Sestavila Holubová M.
Ing. Jan Matějka | |
ved.sekce evidence a informatiky |
Ověření roční účetní
závěrky a hospodaření za rok 1994
POZEMKOVÉHO FONDU ČR PRAHA se zpracovává
na Základě žádosti Fondu podložené
zákonem č. 569/1991 Sb. K ověření
se používá roční účetní
závěrka sestavená k 31.prosinci 1994.
Na základě předložené zprávy
konstatuje auditor, že
- účetnictví se vede podle předpisů
pro vedení účetnictví hospodářských
organizací v České republice, platných
pro rok 1992, s přihlédnutím k pokynům
FMF č.j. V/2-24705/91 ze dne 28. listopadu 1991 k vedení
účetnictví a vykazování Fondu
národního majetku; tyto předpisy zůstávají
pro Fond v platnosti i pro rok 1994 a analogicky se používají
i pro Pozemkový fond,
- používaný účetní
systém a účtová osnova jsou v souladu
se shora uvedenými pokyny,
- technická stránka vedeni účetnictví
je v souladu se zákone: č. 563/1991 Sb., o účetnictví
a umožňuje orientaci při ověřováni
zaúčtovaných účetních
případů,
- zpracování účetních operací
převážně počítačovou
metodou se děje částečně decentralizovaně
na územních pracovištích se souhrnných
zpracováním všech údajů v Praze,
- dokladovost účetních případů
je na předepsané úrovni,
- hospodaření Fondu se v roce 1994 uskutečňovalo
v souladu s úkoly uloženými zákonem
č. 569/1991 Sb.
Účet. závěrka a účetnictví
byly přezkoušeny v plném rozsahu požadavků
obsažených v § 14 odst. 1 a 2 zákona č.
524 /1992 Sb. s namátkovou kontrolou prověřovaných
účetních dokladů souvisejících
s účetními zápisy. Nebylo třeba
vyžadovat mimořádnou inventarizaci žádných
hospodářských prostředků.
Ověřovány byly:
- řádná roční účetní závěrka sestavená k 31.12.1994 podle hledisek 14 odst. 1 a 2 zákona ČNR č. 524/1992 Sb. a
- soulad údajů výroční zprávy
s ověřenou účetní závěrkou.
Při auditorském ověřování byla věnována pozornost
- správnosti převodu účetního stavu aktiv a pasív Fondu k 31.12.1993 a jejich zachycení v účetnictví Fondu ke dni 1.1.1994 v souladu s předpisy o účetnictví,
- systému veden účetnictví a vnitřní kontroly, použitému Fondem v roce 1994, a to z hlediska metodických přístupů i technické stránky vedení účetnictví a jejich souladu s platnými předpisy, zejména se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví a s opatřením FMF čj. V/2-24705/91 ze dne 28.listopadu 1991 k vedeni účetnictví Fondu a vykazování národního majetku s tím, že tyto pokyny je nutno analogicky používat i pro Pozemkový fond. Z toho vyplývá, že se nadále používá upravená účtová osnova pro hospodářské organizace. Tomu odpovídá i účtový rozvrh Fondu;
- rozpisu zůstatků zjištěných
v účetnictví Fondu k 31.12.1994 na účtech
charakterizujících majetek Fondu, jakož i na
účtech představujících jeho
závazky a vlastní jmění, a to, též
se zřetelem k vykázaným vztahům Fondu
k externím orgánům a organizacím..
Auditor postupoval při ověřování
v souladu se směrnicemi vydanými Komorou auditorů
České republiky, vycházejících
z odpovědnosti statutárního orgánu
Fondu za průkaznost, úplnost a správnost
účetnictví a z povinnosti auditorsky ověřit
výběrovým způsobem a s využitím
zásad významnosti údajů uvedených
v účetní závěrce. Namátkovou
kontrolou byly prověřovány účetní
doklady související s účetními
zápisy.
Na základě získaných poznatků
a informací a navazujícího ověření
údajů účetní závěrky
Fondu za rok 1994 lze shrnout výsledky auditorského
ověření takto:
Stav účetnictví Pozemkového fondu
včetně dokladů k němu, věrohodnost
a úplnost údajů, jakož i provedení
úplné inventarizace majetku a závazků
opravňují auditora k souhrnnému výroku,
že účetnictví Fondu je vedeno průkazně,
úplně a správně a zobrazuje věrně
skutečnosti, které jsou jeho předmětem.
Podle názoru auditora jsou výsledky hospodařeni
za rok 1994, jakož i výše aktiv a pasív
k 31.12.1994 vykázány plně v souladu platnými
předpisy. Auditor se domnívá, že zjištěná
výše Pozemkového fondu může být
předložena Parlamentu České republiky
ke schválení.
Údaje uvedené v souhrnném dokumentu k
roční účetní závěrce
Pozemkového fondu ČR Praha za rok 1994 jsou v souladu
s údaji v účetnictví.
Auditor připomíná, že nemohl ověřit
doklady vznikající při přebírání
majetku do Pozemkového fondu na územních
orgánech Fondu. Auditor připomíná
dále, že toto ověření řádné
roční účetní závěrky
za rok 1994 nezbavuje Fond odpovědnosti za případná
zjištění, která eventuálně
vyplynou z pozdějších revizí a kontrol.
Praze dne 10. února 1995
Auditor:
Ing. Jiří Peřina
Kladská 7, Praha 2
(jmenovací dekret auditora č. 013,
potvrzený Komorou auditorů ČR)
Příloha č.1 | |
ke zprávě o ověření | |
účetnictví ze dne | |
10.února 1995 |
1. Formální stránka vedení účetnictví
1.1 Účetnictví se zpracovává plně na počítači, některé operativní a sborníkované záznamy spolu s přípravou sběrných účetních dokladů se zpracovávají decentralizovaně v subsystémech s následným zpracováním na centrálním počítači.
Prohlubuje se komunikace s územními pracovišti fondu.
Doklady o smlouvách o přebírání
objektů do správy Pozemkového fondu vznikají
na územních pracovištích Fondu, kde
se o nich vede základní evidence, která se
přenáší po úvodním záznamu
též do ústředního zpracování
za účelem sledování úhrad.
Prodej majetku přechází do centrálního
zpracováni účetnictví souhrnně;
analytická evidence se vede decentralizovaně podle
jednotlivých nájemců nebo kupců. Údaje
se sesouhlasují při převzetí dílčích
zpracování. Kromě toho byly decentralizovány
i příjmové účty za prodej a
pronájem; územní pracoviště však
s těmito prostředky nedisponuji. Náklady
a výnosy provozního charakteru se potvrzují
na územních pracovištích, ústředně
se evidují, zpracovávají, uhrazují
a sumarizují. Do ústředního pracoviště
v Praze je , soustředěna likvidace veškerých
mezd a odměn včetně všech agend vyplývajících
z personálních vztahů. Drobné výdaje
na územních pracovištích se hradí
prostřednictvím stálých záloh,
které musí být ke konci roku zlikvidovány.
1.2 Účtový rozvrh odpovídá
účtově osnově pro hospodářské
organizace, platné obecné do roku 1992 s prodloužením
této platnosti i na další léta a pokynům
čj. V/2-24705/91, vydaným Federálním
ministerstvem financí.
1.3 Způsob počítačového
zpracování účetních údajů
je v soulad s požadavky § 13 zákona č.
563/1991 Sb., o účetnictví.
1.4 Všechny zápisy jsou podloženy platnými
účetními doklady. Je zajištěna
souvislost mezi účetními doklady a účetními
zápisy, popřípadě doplňujícími
evidenčními. záznamy. Uložení
archivovaných dokladů je přehledné.
účetnictví se vede běžně.
1.5 Účetní závěrka obsahuje
rozvahu a výkaz o tvorbě a použití Pozemkového
fondu, obsahující v příloze též
přehled o nákladech. Byla sestavena na vzorech schválených
pro státní účetní výkazy
s drobnými úpravami. Obsahuje potřebné
náležitosti. Tvorba a použití Pozemkového
fondu je na individuálně vytvořené
tabulce.
1.6 U rozvahy je dodržena bilanční kontinuita
údajů uvedených v rozvaze a v hlavní
knize Fondu k 1.1.1994 jako počáteční
stavy s údaji rozvahy a hlavní knihy Fondu k 31.12.1993.
1.7 Údaje účetní závěrky
k 31.12.1994 navazují na zůstatky, po případě
obraty účtů v hlavní knize.
1.8 Účetní zápisy jsou podloženy
účetními doklady, které splňují
jednak všechny formální náležitosti
účetních dokladů, jednak jsou v předepsaných
případech doprovázeny vysvětlujícími
údaji, výpočty anod., zejména v oblasti
přebíraného a předávaného
majetku do správy.
2. Věcná stránka vedení účetnictví
2.1 Základní prostředky byly rozšířeny zejména o dopravní prostředky a sestávají z těchto skupin položek:
dopravní prostředky (osobní auta) 9 169 tis. Kč
stroje a přístroje 38 414 tis. Kč
nábytek 74 tis. Kč
stav k 31.12.1994, 47 657 tis. Kč
stav k 31.12.1993 30 390 tis. Kč
přírůstek za rok 1994
17 267 tis. Kč
Dopravní prostředky (osobní automobily)
vedené k 31.12. 1994 v celkové částce
9 169 tis. Kč zaznamenaly v průběhu roku
zvýšení ze 4 622 tis. Kč o 4 547 tis.
Kč. Přírůstek nákupem 45 osobních
automobilů činil 5 570 tis. Kč, úbytek
zaznamenal snížení o 1 023 tis. Kč vyřazením
starých automobilů s neekonomickým provozem.
Stroje. přístroje a zařízení
zaznamenaly přírůstek nákupem v celkové
výši 12 646 tis. Kč, čímž
se původní hodnota zvýšila z 25 768
tis. Kč na 38 414 tis. Kč. Šlo vesměs
o dovybavení územních pracovišť
kancelářskými přístroji, v
malé míře i nové pracoviště
v Praze mimo budovu ministerstva zemědělství,
a to kopírovacím zařízením,
faxy, počítačovými přístroji
a jejich příslušenstvím, tiskárnami,
mobilními telefony, místními telefonními
ústřednami a 1 chladničkou.
Kromě toho byl nakoupen reprezentativnější nábytek ve výši 74 tis. Kč, který byl zařazen do základních prostředků (2 sedací soupravy a rozměrnější šatové skříně).
Vybavení zařízením a kancelářskými stroji s pořizovací cenou do 10 tis. Kč za jednotlivý předmět zaznamenalo přírůstek 5 181 tis. Kč, prodány byly předměty v ceně pořízení 15 tis. Kč. Hodnota tohoto majetku činila k 31.12.1994 celkem 12 992 tis. Kč. Soupis byl při inventurách ověřen.
Do rozvahy k 31.12.1994 byl zařazen též
majetek ve správě Pozemkového fondu ČR
v částce 203 525 tis. Kč, který je
kryt výší Pozemkového fondu, není
tudíž součástí základního
jmění.
Při prodeji základních prostředků
a jiných předmětů,trvalé hodnoty
bylo dosaženo tržeb celkem 675 tis. Kč. Vzhledem
k pořizovací ceně prodaných prostředků
1 038 tis. Kč byl tento majetek znehodnocen pouze 35% v
době používáni ve správě
Pozemkového fondu ČR.
Základní prostředky hmotného charakteru
se podle opatření ministerstva financí, potvrzeného
v září 1994, neodepisují. Neúčtuje
se tudíž o oprávkách k základním
prostředkům.
2.2 Nehmotná aktiva ve výši 3 590 tis. Kč
jsou výlučně softwarová vybavení,
která jsou podle opatření ministerstva odepsána
při pořízení 100% pořizovací
ceny. Seznam je podložen inventurou. V roce 1994 zaznamenala
nehmotná aktiva přírůstek ve výši
1 445 tis. Kč.
2.3 Peníze obsahují výlučně
pokladní hotovost ve výš 12 322,30 Kč.
Pokladní hotovost je doložena pokladní knihou,
zůstatek byl ověřen. Provádí
se čtvrtletní inventura i namátkové
inventury. Pravidelná inventura je doložena výčetkou
peněz.
2.4 Běžný účet je uložen
v Komerční bance, jeho stav 31.12.1994 činí
30 431 412, 58 Kč. Jde o prostředky k použití
pro běžné výdaje správního
aparátu Fondu. Zůstatek je doložen.
2.S Účty zvláštních prostředků
soustřeďují prostředky z nájmů
příjmů z prodejů a složených
kaucí. Účty jsou rozmístěny
takto:
- Agrobanka (účty v oblastech) | 278 282 605,96 Kč |
- Agrobanka (běžný účet) | 66 905 186,88 Kč |
- Komerční banka (nájmy) | 551 871 4 66, 90 Kč |
- Regiobanka (příjmy z bytů) | 601 171 4 60, 84 Kč |
- Regiobanka (běžný účet) | 6 573,40 Kč |
- Regiobanka (4 termínové účty) | 760 000 000,00 Kč |
- Ekoagrobanka (termínový účet) | 99 999 968,00 Kč |
2 358 237 261,98 Kč |
Zůstatky jsou doloženy výpisy z účtů.
2.6 Ostatní pohledávky ve výši 4
926 479 tis. Kč jsou doloženy seznamem. Jde o pohledávky
za jednotlivými nájemci a subjekty za přebraný
majetek, jakož i za nájemné z bytů.
Jde o tyto skupiny položek:
- pohledávky za nájmy | 430 078 tis. Kč |
- pohledávky za prodej majetku | 3 927 459 tis. Kč |
- pohledávky za prodej pozemků | 24 711 tis. Kč |
- pohledávky za směnu pozemků | 770 tis. Kč |
- přechodná výpomoc státním statkům | 48 041 tis. Kč |
- složené jistiny (dosud bez předpisů) | - 1 702 tis. Kč |
- kauce (depozita) | - 22 493 tis. Kč |
- prodej zásob (dosud bez předpisů) | - 44 tis. Kč |
- splátky úvěrů | 519 723 tis. Kč |
- ostatní pohledávky (dosud bez předpisů) | - 64 tis. Kč |
4 926 479 tis. Kč |
Tyto pohledávky jsou vedeny a spravovány centrálně
na pracovišti v Praze.
2.7 Pohledávky vůči obyvatelstvu obsahují
pohledávky za stravenky zaměstnanců ve výši
10 tis. Kč.
2.8 Základní jmění je odrazem stavu
hmotných základních prostředků
v celkové výši 47 657 tis. Kč. Proti
stavu k začátku roku došlo ke zvýšení
o 17 267 tis. Kč. Jde o rozdíl mezi tržbou
za vyřazené automobily a nákupem (doplněním)
nových automobilů ve výši 4 547 tis.
Kč, o nákup strojního vybavení pracoviště
ve výši 12 646 tis. Kč a o nákup nábytku
ve výši 74 tis. Kč.
2.9 V účelových fondech je zařazen
převážně stav Pozemkového fondu,
jehož skladby a pohyby jsou rozvedeny na zvláštní
tabulce obsažené ve Zprávě. Zůstatek
je složen z těch t o fondů:
- sociální fond | 786 tis. Kč |
- Fond majetku pozemkového fondu | 7 509 030 tis. Kč |
7 509 816 tis. Kč |
Sociální fond se používá pouze
pro příspěvky na závodní stravování
zaměstnanců.
2.10 Závazek vůči neinvestičním
dodavatelům v částce 806 tis. Kč jsou
neuhrazené přijaté faktury za dodávky
ve správní oblasti. Soupis závazků
byl ověřen. Nejsou starší závazky
otevřeně položky jsou jen z dodávek
ke konci měsíce prosince. Jsou tedy všechny
do lhůty splatnosti.
2.11 Zůstatek závazků vůči
pracovníkům sestává z částek
podléhajících úhradě podle
rekapitulace zúčtovací a výplatní
listiny
- částky vyplácené prostřednictvím spořitelny | 4 623 tis. Kč |
- srážky ve prospěch třetích osob | 18 tis. Kč |
4 641 tis. Kč |
2.12 Ostatní závazky v souhrnné částce
5 tis. Kč představují srážky
z výplat příspěvků pro odborovou
organizaci.
2.13 Na účtě zúčtování
ostatních závazků vůči státnímu
rozpočtu jsou vedeny jednak závazky vůči
státnímu rozpočtu za srážky daně
z příjmu zaměstnancům, jednak závazky
vůči orgánům sociálního
zabezpečení a orgánům zdravotního
pojištění. Účet sestává
z těchto skupin položek:
- sražená daň z příjmů zaměstnancům | 814 tis. Kč |
- rodinně přídavky a dávky nemocenského pojištění (nárok) | - 237 tis. Kč |
- státní vyrovnávací příspěvek (nárok) | - 19 tis. Kč |
- závazek za odvody na sociální zabezpečení | 2 046 tis. Kč |
- závazek na odvody zdravotním pojišťovnám | 786 tis. Kč |
3 390 tis. Kč |
2.14 Závazky vůči obyvatelstvu nejsou
v rozvaze uvedeny, neboť v rámci účtu
došlo náhodně ke kompenzaci vratky restitučního
nároku ve výši 10 000,- Kč a pohledávky
za zúčtování plateb od obyvatelstva
ve výši 9 524,- Kč
2.15 Investiční dodavatelé představují
neuhrazenou fakturu z konce prosince za dodané zařízení
v částce 36 900,- Kč.
3. Inventarizace hospodářských prostředků
Pozemkový fond zrealizoval inventarizaci majetku a závazků
v souladu s předpisy pro účetnictví.
Uskutečnění inventarizace v souladu s ustanoveními
§ 29 a 30 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
se rozložilo do dvou etap: inventarizace předmětů
postupné spotřeby (drobného hmotného
investičního majetku) k 30.11.1994 a ostatního
majetku (včetně základních prostředků)
a závazků k 31.12.1994.
Při inventarizaci hmotného i nehmotného
majetku nebyly zjištěny rozdíly.
Všechny pohledávky a závazky jsou položkově
rozepsány a sesouhlaseny s údaji na syntetických
účtech.
4. Základní jmění
Základní jmění uvedené v
účetnictví se zvýšilo z 30 390
tis. Kč na 47 657 tis. Kč, tj. o 17 267 tis. Kč.
Toto zvýšení odpovídá zvýšeni
stavu základních prostředků (hmotného
investičního majetku). v důsledku pořízení
investic. Všechny pořízené investice
v roce 1994 byly zařazeny do základních prostředků.
5. Hospodařeni Pozemkového fondu a jeho správy
Stavy na Pozemkovém fondu ČR a jeho pohyby byly
ověřeny především z hlediska
použití dotovaných zdrojů z Fondu národního
majetku a přijatých prostředků na
restituce.
Předpisy prodejců nemovitostí a předpisy
nájemného z nemovitostí jsou podloženy
souhrnným zpracováním dokladů vystavovaných
na jednotlivých pracovištích. Přijaté
úroky z účtů zvláštních
prostředků jsou podloženy příslušnými
doklady z peněžních ústavů, kde
jsou tyto prostředky uloženy.
Přijaté prostředky jako záloha
na částečnou úhradu rozpočtované
ztráty od Fondu národního majetku v částce
500 000 tis. Kč nemusely být v důsledku aktivního
výsledku hospodařeni použity a byly v lednu
1995 Fondu národního majetku vráceny.
Prostředky na správu Fondu byly vynaloženy
úsporněji než se počítalo v rozpočtu,
byla dosažena úspora 19 497 tis. Kč. Během
roku 1994 došlo k mírnému přesunu mezi
investičními a provozními náklady
cca o 1 810 tis. Kč, což bylo způsobeno jednak
potřebami na vybavení pracovišť, jednak
při zvýšení cen větším
zařazením předmětů mezi investiční
majetek na úkor majetku pořízeného
v rámci provozních nákladů. Jednotlivé
globální položky byly vysvětleny v části
2 této Zprávy.
Původní předpoklad ztrátového
výsledku hospodaření ve výši
2 395 000 tis. Kč byl zlepšen, takže výsledný
zisk byl ve výši 1 862 861 tis. Kč. Původní
rozpočet vycházel z předpokládaného
výdaje na správu nemovitosti v částce
2 815 000 tis. Kč, zatímco skutečnost byla
pouze 19 628 tis. Kč (zdůvodněni viz Komentář
vedoucího sekce ekonomiky, str. 4, bod č. 1).
Novým rysem promítnutým do hospodaření
Pozemkového fondu je výplata odstupného zaměstnancům
statků při snižování stavů
pracovníků. Bylo vyplaceno ve výši 2
65 430 tis. Kč. Tato částka je částečně
kompenzována postupně poskytovanou dotací
z ministerstva zemědělství ČR na celou
výši výplat. V roce 1994 tyto příjmy
činily 136 298 tis. Kč.
V Praze dne 10.února 1995
s
Ing. Jiří Peřina
auditor
z 35. mimořádného zasedání
DR PF ČR, ze dne 8. března 1995
Přítomni: předseda DR J. Kelnar, místopředseda
ing. J. Stibic, ing. J. Meier, ing. P. Dlouhý
1. Dozorčí rada
bere na vědomí
roční účetní uzávěrku
2. Dozorčí rada
a/ projednala
zprávu o činnosti PF ČR za rok 1994 a
b/ konstatuje
že její připomínky k této výroční
zprávě byly Prezidiem PF akceptovány a zapracovány
do konečného znění
c/ upozorňuje
že je třeba přijmout opatření
k řešení určitých nedostatků,
které jsou v závěru této zprávy
uvedeny pod body 1), 2), 3).
Za Dozorčí radu PF ČR: | |
Předseda Dozorčí rady: | |
KELNAR Jaroslav |

MÍSTOPŘEDSEDA VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
V Praze dne 27. března 1995 | |
Č.j. 195/16 742/1995 |
Vážený pane místopředsedo vlády,
obdržel jsem od Vás v rámci připomínkového
řízení následující materiály:
1. Výroční zprávu o činnosti Pozemkového fohdu ČR a účetní závěrku PF ČR za rok 1994,
2. Návrh rozpočtu PF ČR na rok 1995.
Připomínky k výše uvedený m materiálům
zasílám v příloze.
S pozdravem
Jan Kočárník |
Příloha
Vážený pan
Ing. Josef Lux
místopředseda vlády a
ministr zemědělství České republiky
Praha
Příloha k čj.19/16742/95 |
K výroční zprávě
Hodnocení realisace privatizačních projektů
by bylo žádoucí provést ve stejném
členění jako je tomu u restitucí,
tj. separátně realisace v roce 1994 a poté
teprve celkové údaje od počátku činnosti
Fondu.
K účetní závěrce
1.Na str.5 - bod č.2.6. (Příloha č.1
ke zprávě o ověření řádné
účetní závěrky auditorem)"ostatní
pohledávky" požaduji doplnit tyto skutečnosti
o údaj "po lhůtě splatnosti".
2. V roce 1994 byla poskytnuta, přechodná výpomoc
Státním statkům ve výši 48 041
tis.Kč a odstupné zaměstnancům Státních
statků ve výši 265 430 tis.Kč.(tato
částka byla PF ČR kompenzována částečně
MZe ČR ve výši 136 293 tis.K-dle zprávy
auditora-příloha č.1-str.9). Požaduji
doplnit materiál o skutečnost, kdy a kým
byly tyto částky schváleny a dále
odůvodnit proč uvedená výše kompenzace
se liší oproti údaji uvedenému v tabulce
na str.18-"příjmy a výdaje PF ČR
za rok 1994",kde je uvedena výše kompenzace o
částku 20 tis.Kč nižší.
3. Ve Zprávě auditora (příloha č.11 se mj.hovoří:
- na str.3 o vyřazení starších
aut v částce 1 023 tis.Kč z důvodu
neekonomického provozu;
- na str.4 o prodeji základních prostředků
a dalších předmětů trvalé
hodnoty v částce 675 tis.Kč(pořizovací
cena 1 038 tis.Kč);které byly znehodnoceny pouze
35 %.
Předpokládám,že v dalším
obdobím budou finanční prostředky
Fondem vynaloženy koncepčněji, a že hmotný
investiční majetek bude maximálně
využit pro potřeby Fondu - v souladu s jeho předpokládanou
životností (a k předčasnému zbavování
se majetku dojde jen ve zcela výjimečných
případech.
4.Na str.22 Závěrky jsou uvedeny za rok 1994
provozní náklady územních pracovišť
(celkem jich je 72).Rozdíly v nákladech mezi pracovišti
jsou výrazné (i více jak 200 %).Jelikož
ale nejsou uvedeny alespoň další základní
údaje - počet pracovníků na pracovišti;
výše nájemného, je vypovídající
hodnota těchto údajů (kupř.pro posouzení
hospodárnosti provozu) prakticky téměř
bezvýznamná a je pouze orientační.
K výroční zprávě Pozemkového
fondu za rok 1994: rozhodující objem privatizace
realizoval Pozemkový fond v roce 1994. Požadované
členění bude akceptováno ve výroční
zprávě za rok 1995.
K účetní uzávěrce Pozemkového
fondu za rok 1994:
Bod 1. Požadované údaje "po lhůtách
splatnosti"
Celkem v tis. Kč | z toho po lhůtách splatnosti | |
Pohledávky za nájmy | 430 078 | 430 078 |
Pohledávky-prodej majetku | 3 927 459 | 326 746 |
Pohledávky-prodej pozemků | 24 711 | 14 081 |
Pohledávky-směny pozemků | 770 | 0 |
Pohledávky-přechod výpomoc statkům | 48 041 | 48 041 |
Pohledávky-splátky úvěrů | 519 723 | 215 067 |
Bod 2. Přechodná výpomoc statkům
Přechodná výpomoc státním statkům
byla poskytnuta ve výši 50 mil. Kč na základě
rozhodnutí prezídia Pozemkového fondu ČR
ze dne 16. 11. 1993. Pohledávka za MZe je ve výši
48 041 tis. Kč..
Zálohování odstupného, jako závazku
státních statků vůči zaměstnancům
bylo řešeno Dohodou mezi MZe, MSNMP, FNM a PF ČR
o postupu při řešení závazku
státních statků atd., ze dne 16. 2. 1994.
Z titulu bodu 3 této dohody poskytl PF ČR celkem
266 213 700,- Kč na úhradu krytí odstupného
v průběhu měsíce duben - květen
1994. K 31. 12. 1994 bylo MZe vráceno 138 402 998,- Kč
na účet Pozemkového fondu. Dlužná
částka činí 128 810 702 Kč.
Vzhledem k tomu, že PF používá účetní
osnovu dle Pokynu MF č.j. V/2-24705/91 pouze na účetních
třídách 1, 2, 3, 8, 9 a pro sestavení
výkazu plnění "velkého rozpočtu"
jsou jednotlivé položky vybírány z obratové
předvahy a přiřazovány k jednotlivým
sledovaným položkám. Vzhledem k vysokému
počtu položek došlo při vypisování
k omylu v částce 20 tis. Kč, která
byla přiřazena k jiné položce (prostředky
na odstupné), přičemž v celkové
bilanci výsledek souhlasí na výpisy z účtů,
což potvrzuje i zpráva auditora.
Bod 3. Zpráva auditora
str. 3 - jedná se o vyřazení starších
aut prodejem, nikoliv vyřazením s vyšší
zůstatkovou hodnotou (poruchová auta s nákladným
provozem)
str. 22 - rozdíly v nákladovosti jednotlivých
územních pracovišť jsou zapříčiněny
případným nákupem kancelářského
nábytku nebo auta v případech, kde toto vybavení
nebylo pořízeno v roce 1993.