1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
18 |
6 |
2 |
b) novostavby a koupě realit: |
|||||||||||||||
mimořádné |
4,547.120 |
59 |
5,597.400 |
- |
5,281.640 |
12 |
315.759 |
88 |
- |
- |
315.759 |
88 |
Pro nepříznivé drahotní podmínky provedeny byly jen nejnaléhavější novostavby a opravy hospodářských stavení a pil. |
737.454 |
63 |
|||
§ 2. (úhrn) |
57,777.722 |
15 |
52,082.146 |
- |
59,324.257 |
79 |
7,242.111 |
79 |
5,890.850 |
- |
1,351.261 |
79 |
5,411.579 |
79 |
||||
3 |
Statky náboženského fondu: |
|||||||||||||||||
a) provozovací náklady: |
||||||||||||||||||
řádné |
793.115 |
23 |
339.120 |
- |
851.473 |
77 |
512.353 |
77 |
291.800 |
- |
220.553 |
77 |
Překročení bylo vyvoláno úpravou osobních požitků státních zaměstnanců (zákon ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n.), zvýšenými náklady při těžbě a dovozu dřeva a většími daněmi a poplatky. |
119.002 |
90 |
|||
mimořádné |
64.000 |
- |
70.500 |
- |
69.000 |
- |
1.500 |
- |
- |
- |
1.500 |
- |
5.000 |
- |
||||
§ 3 a. (dohromady) |
857.115 |
23 |
409.620 |
- |
920.473 |
77 |
510.853 |
77 |
291.800 |
- |
219.053 |
77 |
124.002 |
90 |
||||
b) novostavby a koupě realit: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
- |
- |
27.000 |
- |
- |
- |
27.0001 |
- |
- |
- |
27.000 |
- |
- |
- |
||||
§ 3. (úhrn) |
857.115 |
23 |
436.620 |
- |
90.473 |
77 |
483.853 |
77 |
291.800 |
- |
192.053 |
77 |
124.002 |
90 |
||||
Titul 6. (úhrn).. |
62,339.083 |
91 |
54,809.174 |
- |
64,051.748 |
97 |
9,242.574 |
97 |
6,252.650 |
- |
2,989.924 |
97 |
5,711.299 |
74 |
||||
Kapitola 18. (úhrn) |
138,714.195 |
73 |
139,259.691 |
- |
148,171.084 |
41 |
8,911.393 |
41 |
9,689.335 |
78 |
777.942 |
37 |
17,217.335 |
98 |
||||
19 |
Ministerstvo spravedlnosti: |
|||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo spravedlnosti: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,203.793 |
34 |
1,139.983 |
- |
1,208.730 |
39 |
68.747 |
39 |
68.747 |
39 |
- |
- |
8.420 |
12 |
||||
mimořádné |
152.829 |
68 |
200.000 |
- |
188.823 |
86 |
11.176 |
14 |
- |
- |
11.176 |
14 |
38.664 |
26 |
||||
Titul 1. (dohromady) |
1,356.623 |
02 |
1,339.983 |
- |
1,397.554 |
25 |
57.571 |
25 |
68.747 |
39 |
11.176 |
14 |
47.084 |
38 |
||||
2 |
Nejvyšší soud: |
|||||||||||||||||
řádné |
780.858 |
16 |
843.220 |
- |
783.708 |
16 |
59.511 |
84 |
- |
- |
59.511 |
84 |
Úspory bylo docíleno tím, že nemohla býti všechna systemisovaná místa obsazena. |
2.850 |
- |
|||
mimořádné |
305.729 |
40 |
115.000 |
- |
311.862 |
90 |
196.862 |
90 |
196.862 |
90 |
- |
- |
6.133 |
50 |
||||
Titul 2. (dohromady) |
1,086.587 |
56 |
958.220 |
- |
1,095.571 |
06 |
137.351 |
06 |
196.862 |
90 |
59.511 |
84 |
8.983 |
50 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
19 |
3 |
Justiční správa v zemích: |
||||||||||||||||
1 |
Všeobecná vydání: |
|||||||||||||||||
řádné |
76,168.946 |
97 |
50,647.684 |
- |
77,511.016 |
33 |
26,863.331 |
33 |
26,863.331 |
33 |
- |
- |
1,910.014 |
48 |
||||
mimořádné |
873.381 |
78 |
1,634.000 |
- |
903.811 |
92 |
730.188 |
05 |
- |
- |
730.188 |
08 |
Z technických důvodů a pro nepředvídané překážky vyskytnuvší se za neurovnaných poměrů poválečných nemohlo býti přikročeno k zamýšlenému zřízení nových soudů (zejména krajských soudů v Mor. Ostravě a Klatovech) a k přípravným pracem spojeným s reformou trestního soudnictví. |
30.430 |
14 |
|||
§ 1. (dohromady) |
77,042.328 |
75 |
52,281.684 |
- |
78,414.827 |
25 |
26,133.143 |
25 |
26,863.331 |
33 |
730.188 |
08 |
1,940.444 |
62 |
||||
2 |
Zvláštní vydání: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
1. pozemkové knihy |
10.325 |
52 |
184.000 |
- |
10.325 |
52 |
173.674 |
48 |
- |
- |
173.674 |
48 |
Nemohlo se započíti se zakládáním pozemkových knih na Slovensku a v Podkarpatské Rusi, ježto přípravné práce s tím spojené setkaly se s velikými a nepředvídanými obtížemi, které nebylo lze zcela odstraniti. |
- |
- |
|||
2. soudní ochrana mládeže |
552.931 |
25 |
600.000 |
- |
553.217 |
95 |
46.782 |
05 |
- |
- |
46.782 |
05 |
286 |
70 |
||||
§ 2. (úhrn) |
563.256 |
77 |
784.000 |
- |
563.543 |
47 |
220.456 |
53 |
- |
- |
220.456 |
53 |
286 |
70 |
||||
Titul 3. (úhrn) |
77,605.585 |
52 |
53,065.684 |
- |
78,978.370 |
72 |
25,912.886 |
72 |
26,863.331 |
38 |
950.644 |
61 |
1,940.731 |
32 |
||||
4 |
Trestnice: |
|||||||||||||||||
řádné |
30,319.945 |
25 |
8,558.607 |
- |
32,356.417 |
59 |
23,797.810 |
59 |
7,521.300 |
- |
16,276.510 |
59 |
Nepříznivý výsledek se vysvětluje tím, že byly vyplaceny zálohy některým bývalým zaměstnancům na účet jejich státu, zvýšeny požitky smluvním zaměstnancům, rozmnožen dozorčí personál, vykonány nepředvídané nutné služební cesty, které následkem zvýšení tarifů na drahách vyžadovaly vyššího nákladu, než s jakým bylo počítáno, zvýšeny diety a stravné dozorčím orgánům a četníkům eskortujícím trestance, vybavena nově zřízená tiskárna při trestnici v Praze jak po stránce osobní tak věcné, všeobecně zvýšeny ceny kancelářských potřeb, uhlí, dříví, potravin a jiných potřeb, jakož i dopravného, zvýšeny ceny léků a sazby v léčebných ústavech, odměny trestancům za práci a poskytnuty zvláštní odměny dozorcům vězňů za práci přes čas a za noční služby. K tomu přistupuje nutné zakoupení surovin a látek, jichž bylo zapotřebí k zhotovení šatstva, prádla, obuvi a jiných předmětů, nejen pro vlastní potřebu, ale též pro jiné státní úřady, zejména pro soudy, dále doplnění dílenského zařízení a provedení nutných oprav budov. Mimo to při sdělávání dodatku k rozpočtu nebylo vzhledem k neustáleným poměrům na Slovensku po maďarském vpádu pevného podkladu pro preliminování potřebného nákladu na trestnice v Ilavě a Leopoldově a zejména na ústav Komenského v Košicích, který byl 1. ledna 1920 opět otevřen a musilo býti vše znova postupně zřizováno. Naproti tomu zvýšením některých výdajů bylo docíleno příznivějšího výsledku příjmu tit. 4. o 11,085.585 Kč 68 h. |
2,048.968 |
15 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
19 |
4 |
mimořádné |
1,432.194 |
77 |
1,790.000 |
- |
1,461.417 |
03 |
328.582 |
97 |
- |
- |
328.582 |
97 |
Do konce správního roku nebyly dodány některé objednané předměty a ježto ani všechny účty za dodané věci nebyly podány a závady v některých podaných účtech včas odstraněny, nemohly býti příslušné výdaje do konce roku 1920 realisovány. |
29.222 |
26 |
|
Titul 4. (dohromady) |
31,752.140 |
02 |
10,348.607 |
- |
33,817.834 |
62 |
23,469.227 |
62 |
7,521.300 |
- |
15,947.927 |
62 |
2,078.190 |
41 |
||||
Kapitola 19. (úhrn) |
111,800.936 |
12 |
65,712.494 |
- |
115,289.330 |
65 |
49,576.836 |
65 |
34,650.241 |
62 |
14,926.595 |
03 |
4,074.989 |
61 |
||||
20 |
Ministerstvo veřejných prací: |
|||||||||||||||||
1 |
Ústředna: |
|||||||||||||||||
1 |
Všeobecná vydání: |
|||||||||||||||||
řádné |
3,043.365 |
04 |
2,373.053 |
- |
2,865.082 |
62 |
492.929 |
62 |
492.029 |
62 |
- |
- |
95.228 |
94 |
||||
mimořádné |
2,796.153 |
96 |
2,660.000 |
- |
2,096.988 |
72 |
563.011 |
28 |
- |
- |
563.011 |
28 |
Úspora se vysvětluje mimo jiné zejména menším počtem případů, výplat odškodného (diet) zaměstnancům bez bytu z důvodu vedení dvojí domácnosti, hlavně však menší potřebou při nákladu na stěhovací akci státních zaměstnanců z ciziny převzatých, poněvadž ubylo případů nových a poněvadž některé nákladnější stěhovací transporty nebyly do konce roku 1920 vyúčtovány. |
734.878 |
81 |
|||
§ 1. (dohromady) |
5,839.519 |
- |
5,033.053 |
- |
4,962.071 |
34 |
70.981 |
66 |
492.029 |
62 |
563.011 |
28 |
830.107 |
75 |
||||
řádné: |
||||||||||||||||||
2 |
Odborné poradní sbory neb odborní poradcové |
939 |
70 |
4.000 |
- |
939 |
70 |
3.060 |
30 |
- |
- |
3.060 |
30 |
Soukromých poradců nebylo užito v očekávané míře. |
- |
- |
||
3 |
Podporování ochrany domoviny po stránce technické |
4.255 |
96 |
10.000 |
- |
755 |
96 |
9.244 |
04 |
- |
- |
9.244 |
04 |
K zamýšlené akci nedošlo v očekávaném rozsahu. |
- |
- |
||
4 |
Podporování výstavnictví po stránce technické |
570 |
- |
6.700 |
- |
3.305 |
33 |
3.394 |
67 |
- |
- |
3.394 |
67 |
Zamýšlená činnost se nerozvinula v očekávaném rozsahu. |
2.735 |
33 |
||
5 |
Založení katastru vodních sil: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
275 |
08 |
5.000 |
- |
4.510 |
08 |
489 |
92 |
- |
- |
489 |
92 |
4.235 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
1 |
6 |
Zásobování uhlím: |
|||||||||||||||
řádné |
3,472.108 |
32 |
2,696.500 |
- |
3,625.472 |
50 |
928.972 |
50 |
403.000 |
- |
525.972 |
50 |
Zřízení kontrolního oddělení pro kontrolu vývozu uhlí za hranice a neočekávané převzetí značného počtu býv. vojenských kontrolních orgánů uhelných do civilní správy státní. Toto překročení je vyváženo většími příjmy o 69,069.687 Kč 46 h, než byly rozpočteny. |
153.364 |
18 |
|||
mimořádné |
67.642 |
07 |
80.000 |
- |
67.744 |
47 |
12.255 |
53 |
- |
- |
12.255 |
53 |
102 |
4 |
||||
§ 6. (dohromady) |
3,539.750 |
39 |
2,776.500 |
- |
3,693.216 |
97 |
916.716 |
97 |
403.000 |
- |
513.716 |
97 |
153.466 |
58 |
||||
7 |
Hospodaření naftou a jejími pro dukty: |
|||||||||||||||||
řádné |
452.690 |
39 |
617.486 |
- |
485.823 |
87 |
131.662 |
13 |
- |
- |
131.662 |
13 |
Nebylo zapotřebí rozmnožovati kontrolní personál, poněvadž bylo očekáváno uvolnění obchodu. |
33.133 |
48 |
|||
mimořádné |
606.898 |
49 |
20.000 |
- |
32.115 |
34 |
12.115 |
34 |
- |
- |
12.115 |
34 |
Zařizování expositury pro přidělování minerálních olejů v Bratislavě a stoupnutí cen nábytku. |
- |
- |
|||
§ 7. (dohromady) |
1,059.588 |
88 |
637.486 |
- |
517.939 |
21 |
119.546 |
79 |
- |
- |
119.546 |
79 |
33.133 |
48 |
||||
Titul 1. (úhrn) |
10,444.899 |
01 |
8,472.739 |
- |
9,182.738 |
59 |
709.999 |
59 |
895.029 |
62 |
185.030 |
03 |
1,023.678 |
14 |
||||
2 |
Technické zkušebnictví a pokusnictví: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Technické zkušebnictví a pokusnictví povšechně |
38.434 |
66 |
14.500 |
- |
14.228 |
60 |
20.271 |
40 |
- |
- |
20.271 |
40 |
Výdaje jsou podmíněny zakládáním nových zkušeben, o nichž dlužno dle zákona ze dne 9. září 1910, čís. 185 ř. z. opatřiti znalecký posudek. Ježto činnost tato byla nepatrná, jest výsledek příznivější. |
- |
- |
||
2 |
Ústavy pro zkoušení ručních střelných zbraní |
16.410 |
16 |
16.906 |
- |
16.215 |
44 |
690 |
56 |
- |
- |
690 |
56 |
- |
- |
|||
3 |
Podporování vzduchoplavecké techniky ku zřízení letišť a pod.: |
|||||||||||||||||
řádné |
9.004 |
56 |
200.000 |
- |
9.275 |
06 |
190.724 |
94 |
- |
- |
190.724 |
94 |
V roce 1920 došlo pouze ke zřízení letiště v Praze. Provoz omezil se toliko na dobu 2. měsíců. |
270 |
50 |
|||
mimořádné |
264.430 |
- |
2,300.000 |
- |
1,161.965 |
97 |
1,138.034 |
03 |
- |
- |
1,138.034 |
03 |
Smlouva byla uzavřena jen s francouzsko-rumunskou vzduchoplaveckou společností a byla jí poskytnuta subvence pouze za lety vykonané v měsíci říjnu a listopadu 1920. |
897.535 |
97 |
|||
§ 3. (dohromady) |
273.434 |
56 |
2,500.000 |
- |
1,171.241 |
03 |
1,328.758 |
97 |
- |
- |
1,328.758 |
97 |
897.805 |
47 |
||||
Titul 2. (úhrn) |
328.279 |
38 |
2,551.406 |
- |
1,201.685 |
07 |
1,349.720 |
93 |
- |
- |
1,349.720 |
93 |
897.806 |
47 |
||||
3 |
Cejchovní služba: |
|||||||||||||||||
1 |
Cejchovní úřady: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,350.609 |
16 |
1,076.899 |
- |
1,334.608 |
35 |
257.709 |
35 |
96.200 |
- |
161.509 |
35 |
Překročení bylo přivoděno z největší části u pol. "Úřední potřeby" v důsledku zdražení veškerých potřeb jako paliva, papíru, tiskopisů, kancelářských potřeb atd. přes to, že 141 cejchovních úřadů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku nebyly vybaveny veškerými potřebami. Větší výdaj vznikl též u pol. "Cestovné a stravné" hlavně z té příčiny, že byly poukázány cejchovním úředníkům za úřední cesty vykonané na žádost stran zálohou cestovní výlohy, které do konce roku 1920 nebyly nahrazeny, dále u pol. "Odměny a výpomoci", poněvadž byly zvýšeny od 1. července 1920 odměny všem přednostům a účetním cejchovních úřadů, a konečně u pol. "Úřední obleky pro sluhy" zdražením oděvů a poukázáním ekvivalentu za služební šat výpomocným zřízencům, kteří dle zákona ze dne 13. května 1919, čís. 252 Sb. z. a n. byli jmenováni definitivními. Výsledek byl by ještě nepříznivější, kdyby vylíčené překročení se nesnížilo o úspory, jichž bylo docíleno zejména u pol. "Osobní požitky" nejen u ústředního inspektorátu pro službu cejchovní, nýbrž i u cejchovní služby v ostatních zemích, a zejména též u položek "Odměny a výpomoci" a "činže na Slovensku". Ke snížení překročení na vykázanou částku přispěla i menší potřeba u cejchovních úřadů na Podkarpatské Rusi. |
49.130 |
22 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
3 |
1 |
mimořádné |
174.795 |
- |
- |
- |
177.867 |
50 |
177.867 |
50 |
177.867 |
50 |
- |
- |
3.072 |
50 |
|
§ 1. (dohromady) |
1,525.404 |
16 |
11,076.899 |
- |
1,512.475 |
85 |
435.576 |
85 |
271.067 |
50 |
161.509 |
35 |
52.202 |
72 |
||||
2 |
Výstroj cejchovních úřadů: |
|||||||||||||||||
řádné |
26.440 |
15 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
mimořádné |
50.454 |
42 |
30.000 |
- |
50.454 |
42 |
20.454 |
42 |
- |
- |
20.454 |
42 |
Opatření nových ověřovacích cejchovních značek, větší spotřeba úředních provozovacích pomůcek a značné jich zdražení. |
- |
- |
|||
§ 2. (dohromady) |
76.894 |
57 |
30.000 |
- |
50.454 |
42 |
20.454 |
42 |
- |
- |
20.454 |
42 |
- |
- |
||||
3 |
Na kancelářské a technické zařízení: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
462.431 |
08 |
830.000 |
- |
416.602 |
78 |
413.397 |
22 |
- |
- |
413.397 |
22 |
Pro nedostatek vhodných místností nebylo možno zakoupiti veškeré potřebné kancelářské zařízení pro ústřední cejchovní inspektorát. |
8.500 |
- |
|||
Titul 3. (úhrn) |
2,064.729 |
81 |
1,936.899 |
- |
1,979.533 |
05 |
42.634 |
05 |
274.067 |
50 |
231.433 |
45 |
60.702 |
72 |
||||
4 |
Státní strojní a elektrotechnická služba: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Zkoušky a revise parních kotlů a průmyslový dozor |
381.187 |
63 |
452.800 |
- |
413.616 |
68 |
39.183 |
32 |
- |
- |
39.183 |
32 |
49.958 |
17 |
|||
2 |
Automobily |
57.924 |
73 |
145.000 |
- |
51.097 |
03 |
93.902 |
97 |
- |
- |
93.902 |
97 |
Státní automobilní správkárna byla vybudována toliko v Praze. K vydávání publikací (ročenky) nedošlo a zřizování silničních značek automobilních bylo odsunuto, poněvadž značkování obstarávaly prozatím soukromé podniky. |
4.172 |
30 |
||
3 |
Normalisace |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
Československá normalisační společnost nezapočala v roce 1920 svoji činnost. |
- |
- |
||
Titul 4. (úhrn) |
439.112 |
36 |
607.800 |
- |
64.713 |
71 |
43.086 |
29 |
- |
- |
143.086 |
29 |
54.130 |
47 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
5 |
Státní služba stavební: |
||||||||||||||||
1 |
Státní služba stavební v jednotlivých zemích: |
|||||||||||||||||
řádné |
6,854.245 |
01 |
4,879.014 |
- |
6,991.768 |
88 |
2,112.754 |
88 |
1,280.120 |
- |
832.634 |
88 |
Překročení úvěru nastalo na Slovensku, Podkarpatské Rusi a v Čechách. Dílčí úvěry rozpočtené pro Slovensko byly překročeny ve všech položkách, nejvíce však na pol. "Odměny a výpomoci" v důsledku povolení náhrad za ušlé vyšší služební požitky inženýrům státní stavební služby na Slovensku, na pol. "Cestovné a stravné" následkem hrazení stěhovacích výloh zaměstnancům ve smyslu ministerskou radou ze dne 27. července 1920 schválených "Zásad pro úpravu osobních poměrů státních zaměstnanců na Slovensku", dále na pol. "Úřední paušály" zdražením otopu a všech potřeb kancelářských, opravami poškozených strojů psacích a měřických, zakoupením nejnutnějších psacích strojů nových a výlohami s rozšířením elektrického osvětlení, a konečně na pol. "Denní platy a mzdy", poněvadž pro pomocné kancelářské síly nebylo preliminováno. Na Podkarpatské Rusi nebylo pro neurovnané a neznámé poměry náležitého rozpočtového podkladu, proto byl preliminován úvěr paušální, který se ukázal nepostačitelným, když vyklizením Rumuny obsazené části Podkarpatské Rusi přirostl náklad na stavební práce v této části území. V Čechách vysvětluje se překročení větší potřebou zejména na pol. "Úřední paušály" v důsledku všeobecného zdražení veškerých potřeb a na pol. "Osobní požitky" v důsledku přeskupení dříve provisorních sil a provedením zákona ze dne 23. července 1919, čís. 457 Sb. z. a n. a nařízení vlády ze dne 4. března 1920, čís. 151 Sb. z. a n. |
282.840 |
81 |
|||
2 |
Vnitřní zařízení státních novostaveb a přestaveb (na Slovensku a v Podkarpatské Rusi): |
|||||||||||||||||
mimořádné |
539.138 |
08 |
600.000 |
- |
693.686 |
18 |
93.686 |
18 |
- |
- |
93.686 |
18 |
Větší potřeba na Podkarpatské Rusi, poněvadž nebylo správného rozpočtového podkladu. |
154.548 |
10 |
|||
3 |
Různé výdaje: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
88.966 |
27 |
200.000 |
- |
173.817 |
86 |
26.182 |
14 |
- |
- |
26.182 |
14 |
84.851 |
59 |
||||
4 |
Překlady a rozmnožení zákonů: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
- |
- |
- |
- |
160.000 |
- |
160.000 |
- |
160.000 |
- |
- |
- |
160.000 |
- |
||||
5 |
Diety státních zaměstnanců na Těšínsku a na Slovensku: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
4,841.822 |
84 |
- |
- |
4,852.843 |
59 |
4,852.843 |
59 |
2,511.400 |
- |
2,340.443 |
59 |
Původním rozpočtem nebylo pamatováno na tento náklad, který pokud se týká Slovenska byl v roce 1919 preliminován v kap. 14., tit. 6., par. 8. (okupační náklad na Slovensko). V době sestavování dodatku ke státnímu rozpočtu na rok 1920 nebylo možno vzhledem na tehdy ještě nekonsolidované poměry na Slovensku stanoviti přesně potřebu, takže ani dodatečný úvěr nestačil. |
16.015 |
75 |
|||
Titul 5. (úhrn) |
12,324.172 |
28 |
5,679.014 |
- |
12,872.116 |
51 |
7,193.102 |
51 |
3,952.520 |
- |
3,240.582 |
51 |
698.256 |
25 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
6 |
Stavby silniční a mostní: |
||||||||||||||||
1 |
Stavby silnic a mostů v jednotlivých zemích: |
|||||||||||||||||
řádné |
20,039.053 |
54 |
14,819.888 |
- |
20,223.583 |
71 |
5,403.695 |
71 |
- |
- |
5,403.695 |
71 |
Účast na nepříznivém výsledku mají všechny země, největší však Slovensko a Morava. Na Slovensku nebylo náležitého rozpočtového podkladu, na Moravě přispělo k překročení úvěru zvětšení sítě státních silnic. Překročení preliminovaných úvěrů v jednotlivých zemích odůvodňuje se povšechně zanedbaným stavem vozovky a veškerých objektů během války, vzestupem cen stavebních hmot, zvýšením mezd dělnických a zejména také nutným opatřením nového nářadí a náčiní. |
2,785.261 |
60 |
|||
2 |
Cestovné a stravné vzniklé mimořádnými stavbami silnic a mostů: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
116.971 |
84 |
43.000 |
- |
115.370 |
91 |
72.370 |
91 |
- |
- |
72.370 |
91 |
Překročení ve všech zemích, vyjma Podkarpatské Rusi, v důsledku úpravy cestovních požitků státních zaměstnanců. Převážné překročení na Moravě vysvětluje se stálým dozorem při stavbě mostů v Želetavě, v Místku, Sobotíně a Uherském Ostrohu, jakož i při provádění rekonstrukce telečské státní silnice. |
4.031 |
92 |
|||
3 |
Výdaje za projekty na mimořádné stavby silnic a mostů rozpočtem dosud nezajištěných: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
57.267 |
80 |
5.300 |
- |
57.267 |
80 |
51.967 |
80 |
- |
- |
51.967 |
80 |
Stavební program na Slovensku vyžadoval většího nákladu. |
- |
- |
|||
4 |
Mimořádné stavby silnic, státní příspěvky na tyto stavby, zřízení dozorčích domků a skladišť pro stavební náčiní: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Čechy |
9,848.845 |
28 |
14,300.000 |
- |
12,946.741 |
24 |
1,353.258 |
76 |
- |
- |
1,353.258 |
76 |
Nebylo stavěno v předpokládaném rozsahu hlavně z toho důvodu, že v některých okresích nezaměstnanost povolila a nouzové stavby byly proto odsunuty, dále pak, že některé okresy nemohly opatřiti si potřebného úvěru. |
3,925.381 |
90 |
|||
pol. 2. Morava |
6,259.384 |
43 |
8,200.000 |
- |
6,362.870 |
01 |
1,837.129 |
99 |
- |
- |
1,837.129 |
99 |
1,842.725 |
17 |
||||
pol. 3. Slezsko |
2,010.342 |
68 |
1,500.000 |
- |
1,601.303 |
42 |
101.303 |
42 |
- |
- |
101.303 |
42 |
215.702 |
54 |
||||
pol. 4. Slovensko |
5,847.757 |
53 |
15,050.000 |
- |
9,180.627 |
67 |
5,869.372 |
33 |
- |
- |
5,869.372 |
33 |
Stavební ruch nemohl se náležitě rozvinouti, poněvadž některé projekty nemohly býti včas hotovy. |
6,162.162 |
27 |
|||
pol. 5. Podkarpatská Rus |
1,107.134 |
58 |
2,000.000 |
- |
1,314.542 |
92 |
685.457 |
08 |
- |
- |
685.457 |
08 |
Většina území obsazena do polovice roku Rumuny. |
207.408 |
34 |
|||
§ 4. (úhrn) |
25,073.464 |
50 |
41,050.000 |
- |
31,406.085 |
26 |
9,643.914 |
74 |
- |
- |
9,643.914 |
74 |
12,353.380 |
22 |
||||
5 |
Na zakoupení mechanických zařízení pro státní silniční správy: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
1,037.959 |
42 |
1,300.000 |
- |
1,232.164 |
42 |
67.835 |
58 |
- |
- |
67.835 |
58 |
194.205 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
6 |
6 |
Mimořádné stavby mostů: |
|||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Čechy |
2,281.880 |
60 |
5,033.699 |
- |
3,361.595 |
64 |
1,672.103 |
46 |
- |
- |
1,672.103 |
46 |
Některé nákladnější stavby železných mostů v Čechách a na Moravě musely býti odloženy pro vysoké ceny železa na dobu pozdější, na Slovensku pak vyžadovaly přípravy delší doby, takže projekty nemohly býti zavčas dohotoveny. |
1,189.557 |
64 |
|||
pol. 2 Morava |
376.207 |
49 |
1,976.000 |
- |
840.603 |
39 |
1,135.396 |
61 |
- |
- |
1,135.396 |
61 |
564.395 |
90 |
||||
pol. 3. Slezsko |
200.000 |
- |
354.050 |
- |
204.038 |
73 |
150.011 |
27 |
- |
- |
150.011 |
27 |
4.038 |
73 |
||||
pol. 4. Slovensko |
260.063 |
18 |
4,780.000 |
- |
279.971 |
73 |
4,500.028 |
27 |
- |
- |
4,500.028 |
27 |
19.908 |
55 |
||||
pol. 5. Podkarpatská Rus |
251.981 |
53 |
1,000.000 |
- |
984.067 |
88 |
15.932 |
12 |
- |
- |
15.932 |
12 |
732.086 |
35 |
||||
§ 6. (úhrn) |
3,270.132 |
80 |
13,143.749 |
- |
5,670.277 |
27 |
7,473.471 |
73 |
- |
- |
7,473.471 |
73 |
2,509.987 |
17 |
||||
Titul 6. (úhrn) |
49,594.849 |
90 |
70,361.937 |
- |
58,704.749 |
37 |
11,657.187 |
63 |
- |
- |
11,657.187 |
63 |
17,846.865 |
91 |
||||
7 |
Vodní stavby: |
|||||||||||||||||
1 |
Vodní stavby v jednotlivých zemích: |
|||||||||||||||||
řádné |
3,869.830 |
97 |
2,529.940 |
- |
3,935.155 |
16 |
1,405.215 |
16 |
16.500 |
- |
1,388.715 |
16 |
Překročení úvěru bylo přivoděno větší potřebou v Čechách, hlavně na pol. "Udržování vodních staveb" a "Udržování státních přístavů říčních" a odůvodňuje se zanedbaným stavem během války, vzestupem cen stavebních hmot, zvýšením mezd dělnických, jakož i škodami, které způsobila v měsíci lednu roku 1920 povodeň na Labi a Vltavě v trati od Čes. Budějovic až k zemské hranici. K překročení přispělo nepatrnou měrou též Slezsko, kdežto v ostatních zemích bylo docíleno úspor, zejména na Podkarpatské Rusi, o kteréžto úspory snížilo se překročení na vykázanou částku. |
209.657 |
97 |
|||
2 |
Cestovné a stravné při mimořádných stavbách vodních: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
16.558 |
16 |
12.200 |
- |
16.453 |
36 |
4.253 |
38 |
- |
- |
4.253 |
38 |
Ježto rozpočtem nebylo na Slovensko pamatováno, ale na vrub tohoto úvěru bylo poukazováno, dále, že byla provedena úprava cestovních požitků a na Moravě po povodni v měsíci lednu 1920 zvýšil se počet úředních cest, vzniklo u tohoto paragrafu překročení, které bylo by větší, kdyby se nesnížilo o úspory docílené v Čechách. |
270 |
60 |
|||
3 |
Výdaje za projekty při mimořádných stavbách vodních rozpočtem dosud nezajištěných: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
38.916 |
15 |
500 |
- |
229 |
59 |
270 |
41 |
- |
- |
270 |
41 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
7 |
4 |
Mimořádné stavby vodní, státní příspěvky k těmto, zřízení skladiště pro stavební nářadí atd.: |
|||||||||||||||
mimořádné: |
K pol. 1., 3., 4., 5. |
|||||||||||||||||
pol. 1 Čechy |
10,810.196 |
53 |
14,440.000 |
- |
13,462.454 |
32 |
977.545 |
68 |
- |
- |
977.545 |
68 |
Rozpočtený peníz nebyl spotřebován povšechně z té příčiny, poněvadž bylo nutno odložiti některé projektované práce na dobu pozdější, pokud se týče přepracovati zastaralé projekty, aby se postupovalo co nejhospodárněji. V Čechách byla menší potřeba zejména na státním příspěvku ku splavnění Vltavy a Labe v trati Praha - Ústí n. Lab., na vystrojení přístavů v Karlíně, na Smíchově, Kralupech, na Mělníku, Lovosicích a Ústí n. Lab. a zejména též při zajišťovacích pracích břehových na některých tocích, do působnosti ministerstva veřejných prací spadajících. Ve Slezsku přispěl k úspoře neprovedený plebiscit a rovněž na Podkarpatské Rusi nebylo možno pomýšleti na větší práce pro neurovnané poměry. |
3,168.025 |
79 |
|||
pol. 2. Morava |
7,806.802 |
02 |
5,750.000 |
- |
6,295.631 |
94 |
545.631 |
94 |
- |
- |
545.631 |
94 |
Vodohospodářské práce na neerárních tocích na Moravě byly provedeny ve zvýšené míře za účelem čelení nezaměstnanosti a využití mimořádného nízkého stavu vodního. Z téhož důvodu byl zvýšen státní příspěvek na nejnutnější zajišťovací práce na řece Moravě. |
322.347 |
10 |
|||
pol. 3 Slezsko: |
1,159.871 |
57 |
1,400.000 |
- |
1,162.055 |
43 |
237.944 |
57 |
- |
- |
237.944 |
57 |
2.183 |
86 |
||||
pol. 4. Slovensko: |
4,024.209 |
24 |
4,900.000 |
- |
4,172.004 |
76 |
727.995 |
24 |
- |
- |
727.995 |
24 |
405.979 |
74 |
||||
pol. 5: Podkarpatská Rus. |
20.937 |
50 |
600.000 |
- |
28.172 |
50 |
571.827 |
50 |
- |
- |
571.827 |
50 |
7.235 |
- |
||||
§ 4. (úhrn) |
23,821.516 |
86 |
27,090.000 |
- |
25,120.318 |
95 |
1,969.681 |
05 |
- |
- |
1,969.681 |
05 |
3,905.771 |
49 |
||||
Titul 7. (úhrn) |
27,746.822 |
41 |
29,632.640 |
- |
29,072.157 |
06 |
560.482 |
94 |
16.500 |
- |
576.982 |
94 |
4,115.700 |
06 |
||||
8 |
Horní úřady: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,030.937 |
46 |
1,164.653 |
- |
1,056.731 |
29 |
107.921 |
71 |
- |
- |
107.921 |
71 |
Úspory vznikly u "Ústředny", hlavně však na Slovensku a Podkarpatské Rusi, kde agenda báňských úřadů nerozvinula se ještě v předpokládaném rozsahu. Jsou to mimo paušální úvěr pro Podkarpatskou Rus zejména úvěrové položky: "Osobní platy po srážce interkaláře", "Denní platy a mzdy", "Nákup nemovitostí", které i po úhradě překročení vzniklého v Čechách, na Moravě a ve Slezsku při pol. "Cestovné a stravné" a "Úřední a kancelářské potřeby" vykazují značnější potřeby. |
40.482 |
69 |
|||
mimořádné |
34.520 |
75 |
52.000 |
- |
3.5.630 |
- |
16.370 |
- |
- |
- |
16.370 |
- |
1,109 |
25 |
||||
Titul 8. (dohromady) |
1,065.458 |
36 |
1,216.653 |
- |
1,092.381 |
29 |
124.291 |
71 |
- |
- |
124.291 |
71 |
41.591 |
94 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
9 |
Státní geologický ústav: |
||||||||||||||||
řádné |
68.132 |
64 |
97.251 |
- |
95.944 |
27 |
1.306 |
73 |
- |
- |
1.306 |
73 |
27.811 |
63 |
||||
mimořádné |
19.594 |
20 |
20.000 |
- |
19.994 |
20 |
5 |
80 |
- |
- |
5 |
80 |
400 |
- |
||||
Titul 9. (dohromady) |
87.726 |
84 |
117.251 |
- |
115.988 |
47 |
1.312 |
53 |
- |
- |
1.312 |
53 |
28.211 |
63 |
||||
10 |
Radiologický ústav: |
|||||||||||||||||
řádné |
7.527 |
40 |
29.701 |
- |
7.527 |
40 |
22.173 |
60 |
- |
- |
22.173 |
60 |
Úvěry zůstaly z největší části nepoužity, ježto zahájeny jen přípravné práce k vybudování radiologického ústavu. |
- |
- |
|||
mimořádné |
67.802 |
28 |
180.000 |
- |
67.802 |
28 |
112.197 |
72 |
- |
- |
112.197 |
72 |
Následkem nedostatku potřebných místností omezily se výdaje na opatření jen některých přístrojů. |
- |
- |
|||
Titul 10. (dohromady) |
75.329 |
68 |
209.701 |
- |
75.329 |
68 |
134.371 |
32 |
- |
- |
134.371 |
32 |
- |
- |
||||
11 |
Státní báňské závody: |
|||||||||||||||||
1 |
Báňská správa: |
|||||||||||||||||
řádné |
340,991.934 |
97 |
126,173.240 |
- |
385,165.653 |
16 |
258,992.413 |
16 |
37,238.300 |
- |
221,754.113 |
16 |
Pro správné posouzení výdajů týkajících se báňské správy nebylo zkušeností z dob dřívějších, ani jiného podkladu, ba nebyl znám ani rozsah jednotlivých báňských závodů, ani doba, kdy tyto přejdou v majetek čsl. státu. Větší výdaje vzrostly až na Zlatou Idu, Dubník, Bystřici a Solnohrad (vesměs na Slovensku) u všech ostatních báňských podniků. Nejvyšší měrou se vyskytují u báňského ředitelství v Podbrezové (přes 104 mil. Kč), Mostě (přes 101 mil. Kč), v Příbrami (přes 24 mil. Kč) a ve Gbelích (přes 11 mil. Kč) a souvisejí s jejich převzetím, čímž vznikl větší náklad na nákup provozních hmot, mobilií a nářadí, dále stoupl náklad na osobních platech pragm. zaměstnanců ústřední správy a vládního komisariátu, na cestovném a dietách následkem stěhovacích výloh přidělených úředníků, slovenských diet prozatímně přidělených úředníků vládního komisariátu a četných inspekčních cest do slovenských závodů. Převzetím nových podniků do státní správy vzrostly i výdaje na udržování budov a vzhledem na rozmnožení počtu zaměstnanců i náklad na odměny a výpomoci a na kancelářské potřeby. K nepříznivému výsledku též přispělo zvýšení mezd dělnických na základě revírních kolektivních smluv. Toto překročení je téměř vyváženo většími příjmy o 210,850.896 Kč 06 h. |
48,997.763 |
44 |
|||
2 |
Novostavby a koupě pozemků: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Most |
3,889.135 |
20 |
5,060.000 |
- |
3,889.135 |
20 |
1,170.864 |
80 |
- |
- |
1,170.864 |
80 |
Nedokončením staveb v roce 1920. |
- |
- |
|||
pol. 2. Příbram |
547.494 |
49 |
560.000 |
- |
547.494 |
49 |
12.505 |
51 |
- |
- |
12.505 |
51 |
- |
- |
||||
pol. 3. Sv. Jáchymov |
2,538.569 |
16 |
2,545.000 |
- |
2,588.569 |
16 |
6.430 |
84 |
- |
- |
6.430 |
84 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
11 |
2 |
pol. 4 Šťávnice |
- |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
500.000 |
- |
Provedení otvíracích prací, pořízení strojního zařízení a soustředění úpraven bylo odsunuto. |
- |
- |
pol. 5. Kremnice |
500.000 |
- |
500.000 |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
pol. 6. Podbrezová |
1,497.784 |
65 |
585.000 |
- |
1,497.784 |
65 |
912.784 |
65 |
912.784 |
65 |
- |
- |
- |
- |
||||
pol. 7. Solnohrad |
3,079.438 |
46 |
2,000.000 |
- |
900.531 |
46 |
1,099.468 |
54 |
- |
- |
1,099.468 |
54 |
Ku stavbě nového solivaru nedošlo, poněvadž se zdrželo zadání strojního zařízení. |
- |
- |
|||
pol. 8. Gbely |
227.649 |
25 |
1,480.000 |
- |
237.460 |
23 |
1,242.539 |
77 |
- |
- |
1,242.539 |
77 |
Novostavby a návrh vrtních garnitur nebyly provedeny v zamýšleném rozsahu. |
9.810 |
98 |
|||
pol. 9. Slatina |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
||||
pol. 10. Rožnava |
460.725 |
29 |
- |
- |
460.725 |
29 |
460.725 |
29 |
460.725 |
29 |
- |
- |
- |
- |
||||
§ 2. (úhrn) |
12,740.796 |
50 |
13,240.000 |
- |
10,571.700 |
48 |
2,668.299 |
52 |
1,373.509 |
94 |
4,041.809 |
46 |
9.810 |
98 |
||||
3 |
Jiná mimořádná vydání: |
|||||||||||||||||
pol. 1. na kutání a poplatky z kutišť, dále k získání horních oprávnění |
1,326.621 |
66 |
2,100.000 |
- |
1,326.621 |
66 |
773.378 |
34 |
- |
- |
773.378 |
34 |
Pol. 1. - Úspora jeví se v tom, že kutací práce na Slovensku a v Podkarpatské Rusi pro nedostatek vrtních zařízení nemohly býti prováděny v zamýšleném rozsahu. |
- |
- |
|||
pol. 2. sanační příspěvky bratrské pokladně v Příbrami |
648.017 |
- |
648.017 |
- |
648.017 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
pol. 3. sanační příspěvek bratrské pokladně ve sv. Jáchymově |
15.432 |
- |
15.432 |
- |
15.432 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
pol.4. sanační příspěvek bratrské pokladně v Kremnici |
20.000 |
- |
- |
- |
20.000 |
- |
20.000 |
- |
20.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
pol. 5. zvláštní mimořádné výpomoci provisionistům v Příbrami |
221.450 |
- |
- |
- |
221.450 |
- |
221.450 |
- |
- |
- |
221.450 |
- |
Nemajetným provisionistům byla povolena jednou pro vždy mimořádná výpomoc na akci teprve v r. 1920 z jich středu zahájenou. |
- |
- |
|||
§ 3. (úhrn) |
2,231.520 |
66 |
2,763.449 |
- |
2,231.520 |
66 |
531.928 |
34 |
20.000 |
- |
551.928 |
34 |
- |
- |
||||
Titul 11. (úhrn) |
355,964.252 |
13 |
142,176.689 |
- |
397,968.874 |
30 |
255,792.185 |
30 |
38,631.809 |
94 |
217,160.375 |
36 |
49,007.574 |
42 |
||||
12 |
Správa státních budov: |
|||||||||||||||||
řádné |
18,931.712 |
51 |
13,001.120 |
- |
19,085.315 |
03 |
6,084.195 |
03 |
2,070.300 |
- |
4,013.895 |
03 |
Překročení týká se až na nepatrné výjimky hlavně udržování vojenských budov. Vojenské budovy byly ve velmi špatném stavu převzaty, většina z nich byla k vojenským účelům teprve zabrána a v době sestavování rozpočtu nebylo možno přesně stanoviti výlohy udržovací, které u těchto budov převyšují rozpočtovou položku o 8,497.670.58 Kč. Udržování ostatních státních budov vyžádalo si větších nákladů pouze ve Slezsku následkem obsazení Hlučínska, kde bylo třeba dáti do pořádku soudní a školní budovy zvýšeným nákladem 760.237,97 Kč. Vykázané překročení bylo částečně uhrazeno úsporami docílenými omezením udržovacích výdajů při budovách v ostatních zemích. |
1,013.269 |
57 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
12 |
mimořádné |
33,185.059 |
39 |
17,460.000 |
- |
36,843.223 |
16 |
19,383.223 |
16 |
6,758.640 |
- |
12,624.583 |
16 |
Značné zvýšený náklad, na němž jsou všechny země súčastněny, vyžádaly si mimořádné opravy provedené v budovách civilních i vojenských. Nepříznivý výsledek se dále ještě vysvětluje větší spotřebou u pol. "Vnitřní zařízení, pokud není preliminováno u jednotlivých úřadů." Větší opravy státních budov (obnovení střech a okapních žlabů, znovuzřízení fasád, nátěry oken atd.) byly ve světové válce stále odkládány a nelze nyní ani pořadí nutnosti pro jejich provedení předem stanoviti. Mnohé opravy musily býti pro nebezpečí v průtahu provedeny, ač na ně rozpočtově nebylo pamatováno. Neustálenost cen stavebních materiálií a vzestupné mzdy přivodily pak překročení nákladů, vzatých za základ při preliminování úvěrů. Přibyly též náklady na adaptační práce z důvodu umístění úřadů ve státních i najatých budovách, o nichž se při sestavení rozpočtu ještě nevědělo. Pro Slovensko a Podkarpatskou Rus, kde v době sestavení rozpočtu pro nekonsolidované poměry nebylo podkladů pro preliminování ani ohledně počtu budov ani ohledně rozsahu oprav, nemohlo vůbec býti ani přibližně správně preliminováno a úvěry tudíž nemohly také stačiti. Největší podíl na nepříznivém výsledku mají vojenské budovy, jejichž opravy a úpravy si vyžádaly samy částky 8,770.347.05 Kč. Překročení úvěrové položky "Vnitřní zařízení atd." v částce 9,279.197.93 Kč povstalo největší měrou zvýšenými náklady na úpravu poslanecké sněmovny v býv. Rudolfinu a senátu v býv. sněmovní budově zemské. |
6,257.534 |
06 |
|
Titul 12. (dohromady) |
52,116.771 |
90 |
30,461.120 |
- |
55,928.538 |
19 |
25,467.418 |
19 |
8,828.940 |
- |
16,638.478 |
19 |
7,270.803 |
63 |
||||
13 |
Pozemní stavby: |
|||||||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||||||
1 |
Úvěr pro záležitosti ústřední |
92.689 |
18 |
1,000.000 |
- |
254.038 |
40 |
745.961 |
60 |
- |
- |
745.961 |
60 |
Úvěr byl určen na výlohy přípravných prací pro stavby do rozpočtu dosud nepojaté, zejména na vypracování náčrtků, plánů a rozpočtů. Ježto takovéto projekty se nevyskytly v očekávané míře, vznikla úspora. |
162.291 |
25 |
||
2 |
Válečné příplatky a jiné náhrady |
2,714.287 |
91 |
2,500.000 |
- |
2,551.897 |
23 |
61.897 |
23 |
- |
- |
51.897 |
23 |
197.137 |
19 |
|||
3 |
Úvěr pro definitivní umístění ústředních úřadů a parlamentu |
202.492 |
- |
1,000.000 |
- |
370 |
- |
999.630 |
- |
- |
- |
999.630 |
- |
Otázka definitivního umístění ústředních úřadů byla pro nákladnost staveb v r. 1920 ještě odsunuta. |
- |
- |
||
4 |
Úvěr pro stavby nedokončené |
4,424.094 |
73 |
1,000.000 |
- |
5,046.363 |
49 |
4,046.383 |
49 |
- |
- |
4,046.3631 |
49 |
Překročení bylo přivoděno hlavně dostavbou chemického ústavu české techniky v Brně, krajského soudu ve Znojmě, okresního soudu v Kroměříži, české státní reálky v Olomouci, úřední budovy v Aši, ozařovacího pavilonu v Jáchymově aj. |
867.182 |
20 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
20 |
13 |
5 |
Úvěr pro stavbu ústředních úřadů v Praze |
5,646.843 |
49 |
5,700.000 |
- |
5,698.049 |
46 |
1.950 |
54 |
- |
- |
1.950 |
54 |
51.205 |
97 |
|
6 |
Úvěr pro stavby ministerstva Národní obrany |
6,671.386 |
84 |
6,000.000 |
- |
6,671.386 |
84 |
671.386 |
84 |
671.386 |
84 |
- |
- |
- |
- |
|||
7 |
Příspěvek na státní regulační radu |
505.506 |
75 |
1,000.000 |
- |
613.965 |
75 |
386.034 |
25 |
- |
- |
386.034 |
25 |
Státní regulační komise pro hlavní město Praha s okolím byla zřízena zákonem ze dne 5. února 1920, čís. 88 Sb. z. a n. a nezahájila bezprostředně po zřízení svoji činnost. |
108.459 |
- |
||
8 |
Subvence na stavby nouzové a pro soukromé stavební podnikání |
15,520.000 |
- |
1,000.000 |
- |
17,835.435 |
99 |
16,835.435 |
99 |
16,835.435 |
99 |
- |
- |
Státní subvence na novostavby škol v Brně, prováděné obcí jako stavby nouzové na základě zákona ze dne 24. července 1919, čís. 458 Sb. z. a n. 1,000.000,- Kč. Subvence pro soukromé stavební podnikání dle zákona ze dne 30. března 1920, čís. 219 Sb. z. a n. 1,923.845,99 Kč. Stavby obytných domů pro státní zaměstnance v Praze a Plzni 14,911.590,- Kč. Úhrnem 17,835.435,99 Kč. |
2,315.435 |
99 |
||
9 |
Čechy: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Vnitro |
5.35.564 |
32 |
1,517.095 |
- |
876.163 |
02 |
640.931 |
98 |
- |
- |
640.931 |
98 |
Úvěrů bylo použito kromě vyplacených umořovacích splátek ke stavbám v roce 1920 v míře omezené. Mnohé z rozpočtených staveb byly buď vůbec odsunuty nebo provedeny jen z části a to z důvodů způsobených poměry poválečnými. Zvláště v oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty bylo docíleno velkých úspor, kdežto v oboru staveb ministerstva pošt a telegrafů nastala větší potřeba přes to, že byly odloženy novostavby poštovních budov do rozpočtu zařazených. Tato větší potřeba vysvětluje se stavbou provisorních budov pro účely poštovního ředitelství v zahradě býv. kláštera "Sacre coeur", kterých bylo pro poštovní provoz nutně třeba a pro které nebylo preliminováno. Větší potřeba nastalá v oboru staveb ministerstva zdravotnictví a tělesné výchovy odůvodňuje se koupí pozemku pro Pasteurův ústav na Král. Vinohradech. V oboru ministerstva vnitra nemohlo býti započato se zamýšlenými stavbami úředních budov pro okresní správy politické a pro policejní komisařství na Smíchově. V oboru ministerstva školství a národní osvěty byly odsunuty četné stavby, jako zřízení národní opery v Praze, přestavba stavovského divadla, přístavba chirurgické kliniky, novostavba histologicko-embryologického a farmakologicko-farmakognostického ústavu, přístavba posádkové nemocnice a její adaptace pro universitní kliniky, novostavba české techniky, novostavba zemědělského ústavu, nedošlo dále ku přípravným pracím pro výstavbu německé techniky, pro stavbu vysoké školy obchodní a pro báňskou akademii a ku přístavbě přádelnické školy v Ústí nad Orlicí. Odloženy byly také některé preliminované novostavby středních škol. V oboru staveb ministerstva financí byly odsunuty zamýšlené stavby celních úřadů, v oboru ministerstva spravedlnosti nedošlo k provedení zamýšlených a v rozpočtu povolených novostaveb budov soudních a v oboru staveb resortu ministerstva veřejných prací odložena byla preliminovaná novostavba radiologického ústavu v Praze. |
353.400 |
- |
|||
pol. 2. Školství a nár. osvěta |
7,596.790 |
94 |
19,868.989 |
- |
9,867.458 |
63 |
10,001.530 |
37 |
- |
- |
10,001.530 |
37 |
3,789.128 |
67 |
||||
pol. 3. Finance |
700.317 |
55 |
2,598.950 |
- |
1,110.417 |
50 |
1,488.532 |
45 |
- |
- |
1,488.532 |
45 |
410.100 |
- |
||||
pol. 4. Pošta, telegraf, telefon |
7,242.944 |
18 |
5,218.106 |
- |
6,618.153 |
31 |
1,400.047 |
31 |
- |
- |
1.400.047 |
31 |
3,668.541 |
26 |
||||
pol. 5. Zemědělství |
26.024 |
72 |
24.829 |
- |
124.403 |
66 |
99.577 |
66 |
- |
- |
99.577 |
66 |
98.381 |
94 |
||||
pol. 6. Spravedlnost |
2,737.058 |
65 |
3,614.816 |
- |
3,084.513 |
11 |
530.302 |
89 |
- |
- |
530.302 |
89 |
570.658 |
90 |
||||
pol. 7. Veřejné práce |
- |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
||||
pol. 8. Zdravotnictví a tělesná výchova |
678 |
- |
610.000 |
- |
900.678 |
- |
290.678 |
- |
- |
- |
290.678 |
- |
900.000 |
- |
||||
§ 9. (úhrn) |
18,839.378 |
36 |
33,952.785 |
- |
22,581.790 |
28 |
11,870.994 |
72 |
- |
- |
11,370.994 |
72 |
9,790.210 |
77 |