Parlament České republiky,

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1995

1. volební období

1579

INTERPELACE

poslance Jaroslava Nováka

na ministra práce a sociálních věcí Jindřicha Vodičku

ve věci platů a mezd zaměstnanců Domů pečovatelské péče v Mostě

Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám poslancům následující interpelaci poslance Jaroslava Nováka na ministra práce a sociálních věcí Jindřicha Vodičku. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 16. března 1995

Milan Uhde v. r.

Příloha

POSLANECKÁ SNĚMOVNA PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY

Sněmovní 4

118 26 Praha - Malá Strana

 MUDr. Jaroslav Novák

INTERPELACE

na ministra práce a sociálních věcí

Ing. Jindřicha Vodičku

ve věci platů a mezd zaměstnanců

Domů pečovatelské péče.

Vážený pane ministře,

obracím se na Vás s interpelací ve věci platů a mezd zaměstnanců Domů pečovatelské péče v Mostě, specielně platu sanitářek.

V příloze přikládám harmonogram prác sanitářky a její mzdový lístek, dle něhož je patrné, že pat sanitářky není o mnoho vyšší, než je důchod nebo dokonce životní minimum. Je proto logické, že za takovýchto mzdových podmínek zákonité odcházejí schopní zaměstnanci, kteří si najdou lépe placenou práci a pomalu se jejich uprázdněná místa zaplňují lidmi nekvalifikovanými bez většího zájmu o vykonávanou práci. To se pochopitelně odráží i na jejich přístupu k obyvatelům domu pečovatelské služby. Domnívám se, že tito důchodci by si zasloužili kvalitnější péči, když pro nemoc a stáří jsou odkázáni na pomoc jiných osob.

Chtěl bych se Vás proto, vážený pane ministře Zeptat, zda tento neúnosný stav bude Vaše ministerstvo nějakým způsobem řešit, a pokud ano, tak jakým? Myslím, že tento stav je pomalu již na hranici únosnosti a že každé odkládání řešení celou věc bude dále zhoršovat.

Děkuji Vám předem za odpověď.

S pozdravem

MUDr Jaroslav Novák

poslanec PSP ČR

V Praze dne 13.3.1995

2 přílohy: mzdový lístek sanitářky - stáří 45 let

harmonogram práce sanitářky

Harmonogram práce sanitářky (ranní - penzion)

6.30 - 8.00 Úklid chodby, haly u výtahu, společenské místnosti, kuchyňky (utření prachu, vytření, luxování)

8.00 - 9.00 Snídaně obyvatel v jídelně, jejich přivedení, odvedení, event. přinesení snídaně: do bytu, dohled a pomoc v jídelně

9.00 - 11.30 Úklid jednotlivých bytů dle požadavků obyvatel (utření prachu, vytření, vyluxování, umytí umyvadla, vany, WC)

Dokončení úklidu vedlejších místností

Doprovody obyvatel na vyšetř.

Event. poskytování dalších služeb (nákupy a pod)

11.30 -- 12.00 Oběd zaměstnanců

12.00 - 13.00 Oběd obyvatel v jídelně, jejich přivedení, odvedení, event. odnesení oběda do bytu, dohled a pomoc v jídelně

13.00 - 15.00 vedení dokumentace o prováděných úklidech manipulace s prádlem

doprovody na vyšetř. psycholog. činnost, event. dokončení úklidů a další poskytování služeb

Týdenní harmonogram

Pondělí: Vydrhnutí prostoru před výtahy, úklid kanceláře stan.sestry

Úterý: Důkladný úklid kuchyněk (vnitřky skříněk, vařiče, dřezy)

Středa: Důkladný úklid kluboven (vnitřky nábytku, sklo, koberce, misky pod květináči)

Čtvrtek: Úklid pomocných místností

Pátek: Desinfekce košů

Čtvrtletní úklidy

Mytí oken rámů svěšení a pověšení vypraných záclon omytí nábytku osprchování květin v květináčích, umytí krytů svítidel, důkladně umytí umyvadla, vany, WC, kulturní místnosti, kuchyňky, okna vč. balkonů na chodbách, vyšetřovna, sesterna, místnost pro sanitářky, byty obyvatel



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP