Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
19 |
3 |
Justiční správa v zemích: |
||||||||||||
1 |
Všeobecná vydání: |
|||||||||||||
řádné |
44,703.506 |
31 |
37,791.650 |
- |
44,971.199 |
32 |
7,179.549 |
32 |
Náklad na zařazení kancelářských pomocníků a oficiantů do hodnostních tříd (zákon z 18. února 1919, čís. 89 Sb. z. a n.) nebyl pojat v rozpočet v očekávání, že vyšší náklad bude možno uhraditi z úspor interkalárních, kterýžto předpoklad však se nesplnil v důsledku úpravy požitků státních zaměstnanců (zákon ze dne 7. října 1919, č. 541 Sb. z. a n.). K překročení spolupůsobilo dále zdražení kancelářských potřeb, paliva a svítiva, zvýšení vydání na trestní soudnictví, stoupnutí cen potravin k výživě vězňů, šatstva a prádla a sanitní opatření v trestnicích sborových soudů, nutná pro zamezení epidemií. Mimořádná bezpečnostní opatření na Slovensku při válečném konfliktu s Maďarskem konečně měla rovněž za následek nepředvídané zvýšení výdajů. Z celkového překročení řádného úvěru, jež úsporami docílenými u ministerstva, ve Slezsku a Podkarpatské Rusi se snížilo na vykázanou částku, připadá peníz 5,219.958 Kč 41 h na Slovensko, což se vysvětluje tím, že v době sdělávání rozpočtu pro rok 1919 nebylo dostatek znalostí a zkušeností poměrů slovenských, takže nebylo pevného podkladu pro preliminování a že osobní náklady tam vyžadovaly si poměrně daleko značnějších částek zavedením tzv. "dočasného vyrovnávacího přídavku" všem státním zaměstnancům, zařazeným do hodnostních tříd na základě nařízení ministra s plnou mocí ze dne 20. března 1919, č. 64, vydaného na základě § 14 zákona o mimořádných přechodních ustanoveních na Slovensku ze dne 10. prosince 1918, č. 64 Sb. z. a n. |
521.532 |
26 |
|||
mimořádné |
7.120 |
38 |
456.834 |
- |
7.120 |
38 |
449.71362 |
- |
V roce 1919 nebylo možno provésti vnitřní zařízení některých soudů, dodavatelé namnoze opomenuli do konce roku předložiti účty za dodaný nábytek, čímž znemožnili poukázání příslušných částek. |
- |
- |
|||
§ 1. (dohromady) |
44,710.626 |
69 |
38,248.484 |
- |
44,978.319 |
70 |
6,729.835 |
70 |
521.532 |
26 |
||||
2 |
Zvláštní vydání: |
|||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||
1. pozemkové knihy |
13.732 |
18 |
1.88.333 |
- |
13.732 |
18 |
174.600 |
82 |
Až na poměrně nízký výdej pro Slovensko neukázala se v ostatních zemích potřeba použití úvěru, kterýž ostatně v nedostatku zkušeností byl přibližně odhadnut na 1/3 obnosu zařazeného v rozpočtu rakouském pro všechny země býv. státu. |
- |
- |
|||
2. soudní ochrana mládeže |
271.131 |
05 |
833.334 |
- |
269.766 |
05 |
63.567 |
95 |
Dotace pro soudní ochranu mládeže přikázány byly pouze Čechám, Moravě a Slezsku úhrnným obnosem 293.300 K, jehož bylo použito částkou 269.766 K 05 h. |
- |
- |
|||
§ 2. (úhrn) |
284.863 |
23 |
521.667 |
- |
283.498 |
23 |
238.168 |
77 |
- |
- |
||||
Titul 3. (úhrn) |
44,995.489 |
92 |
38,770.151 |
- |
45,261.817 |
93 |
6,491.668 |
93 |
521.532 |
26 |
||||
4 |
Trestnice: |
|||||||||||||
řádné |
6,738.532 |
76 |
5,930.921 |
- |
6,747.481 |
96 |
816.560 |
96 |
Pokud jde o náklad na udržování budov, na stravu, šat, obuv a prádlo vězňů, viz důvody uvedené při trestnicích sborových soudů (tit. 3). Mimo to zdražení potřeb pro zahradní a polní hospodářství zvýšení výloh na civilní stráž důsledkem přidělení dozorčích orgánů z Haliče do Čech, vyplácení požitků domobrancům přiděleným ke konání služby v trestnicích a vyplácení diet a cestného. |
18.246 |
58 |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
19 |
4 |
1 |
mimořádné |
785 |
- |
- |
- |
785 |
- |
785 |
- |
- |
- |
|
Titul 4. (dohromady) |
6,739.317 |
76 |
5,930.921 |
- |
6,748.266 |
96 |
817.345 |
96 |
18.246 |
58 |
||||
Kapitola 19. (úhrn) |
53,379.854 |
11 |
46,500.293 |
- |
53,661.661 |
71 |
7,161.368 |
71 |
546.309 |
20 |
||||
20 |
Ministerstvo veřejných prací: |
|||||||||||||
1 |
Ústředna: |
|||||||||||||
1 |
Všeobecná vydání: |
|||||||||||||
řádné |
1,654.548 |
51 |
2,093.196 |
- |
1,889.263 |
05 |
203.932 |
95 |
Pro nedostatek kvalifikovaných sil nebyla obsazena všechna systemisovaná místa úředníků a oficiantů (oficiantek) a bylo si vypomáháno silami prozatímními, čímž bylo docíleno příznivějšího výsledku přes to, že vznikly u některých položek větší výdaje, zvláště následkem zdražení úředních a kancelářských potřeb a že překročeny byly subvence a příspěvky výplatou cestovních nákladů studijní oficielní výpravy do Ameriky. |
234.714 |
54 |
|||
1 |
mimořádné |
1,775.615 |
44 |
3,328.000 |
- |
3,796.340 |
25 |
468.340 |
25 |
Náklad spojený se státním obhospodařováním minerálních olejů, které bylo zavedeno vládním nařízením ze dne 11. ledna 1919 čís. 25 Sb. z. a n., nebyl pojat do státního rozpočtu na rok 1919, ani do dodatečného rozpočtu. Tomuto většímu výdaji odpovídá však také nepreliminovaný větší příjem z poplatků podle výše citovaného nařízení vybíraných. |
2,020.724 |
81 |
||
Výdaje zatěžující manip. dávku uhelnou |
2,602.580 |
42 |
2,500.000 |
- |
2,602.580 |
42 |
102,580 |
42 |
Větší těžba a větší odbyt uhlí než bylo očekáváno. V důsledku tohoto musela býti kontrolní služba vybudována ve větším rozsahu než bylo preliminováno. |
- |
- |
|||
§ 1. (dohromady) |
6,032.744 |
37 |
7,921.196 |
- |
8,288.183 |
72 |
366.987 |
72 |
2,255.439 |
35 |
||||
řádné: |
||||||||||||||
2 |
Odborné sbory poradní |
87 |
- |
4.000 |
- |
87 |
- |
3.913 |
- |
Soukromých poradců nebylo používáno v očekávané míře. |
- |
- |
||
3 |
Podporování ochrany domoviny po stránce technické |
- |
- |
10.000 |
- |
3.500 |
- |
6.500 |
- |
Zamýšlená akce se v roce 1919 v očekávaném rozsahu nerozvinula. |
3.500 |
- |
||
4 |
Podporování výstavnictví po stránce technické |
- |
- |
6.700 |
- |
- |
- |
6.700 |
- |
Zamýšlená akce se v roce 1919 nerozvinula. |
- |
- |
||
5 |
Založení katastru vodních sil: |
|||||||||||||
mimořádné |
- |
- |
5.000 |
- |
- |
- |
5.000 |
- |
Nedošlo ku zřízení katastru resg. k vydávání publikací. |
- |
- |
|||
Titul 1. (úhrn) |
6,032.831 |
37 |
7,946.896 |
- |
8,291.770 |
72 |
344.874 |
72 |
2,258.939 |
35 |
||||
2 |
Technické zkušebnictví a pokusnictví: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Technické zkušebnictví a pokusnictví povšechně |
1.280 |
- |
44.000 |
- |
25.486 |
06 |
18.513 |
94 |
Výdaje závisejí zejména na počtu žádosti za udělení autorisace ústavům výzkumným a zkušebním. Ježto v roce 1919 nebyly předloženy žádosti za autorisace, nebylo potřebí ani výdajů s tím spojených. |
24.206 |
06 |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
2 |
2 |
Ústavy pro zkoušení ručních střelných zbraní |
13.254 |
06 |
20.460 |
- |
13.448 |
78 |
7.011 |
22 |
Úspory bylo docíleno hlavně tím, že nebyla obsazena všechna systemisovaná místa a místa personálu smluvního. |
194 |
72 |
3 |
Ku zvelebení vzduchoplavby, zřízení letišť přístrojů. a pod. |
- |
- |
250.000 |
- |
- |
- |
250.000 |
- |
Úvěru nebylo použito, poněvadž byly konány zatím jen studie o zařízení a opatření, která by měla býti provedena na podporu vzduchoplavby v roce příštím. |
- |
- |
||
Titul 2. (úhrn) |
14.534 |
06 |
314.460 |
- |
38.934 |
84 |
275.525 |
16 |
24.400 |
78 |
||||
3 |
Cejchovní služba: |
|||||||||||||
1 |
Cejchovní úřady: |
|||||||||||||
řádné |
639.784 |
- |
825.295 |
- |
700.580 |
98 |
124.714 |
02 |
Nastala větší potřeba u výdajů věcných následkem zdražení všech úředních pomůcek a u pol. "Cestovné a diety" vyplacením cestovních výloh za rok 1918, pokud bývalou rakouskou normální cejchovní komisí nebyly adjustovány a povolením cestovních paušálů smluvním silám, převzatým do stavu pragmatikálních úředníků (zákon z 13. května 1919, čís. 249 Sb. z. a n.). Úspory u požitků osobních, poněvadž nebyla obsazena všechna systemisovaná místa, zvláště na Slovensku, jak stálých úředníků, tak výpomocných sil, dále úspory na nájemném. Konečně nebyla zamýšlená úprava odměn přednostů cejchovních úřadů vzhledem k připravované reformě cejchovní služby v roce 7919 uskutečněna. |
73.017 |
43 |
|||
mimořádné |
38.075 |
88 |
61.381 |
- |
38.872 |
- |
22.794 |
14 |
V předchozím odstavci zmíněný zákon o převzetí smluvních cejchmistrů a výpomocných technických sil do stavu státních úředníků nabyl účinnosti teprve 1. dubna 1919, ačkoliv do rozpočtu byla pojata celoroční potřeba. |
- |
- |
|||
§ 1. (dohromady) |
678.075 |
85 |
886.381 |
- |
738.872 |
86 |
147.508 |
14 |
73.017 |
43 |
||||
2 |
Vypravení cejchovních úřadů: |
|||||||||||||
řádné |
43.492 |
77 |
22.000 |
- |
70.024 |
- |
48.024 |
10 |
Opatření nových ověřovacích značek a zdražení všech provozovacích pomůcek. Úhrada byla docílena v celkových. úvěrech titulu 3. |
26.531 |
30 |
|||
3 |
Na kancelářské a technické zařízení: |
|||||||||||||
mimořádné |
55.000 |
70 |
55.000 |
- |
55.000 |
- |
- |
- |
54.328 |
30 |
||||
Titul 3. (úhrn) |
722.240 |
35 |
963.381 |
- |
863.896 |
96 |
99.484 |
04 |
153.877 |
06 |
||||
4 |
Státní strojní a elektrotechnická služba: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Výdaje na zkoušky a revise kotlů, průmyslový dozor |
194.584 |
82 |
194.900 |
- |
209.461 |
68 |
14,561 |
68 |
Ačkoliv na Slovensku bylo docíleno úspory, poněvadž dozorčí služba nemohla tam býti vykonávána v plném rozsahu, přece u tohoto paragrafu nastalo překročení v důsledku zvýšení cestovních nákladů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Úhrada docílena byla v celkových úvěrech titulu 4. |
18.300 |
90 |
||
2 |
Automobily |
- |
- |
500.000 |
- |
11.000 |
- |
489.000 |
- |
Nedošlo k zamýšlenému zřízení správkárny automobilů. |
11.000 |
- |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
4 |
3 |
Elektrisace státu |
- |
- |
8,000.000 |
- |
7,955.585 |
40 |
44.414 |
60 |
Z povoleného úvěru 8,000.000 Kč bylo použita částky 7,750.000 Kč ve smyslu § 2 zákona ze dne 22. července 1919, čís. 438 Sb. z. a n., na vklady v těchto společnostech: 1. Středočeské elektrárny, spol. s r. o. v Karlíně. 2. Elektrárenský svaz středolabských okresů, spol. s r. o. v Kolíně. 3. Západočeský elektrárenský svaz, spol. s r. o. v Plzni. 4. Elektrizitätsverband der nördlichen Böhmerwaldbezirke, G. m. b. H. v Tachově. 5. Jihočeské elektrárny akc. spol. v Čes. Budějovicích. 6. Moravsko-slezské elektrárny, akc. spol. v.Moravské Ostravě. 7. Severomoravské elektrárny, akc. spol. ve Šternberku. 8. Středoslovenská elektrárna, úč. spol. v Báňské Bystřici. |
7,955.585 |
40 |
Titul 4. (úhrn) |
194.584 |
82 |
8,694.900 |
- |
8,176.047 |
08 |
518.852 |
92 |
7,984.886 |
30 |
||||
5 |
Státní služba stavební: |
|||||||||||||
1 |
Státní služba stavební v jednotlivých zemích: |
|||||||||||||
řádné |
3,347.792 |
28 |
2,777.408 |
- |
3,461.551 |
35 |
684.143 |
35 |
Překročení úvěru na Slovensku a na Moravě. Na Slovensku nebylo pro neurovnané a neznámé poměry správného rozpočtového podkladu a proto byla rozpočtena pouze částka paušální. Na Moravě vysvětluje se překročení hlavně zvýšenou potřebou na položce "Služební šat sluhů a nižších výkonných orgánů" v důsledku výnosu ministerstva veřejných prací ze dne 10. června 1919, čís. 8279/XIV., kterým bylo povoleno, aby cestářům a pomocným silám státní stavební služby byla opatřena služební obuv. Překročení u tohoto paragrafu bylo by daleko větší, kdyby se nesnížilo o úspory, jichž bylo docíleno v úvěrech normálního rozpočtu v Čechách a ve Slezsku, dále v úvěrech preliminovaných zákonem ze dne 18. prosince 1919, čís. 670 Sb. z. a n., v dodatku k rozpočtu. V obou jmenovaných zemích se úvěr u tohoto paragrafu nevyčerpal, ačkoliv se z úspor kryla překročení některých jiných úvěrových položek, tak v obou zemích větší překročení u "cestovného a stravného", v Čechách pak ještě u "úředních paušálů". Úspory vznikly: v Čechách hlavně při položce "Osobní požitky" z té příčiny, že aktivitní požitky několika stavebních úředníků, pověřených stálým dohledem na novostavby státních budov, byly nahrazeny této úvěrové položce z příslušného úvěru pro novostavby, a dále při položce "Služební šat sluhů", ve Slezsku pak rovněž u osobních požitků, poněvadž obsazením Těšína Poláky odpadla výplata požitků zaměstnanců stavební správy okresního hejtmanství v Těšíně. Úvěru preliminovaného ve zmíněném dodatku k rozpočtu částkou 82.000 Kč nebylo vůbec použito, poněvadž řádné úvěry pro osobní požitky stačily na úhradu nákladů spojených s provedením zákonů o úpravě platových poměrů různých kategorií státních zaměstnanců a dodatečně povolený úvěr pro Podkarpatskou Rus byl jen z části spotřebován. V důsledku těchto úspor snížil se nepříznivý výsledek za vykázanou částku 684.14335 K. |
162.928 |
59 |
|||
mimořádné |
- |
- |
54.531 |
- |
- |
- |
54.531 |
- |
Úvěr byl preliminován v rozpočtovém dodatku finančního zákona ze dne 27. června 1919, čís. 433 Sb. z. a n., na úhradu nákladu vzniklého zařazením cestmistrů do kategorie úředníků (zákon z 28. května 1919, čís. 307 Sb. z. a n.). Dodatečný tento úvěr zůstal nedotčen, "poněvadž na krytí nákladu právě zmíněného stačil řádný úvěr u osobních požitků tohoto paragrafu. |
- |
- |
|||
§ 1. (dohromady) |
3,347.792 |
28 |
2,831.939 |
- |
3,461.551 |
35 |
629.612 |
35 |
162.928 |
59 |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
5 |
2 |
Rozličná vydání: |
|||||||||||
mimořádné |
- |
- |
100.000 |
- |
- |
- |
100.000 |
- |
Úvěr byl preliminován pro Podkarpatskou Rus zákonem z 18. prosince 1919, čís. 670 Sb. z. a n., v dodatku k státnímu rozpočtu. Úvěru nebylo použito, poněvadž se nemohla státní stavební služba v roce 1919 v tomto území, jež z velké části bylo ještě v rukou Rumunů, řádně rozvinouti. |
- |
- |
|||
Titul 5. (úhrn) |
3,347.792 |
28 |
2,931.939 |
- |
3,461.551 |
35 |
529.612 |
35 |
162.928 |
59 |
||||
6 |
Stavba silniční a mostní: |
|||||||||||||
1 |
Stavba silnic a mostů v jednotlivých zemích: |
|||||||||||||
řádné |
12,785.521 |
33 |
8,880.494 |
- |
15,014.356 |
78 |
6,133.862 |
78 |
Na nepříznivém výsledku mají podíl všecky země, vyjma Slezsko, kde sice nastalo také překročení u více položek, jež bylo možno však uhraditi nevyčerpáním úvěru u ostatních položek, a zbytkem u docílených úspor v částce 55.068 K 40 h ještě snížiti celkové překročení na vykázanou částku 6,133.862 K 78 h. Rozpočtený úvěr byl překročen největší měrou na Slovensku a na Moravě, pak v Podkarpatské Rusi a v Čechách. Pro Podkarpatskou Rus a Slovensko byl rozpočten pouze úvěr paušální, poněvadž pro tyto země nebylo náležitého rozpočtového podkladu. Na Slovensku byla přivoděna větší potřeba zejména též nepřátelským vpádem z Maďarska. Překročení preliminovaných úvěrů na Moravě odůvodňuje se povšechně zanedbaným stavem vozovky a veškerých objektů během války, zvýšením mezd dělníků a cen materiálu, opatřením nového náčiní a prováděním prací za účelem čelení nezaměstnanosti. Větší potřeba v Čechách jest odůvodněna hlavně změnou dosavadního správního období pro státní hospodaření (od 1. července do konce června) počínaje 1. lednem 1919 a v důsledku toho nastalou nutností poukázati dlužné výdaje z II. pololetí 1918 na vrub roku 1919. |
2,516.012 |
52 |
|||
2 |
Cestovné a stravné vzniklé mimořádnými stavbami silnic a mostů: |
|||||||||||||
mimořádné |
20.824 |
09 |
23.500 |
- |
25.757 |
60 |
2.257 |
60 |
Zvýšené cestovní náklady na Moravě a zejména stálý dozor při stavbě mostů v Želetavě a Místku přivodily překročení u tohoto paragrafu přes to, že v Čechách a ve Slezsku bylo docíleno úspor. |
5.842 |
85 |
|||
3 |
Výdaje za návrhy pro mimořádné stavby silnic a mostů rozpočtem dosud nezajištěných: |
|||||||||||||
mimořádné |
7,000.000 |
30 |
1.200 |
- |
7.009 |
60 |
5.809 |
60 |
Ačkoliv v Čechách a ve Slezsku nebylo úvěrů vůbec použito, přece nastalo u tohoto paragrafu překročení vyplacením honoráře za podrobný projekt přestavby telčské státní silnice na trati "Telč - Mrákotín" na Moravě. |
- |
- |
|||
4 |
Mimořádné stavby silnic a mostů, státní příspěvky na tyto stavby, zřízení dozorčích domků a skladišť pro stavební nářadí, opatření silničních válců, motor. vozidel: |
|||||||||||||
mimořádné *): |
*) Z dodatkového úvěru 27,050.500.K jest započteno při položce Ústředna 18,167.660 K a při položce Morava 8,882.840 K. |
|||||||||||||
Ústředna |
- |
- |
*) 18,167.660 |
- |
- |
- |
18,167.660 |
- |
Ústředna, pol. 1 - 4, Podkarpatská Rus: Mimořádné stavby silnic a mostů, jakož i nouzové stavby povolené zákony ze dne 13. března 1919, čís. 156 Sb. z. a n., a ze dne 23. května 7.919, čís. 319 Sb. z. a n., nebyly provedeny v předpokládaném rozsahu. |
- |
- |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
10 |
6 |
4 |
pol. 1. Čechy: |
2,174.560 |
66 |
37,317.130 |
- |
3,078.501 |
89 |
34,288.628 |
11 |
931.201 |
06 |
|
pol. 2. Morava |
2,120.276 |
49 |
*) 15,279.159 |
- |
3,860.016 |
08 |
11,419.142 |
92 |
1,739.239 |
59 |
||||
pol. 3. Slezsko |
352.945 |
- |
1,000.500 |
- |
977.686 |
80 |
22.813 |
20 |
624.741 |
80 |
||||
pol. 4. Slovensko |
1,470.035 |
21 |
7,500.000 |
- |
4,339.986 |
61 |
3,160.013 |
39 |
2,839.951 |
40 |
||||
Podkarpatská Rus |
- |
- |
250.000 |
- |
- |
- |
250.000 |
- |
- |
- |
||||
§ 4. (úhrn) |
6,118.317 |
36 |
79,514.449 |
- |
12,256.191 |
38 |
67,258.257 |
62 |
6,166.133 |
85 |
||||
Náhrada mimořádných nepreliminovaných příjmů: Čechy |
- |
- |
- |
- |
90 |
- |
||||||||
Titul 6. (úhrn) |
18,931.672 |
38 |
88,419.643 |
- |
27,303.405 |
36 |
90 |
- |
90 |
- |
||||
7 |
Vodní stavby: |
61,116.237 |
64 |
8,687.079 |
22 |
|||||||||
1 |
Vodní stavby v jednotlivých zemích: |
|||||||||||||
řádné |
2,214.678 |
33 |
1,458.903 |
- |
2,230.869 |
56 |
771.366 |
56 |
Překročení úvěru v Čechách a na Slovensku. V Čechách nastala větší potřeba hlavně na položce "Udržování vodních staveb" povolením drahotních přídavků podnikatelské firmě A. Lanna k jednotkovým cenám stavební smlouvy, počínaje měsícem září, dle zásad stanovených ministerstvem veřejných prací a dále hlavně na položkách: "Udržování státních přístavů říčních", "Zřízení a udržování nářadí a náčiní", "Cestné a stravné" v důsledku značného zdražení materiálu, vzestupu cen nářadí a zvýšení cestovních nákladů. Překročení na Slovensku vysvětluje se jednak tím, že při sdělávání rozpočtu nebyl vzat zřetel na říční stavební úřady l. stolice, které po celý rok 1919 vyvíjely činnost, a že pro nedostatek náležitého rozpočtového podkladu musela býti zařazena do rozpočtu pouze částka paušální, jednak také zakoupením přístrojů čs. plnomocníkem ve Vídni pro využití vodních sil a měření v dunajských přístavech poněvadž dřívější přístroje byly Maďary vesměs odvezeny. |
163.919 |
56 |
|||
mimořádné: |
||||||||||||||
2 |
Cestovné a stravné při mimořádných stavbách vodních |
14.967 |
- |
14.200 |
- |
13.528 |
12 |
672 |
88 |
Příznivý výsledek byl přivoděn úsporami v Čechách. Ježto v rozpočtu nebylo na Slovensko pamatováno, avšak na vrub tohoto paragrafu bylo poukazováno, dále že na Moravě a ve Slezsku byl úvěr překročen, snížily se v Čechách docílené úspory na vykázanou částku. |
499 |
40 |
||
3 |
Výdaje za projekty na mimoř. stavby vodní rozpočtem dosud nezajištěné. |
127 |
58 |
400 |
- |
127 |
58 |
272 |
42 |
- |
- |
|||
4 |
Mimořádné stavby vodní, stát. příspěvky na tyto stavby, zřízení skladišť na stavební nářadí: |
|||||||||||||
Ústředna |
4,920.000 |
- |
- |
- |
5,260.000 |
- |
5,260.000 |
- |
Ústředna, pol. 1. - 4., Podkarpatská Rus: Příznivý výsledek, jenž doznal snížení o částku poukázanou Ústřednou na státních příspěvcích v Čechách ku splavnění Vltavy a Labe ve trati Praha - Ústí a ku pokračování v říčních úpravách vůbec, povstal tím, že mimořádné vodní stavby, zejména v Čechách, na Slovensku a Podkarpatské Rusi, nemohly býti rozvinuty v tom rozsahu, jak při sdělání rozpočtu bylo předpokládáno, poněvadž v prvním roce po převratu nebyly poměry těmto stavbám příznivy a v pohraničních tratích a územích na Dunaji a ve východním Slovensku mohlo býti pro bolševické nájezdy jen velmi málo podniknuto. |
340.000 |
- |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
7 |
4 |
pol. 1. Čechy |
617.516 |
50 |
13,770.000 |
- |
739.715 |
29 |
13,030.284 |
71 |
175.768 |
- |
|
pol. 2. Morava |
1,168.143 |
83 |
3,355.000 |
- |
3,000.083 |
51 |
354.916 |
49 |
1,833.017 |
18 |
||||
pol. 3. Slezsko |
337.678 |
35 |
652.670 |
- |
336.910 |
14 |
215.759 |
86 |
- |
- |
||||
pol. 4. Slovensko |
246.612 |
- |
3,000.000 |
- |
504.796 |
22 |
2,495.203 |
78 |
258.184 |
22 |
||||
Podkarpatská Rus |
- |
- |
250.000 |
- |
- |
- |
250.000 |
- |
- |
- |
||||
§ 4. (úhrn) |
7,289.950 |
68 |
21,027670 |
- |
9,841.505 |
16 |
11,186.164 |
84 |
2,606.969 |
40 |
||||
Titul 7. (úhrn) |
9,519.723 |
59 |
22,501.173 |
- |
12,086.030 |
42 |
10,415.142 |
58 |
2,771.388 |
36 |
||||
8 |
Horní úřady: |
|||||||||||||
řádné |
704.241 |
35 |
961.176 |
- |
716.619 |
12 |
244.556 |
88 |
Úspory vznikaly hlavně na Slovensku, kde agenda báňských úřadů pro tehdáž neurovnané poměry nemohla se náležitě rozvinouti a v ústřední službě báňských úřadů. Nepoužity zůstaly u této služby úvěrové položky: "Cestovní výlohy" a "prohlídky dolů k zamezení výbuchu plynů a jiných nebezpečných událostí", protože inspekční oddělení pro nedostatek pracovních sil nemohlo zahájiti činnost dozorčí, dále položky: "Národohospodářská péče o hornictví a podporování všeobecně prospěšných účelů hornických společenstev", "Pro zvláštní vyšetřující komise" a "Další vzdělání horníků a základní výcvik mládeže v hornictví" v důsledku rigorosního postupu při povolování státních podpor a subvencí. |
14.197 |
68 |
|||
mimořádné |
20.000 |
- |
42.000 |
- |
20.000 |
- |
22.000 |
- |
Nedošlo k zamýšlenému rozšíření státní zkušebny uhelného prachu, třaskavin a výbušných plynů v Mostě a nebyl vyčerpán úvěr na zařízení horního hejtmanství v Brně. |
- |
- |
|||
Titul 8. (dohromady) |
724.241 |
35 |
1,003.176 |
- |
736.619 |
12 |
266.556 |
88 |
14.197 |
68 |
||||
9 |
Státní horní a hutní závody: |
|||||||||||||
2 |
Horní a hutní správa: |
|||||||||||||
řádné |
100,272.885 |
95 |
63,021.330 |
- |
102,877.408 |
84 |
39,856.078 |
34 |
Pro preliminování skutečné potřeby u státních báňských závodů na Slovensku nebylo v době sestavení státního rozpočtu dostatečných podkladů a byl požadován vzhledem k rozsahu těchto závodů úvěr daleko nepostačující skutečné potřebě, která ostatně neočekávaně vzrostla stoupnutím cen za provozní hmoty a zvýšením mezd. Kromě toho byly bolševickým vpádem, válečnými operacemi a neurovnanými poměry na Slovensku způsobeny u báňských závodů značné škody, jejichž následek se jeví ve větších výdajích. Ale také u báňských a hutních závodů, v Čechách mimo Jáchymov, vykazují takřka všechny rozpočtové položky značné překročení, jednak následkem mnohem větší výroby, než jak byla očekávána, jednak velmi značným zdražením veškerých provozních potřeb, hlavně surovin, zvýšením dopravních sazeb, jakož i zvýšením požitků zaměstnanců as mezd dělnictva. |
3,457.312 |
64 |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
9 |
mimořádné: |
||||||||||||
2 |
Novostavby a zakoupení pozemků: |
|||||||||||||
pol. 1. Most |
2,843.820 |
27 |
2,990.000 |
- |
2,843.820 |
27 |
146.179 |
73 |
- |
- |
||||
pol. 2. Příbram |
- |
- |
205.000 |
- |
235.318 |
11 |
205.000 |
- |
- |
- |
||||
pol. 3. Jáchymov |
235.318 |
11 |
240.000 |
- |
3,383.218 |
64 |
4.681 |
89 |
- |
- |
||||
pol. 4. Slovensko |
1,204.311 |
64 |
7,120.000 |
- |
90.000 |
- |
3,763.781 |
36 |
Na Slovensku nedošlo následkem neurovnaných poměrů a válečného stavu k zamýšleným novostavbám. |
2,178.907 |
- |
|||
Podkarpatská Rus |
90.000 |
- |
- |
- |
90.000 |
- |
90.000 |
- |
V Podkarpatské Rusi jeví se překročení, poněvadž na zakoupení pozemků k dolování v Dolze nebylo v rozpočtu pamatováno a koupě tato realisována byla civilní správou Podkarpatské Rusi bez schválení ústředních úřadů. |
- |
- |
|||
§ 2. (úhrn) |
4,373.450 |
02 |
10,555.000 |
- |
6,552.357 |
02 |
4,002.642 |
98 |
2,178.907 |
- |
||||
3 |
Jiná mimořádná vydání: |
|||||||||||||
pol. 1. Na kutání a poplatky z kutišť, dále k získání horních oprávnění |
611.761 |
50 |
806.000 |
- |
611.761 |
50 |
194.238 |
50 |
- |
- |
||||
pol. 2. Sanační příspěvky bratrské pokladně v Příbrami |
648.017 |
- |
1,026.573 |
- |
648.017 |
- |
378.556 |
- |
- |
- |
||||
Sanační příspěvky bratrským pokladnám na Slovensku |
1,002.877 |
68 |
- |
- |
1,002.877 |
68 |
1,002.877 |
68 |
Na zaplacení sanačního příspěvku bratrským pokladnám na Slovensku nebylo v rozpočtu pamatováno, poněvadž stav těchto pokladen nebyl znám. |
- |
- |
|||
§ 3. (úhrn) |
2,262.656 |
18 |
1,832.573 |
- |
2,262.656 |
18 |
430.083 |
18 |
- |
- |
||||
Titul 9. (úhrn) |
106,908.992 |
15 |
75,408.903 |
- |
111,692.421 |
54 |
36,283.518 |
54 |
5,636.219 |
64 |
||||
10 |
Správa státních budov: |
|||||||||||||
řádné |
3,011.036 |
34 |
4,023.750 |
- |
3,805.093 |
80 |
218.653 |
20 |
Přes větší potřebu a překročení úvěru, povoleného pro správu státních budov na Slovensku, byl výsledek příznivější, a to hlavně z toho důvodu, že řádné opravy státních budov nemohly býti následkem stagnace ve stavebním průmyslu prováděny v takovém rozsahu, jak bylo vzhledem ke špatnému stavu budov zapotřebí a jak bylo při sestavování rozpočtu na provedení rozsáhlejších oprav pamatováno. |
875.241 |
65 |
|||
mimořádné |
11,015.165 |
36 |
13,020.000 |
- |
13,576.669 |
71 |
556.669 |
71 |
Výsledek nepříznivější přes úspory, docílené při položkách "Mimořádné opravy" a "Vnitřní zařízení ústředních úřadů", hlavně následkem větší spotřeby u pot. "Úprava budov pro nově zřízené úřady v Praze a v Brně" a sice specielně na nutné a neodkladné adaptace pražského hradu, které musily býti provedeny za tím účelem, aby rozsáhlých místností hradních mohlo býti použito, jednak jako sídlo hlavy státu, jednak k umístění některých ústředních úřadů. |
2,589.389 |
89 |
|||
Titul 10. (dohromady) |
14,026.201 |
70 |
17,043.750 |
- |
17,381.766 |
51 |
338.016 |
51 |
3,464.631 |
54 |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
11 |
Pozemní stavby: |
||||||||||||
mimořádné: |
||||||||||||||
1 |
Úvěr pro záležitosti ústřední |
335.234 |
88 |
1,000.000 |
- |
336.176 |
91 |
663.823 |
09 |
Pro nerozřešené otázky kompetence jednotlivých úřadů ústředních nebylo možno ještě pracovati na plánech a projektech nových staveb |
942 |
03 |
||
2 |
Válečné příplatky a jiné náhrady |
1,952.226 |
77 |
3,200.000 |
- |
2,311.754 |
64 |
888.245 |
36 |
Jednání a přiznání těchto příplatků a náhrad byla v roce 1919 jen z části ukončena. |
359.527 |
87 |
||
3 |
Úvěr pro přípravy k definitivnímu umístění nových ústředních úřadů a parlamentu |
93.141 |
62 |
2,000.000 |
- |
295.863 |
62 |
1,704.136 |
38 |
Otázku umístění ústředních úřadů nebylo možno v roce 1919 z důvodu, u § 1 uvedeného, konečně rozhodnouti. |
202.913 |
44 |
||
4 |
Úvěr pro stavby nedokončené |
841.291 |
22 |
3,000.000 |
- |
1,086.204 |
66 |
1,913.795 |
1,34 |
Předsevzatá organisace vojenská a neurovnané poměry poválečné znemožnily provedení novostaveb vojenských budov. |
244.913 |
44 |
||
5 |
Čechy: |
|||||||||||||
pol. 1. Vnitro |
456.111 |
10 |
1,978.637 |
- |
468.912 |
40 |
1,509.724 |
60 |
Kromě vyplacených umořovacích splátek nebylo k provádění mnohých staveb do rozpočtu pojatých v roce 1919 buď vůbec přikročeno, nebo jen z části a stavby započaté nemohly býti z důvodů poválečnými poměry zaviněných s předpokládaným urychlením prováděny. Větších úspor bylo tímto způsobem docíleno zvláště v oboru staveb ministerstva školství a Národní osvěty, kdežto obor ministerstva pošt a telegrafů následkem zakoupení kláštera "Sacre coeur" pro umístění tohoto ministerstva vykazuje větší potřebu, poněvadž na tento výdaj nebylo ještě v rozpočtu pamatováno. Nemohlo býti započato se zamýšlenými stavbami úředních budov pro okresní správy politické a pro policejní komisařství, odsunuto bylo dále zřízení Národní opery v Praze a přestavba Stavovského divadla i stavba Moderní galerie; nebyly dokončeny přípravné práce pro stavbu filosofické a právnické fakulty české university v Praze, nedošlo k zakoupení staveb pro českou techniku v Praze, odsunuty byly preliminované novostavby středních škol a přípravných prací pro stavby budov poštovních. Také provedení zamýšlených a v rozpočtu povolených novostaveb budov soudních musilo býti následkem stagnace v průmyslu stavebním odsunuto. |
12.801 |
30 |
|||
pol. 2. Školství a Národní osvěta. |
2,646.432 |
67 |
11,330.382 |
- |
4,096.973 |
41 |
7,233.408 |
59 |
Viz pol. 1. |
1,520.053 |
52 |
|||
pol. 3. Finance |
99.460 |
- |
11,330.382 |
- |
99.400 |
41 |
4.549 |
93 |
- |
- |
||||
pol. 4. Pošty, telegrafy a telefony |
94.100 |
29 |
103.950 |
- |
4,387.492 |
07 |
3,889.366 |
42 |
4,298.221 |
13 |
||||
pol. 5. Zemědělství |
27.816 |
65 |
27.817 |
- |
27.816 |
65 |
- |
35 |
- |
- |
||||
pol. 6. Spravedlnost |
27.816 |
40 |
27.817 |
- |
1,118.916 |
65 |
4,195.898 |
18 |
223.358 |
86 |
||||
§ 5. (úhrn) |
4,235.409 |
37 |
19,253-727 |
- |
10,199.511 |
77 |
9,054.215 |
23 |
6,049.545 |
81 |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
11 |
6 |
Morava: |
- |
- |
700.000 |
- |
- |
- |
700.000 |
- |
Výsledek příznivý z těchže důvodů povšechných jako u § 5 přes to, že úvěr povolený na stavby ministerstva škol. a Nár. osvěty byl překročen urychlením postupu staveb pro umístění Masarykovy university v Brně, jakož i adaptací budov získaných pro vysokou školu zvěrolékařskou v Brně, ačkoliv rozpočtené novostavby středních škol byly odsunuty. Mimo to nebyla dokončena stavba úřední budovy pro okresní správu politickou v Třebíči a odsunuty projektované novostavby ve Val. Meziříčí a ve Vyškově. Také novostavby poštovních a soudních budov musily býti odloženy |
- |
- |
pol. 1. Vnitro |
154.447 |
14 |
1,094.645 |
- |
367.447 |
91 |
727.197 |
09 |
Viz předcházející odůvodnění. |
13.312 |
28 |
|||
pol. 2. školství a Národní osvěta. |
1,531.777 |
45 |
1,556.293 |
- |
1,914.295 |
26 |
358.002 |
26 |
383.841 |
40 |
||||
pol. 3. Finance |
104.525 |
08 |
104.510 |
- |
127.025 |
08 |
22.515 |
08 |
22.500 |
- |
||||
pol. 4. Pošty, telegrafy a telefony. |
84 |
40 |
1,300.000 |
- |
- |
- |
1,300.000 |
- |
- |
- |
||||
pol. 5. Zemědělství |
223 |
93 |
20.000 |
- |
223 |
93 |
19.776 |
07 |
- |
- |
||||
pol. 6. Spravedlnost |
563.075 |
- |
2,405.431 |
- |
540.557 |
45 |
1,864.873 |
55 |
19.239 |
32 |
||||
§ 6. (úhrn) |
2,554.133 |
61 |
7,180.879 |
- |
2,949.549 |
63 |
4,231.329 |
37 |
438.893 |
- |
||||
7 |
Slezsko: |
|||||||||||||
pol. 1. Vnitro |
668 |
44 |
800.000 |
- |
668 |
44 |
799.331 |
56 |
Viz povšechné důvody uvedené u § 5. Značných úspor bylo docíleno hlavně odsunutím novostaveb pro politické úřady v Mor. Ostravě, dále české střední školy a poštovní budovy v Opavě. Také s projektovanou stavbou úřední budovy soudní v Bohumíně bylo pouze započalo |
- |
- |
|||
pol. 2. školství a Národní osvěta. |
25.193 |
82 |
325.194 |
- |
25.193 |
82 |
300.000 |
18 |
- |
- |
||||
pol. 3. Finance |
30.142 |
10 |
30.143 |
- |
30.142 |
10 |
- |
90 |
- |
- |
||||
pol. 4. Pošty, telegrafy a telefony. |
107.265 |
69 |
427.419 |
- |
107.265 |
69 |
320.153 |
31 |
- |
- |
||||
pol. 5. Spravedlnost |
173.345 |
06 |
400.000 |
- |
177.151. |
76 |
222.848 |
24 |
6.332 |
78 |
||||
§ 7. (úhrn) |
336.615 |
11 |
1,982.756 |
- |
340.421 |
81 |
1,642.334 |
19 |
6.332 |
78 |
||||
8 |
Správa tabákových továren |
68.790 |
- |
900.000 |
- |
68.790 |
- |
831.210 |
- |
S přístavbou tabákové továrny v Hodoníně bylo teprve koncem roku započato a pouze malá část stavebního nákladu byla zaplacena. |
- |
- |
||
9 |
Solnice (skladiště) |
- |
- |
136.000 |
- |
- |
- |
136.000 |
- |
Se stavbou skladiště soli nebylo v roce 1919 započato. |
- |
- |
||
10 |
Slovensko: |
|||||||||||||
Vnitro |
240.064 |
68 |
- |
- |
240.064 |
68 |
240.064 |
68 |
Hlavně úspory v oboru staveb ministerstva školství a Národní osvěty pro neurovnané poměry a válečný stav v některých župách. Překročení nastalé v oboru ministerstva vnitra přivoděno bylo zakoupením budovy (Kačerův dvorec) pro zřízení školy státní policie, na kterýžto výdaj nebylo v rozpočtu pamatováno, větší pak potřeba v oboru staveb min. veř. prací nákladem na nezbytné provedení provisorních staveb pro umístění nově zřízených úřadů v Bratislavě, a v oboru ministerstva zdrav. a těl. výchovy následkem jednak nutných přístaveb ve státních lázních a státním hotelu na Štrbském Plesu, jednak stavby státní nemocnice v Košicích. |
- |
- |
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
20 |
11 |
10 |
pol. 1. školství a Národní osvěta. |
678.508 |
52 |
5,938.000 |
- |
678.508 |
52 |
5,259.491 |
48 |
Viz předcházející odůvodnění. |
- |
- |
pol. 2. Spravedlnost |
- |
- |
600.000 |
- |
- |
- |
600.000 |
- |
- |
- |
||||
pol. 3. Veřejné práce |
3,748.521 |
25 |
3,250.000 |
- |
3,749.266 |
10 |
499.266 |
10 |
155.170 |
10 |
||||
pol. 4. Zdravotnictví a tělesná výchova |
1,462.233 |
92 |
1,000.000 |
- |
1,454.995 |
92 |
454.99,5 |
92 |
155.170 |
10 |
||||
§ 10. (úhrn) |
6,129.328 |
97 |
10,788.000 |
- |
6,122.835 |
22 |
4,665.164 |
78 |
155.914 |
35 |
||||
11 |
Podkarpatská Rus |
57.000 |
- |
400.000 |
- |
57.000 |
- |
343.000 |
- |
Pro neurovnané poměry v Podk. Rusi nebylo započato s projektovanými stavbami. |
- |
- |
||
Titul 11. (úhrn) |
16,603.171 |
55 |
49,841.362 |
- |
23,768.108 |
26 |
26,073.253 |
74 |
7,458.791 |
28 |
||||
12 |
Ředitelství pro stavbu vodních cest: |
|||||||||||||
1 |
Čechy: |
|||||||||||||
řádné |
1,035.507 |
78 |
1,232,488 |
- |
1,043.171 |
84 |
189.316 |
16 |
Stavební činnost nemohla býti pro nepříznivé poměry stavební, a to pro nedostatek materiálu a hmot pomocných, pro nedostatek vagonů, potahů a nepatrnou výkonnost dělnictva rozvinuta v takové míře, jak bylo při sestavování rozpočtu předpokládáno. Z těchto důvodů jeví se při mimořádném úvěru na pokračování staveb v Čechách již rozdělaných úspora okrouhle 50%, kdežto u nově projektovaných staveb dosahuje úspora více než 90%. Pro stavební obtíže nemohly zadané nové stavby v Čechách (Černožice, Opatovice, Kladruby, Borek) býti započaty, jiné nemohly býti ani zadány (Rosice, Selčánky). Na Moravě nedošlo rovněž k zadání projektovaných staveb a byly provedeny jen neodkladné menší práce stavební při údolní přehradě na Bystřičce. Se stavebními pracemi v překladišti v Bratislavě nebylo možno započíti pro válečný stav v Maďarsku, který trval po dobu stavební saisony, a dotyčného úvěru nebylo proto použito. |
16.431 |
85 |
|||
mimořádné |
7,461.793 |
24 |
17,415.000 |
- |
7,643.949 |
41 |
9,771.050 |
59 |
Viz § 1, "Řádné výdaje". |
182.156 |
17 |
|||
§ 1. (dohromady) |
8,497.801 |
02 |
18,647.488 |
- |
8,687.121 |
25 |
9,960 366 |
75 |
198.588 |
02 |
||||
2 |
Morava: |
|||||||||||||
řádné |
13.126 |
48 |
74.000 |
- |
13.126 |
48 |
60.873 |
52 |
Viz § 1 "Řádné výdaje". |
- |
- |
|||
mimořádné |
93.547 |
92 |
3,010.000 |
- |
93.547 |
92 |
2,916.452 |
08 |
- |
- |
||||
§ 2. (dohromady) |
106.674 |
40 |
3,084.000 |
- |
106.674 |
40 |
2,977.325 |
60 |
- |
- |
||||
3 |
Bratislava: |
|||||||||||||
mimořádné |
19.851 |
03 |
1,200.000 |
- |
19.851 |
03 |
1,180.148 |
97 |
Viz § 1 "Řádné výdaje" |
- |
- |
|||
Titul 12. (úhrn) |
8,623.826 |
45 |
22,931.488 |
- |
8,813.646 |
68 |
14,117.841 |
32 |
198.588 |
02 |
||||
Kapitola 20. (úhrn) |
185,649.812 |
05 |
298,001.071 |
- |
222,614.198 |
84 |
75,386.872 |
16 |
38,815.927 |
82 |