PŘÍLOHA č.
1
Návrh plánu prostředků
na mzdy na rok 1993 v Kč
11100 Řed.GŘ | 1281300 | 1370990 | -106790 | 1264200 |
112 00 Komerč. odbor | 1367370 | 1463090 | 56580 | 1519670 |
113 00 LPO | 376810 | 403190 | 403190 | |
114 00 Kontr. odbor | 351830 | 376460 | 376460 | |
115 00 OMS | 0 | 0 | 721380 | 721380 |
117 00 Odbor bezp. syst. | 0 | 0 | 2263980 | 2263980 |
118 00 Rada ČR | 0 | 0 | 0 | |
120 00 Úsek zam. zál. | 1892380 | 2024830 | 15000 | 2039830 |
130 00 Usek progr. nám. GŘ | 1440150 | 1540960 | 143230 | 1684190 |
140 00 Úsek provoz. nám. GŘ | 556350 | 595290 | 40630 | 635920 |
220 00 Úsek techniky | 20233590 | 22256950 | 22256950 | |
230 00 Úsek ekonomiky | 4098530 | 4385430 | 505420 | 4890850 |
240 00 ÚVT | 0 | 0 | 3640000 | 3640000 |
250 00 Úsek hosp. provoz. | 11816360 | 12643510 | -349900 | 12293610 |
260 00 UVT | 0 | 0 | 4148640 | 4148640 |
270 00 Odbor dopravy | 1720330 | 1840750 | 182560 | 2023310 |
310 00 Vysílací stanice Praha | 10830740 | 11588900 | 90850 | 11679750 |
320 00 Vysílací stanice Vltava | 7986340 | 8545390 | 8545390 | |
330 00 Mikrofórum | 1609200 | 1721840 | -1721840 | 0 |
340 00 Regina Praha | 1697900 | 1816750 | 1816750 | |
350 00 HRZP | 3232200 | 3458450 | 10698200 | 14156650 |
360 00 Vysílací stanice Regina | 279470 | 299030 | 240800 | 539830 |
370 00 Radiožurnál | 0 | 0 | 0 | |
380 00 Vysílání do zahraničí | 0 | 0 | 9852690 | 9852690 |
430 00 Úsek hudebních těles | 13731480 | 14692680 | -5268670 | 9424010 |
44000 Hudební realizace | 1166140 | 1247770 | 1247770 | |
450 00 SUR | 4818090 | 5155360 | 5155360 | |
460 00 INFOS | 3810790 | 4077550 | 607800 | 4685350 |
470 00 Arch. progr. fondu | 4686260 | 5014300 | 5014300 | |
480 00 Odbor mez. progr. vým. | 370750- | 396700 | 396700 | |
Český rozhlas Praha | 99354360 | 106916170 | 25760560 | 132676730 |
610 00 RS České Budějovice | 4268930 | 4610440 | 169600 | 4780040 |
620 00 RS Plzeň | 8491450 | 9170770 | -2324930 | 6845840 |
630 00 RS Ústí n. L. | 3534370 | 3817120 | 200000 | 4017120 |
640 00 RS Hradec Králové | 3725470 | 4023510 | 20000 | 4043510 |
650 00 RS Brno | 15313980 | 16539100 | -1900730 | 14638370 |
660 00 Ostrava | 10047170 | 1085094 | -831400 | 10019540 |
Regionální studia | 45381370 | 49011880 | -4667460 | 44344420 |
Český rozhlas celkem | 144735730 | 155928050 | 21093100 | 177021150 |
Zpracoval OM/17.2.1993
Příloha č.
2 - část 1.
(v tis. Kč)
| ||||||||
Sekretariát GŘ | 3.394 | 1.264 | 80 | 50 | 2.000 | - 3.394 | ||
Komerční odbor | 3.550 | 1.520 | 510 | 80 | 1.440 | 80.000 | 76.450 | |
Legislativně právní odbor | 640 | 403 | 10 | 7 | 220 | - 640 | ||
Kontrolní odbor | 446 | 376 | - | 10 | 60 | - 446 | ||
Odbor mezinárodní spolupráce | 3.646 | 721 | 5 | 2.000 | 920 | - 3.646 | ||
Odbor bezpečnost. systémů | 2.414 | 2.264 | - | 30 | 120 | - 2.414 | ||
Rada Českého rozhlasu | 690 | - | 570 | 20 | 100 | - 690 | ||
Úsek zaměstn. záležitostí | 3.470 | 2.040 | 145 | 25 | 1.260 | 130 | - 3.340 | |
Úsek progr. náměstka GŘ | 1.929 | 1.684 | 160 | 20 | 65 | - 1.929 | ||
Úsek provoz. náměstka GŘ | 856 | 636 | 50 | 50 | 120 | 856 | ||
GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ CELKEM | 21.035 | 10.908 | 1.530 | 2.292 | 6.305 | 80.130 | 59.095 | |
Úsek techniky | 293.527 | 22.257 | 50 | 220 | 271.000 | 80 | - 292.647 | |
Úsek ekonomiky | 5.489 | 4.891 | 10 | 48 | 540 | - 5.489 | ||
Úsek investiční výstavby | 5.520 | 3.640 | 80 | 100 | 1.700 | 400 | - 5.120 | |
Úsek hospodářsko provozní | 57.141 | 12.294 | 47 | 230 | 44.570 | 15.100 | - 42.041 | |
Úsek výpočetní technika | 8.029 | 4.149 | 30 | 150 | 3.700 | - 8.029 | ||
Odbor dopravy | 6.623 | 2.023 | - | 4.500 | 250 | - 6.373 | ||
Zúčtovací středisko ČRo | 195.764 | - | - | - | 195.764 | 680.000 | 484. 36 | |
TES CELKEM | 572.093 | 49.254 | 217 | 848 | 521.774 | 696.630 | 124.537 |
Příloha č.2
- Část 2
(v tis. Kč)
| ||||||||
Vysílací stanice Praha | 28.995 | 11.680 | 11.000 | 500 | 5.815 | 7.000 | - 21.995 | |
Vysílací stanice Vltava | 30.395 | 8.545 | 10.500 | 350 | 11.000 | - 30.395 | ||
Regina Praha | 3.832 | 1.817 | 1.500 | 35 | 480 | 1.850 | - 1.982 | |
HRZP | 33.157 | 14.157 | 8.000 | 1.700 | 9.300 | - 33.157 | ||
Vysílací stanice regina | 4.570 | 540 | 3.700 | 40 | 290 | - 4.570 | ||
Vysílání do zahraniční | 13.473 | 9:853 | 700 | 120 | 2.800 | - 13.473 | ||
Úsek hudebních těles | 11.919 | 9.424 | 260 | 35 | 2.200 | 2.000 | - 9.919 | |
Hudeb. umělecká realizace | 1.386 | 1.248 | 8 | 120 | 110 | - 1.386 | ||
Slovesná umělecká realizace | 5.500 | 5.155 | 100 | 45 | 200 | - 5.500 | ||
Informační středisko programu | 7.288 | 4.685 | 130 | 33 | 2.440 | - 7.288 | ||
Archivní a progr. fondy | 12.724 | 5.014 | 100 | 10 | 7.600 | 10 | - 12.714 | |
Odbor mezinár. progr. výměny | 835 | 397 | 13 | 5 | 420 | - 835 | ||
PROGRAMOVÉ ÚTVARY CELKEM | 154.074 | 72.515 | 36.011 | 2.893 | 42.655 | 10.860 | - 143.214 | |
RS České Budějovice | 11.621 | 4.780 | 960 | 60 | 5.821 | 2.600 | - 9.021 | |
RS Plzeň | 20.923 | 6.846 | 1.747 | 130 | 12.200 | 3.000 | - 17.923 | |
RS Ústí nad Labem | 9.407 | 4.017 | 1.080 | 60 | 4.250 | 1.600 | - 7.807 | |
RS Hradec Králové | 10.984 | 4.044 | 1.795 | 145 | 5.000 | 2.200 | - 8.784 | |
RS Brno | 40.835 | 14.638 | 4.571 | 200 | 21.426 | 5.300 | - 35.535 | |
RS Ostrava | 27.874 | 10.019 | 2.521 | 210 | 15.124 | 3.200 | - 24.674 | |
REGIONÁLNÍ STUDIA CELKEM | 121.644 | 44.34 | 12.674 | 805 | 53.821 | 17.900 | - 103.744 | |
ČESKÝ ROZHLAS CELKEM | 868.846 | 177.021 | 50.432 | 6.838 | 634.555 | 805.520 | - 63.326 |
Příloha č.
4
Tento Statut se vydává
na základě zákona české národní
rasy č. 484/1991 Sb. o českém rozhlasu a
to jako prozatímní. Po
stabilizaci právních předpisů, vztahujících
se k rozhlasovému vysílání v České
republice, bude vydán nový Statut, který
určí postaveni a posláni českého
rozhlasu v nových podmínkách.
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
§ 1
Název
ČESKÝ ROZHLAS
Cizojazyčné názvy:
anglicky
německy
francouzsky
španělsky
italsky
rusky
Pokud bude nutno název
překládat do jiné řeči, než
která je uvedena výše, připojí
se k překladu (do závorky) i český
název.
Pro vnitřní potřebu
českého rozhlasu se vedle plného názvu
používá zkratky "ČRo".
Sídlo
český rozhlas sídlí
v Praze.
Znak
Český rozhlas používá
znak. Vzor je uveden v příloze č. 1 k tomuto
Statutu.
Český rozhlas používá
znělku a znělky jednotlivých stanic a regionálních
studii. Zajišťuje právní ochranu i znělkám
jednotlivých pořadů, případně
i s jejich názvy. Notové záznamy znělky
českého rozhlasu, znělek jednotlivých
stanic a regionálních studií jsou uvedeny
v příloze č. 2 k tomuto Statutu.
Postavení Českého
rozhlasu
1) Český rozhlas
byl zřízen zákonem české národní
rady č. 484/1991 Sb. o českém rozhlasu ke
dni 1.ledna 1992, a to na dobu neurčitou.
2) Český rozhlas
je právnickou osobou ve smyslu příslušného
ustanoveni Občanského zákoníku; vlastními
úkony nabývá práv a zavazuje se.
český rozhlas se
nezapisuje do obchodního rejstříku.
3) Stát za závazky
českého rozhlasu neodpovídá; český
rozhlas neodpovídá za závazky státu.
4) český rozhlas
je nepolitické zařízení; svým
působením nepreferuje žádné světové
názory (politické, náboženské
apod.) a žádné společenské
skupiny.
5) Český rozhlas
vysílá své programy svobodné a nezávisle.
Do jeho vysíláni a programů je možno
zasahovat pouze na základě obecně závazných
právních předpisů a v jejich mezích.
6) Český rozhlas
se ve své činnosti řídi obecně
závaznými právními předpisy
a využívá při tom svobody rozhlasového
vysílání.
7) český rozhlas
je provozovatelem vysílání ze zákona
ve smyslu obecně závazných právních
předpisů, upravujících rozhlasové
vysíláni.
8) Český rozhlas
je, vzhledem ke svému poslání poskytovat
informace (publicistické činnosti); hromadným
informačním prostředkem a má postavení
vydavatele ve smyslu obecně závazných právních
předpisů, upravujících činnost
hromadných informačních prostředků.
9) český rozhlas
má postavení kulturního zařízení.
Majetek
Český rozhlas je
vlastníkem majetku, který nabyl
a) převodem z vlastnictví
české a Slovenské Federativní republiky
delimitační dohodou s československým
rozhlasem ze dne 31.3.1992, uzavřenou na základě
zákona Federálního shromáždění
č. 136/1991 Sb. o rozdělení působnosti
mezi eskou a Slovenskou Federativní Republikou a Českou
republikou a Slovenskou republikou ve věcech tisku a jiných
informačních prostředků;
b) převodem z vlastnictví
České republiky na základě zákona
české národní rady č. 36/1992
Sb. o některých opatřeních v oblasti
rozhlasového a televizního vysílání;
c) vlastní činnosti;
d) z ostatních zdrojů.
II. POSLÁNÍ ČESKÉHO
ROZHLASU
1) Posláním českého rozhlasu je především:
a) poskytovat informace
b) sloužit k vzděláváni veřejnosti
c) uspokojovat kulturní a umělecké potřeby posluchačů
d) přispívat k zábavě
posluchačů.
2) Uskutečňováním
svého poslání český rozhlas
přispívá k rozvíjení kulturní
a společenské identity českého národa,
národnostních menšin a etnických skupin
v české republice a slouží k svobodnému
vytváření názoru posluchači.
III. KONTROLA VEŘEJNOSTI
1) Veřejnost (občané
české republiky) má právo na kontrolu
tvorby a šíření programů českého
rozhlasu.
2) Orgánem, který
zabezpečuje právo veřejnosti na kontrolu,
je Rada českého rozhlasu.
3) Postavení, složení
a posláni Rady českého rozhlasu určují
obecně závazné právní předpisy.
IV. ZÁSADY ORGANIZACE
Orgány Českého
rozhlasu
1) Generální ředitel
2) Ředitelé regionálních
studií
3) šéfredaktoři.
Generální ředitel
1) Generální ředitel
řídí činnost celého českého
rozhlasu a je za jeho činnost odpovědný Radě
českého rozhlasu.
2) Generálního ředitele
jmenuje a odvolává Rada českého rozhlasu.
Jeho funkční období činí šest
let, neskončí však dříve, než
je jmenován nový generální ředitel.
Odvolání vstoupí v platnost jmenováním
nového generálního ředitele.
3) Generální ředitel
jmenuje své náměstky. Počet náměstků,
rozsah je jich činnosti, odpovědnost a označení
určuje organizační řád českého
rozhlasu.
Ředitelé
regionálních studií
2) Ředitele regionálních
studii jmenuje a odvolává na návrh generálního
ředitele Rada Českého rozhlasu.
2) Ředitelé regionálních
studií řídí činnost regionálních
studii. Způsob jejich řízení a jeho
rozsah určuje tento Statut a organizační
řád českého rozhlasu. Za svou činnost
odpovídají generálnímu řediteli.
Šéfredaktoři
1) šéfredaktory jmenuje
a odvolává generální ředitel.
2) Šéfredaktoři
řídí činnost jednotlivých stanic
českého rozhlasu. Způsob jejich řízení
a jeho rozsah určuje tento Statut a organizační
řád českého rozhlasu. Za svou činnost
odpovídají generálnímu řediteli.
V. REGIONÁLNÍ STUDIA
Regionální studia
jsou organizačními jednotkami českého
rozhlasu. Jejich postavení, úkoly a poslání
jsou určeny tímto Statutem.
Zákonem české
národní rady č. 484/1991 Sb. o českém
rozhlasu byla zřízena tato regionální
studia:
- studio v Plzni
- studio v Českých Budějovicích
- studio v Praze
- studio v ústí nad Labem
- studio v Hradci Králové
- studio v Brně
- studio v Ostravě.
Nová regionální
studia zřizuje a ruší na návrh generálního
ředitele Rada českého rozhlasu.
Posláním regionálních
studií je naplňovat poslání českého
rozhlasu s ohledem na podmínky regionu v kterém
studio působí.
Zaměstnanci Českého
rozhlasu svým působením naplňují
poslání Českého rozhlasu (7 Statutu)
a jeho postavení (5 odst. 4 Statutu). V jejich pracovní
činnosti se nesmí projevit jejich politická
příslušnost; nesmějí působit
ve prospěch jakýchkoliv politických stran,
politických hnuti či ostatních sdružení
občanů.
Generální ředitel
českého rozhlasu, jeho náměstci, ředitelé
regionálních studií a šéfredaktoři
nesmějí mít funkce v politických stranách
a v politických hnutích, dále nesmějí
být členy orgánů společnosti,
které působí v oblasti rozhlasového
vysíláni.
Stejná omezení platí
pro zaměstnance, kteří zastupují náměstky
generálního ředitele, ředitele regionálních
studií a šéfredaktory. Organizační
řád českého rozhlasu může
tato omezení rozšířit i na další
zaměstnance.
VII. HOSPODAŘENÍ
ČESKÉHO ROZHLASU
Finanční zdroje
českého rozhlasu jsou zejména:
a) výnos z poplatků za používání rozhlasových přijímačů podléhajících evidenci podle obecně závazných právních předpisů;
b) příjem z vlastni podnikatelské činnosti;
c) další zdroje jako
např. dary, dotace, příspěvky sponzorů
a pod.
Český rozhlas může
svůj majetek za podmínek stanovených právními
předpisy používat pro podnikatelskou činnost;
může se svými vklady podílet na podnikání
jiných osob, pokud svou účastí na
tomto podnikáni může přispět
k lepšímu splnění svého poslání.
český rozhlas je
povinen vypracovat bez zbytečného odkladu po skončení
kalendářního roku návrh závěrečného
účtu a v téže lhůtě návrh
rozpočtu na běžný rok a předložit
tyto dokumenty ke schválení Radě Českého
rozhlasu. Za včasné vypracování těchto
návrhů odpovídá generální
ředitel.
Systém finančního
hospodaření českého rozhlasu, regionálních
studií, stanic a jednotlivých útvarů
stanoví generální ředitel. Musí
při tom respektovat zásady maximální
hospodárnosti a účelnosti vynakládaných
finančních prostředků.
VIII. JEDNÁNÍ
JMÉNEM ČESKÉHO ROZHLASU
Jménem českého
rozhlasu jedná ve všech věcech generální
ředitel, který je jeho statutárním
orgánem.
V době nepřítomnosti
generálního ředitele jej zastupuje jím
jmenovaný náměstek. Tento náměstek
jedná jménem Českého rozhlasu ve všech
věcech s vyjímkou zcizováni nemovitého
majetku, jeho zatěžování a přijímání
úvěru.
Ostatní pracovníci
českého rozhlasu jednají jeho jménem
v případech stanovených organizačním
řádem nebo je-li to vzhledem k jejich pracovnímu
zaměření obvyklé.
Ředitelé regionálních
studií jsou oprávněni činit jménem
českého rozhlasu právní úkony,
týkající se rozhlasového studia s
výjimkou zcizení a zatížení nemovitého
majetku a přijetí úvěru.
IX. ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ
Český rozhlas zabezpečuje
své vysílání především
prostřednictvím jednotné telekomunikační
sítě. V zájmu splnění svého
poslání je však oprávněn využívat
i telekomunikační zařízení
a telekomunikační služby mimo jednotnou telekomunikační
síť.
Českému rozhlasu
jsou vyhrazeny přenosová cesty (části
kmitočtového spektra) a síť vysílačů
tak, aby svým vysíláním mohl pokrýt
celé území České republiky
a bylo umožněno kvalitní vysíláni
do zahraničí.
Množství přenosových
cest a jejich rozložení v jednotlivých částech
kmitočtového spektra musí zajišťovat
splnění posláni českého rozhlasu.
Jednotlivé vysílací frekvence jsou uvedeny
v příloze č. 3 k tomuto Statutu.
Vzhledem ke svému poslání
a různorodým zájmům posluchačů
vytvářit Český rozhlas nejméně
tři rozhlasové stanice, přičemž
každá z těchto stanic svým vysíláním
musí pokrýt celé území České
republiky. Tyto stanice vytvářejí svůj
program tak, aby uspokojily zájmy různých
skupin posluchačů a plnily jednotlivé složky
poslání českého rozhlasu. Charakteristika
jednotlivých stanic je uvedena v příloze
č. 4 Statutu.
Český rozhlas je
oprávněn vysílat pro území
České republiky. Na základě smlouvy
s oprávněnou osobou může vysílat
z územ i české republiky do zahraničí.
X. PROGRAMOVÉ ZÁSADY
český rozhlas zajišťuje
splnění svého poslání především
vysíláním vlastních programů,
je však oprávněn vysílat i programy
získané na základě smluv od jiných
výrobci zvukových záznamů a snímků.
Tvorba programů je upravena
ve vnitřním organizačním předpise
"Hlavní programové zásady Českého
rozhlasu". V tomto předpise jsou specifikovány
programové zásady, které jsou obsaženy
v obecně závazných právních
předpisech upravujících rozhlasové
vysíláni a v tomto Statutu.
Za tvorbu programu odpovídá
určený náměstek generálního
ředitele a šéfredaktoři jednotlivých
stanic.
Regionální studia
při vytvářeni svých programů
vycházejí z konkrétních podmínek
a potřeb jednotlivých regionů. Za tvorbu
a obsah programu odpovídá ředitel regionálního
studia.
Podmínky vysílání
reklam a sponzorovaných programů upravují
"Hlavní programové zásady Českého
rozhlasu". Vysíláním reklam nesmí
být ohroženo poslání českého
rozhlasu a vysíláním sponzorovaných
programů zásada svobody a nezávislosti vysíláni
(§ 5, odst. 5 Statutu).
Český rozhlas poskytuje
vysílací čas pro informace organizací
s charitativním zaměřením, zejména
pokud mají celospolečenský význam.
XI. POVINNÝ VYSÍLACÍ
ČAS
Český rozhlas je
povinen v příběhu předvolebních
kampaní poskytnout jednotlivým politickým
stranám, hnutím, případně nezávislým
kandidátům, kteří ve volbách
kandidují, přiměřený vysílací
čas.
Pokud rozsah tohoto vysílacího
času neurčí volební zákon či
jiný obecně závazný právní
předpis, určí jej na návrh generálního
ředitele Rada českého rozhlasu.
1) český rozhlas
je povinen v případě obecného ohrožení
poskytovat státním orgánům a orgánům
veřejné správy nezbytný vysílací
čas pro informování obyvatelstva.
2) český rozhlas
poskytuje prezidentu republiky, členům vlády,
ústavním činitelům a dalším
představitelům státních orgánů
přiměřený vysílací čas
k úředním sdělením pro obyvatelstvo.
3) český rozhlas
je povinen zveřejnit odůvodněné výhrady
fyzické či právnické osoby ke skutečnostem,
jež byly uveřejněny v rozhlasovém vysílání
a jež se fyzické či právnické
osoby bezprostředně týkají.
4) Český rozhlas
je povinen zveřejňovat rozhodnutí, jehož
publikování tímto způsobem nařídil
soud.
Další podmínky
pro poskytování vysílacího času
určují Hlavni programové zásady Českého
rozhlasu.
XII. ZRUŠENI ČESKÉHO
ROZHLASU
Regionální studia uvedená v 14 tohoto Statutu
mohou být zrušena pouze zákonem.
1) Český rozhlas
může být zrušen pouze zákonem.
2) Rada českého
rozhlasu jmenuje likvidátora, pokud není ustanoven
přímo zákonem, kterým byl český
rozhlas zrušen či jiným obecné závazným
předpisem.
3) Pro likvidaci Českého
rozhlasu se přiměřeně používají
ustanoveni o likvidaci obchodní společnosti.
XIII. ZÁVĚREČNÁ
USTANOVENÍ
1) Tento Statut podléhá
schváleni Radou českého rozhlasu; schválení
podléhají také všechny změny
Statutu, s výjimkou příloh (vzhledem k jejich
pouze informační funkci).
2) Generální ředitel
je povinen předložit Radě českého
rozhlasu ke schválení definitivní Statut
českého rozhlasu, pokud nebude dohodnut termín
pozdější, do 31.12.1993.
3) Statut nabývá
účinnosti, pokud do té doby bude schválen
Radou českého rozhlasu, dne i.dubna 1993. Pokud
v této lhůtě nebude schválen, nabývá
účinnosti dnem schválení.
V Praze dne...........1993
JUDr. Jiří Mejstřík
generální ředitel
ČRo
Tento Statut byl schválen
Radou Českého rozhlasu
dne............1993
MUDr. Zdeněk Susa