44. § 28 včetně poznámky č. 10)
zní:
(1) Provozovatel musí každoročně do
dvou měsíců po uplynutí kalendářního
roku předložit příslušnému
finančnímu úřadu4a) vyúčtování
z provozování kursových sázek za předchozí
kalendářní rok. Provozovatelé se sídlem
na území hlavního města Prahy předkládají
vyúčtování Finančnímu
úřadu pro Prahu 1 a provozovatelé se sídlem
na území města Brna Finančnímu
úřadu Brno I.
(2) Ve vyúčtování podle odstavce 1
se uvádějí údaje o příjmech
ze sázkových her, jimiž jsou vsazené
částky, o výhrách vyplacených
hráčům, o nákladech souvisejících
s provozem hry, o propočtu správního poplatku,4)
o odvodech na státní dozor a propočtu odvodu
na veřejně prospěšné účely
podle § 4 odst. 2. Procesní postupy spojené
s tímto vyúčtováním se řídí
zvláštním předpisem.10)
(3) Vyúčtování podle odstavce 2 předkládá
provozovatel též do dvou měsíců
po uplynutí měsíce, ve kterém ukončil
provozování kursových sázek.
___________________
10) Zákon č. 337/1992 Sb., o správě
daní a poplatků, ve znění pozdějších
předpisů.".
45. § 29 zní:
Odvod na státní dozor hradí provozovatel
a činí 1 % z příjmu ze sázkových
her sníženého o vyplacené výhry
a je splatný čtvrtletně, do konce měsíce
následujícího po uplynutí kalendářního
čtvrtletí na účet příslušného
finančního úřadu. Provozovatelé
se sídlem na území hlavního města
Prahy platí tento odvod na účet Finančního
úřadu pro Prahu 1 a provozovatelé se sídlem
na území města Brna na účet
Finančního úřadu Brno I. Odvod na
státní dozor je příjmem státního
rozpočtu.".
46. § 30 se vypouští.
47. § 32 zní:
(1) Povolení k provozování sázek podle
§ 2 písm. i) vydává na žádost
pouze ministerstvo, nejdéle na dobu deseti let.
(2) V povolení ministerstvo stanoví podrobné
podmínky provozu her v kasinu a zároveň,
po posouzení souladu s tímto zákonem a jinými
právními předpisy, schválí
žadatelem předložený herní plán,
návštěvní řád a druhy
sázkových her provozovaných v kasinu.
(3) Podmínkou pro vydání povolení
je, aby žadatel ministerstvu prokázal, že výše
jeho základního jmění v souladu s
§ 4 odst. 8 činí alespoň 30 000 000
Kč, a že složil jistotu podle § 4b odst.
1 písm. e). Základní jmění
právnické osoby nesmí být sníženo
pod minimální výši po celou dobu platnosti
povolení.
(4) Provozovatel je povinen požádat ministerstvo o
schválení změn v herním plánu,
návštěvním řádu nebo druzích
sázkových her provozovaných v kasinu nejpozději
30 dnů před jejich provedením.".
48. § 33 včetně nadpisu a poznámky č.
11) zní:
Jinou herní měnu než českou povoluje
ministerstvo. Obchodování s cizí měnou
a směnárenská činnost uskutečňované
v rámci provozování sázkových
her podle § 2 písm. i) se řídí
zvláštními předpisy.11)
___________________
11) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském
podnikání (živnostenský zákon),
ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 219/1995 Sb., devizový zákon.
Opatření České národní
banky č. 227/1996 Sb., kterým se stanoví
podmínky pro provádění některých
obchodů s devizovými hodnotami pro devizová
místa včetně postupu pro nakládání
s padělanými nebo pozměněnými
peněžními prostředky.".
-
§ 34 zní:
Veškeré účetní případy8)
uskutečňované v souvislosti s provozem sázkových
her v kasinu musí být účtovány
odděleně od jiného podnikání
provozovatele, přičemž náklady a výnosy
související s provozem sázkových her
jsou součástí hospodářského
výsledku provozovatele za účetní období.".
50. § 35 zní:
(1) Ke hře v kasinu se používají hodnotové
žetony. Nominální hodnoty, rozměry,
hmotnost, materiál, vzhled a další náležitosti
hodnotových žetonů schvaluje ministerstvo.
Provozovatel je povinen předložit schválené
vzory hodnotových žetonů před zahájením
provozu kasina orgánu státního dozoru.
(2) Každé kasino používá speciálně
označené hodnotové žetony. Stejně
označené hodnotové žetony se mohou užívat
pouze v kasinech provozovaných jedním provozovatelem.
Hodnotové žetony obsahují vyznačení
hodnoty a oficiální zkratku herní měny.
(3) Hodnotové žetony nakupují hráči
v pokladně kasina, popřípadě u hracího
stolu. Výhradně v pokladně kasina jsou hráčům
vypláceny výhry, a to proti předloženým
hodnotovým žetonům.
(4) Pro hru ruleta se používají též
hrací žetony. Při ukončení hry
u stolu vymění obsluha hracího stolu hráči
žetony za hodnotové žetony.
(5) Provozovatel je povinen vést řádnou evidenci
všech žetonů.
(6) Je nepřípustné používat hodnotové
žetony na úhradu jakýchkoli závazků,
které nevznikly ze hry.
(7) Vynášení hodnotových žetonů
z kasina je nepřípustné. O nevrácených
nebo ztracených hodnotových žetonech sepíše
vedení kasina protokol, a to v den, kdy tuto skutečnost
zjistí. Kopie protokolů sepsaných v kalendářním
měsíci předá vedení kasina
do sedmi kalendářních dnů po uplynutí
příslušného měsíce orgánu
státního dozoru.".
51. § 36 zní:
(1) Návštěvníci jsou povinni při
vstupu do kasina předložit doklad prokazující
jejich totožnost. Do kasina nesmí být vpuštěn
ten, kdo nedovršil 18 let věku a ten, kdo v souladu
s návštěvním řádem nemá
přístup do kasina.
(2) Kasino vede denní jmennou evidenci návštěvníků.
Evidence obsahuje údaje o jménu, příjmení,
datu narození a rodném číslu, bydlišti,
u cizích státních občanů též
číslo cestovního dokladu a státní
příslušnost.".
52. § 37 zní:
Kasino musí být vybaveno zabezpečovacím
zařízením a monitorovacím zařízením.
Monitorovacím zařízením musí
být obrazově a zvukově zaznamenán
celý průběh všech provozovaných
her, dále pak práce přípravné
(výdej žetonů) a závěrečné
(uzavírání stolů, počítání
žetonů a hotovosti). Provozovatel je povinen uchovávat
po dobu 90 kalendářních dnů záznamy
pořízené monitorovacím zařízením
a pracovníkům státního dozoru umožnit
přístup k těmto záznamům včetně
jejich zapůjčení mimo prostor kasina. Monitorování
musí být prováděno v nezpomaleném
a nepřerušovaném záznamu. Bližší
podmínky pro monitorování a uchovávání
záznamů stanoví ministerstvo právním
předpisem.".
53. § 39 zní:
Pro provozování sázkových her v kasinu
platí ustanovení § 28 a 29 obdobě.".
54. Část pátá včetně
nadpisu se vypouští.
55. § 43 zní:
(1) Orgán, který loterii nebo jinou podobnou hru
povolil, zruší povolení, jestliže nastanou
nebo dodatečně vyjdou najevo okolnosti, pro které
by nebylo možné loterii nebo jinou podobnou hru povolit
nebo se ukáže dodatečně, že údaje,
na jejichž podkladě bylo povolení vydáno,
jsou klamné.
(2) Orgán, který provozování výherního hracího přístroje povolil, zruší povolení na všechny výherní hrací přístroje provozovatele v obci, jestliže provozovatel porušuje své povinnosti tím, že
a) umožnil zúčastnit se hry osobám mladším 18 let;
b) provozuje nepovolený výherní hrací přístroj;
c) výherní hrací přístroj neodpovídá svým technickým provedením ustanovení § 17 odst. 3 až 6;
přitom nerozhoduje, zda k porušení povinnosti
došlo pouze u jediného provozovaného výherního
hracího přístroje. Povolující
orgán může vydat další povolení
tomuto provozovateli nejdříve po uplynutí
tří let.
(3) Orgán, který loterii nebo jinou podobnou hru
povolil, může povolení zrušit, popřípadě
provozování dočasně zastavit, není-li
splněna některá z podmínek uložených
v povolení nebo nedodržují-li se předpisy
o provozování loterií a jiných podobných
her.
(4) Dočasně zastavit provozování loterie
nebo jiné podobné hry podle odstavce 3 lze nejdéle
na dobu 30 kalendářních dnů. Pokud
provozovatel nemůže ze závažných
důvodů odstranit závady, pro které
povolující orgán provozování
hry dočasně zastavil, může být
tato lhůta prodloužena maximálně o dalších
30 dnů. Při dočasném zastavení
provozu je povolující orgán, a u her povolovaných
ministerstvem též finanční úřad,
který vykonává státní dozor
nad provozováním sázkových her v příslušné
provozovně, oprávněn zapečetit výherní
hrací přístroje, případně
jiná herní zařízení. Finanční
úřad je povinen o zapečetění
výherního hracího přístroje,
případně jiného herního zařízení,
neprodleně písemně vyrozumět povolující
orgán. Dočasné zastavení provozu loterie
nebo jiné podobné hry nevylučuje souběžné
uložení pokuty podle § 48. Pokud provozovatel
neodstraní závady ve lhůtách uvedených
v tomto odstavci, povolující orgán povolení
zruší.
(5) Orgán, který loterii nebo jinou podobnou hru povolil, může
a) v povolení stanovit bližší podmínky, vyžaduje-li to řádné provozování loterie nebo jiné podobné hry,
b) již vydané povolení doplnit nebo změnit,
vyžaduje-li to řádné provozování
loterie nebo jiné podobné hry nebo veřejný
zájem.
(6) Orgán, který loterii nebo jinou podobnou hru
povolil, nesmí v povolení podle odstavce 5 písm.
a) a b) stanovit přísnější podmínky
pro provozování loterií a jiných podobných
her než stanoví tento zákon.
(7) Loterie a jiné podobné hry, které nezaručují
všem účastníkům hry rovné
podmínky, nebo hry, které nesplňují
všechny podmínky tohoto zákona, nelze povolit.".
56. § 44 se vypouští.
57. § 45 odst. 2 zní:
"(2) Povolení nelze převést na jinou
osobu.".
58. § 46 včetně nadpisu zní:
§ 46
(1) Státní dozor nad dodržováním tohoto zákona provozovateli loterií a jiných podobných her vykonávají:
a) obce v případech, kdy vydávají povolení k provozování loterií a jiných podobných her,
b) okresní úřady v případech, kdy vydávají povolení k provozování loterií a jiných podobných her,
c) příslušné finanční úřady4a) a finanční úřady, v jejichž územním obvodu se nacházejí jednotlivé provozovny, v případech, kdy povolení k provozování loterií a jiných podobných her vydává ministerstvo. V případech, kdy provozování loterií a jiných podobných her povoluje ministerstvo a sídlo provozovatele nebo jeho provozovna se nachází na územní hlavního města Prahy, vykonává státní dozor Finanční úřad pro Prahu 1. Je-li sídlo provozovatele nebo jeho provozovna na území města Brna, vykonává státní dozor Finanční úřad Brno I,
d) ministerstvo.
(2) U výherních hracích přístrojů
povolovaných obcemi, popřípadě okresními
úřady, mohou vykonávat státní
dozor nad dodržováním tohoto zákona
též finanční úřady uvedené
v odstavci 1 písm. c). Finanční úřad
sepíše o výsledku kontroly protokol a předá
jej k dalšímu opatření povolujícímu
orgánu a provozovateli. Případnou pokutu
ukládá a vymáhá povolující
orgán, který o přijatém opatření
(uložení pokuty) vyrozumí finanční
úřad, který prováděl státní
dozor.
(3) Je-li součástí výkonu státního
dozoru na provozování výherních hracích
přístrojů i technická kontrola (kontrola
dodržování podmínek uvedených
v osvědčení o prvozuschopnosti výherního
hracího přístroje), je orgán provádějící
státní dozor povinen přizvat pověřenou
autorizovanou osobu.7)".
59. Za § 46 se vkládají nové §
46a a 46b, které znějí:
"§ 46a
(1) Před povolujícím orgánem a orgánem
státního dozoru se jedná v jazyce českém.
Veškerá písemná podání
se předkládají v češtině
a listinné důkazy, pokud nejsou v češtině,
musí být opatřeny úředním
překladem. Povolující orgán a orgán
státního dozoru může při ústním
jednání připustit tlumočníka
zapsaného v seznamu tlumočníků, pokud
si jej na své náklady obstará osoba jednající
s těmito orgány.
(2) Občané České republiky příslušející
k národnostním a etnickým menšinám
mohou jednat před povolujícím orgánem
a orgánem státního dozoru ve svém
jazyce, musí si však obstarat tlumočníka
zapsaného v seznamu tlumočníků. Náklady
na tohoto tlumočníka nese orgán, před
nímž se jedná.
§ 46b
(1) Provozovatel, osoby, které jsou k němu v pracovněprávním
nebo obdobném poměru, zaměstnanci orgánu
státního dozoru, ministerstva nebo jiného
správního orgánu jsou povinni zachovávat
mlčenlivost o sázejících a jejich
účasti na hře, včetně jejich
výhry či prohry.
(2) Povinnost zachovávat mlčenlivost se nevztahuje
na případy, kdy sázející zprostí
osoby uvedené v odstavci 1 povinnosti mlčenlivosti
anebo, mají-li být skutečnosti, jež
jsou předmětem povinnosti mlčenlivosti, sděleny
příslušným orgánům v občanském
soudním řízení, orgánům
činným v trestním řízení
a správcům daně pro účely daňového
řízení.
(3) Za porušení povinnosti zachovávat mlčenlivost
o sázejících a jejich účasti
na hře lze uložit pokutu až do výše
50 000 Kč. Uložením pokuty nejsou dotčena
ustanovení zvláštních předpisů
o náhradě škody.
(4) Pokutu ukládá
a) finanční úřad vykonávající státní dozor, porušil-li povinnost mlčenlivosti provozovatel, osoby, které jsou k provozovateli v pracovněprávním či obdobném poměru,
b) finanční ředitelství nadřízené finančnímu úřadu vykonávajícímu státní dozor, jehož zaměstnanec porušil povinnost zachovávat mlčenlivost,
c) ministerstvo, porušil-li povinnost mlčenlivosti
zaměstnanec finančního ředitelství
nebo ministerstva.
(5) Orgán, který pokutu uložil, ji také
vybírá a vymáhá. Pokuty jsou příjmem
státního rozpočtu.".
60. § 47 včetně poznámky č. 12)
zní:
(1) Orgán, který povolení k provozování
loterie nebo jiné podobné hry vydal, je povinen
ji i kontrolovat. Orgán vykonávající
státní dozor, se může kdykoliv přesvědčit,
zda loterie nebo jiné podobné hry se provozují
za podmínek určených v povolení, a
zda se dodržují příslušné
právní předpisy.
(2) Provozovatel loterie nebo jiné podobné hry je
povinen umožnit povolujícímu orgánu
a orgánu státního dozoru vstup do provozních
(obchodních) místností, předložit
tomuto orgánu účetní doklady, účetní
závěrky, výkazy, doklady a jiné písemnosti
a záznamy na technických nosičích
dat, umožnit kontrolu provozovaných her a technických
zařízení a podat informace o účetních
případech a spolupůsobit při kontrole.
Vyžaduje-li to povaha věci, může povolující
orgán a orgán státního dozoru zajistit
podklady a odebrat je na dobu potřebnou k dořešení
a uzavření případu. O zajištěných
písemnostech či záznamech na technických
nosičích dat vydá provozovateli potvrzení.
(3) Při výkonu státního dozoru se
postupuje podle zvláštního předpisu.12)
___________________
12) Zákon ČNR č. 552/1991 Sb.,
o státní kontrole, ve znění zákona
č. 166/1993 Sb.".
61. § 48 zní:
(1) Pokutu do výše
a) 150 000 Kč uloží obec právnické osobě, která v jejím územním obvodu provozuje loterii, tombolu nebo výherní hrací přístroj bez povolení, které by byla oprávněna tato obec vydat, nebo je provozuje v rozporu s tímto zákonem, herním plánem nebo s podmínkami, které jí byly v povolení uloženy,
b) 300 000 Kč uloží okresní úřad právnické osobě, která v jeho územním obvodu provozuje loterii nebo tombolu bez povolení, které by byl oprávněn tento okresní úřad vydat, nebo je provozuje v rozporu s tímto zákonem, herním plánem nebo s podmínkami, které jí byly v povolení uloženy,
c) 500 000 Kč uloží finanční úřad uvedený v § 46 odst. 1 písm. c) právnické osobě, která bez povolení provozuje loterii, tombolu nebo jinou podobnou hru, které by bylo oprávněno vydat ministerstvo, nebo ji provozuje v rozporu s tímto zákonem, herním plánem nebo s podmínkami, které jí byly v povolení uloženy, popřípadě použije výtěžku z těchto her k jinému než stanovenému účelu,
d) 50 000 Kč uloží orgán státního dozoru právnické osobě, která porušila povinnosti uvedené v § 47 odst. 2,
e) 5 000 Kč uloží orgán státního dozoru tomu, kdo ztratí oprávnění vydané podle § 24. Při nesplnění povinnosti oznámit včas ztrátu se pokuta stanoví v maximální výši,
f) 50 000 Kč uloží orgán státního dozoru fyzické osobě, která je k provozovateli v pracovněprávním, členském nebo obdobném poměru a účastníku kursových sázek a sázkových her v kasinu, pokud jednali v rozporu s tímto zákonem nebo povolením k provozování nebo herním plánem,
g) 50 000 Kč uloží orgán státního
dozoru osobě, která je v povolení k provozování
loterie nebo jiné podobné hry uvedena jako osoba
odpovědná za dodržování zákazu
hry osob mladších 18 let a svoji povinnost hrubě
nebo opakovaně porušila.
(2) Okresní úřad, který obci vydal
podle § 6 odst. 1 písm. b) povolení k provozování
tomboly nebo jí vydal podle § 18 odst. 1 písm.
b) povolení k provozování výherních
hracích přístrojů, je oprávněn
uložit obci pokutu za podmínek a ve výši
podle odstavce 1 písm. a). Bylo-li vydáno podle
§ 6 odst. 1 písm. c) povolení v případě,
kdy tombolu provozuje stát zastoupený okresním
úřadem, je oprávněn uložit pokutu
za podmínek a ve výši podle odstavce 1 písm.
b) místně příslušný finanční
úřad.
(3) Pokutu do výše 150 000 Kč lze uložit
i fyzické osobě, pokud provozuje loterii nebo jinou
podobnou hru. Jde-li o provozování výherního
hracího přístroje na českou měnu,
uloží pokutu obec, v jejímž územním
obvodu byl přístroj provozován. V ostatních
případech uloží pokutu finanční
úřad uvedený v § 46 odst. 1 písm.
c).
(4) Pokutu lze uložit do jednoho roku ode dne, kdy se orgán
oprávněný k uložení pokuty o
porušení povinností nebo ztrátě
oprávnění dověděl, nejpozději
však do tří let ode dne, kdy k porušení
povinnosti nebo ztrátě oprávnění
došlo.
(5) Pokuta je splatná do jednoho měsíce ode
dne, kdy rozhodnutí o jejím uložení
nabylo právní moci.
(6) Pokuty uložené obcemi jsou příjmem
rozpočtu obce, která pokutu uložila. Pokuty
uložené okresními úřady jsou
příjmem rozpočtu okresního úřadu.
Pokuty uložené finančními úřady
jsou příjmem státního rozpočtu
České republiky. Pokuty vybírá a vymáhá
orgán, který je uložil.
(7) Obec, která vydala povolení k provozování
loterie, tomboly nebo výherního hracího přístroje
a toto povolení podle § 43 zrušila, může
rozhodnout, že po splnění daňových
a jiných finančních povinností provozovatele
vůči státu bude výtěžek
odveden do rozpočtu této obce. Stejně může
postupovat i v případě, že provozovatel
provozoval loterii nebo jinou podobnou hru bez povolení
a obec byla toto povolení oprávněna vydat.
(8) Finanční úřad může
rozhodnout, že výnos loterie nebo jiné podobné
hry provozované v jeho územním obvodu bez
povolení, které by bylo oprávněno
vydat ministerstvo, bude odveden do státního rozpočtu
České republiky.
(9) Ministerstvo, které vydalo povolení k provozování
loterie nebo jiné podobné hry a toto povolení
podle § 43 zruší, může rozhodnout,
že výtěžek z těchto her bude odveden
do státního rozpočtu České
republiky.".
62. § 49 se vypouští.
63. § 50 odst. 1 zní:
"(1) Ministerstvo může právním
předpisem zvýšit nejvyšší
vsazenou částku na jednu hru a nejvyšší
výhru v jedné hře podle § 17 odst. 4,
nejvyšší hodinovou prohru podle § 17 odst.
6 a upravit náležitosti známky uvedené
v § 18 odst. 5.".
64. V § 50 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní:
"(2) Ministerstvo stanoví právním předpisem
podrobnosti archivování údajů podle
§ 4 odst. 11 a bližší podmínky pro
monitorování a uchovávání záznamů
podle § 37.".
Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3.
65. V § 50 nově označeném odstavci 3
se slovo "páté" nahrazuje slovem "čtvrté".
66. § 50 se doplňuje novým odstavcem 4, který zní:
"(4) Obec může stanovit obecně závaznou
vyhláškou vydanou v samostatné působnosti,
že výherní hrací přístroje
mohou být provozovány pouze na místech a
v čase vyhláškou určených, nebo
stanovit, na kterých veřejně přístupných
místech v obci je provozování výherních
hracích přístrojů zakázáno.".
67. Zkratka "Kčs" se ve všech ustanoveních
zákona nahrazuje zkratkou "Kč".
Zákon České národní rady č.
368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve
znění zákona České národní
rady č. 10/1993 Sb., zákona č. 72/1994 Sb.,
zákona č. 85/1994 Sb., zákona č. 273/1994
Sb., zákona č. 36/1995 Sb., zákona č.
118/1995 Sb., zákona č. 160/1995 Sb., zákona
č. 301/1995 Sb., zákona č. 151/1997 Sb. a
zákona č. 305/1997 Sb., se mění takto:
Příloha k zákonu České národní
rady č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích,
ve znění zákona č. 85/1994 Sb., zákona
č. 273/1994 Sb., zákona č. 36/1995 Sb., zákona
č. 301/1995 Sb. a zákona č. 305/1997 Sb.
"Sazebník správních poplatků",
se mění a doplňuje takto:
1. Položka 20 se doplňuje písmenem g), které zní:
"g) Povolení spotřebitelské soutěže
10%,
nejméně
Kč 200,-
nejvýše
Kč 10 mil.".
2. V položce 20 se poznámky doplňují bodem 4, který zní:
"4. Základem poplatku podle písmene g) této
položky je výše výher.".
Zákon České národní rady č.
586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve
znění zákona České národní
rady č. 35/1993 Sb., zákona č. 96/1993 Sb.,
zákona č. 157/1993 Sb., zákona č.
196/1993 Sb., zákona č. 323/1993 Sb., zákona
č. 42/1994 Sb., zákona č. 85/1994 Sb., zákona
č. 114/1994 Sb., zákona č. 259/1994 Sb.,
zákona č. 32/1995 Sb., zákona č. 87/1995
Sb., zákona č. 118/1995 Sb., zákona č.
149/1995 Sb., zákona č. 248/1995 Sb., zákona
č. 316/1996 Sb., zákona č. 18/1997 Sb., zákona
č. 151/1997 Sb., zákona č. 209/1997 Sb.,
zákona č. 210/1997 Sb. a zákona č.
227/1997 Sb., se mění takto:
1. V § 4 odst. 1 písm. f) se slova ", z reklamní
soutěže, z reklamního slosování"
vypouštějí.
2. V § 36 odst. 2 písm. b) bodu 2 se slova "z
cen a z výher z reklamních soutěží
a reklamního slosování /§ 10 odst. 1
písm. h)/," vypouštějí.
1. Povolení k provozování loterií
a jiných podobných her platná k ..... 1998
zůstávají v platnosti do ..... 199. Dosavadní
provozovatelé mohou však požádat příslušný
orgán o vydání povolení podle tohoto
zákona s tím, že ustanovení § 4b
odst. 1 splní do 31. prosince 1999. To neplatí pro
povolení k provozování výherních
hracích přístrojů, která se
vydávají nejdéle na dobu jednoho kalendářního
roku. Pokud žádosti o vydání povolení
k provozování výherních hracích
přístrojů byly podány příslušnému
orgánu přede dnem účinnosti tohoto
zákona, postupuje se v řízení o těchto
žádostech podle dosavadních předpisů.
2. Osvědčení o provozuschopnosti výherního
hracího přístroje vydaná pověřenou
autorizovanou osobou před účinností
tohoto zákona zůstávají v platnosti
do 31. prosince 1999, pokud platnost vyznačená v
osvědčení nekončí před
tímto datem.
Zrušuje se § 1 odst. 1 až 5 vyhlášky
Ministerstva financí č. 223/1993 Sb., o hracích
přístrojích.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem........".
Ve druhém čtení dne 26. března 1998 byly podány
tyto pozměňovací návrhy
B. Poslanec Vlastimil Tlustý
1. K bodu 11 usnesení RV, § 4 odst. 2 text nad tabulkou zní:
"(2) Povolení se vydá, jestliže provozování
loterií a jiných podobných her je v souladu
s jinými právními předpisy, nenarušuje
veřejný pořádek, je zaručeno
jejich řádné provozování včetně
řádného technického vybavení
a bude-li na sociální, zdravotní, sportovní,
ekologický, kulturní nebo jinak veřejně
prospěšný účel použito
a) části výtěžku ve výši,
která odpovídá v tabulce stanovenému
procentu, to je nejméně 6 % až 20 % z rozdílu,
o který příjem provozovatele, tvořený
všemi vsazenými částkami ze všech
jím provozovaných her podle § 2 a § 50
odst. 3 které podléhají vyúčtování
v účetním období, převyšuje
výhry vyplacené sázejícím,
správní poplatky a náklady státního
dozoru,
b) odvodu ve výši, která odpovídá
v tabulce stanovenému procentu, to je nejméně
6 % až 20 % ze souhrnu peněžitých a nepeněžitých
výher v peněžním vyjádření
vyplacených provozovatelem spotřebitelských
soutěží (§ 1 odst. 4), které podléhají
vyúčtování v účetním
období. Pro účely výpočtu výše
odvodu se v tabulce uvedené označení výše
rozdílu v milionech Kč rozumí souhrn vyplacených
peněžitých a nepeněžiých
výher v peněžním vyjádření.".
K bodu 11 usnesení RV, § 4 odst. 2 text pod tabulkou zní:
"Odvod části výtěžku podle
písmena a) a odvod podle písmena b) v určené
výši na veřejně prospěšné
účely splňuje podmínku stanovenou
zvláštním předpisem.3).".
K čl. III usnesení RV, za bod 1 se vkládá nový bod 2, který zní:
"2. V § 19 odst. 1 písm. g) se za slovo "výtěžek"
vkládají slova "nebo odvod".
2. K bodu 11 usnesení RV, v § 4 odst. 5 větě
druhé se za slova "majetkovou účastí"
vkládají slova "nebo právnické
osobě, ve které má tato společnost
majetkovou účast.".
3. K bodu 17 usnesení RV, v § 6 odst. 1 se v písmenu
a) za slova "do 20 000 Kč" vkládají
slova "a věcnou loterii s herní jistinou do
50 000 Kč"; v písmenu b) za slova "do
50 000 Kč" se vkládají slova "věcnou
loterii s herní jistinou vyšší než
50 000 Kč do 200 000 Kč" a za slova "a
dále tombolu" se vkládají slova "nebo
věcnou loterii"; v písmenu c) za slovo
"tomboly" se vkládají slova "nebo
věcné loterie".
K bodu 61 usnesení RV, v § 48 odst. 2 za slova
"k provozování tomboly" se vkládají
slova "nebo věcné loterie" a za slova
", kdy tombolu" se vkládají slova "nebo
věcnou loterii".
4. Za bod 31 usnesení RV se vkládá nový bod, který zní:
Alternativa I:
"31a. V § 18 se za nově označený odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
"(4) Výtěžek výherních hracích
přístrojů je příjmem rozpočtu
obce, která vydá povolení k jejich provozování
podle odstavce 1 písm. a).".
Další odstavce se přeznačí.".
Ostatní body se přečíslují.
Alternativa II:
"31a. V § 18 se za nově označený odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
"(4) Obec, která vydá povolení k provozování
výherních hracích přístrojů
podle odstavce 1 písm. a), v povolení stanoví,
pro jaký účel bude výtěžku
použito.".
Další odstavce se přeznačí.".
5. Za čl. III vložit nový čl. IV,
který zní:
Zákon České národní rady č.
565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění
zákona České národní rady č.
184/1991 Sb., zákona České národní
rady č. 338/1992 Sb., zákona č. 48/1994 Sb.
a zákona č. 305/1997 Sb., se mění
takto:
§ 10a odst. 3 zní:
"(3) Sazba poplatku za každý výherní
hrací přístroj na tři měsíce
činí od 1 000 Kč do 5 000 Kč.".".
Dosavadní články IV až VI se označují
jako články V až VII.
6. V dosavadním čl. IV (Přechodná ustanovení) věta první zní:
"Povolení k provozování loterií
a jiných podobných her platná k 31. srpnu
1998 zůstávají v platnosti do 31. prosince
1998.".
7. Dosavadní čl. VI (Účinnost)
zní:
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem 1. září 1998 s výjimkou §
4 odst. 6 až 8, § 4b odst. 1 a § 17 odst. 8, které
nabývají účinnosti dnem 1. ledna 1999.".

