1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

13

10

Morava:

       

j

                   
     

pol. 1. Vnitro

278.02.5

86

294.645

-

264.713

58

29.931

42

-

-

29.931

42

Povšechné důvody jako u par. 9. Úspor bylo docíleno zejména v oboru staveb ministerstva financí, pošt a telegrafů jakož i spravedlnosti odsunutím staveb budov celních úřadů, novostavby budovy pro poštovní ředitelství v Brně, přístavby poštovní budovy v Olomouci, novostavby soudní budovy v Tišnově a úředních budov v Hodoníně a Jevíčku. V oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty nastalé překročení vysvětluje se koupí objektů od města Brna pro účely Masarykovy university.

-

-

     

pol. 2. Školství a nár. osvěta

16,308.244

14

10,094.293

-

17,119.930

64

7,025.637

64

-

-

7,025.637

64

1,190.127

90

     

pol. 3. Finance

262.304

08

3,104.510

-

239.804

08

2,864.005

92

-

-

2,864.705

92

-

-

     

pol. 4. Pošty, telegraf, telefon

-

-

800.000

-

166.000

-

635.000

-

-

-

635.000

-

165.000

-

     

pol. 5. Spravedlnost

240.789

72

1,780.387

-

221.550

40

1,528.836

60

-

-

1,528.836

60

-

-

     

§ 10. (úhrn)

17,089.363

80

16,043.835

-

18,010.998

70

1,961.163

70

-

-

1,967.163

70

 

1,355.127

19

   

11

Slezsko:

                             
     

pol. 1. Vnitro

105.969

50

900.000

-

105.969

50

794.030

50

-

-

794.030

50

Povšechné důvody jako u par. 9. Značné úspory vznikly v oboru staveb ministerstva vnitra hlavně odsunutím novostavby úřední budovy v Mor. Ostravě, odložením rozšíření budovy zemské vlády v Opavě, v oboru ministerstva financí tím, že byla provedena toliko stavba obytného domku pro finanční stráž ve Schwarzenbergu a zamýšlené stavby celních úřadů odloženy, dále, že nebylo započato s přístavbou poštovní budovy v Opavě a že nebyl úplně vyplacen stavební náklad na stavbu úřední budovy v Bohumíně. V oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty nastalé překročení vysvětluje se hlavně novostavbou školských baráků v Hlučíně a v Kravařích.

-

-

     

pol. Školství a nár. osvěta

1,607.729

76

325.194

-

1,607.429

76

1,282.535

76

-

-

1,282.535

46

-

-

     

pol. 3. Finance

170.142

10

1,530.143

-

170.142

10

1,360.000

90

-

-

1,360.000

90

-

-

     

pol. 4. Pošty, telegraf, telefon

13.112

80

177.419

-

13.112

80

164.306

20

-

-

164.306

20

-

-

     

pol. 5. Spravedlnost

29.006

27

100.000

-

22.673

49

77.326

51

-

-

77.326

51

-

-

     

§ 11. (úhrn)

925.960

43

3,032.756

-

1,919.627

65

1,113.128

35

-

-

1,113.128

35

 

-

-

   

12

Správa tabákových továren

384.330

85

6,840.000

-

385.530

85

6,454.469

51

-

-

6,454.469

15

Stavby v tabákové továrně v Hodoníně nemohly býti prováděny s předpokládaným urychlením pro technické překážky.

1.200

-

   

13

Solnice (skladiště)

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

   

14

Slovensko:

                             
     

pol. 1. Školství a nár. osvěta

2,879.963

09

10,000.000

-

4,219.998

87

5,780.001

13

-

-

5,780.001

13

Úspory v oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty jakož i ministerstva financí vysvětlují se tím, že přípravné práce na rozpočtové stavby nebyly skončeny. V oboru staveb ministerstva spravedlnosti nebylo přikročeno k dostavbám budov okresních soudů v Bánovcích a Giraltovcích, maďarskou vládou rozestavených. Překročení nastalé v oboru ministerstva veřejných prací přivoděno hlavně novostavbami provisorních úředních budov v Bratislavě, dále novostavbou zemského úřadu pro péči o válečné poškozence a novostavbou obytného domu prostátní zaměstnance na Justiho nábřeží.

1,340.035

78

     

pol. 2. Spravedlnost

810

-

1,800.000

-

810

-

1,799.190

-

-

-

1,799.190

-

-

-

     

pol. 3. Finance

2.069

76

2,000.000

-

4.755

20

1,995.244

72

-

-

1,995.244

72

2.685

52

     

pol. 4. Veřejné práce

12,678.776

34

8,000.000

-

13,670.308

51

5,670.308

51

-

-

5,670.308

51

992.276

42

     

pol. 5. Zdravotnictví a tělesná výchova

5,174.945

42

6,000.000

-

5,827.948

43

172.051

57

-

-

172.051

57

808.178

11

     

§ 14. (úhrn)

20,736.564

61

27,800.000

-

23,723.821

09

4,076.1781

91

-

-

4,076.178

91

 

3,143.170

83

   

15

Podkarpatská Rus

6,148.431

09

4,000.000

-

7,046.367

58

3,046.357

58

323.500

-

2,722.867

58

Pro neustálené poměry na Podkarpatské Rusi nebylo náležitého rozpočtového podkladu a proto preliminováno toliko paušálně. Překročení úvěru hlavně způsobeno stavbou rodinných domků pro státní zaměstnance.

897.936

49


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

13

16

Nepreliminované výdaje:

                             
     

Novostavby komise pro zahraniční obchod

8,872.582

08

-

-

8,872.582

08

8,872.582

08

-

-

8,872.582

08

Stavba budovy filosofické fakulty české university na Dvořákově nábřeží, jejíž používání vyhraženo na dobu pěti let úřadu pro zahraniční obchod. Vzniklý stavební náklad v roce 1920 jest uhrazen odvodem přebytku manipulačních poplatků býv. komise pro zahraniční obchod (viz kap. 14., tit. 5., par. 9., pol. 5.).

-

-

     

Nákup budov pro diplomatické zastoupení

17,453.983

89

-

-

17,453.983

89

17,453.983

89

-

-

17,453.983

89

Representace čsl. státu v cizině a nedostatečné umístění legačních úřadů v budovách najatých vyžadovaly, aby pro některé legace byly opatřeny vlastní budovy. S usnesením ministerské rady byly zakoupeny budovy pro tato čsl. vyslanectví:

Vídeň 5,000.000,- Kč

Řím 7,518.061,02 Kč

Haag 1,277.742,18 Kč

Berlín 3,658.18069 Kč

Úhrn 17,453.98389 Kč.

-

-

     

Koupě domu v Praze pro Pozemkový úřad

1,068.017

26

-

-

1,068.017

26

1,068.017

26

-

-

1,068.017

26

Řádné vybudování pozemkového úřadu vyžadovalo opatření místností a proto byl zakoupen z usnesení ministerské rady ze dne 14. dubna 1920 dům čp. 1791 v Praze II.

-

-

     

Přístavba strojovny a skladiště ve státní tiskárně v Praze

342.260

06

-

-

342.260

06

342.260

06

-

-

342.260

08

Další vybudování státní tiskárny vyžadovalo přístavby druhé strojovny a skladiště.

-

-

     

Neprel. výdaje (úhrn)

27,736.843

291

-

-

27,736.843

29

27,738.843

29

-

-

27,736.843

29

 

-

-

     

Titul 13. (úhrn)

128,638.173

33

110,869.376

-

140,076.486

60

29,207.110

60

17,830.322

83

11,376.787

77

 

18,889.357

59

 

14

 

Ředitelství pro stavbu vodních cest:

                             
   

1

Čechy:

                             
     

řádné

1,618.364

24

1,317.545

-

1,895.169

27

577.624

27

273.000

-

304.624

27

Nepříznivý výsledek nastal hlavně u položky 16. "Udržovací práce" následkem zvýšeného nákladu na odstranění škod způsobených katastrofální povodní v měsíci lednu 1920 na upravených tratích, u pol. 4. "Cestovné a stravné" zvýšením železničních tarifů, dále prováděním nové prozatímní úpravy požitků státních zaměstnanců při služebních cestách mimo úřední místo, u pol. 1. "Služné, místní a služební přídavky dle podrobného výkazu" v důsledku provádění zákona ze dne 28. května 1919 čís. 307 Sb. z. a n. u pol. 7. "Úřední paušály" větší potřebou kreslicích a kancelářských materiálií a reprografií následkem zvýšeného projektování, u pol. 9. "Náklad na umístění stavební správy" zvýšením činží najatých místností o 25% od 1. srpna 1920 a u pol. 10. "Veřejné dávky" zvýšením pozemkové daně a přirážek z erárních pozemků.

293.236

88


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

14

1

mimořádné

17,289.974

40

17,710.000

-

19,797.904

41

2,087.904

41

-

-

2,087.904

41

Ačkoliv některé položky vykazují značné úspory, přece jest výsledek nepříznivý hlavně překročením pol. 17. "Předběžné práce" tím, že zadány byly přípravné práce měřičské na průplavu pardubicko-přerovském, a u pol. 20. "Vltava - práce prováděné v Praze kanalisační komisí" zvýšením mezd a cen materiálií a v důsledku spěšných prací spojených s dokončením plavebního průplavu "U Odkolkových mlýnů."

2,690.086

18

     

§ 1. (dohromady)

18,908.338

64

19,027.545

-

21,693.073

68

2,865.528

68

273.000

-

2,392.528

68

 

2,983.323

06

   

2

Morava:

                             
     

řádné

67.624

08

81.000

-

67.624

08

13.375

92

-

-

13.375

92

 

-

-

     

mimořádné

237.589

09

3,600.000

-

237.589

09

3,362.410

91

-

-

3,362.410

91

Pro stavbu průplavu pardubicko-přerovského nedošlo k výkupu pozemků, poněvadž provedení stavby bylo pro vysoký náklad odsunuto.

-

-

     

§ 2. (dohromady)

305213

17

3,681.000

-

305.213

17

3,375.786

83

-

-

3,375.786

83

 

-

-

   

3

Bratislava:

                             
     

mimořádné

4,392.964

05

8,000.000

-

6,394.713

44

1,605.286

56

-

-

1,605.286

56

Nedošlo ke stavbě reservoiru pro minerální oleje a i jiná zařízení v překladišti dunajského přístavu v Bratislavě nebyla provedena v zamýšleném rozsahu.

2,001.749

39

     

Titul 14. (úhrn)

23,606.515

86

30,708.546

-

28,393.000

29

2,316.544

71

273.000

-

2,588.541

17

 

4,985.072

45

 

15

 

Oddělení pro vodní dopravu s příslušnými odbočkami:

                             
     

mimořádné:

                             
   

1

Výlohy spojené se zařízením a udržováním oddělení pro dopravu při ministerstvu veřejných prací v Praze a jeho odboček

107.696

22

1,471.097

-

143.745

42

1,327.351

58

-

-

1,327.351

58

Výlohy, spojené se zařízením a udržováním oddělení pro vodní dopravu při ministerstvu veřejných prací v Praze, jeho odboček v Bratislavě (Komárno) a při volných přístavních pásmech v Hamburku a Štětíně, dále státní podpora pro plavecké kursy a stipendia pro námořní kadety a poručíky a výdaje spojené s vysláním zástupců do říčních komisí.

Rozpočtený úvěr zůstal ve značné míře nepoužit, ježto čsl. plavební úřad zřízený zákonem ze dne 15. dubna 1920, čís. 315 Sb. z. a n., zahájil činnost teprve dnem 1. září 1921. Výdaje omezily se na výlohy se zastupováním čsl. republiky v mezinárodních říčních komisích, na zařízení plavebního úřadu a na pořádání plavebních kursů.

36.049

20

   

2

Provoz vodní dopravy

2,932.323

-

54,570.000

-

2,932.323

-

51,637.677

-

-

-

51,637.677

-

Provoz na Labi a Odře nebyl vůbec zahájen a dopravnímu úřadu na Dunaji nedostalo se do konce roku 1920 zákonité sankce. K tíži tohoto úvěru účtován výdaj jednak 200.000 fr. frs. tj. 1,240.000 Kč, vyplacený pro mezispojeneckou komisi dunajskou a jednak výdaj za stavbu 4 dunajských parníků v částce 9,670.000 K uh., tj. 1,692.323 Kč, kterážto částka tvoří pohledávku státu za ředitelstvím čsl. státní dunajské plavby v Bratislavě.

-

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

15

3

Provoz loděnice v Komárně nebo na jiném místě

3,145.620

-

4,000.000

-

3,145.620

-

854.380

-

-

-

854.380

-

Na úhradu provozních nákladů čsl. státní loděnice v Komárně poskytnuta byla záloha pouze ve výši 3,145.620 Kč, kterážto částka tvoří pohledávku státu za jmenovanou loděnicí.

-

-

     

Titul 15. (úhrn)

6,185.639

22

60,041.097

-

6,221.688

42

63,819.408

58

-

-

53,819.408

58

 

36.049

20

 

16

 

Elektrisace státu:

                             
   

1

Elektrisace státu povšechně:

                             
     

řádné

62.769

93

154.000

-

63.262

73

90.737

27

-

-

90.737

27

Příznivý výsledek přivoděn byl úsporami v Čechách, ježto k vyšetření ložisek paliv a rud pro tepelné centrály byly provedeny jen nutné výzkumy a nedošlo tudíž k projektovaným vrtbám zkušebním; úspora zmenšena byla nastalým překročením pol. "Různé vydání" na Slovensku.

492

80

   

2

Novostavby vodních elektráren:

                             
     

mimořádné:

                             
     

Čechy

2,636.012

60

4,000.000

-

2,636.012

60

1,363.987

40

-

-

1,363.987

40

Činnost omezila se na přípravné práce zvláště na Moravě a ve Slezsku a na Slovensku, poněvadž nebyly projekty vyhotoveny a nebylo možno přistoupiti ku stavbám. V Čechách zahájeny byly vlastní stavební práce teprve během roku 1920.

-

-

     

Morava a Slezsko

-

-

2,000.000

-

-

-

2,000.000

-

-

-

2,000.000

-

-

-

     

Slovensko

169.4,57

22

2,000.000

-

172.017

72

1,827.982

28

-

-

1,827.982

28

2.560

50

     

§ 2. (úhrn)

2,805.469

82

8,000.000

-

2,808.030

32

5,191.969

68

-

-

5,191.969

68

 

2.560

50

   

3

Účast státu na elektrických podnicích:

                             
     

mimořádné

8,955.585

40

3,000.000

-

3,000.000

-

-

-

-

-

-

-

 

2,000.000

-

     

Titul 16. (úhrn)

11,823.825

61

11,154.000

-

5,871.293

05

5,282.706

95

-

-

5,282.706

95

 

2,003.053

30

     

Kapitola 20. (úhrn):.

682,506.557

30

506,196.867

-

749,221.203

65

243,024.336

65

70,702.189

89

172,322.146

76

 

106,958.854

18


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

21

   

Ministerstvo sociální péče:

                             
 

1

 

Ministerstvo sociální péče:

                             
   

1

Všeobecné výdaje:

                             
     

řádné

1,708.446

07

1,282.100

-

1,760.940

21

478.840

21

-

-

478.840

21

Nepředvídaným vzrůstem agendy některých oborů své působnosti (péče bytové, péče o invalidy a péče o nezaměstnané), vyvolaným mimořádnými poměry, bylo nutno přijmouti postupně řadu smluvních zaměstnanců, poskytovati za nevyhnutelné vícepráce mimořádné odměny zaměstnancům, a z důvodů organisačních zejména na Slovensku více vynaložiti na úřední cesty. Rozmnožením personálu zvýšily se kancelářské potřeby, čímž stoupla věcná vydání, pro něž rozpočtené částky i následkem vzestupu cen, zejména u tiskovin, nestačily.

72.343

-

     

mimořádné

390.883

97

230.000

-

466.050

19

236.050

19

-

-

236.050

19

Překročení vzniklo dodatečným přeúčtováním tzv. "slovenských diet" zaměstnanců býv. vládního referátu ministerstva sociální péče v Bratislavě, pak obesláním mezinárodní konference o stavbě a rozšiřování měst v Londýně.

75.166

22

     

§ 1. (dohromady)

2,099.330

04

1,512.100

-

2,226.990

40

714.890

40

-

-

714.890

40

147.509

22

   

2

Sociální pojištění:

                             
     

řádné

44.600

-

40.000

-

46.620

-

6.620

-

-

-

6.620

-

 

2.020

-

     

mimořádné

4,099.453

32

7,520.000

-

4,099.453

32

3,420.546

68

-

-

3,420.546

68

Následkem neustálených poměrů poválečných nebylo při sestavení rozpočtu po ruce přesných a spolehlivých podkladů ku stanovení skutečné potřeby, nýbrž bylo nutno spokojiti se pouhým odhadem. Mimo to nepřihlásili se, zejména na Slovensku, všichni důchodci.

-

-

     

§ 2. (dohromady)

4,144.053

32

7,560.000

-

4,146.073

32

3,413.926

68

-

-

3,413.926

68

2.020

-

   

3

Péče bytová.

                             
     

řádné

90.355

-

100.000

-

87.500

-

12.500

-

-

-

12.500

-

 

30.000

-

     

mimořádné

30,842.974

84

19,000.000

-

30,262.872

79

11,262.872

79

-

-

11,262.872

79

Přes úspory docílené v úvěru pro zabírání bytů v bytových obvodech nastalo překročení a to v důsledku zákona ze dne 6. února 1920, čís. 92 Sb. z. a n., kterým bylo povoleno dalších 25,000.000 Kč na státní podporu stavebního ruchu.

20.841

60

     

§ 3. (dohromady)

30,933329

84

19,100.000

-

30,350.37

79

11,250.372

79

-

-

11,250.372

79

50.841

60

   

4

Péče o mládež

                             
     

řádné

7,956.007

34

8,350.000

-

10,142.788

49

1,792.788

49

-

-

1,792.7881

49

Překročení způsobeno tím, že opomenuto bylo pamatovati na řádné výdaje spojené s vydržováním různých dětských ústavů na Slovensku, což vysvětluje se tím, že v tomto směru v době sdělávání rozpočtu nebylo dodatečného přehledu.

3,893.259

59


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

21

1

4

mimořádné

3,945.332

83

3,650.000

-

5,035.896

50

1,385.898

50

-

-

1,385.898

50

Poměry příslušných státních ústavů na Slovensku nebyly v době sdělávání rozpočtu do podrobnosti zjištěny. Uvedení ústavů, převzatých namnoze ve stavu ubohém, do řádného chodu, adaptace nutné za tímto účelem, jakož i k odstranění škod způsobených v některých ústavech vpádem maďarským, zejména také vybavení tzv. "dětských domovů" nutnými zásobami, vyžadovaly nepředvídaných nákladů.

2,007.227

29

     

§ 4. (dohromady)

11,901.340

17

12,000.000

 

15,178.684

99

3,178.684

99

-

-

3,178,884

99

 

5,900.486

88

     

Titul 1. (úhrn)

49,078.053

37

40,172.100

-

51,902.121

50

11,730.021

50

-

-

11,730.021

50

 

6,100.857

70

 

2

 

Organisace práce:

                             
     

řádné

736.411

41

600.000

-

734.392

88

134.397

88

-

-

134.397

88

Překročení, k jehož částečné úhradě bylo použito úspor tohoto titulu, povstalo konečným zúčtováním nákladu spojeného s účastí Československé republiky na I. mezinárodní konferenci práce ve Washingtoně roku 1919, jež bylo provedeno až v roce 1920.

40.505

60

 

3

 

Živnostenská inspekce:

                             
     

řádné

1,162.161

52

913.927

-

1,134.647

40

220.720

40

-

-

220.720

40

Překročení - zmenšené úsporou při vydání mimořádném tím, že nedošlo v Podkarpatské Rusi ku zřízení živnostenské inspekce - vzniklo úpravou cestovních paušálů činovníků živnostenské inspekce, provedenou dodatečně ku dni 1. dubna 1920, jakož i dodatečným přeúčtováním tzv. slovenských diet zaměstnanců živnostenské inspekce na Slovensku a denních platů kancelářských pomocnic při této inspekci zaměstnaných.

21.499

94

     

mimořádné

27.079

24

37.000

-

26.469

26

10.530

74

-

-

10.530

74

 

-

-

     

Titul 3. (dohromady)

1,189.240

76

950.927

-

1,161.116

66

210.189

68

-

-

210.189

88

 

21.499

94

 

4

 

Péče invalidní:

                             
     

řádné

44,682.724

79

604,394.210

-

122,838.017

61

481,556.192

39

-

-

481,556.192

39

Při stanovení rozpočtu bylo sice již přihlíženo k osnově zákona ze dne 20. února 1920, čís. 142 Sb. z. a n., tehdy projednávané, nebylo však po ruce spolehlivých podkladů ku přesnému stanovení skutečné potřeby. Přihlášky důchodců dle citovaného zákona nebyly během roku 1920 podány všemi oprávněnými; došlé přihlášky nemohly býti všecky projednány, ježto jednak organisace úřadů pro péči o válečné poškozence nebyla úplně provedena, jednak jich personál nestačil ku zpracování došlých přihlášek.

78,725.452

27

     

mimořádné

42,632.081

63

341,565.000

-

83,543.745

61

258,021.254

39

-

-

258,021.254

39

Organisace úřadů pro péči o válečné poškozence se teprve prováděla.

41,880.680

57

     

Titul 4. (dohromady)

87,314.806

42

945,959.210

-

206,381.763

22

739,577.446

73

-

-

739,577.446

78

 

120,606.132

184

 

5

 

Péče o družstva konsumní a výrobní dělnická:

                             
     

mimořádné

303.803

19

500.000

-

497.811

80

2.188

20

-

-

2.188

20

 

200.000

-

     

Kapitola 21. (úhrn)

138,622.315

15

988,182.237

-

260.677.211

06

727,505.025

94

-

-

727,505.025

94

 

126,968.996

08


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

22

   

Ministerstvo pro zásobování lidu:

                             
 

1

 

Ministerstvo pro zásobování lidu:

                             
     

mimořádné:

                             
   

1

Ústřední správa

3,409.344

64

2,635.053

-

3,309.852

06

874.799

08

674.799

06

-

-

 

78.056

88

   

2

Lichevní dohled

8,310.5321

16

3,511.0001

-

8,208.731

80

4,897.731

80

4,697.731

80

-

-

 

10.704

12

     

Titul 1. (úhrn)

11,719.876

80

6,146.053

-

11,518.583

86

5,372.530

88

5,372.530

80

-

-

 

88.761

-

 

2

 

Vnější zásobovací služba:

                             
   

1

Všeobecné výdaje

8,486.880

-

6,831.770

-

8,679.429

84

1,847.859

84

1,413.437

-

434.222

84

Ačkoliv na výdajích na úřední potřeby a na osobních požitcích smluvních zaměstnanců se ušetřilo, došlo přesto ku překročení úpravou mezd v tiskárnách, zvýšením cen papíru a dražším tiskem vůbec, dále pak jmenováním smluvních dozorců zásobovacích, ustanovených za honorář a z toho resultující větší potřebou na cestovném a stravném.

483.647

14

   

2

Občanská kontrola pro věci zásobovací

2,134.828

36

2,378.000

-

1,966.297

30

411.702

68

-

-

411.702

68

Úvěr, pokud byl povolen na vybudování okresních hospodářských rad, nebyl na území historických zemí a Slovensku úplně vyčerpán z důvodu intensivní hospodárnosti a z důvodu, že všechny okresní hospodářské rady nebyly v plné činnosti, v Podkarpatské Rusi nebylo ho použito vůbec.

171.003

51

     

Titul 2. (úhrn)

10,621.708

36

9,209. 770

-

10,645.727

61

1,435.957

18

1,413.437

-

22.520

16

 

654.650

65

     

Kapitola 22. (úhrn)

22,341.585

16

15,355.823

-

22,164.311

02

8,808.488

02

6,785.967

86

22.520

16

 

743 411

65

                                     

23

   

Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy:

                             
 

1

 

Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy:

                             
   

1

Všeobecné výdaje:

                             
     

řádné

1,408.171

34

1,252.823

-

1,394.790

01

141.987

10

-

-

141.967

10

Náklad na poradní referát na Slovensku vzrostl přes rozpočet hlavně účtováním slovenského přídavku (slovenské diety), který nemohl býti při sestavení rozpočtu přesně určen.

21.763

48

     

mimořádné

137.3821

82

110.000

-

121.862

82

11.882

82

-

-

11.862

82

 

-

-

     

§ 1. (dohromady)

1,545.554

16

1,362.823

-

1,516.652

92

153.829

92

-

-

153.829

92

 

21.763

48


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

23

1

2

A. Státní ústavy:

                             
     

řádné

14,469.188

84

6,998.080

-

15,272.362

11

8,274.282

11

-

-

8,274.282

11

Nemocnice v Bratislavě byla převzata do státní správy teprve koncem roku 1919, v roce 1920 bylo ji nutno rozšířiti, takže preliminování nemělo dostatečné opory ve zkušenostech z dřívějších správních období. Kromě toho byla i nemocnice košická během roku rozšířena o 350 lůžek.

4,244.318

17

     

mimořádné

861.541

15

2,661.300

-

959.080

48

1,702.219

52

-

-

1,702.219

52

Ke vzniku všech ústavů, jejichž zřízení v r. 1920 se předpokládalo, nedošlo pro různé překážky.

337.275

49

     

A. (dohromady)

15,330.729

99

9,659.380

-

16,231.442

59

6,572.062

59

-

-

6,572.062

59

 

4,581.593

66

     

B. Státní lázně na Slovensku:

                             
     

řádné

4,171.704

95

930.000

-

4,059.789

57

3,129.789

57

-

-

3,129.789

57

Státní lázně na Slovensku, poškozené maďarskou invasí, bylo nutno renovovat a uvésti v pravidelný chod, což při tehdejších neutěšených hospodářských poměrech vyžadovalo velikého nákladu, kterému však částečně odpovídají dosažené vyšší příjmy.

31.344

26

     

mimořádné

280.020

-

320.000

-

280.020

-

39.980

-

-

-

39.980

-

 

-

-

     

B. (dohromady)

4,451.724

95

1,250.000

-

4,339.809

57

3,089.809

57

-

-

3,089.809

57

 

31.344

26

   

3

Poradní sbory:

                             
     

řádné

68.389

54

80.000

-

57.033

46

22.966

54

-

-

22.966

54

 

-

-

   

4

Zvláštní výdaje:

                             
     

pol. 1. Potírání epidemií:

                             
     

řádné

1,587.952

30

500.000

-

1,519.843

42

1,019.843

42

-

-

1,019.843

42

Zvýšení řádného i mimořádného nákladu na omezení a potírání neočekávaně vypuknuvší epidemie neštovic zvláště na Těšínsku (použití dodatečného úvěru k témuž účelu viz u tit. 3.).

226.730

43

     

mimořádné

1,747.839

68

1,000.000

-

2,220.585

19

1,220.585

19

-

-

1,220.585

19

472.745

51

     

pol. 1. (dohromady)

3,335.792

04

1,500.000

-

3,740.428

61

2,240.428

61

-

-

2,240.428

61

699.475

94

     

pol. 2. Potírání lidových nemocí:

                             
     

řádné

822.833

66

3,300.000

-

1,427.672

70

1,872.327

30

-

-

1,872.327

30

K organisaci potírání lidových chorob (tuberkulosy, venerických nemocí, alkoholismu aj.) kladeny byly v r. 1920 teprve základy a nepodařilo se vybudovati síť nových ústavů a lidových poraden v očekávaném rozsahu.

1,126.871

-

     

mimořádné

281.458

83

6,700.000

-

2,115.210

15

4,584.79

42

-

-

4,584.789

42

1,876.700

-

     

pol. 2. (dohromady)

1,104.292

49

10,000.000

-

3,542.883

28

6,457.116

72

-

-

6,457.116

72

3,003.571

-

     

pol. 3. Péče o mládež:

                             
     

řádné

1,448.423

60

700.000

-

889.150

-

189.150

-

-

-

189.150

-

Poválečná doba kladla nové požadavky v oboru péče o mládež; tyto si vynutily v úvěru řádném větší výdaje, které byly však částečně úsporami v úvěru mimořádném vyrovnány.

359.826

40

     

mimořádné

39.986

29

1,500.000

-

1,383.408

29

116.591

71

-

-

116.591

71

1,238.422

-

     

pol. 3. (dohromady)

1,758.409

89

2,200.000

-

2,272.558

29

72.558

29

-

-

72.558

29

1,598.248

40


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

23

1

4

pol. 4. Asanace:

                             
     

mimořádné

15.865

-

1,500.000

-

41.902

50

1,458.097

50

-

-

1,458.097

50

Asanační stavební činnost nerozvinula se zvláště v prvním pololetí 1920 v plné míře; okresní politické správy předkládaly vyúčtování stavebních nákladů opožděně, takže těžiště subvenční činnosti asanační přesunulo se na příští správní období.

26.037

50

     

pol. 5. Odborné vzdělání:

                             
     

řádné

89.352

59

70.000

-

87.429

89

17.429

89

-

-

17.429

89

 

77

30

     

pol. 6. Různá zařízení:

                             
     

řádné.

84.805

64

150.000

-

138.005

60

11.994

36

-

-

11.994

36

 

73.200

-

     

mimořádné

28.000

-

600.000

-

28.000

-

572.000

-

-

-

572.000

-

Agenda v různých odvětvích zdravotní státní služby, na něž bylo v položce "různé zařízení" pamatováno, nemohla se programově úplně rozvinouti.

-

-

     

pol. 6. (dohromady)

112.805

64

750.000

-

166.005

64

583.994

36

-

-

583.994

36

 

73.200

-

     

pol. 7. Ošetřovatelské školy:

                             
     

řádné

1,650.231

-

800.000

-

800.231

-

231

-

-

-

231

-

 

-

-

     

pol. 8. Povinné očkování:

                             
     

řádné

8.485

85

1,000.000

-

8.485

85

991.514

51

-

-

991.514

15

Účty za očkování proti neštovicím, prováděné na základě zákona ze dne 15. července 1919, čís. 412 Sb. z. a n., podle nařízení vlády republiky ze dne 20. dubna 1920, čís. 298 Sb. z. a n. byly předkládány teprve koncem běžného roku, takže výplata mohla se státi teprve v následujícím roce.

-

-

     

pol. 9. Tělovýchova:

                             
     

řádné

151.498

-

400.000

-

276.898

-

123.102

-

-

-

123.102

-

Subvenční agenda týkající se tělovýchovy, nevyžádala si veškerých prostředků povolených řádným úvěrem, nepříznivý výsledek ve výdajích mimořádných pak byl způsoben účastí Československé republiky na olympických hrách v Antverpách v r. 1920;

125.400

-

     

mimořádné

537.000

-

250.000

-

690.000

-

440.000

-

-

-

440.000

-

153.000

-

     

pol. 9. (dohromady)

688.498

-

650.000

-

966.898

-

316.898

-

-

-

316.898

-

278.400

-

     

pol. 10. Podpory na výstavbu nemocnic a převzetí pražské všeobecné nemocnice do státní správy:

                             
     

mimořádné

3,036.384

93

4,000.000

-

3,085.000

-

915.000

-

-

-

915.000

-

Veškeré zamýšlení podpory a subvence nemohly býti do konce provedeny.

86.880

66

     

pol. 11. Náklad na pol. 1. - 10. pro Podkarpatskou Rus:

                             
     

mimořádné

961.132

05

1,100.000

-

1,027.646

33

72.353

67

-

-

72.353

67

 

66.514

28

     

§ 4. (úhrn)

12. 761.249

48

23,570.000

-

15,739.469

39

1,17,830.530

61

-

-

7830.530

61

 

5,832.405

08


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

23

1

5

Zvláštní výdaje na Slovensku:

                             
     

řádné:

                             
     

A. Slovensko

3,892.685

32

6,500.000

-

4,222.513

84

2,277.486

16

-

-

2,277.486

16

Jednotlivé všeobecné veřejné nemocnice župní, městské a soukromé s právem veřejnosti (uherský zákon čl. 21 z r. 1898) nepředložily řádně instruované likvidace nedobytného léčebného, takže nebylo možno v běžném roce úvěru úplně užíti. Z téhož důvodu nemohly býti ani lékárnické účty za chudé příslušníky včas retaxovány a téhož roku realisovány.

493.880

40

     

B. Podkarpatská Rus

1,980.000

-

1,000.000

-

2,050.000

-

1,050.000

-

-

-

1,050.000

-

Výše nákladu nedala se při sestavování rozpočtu ani přibližně stanoviti.

70.000

-

     

Titul 1. (úhrn)

40,030.333

44

43,422.203

-

44,156.921

77

734.718

77

-

-

734.718

77

 

11,030.986

88

 

2

 

Vnější zdravotní služba:

                             
     

řádné

3,169.745

44

2,482.834

-

3,143.132

82

660.298

82

-

-

660.298

82

Propočítání služebních let státním lékařům podle zákona z 23. srpna 1919, čís. 457 Sb. z. a n., časté nutné substituce a jejich překládání, dále rozšíření babické školy a přičlenění oddělení gynaekologického vyžádalo si většího nákladu než byl rozpočten, naproti tomu byla ale získána úspora tím, že nedošlo k refundaci požitků vyplacených obecním a obvodním lékařům na Slovensku, poněvadž příslušné výkazy nebyly včas župními úřady předloženy.

112.932

35

     

mimořádné

300

-

17.000

-

2.082

79

14.917

21

-

-

14.917

21

2.082

79

     

Titul 2. (dohromady)

3,170.045

44

2,499.834

-

3,145.215

61

645.381

61

-

-

645.381

61

 

115.015

14

 

3

 

Dodatečný úvěr na potírání nakažlivých nemocí:

                             
     

mimořádné

622.836

50

5,000.000

-

1,059.121

50

3,940.878

50

-

-

3,940.878

50

Isolační baráky nebylo třeba stavěti v zamýšleném rozsahu, neboť epidemické nebezpečí provedenými opatřeními rychle polevilo. Jinak byl dodatečný tento úvěr použit částečně k účelům označeným v tit. 1., par. 4., pol. 1. (Viz účiny mimo rozpočet.)

436.285

-

     

Kapitola 23. (úhrn)

43,823.215

38

50,922.037

-

48,361.258

88

2,560.778

12

-

-

2,560.778

12

 

11,52.287

02

                                     

24

   

Opatření přechodné doby poválečné:

                             
     

mimořádné:

                             
 

1

 

Povolaní branci a jejich příslušníci:

                             
   

1

Věnování mužstvu

20,622.787

71

6,250.000

-

20,622.787

71

14,372.787

71

-

-

14,372.787

71

Ani počet válečných invalidů s nezpůsobilostí k povolání nejméně 20%, ani počet příslušníků vojínů padlých neb následkem válečných útrap zemřelých neb pohřešovaných nemohl býti v době, kdy byl sestavován rozpočet, za tehdy ještě neurovnaných poměrů a zejména pro nedostatek zpráv o zajatcích z Ruska ani přibližně zjištěn a nedaly se tudíž náklady spojené s výplatou příplatků stanovených zákonem ze dne 28. března 1918, čís. 119 ř. z. přesně odhadnouti.

-

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

24

1

2

Vyživovací příspěvky:

                             
     

pol. 1. v Čechách, na Moravě, ve Slezsku a na Slovensku

422,630.081

09

540,000.000

-

422,687.774

56

117,312.225

44

-

-

117,312.225

44

Zákonem ze dne 23. září 1919, čís. 530 Sb. z. a n., s platností od 1. listopadu 1919 stanoveny byly přísnější podmínky pro pobírání vyživovacího příspěvku, takže byla ve velmi četných případech následkem provádění revise další výplata těchto příspěvků zastavena.

118.735

15

     

pol. 2. v Podkarpatské Rusi

6,324.144

76

25,000.000

-

6,322.744

91

18,677.255

81

-

-

18,677.255

81

 

-

-

     

§ 2. (úhrn)

428,954.225

85

1 565,000.000

-

429,010.518

75

135,989.481

26

-

-

135,989.481

25

 

118.735

15

   

3

Váleční poškozenci vojenští:

                             
     

pol. 1. Všeobecná péče

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

pol. 2. Zdravotní péče

1,245.436

75

4,360.000

-

692.497

05

3,667.502

95

-

-

3,667.502

95

Kromě příspěvků na dostavění sanatoria v Prosečnici a léčebny pro tuberkulosní ve Spiegelberku u Ústí n. L. nebylo o další podpory žádáno a také péče o tuberkulosní nemocné vojíny vyžadovala v roce 1920 menšího nákladu.

3.310

20

     

pol. 3. Živnostenské vyučování

45.240

12

-

-

3.475

-

3.475

-

-

-

3.475

-

 

6.878

80

     

pol. 4. Obchodní vyučování.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

1.000

-

     

§ 3. (úhrn)

1,290.676

87

4,360.000

-

695.972

05

3,664.027

95

-

-

3,664.027

95

 

11.189

-

   

4

Československé vojsko zahraniční:

                             
     

pol. 1. Podpory rodinám českosl. vojínů v cizině a jejich pozůstalým

42,444.781

05

30,000.000

-

42,444.781

05

12,444.781

05

12,000.000

-

444.781

05

Počet rodin čsl. vojska v cizině a jich pozůstalým a tudíž i náklad na podpory byl ve skutečnosti daleko větší, nežli se při sestavování rozpočtu za to mělo.

-

-

     

pol. 2. Repatriace

141,870.796

23

350,000.000

-

141,870.796

23

208,129.203

77

-

-

208.129.203

77

V roce 1920 nedošly ještě všecky účty za přepravu čsl. vojska zahraničního do vlasti.

-

-

     

Náklad na udržování, ukrajinské brigády

35,573.932

79

-

-

35,573.932

79

35,573.932

79

-

-

35,573.932

79

Tento nepreliminovaný náklad, vzniklý z dotací poskytnutých na vydržování internované ukrajinské brigády, nalézá úhradu v menších výdajích, vykázaných na položce "Repatriace".

-

-

     

pol. 3. Obsazování nesystemisovaných míst legionáři

6,653.278

33

50,000.000

-

6,659.567

33

43,340.432

67

-

-

43,340.432

67

Převážný počet legionářů podařilo se umístiti na místech systemisovaných.

6.289

-

     

§ 4. (úhrn)

226,542.788

40

4130,000.000

-

226549.071

40

203,450.922

60

12,000.000

-

215,450.922

60

 

6.289

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

24

1

5

Odbytné vojenským gážistům

583.548

64

10,000.000

-

583.548

64

9,416.451

36

-

-

9,416.451

36

Při sdělávání rozpočtu nedalo se předvídati, mnoho-li gážistů se zřekne svého postavení a mnoho-li jich bude žádati odbytné.

-

-

   

5 a

Drahotní přídavek a bytné vojenským gážistům službu nekonajícím

3,304.720

67

-

-

3,304.720

67

3,304.720

67

3,304.720

67

-

-

 

-

-

     

Titul 1. (úhrn)

681,298 748

41

1.015,610.000

-

680,766.625

22

334,843.374

78

15,304.720

67

350,148.095

45

 

136.213

15

 

2

 

Péče o válečné uprchlíky

6,721.039

69

6,200.000

-

6,701.837

83

501.837

83

-

-

501.837

83

Repatriace uprchlíků válečných nemohla býti prováděna v očekávaném rozsahu pro nastalé politické poměry v cizozemsku.

298.449

99

 

3

 

Váleční poškozenci občanští

2,636.411

84

66,000.000

-

8,622.852

53

57,377.142

47

-

-

57,377.147

47

Otázka náhrady válečných škod, pokud se týče výpomocí, byla upravena teprve vydáním vládního nařízení ze dne 5. října 1920, čís. 556 Sb. z. a n., takže mohlo býti použito úvěru teprve ku konci roku.

5,991.084

63

 

4

 

Usnadnění živobytí:

                             
   

1

Nemajetný stav

80,621.020

97

45,000.000

-

76,940.022

69

31,940.022

69

-

-

31,940.022

69

Překročení bylo vyvoláno kursovní ztrátou, která vznikla tím, že z remitencí American-Relief-Administration v New Yorku ministerstvem financí ve prospěch čsl. péče o dítě uvolněný peníz 500.000 dolarů byl účtován dle denního kursu 102 Kč.

Kursovní ztráta jest však vyvážena ziskem, který vznikl v resortu ministerstva financí tím, že uvolněné dolary byly získány při kursu 155. Vyúčtování tohoto kursovního zisku nebylo do konce roku 1920 ještě provedeno.

5,772.664

10

   

2

Střední stav

2,123.583

70

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

   

3

Nezaměstnaní

97,062.289

28

267,000.000

-

94,876.214

36

172,123.785

64

-

-

172,123.785

64

Za základ rozpočtu byl pojat počet nezaměstnaných z roku 1919, kdy dosahoval výše více jak 180.000 osob při měsíčním nákladu 22,000.000 Kč. Během roku 1920 poklesl však tento počet až na 1/6 jednak příznivější situací průmyslu, jednak zavedením nouzových prací. Následkem toho vyžadovaly podpory v nezaměstnanosti značně menšího nákladu.

1,147.48411

02

   

4

Zlevnění potravin

87,870.933

51

20,000.000

-

10,392.159

47

9,607.840

53

-

-

9,607.840

53

Ministerstvo pro zásobování lidu snažilo se při udělování subvencí omeziti jednotlivě nároky na nejmenší míru.

58,199.602

06

   

5

Různá vydání

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

Titul 4. (úhrn)

267,677.827

46

332,000.000

-

182,208.396

52

149,791.603

48

-

-

149,791.603

48

 

65 119.750

18

 

5

 

Státní zaměstnanci:

                             
   

1

Drahotní přídavky:

                             
     

pol. 1. zaměstnanců státních

301,530.197

42

334,000.000

-

303,976.897

78

30,023.102

22

-

-

30,023.102

22

Nižší výměra drahotních přídavků, stanovená zákonem ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., se zpětnou platností od 1. září 1919.

4,262.009

66


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

24

5

1

pol. 2. zaměstnanců státních železnic

158,663.319

34

119,000.000

-

158,609.160

50

39,609.160

50

-

-

39,609.160

50

V zájmu zdolání obtíží, jimž byla mimořádnými poměry doby válečné vydána doprava a ostatní služba železniční, jakož i k doplnění personálu nově zřízených ředitelstev na Slovensku, byla státní správa železniční nucena přijati značný počet nových sil, čímž náklad na drahotní přídavky nepoměrně vzrostl.

V nákladu tomto obsaženy jsou také plebiscitní přídavky personálu exponovaného na Těšínsku, východně od demarkační čáry částkou 10,941.322 K 48 h.

4.699

71

     

pol. 3. vojska

321,799.404

19

132,000.000

-

321,799.404

19

189,799.404

19

50,038.000

-

139,761.404

19

Vyšší stav gážistů a mužstva, vyvolaný přičleněním nových území (Hlučínsko), jakož i tím, že demobilisace byla skončena teprve během roku 1920, dále zvýšení přídavků gážistům a mužstvu služebně přiděleným na Slovensku a Podkarpatské Rusi.

-

-

     

§ 1. (úhrn)

781,992.920

95

585,000.000

-

784,385.462

47

199,385.462

47

50,038.000

-

149,347.462

47

 

4,266.709

37

   

2

Mimořádné (čtvrtletní) výpomoci aktiv. státním zaměstnancům:

                             
     

pol. 1. zaměstnanců státních

421,719.717

63

181,600.000

-

425,376.371

61

243,776.371

61,

243,776.371

61

-

-

 

4,377.293

98

     

pol. 2. zaměstnanců státních železnic

483,843.132

23

142,800.000

-

483,906.903

83

341,106.903

83

216,800.000

-

124,306.903

83

Z důvodů pod položkou 2., předchozího paragrafu naznačených, byla i potřeba na mimořádné výpomoci vypočtena původně částkou nepostačující, takže vystačila sotva na úhradu normální potřeby dokonce června roku 1920, tím méně na úhradu zvýšeného nákladu vzešlého doplněním personálu a podstatného zvýšení výpomocí nižších kategorií úředníků, jakož i výpomoci zaměstnanců nezařazených do hodnostních tříd a dělnictva. (zákon ze dne 15. července 1920, čís. 446 Sb. z. a n.).

64.021

60

     

pol. 3. vojska

52,645.357

85

8,400.000

-

52,645.357

85

44,245.357

85

-

 

44,245.357

85

Zákonem ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., stanovené mimořádné čtvrtletní výpomoci byly od 1. dubna 1920 až clo konce roku vypláceny na základě zákonů ze dne 9. dubna 1920, čís. 214 a ze dne 15. července 1920, čís. 446 Sb. z. a n., ve lhůtách měsíčních, tudíž částkou trojnásobnou.

Kromě toho vzrostl tento náklad jako u par. 1., pol. 3. nepředvídaným vyšším stavem gážistů a mužstva vyvolaný přičleněním nových území (Hlučínska), jakož i tím, že demobilisace byla skončena během roku 1920 i tím, že demobilisace byla skončena teprve během roku 1920.

-

-

     

§ 2. (úhrn)

958,208.207

71

332,800.000

-

961,928.633

29

629,128.633

29

460,576.371

61

168,552.261

68

4,441.315

58

   

2 a

Nouzové výpomoci:

                             
     

pol. 1. zaměstnanců státních

94,214.173

33

-

-

95,802.163

08

95.802.163

08

-

-

95,802.163

08

Výplata děla se na základě zákona ze dne 25. listopadu 1920, č. 625 Sb. z. a n.

1,587.989

75

     

pol. 2. zaměstnanců státních železnic

56,407.407

36

-

-

56,407.407

36

56,407.407

36

-

-

56,407.407

36

 

-

-

     

pol. 3. vojska

15,793.637 1

37

-

-

15,793.637

37

15,793.637

37

-

-

15,793.837

37

 

-

-

     

§ 2 a. (úhrn)

166-415.218

06

-

-

168,003.207

81

168,003.207

81

-

-

168,003.207

81

 

1,587.989

75



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP