
- |
- |
27,736.843 |
29 |
27,738.843 |
29 |
- |
- |
27,736.843 |
29 |
- |
- |
||||
Titul 13. (úhrn) |
128,638.173 |
33 |
110,869.376 |
- |
140,076.486 |
60 |
29,207.110 |
60 |
17,830.322 |
83 |
11,376.787 |
77 |
18,889.357 |
59 |
||||
14 |
Ředitelství pro stavbu vodních cest: |
|||||||||||||||||
1 |
Čechy: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,618.364 |
24 |
1,317.545 |
- |
1,895.169 |
27 |
577.624 |
27 |
273.000 |
- |
304.624 |
27 |
Nepříznivý výsledek nastal hlavně u položky 16. "Udržovací práce" následkem zvýšeného nákladu na odstranění škod způsobených katastrofální povodní v měsíci lednu 1920 na upravených tratích, u pol. 4. "Cestovné a stravné" zvýšením železničních tarifů, dále prováděním nové prozatímní úpravy požitků státních zaměstnanců při služebních cestách mimo úřední místo, u pol. 1. "Služné, místní a služební přídavky dle podrobného výkazu" v důsledku provádění zákona ze dne 28. května 1919 čís. 307 Sb. z. a n. u pol. 7. "Úřední paušály" větší potřebou kreslicích a kancelářských materiálií a reprografií následkem zvýšeného projektování, u pol. 9. "Náklad na umístění stavební správy" zvýšením činží najatých místností o 25% od 1. srpna 1920 a u pol. 10. "Veřejné dávky" zvýšením pozemkové daně a přirážek z erárních pozemků. |
293.236 |
88 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
14 |
1 |
mimořádné |
17,289.974 |
40 |
17,710.000 |
- |
19,797.904 |
41 |
2,087.904 |
41 |
- |
- |
2,087.904 |
41 |
Ačkoliv některé položky vykazují značné úspory, přece jest výsledek nepříznivý hlavně překročením pol. 17. "Předběžné práce" tím, že zadány byly přípravné práce měřičské na průplavu pardubicko-přerovském, a u pol. 20. "Vltava - práce prováděné v Praze kanalisační komisí" zvýšením mezd a cen materiálií a v důsledku spěšných prací spojených s dokončením plavebního průplavu "U Odkolkových mlýnů." |
2,690.086 |
18 |
§ 1. (dohromady) |
18,908.338 |
64 |
19,027.545 |
- |
21,693.073 |
68 |
2,865.528 |
68 |
273.000 |
- |
2,392.528 |
68 |
2,983.323 |
06 |
||||
2 |
Morava: |
|||||||||||||||||
řádné |
67.624 |
08 |
81.000 |
- |
67.624 |
08 |
13.375 |
92 |
- |
- |
13.375 |
92 |
- |
- |
||||
mimořádné |
237.589 |
09 |
3,600.000 |
- |
237.589 |
09 |
3,362.410 |
91 |
- |
- |
3,362.410 |
91 |
Pro stavbu průplavu pardubicko-přerovského nedošlo k výkupu pozemků, poněvadž provedení stavby bylo pro vysoký náklad odsunuto. |
- |
- |
|||
§ 2. (dohromady) |
305213 |
17 |
3,681.000 |
- |
305.213 |
17 |
3,375.786 |
83 |
- |
- |
3,375.786 |
83 |
- |
- |
||||
3 |
Bratislava: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
4,392.964 |
05 |
8,000.000 |
- |
6,394.713 |
44 |
1,605.286 |
56 |
- |
- |
1,605.286 |
56 |
Nedošlo ke stavbě reservoiru pro minerální oleje a i jiná zařízení v překladišti dunajského přístavu v Bratislavě nebyla provedena v zamýšleném rozsahu. |
2,001.749 |
39 |
|||
Titul 14. (úhrn) |
23,606.515 |
86 |
30,708.546 |
- |
28,393.000 |
29 |
2,316.544 |
71 |
273.000 |
- |
2,588.541 |
17 |
4,985.072 |
45 |
||||
15 |
Oddělení pro vodní dopravu s příslušnými odbočkami: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Výlohy spojené se zařízením a udržováním oddělení pro dopravu při ministerstvu veřejných prací v Praze a jeho odboček |
107.696 |
22 |
1,471.097 |
- |
143.745 |
42 |
1,327.351 |
58 |
- |
- |
1,327.351 |
58 |
Výlohy, spojené se zařízením a udržováním oddělení pro vodní dopravu při ministerstvu veřejných prací v Praze, jeho odboček v Bratislavě (Komárno) a při volných přístavních pásmech v Hamburku a Štětíně, dále státní podpora pro plavecké kursy a stipendia pro námořní kadety a poručíky a výdaje spojené s vysláním zástupců do říčních komisí. Rozpočtený úvěr zůstal ve značné míře nepoužit, ježto čsl. plavební úřad zřízený zákonem ze dne 15. dubna 1920, čís. 315 Sb. z. a n., zahájil činnost teprve dnem 1. září 1921. Výdaje omezily se na výlohy se zastupováním čsl. republiky v mezinárodních říčních komisích, na zařízení plavebního úřadu a na pořádání plavebních kursů. |
36.049 |
20 |
||
2 |
Provoz vodní dopravy |
2,932.323 |
- |
54,570.000 |
- |
2,932.323 |
- |
51,637.677 |
- |
- |
- |
51,637.677 |
- |
Provoz na Labi a Odře nebyl vůbec zahájen a dopravnímu úřadu na Dunaji nedostalo se do konce roku 1920 zákonité sankce. K tíži tohoto úvěru účtován výdaj jednak 200.000 fr. frs. tj. 1,240.000 Kč, vyplacený pro mezispojeneckou komisi dunajskou a jednak výdaj za stavbu 4 dunajských parníků v částce 9,670.000 K uh., tj. 1,692.323 Kč, kterážto částka tvoří pohledávku státu za ředitelstvím čsl. státní dunajské plavby v Bratislavě. |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
15 |
3 |
Provoz loděnice v Komárně nebo na jiném místě |
3,145.620 |
- |
4,000.000 |
- |
3,145.620 |
- |
854.380 |
- |
- |
- |
854.380 |
- |
Na úhradu provozních nákladů čsl. státní loděnice v Komárně poskytnuta byla záloha pouze ve výši 3,145.620 Kč, kterážto částka tvoří pohledávku státu za jmenovanou loděnicí. |
- |
- |
Titul 15. (úhrn) |
6,185.639 |
22 |
60,041.097 |
- |
6,221.688 |
42 |
63,819.408 |
58 |
- |
- |
53,819.408 |
58 |
36.049 |
20 |
||||
16 |
Elektrisace státu: |
|||||||||||||||||
1 |
Elektrisace státu povšechně: |
|||||||||||||||||
řádné |
62.769 |
93 |
154.000 |
- |
63.262 |
73 |
90.737 |
27 |
- |
- |
90.737 |
27 |
Příznivý výsledek přivoděn byl úsporami v Čechách, ježto k vyšetření ložisek paliv a rud pro tepelné centrály byly provedeny jen nutné výzkumy a nedošlo tudíž k projektovaným vrtbám zkušebním; úspora zmenšena byla nastalým překročením pol. "Různé vydání" na Slovensku. |
492 |
80 |
|||
2 |
Novostavby vodních elektráren: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
Čechy |
2,636.012 |
60 |
4,000.000 |
- |
2,636.012 |
60 |
1,363.987 |
40 |
- |
- |
1,363.987 |
40 |
Činnost omezila se na přípravné práce zvláště na Moravě a ve Slezsku a na Slovensku, poněvadž nebyly projekty vyhotoveny a nebylo možno přistoupiti ku stavbám. V Čechách zahájeny byly vlastní stavební práce teprve během roku 1920. |
- |
- |
|||
Morava a Slezsko |
- |
- |
2,000.000 |
- |
- |
- |
2,000.000 |
- |
- |
- |
2,000.000 |
- |
- |
- |
||||
Slovensko |
169.4,57 |
22 |
2,000.000 |
- |
172.017 |
72 |
1,827.982 |
28 |
- |
- |
1,827.982 |
28 |
2.560 |
50 |
||||
§ 2. (úhrn) |
2,805.469 |
82 |
8,000.000 |
- |
2,808.030 |
32 |
5,191.969 |
68 |
- |
- |
5,191.969 |
68 |
2.560 |
50 |
||||
3 |
Účast státu na elektrických podnicích: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
8,955.585 |
40 |
3,000.000 |
- |
3,000.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2,000.000 |
- |
||||
Titul 16. (úhrn) |
11,823.825 |
61 |
11,154.000 |
- |
5,871.293 |
05 |
5,282.706 |
95 |
- |
- |
5,282.706 |
95 |
2,003.053 |
30 |
||||
Kapitola 20. (úhrn):. |
682,506.557 |
30 |
506,196.867 |
- |
749,221.203 |
65 |
243,024.336 |
65 |
70,702.189 |
89 |
172,322.146 |
76 |
106,958.854 |
18 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
21 |
Ministerstvo sociální péče: |
|||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo sociální péče: |
|||||||||||||||||
1 |
Všeobecné výdaje: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,708.446 |
07 |
1,282.100 |
- |
1,760.940 |
21 |
478.840 |
21 |
- |
- |
478.840 |
21 |
Nepředvídaným vzrůstem agendy některých oborů své působnosti (péče bytové, péče o invalidy a péče o nezaměstnané), vyvolaným mimořádnými poměry, bylo nutno přijmouti postupně řadu smluvních zaměstnanců, poskytovati za nevyhnutelné vícepráce mimořádné odměny zaměstnancům, a z důvodů organisačních zejména na Slovensku více vynaložiti na úřední cesty. Rozmnožením personálu zvýšily se kancelářské potřeby, čímž stoupla věcná vydání, pro něž rozpočtené částky i následkem vzestupu cen, zejména u tiskovin, nestačily. |
72.343 |
- |
|||
mimořádné |
390.883 |
97 |
230.000 |
- |
466.050 |
19 |
236.050 |
19 |
- |
- |
236.050 |
19 |
Překročení vzniklo dodatečným přeúčtováním tzv. "slovenských diet" zaměstnanců býv. vládního referátu ministerstva sociální péče v Bratislavě, pak obesláním mezinárodní konference o stavbě a rozšiřování měst v Londýně. |
75.166 |
22 |
|||
§ 1. (dohromady) |
2,099.330 |
04 |
1,512.100 |
- |
2,226.990 |
40 |
714.890 |
40 |
- |
- |
714.890 |
40 |
147.509 |
22 |
||||
2 |
Sociální pojištění: |
|||||||||||||||||
řádné |
44.600 |
- |
40.000 |
- |
46.620 |
- |
6.620 |
- |
- |
- |
6.620 |
- |
2.020 |
- |
||||
mimořádné |
4,099.453 |
32 |
7,520.000 |
- |
4,099.453 |
32 |
3,420.546 |
68 |
- |
- |
3,420.546 |
68 |
Následkem neustálených poměrů poválečných nebylo při sestavení rozpočtu po ruce přesných a spolehlivých podkladů ku stanovení skutečné potřeby, nýbrž bylo nutno spokojiti se pouhým odhadem. Mimo to nepřihlásili se, zejména na Slovensku, všichni důchodci. |
- |
- |
|||
§ 2. (dohromady) |
4,144.053 |
32 |
7,560.000 |
- |
4,146.073 |
32 |
3,413.926 |
68 |
- |
- |
3,413.926 |
68 |
2.020 |
- |
||||
3 |
Péče bytová. |
|||||||||||||||||
řádné |
90.355 |
- |
100.000 |
- |
87.500 |
- |
12.500 |
- |
- |
- |
12.500 |
- |
30.000 |
- |
||||
mimořádné |
30,842.974 |
84 |
19,000.000 |
- |
30,262.872 |
79 |
11,262.872 |
79 |
- |
- |
11,262.872 |
79 |
Přes úspory docílené v úvěru pro zabírání bytů v bytových obvodech nastalo překročení a to v důsledku zákona ze dne 6. února 1920, čís. 92 Sb. z. a n., kterým bylo povoleno dalších 25,000.000 Kč na státní podporu stavebního ruchu. |
20.841 |
60 |
|||
§ 3. (dohromady) |
30,933329 |
84 |
19,100.000 |
- |
30,350.37 |
79 |
11,250.372 |
79 |
- |
- |
11,250.372 |
79 |
50.841 |
60 |
||||
4 |
Péče o mládež |
|||||||||||||||||
řádné |
7,956.007 |
34 |
8,350.000 |
- |
10,142.788 |
49 |
1,792.788 |
49 |
- |
- |
1,792.7881 |
49 |
Překročení způsobeno tím, že opomenuto bylo pamatovati na řádné výdaje spojené s vydržováním různých dětských ústavů na Slovensku, což vysvětluje se tím, že v tomto směru v době sdělávání rozpočtu nebylo dodatečného přehledu. |
3,893.259 |
59 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
21 |
1 |
4 |
mimořádné |
3,945.332 |
83 |
3,650.000 |
- |
5,035.896 |
50 |
1,385.898 |
50 |
- |
- |
1,385.898 |
50 |
Poměry příslušných státních ústavů na Slovensku nebyly v době sdělávání rozpočtu do podrobnosti zjištěny. Uvedení ústavů, převzatých namnoze ve stavu ubohém, do řádného chodu, adaptace nutné za tímto účelem, jakož i k odstranění škod způsobených v některých ústavech vpádem maďarským, zejména také vybavení tzv. "dětských domovů" nutnými zásobami, vyžadovaly nepředvídaných nákladů. |
2,007.227 |
29 |
§ 4. (dohromady) |
11,901.340 |
17 |
12,000.000 |
15,178.684 |
99 |
3,178.684 |
99 |
- |
- |
3,178,884 |
99 |
5,900.486 |
88 |
|||||
Titul 1. (úhrn) |
49,078.053 |
37 |
40,172.100 |
- |
51,902.121 |
50 |
11,730.021 |
50 |
- |
- |
11,730.021 |
50 |
6,100.857 |
70 |
||||
2 |
Organisace práce: |
|||||||||||||||||
řádné |
736.411 |
41 |
600.000 |
- |
734.392 |
88 |
134.397 |
88 |
- |
- |
134.397 |
88 |
Překročení, k jehož částečné úhradě bylo použito úspor tohoto titulu, povstalo konečným zúčtováním nákladu spojeného s účastí Československé republiky na I. mezinárodní konferenci práce ve Washingtoně roku 1919, jež bylo provedeno až v roce 1920. |
40.505 |
60 |
|||
3 |
Živnostenská inspekce: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,162.161 |
52 |
913.927 |
- |
1,134.647 |
40 |
220.720 |
40 |
- |
- |
220.720 |
40 |
Překročení - zmenšené úsporou při vydání mimořádném tím, že nedošlo v Podkarpatské Rusi ku zřízení živnostenské inspekce - vzniklo úpravou cestovních paušálů činovníků živnostenské inspekce, provedenou dodatečně ku dni 1. dubna 1920, jakož i dodatečným přeúčtováním tzv. slovenských diet zaměstnanců živnostenské inspekce na Slovensku a denních platů kancelářských pomocnic při této inspekci zaměstnaných. |
21.499 |
94 |
|||
mimořádné |
27.079 |
24 |
37.000 |
- |
26.469 |
26 |
10.530 |
74 |
- |
- |
10.530 |
74 |
- |
- |
||||
Titul 3. (dohromady) |
1,189.240 |
76 |
950.927 |
- |
1,161.116 |
66 |
210.189 |
68 |
- |
- |
210.189 |
88 |
21.499 |
94 |
||||
4 |
Péče invalidní: |
|||||||||||||||||
řádné |
44,682.724 |
79 |
604,394.210 |
- |
122,838.017 |
61 |
481,556.192 |
39 |
- |
- |
481,556.192 |
39 |
Při stanovení rozpočtu bylo sice již přihlíženo k osnově zákona ze dne 20. února 1920, čís. 142 Sb. z. a n., tehdy projednávané, nebylo však po ruce spolehlivých podkladů ku přesnému stanovení skutečné potřeby. Přihlášky důchodců dle citovaného zákona nebyly během roku 1920 podány všemi oprávněnými; došlé přihlášky nemohly býti všecky projednány, ježto jednak organisace úřadů pro péči o válečné poškozence nebyla úplně provedena, jednak jich personál nestačil ku zpracování došlých přihlášek. |
78,725.452 |
27 |
|||
mimořádné |
42,632.081 |
63 |
341,565.000 |
- |
83,543.745 |
61 |
258,021.254 |
39 |
- |
- |
258,021.254 |
39 |
Organisace úřadů pro péči o válečné poškozence se teprve prováděla. |
41,880.680 |
57 |
|||
Titul 4. (dohromady) |
87,314.806 |
42 |
945,959.210 |
- |
206,381.763 |
22 |
739,577.446 |
73 |
- |
- |
739,577.446 |
78 |
120,606.132 |
184 |
||||
5 |
Péče o družstva konsumní a výrobní dělnická: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
303.803 |
19 |
500.000 |
- |
497.811 |
80 |
2.188 |
20 |
- |
- |
2.188 |
20 |
200.000 |
- |
||||
Kapitola 21. (úhrn) |
138,622.315 |
15 |
988,182.237 |
- |
260.677.211 |
06 |
727,505.025 |
94 |
- |
- |
727,505.025 |
94 |
126,968.996 |
08 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
22 |
Ministerstvo pro zásobování lidu: |
|||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo pro zásobování lidu: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Ústřední správa |
3,409.344 |
64 |
2,635.053 |
- |
3,309.852 |
06 |
874.799 |
08 |
674.799 |
06 |
- |
- |
78.056 |
88 |
|||
2 |
Lichevní dohled |
8,310.5321 |
16 |
3,511.0001 |
- |
8,208.731 |
80 |
4,897.731 |
80 |
4,697.731 |
80 |
- |
- |
10.704 |
12 |
|||
Titul 1. (úhrn) |
11,719.876 |
80 |
6,146.053 |
- |
11,518.583 |
86 |
5,372.530 |
88 |
5,372.530 |
80 |
- |
- |
88.761 |
- |
||||
2 |
Vnější zásobovací služba: |
|||||||||||||||||
1 |
Všeobecné výdaje |
8,486.880 |
- |
6,831.770 |
- |
8,679.429 |
84 |
1,847.859 |
84 |
1,413.437 |
- |
434.222 |
84 |
Ačkoliv na výdajích na úřední potřeby a na osobních požitcích smluvních zaměstnanců se ušetřilo, došlo přesto ku překročení úpravou mezd v tiskárnách, zvýšením cen papíru a dražším tiskem vůbec, dále pak jmenováním smluvních dozorců zásobovacích, ustanovených za honorář a z toho resultující větší potřebou na cestovném a stravném. |
483.647 |
14 |
||
2 |
Občanská kontrola pro věci zásobovací |
2,134.828 |
36 |
2,378.000 |
- |
1,966.297 |
30 |
411.702 |
68 |
- |
- |
411.702 |
68 |
Úvěr, pokud byl povolen na vybudování okresních hospodářských rad, nebyl na území historických zemí a Slovensku úplně vyčerpán z důvodu intensivní hospodárnosti a z důvodu, že všechny okresní hospodářské rady nebyly v plné činnosti, v Podkarpatské Rusi nebylo ho použito vůbec. |
171.003 |
51 |
||
Titul 2. (úhrn) |
10,621.708 |
36 |
9,209. 770 |
- |
10,645.727 |
61 |
1,435.957 |
18 |
1,413.437 |
- |
22.520 |
16 |
654.650 |
65 |
||||
Kapitola 22. (úhrn) |
22,341.585 |
16 |
15,355.823 |
- |
22,164.311 |
02 |
8,808.488 |
02 |
6,785.967 |
86 |
22.520 |
16 |
743 411 |
65 |
||||
23 |
Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy: |
|||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy: |
|||||||||||||||||
1 |
Všeobecné výdaje: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,408.171 |
34 |
1,252.823 |
- |
1,394.790 |
01 |
141.987 |
10 |
- |
- |
141.967 |
10 |
Náklad na poradní referát na Slovensku vzrostl přes rozpočet hlavně účtováním slovenského přídavku (slovenské diety), který nemohl býti při sestavení rozpočtu přesně určen. |
21.763 |
48 |
|||
mimořádné |
137.3821 |
82 |
110.000 |
- |
121.862 |
82 |
11.882 |
82 |
- |
- |
11.862 |
82 |
- |
- |
||||
§ 1. (dohromady) |
1,545.554 |
16 |
1,362.823 |
- |
1,516.652 |
92 |
153.829 |
92 |
- |
- |
153.829 |
92 |
21.763 |
48 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
23 |
1 |
2 |
A. Státní ústavy: |
|||||||||||||||
řádné |
14,469.188 |
84 |
6,998.080 |
- |
15,272.362 |
11 |
8,274.282 |
11 |
- |
- |
8,274.282 |
11 |
Nemocnice v Bratislavě byla převzata do státní správy teprve koncem roku 1919, v roce 1920 bylo ji nutno rozšířiti, takže preliminování nemělo dostatečné opory ve zkušenostech z dřívějších správních období. Kromě toho byla i nemocnice košická během roku rozšířena o 350 lůžek. |
4,244.318 |
17 |
|||
mimořádné |
861.541 |
15 |
2,661.300 |
- |
959.080 |
48 |
1,702.219 |
52 |
- |
- |
1,702.219 |
52 |
Ke vzniku všech ústavů, jejichž zřízení v r. 1920 se předpokládalo, nedošlo pro různé překážky. |
337.275 |
49 |
|||
A. (dohromady) |
15,330.729 |
99 |
9,659.380 |
- |
16,231.442 |
59 |
6,572.062 |
59 |
- |
- |
6,572.062 |
59 |
4,581.593 |
66 |
||||
B. Státní lázně na Slovensku: |
||||||||||||||||||
řádné |
4,171.704 |
95 |
930.000 |
- |
4,059.789 |
57 |
3,129.789 |
57 |
- |
- |
3,129.789 |
57 |
Státní lázně na Slovensku, poškozené maďarskou invasí, bylo nutno renovovat a uvésti v pravidelný chod, což při tehdejších neutěšených hospodářských poměrech vyžadovalo velikého nákladu, kterému však částečně odpovídají dosažené vyšší příjmy. |
31.344 |
26 |
|||
mimořádné |
280.020 |
- |
320.000 |
- |
280.020 |
- |
39.980 |
- |
- |
- |
39.980 |
- |
- |
- |
||||
B. (dohromady) |
4,451.724 |
95 |
1,250.000 |
- |
4,339.809 |
57 |
3,089.809 |
57 |
- |
- |
3,089.809 |
57 |
31.344 |
26 |
||||
3 |
Poradní sbory: |
|||||||||||||||||
řádné |
68.389 |
54 |
80.000 |
- |
57.033 |
46 |
22.966 |
54 |
- |
- |
22.966 |
54 |
- |
- |
||||
4 |
Zvláštní výdaje: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Potírání epidemií: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,587.952 |
30 |
500.000 |
- |
1,519.843 |
42 |
1,019.843 |
42 |
- |
- |
1,019.843 |
42 |
Zvýšení řádného i mimořádného nákladu na omezení a potírání neočekávaně vypuknuvší epidemie neštovic zvláště na Těšínsku (použití dodatečného úvěru k témuž účelu viz u tit. 3.). |
226.730 |
43 |
|||
mimořádné |
1,747.839 |
68 |
1,000.000 |
- |
2,220.585 |
19 |
1,220.585 |
19 |
- |
- |
1,220.585 |
19 |
472.745 |
51 |
||||
pol. 1. (dohromady) |
3,335.792 |
04 |
1,500.000 |
- |
3,740.428 |
61 |
2,240.428 |
61 |
- |
- |
2,240.428 |
61 |
699.475 |
94 |
||||
pol. 2. Potírání lidových nemocí: |
||||||||||||||||||
řádné |
822.833 |
66 |
3,300.000 |
- |
1,427.672 |
70 |
1,872.327 |
30 |
- |
- |
1,872.327 |
30 |
K organisaci potírání lidových chorob (tuberkulosy, venerických nemocí, alkoholismu aj.) kladeny byly v r. 1920 teprve základy a nepodařilo se vybudovati síť nových ústavů a lidových poraden v očekávaném rozsahu. |
1,126.871 |
- |
|||
mimořádné |
281.458 |
83 |
6,700.000 |
- |
2,115.210 |
15 |
4,584.79 |
42 |
- |
- |
4,584.789 |
42 |
1,876.700 |
- |
||||
pol. 2. (dohromady) |
1,104.292 |
49 |
10,000.000 |
- |
3,542.883 |
28 |
6,457.116 |
72 |
- |
- |
6,457.116 |
72 |
3,003.571 |
- |
||||
pol. 3. Péče o mládež: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,448.423 |
60 |
700.000 |
- |
889.150 |
- |
189.150 |
- |
- |
- |
189.150 |
- |
Poválečná doba kladla nové požadavky v oboru péče o mládež; tyto si vynutily v úvěru řádném větší výdaje, které byly však částečně úsporami v úvěru mimořádném vyrovnány. |
359.826 |
40 |
|||
mimořádné |
39.986 |
29 |
1,500.000 |
- |
1,383.408 |
29 |
116.591 |
71 |
- |
- |
116.591 |
71 |
1,238.422 |
- |
||||
pol. 3. (dohromady) |
1,758.409 |
89 |
2,200.000 |
- |
2,272.558 |
29 |
72.558 |
29 |
- |
- |
72.558 |
29 |
1,598.248 |
40 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
23 |
1 |
4 |
pol. 4. Asanace: |
|||||||||||||||
mimořádné |
15.865 |
- |
1,500.000 |
- |
41.902 |
50 |
1,458.097 |
50 |
- |
- |
1,458.097 |
50 |
Asanační stavební činnost nerozvinula se zvláště v prvním pololetí 1920 v plné míře; okresní politické správy předkládaly vyúčtování stavebních nákladů opožděně, takže těžiště subvenční činnosti asanační přesunulo se na příští správní období. |
26.037 |
50 |
|||
pol. 5. Odborné vzdělání: |
||||||||||||||||||
řádné |
89.352 |
59 |
70.000 |
- |
87.429 |
89 |
17.429 |
89 |
- |
- |
17.429 |
89 |
77 |
30 |
||||
pol. 6. Různá zařízení: |
||||||||||||||||||
řádné. |
84.805 |
64 |
150.000 |
- |
138.005 |
60 |
11.994 |
36 |
- |
- |
11.994 |
36 |
73.200 |
- |
||||
mimořádné |
28.000 |
- |
600.000 |
- |
28.000 |
- |
572.000 |
- |
- |
- |
572.000 |
- |
Agenda v různých odvětvích zdravotní státní služby, na něž bylo v položce "různé zařízení" pamatováno, nemohla se programově úplně rozvinouti. |
- |
- |
|||
pol. 6. (dohromady) |
112.805 |
64 |
750.000 |
- |
166.005 |
64 |
583.994 |
36 |
- |
- |
583.994 |
36 |
73.200 |
- |
||||
pol. 7. Ošetřovatelské školy: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,650.231 |
- |
800.000 |
- |
800.231 |
- |
231 |
- |
- |
- |
231 |
- |
- |
- |
||||
pol. 8. Povinné očkování: |
||||||||||||||||||
řádné |
8.485 |
85 |
1,000.000 |
- |
8.485 |
85 |
991.514 |
51 |
- |
- |
991.514 |
15 |
Účty za očkování proti neštovicím, prováděné na základě zákona ze dne 15. července 1919, čís. 412 Sb. z. a n., podle nařízení vlády republiky ze dne 20. dubna 1920, čís. 298 Sb. z. a n. byly předkládány teprve koncem běžného roku, takže výplata mohla se státi teprve v následujícím roce. |
- |
- |
|||
pol. 9. Tělovýchova: |
||||||||||||||||||
řádné |
151.498 |
- |
400.000 |
- |
276.898 |
- |
123.102 |
- |
- |
- |
123.102 |
- |
Subvenční agenda týkající se tělovýchovy, nevyžádala si veškerých prostředků povolených řádným úvěrem, nepříznivý výsledek ve výdajích mimořádných pak byl způsoben účastí Československé republiky na olympických hrách v Antverpách v r. 1920; |
125.400 |
- |
|||
mimořádné |
537.000 |
- |
250.000 |
- |
690.000 |
- |
440.000 |
- |
- |
- |
440.000 |
- |
153.000 |
- |
||||
pol. 9. (dohromady) |
688.498 |
- |
650.000 |
- |
966.898 |
- |
316.898 |
- |
- |
- |
316.898 |
- |
278.400 |
- |
||||
pol. 10. Podpory na výstavbu nemocnic a převzetí pražské všeobecné nemocnice do státní správy: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
3,036.384 |
93 |
4,000.000 |
- |
3,085.000 |
- |
915.000 |
- |
- |
- |
915.000 |
- |
Veškeré zamýšlení podpory a subvence nemohly býti do konce provedeny. |
86.880 |
66 |
|||
pol. 11. Náklad na pol. 1. - 10. pro Podkarpatskou Rus: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
961.132 |
05 |
1,100.000 |
- |
1,027.646 |
33 |
72.353 |
67 |
- |
- |
72.353 |
67 |
66.514 |
28 |
||||
§ 4. (úhrn) |
12. 761.249 |
48 |
23,570.000 |
- |
15,739.469 |
39 |
1,17,830.530 |
61 |
- |
- |
7830.530 |
61 |
5,832.405 |
08 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
23 |
1 |
5 |
Zvláštní výdaje na Slovensku: |
|||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
A. Slovensko |
3,892.685 |
32 |
6,500.000 |
- |
4,222.513 |
84 |
2,277.486 |
16 |
- |
- |
2,277.486 |
16 |
Jednotlivé všeobecné veřejné nemocnice župní, městské a soukromé s právem veřejnosti (uherský zákon čl. 21 z r. 1898) nepředložily řádně instruované likvidace nedobytného léčebného, takže nebylo možno v běžném roce úvěru úplně užíti. Z téhož důvodu nemohly býti ani lékárnické účty za chudé příslušníky včas retaxovány a téhož roku realisovány. |
493.880 |
40 |
|||
B. Podkarpatská Rus |
1,980.000 |
- |
1,000.000 |
- |
2,050.000 |
- |
1,050.000 |
- |
- |
- |
1,050.000 |
- |
Výše nákladu nedala se při sestavování rozpočtu ani přibližně stanoviti. |
70.000 |
- |
|||
Titul 1. (úhrn) |
40,030.333 |
44 |
43,422.203 |
- |
44,156.921 |
77 |
734.718 |
77 |
- |
- |
734.718 |
77 |
11,030.986 |
88 |
||||
2 |
Vnější zdravotní služba: |
|||||||||||||||||
řádné |
3,169.745 |
44 |
2,482.834 |
- |
3,143.132 |
82 |
660.298 |
82 |
- |
- |
660.298 |
82 |
Propočítání služebních let státním lékařům podle zákona z 23. srpna 1919, čís. 457 Sb. z. a n., časté nutné substituce a jejich překládání, dále rozšíření babické školy a přičlenění oddělení gynaekologického vyžádalo si většího nákladu než byl rozpočten, naproti tomu byla ale získána úspora tím, že nedošlo k refundaci požitků vyplacených obecním a obvodním lékařům na Slovensku, poněvadž příslušné výkazy nebyly včas župními úřady předloženy. |
112.932 |
35 |
|||
mimořádné |
300 |
- |
17.000 |
- |
2.082 |
79 |
14.917 |
21 |
- |
- |
14.917 |
21 |
2.082 |
79 |
||||
Titul 2. (dohromady) |
3,170.045 |
44 |
2,499.834 |
- |
3,145.215 |
61 |
645.381 |
61 |
- |
- |
645.381 |
61 |
115.015 |
14 |
||||
3 |
Dodatečný úvěr na potírání nakažlivých nemocí: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
622.836 |
50 |
5,000.000 |
- |
1,059.121 |
50 |
3,940.878 |
50 |
- |
- |
3,940.878 |
50 |
Isolační baráky nebylo třeba stavěti v zamýšleném rozsahu, neboť epidemické nebezpečí provedenými opatřeními rychle polevilo. Jinak byl dodatečný tento úvěr použit částečně k účelům označeným v tit. 1., par. 4., pol. 1. (Viz účiny mimo rozpočet.) |
436.285 |
- |
|||
Kapitola 23. (úhrn) |
43,823.215 |
38 |
50,922.037 |
- |
48,361.258 |
88 |
2,560.778 |
12 |
- |
- |
2,560.778 |
12 |
11,52.287 |
02 |
||||
24 |
Opatření přechodné doby poválečné: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Povolaní branci a jejich příslušníci: |
|||||||||||||||||
1 |
Věnování mužstvu |
20,622.787 |
71 |
6,250.000 |
- |
20,622.787 |
71 |
14,372.787 |
71 |
- |
- |
14,372.787 |
71 |
Ani počet válečných invalidů s nezpůsobilostí k povolání nejméně 20%, ani počet příslušníků vojínů padlých neb následkem válečných útrap zemřelých neb pohřešovaných nemohl býti v době, kdy byl sestavován rozpočet, za tehdy ještě neurovnaných poměrů a zejména pro nedostatek zpráv o zajatcích z Ruska ani přibližně zjištěn a nedaly se tudíž náklady spojené s výplatou příplatků stanovených zákonem ze dne 28. března 1918, čís. 119 ř. z. přesně odhadnouti. |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
24 |
1 |
2 |
Vyživovací příspěvky: |
|||||||||||||||
pol. 1. v Čechách, na Moravě, ve Slezsku a na Slovensku |
422,630.081 |
09 |
540,000.000 |
- |
422,687.774 |
56 |
117,312.225 |
44 |
- |
- |
117,312.225 |
44 |
Zákonem ze dne 23. září 1919, čís. 530 Sb. z. a n., s platností od 1. listopadu 1919 stanoveny byly přísnější podmínky pro pobírání vyživovacího příspěvku, takže byla ve velmi četných případech následkem provádění revise další výplata těchto příspěvků zastavena. |
118.735 |
15 |
|||
pol. 2. v Podkarpatské Rusi |
6,324.144 |
76 |
25,000.000 |
- |
6,322.744 |
91 |
18,677.255 |
81 |
- |
- |
18,677.255 |
81 |
- |
- |
||||
§ 2. (úhrn) |
428,954.225 |
85 |
1 565,000.000 |
- |
429,010.518 |
75 |
135,989.481 |
26 |
- |
- |
135,989.481 |
25 |
118.735 |
15 |
||||
3 |
Váleční poškozenci vojenští: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Všeobecná péče |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
pol. 2. Zdravotní péče |
1,245.436 |
75 |
4,360.000 |
- |
692.497 |
05 |
3,667.502 |
95 |
- |
- |
3,667.502 |
95 |
Kromě příspěvků na dostavění sanatoria v Prosečnici a léčebny pro tuberkulosní ve Spiegelberku u Ústí n. L. nebylo o další podpory žádáno a také péče o tuberkulosní nemocné vojíny vyžadovala v roce 1920 menšího nákladu. |
3.310 |
20 |
|||
pol. 3. Živnostenské vyučování |
45.240 |
12 |
- |
- |
3.475 |
- |
3.475 |
- |
- |
- |
3.475 |
- |
6.878 |
80 |
||||
pol. 4. Obchodní vyučování. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.000 |
- |
||||
§ 3. (úhrn) |
1,290.676 |
87 |
4,360.000 |
- |
695.972 |
05 |
3,664.027 |
95 |
- |
- |
3,664.027 |
95 |
11.189 |
- |
||||
4 |
Československé vojsko zahraniční: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Podpory rodinám českosl. vojínů v cizině a jejich pozůstalým |
42,444.781 |
05 |
30,000.000 |
- |
42,444.781 |
05 |
12,444.781 |
05 |
12,000.000 |
- |
444.781 |
05 |
Počet rodin čsl. vojska v cizině a jich pozůstalým a tudíž i náklad na podpory byl ve skutečnosti daleko větší, nežli se při sestavování rozpočtu za to mělo. |
- |
- |
|||
pol. 2. Repatriace |
141,870.796 |
23 |
350,000.000 |
- |
141,870.796 |
23 |
208,129.203 |
77 |
- |
- |
208.129.203 |
77 |
V roce 1920 nedošly ještě všecky účty za přepravu čsl. vojska zahraničního do vlasti. |
- |
- |
|||
Náklad na udržování, ukrajinské brigády |
35,573.932 |
79 |
- |
- |
35,573.932 |
79 |
35,573.932 |
79 |
- |
- |
35,573.932 |
79 |
Tento nepreliminovaný náklad, vzniklý z dotací poskytnutých na vydržování internované ukrajinské brigády, nalézá úhradu v menších výdajích, vykázaných na položce "Repatriace". |
- |
- |
|||
pol. 3. Obsazování nesystemisovaných míst legionáři |
6,653.278 |
33 |
50,000.000 |
- |
6,659.567 |
33 |
43,340.432 |
67 |
- |
- |
43,340.432 |
67 |
Převážný počet legionářů podařilo se umístiti na místech systemisovaných. |
6.289 |
- |
|||
§ 4. (úhrn) |
226,542.788 |
40 |
4130,000.000 |
- |
226549.071 |
40 |
203,450.922 |
60 |
12,000.000 |
- |
215,450.922 |
60 |
6.289 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
24 |
1 |
5 |
Odbytné vojenským gážistům |
583.548 |
64 |
10,000.000 |
- |
583.548 |
64 |
9,416.451 |
36 |
- |
- |
9,416.451 |
36 |
Při sdělávání rozpočtu nedalo se předvídati, mnoho-li gážistů se zřekne svého postavení a mnoho-li jich bude žádati odbytné. |
- |
- |
5 a |
Drahotní přídavek a bytné vojenským gážistům službu nekonajícím |
3,304.720 |
67 |
- |
- |
3,304.720 |
67 |
3,304.720 |
67 |
3,304.720 |
67 |
- |
- |
- |
- |
|||
Titul 1. (úhrn) |
681,298 748 |
41 |
1.015,610.000 |
- |
680,766.625 |
22 |
334,843.374 |
78 |
15,304.720 |
67 |
350,148.095 |
45 |
136.213 |
15 |
||||
2 |
Péče o válečné uprchlíky |
6,721.039 |
69 |
6,200.000 |
- |
6,701.837 |
83 |
501.837 |
83 |
- |
- |
501.837 |
83 |
Repatriace uprchlíků válečných nemohla býti prováděna v očekávaném rozsahu pro nastalé politické poměry v cizozemsku. |
298.449 |
99 |
||
3 |
Váleční poškozenci občanští |
2,636.411 |
84 |
66,000.000 |
- |
8,622.852 |
53 |
57,377.142 |
47 |
- |
- |
57,377.147 |
47 |
Otázka náhrady válečných škod, pokud se týče výpomocí, byla upravena teprve vydáním vládního nařízení ze dne 5. října 1920, čís. 556 Sb. z. a n., takže mohlo býti použito úvěru teprve ku konci roku. |
5,991.084 |
63 |
||
4 |
Usnadnění živobytí: |
|||||||||||||||||
1 |
Nemajetný stav |
80,621.020 |
97 |
45,000.000 |
- |
76,940.022 |
69 |
31,940.022 |
69 |
- |
- |
31,940.022 |
69 |
Překročení bylo vyvoláno kursovní ztrátou, která vznikla tím, že z remitencí American-Relief-Administration v New Yorku ministerstvem financí ve prospěch čsl. péče o dítě uvolněný peníz 500.000 dolarů byl účtován dle denního kursu 102 Kč. Kursovní ztráta jest však vyvážena ziskem, který vznikl v resortu ministerstva financí tím, že uvolněné dolary byly získány při kursu 155. Vyúčtování tohoto kursovního zisku nebylo do konce roku 1920 ještě provedeno. |
5,772.664 |
10 |
||
2 |
Střední stav |
2,123.583 |
70 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
3 |
Nezaměstnaní |
97,062.289 |
28 |
267,000.000 |
- |
94,876.214 |
36 |
172,123.785 |
64 |
- |
- |
172,123.785 |
64 |
Za základ rozpočtu byl pojat počet nezaměstnaných z roku 1919, kdy dosahoval výše více jak 180.000 osob při měsíčním nákladu 22,000.000 Kč. Během roku 1920 poklesl však tento počet až na 1/6 jednak příznivější situací průmyslu, jednak zavedením nouzových prací. Následkem toho vyžadovaly podpory v nezaměstnanosti značně menšího nákladu. |
1,147.48411 |
02 |
||
4 |
Zlevnění potravin |
87,870.933 |
51 |
20,000.000 |
- |
10,392.159 |
47 |
9,607.840 |
53 |
- |
- |
9,607.840 |
53 |
Ministerstvo pro zásobování lidu snažilo se při udělování subvencí omeziti jednotlivě nároky na nejmenší míru. |
58,199.602 |
06 |
||
5 |
Různá vydání |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
Titul 4. (úhrn) |
267,677.827 |
46 |
332,000.000 |
- |
182,208.396 |
52 |
149,791.603 |
48 |
- |
- |
149,791.603 |
48 |
65 119.750 |
18 |
||||
5 |
Státní zaměstnanci: |
|||||||||||||||||
1 |
Drahotní přídavky: |
|||||||||||||||||
pol. 1. zaměstnanců státních |
301,530.197 |
42 |
334,000.000 |
- |
303,976.897 |
78 |
30,023.102 |
22 |
- |
- |
30,023.102 |
22 |
Nižší výměra drahotních přídavků, stanovená zákonem ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., se zpětnou platností od 1. září 1919. |
4,262.009 |
66 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
24 |
5 |
1 |
pol. 2. zaměstnanců státních železnic |
158,663.319 |
34 |
119,000.000 |
- |
158,609.160 |
50 |
39,609.160 |
50 |
- |
- |
39,609.160 |
50 |
V zájmu zdolání obtíží, jimž byla mimořádnými poměry doby válečné vydána doprava a ostatní služba železniční, jakož i k doplnění personálu nově zřízených ředitelstev na Slovensku, byla státní správa železniční nucena přijati značný počet nových sil, čímž náklad na drahotní přídavky nepoměrně vzrostl. V nákladu tomto obsaženy jsou také plebiscitní přídavky personálu exponovaného na Těšínsku, východně od demarkační čáry částkou 10,941.322 K 48 h. |
4.699 |
71 |
pol. 3. vojska |
321,799.404 |
19 |
132,000.000 |
- |
321,799.404 |
19 |
189,799.404 |
19 |
50,038.000 |
- |
139,761.404 |
19 |
Vyšší stav gážistů a mužstva, vyvolaný přičleněním nových území (Hlučínsko), jakož i tím, že demobilisace byla skončena teprve během roku 1920, dále zvýšení přídavků gážistům a mužstvu služebně přiděleným na Slovensku a Podkarpatské Rusi. |
- |
- |
|||
§ 1. (úhrn) |
781,992.920 |
95 |
585,000.000 |
- |
784,385.462 |
47 |
199,385.462 |
47 |
50,038.000 |
- |
149,347.462 |
47 |
4,266.709 |
37 |
||||
2 |
Mimořádné (čtvrtletní) výpomoci aktiv. státním zaměstnancům: |
|||||||||||||||||
pol. 1. zaměstnanců státních |
421,719.717 |
63 |
181,600.000 |
- |
425,376.371 |
61 |
243,776.371 |
61, |
243,776.371 |
61 |
- |
- |
4,377.293 |
98 |
||||
pol. 2. zaměstnanců státních železnic |
483,843.132 |
23 |
142,800.000 |
- |
483,906.903 |
83 |
341,106.903 |
83 |
216,800.000 |
- |
124,306.903 |
83 |
Z důvodů pod položkou 2., předchozího paragrafu naznačených, byla i potřeba na mimořádné výpomoci vypočtena původně částkou nepostačující, takže vystačila sotva na úhradu normální potřeby dokonce června roku 1920, tím méně na úhradu zvýšeného nákladu vzešlého doplněním personálu a podstatného zvýšení výpomocí nižších kategorií úředníků, jakož i výpomoci zaměstnanců nezařazených do hodnostních tříd a dělnictva. (zákon ze dne 15. července 1920, čís. 446 Sb. z. a n.). |
64.021 |
60 |
|||
pol. 3. vojska |
52,645.357 |
85 |
8,400.000 |
- |
52,645.357 |
85 |
44,245.357 |
85 |
- |
44,245.357 |
85 |
Zákonem ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., stanovené mimořádné čtvrtletní výpomoci byly od 1. dubna 1920 až clo konce roku vypláceny na základě zákonů ze dne 9. dubna 1920, čís. 214 a ze dne 15. července 1920, čís. 446 Sb. z. a n., ve lhůtách měsíčních, tudíž částkou trojnásobnou. Kromě toho vzrostl tento náklad jako u par. 1., pol. 3. nepředvídaným vyšším stavem gážistů a mužstva vyvolaný přičleněním nových území (Hlučínska), jakož i tím, že demobilisace byla skončena během roku 1920 i tím, že demobilisace byla skončena teprve během roku 1920. |
- |
- |
||||
§ 2. (úhrn) |
958,208.207 |
71 |
332,800.000 |
- |
961,928.633 |
29 |
629,128.633 |
29 |
460,576.371 |
61 |
168,552.261 |
68 |
4,441.315 |
58 |
||||
2 a |
Nouzové výpomoci: |
|||||||||||||||||
pol. 1. zaměstnanců státních |
94,214.173 |
33 |
- |
- |
95,802.163 |
08 |
95.802.163 |
08 |
- |
- |
95,802.163 |
08 |
Výplata děla se na základě zákona ze dne 25. listopadu 1920, č. 625 Sb. z. a n. |
1,587.989 |
75 |
|||
pol. 2. zaměstnanců státních železnic |
56,407.407 |
36 |
- |
- |
56,407.407 |
36 |
56,407.407 |
36 |
- |
- |
56,407.407 |
36 |
- |
- |
||||
pol. 3. vojska |
15,793.637 1 |
37 |
- |
- |
15,793.637 |
37 |
15,793.637 |
37 |
- |
- |
15,793.837 |
37 |
- |
- |
||||
§ 2 a. (úhrn) |
166-415.218 |
06 |
- |
- |
168,003.207 |
81 |
168,003.207 |
81 |
- |
- |
168,003.207 |
81 |
1,587.989 |
75 |