1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

18

6

2

b) novostavby a koupě realit:

                             
     

mimořádné

4,547.120

59

5,597.400

-

5,281.640

12

315.759

88

-

-

315.759

88

Pro nepříznivé drahotní podmínky provedeny byly jen nejnaléhavější novostavby a opravy hospodářských stavení a pil.

737.454

63

     

§ 2. (úhrn)

57,777.722

15

52,082.146

-

59,324.257

79

7,242.111

79

5,890.850

-

1,351.261

79

 

5,411.579

79

   

3

Statky náboženského fondu:

                             
     

a) provozovací náklady:

                             
     

řádné

793.115

23

339.120

-

851.473

77

512.353

77

291.800

-

220.553

77

Překročení bylo vyvoláno úpravou osobních požitků státních zaměstnanců (zákon ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n.), zvýšenými náklady při těžbě a dovozu dřeva a většími daněmi a poplatky.

119.002

90

     

mimořádné

64.000

-

70.500

-

69.000

-

1.500

-

-

-

1.500

-

 

5.000

-

     

§ 3 a. (dohromady)

857.115

23

409.620

-

920.473

77

510.853

77

291.800

-

219.053

77

 

124.002

90

     

b) novostavby a koupě realit:

                             
     

mimořádné

-

-

27.000

-

-

-

27.0001

-

-

-

27.000

-

 

-

-

     

§ 3. (úhrn)

857.115

23

436.620

-

90.473

77

483.853

77

291.800

-

192.053

77

 

124.002

90

     

Titul 6. (úhrn)..

62,339.083

91

54,809.174

-

64,051.748

97

9,242.574

97

6,252.650

-

2,989.924

97

 

5,711.299

74

     

Kapitola 18. (úhrn)

138,714.195

73

139,259.691

-

148,171.084

41

8,911.393

41

9,689.335

78

777.942

37

 

17,217.335

98

                                     

19

   

Ministerstvo spravedlnosti:

                             
 

1

 

Ministerstvo spravedlnosti:

                             
     

řádné

1,203.793

34

1,139.983

-

1,208.730

39

68.747

39

68.747

39

-

-

 

8.420

12

     

mimořádné

152.829

68

200.000

-

188.823

86

11.176

14

-

-

11.176

14

 

38.664

26

     

Titul 1. (dohromady)

1,356.623

02

1,339.983

-

1,397.554

25

57.571

25

68.747

39

11.176

14

 

47.084

38

 

2

 

Nejvyšší soud:

                             
     

řádné

780.858

16

843.220

-

783.708

16

59.511

84

-

-

59.511

84

Úspory bylo docíleno tím, že nemohla býti všechna systemisovaná místa obsazena.

2.850

-

     

mimořádné

305.729

40

115.000

-

311.862

90

196.862

90

196.862

90

-

-

 

6.133

50

     

Titul 2. (dohromady)

1,086.587

56

958.220

-

1,095.571

06

137.351

06

196.862

90

59.511

84

 

8.983

50


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

19

3

 

Justiční správa v zemích:

                             
   

1

Všeobecná vydání:

                             
     

řádné

76,168.946

97

50,647.684

-

77,511.016

33

26,863.331

33

26,863.331

33

-

-

 

1,910.014

48

     

mimořádné

873.381

78

1,634.000

-

903.811

92

730.188

05

-

-

730.188

08

Z technických důvodů a pro nepředvídané překážky vyskytnuvší se za neurovnaných poměrů poválečných nemohlo býti přikročeno k zamýšlenému zřízení nových soudů (zejména krajských soudů v Mor. Ostravě a Klatovech) a k přípravným pracem spojeným s reformou trestního soudnictví.

30.430

14

     

§ 1. (dohromady)

77,042.328

75

52,281.684

-

78,414.827

25

26,133.143

25

26,863.331

33

730.188

08

 

1,940.444

62

   

2

Zvláštní vydání:

                             
     

mimořádné:

                             
     

1. pozemkové knihy

10.325

52

184.000

-

10.325

52

173.674

48

-

-

173.674

48

Nemohlo se započíti se zakládáním pozemkových knih na Slovensku a v Podkarpatské Rusi, ježto přípravné práce s tím spojené setkaly se s velikými a nepředvídanými obtížemi, které nebylo lze zcela odstraniti.

-

-

     

2. soudní ochrana mládeže

552.931

25

600.000

-

553.217

95

46.782

05

-

-

46.782

05

 

286

70

     

§ 2. (úhrn)

563.256

77

784.000

-

563.543

47

220.456

53

-

-

220.456

53

 

286

70

     

Titul 3. (úhrn)

77,605.585

52

53,065.684

-

78,978.370

72

25,912.886

72

26,863.331

38

950.644

61

 

1,940.731

32

 

4

 

Trestnice:

                             
     

řádné

30,319.945

25

8,558.607

-

32,356.417

59

23,797.810

59

7,521.300

-

16,276.510

59

Nepříznivý výsledek se vysvětluje tím, že byly vyplaceny zálohy některým bývalým zaměstnancům na účet jejich státu, zvýšeny požitky smluvním zaměstnancům, rozmnožen dozorčí personál, vykonány nepředvídané nutné služební cesty, které následkem zvýšení tarifů na drahách vyžadovaly vyššího nákladu, než s jakým bylo počítáno, zvýšeny diety a stravné dozorčím orgánům a četníkům eskortujícím trestance, vybavena nově zřízená tiskárna při trestnici v Praze jak po stránce osobní tak věcné, všeobecně zvýšeny ceny kancelářských potřeb, uhlí, dříví, potravin a jiných potřeb, jakož i dopravného, zvýšeny ceny léků a sazby v léčebných ústavech, odměny trestancům za práci a poskytnuty zvláštní odměny dozorcům vězňů za práci přes čas a za noční služby. K tomu přistupuje nutné zakoupení surovin a látek, jichž bylo zapotřebí k zhotovení šatstva, prádla, obuvi a jiných předmětů, nejen pro vlastní potřebu, ale též pro jiné státní úřady, zejména pro soudy, dále doplnění dílenského zařízení a provedení nutných oprav budov. Mimo to při sdělávání dodatku k rozpočtu nebylo vzhledem k neustáleným poměrům na Slovensku po maďarském vpádu pevného podkladu pro preliminování potřebného nákladu na trestnice v Ilavě a Leopoldově a zejména na ústav Komenského v Košicích, který byl 1. ledna 1920 opět otevřen a musilo býti vše znova postupně zřizováno.

Naproti tomu zvýšením některých výdajů bylo docíleno příznivějšího výsledku příjmu tit. 4. o 11,085.585 Kč 68 h.

2,048.968

15


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

19

4

 

mimořádné

1,432.194

77

1,790.000

-

1,461.417

03

328.582

97

-

-

328.582

97

Do konce správního roku nebyly dodány některé objednané předměty a ježto ani všechny účty za dodané věci nebyly podány a závady v některých podaných účtech včas odstraněny, nemohly býti příslušné výdaje do konce roku 1920 realisovány.

29.222

26

     

Titul 4. (dohromady)

31,752.140

02

10,348.607

-

33,817.834

62

23,469.227

62

7,521.300

-

15,947.927

62

 

2,078.190

41

     

Kapitola 19. (úhrn)

111,800.936

12

65,712.494

-

115,289.330

65

49,576.836

65

34,650.241

62

14,926.595

03

 

4,074.989

61

                                     

20

   

Ministerstvo veřejných prací:

                             
 

1

 

Ústředna:

                             
   

1

Všeobecná vydání:

                             
     

řádné

3,043.365

04

2,373.053

-

2,865.082

62

492.929

62

492.029

62

-

-

 

95.228

94

     

mimořádné

2,796.153

96

2,660.000

-

2,096.988

72

563.011

28

-

-

563.011

28

Úspora se vysvětluje mimo jiné zejména menším počtem případů, výplat odškodného (diet) zaměstnancům bez bytu z důvodu vedení dvojí domácnosti, hlavně však menší potřebou při nákladu na stěhovací akci státních zaměstnanců z ciziny převzatých, poněvadž ubylo případů nových a poněvadž některé nákladnější stěhovací transporty nebyly do konce roku 1920 vyúčtovány.

734.878

81

     

§ 1. (dohromady)

5,839.519

-

5,033.053

-

4,962.071

34

70.981

66

492.029

62

563.011

28

 

830.107

75

     

řádné:

                             
   

2

Odborné poradní sbory neb odborní poradcové

939

70

4.000

-

939

70

3.060

30

-

-

3.060

30

Soukromých poradců nebylo užito v očekávané míře.

-

-

   

3

Podporování ochrany domoviny po stránce technické

4.255

96

10.000

-

755

96

9.244

04

-

-

9.244

04

K zamýšlené akci nedošlo v očekávaném rozsahu.

-

-

   

4

Podporování výstavnictví po stránce technické

570

-

6.700

-

3.305

33

3.394

67

-

-

3.394

67

Zamýšlená činnost se nerozvinula v očekávaném rozsahu.

2.735

33

   

5

Založení katastru vodních sil:

                             
     

mimořádné

275

08

5.000

-

4.510

08

489

92

-

-

489

92

 

4.235

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

1

6

Zásobování uhlím:

                             
     

řádné

3,472.108

32

2,696.500

-

3,625.472

50

928.972

50

403.000

-

525.972

50

Zřízení kontrolního oddělení pro kontrolu vývozu uhlí za hranice a neočekávané převzetí značného počtu býv. vojenských kontrolních orgánů uhelných do civilní správy státní. Toto překročení je vyváženo většími příjmy o 69,069.687 Kč 46 h, než byly rozpočteny.

153.364

18

     

mimořádné

67.642

07

80.000

-

67.744

47

12.255

53

-

-

12.255

53

 

102

4

     

§ 6. (dohromady)

3,539.750

39

2,776.500

-

3,693.216

97

916.716

97

403.000

-

513.716

97

 

153.466

58

   

7

Hospodaření naftou a jejími pro dukty:

                             
     

řádné

452.690

39

617.486

-

485.823

87

131.662

13

-

-

131.662

13

Nebylo zapotřebí rozmnožovati kontrolní personál, poněvadž bylo očekáváno uvolnění obchodu.

33.133

48

     

mimořádné

606.898

49

20.000

-

32.115

34

12.115

34

-

-

12.115

34

Zařizování expositury pro přidělování minerálních olejů v Bratislavě a stoupnutí cen nábytku.

-

-

     

§ 7. (dohromady)

1,059.588

88

637.486

-

517.939

21

119.546

79

-

-

119.546

79

 

33.133

48

     

Titul 1. (úhrn)

10,444.899

01

8,472.739

-

9,182.738

59

709.999

59

895.029

62

185.030

03

 

1,023.678

14

 

2

 

Technické zkušebnictví a pokusnictví:

                             
     

řádné:

                             
   

1

Technické zkušebnictví a pokusnictví povšechně

38.434

66

14.500

-

14.228

60

20.271

40

-

-

20.271

40

Výdaje jsou podmíněny zakládáním nových zkušeben, o nichž dlužno dle zákona ze dne 9. září 1910, čís. 185 ř. z. opatřiti znalecký posudek. Ježto činnost tato byla nepatrná, jest výsledek příznivější.

-

-

   

2

Ústavy pro zkoušení ručních střelných zbraní

16.410

16

16.906

-

16.215

44

690

56

-

-

690

56

 

-

-

   

3

Podporování vzduchoplavecké techniky ku zřízení letišť a pod.:

                             
     

řádné

9.004

56

200.000

-

9.275

06

190.724

94

-

-

190.724

94

V roce 1920 došlo pouze ke zřízení letiště v Praze. Provoz omezil se toliko na dobu 2. měsíců.

270

50

     

mimořádné

264.430

-

2,300.000

-

1,161.965

97

1,138.034

03

-

-

1,138.034

03

Smlouva byla uzavřena jen s francouzsko-rumunskou vzduchoplaveckou společností a byla jí poskytnuta subvence pouze za lety vykonané v měsíci říjnu a listopadu 1920.

897.535

97

     

§ 3. (dohromady)

273.434

56

2,500.000

-

1,171.241

03

1,328.758

97

-

-

1,328.758

97

 

897.805

47

     

Titul 2. (úhrn)

328.279

38

2,551.406

-

1,201.685

07

1,349.720

93

-

-

1,349.720

93

 

897.806

47

 

3

 

Cejchovní služba:

                             
   

1

Cejchovní úřady:

                             
     

řádné

1,350.609

16

1,076.899

-

1,334.608

35

257.709

35

96.200

-

161.509

35

Překročení bylo přivoděno z největší části u pol. "Úřední potřeby" v důsledku zdražení veškerých potřeb jako paliva, papíru, tiskopisů, kancelářských potřeb atd. přes to, že 141 cejchovních úřadů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku nebyly vybaveny veškerými potřebami. Větší výdaj vznikl též u pol. "Cestovné a stravné" hlavně z té příčiny, že byly poukázány cejchovním úředníkům za úřední cesty vykonané na žádost stran zálohou cestovní výlohy, které do konce roku 1920 nebyly nahrazeny, dále u pol. "Odměny a výpomoci", poněvadž byly zvýšeny od 1. července 1920 odměny všem přednostům a účetním cejchovních úřadů, a konečně u pol. "Úřední obleky pro sluhy" zdražením oděvů a poukázáním ekvivalentu za služební šat výpomocným zřízencům, kteří dle zákona ze dne 13. května 1919, čís. 252 Sb. z. a n. byli jmenováni definitivními. Výsledek byl by ještě nepříznivější, kdyby vylíčené překročení se nesnížilo o úspory, jichž bylo docíleno zejména u pol. "Osobní požitky" nejen u ústředního inspektorátu pro službu cejchovní, nýbrž i u cejchovní služby v ostatních zemích, a zejména též u položek "Odměny a výpomoci" a "činže na Slovensku". Ke snížení překročení na vykázanou částku přispěla i menší potřeba u cejchovních úřadů na Podkarpatské Rusi.

49.130

22


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

3

1

mimořádné

174.795

-

-

-

177.867

50

177.867

50

177.867

50

-

-

 

3.072

50

     

§ 1. (dohromady)

1,525.404

16

11,076.899

-

1,512.475

85

435.576

85

271.067

50

161.509

35

 

52.202

72

   

2

Výstroj cejchovních úřadů:

                             
     

řádné

26.440

15

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

mimořádné

50.454

42

30.000

-

50.454

42

20.454

42

-

-

20.454

42

Opatření nových ověřovacích cejchovních značek, větší spotřeba úředních provozovacích pomůcek a značné jich zdražení.

-

-

     

§ 2. (dohromady)

76.894

57

30.000

-

50.454

42

20.454

42

-

-

20.454

42

 

-

-

   

3

Na kancelářské a technické zařízení:

                             
     

mimořádné

462.431

08

830.000

-

416.602

78

413.397

22

-

-

413.397

22

Pro nedostatek vhodných místností nebylo možno zakoupiti veškeré potřebné kancelářské zařízení pro ústřední cejchovní inspektorát.

8.500

-

     

Titul 3. (úhrn)

2,064.729

81

1,936.899

-

1,979.533

05

42.634

05

274.067

50

231.433

45

 

60.702

72

 

4

 

Státní strojní a elektrotechnická služba:

                             
     

řádné:

                             
   

1

Zkoušky a revise parních kotlů a průmyslový dozor

381.187

63

452.800

-

413.616

68

39.183

32

-

-

39.183

32

 

49.958

17

   

2

Automobily

57.924

73

145.000

-

51.097

03

93.902

97

-

-

93.902

97

Státní automobilní správkárna byla vybudována toliko v Praze. K vydávání publikací (ročenky) nedošlo a zřizování silničních značek automobilních bylo odsunuto, poněvadž značkování obstarávaly prozatím soukromé podniky.

4.172

30

   

3

Normalisace

-

-

10.000

-

-

-

10.000

-

-

-

10.000

-

Československá normalisační společnost nezapočala v roce 1920 svoji činnost.

-

-

     

Titul 4. (úhrn)

439.112

36

607.800

-

64.713

71

43.086

29

-

-

143.086

29

 

54.130

47


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

5

 

Státní služba stavební:

                             
   

1

Státní služba stavební v jednotlivých zemích:

                             
     

řádné

6,854.245

01

4,879.014

-

6,991.768

88

2,112.754

88

1,280.120

-

832.634

88

Překročení úvěru nastalo na Slovensku, Podkarpatské Rusi a v Čechách. Dílčí úvěry rozpočtené pro Slovensko byly překročeny ve všech položkách, nejvíce však na pol. "Odměny a výpomoci" v důsledku povolení náhrad za ušlé vyšší služební požitky inženýrům státní stavební služby na Slovensku, na pol. "Cestovné a stravné" následkem hrazení stěhovacích výloh zaměstnancům ve smyslu ministerskou radou ze dne 27. července 1920 schválených "Zásad pro úpravu osobních poměrů státních zaměstnanců na Slovensku", dále na pol. "Úřední paušály" zdražením otopu a všech potřeb kancelářských, opravami poškozených strojů psacích a měřických, zakoupením nejnutnějších psacích strojů nových a výlohami s rozšířením elektrického osvětlení, a konečně na pol. "Denní platy a mzdy", poněvadž pro pomocné kancelářské síly nebylo preliminováno. Na Podkarpatské Rusi nebylo pro neurovnané a neznámé poměry náležitého rozpočtového podkladu, proto byl preliminován úvěr paušální, který se ukázal nepostačitelným, když vyklizením Rumuny obsazené části Podkarpatské Rusi přirostl náklad na stavební práce v této části území. V Čechách vysvětluje se překročení větší potřebou zejména na pol. "Úřední paušály" v důsledku všeobecného zdražení veškerých potřeb a na pol. "Osobní požitky" v důsledku přeskupení dříve provisorních sil a provedením zákona ze dne 23. července 1919, čís. 457 Sb. z. a n. a nařízení vlády ze dne 4. března 1920, čís. 151 Sb. z. a n.

282.840

81

   

2

Vnitřní zařízení státních novostaveb a přestaveb (na Slovensku a v Podkarpatské Rusi):

                             
     

mimořádné

539.138

08

600.000

-

693.686

18

93.686

18

-

-

93.686

18

Větší potřeba na Podkarpatské Rusi, poněvadž nebylo správného rozpočtového podkladu.

154.548

10

   

3

Různé výdaje:

                             
     

mimořádné

88.966

27

200.000

-

173.817

86

26.182

14

-

-

26.182

14

 

84.851

59

   

4

Překlady a rozmnožení zákonů:

                             
     

mimořádné

-

-

-

-

160.000

-

160.000

-

160.000

-

-

-

 

160.000

-

   

5

Diety státních zaměstnanců na Těšínsku a na Slovensku:

                             
     

mimořádné

4,841.822

84

-

-

4,852.843

59

4,852.843

59

2,511.400

-

2,340.443

59

Původním rozpočtem nebylo pamatováno na tento náklad, který pokud se týká Slovenska byl v roce 1919 preliminován v kap. 14., tit. 6., par. 8. (okupační náklad na Slovensko). V době sestavování dodatku ke státnímu rozpočtu na rok 1920 nebylo možno vzhledem na tehdy ještě nekonsolidované poměry na Slovensku stanoviti přesně potřebu, takže ani dodatečný úvěr nestačil.

16.015

75

     

Titul 5. (úhrn)

12,324.172

28

5,679.014

-

12,872.116

51

7,193.102

51

3,952.520

-

3,240.582

51

 

698.256

25


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

6

 

Stavby silniční a mostní:

                             
   

1

Stavby silnic a mostů v jednotlivých zemích:

                             
     

řádné

20,039.053

54

14,819.888

-

20,223.583

71

5,403.695

71

-

-

5,403.695

71

Účast na nepříznivém výsledku mají všechny země, největší však Slovensko a Morava. Na Slovensku nebylo náležitého rozpočtového podkladu, na Moravě přispělo k překročení úvěru zvětšení sítě státních silnic. Překročení preliminovaných úvěrů v jednotlivých zemích odůvodňuje se povšechně zanedbaným stavem vozovky a veškerých objektů během války, vzestupem cen stavebních hmot, zvýšením mezd dělnických a zejména také nutným opatřením nového nářadí a náčiní.

2,785.261

60

   

2

Cestovné a stravné vzniklé mimořádnými stavbami silnic a mostů:

                             
     

mimořádné

116.971

84

43.000

-

115.370

91

72.370

91

-

-

72.370

91

Překročení ve všech zemích, vyjma Podkarpatské Rusi, v důsledku úpravy cestovních požitků státních zaměstnanců. Převážné překročení na Moravě vysvětluje se stálým dozorem při stavbě mostů v Želetavě, v Místku, Sobotíně a Uherském Ostrohu, jakož i při provádění rekonstrukce telečské státní silnice.

4.031

92

   

3

Výdaje za projekty na mimořádné stavby silnic a mostů rozpočtem dosud nezajištěných:

                             
     

mimořádné

57.267

80

5.300

-

57.267

80

51.967

80

-

-

51.967

80

Stavební program na Slovensku vyžadoval většího nákladu.

-

-

   

4

Mimořádné stavby silnic, státní příspěvky na tyto stavby, zřízení dozorčích domků a skladišť pro stavební náčiní:

                             
     

mimořádné:

                             
     

pol. 1. Čechy

9,848.845

28

14,300.000

-

12,946.741

24

1,353.258

76

-

-

1,353.258

76

Nebylo stavěno v předpokládaném rozsahu hlavně z toho důvodu, že v některých okresích nezaměstnanost povolila a nouzové stavby byly proto odsunuty, dále pak, že některé okresy nemohly opatřiti si potřebného úvěru.

3,925.381

90

     

pol. 2. Morava

6,259.384

43

8,200.000

-

6,362.870

01

1,837.129

99

-

-

1,837.129

99

1,842.725

17

     

pol. 3. Slezsko

2,010.342

68

1,500.000

-

1,601.303

42

101.303

42

-

-

101.303

42

 

215.702

54

     

pol. 4. Slovensko

5,847.757

53

15,050.000

-

9,180.627

67

5,869.372

33

-

-

5,869.372

33

Stavební ruch nemohl se náležitě rozvinouti, poněvadž některé projekty nemohly býti včas hotovy.

6,162.162

27

     

pol. 5. Podkarpatská Rus

1,107.134

58

2,000.000

-

1,314.542

92

685.457

08

-

-

685.457

08

Většina území obsazena do polovice roku Rumuny.

207.408

34

     

§ 4. (úhrn)

25,073.464

50

41,050.000

-

31,406.085

26

9,643.914

74

-

-

9,643.914

74

 

12,353.380

22

   

5

Na zakoupení mechanických zařízení pro státní silniční správy:

                             
     

mimořádné

1,037.959

42

1,300.000

-

1,232.164

42

67.835

58

-

-

67.835

58

 

194.205

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

6

6

Mimořádné stavby mostů:

                             
     

mimořádné:

                             
     

pol. 1. Čechy

2,281.880

60

5,033.699

-

3,361.595

64

1,672.103

46

-

-

1,672.103

46

Některé nákladnější stavby železných mostů v Čechách a na Moravě musely býti odloženy pro vysoké ceny železa na dobu pozdější, na Slovensku pak vyžadovaly přípravy delší doby, takže projekty nemohly býti zavčas dohotoveny.

1,189.557

64

     

pol. 2 Morava

376.207

49

1,976.000

-

840.603

39

1,135.396

61

-

-

1,135.396

61

564.395

90

     

pol. 3. Slezsko

200.000

-

354.050

-

204.038

73

150.011

27

-

-

150.011

27

4.038

73

     

pol. 4. Slovensko

260.063

18

4,780.000

-

279.971

73

4,500.028

27

-

-

4,500.028

27

 

19.908

55

     

pol. 5. Podkarpatská Rus

251.981

53

1,000.000

-

984.067

88

15.932

12

-

-

15.932

12

 

732.086

35

     

§ 6. (úhrn)

3,270.132

80

13,143.749

-

5,670.277

27

7,473.471

73

-

-

7,473.471

73

 

2,509.987

17

     

Titul 6. (úhrn)

49,594.849

90

70,361.937

-

58,704.749

37

11,657.187

63

-

-

11,657.187

63

 

17,846.865

91

 

7

 

Vodní stavby:

                             
   

1

Vodní stavby v jednotlivých zemích:

                             
     

řádné

3,869.830

97

2,529.940

-

3,935.155

16

1,405.215

16

16.500

-

1,388.715

16

Překročení úvěru bylo přivoděno větší potřebou v Čechách, hlavně na pol. "Udržování vodních staveb" a "Udržování státních přístavů říčních" a odůvodňuje se zanedbaným stavem během války, vzestupem cen stavebních hmot, zvýšením mezd dělnických, jakož i škodami, které způsobila v měsíci lednu roku 1920 povodeň na Labi a Vltavě v trati od Čes. Budějovic až k zemské hranici. K překročení přispělo nepatrnou měrou též Slezsko, kdežto v ostatních zemích bylo docíleno úspor, zejména na Podkarpatské Rusi, o kteréžto úspory snížilo se překročení na vykázanou částku.

209.657

97

   

2

Cestovné a stravné při mimořádných stavbách vodních:

                             
     

mimořádné

16.558

16

12.200

-

16.453

36

4.253

38

-

-

4.253

38

Ježto rozpočtem nebylo na Slovensko pamatováno, ale na vrub tohoto úvěru bylo poukazováno, dále, že byla provedena úprava cestovních požitků a na Moravě po povodni v měsíci lednu 1920 zvýšil se počet úředních cest, vzniklo u tohoto paragrafu překročení, které bylo by větší, kdyby se nesnížilo o úspory docílené v Čechách.

270

60

   

3

Výdaje za projekty při mimořádných stavbách vodních rozpočtem dosud nezajištěných:

                             
     

mimořádné

38.916

15

500

-

229

59

270

41

-

-

270

41

 

-

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

7

4

Mimořádné stavby vodní, státní příspěvky k těmto, zřízení skladiště pro stavební nářadí atd.:

                             
     

mimořádné:

                       

K pol. 1., 3., 4., 5.

   
     

pol. 1 Čechy

10,810.196

53

14,440.000

-

13,462.454

32

977.545

68

-

-

977.545

68

Rozpočtený peníz nebyl spotřebován povšechně z té příčiny, poněvadž bylo nutno odložiti některé projektované práce na dobu pozdější, pokud se týče přepracovati zastaralé projekty, aby se postupovalo co nejhospodárněji. V Čechách byla menší potřeba zejména na státním příspěvku ku splavnění Vltavy a Labe v trati Praha - Ústí n. Lab., na vystrojení přístavů v Karlíně, na Smíchově, Kralupech, na Mělníku, Lovosicích a Ústí n. Lab. a zejména též při zajišťovacích pracích břehových na některých tocích, do působnosti ministerstva veřejných prací spadajících. Ve Slezsku přispěl k úspoře neprovedený plebiscit a rovněž na Podkarpatské Rusi nebylo možno pomýšleti na větší práce pro neurovnané poměry.

3,168.025

79

     

pol. 2. Morava

7,806.802

02

5,750.000

-

6,295.631

94

545.631

94

-

-

545.631

94

Vodohospodářské práce na neerárních tocích na Moravě byly provedeny ve zvýšené míře za účelem čelení nezaměstnanosti a využití mimořádného nízkého stavu vodního. Z téhož důvodu byl zvýšen státní příspěvek na nejnutnější zajišťovací práce na řece Moravě.

322.347

10

     

pol. 3 Slezsko:

1,159.871

57

1,400.000

-

1,162.055

43

237.944

57

-

-

237.944

57

 

2.183

86

     

pol. 4. Slovensko:

4,024.209

24

4,900.000

-

4,172.004

76

727.995

24

-

-

727.995

24

 

405.979

74

     

pol. 5: Podkarpatská Rus.

20.937

50

600.000

-

28.172

50

571.827

50

-

-

571.827

50

 

7.235

-

     

§ 4. (úhrn)

23,821.516

86

27,090.000

-

25,120.318

95

1,969.681

05

-

-

1,969.681

05

 

3,905.771

49

     

Titul 7. (úhrn)

27,746.822

41

29,632.640

-

29,072.157

06

560.482

94

16.500

-

576.982

94

 

4,115.700

06

 

8

 

Horní úřady:

                             
     

řádné

1,030.937

46

1,164.653

-

1,056.731

29

107.921

71

-

-

107.921

71

Úspory vznikly u "Ústředny", hlavně však na Slovensku a Podkarpatské Rusi, kde agenda báňských úřadů nerozvinula se ještě v předpokládaném rozsahu. Jsou to mimo paušální úvěr pro Podkarpatskou Rus zejména úvěrové položky: "Osobní platy po srážce interkaláře", "Denní platy a mzdy", "Nákup nemovitostí", které i po úhradě překročení vzniklého v Čechách, na Moravě a ve Slezsku při pol. "Cestovné a stravné" a "Úřední a kancelářské potřeby" vykazují značnější potřeby.

40.482

69

     

mimořádné

34.520

75

52.000

-

3.5.630

-

16.370

-

-

-

16.370

-

 

1,109

25

     

Titul 8. (dohromady)

1,065.458

36

1,216.653

-

1,092.381

29

124.291

71

-

-

124.291

71

 

41.591

94


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

9

 

Státní geologický ústav:

                             
     

řádné

68.132

64

97.251

-

95.944

27

1.306

73

-

-

1.306

73

 

27.811

63

     

mimořádné

19.594

20

20.000

-

19.994

20

5

80

-

-

5

80

 

400

-

     

Titul 9. (dohromady)

87.726

84

117.251

-

115.988

47

1.312

53

-

-

1.312

53

 

28.211

63

 

10

 

Radiologický ústav:

                             
     

řádné

7.527

40

29.701

-

7.527

40

22.173

60

-

-

22.173

60

Úvěry zůstaly z největší části nepoužity, ježto zahájeny jen přípravné práce k vybudování radiologického ústavu.

-

-

     

mimořádné

67.802

28

180.000

-

67.802

28

112.197

72

-

-

112.197

72

Následkem nedostatku potřebných místností omezily se výdaje na opatření jen některých přístrojů.

-

-

     

Titul 10. (dohromady)

75.329

68

209.701

-

75.329

68

134.371

32

-

-

134.371

32

 

-

-

 

11

 

Státní báňské závody:

                             
   

1

Báňská správa:

                             
     

řádné

340,991.934

97

126,173.240

-

385,165.653

16

258,992.413

16

37,238.300

-

221,754.113

16

Pro správné posouzení výdajů týkajících se báňské správy nebylo zkušeností z dob dřívějších, ani jiného podkladu, ba nebyl znám ani rozsah jednotlivých báňských závodů, ani doba, kdy tyto přejdou v majetek čsl. státu.

Větší výdaje vzrostly až na Zlatou Idu, Dubník, Bystřici a Solnohrad (vesměs na Slovensku) u všech ostatních báňských podniků. Nejvyšší měrou se vyskytují u báňského ředitelství v Podbrezové (přes 104 mil. Kč), Mostě (přes 101 mil. Kč), v Příbrami (přes 24 mil. Kč) a ve Gbelích (přes 11 mil. Kč) a souvisejí s jejich převzetím, čímž vznikl větší náklad na nákup provozních hmot, mobilií a nářadí, dále stoupl náklad na osobních platech pragm. zaměstnanců ústřední správy a vládního komisariátu, na cestovném a dietách následkem stěhovacích výloh přidělených úředníků, slovenských diet prozatímně přidělených úředníků vládního komisariátu a četných inspekčních cest do slovenských závodů. Převzetím nových podniků do státní správy vzrostly i výdaje na udržování budov a vzhledem na rozmnožení počtu zaměstnanců i náklad na odměny a výpomoci a na kancelářské potřeby. K nepříznivému výsledku též přispělo zvýšení mezd dělnických na základě revírních kolektivních smluv. Toto překročení je téměř vyváženo většími příjmy o 210,850.896 Kč 06 h.

48,997.763

44

   

2

Novostavby a koupě pozemků:

                             
     

mimořádné:

                             
     

pol. 1. Most

3,889.135

20

5,060.000

-

3,889.135

20

1,170.864

80

-

-

1,170.864

80

Nedokončením staveb v roce 1920.

-

-

     

pol. 2. Příbram

547.494

49

560.000

-

547.494

49

12.505

51

-

-

12.505

51

 

-

-

     

pol. 3. Sv. Jáchymov

2,538.569

16

2,545.000

-

2,588.569

16

6.430

84

-

-

6.430

84

 

-

-


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

11

2

pol. 4 Šťávnice

-

-

500.000

-

-

-

500.000

-

-

-

500.000

-

Provedení otvíracích prací, pořízení strojního zařízení a soustředění úpraven bylo odsunuto.

-

-

     

pol. 5. Kremnice

500.000

-

500.000

-

500.000

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

pol. 6. Podbrezová

1,497.784

65

585.000

-

1,497.784

65

912.784

65

912.784

65

-

-

 

-

-

     

pol. 7. Solnohrad

3,079.438

46

2,000.000

-

900.531

46

1,099.468

54

-

-

1,099.468

54

Ku stavbě nového solivaru nedošlo, poněvadž se zdrželo zadání strojního zařízení.

-

-

     

pol. 8. Gbely

227.649

25

1,480.000

-

237.460

23

1,242.539

77

-

-

1,242.539

77

Novostavby a návrh vrtních garnitur nebyly provedeny v zamýšleném rozsahu.

9.810

98

     

pol. 9. Slatina

-

-

10.000

-

-

-

10.000

-

-

-

10.000

-

 

-

-

     

pol. 10. Rožnava

460.725

29

-

-

460.725

29

460.725

29

460.725

29

-

-

 

-

-

     

§ 2. (úhrn)

12,740.796

50

13,240.000

-

10,571.700

48

2,668.299

52

1,373.509

94

4,041.809

46

 

9.810

98

   

3

Jiná mimořádná vydání:

                             
     

pol. 1. na kutání a poplatky z kutišť, dále k získání horních oprávnění

1,326.621

66

2,100.000

-

1,326.621

66

773.378

34

-

-

773.378

34

Pol. 1. - Úspora jeví se v tom, že kutací práce na Slovensku a v Podkarpatské Rusi pro nedostatek vrtních zařízení nemohly býti prováděny v zamýšleném rozsahu.

-

-

     

pol. 2. sanační příspěvky bratrské pokladně v Příbrami

648.017

-

648.017

-

648.017

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

pol. 3. sanační příspěvek bratrské pokladně ve sv. Jáchymově

15.432

-

15.432

-

15.432

-

-

-

-

-

-

-

 

-

-

     

pol.4. sanační příspěvek bratrské pokladně v Kremnici

20.000

-

-

-

20.000

-

20.000

-

20.000

-

-

-

 

-

-

     

pol. 5. zvláštní mimořádné výpomoci provisionistům v Příbrami

221.450

-

-

-

221.450

-

221.450

-

-

-

221.450

-

Nemajetným provisionistům byla povolena jednou pro vždy mimořádná výpomoc na akci teprve v r. 1920 z jich středu zahájenou.

-

-

     

§ 3. (úhrn)

2,231.520

66

2,763.449

-

2,231.520

66

531.928

34

20.000

-

551.928

34

 

-

-

     

Titul 11. (úhrn)

355,964.252

13

142,176.689

-

397,968.874

30

255,792.185

30

38,631.809

94

217,160.375

36

 

49,007.574

42

 

12

 

Správa státních budov:

                             
     

řádné

18,931.712

51

13,001.120

-

19,085.315

03

6,084.195

03

2,070.300

-

4,013.895

03

Překročení týká se až na nepatrné výjimky hlavně udržování vojenských budov. Vojenské budovy byly ve velmi špatném stavu převzaty, většina z nich byla k vojenským účelům teprve zabrána a v době sestavování rozpočtu nebylo možno přesně stanoviti výlohy udržovací, které u těchto budov převyšují rozpočtovou položku o 8,497.670.58 Kč.

Udržování ostatních státních budov vyžádalo si větších nákladů pouze ve Slezsku následkem obsazení Hlučínska, kde bylo třeba dáti do pořádku soudní a školní budovy zvýšeným nákladem 760.237,97 Kč.

Vykázané překročení bylo částečně uhrazeno úsporami docílenými omezením udržovacích výdajů při budovách v ostatních zemích.

1,013.269

57


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

12

 

mimořádné

33,185.059

39

17,460.000

-

36,843.223

16

19,383.223

16

6,758.640

-

12,624.583

16

Značné zvýšený náklad, na němž jsou všechny země súčastněny, vyžádaly si mimořádné opravy provedené v budovách civilních i vojenských. Nepříznivý výsledek se dále ještě vysvětluje větší spotřebou u pol. "Vnitřní zařízení, pokud není preliminováno u jednotlivých úřadů."

Větší opravy státních budov (obnovení střech a okapních žlabů, znovuzřízení fasád, nátěry oken atd.) byly ve světové válce stále odkládány a nelze nyní ani pořadí nutnosti pro jejich provedení předem stanoviti. Mnohé opravy musily býti pro nebezpečí v průtahu provedeny, ač na ně rozpočtově nebylo pamatováno. Neustálenost cen stavebních materiálií a vzestupné mzdy přivodily pak překročení nákladů, vzatých za základ při preliminování úvěrů. Přibyly též náklady na adaptační práce z důvodu umístění úřadů ve státních i najatých budovách, o nichž se při sestavení rozpočtu ještě nevědělo. Pro Slovensko a Podkarpatskou Rus, kde v době sestavení rozpočtu pro nekonsolidované poměry nebylo podkladů pro preliminování ani ohledně počtu budov ani ohledně rozsahu oprav, nemohlo vůbec býti ani přibližně správně preliminováno a úvěry tudíž nemohly také stačiti. Největší podíl na nepříznivém výsledku mají vojenské budovy, jejichž opravy a úpravy si vyžádaly samy částky 8,770.347.05 Kč.

Překročení úvěrové položky "Vnitřní zařízení atd." v částce 9,279.197.93 Kč povstalo největší měrou zvýšenými náklady na úpravu poslanecké sněmovny v býv. Rudolfinu a senátu v býv. sněmovní budově zemské.

6,257.534

06

     

Titul 12. (dohromady)

52,116.771

90

30,461.120

-

55,928.538

19

25,467.418

19

8,828.940

-

16,638.478

19

 

7,270.803

63

 

13

 

Pozemní stavby:

                             
     

mimořádné:

                             
   

1

Úvěr pro záležitosti ústřední

92.689

18

1,000.000

-

254.038

40

745.961

60

-

-

745.961

60

Úvěr byl určen na výlohy přípravných prací pro stavby do rozpočtu dosud nepojaté, zejména na vypracování náčrtků, plánů a rozpočtů. Ježto takovéto projekty se nevyskytly v očekávané míře, vznikla úspora.

162.291

25

   

2

Válečné příplatky a jiné náhrady

2,714.287

91

2,500.000

-

2,551.897

23

61.897

23

-

-

51.897

23

 

197.137

19

   

3

Úvěr pro definitivní umístění ústředních úřadů a parlamentu

202.492

-

1,000.000

-

370

-

999.630

-

-

-

999.630

-

Otázka definitivního umístění ústředních úřadů byla pro nákladnost staveb v r. 1920 ještě odsunuta.

-

-

   

4

Úvěr pro stavby nedokončené

4,424.094

73

1,000.000

-

5,046.363

49

4,046.383

49

-

-

4,046.3631

49

Překročení bylo přivoděno hlavně dostavbou chemického ústavu české techniky v Brně, krajského soudu ve Znojmě, okresního soudu v Kroměříži, české státní reálky v Olomouci, úřední budovy v Aši, ozařovacího pavilonu v Jáchymově aj.

867.182

20


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí:

příznivý

nepříznivý

Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81)

Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý

nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920)

h

h

h

h

h

h

h

20

13

5

Úvěr pro stavbu ústředních úřadů v Praze

5,646.843

49

5,700.000

-

5,698.049

46

1.950

54

-

-

1.950

54

 

51.205

97

   

6

Úvěr pro stavby ministerstva Národní obrany

6,671.386

84

6,000.000

-

6,671.386

84

671.386

84

671.386

84

-

-

 

-

-

   

7

Příspěvek na státní regulační radu

505.506

75

1,000.000

-

613.965

75

386.034

25

-

-

386.034

25

Státní regulační komise pro hlavní město Praha s okolím byla zřízena zákonem ze dne 5. února 1920, čís. 88 Sb. z. a n. a nezahájila bezprostředně po zřízení svoji činnost.

108.459

-

   

8

Subvence na stavby nouzové a pro soukromé stavební podnikání

15,520.000

-

1,000.000

-

17,835.435

99

16,835.435

99

16,835.435

99

-

-

Státní subvence na novostavby škol v Brně, prováděné obcí jako stavby nouzové na základě zákona ze dne 24. července 1919, čís. 458 Sb. z. a n. 1,000.000,- Kč.

Subvence pro soukromé stavební podnikání dle zákona ze dne 30. března 1920, čís. 219 Sb. z. a n. 1,923.845,99 Kč.

Stavby obytných domů pro státní zaměstnance v Praze a Plzni 14,911.590,- Kč.

Úhrnem 17,835.435,99 Kč.

2,315.435

99

   

9

Čechy:

                             
     

pol. 1. Vnitro

5.35.564

32

1,517.095

-

876.163

02

640.931

98

-

-

640.931

98

Úvěrů bylo použito kromě vyplacených umořovacích splátek ke stavbám v roce 1920 v míře omezené. Mnohé z rozpočtených staveb byly buď vůbec odsunuty nebo provedeny jen z části a to z důvodů způsobených poměry poválečnými. Zvláště v oboru staveb ministerstva školství a národní osvěty bylo docíleno velkých úspor, kdežto v oboru staveb ministerstva pošt a telegrafů nastala větší potřeba přes to, že byly odloženy novostavby poštovních budov do rozpočtu zařazených. Tato větší potřeba vysvětluje se stavbou provisorních budov pro účely poštovního ředitelství v zahradě býv. kláštera "Sacre coeur", kterých bylo pro poštovní provoz nutně třeba a pro které nebylo preliminováno. Větší potřeba nastalá v oboru staveb ministerstva zdravotnictví a tělesné výchovy odůvodňuje se koupí pozemku pro Pasteurův ústav na Král. Vinohradech. V oboru ministerstva vnitra nemohlo býti započato se zamýšlenými stavbami úředních budov pro okresní správy politické a pro policejní komisařství na Smíchově. V oboru ministerstva školství a národní osvěty byly odsunuty četné stavby, jako zřízení národní opery v Praze, přestavba stavovského divadla, přístavba chirurgické kliniky, novostavba histologicko-embryologického a farmakologicko-farmakognostického ústavu, přístavba posádkové nemocnice a její adaptace pro universitní kliniky, novostavba české techniky, novostavba zemědělského ústavu, nedošlo dále ku přípravným pracím pro výstavbu německé techniky, pro stavbu vysoké školy obchodní a pro báňskou akademii a ku přístavbě přádelnické školy v Ústí nad Orlicí. Odloženy byly také některé preliminované novostavby středních škol. V oboru staveb ministerstva financí byly odsunuty zamýšlené stavby celních úřadů, v oboru ministerstva spravedlnosti nedošlo k provedení zamýšlených a v rozpočtu povolených novostaveb budov soudních a v oboru staveb resortu ministerstva veřejných prací odložena byla preliminovaná novostavba radiologického ústavu v Praze.

353.400

-

     

pol. 2. Školství a nár. osvěta

7,596.790

94

19,868.989

-

9,867.458

63

10,001.530

37

-

-

10,001.530

37

3,789.128

67

     

pol. 3. Finance

700.317

55

2,598.950

-

1,110.417

50

1,488.532

45

-

-

1,488.532

45

410.100

-

     

pol. 4. Pošta, telegraf, telefon

7,242.944

18

5,218.106

-

6,618.153

31

1,400.047

31

-

-

1.400.047

31

3,668.541

26

     

pol. 5. Zemědělství

26.024

72

24.829

-

124.403

66

99.577

66

-

-

99.577

66

98.381

94

     

pol. 6. Spravedlnost

2,737.058

65

3,614.816

-

3,084.513

11

530.302

89

-

-

530.302

89

570.658

90

     

pol. 7. Veřejné práce

-

-

500.000

-

-

-

500.000

-

-

-

500.000

-

-

-

     

pol. 8. Zdravotnictví a tělesná výchova

678

-

610.000

-

900.678

-

290.678

-

-

-

290.678

-

900.000

-

     

§ 9. (úhrn)

18,839.378

36

33,952.785

-

22,581.790

28

11,870.994

72

-

-

11,370.994

72

9,790.210

77



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP