Sestavila Holubová M.

 Ing. Jan Matějka
 ved.sekce evidence a informatiky

ZPRÁVA AUDITORA

o ověření řádné účetní závěrky a hospodaření za rok 1994 POZEMKOVÉHO FONDU ČR PRAHA

Ověření roční účetní závěrky a hospodaření za rok 1994 POZEMKOVÉHO FONDU ČR PRAHA se zpracovává na Základě žádosti Fondu podložené zákonem č. 569/1991 Sb. K ověření se používá roční účetní závěrka sestavená k 31.prosinci 1994.

Na základě předložené zprávy konstatuje auditor, že

- účetnictví se vede podle předpisů pro vedení účetnictví hospodářských organizací v České republice, platných pro rok 1992, s přihlédnutím k pokynům FMF č.j. V/2-24705/91 ze dne 28. listopadu 1991 k vedení účetnictví a vykazování Fondu národního majetku; tyto předpisy zůstávají pro Fond v platnosti i pro rok 1994 a analogicky se používají i pro Pozemkový fond,

- používaný účetní systém a účtová osnova jsou v souladu se shora uvedenými pokyny,

- technická stránka vedeni účetnictví je v souladu se zákone: č. 563/1991 Sb., o účetnictví a umožňuje orientaci při ověřováni zaúčtovaných účetních případů,

- zpracování účetních operací převážně počítačovou metodou se děje částečně decentralizovaně na územních pracovištích se souhrnných zpracováním všech údajů v Praze,

- dokladovost účetních případů je na předepsané úrovni,

- hospodaření Fondu se v roce 1994 uskutečňovalo v souladu s úkoly uloženými zákonem č. 569/1991 Sb.

Účet. závěrka a účetnictví byly přezkoušeny v plném rozsahu požadavků obsažených v § 14 odst. 1 a 2 zákona č. 524 /1992 Sb. s namátkovou kontrolou prověřovaných účetních dokladů souvisejících s účetními zápisy. Nebylo třeba vyžadovat mimořádnou inventarizaci žádných hospodářských prostředků.

Ověřovány byly:

- řádná roční účetní závěrka sestavená k 31.12.1994 podle hledisek 14 odst. 1 a 2 zákona ČNR č. 524/1992 Sb. a

- soulad údajů výroční zprávy s ověřenou účetní závěrkou.

Při auditorském ověřování byla věnována pozornost

- správnosti převodu účetního stavu aktiv a pasív Fondu k 31.12.1993 a jejich zachycení v účetnictví Fondu ke dni 1.1.1994 v souladu s předpisy o účetnictví,

- systému veden účetnictví a vnitřní kontroly, použitému Fondem v roce 1994, a to z hlediska metodických přístupů i technické stránky vedení účetnictví a jejich souladu s platnými předpisy, zejména se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví a s opatřením FMF čj. V/2-24705/91 ze dne 28.listopadu 1991 k vedeni účetnictví Fondu a vykazování národního majetku s tím, že tyto pokyny je nutno analogicky používat i pro Pozemkový fond. Z toho vyplývá, že se nadále používá upravená účtová osnova pro hospodářské organizace. Tomu odpovídá i účtový rozvrh Fondu;

- rozpisu zůstatků zjištěných v účetnictví Fondu k 31.12.1994 na účtech charakterizujících majetek Fondu, jakož i na účtech představujících jeho závazky a vlastní jmění, a to, též se zřetelem k vykázaným vztahům Fondu k externím orgánům a organizacím..

Auditor postupoval při ověřování v souladu se směrnicemi vydanými Komorou auditorů České republiky, vycházejících z odpovědnosti statutárního orgánu Fondu za průkaznost, úplnost a správnost účetnictví a z povinnosti auditorsky ověřit výběrovým způsobem a s využitím zásad významnosti údajů uvedených v účetní závěrce. Namátkovou kontrolou byly prověřovány účetní doklady související s účetními zápisy.

Na základě získaných poznatků a informací a navazujícího ověření údajů účetní závěrky Fondu za rok 1994 lze shrnout výsledky auditorského ověření takto:

Stav účetnictví Pozemkového fondu včetně dokladů k němu, věrohodnost a úplnost údajů, jakož i provedení úplné inventarizace majetku a závazků opravňují auditora k souhrnnému výroku, že účetnictví Fondu je vedeno průkazně, úplně a správně a zobrazuje věrně skutečnosti, které jsou jeho předmětem.

Podle názoru auditora jsou výsledky hospodařeni za rok 1994, jakož i výše aktiv a pasív k 31.12.1994 vykázány plně v souladu platnými předpisy. Auditor se domnívá, že zjištěná výše Pozemkového fondu může být předložena Parlamentu České republiky ke schválení.

Údaje uvedené v souhrnném dokumentu k roční účetní závěrce Pozemkového fondu ČR Praha za rok 1994 jsou v souladu s údaji v účetnictví.

Auditor připomíná, že nemohl ověřit doklady vznikající při přebírání majetku do Pozemkového fondu na územních orgánech Fondu. Auditor připomíná dále, že toto ověření řádné roční účetní závěrky za rok 1994 nezbavuje Fond odpovědnosti za případná zjištění, která eventuálně vyplynou z pozdějších revizí a kontrol.

Praze dne 10. února 1995

Auditor:

Ing. Jiří Peřina

Kladská 7, Praha 2

(jmenovací dekret auditora č. 013,

potvrzený Komorou auditorů ČR)

 Příloha č.1
  
 ke zprávě o ověření
 účetnictví ze dne
 10.února 1995

OVĚŘENÍ ROČNÍ ÚČETNÍ ZÁVĚRKY A ZPŮSOBU HOSPODAŘENÍ ZA ROK 1994 POZEMKOVÉHO FONDU ČR PRAHA

1. Formální stránka vedení účetnictví

1.1 Účetnictví se zpracovává plně na počítači, některé operativní a sborníkované záznamy spolu s přípravou sběrných účetních dokladů se zpracovávají decentralizovaně v subsystémech s následným zpracováním na centrálním počítači.

Prohlubuje se komunikace s územními pracovišti fondu.

Doklady o smlouvách o přebírání objektů do správy Pozemkového fondu vznikají na územních pracovištích Fondu, kde se o nich vede základní evidence, která se přenáší po úvodním záznamu též do ústředního zpracování za účelem sledování úhrad. Prodej majetku přechází do centrálního zpracováni účetnictví souhrnně; analytická evidence se vede decentralizovaně podle jednotlivých nájemců nebo kupců. Údaje se sesouhlasují při převzetí dílčích zpracování. Kromě toho byly decentralizovány i příjmové účty za prodej a pronájem; územní pracoviště však s těmito prostředky nedisponuji. Náklady a výnosy provozního charakteru se potvrzují na územních pracovištích, ústředně se evidují, zpracovávají, uhrazují a sumarizují. Do ústředního pracoviště v Praze je , soustředěna likvidace veškerých mezd a odměn včetně všech agend vyplývajících z personálních vztahů. Drobné výdaje na územních pracovištích se hradí prostřednictvím stálých záloh, které musí být ke konci roku zlikvidovány.

1.2 Účtový rozvrh odpovídá účtově osnově pro hospodářské organizace, platné obecné do roku 1992 s prodloužením této platnosti i na další léta a pokynům čj. V/2-24705/91, vydaným Federálním ministerstvem financí.

1.3 Způsob počítačového zpracování účetních údajů je v soulad s požadavky § 13 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví.

1.4 Všechny zápisy jsou podloženy platnými účetními doklady. Je zajištěna souvislost mezi účetními doklady a účetními zápisy, popřípadě doplňujícími evidenčními. záznamy. Uložení archivovaných dokladů je přehledné. účetnictví se vede běžně.

1.5 Účetní závěrka obsahuje rozvahu a výkaz o tvorbě a použití Pozemkového fondu, obsahující v příloze též přehled o nákladech. Byla sestavena na vzorech schválených pro státní účetní výkazy s drobnými úpravami. Obsahuje potřebné náležitosti. Tvorba a použití Pozemkového fondu je na individuálně vytvořené tabulce.

1.6 U rozvahy je dodržena bilanční kontinuita údajů uvedených v rozvaze a v hlavní knize Fondu k 1.1.1994 jako počáteční stavy s údaji rozvahy a hlavní knihy Fondu k 31.12.1993.

1.7 Údaje účetní závěrky k 31.12.1994 navazují na zůstatky, po případě obraty účtů v hlavní knize.

1.8 Účetní zápisy jsou podloženy účetními doklady, které splňují jednak všechny formální náležitosti účetních dokladů, jednak jsou v předepsaných případech doprovázeny vysvětlujícími údaji, výpočty anod., zejména v oblasti přebíraného a předávaného majetku do správy.

2. Věcná stránka vedení účetnictví

2.1 Základní prostředky byly rozšířeny zejména o dopravní prostředky a sestávají z těchto skupin položek:

dopravní prostředky (osobní auta) 9 169 tis. Kč

stroje a přístroje 38 414 tis. Kč

nábytek 74 tis. Kč

stav k 31.12.1994, 47 657 tis. Kč

stav k 31.12.1993 30 390 tis. Kč

přírůstek za rok 1994 17 267 tis. Kč

Dopravní prostředky (osobní automobily) vedené k 31.12. 1994 v celkové částce 9 169 tis. Kč zaznamenaly v průběhu roku zvýšení ze 4 622 tis. Kč o 4 547 tis. Kč. Přírůstek nákupem 45 osobních automobilů činil 5 570 tis. Kč, úbytek zaznamenal snížení o 1 023 tis. Kč vyřazením starých automobilů s neekonomickým provozem.

Stroje. přístroje a zařízení zaznamenaly přírůstek nákupem v celkové výši 12 646 tis. Kč, čímž se původní hodnota zvýšila z 25 768 tis. Kč na 38 414 tis. Kč. Šlo vesměs o dovybavení územních pracovišť kancelářskými přístroji, v malé míře i nové pracoviště v Praze mimo budovu ministerstva zemědělství, a to kopírovacím zařízením, faxy, počítačovými přístroji a jejich příslušenstvím, tiskárnami, mobilními telefony, místními telefonními ústřednami a 1 chladničkou.

Kromě toho byl nakoupen reprezentativnější nábytek ve výši 74 tis. Kč, který byl zařazen do základních prostředků (2 sedací soupravy a rozměrnější šatové skříně).

Vybavení zařízením a kancelářskými stroji s pořizovací cenou do 10 tis. Kč za jednotlivý předmět zaznamenalo přírůstek 5 181 tis. Kč, prodány byly předměty v ceně pořízení 15 tis. Kč. Hodnota tohoto majetku činila k 31.12.1994 celkem 12 992 tis. Kč. Soupis byl při inventurách ověřen.

Do rozvahy k 31.12.1994 byl zařazen též majetek ve správě Pozemkového fondu ČR v částce 203 525 tis. Kč, který je kryt výší Pozemkového fondu, není tudíž součástí základního jmění.

Při prodeji základních prostředků a jiných předmětů,trvalé hodnoty bylo dosaženo tržeb celkem 675 tis. Kč. Vzhledem k pořizovací ceně prodaných prostředků 1 038 tis. Kč byl tento majetek znehodnocen pouze 35% v době používáni ve správě Pozemkového fondu ČR.

Základní prostředky hmotného charakteru se podle opatření ministerstva financí, potvrzeného v září 1994, neodepisují. Neúčtuje se tudíž o oprávkách k základním prostředkům.

2.2 Nehmotná aktiva ve výši 3 590 tis. Kč jsou výlučně softwarová vybavení, která jsou podle opatření ministerstva odepsána při pořízení 100% pořizovací ceny. Seznam je podložen inventurou. V roce 1994 zaznamenala nehmotná aktiva přírůstek ve výši 1 445 tis. Kč.

2.3 Peníze obsahují výlučně pokladní hotovost ve výš 12 322,30 Kč. Pokladní hotovost je doložena pokladní knihou, zůstatek byl ověřen. Provádí se čtvrtletní inventura i namátkové inventury. Pravidelná inventura je doložena výčetkou peněz.

2.4 Běžný účet je uložen v Komerční bance, jeho stav 31.12.1994 činí 30 431 412, 58 Kč. Jde o prostředky k použití pro běžné výdaje správního aparátu Fondu. Zůstatek je doložen.

2.S Účty zvláštních prostředků soustřeďují prostředky z nájmů příjmů z prodejů a složených kaucí. Účty jsou rozmístěny takto:

- Agrobanka (účty v oblastech) 278 282 605,96 Kč
- Agrobanka (běžný účet) 66 905 186,88 Kč
- Komerční banka (nájmy) 551 871 4 66, 90 Kč
- Regiobanka (příjmy z bytů) 601 171 4 60, 84 Kč
- Regiobanka (běžný účet) 6 573,40 Kč
- Regiobanka (4 termínové účty) 760 000 000,00 Kč
- Ekoagrobanka (termínový účet) 99 999 968,00 Kč
 2 358 237 261,98 Kč

Zůstatky jsou doloženy výpisy z účtů.

2.6 Ostatní pohledávky ve výši 4 926 479 tis. Kč jsou doloženy seznamem. Jde o pohledávky za jednotlivými nájemci a subjekty za přebraný majetek, jakož i za nájemné z bytů. Jde o tyto skupiny položek:

- pohledávky za nájmy 430 078 tis. Kč
- pohledávky za prodej majetku 3 927 459 tis. Kč
- pohledávky za prodej pozemků 24 711 tis. Kč
- pohledávky za směnu pozemků 770 tis. Kč
- přechodná výpomoc státním statkům 48 041 tis. Kč
- složené jistiny (dosud bez předpisů) - 1 702 tis. Kč
- kauce (depozita)- 22 493 tis. Kč
- prodej zásob (dosud bez předpisů) - 44 tis. Kč
- splátky úvěrů 519 723 tis. Kč
- ostatní pohledávky (dosud bez předpisů) - 64 tis. Kč
 4 926 479 tis. Kč

Tyto pohledávky jsou vedeny a spravovány centrálně na pracovišti v Praze.

2.7 Pohledávky vůči obyvatelstvu obsahují pohledávky za stravenky zaměstnanců ve výši 10 tis. Kč.

2.8 Základní jmění je odrazem stavu hmotných základních prostředků v celkové výši 47 657 tis. Kč. Proti stavu k začátku roku došlo ke zvýšení o 17 267 tis. Kč. Jde o rozdíl mezi tržbou za vyřazené automobily a nákupem (doplněním) nových automobilů ve výši 4 547 tis. Kč, o nákup strojního vybavení pracoviště ve výši 12 646 tis. Kč a o nákup nábytku ve výši 74 tis. Kč.

2.9 V účelových fondech je zařazen převážně stav Pozemkového fondu, jehož skladby a pohyby jsou rozvedeny na zvláštní tabulce obsažené ve Zprávě. Zůstatek je složen z těch t o fondů:

- sociální fond 786 tis. Kč
- Fond majetku pozemkového fondu 7 509 030 tis. Kč
 7 509 816 tis. Kč

Sociální fond se používá pouze pro příspěvky na závodní stravování zaměstnanců.

2.10 Závazek vůči neinvestičním dodavatelům v částce 806 tis. Kč jsou neuhrazené přijaté faktury za dodávky ve správní oblasti. Soupis závazků byl ověřen. Nejsou starší závazky otevřeně položky jsou jen z dodávek ke konci měsíce prosince. Jsou tedy všechny do lhůty splatnosti.

2.11 Zůstatek závazků vůči pracovníkům sestává z částek podléhajících úhradě podle rekapitulace zúčtovací a výplatní listiny

- částky vyplácené prostřednictvím spořitelny 4 623 tis. Kč
- srážky ve prospěch třetích osob 18 tis. Kč
 4 641 tis. Kč

2.12 Ostatní závazky v souhrnné částce 5 tis. Kč představují srážky z výplat příspěvků pro odborovou organizaci.

2.13 Na účtě zúčtování ostatních závazků vůči státnímu rozpočtu jsou vedeny jednak závazky vůči státnímu rozpočtu za srážky daně z příjmu zaměstnancům, jednak závazky vůči orgánům sociálního zabezpečení a orgánům zdravotního pojištění. Účet sestává z těchto skupin položek:

- sražená daň z příjmů zaměstnancům 814 tis. Kč
- rodinně přídavky a dávky nemocenského pojištění (nárok) - 237 tis. Kč
- státní vyrovnávací příspěvek (nárok) - 19 tis. Kč
- závazek za odvody na sociální zabezpečení 2 046 tis. Kč
- závazek na odvody zdravotním pojišťovnám 786 tis. Kč
 3 390 tis. Kč

2.14 Závazky vůči obyvatelstvu nejsou v rozvaze uvedeny, neboť v rámci účtu došlo náhodně ke kompenzaci vratky restitučního nároku ve výši 10 000,- Kč a pohledávky za zúčtování plateb od obyvatelstva ve výši 9 524,- Kč

2.15 Investiční dodavatelé představují neuhrazenou fakturu z konce prosince za dodané zařízení v částce 36 900,- Kč.

3. Inventarizace hospodářských prostředků

Pozemkový fond zrealizoval inventarizaci majetku a závazků v souladu s předpisy pro účetnictví. Uskutečnění inventarizace v souladu s ustanoveními § 29 a 30 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví se rozložilo do dvou etap: inventarizace předmětů postupné spotřeby (drobného hmotného investičního majetku) k 30.11.1994 a ostatního majetku (včetně základních prostředků) a závazků k 31.12.1994.

Při inventarizaci hmotného i nehmotného majetku nebyly zjištěny rozdíly.

Všechny pohledávky a závazky jsou položkově rozepsány a sesouhlaseny s údaji na syntetických účtech.

4. Základní jmění

Základní jmění uvedené v účetnictví se zvýšilo z 30 390 tis. Kč na 47 657 tis. Kč, tj. o 17 267 tis. Kč. Toto zvýšení odpovídá zvýšeni stavu základních prostředků (hmotného investičního majetku). v důsledku pořízení investic. Všechny pořízené investice v roce 1994 byly zařazeny do základních prostředků.

5. Hospodařeni Pozemkového fondu a jeho správy

Stavy na Pozemkovém fondu ČR a jeho pohyby byly ověřeny především z hlediska použití dotovaných zdrojů z Fondu národního majetku a přijatých prostředků na restituce.

Předpisy prodejců nemovitostí a předpisy nájemného z nemovitostí jsou podloženy souhrnným zpracováním dokladů vystavovaných na jednotlivých pracovištích. Přijaté úroky z účtů zvláštních prostředků jsou podloženy příslušnými doklady z peněžních ústavů, kde jsou tyto prostředky uloženy.

Přijaté prostředky jako záloha na částečnou úhradu rozpočtované ztráty od Fondu národního majetku v částce 500 000 tis. Kč nemusely být v důsledku aktivního výsledku hospodařeni použity a byly v lednu 1995 Fondu národního majetku vráceny.

Prostředky na správu Fondu byly vynaloženy úsporněji než se počítalo v rozpočtu, byla dosažena úspora 19 497 tis. Kč. Během roku 1994 došlo k mírnému přesunu mezi investičními a provozními náklady cca o 1 810 tis. Kč, což bylo způsobeno jednak potřebami na vybavení pracovišť, jednak při zvýšení cen větším zařazením předmětů mezi investiční majetek na úkor majetku pořízeného v rámci provozních nákladů. Jednotlivé globální položky byly vysvětleny v části 2 této Zprávy.

Původní předpoklad ztrátového výsledku hospodaření ve výši 2 395 000 tis. Kč byl zlepšen, takže výsledný zisk byl ve výši 1 862 861 tis. Kč. Původní rozpočet vycházel z předpokládaného výdaje na správu nemovitosti v částce 2 815 000 tis. Kč, zatímco skutečnost byla pouze 19 628 tis. Kč (zdůvodněni viz Komentář vedoucího sekce ekonomiky, str. 4, bod č. 1).

Novým rysem promítnutým do hospodaření Pozemkového fondu je výplata odstupného zaměstnancům statků při snižování stavů pracovníků. Bylo vyplaceno ve výši 2 65 430 tis. Kč. Tato částka je částečně kompenzována postupně poskytovanou dotací z ministerstva zemědělství ČR na celou výši výplat. V roce 1994 tyto příjmy činily 136 298 tis. Kč.

V Praze dne 10.února 1995

s

Ing. Jiří Peřina

auditor

USNESENÍ

Dozorčí rady

Pozemkového fondu

České republiky

z 35. mimořádného zasedání DR PF ČR, ze dne 8. března 1995

Přítomni: předseda DR J. Kelnar, místopředseda ing. J. Stibic, ing. J. Meier, ing. P. Dlouhý

1. Dozorčí rada

bere na vědomí

roční účetní uzávěrku

2. Dozorčí rada

a/ projednala

zprávu o činnosti PF ČR za rok 1994 a

b/ konstatuje

že její připomínky k této výroční zprávě byly Prezidiem PF akceptovány a zapracovány do konečného znění

c/ upozorňuje

že je třeba přijmout opatření k řešení určitých nedostatků, které jsou v závěru této zprávy uvedeny pod body 1), 2), 3).

 Za Dozorčí radu PF ČR:
 Předseda Dozorčí rady:
 KELNAR Jaroslav


MÍSTOPŘEDSEDA VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY

a ministr financi

Ing. Ivan Kočárník, CSc.
 V Praze dne 27. března 1995
 Č.j. 195/16 742/1995

Vážený pane místopředsedo vlády,

obdržel jsem od Vás v rámci připomínkového řízení následující materiály:

1. Výroční zprávu o činnosti Pozemkového fohdu ČR a účetní závěrku PF ČR za rok 1994,

2. Návrh rozpočtu PF ČR na rok 1995.

Připomínky k výše uvedený m materiálům zasílám v příloze.

S pozdravem

 Jan Kočárník

Příloha

Vážený pan

Ing. Josef Lux

místopředseda vlády a

ministr zemědělství České republiky

Praha

Příloha k čj.19/16742/95

Stanovisko k předloženým materiálům.

K výroční zprávě

Hodnocení realisace privatizačních projektů by bylo žádoucí provést ve stejném členění jako je tomu u restitucí, tj. separátně realisace v roce 1994 a poté teprve celkové údaje od počátku činnosti Fondu.

K účetní závěrce

1.Na str.5 - bod č.2.6. (Příloha č.1 ke zprávě o ověření řádné účetní závěrky auditorem)"ostatní pohledávky" požaduji doplnit tyto skutečnosti o údaj "po lhůtě splatnosti".

2. V roce 1994 byla poskytnuta, přechodná výpomoc Státním statkům ve výši 48 041 tis.Kč a odstupné zaměstnancům Státních statků ve výši 265 430 tis.Kč.(tato částka byla PF ČR kompenzována částečně MZe ČR ve výši 136 293 tis.K-dle zprávy auditora-příloha č.1-str.9). Požaduji doplnit materiál o skutečnost, kdy a kým byly tyto částky schváleny a dále odůvodnit proč uvedená výše kompenzace se liší oproti údaji uvedenému v tabulce na str.18-"příjmy a výdaje PF ČR za rok 1994",kde je uvedena výše kompenzace o částku 20 tis.Kč nižší.

3. Ve Zprávě auditora (příloha č.11 se mj.hovoří:

- na str.3 o vyřazení starších aut v částce 1 023 tis.Kč z důvodu neekonomického provozu;

- na str.4 o prodeji základních prostředků a dalších předmětů trvalé hodnoty v částce 675 tis.Kč(pořizovací cena 1 038 tis.Kč);které byly znehodnoceny pouze 35 %.

Předpokládám,že v dalším obdobím budou finanční prostředky Fondem vynaloženy koncepčněji, a že hmotný investiční majetek bude maximálně využit pro potřeby Fondu - v souladu s jeho předpokládanou životností (a k předčasnému zbavování se majetku dojde jen ve zcela výjimečných případech.

4.Na str.22 Závěrky jsou uvedeny za rok 1994 provozní náklady územních pracovišť (celkem jich je 72).Rozdíly v nákladech mezi pracovišti jsou výrazné (i více jak 200 %).Jelikož ale nejsou uvedeny alespoň další základní údaje - počet pracovníků na pracovišti; výše nájemného, je vypovídající hodnota těchto údajů (kupř.pro posouzení hospodárnosti provozu) prakticky téměř bezvýznamná a je pouze orientační.

KOMENTÁŘ

ke stanovisku ministerstva financí

K výroční zprávě Pozemkového fondu za rok 1994: rozhodující objem privatizace realizoval Pozemkový fond v roce 1994. Požadované členění bude akceptováno ve výroční zprávě za rok 1995.

K účetní uzávěrce Pozemkového fondu za rok 1994:

Bod 1. Požadované údaje "po lhůtách splatnosti"

 Celkem v tis. Kč z toho po lhůtách splatnosti
Pohledávky za nájmy430 078 430 078
Pohledávky-prodej majetku3 927 459 326 746
Pohledávky-prodej pozemků 24 71114 081
Pohledávky-směny pozemků 7700
Pohledávky-přechod výpomoc statkům 48 04148 041
Pohledávky-splátky úvěrů 519 723215 067

Bod 2. Přechodná výpomoc statkům

Přechodná výpomoc státním statkům byla poskytnuta ve výši 50 mil. Kč na základě rozhodnutí prezídia Pozemkového fondu ČR ze dne 16. 11. 1993. Pohledávka za MZe je ve výši 48 041 tis. Kč..

Zálohování odstupného, jako závazku státních statků vůči zaměstnancům bylo řešeno Dohodou mezi MZe, MSNMP, FNM a PF ČR o postupu při řešení závazku státních statků atd., ze dne 16. 2. 1994. Z titulu bodu 3 této dohody poskytl PF ČR celkem 266 213 700,- Kč na úhradu krytí odstupného v průběhu měsíce duben - květen 1994. K 31. 12. 1994 bylo MZe vráceno 138 402 998,- Kč na účet Pozemkového fondu. Dlužná částka činí 128 810 702 Kč.

Vzhledem k tomu, že PF používá účetní osnovu dle Pokynu MF č.j. V/2-24705/91 pouze na účetních třídách 1, 2, 3, 8, 9 a pro sestavení výkazu plnění "velkého rozpočtu" jsou jednotlivé položky vybírány z obratové předvahy a přiřazovány k jednotlivým sledovaným položkám. Vzhledem k vysokému počtu položek došlo při vypisování k omylu v částce 20 tis. Kč, která byla přiřazena k jiné položce (prostředky na odstupné), přičemž v celkové bilanci výsledek souhlasí na výpisy z účtů, což potvrzuje i zpráva auditora.

Bod 3. Zpráva auditora

str. 3 - jedná se o vyřazení starších aut prodejem, nikoliv vyřazením s vyšší zůstatkovou hodnotou (poruchová auta s nákladným provozem)

str. 22 - rozdíly v nákladovosti jednotlivých územních pracovišť jsou zapříčiněny případným nákupem kancelářského nábytku nebo auta v případech, kde toto vybavení nebylo pořízeno v roce 1993.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP