NÁKLADY ZAHRANIČNÍHO ZPRAVODAJSTVÍ
ČTK V ROCE 1995
v tis. Kč
Náklady | Bonn | Brusel | Londýn | Moskva | New York | Paříž | Varšava | Vídeň | odd. ZZ | Bratislava | Košice | Prievidza | B. Bystrica | CELKEM |
materiál | 98,2 | 106,2 | 60,3 | 123.1 | 90,8 | 52,8 | 5,0 | 30,6 | 0,2 | 91,3 | 2,3 | 13,5 | 0,0 | 664,3 |
energie | 1,7 | 13,6 | 23,9 | 0,0 | 17,0 | 18,4 | 0.0 | 0,0 | 0,0 | 132,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 207,0 |
ost. nesklad. dodávky | 58,8 | 80,8 | 65,4 | 10,7 | 10,3 | 51,4 | 2,2 | 34,3 | 1,5 | 38,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 353,6 |
opravy a udržování | 54,2 | 45,2 | 32,8 | 11,5 | 11,8 | 4,3 | 5,7 | 67,1 | 0,3 | 13,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 246,8 |
cestovné | 93,0 | 54,6 | 74,2 | 57,4 | 135,2 | 49,5 | 34,1 | 239,1 | 6,7 | 141,2 | 11,1 | 79,9 | 21,7 | 997,7 |
náklady na reprezentaci | 0,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,6 |
služby celkem | 859,0 | 594,3 | 1212,9 | 1400,0 | 1508,8 | 995,0 | 166,5 | 327,6 | 5,1 | 1633,6 | 82,9 | 63,2 | 1,3 | 8850,2 |
mzdové náklady | 1054,1 | 1186,0 | 1120,6 | 692,7 | 1102,6 | 1240,7 | 0,0 | 0,0 | 434,7 | 1101,4 | 154,2 | 171,9 | 31,3 | 8290,2 |
soc. a zdravotní pojištění | 340,1 | 382,5 | 395,5 | 247,2 | 389,3 | 417,4 | 0,0 | 0,0 | 37,4 | 528,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 2737,5 |
pokuty a penále | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 |
odpisy | 127,0 | 76,6 | 83,0 | 156,3 | 145,7 | 101,0 | 59,0 | 0,0 | 0,5 | 440,0 | 81,7 | 76,5 | 0,0 | 1347,3 |
placené úroky | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | -39,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | -39,3 |
ostatní fin. náklady | 102,4 | 41,8 | 41,9 | 6,6 | 65,8 | 56,7 | 5,3 | 37,0 | 11,3 | 10,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 379,1 |
manka a škody | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 220,5 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 3,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 223,9 |
ost. mimořádné náklady | 26,3 | 35,5 | 2,7 | 5,6 | 90,1 | 0,0 | 0,0 | 0,7 | 0,0 | 94,9 | 7,5 | 15,3 | 0,0 | 278,6 |
dosud neuvedené | 17,8 | 6,7 | 72,5 | 43,3 | 24,4 | 54,9 | 4,7 | 7,0 | 0,5 | 28,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 260,7 |
vnitropodnikové náklady | 2,1 | 0,0 | 0,6 | 14,5 | 0,0 | 0,0 | 7,3 | 2,1 | 0,6 | 0,0 | 0,9 | 0,0 | 0,0 | 28,1 |
NÁKLADY CELKEM | 2835,0 | 2623,8 | 3186,3 | 2768,9 | 3581,8 | 3262,6 | 289,9 | 746,0 | 459,5 | 4260,3 | 340,6 | 420,3 | 54,3 | 24829,3 |
Rada ČTK
k rukám předsedy Rady p. redaktora JEŠE
Opletalova ul.
Praha 1
fax: 02/24212775
Věc: Dobrozdání k předkládanému
rozpočtu ČTK Praha pro rok 1996
1. Rozpočet se opírá o předpoklad
růstu tržeb za agenturní výkony o cca
9 mil. Kč. Výkony agentur činí více
než 2/3 celkového objemu výnosů. Klade
se otázka, zda tržby nelze zvýšit případným
prodejem nemovitostí ČTK nevyužívaných,
jako jsou např. skladové plochy v Štěrboholech.
2. Doporučuje se provést analýzu nemovitostí
ve vlastnictví ČTK s výhledem na jejich další
využití. Jejich případný prodej,
nebudou-li ani ve výhledu využitelné, zlepší
hospodářské výsledky ČTK. Vzhledem
k tomu, že prodej nemovitostí je vždy otázkou
dlouhodobou, nechce-li prodávající vysloveně
prodělat, s takovýmito výnosy nelze v předkládaném
rozpočtu uvažovat.
3. Rozpočet na rok 1996, tak jak byl Radě předložen,
tj. v členění na jednotlivé měsíce
roku, tištěný petitem, není pro potřeby
Rady nezbytný. Rada totiž nesleduje každý
měsíc, zda rozpočet byl či nebyl překročen,
resp. nedočerpán. Pro potřeby Rady se však
jeví jako účelná juxtapozice skutečnosti
za uplynulý rok (v našem případě
1995) a plánovaného rozpočtu na rok budoucí
(rok 1996).
4. Rozpočet na rok 1996 doporučuji Radě ke
schválení. Jsem toho názoru, že de facto
již byl Radou schválen.
V Hradci Králové 7. 4. 1996
Rada ČTK
k rukám předsedy Rady p. redaktora JEŠE
Opletalova ul.
Praha 1
fax: 02/24212775
Věc: Dobrozdání k závěrečnému
účtu ČTK Praha za rok 1995
Z hlediska čistoty účtování
je závěrečný účet ČTK
ověřen auditem. Vysloveně pozitivní
tendence v hospodaření ČTK, které
byly kladně hodnoceny od druhé poloviny roku 1993,
pokračovaly i v průběhu roku 1994: frapantní
pokles zásob, závazků, pohledávek,
výše úvěru.
Rozbor prokazuje nulovou efektivnost majetkové účasti
ČTK v akc. společnosti ČTK Repro. Na druhé
straně je skutečností, že majetek ČTK
v Žirovnické ulici vznikl na základě
koncepce vlastní tiskárny ČTK, jejímž
je akciová společnost (zřejmě dlouhodobě)
reliktem. Vpuštění cizího kapitálu
do komplexu "Žirovnická ul." pokládám
za kardinální chybu předchozího vedení.
Současné vedení ČTK tím nabylo
velice nešťastného dědictví. Cizí
kapitál pseudohodnotou dodávek strojů si
vytvořil majetkový podíl na jednom z objektů
v Žirovnické ulici, takže bude spoluúčasten
každého dalšího rozhodování
o hospodářském osudu tohoto objektu. V současné
době si management ČTK vynutil analýzu stavu
hospodaření akciové společnosti ČTK
Repro. S největší pravděpodobností
z ní vyplyne potřeba dalších investic.
Věcí se tak obšírně zabývám
z toho důvodu, že majetek ČTK v uvedené
akciové společnosti činí takřka
1/3 aktiv komplexu ČTK a cca 44% stálých
aktiv ČTK. Jedná se tedy skutečně
o rozsáhlý majetek, o němž Rada musí
být pravidelně informována.
Zásadní snižování pohledávek
v době, kdy uvnitř národního hospodářství
je zaznamenáván enormní růst, prokazuje
inteligentní obchodní politiku managementu ČTK.
Na tento velmi pozitivní jev bylo v rozborech pro potřeby
Rady ČTK vícekrát upozorňováno.
Účetní operace - tvorba rezerv a rozpuštění
rezerv - se nutně odráží ve vykazovaném
hospodářském výsledku, leč
- opakuji - jedná se o operace ryze účetního
charakteru. V případě ČTK v roce 1995
se tyto operace takřka vynulovávají (5,3
mil. Kč jako plus a 5,1 mil. KČ jako minus), takže
nemohly v zásadě ovlivnit vykazovaný hospodářský
výsledek.
ČTK byly v roce 1995 poskytnuty dotace ze státního
rozpočtu a to v ekonomicky nevýrazné výši
16 mil. Kč.
Pro hospodaření ČTK v roce 1996 bude závažné
splácení úvěru krytého zástavou
na jednu z budov v Žirovnické ul. Doporučuji
Radě sledovat tuto finanční operaci alespoň
jednou za pololetí.
Vzhledem k určitým problémům v minulosti
vzniklým a vztahujícím se k dotacím
ze státního rozpočtu pokládám
za nutné informovat členy Rady, že kontrolou
čerpání dotací poskytovaných
ze st. rozpočtu jsou ze zákonů pověřeny
Finanční ředitelství, Finanční
správy i Nejvyšší kontrolní úřad.
Dle textu "Výroční zprávy"
za rok 1995, předložené Radě managementem
ČTK, je zajištěno oddělení účetní
sledování toho, jak dotace byla použita, což
je zásadní postulát.
Závěrem: doporučuji Radě ČTK,
aby schválila výsledek hospodaření
ČTK za rok 1995.
V Hradci Králové 10. 4. 1996
![]() | ČESKÁ TISKOVÁ KANCELÁŘ EKONOMICKÝ ŘEDITEL |
Vážený pan
Jiří Ješ
předseda Rady ČTK
zde
Praha, 28. března 1996
věc: návrh na rozdělení zisku.
Vážený pane předsedo, navrhuji, aby
zisk, vytvořený Českou tiskovou kanceláří
v roce 1995, byl celý převeden do sociálního
fondu.
![]() | RADA ČESKÉ TISKOVÉ KANCELÁŘE Opletalova 5, 111 44 Praha 1, tel.: (02) 26 76 22, 2421 3085 l, 3336, fax/záznamník: 24 21 27 75 |
Rada ČTK na svém 68. zasedání dne
12. 4. 1996 schválila závěrečný
účet ČTK za rok 1995, včetně
rozdělení zisku za rok 1995 ve smyslu zákona
§ 8 odst. 1) písmeno c) zákona č. 517/1992
Sb.
Hlasování: /6 : 0 : 0/