K §u 79:

Naše změna k §u 79 souvisí s § 39, při čemž ještě v odstavci 3 jest ustanoveno, jak mají býti kandidátní listiny uveřejněny. Škrtnutí písm. d) a e) a odstavce 4 bylo nutné vzhledem k naší nové úpravě volebního řízení a k vyloučení odborníků. V odstavci 5 činí se opatření o ztrátě funkce pro člena, který přestal býti příslušníkem skupiny zaměstnanecké a o povolání náhradníka na jeho místo.

K §u 80:

V §u 80 rozšiřujeme obor působnosti výboru tím, že do jeho oboru působnosti patří volba předsedy, jeho náměstků a všech funkcionářů. Navrhujeme, aby byly škrtnuty druhá a třetí věta §u 80, písm. e), jimiž jest ustanoveno, že v určitých případech zcizení nebo nabytí nemovitostí jest třeba souhlasu ministerstva sociální péče a ministerstva financí. Škrtnutí písm. h) souvisí s již vyjádřeným stanoviskem k §u 69. Naše změna k odstavci 2 má svou příčinu ve snaze dosíci, aby se výbor scházel často a tak byl zpraven o všem, co se děje v Ústřední sociální pojišťovně.

K §u 81:

Změny k §u 81 jsou přizpůsobeny návrhům na složení Ústřední sociální pojišťovny, které jsme nově formulovali. Škrtnutí odstavce 3, §u 81 odůvodňuje se tím, že podle našeho názoru není třeba určovati, že pět členů představenstva musí bydliti v Praze.

K §u 82:

Změna k §u 82 vyvěrá z našeho názoru, že o všech otázkách Ústřední sociální pojišťovny mají rozhodovati bez o mezení a bez vlivu jakéhokoliv ministerstva mandatáři svobodně zvolení členy a zaměstnavateli. Škrtnutí posledního odstavce tohoto paragrafu navrhujeme proto, že také jmenování úředníků a úprava všech služebních věcí musí býti vyhrazena výlučně Ústřední sociální pojišťovně.

K §u 83:

Škrtnutí druhé věty odstavce 1, §u 83 vyvěrá z našeho názoru, že přijetí jednacího řádu a také provedení všech změn jest věcí Ústřední sociální pojišťovny.

K §u 86 a 87:

Již v úvodních poznámkách k důvodové zprávě jsme uvedli, že navrhujeme, aby dozorčí právo nad nemocenskými pojišťovnami pokud jde o provádění nemocenského pojištění bylo výhradně věcí Svazu nemocenských pojišťoven, naproti tomu dozor nad nemocenskými pojišťovnami pokud jde o provádění agendy týkající se starobního a invalidního pojištění, byl věcí Ústřední sociální pojišťovny. Ve smyslu tohoto našeho názoru podáváme pozměňovací návrh k §u 86 a 87.

K §u 88:

Dosavadní ustanovení §u 88 šla z části příliš daleko. V novém znění §u 88 uplatnili jsme praktické zkušenosti, jichž jsme nabyli během jednoho roku činnosti od té doby, co platí nový zákon.

K §u 89:

Zde ustanovujeme, že Ústřední sociální pojišťovna podléhá jedině dozoru odborného ministerstva, tedy ministerstva sociální péče, kdežto jakýkoliv vliv ministerstva financí musí býti vyloučen.

K §u 90 a 91:

V obou paragrafech vylučujeme vliv ministra financí.

K §u 92:

V §u 92 se ustanovuje, že nové volby mají býti provedeny do šesti měsíců ode dne, kdy rozhodnutí o rozpuštění nabylo právní moci. Navrhujeme, aby volby byly provedeny do dvou měsíců, poněvadž jsme všeobecně toho názoru, že činitelé zastupující řádnou správu mají vykonávati svůj úřad jen po dobu co možná nejkratší.

K §u 93:

Máme v úmyslu podstatně rozšířiti obor působnosti Svazu nemocenských pojišťoven. Také správy Svazů mají ovšem příště vycházeti ze svobodných voleb. Soudíme, že Svazy nemocenských pojišťoven podaly v uplynulé době důkaz svého existenčního oprávnění, ba domníváme se, že můžeme nad to ještě říci, že bez jejich činné spolupráce nebylo by se dalo starobní a invalidní pojištění vůbec provésti. Uvážíme-li, jaké potíže činily provádění starobního a invalidního pojištění nejen určité zájemnické vrstvy, nýbrž i úřady, pak teprve pochopme úkol, který sociální pojišťovny vykonaly. Domníváme se však také, že spojování nemocenských pojišťoven svobodnou volbou ve Svaz nemocenských pojišťoven nejlépe souhlasí s myšlenkou samosprávy. Také z věcného stanoviska se domníváme, že můžeme prohlásiti, že jest nezbytně třeba jakési spojky mezi Ústřední sociální pojišťovnou a nemocenskými pojišťovnami.

K §u 95:

V §u 95 navrhujeme odstranění absolutní karence, jejíž zavedení pociťovali pojištěnci nesmírně tísnivě. Pojetí tohoto ustanovení do zákona prokázalo propagaci myšlenky sociálního pojištění nejhorší službu. Toto opatření projevilo svůj účinek právě v prvních dnech účinnosti sociálního pojištění a způsobilo, že sociální pojištění pojištěnce v ničem nezískalo. Úspory, jichž bylo dosaženo absolutní karencí, nejsou v naprosto žádném poměru k těžké újmě, kterou tato karence jest pro pojištěnce. Tato změna odstavce 2 souvisí se změnou mzdových tříd. Pokud jde o zaopatření pro případ mateřství, ustanovili jsme, aby matky dostávaly nemocenské osm týdnů před porodem a osm týdnů po porodu. Ustanovili jsme také, že doba, po kterou pojištěnka požívá této dávky před porodem, nezapočítává se při výpočtu ochranné lhůty. Ustanovili jsme, aby všem šestinedělkám byly vydány tři soupravy dětského prádélka a při tom řídili jsme se opatřeními, která v tomto směru učinili naši vídenští soudruhové. Dobu, po kterou se vyplácí příspěvek na kojení, určili jsme 26 týdny, jak to bylo ustanoveno v dřívějším zákoně o nemocenském pojištění. Rozšířili jsme také dávky příslušníkům rodiny. Konečně postarali jsme se při tomto oddílu o osoby, jejichž příjem nepřesahuje 15.000 Kč ročně, i tehdy, nekonají-li práce nebo služby povinně pojištěné. Ustanovili jsme, že také v tomto případě platí týž nárok na zaopatření pro případ mateřství, jako pro ženy nebo družky pojištěnců. Určili jsme, že náklady na tyto dávky hradí stát. Při tom upozorňujeme, že v Německu jest zavedena pomoc pro šestinedělky již dávno, že veškerý náklad na pomoc šestinedělkám hradí stát, a že dávky ustanovené při pomoci šestinedělkám jsou z části i vyšší než dávky, které jsme ustanovili v našem návrhu.

Pokud jde o pohřebné pro pojištěnce a příslušníky rodiny ustanovili jsme malé zvýšení nedostačujících částek.

K §u 96:

V §u 96 ustanovujeme, že tak jak tomu bylo ve starém zákoně o nemocenském pojištění, družka jest na roveň postavena manželce. Stáří dětí oprávněných k nároku z titulu rodinného pojištění ustanovuje se místo 17 let na 18.

K §u 97:

Pokud jde o nárok na dávky z titulu rodinného pojištění, ustanovujeme, že mají platiti táž ustanovení, jaká byla stanovena pro nárok pojištěnce. V odstavci 5 tohoto paragrafu měníme ustanovení o ochranné lhůtě, která často vedla ke sporným názorům. Stojíme na stanovisku, že vstoupí-li nezaměstnané osoby během této nezaměstnanosti znovu do pojistně povinného poměru, začíná po skončení tohoto poměru znovu běžeti jednou nabytá ochranná lhůta. Tím chceme vyjádřiti, že ochrannou lhůtu jednou nabytou nelze již zkrátiti žádným přerušením.

K §u 100:

V §u 100 se ustanovuje, že pojištěnec, který si přivodil nemoc účastí na rvačce nebo opilostí nemá nároku na nemocenské. Podle našeho stanoviska, které jsme zaujímali při projednávání vládního návrhu, žádáme, aby tím nárok příslušníků rodiny na požitek polovice nemocenského po dobu ústavního zaopatření zůstal nedotčen a chceme se také postarati, aby správní orgány nemocenských pokladen měly možnost neodepříti příslušníkům nemocenské ani tehdy, není-li pojištěnec v nemocenském ošetření.

K §u 102:

Změna §u 102 souvisí s naším stanoviskem k oboru působnosti Svazů nemocenských pojišťoven.

K §u 103:

Škrtnutí poslední věty §u 103 jest odůvodněno naším návrhem na novou organisaci nemocenského pojištění.

K §u 104:

Škrtnutí §u 104 odůvodňuje se tím, že tato ustanovení častokráte těžce poškozovala pojištěnce. Všeobecně se domníváme, že těchto omezujících ustanovení není vůbec třeba.

K §u 105:

U §u 105 žádáme opět, aby družka byla na roveň postavena manželce, a aby slovo "sedmnáctého" nahrazeno bylo slovem "osmnáctého" a žádáme, aby bylo učiněno opatření, aby příspěvky na kojení bylo možno vypláceti až po dobu jednoho roku. V době, kdy všichni lékaři bez výjimky hájí stanovisko, že mateřské mléko nelze nahraditi žádnou umělou výživou, má kojení zcela mimořádný význam a i nejchudší matce musí se umožniti, aby kojila své děti tak dlouho, jak jest to třeba.

K §u 107:

Podle našeho návrhu má se zrušiti čekací doba pro pojištěnce, kteří dne 1. července 1926 byli již v poměru pojistně povinném, jinak stanoví se čekací doba na 100 uplynulých příspěvkových týdnů, při čemž jsme také vyloučili ustanovení, že část této lhůty musí spadati do zaměstnání povinně pojištěného v posledních dvou letech. Domníváme se, že stran nynější generace dlužno učiniti, pokud jde o čekací dobu, výjimku, poněvadž tyto osoby usilují již přes 30 let o sociální pojištění, v roce 1914 octly se již ve starém Rakousku přímo před jeho uskutečněním a poněvadž bychom to pokládali za těžké bezpráví, kdyby pro tyto osoby bylo třeba ještě čekací doby, která by u značné části právě těchto pojištěnců způsobila, že by na vlastní dávky z titulu starobního a invalidního pojištění neměli nároku. Domníváme se, že i všeobecně dlužno zkrátiti čekací dobu a při tom dovoláváme se příslušných ustanovení zákonů o sociálním pojištění v jiných státech, v nichž téměř vesměs jest zavedena čekací doba kratší než u nás.

K §u 108:

Změna k §u 108 jest dána dříve již vyjádřeným stanoviskem. V dodatku k tomuto odstavci ještě také ustanovujeme, že u pojištěnců, kteří dostávají nemocenské, nedochází k přerušení.

K §u 109:

Dosavadní pojem invalidity byl v §u 109 ustanoven proti ustanovením zákona o pensijním pojištění zaměstnanců a horníků jako pracovní invalidita. Ustanovení, které jsme zvolili my, opírá se o znění zákona o soukromých zaměstnancích. Nelze pochopiti, proč by se měl při starobním a invalidním pojištění dělníků ustanoviti jiný pojem invalidity než u jiných druhů pojištění.

K §u 111:

Základní částka zvyšuje se z 500 Kč na 700 Kč. Rovněž tak byly změněny zvyšovací částky z 1/5 na 1/4 a ustanoveno, že se poživateli invalidního důchodu, který potřebuje obsluhy, zvyšuje jak základní částka, tak také zvyšovací částka o 50%. Zvýšení těchto částek opírá se z části o návrh vypracovaný odbornou komisí a jest všeobecně odůvodněno tím, že důchody ustanovené v zákonu o sociálním pojištění, nemohou naprosto postačovati. K §u 113: Opírajíce se zde o návrhy, které jsme podali k příslušným ustanovením pojednávajícím o příslušnících rodiny navrhujeme, aby slovo "sedmnácti" bylo nahrazeno slovem "osmnácti" a aby v případech, kdy dítě dovršivši 18. rok věku není způsobilé vykonávati své povolání, nebo studuje-li, mělo nárok na příspěvek k invalidnímu nebo starobnímu důchodu až do dokonání 24 roku věku.

K §u 114:

Zde ustanovujeme absolutní nárok na požitek vdovského důchodu. Málo ustanovení zákona vzbudilo ve veřejnosti tak veliké rozčilení, jako ustanovení §u 114, podle něhož také požitek vdovského důchodu jest vázán na stupeň invalidity.

K §u 115:

Ustanovení §u 115, písm. c), podle něhož není nároku na vdovský důchod, bylo-li manželství uzavřeno v době, kdy pojištěnec požíval již důchodu invalidního nebo starobního, oslabili jsme tím způsobem, že dlužno učiniti výjimku, trvalo-li manželství nejméně 5 let. Dále ustanovili jsme nárok družky na vdovský důchod, žila-li s pojištěncem nejméně rok ve společné domácnosti.

K §§ 117, 118 a 119:

Změny navržené k těmto paragrafům souvisí se změnami, o nichž jsme se zmínili již dříve.

K §u 120:

K §u 120 navrhujeme, aby sirotčí důchod pro jednostranně osiřelé dítě činil jednu třetinu, pro oboustranně osiřelé dvě třetiny. Tento návrh vyvěrá z názoru, že dosud vyměřený sirotčí důchod naprosto nepostačuje a že jest také nemístné stanoviti nejvyšší hranici sirotčího důchodu.

K §u 121:

Ustanovené odbytné nepostačuje a proto navrhujeme, aby se místo jednoletého odbytného vyplácelo dvouleté. Po zkušenostech, kterých jsme nabyli, a opírajíce se o názor mnoha odborníků, usilujeme, aby okruh pozůstalých se rozšířil a aby za pozůstalé byli považováni také osvojenci a nevlastní děti, nevlastní rodiče a družky. V novém paragrafu ustanovujeme nárok na pohřebné pro pozůstalé po důchodci. Toto opatření jest sociálně odůvodněno, poněvadž důchodci po dobu, po kterou jsou odkázáni na skrovný důchod, nemohou naprosto střádati ještě také na svůj pohřeb.

K §u 122 a):

Opírajíce se o zákon o pensijním pojištění soukromých zaměstnanců, navrhujeme, aby v mezích starobního a invalidního pojištění dělníků bylo také učiněno ustanovení o vrácení částky pojistného, při čemž zbytek má zůstati ve správě Ústřední sociální pojišťovny k tomu účelu, aby, kdyby onen pojištěnec vstoupil opět do zaměstnání pojistně povinného, měl zajištěnu čáku na důchod, byť i zkrácený. Vrácení pojistného bylo jedním z požadavků, který byl vznesen s mnoha stran přímo po uskutečnění sociálního pojištění, a jejž dlužno zajisté splniti v zájmu propagace sociálního pojištění.

K §u 123:

Zvýšení státního příspěvku z 500 na 800 Kč a ze 250 na 400 Kč, ze 100 Kč na 200 Kč a z 200 Kč na 400 Kč a vypuštění ustanovení, že celková částka státního příspěvku k sirotčímu důchodu nesmí přesahovati 500 Kč, jest v duchu našeho názoru, že důchod i v částce, kterou nyní ustanovujeme my, nelze považovati za příliš vysoký, nýbrž za sotva postačitelný, aby důchodce mohl uhájiti holé živobytí, proto navrhujeme také státní příspěvek k příspěvkům na děti podle §u 113, částkou 100 Kč a konečně navrhujeme zde, aby místo daně prostého existenčního minima byla ustanovena částka 15.000 Kč ročně pro případ, kdy se příspěvky platiti nemusí. Navrhujeme škrtnouti kumulaci tohoto důchodu s důchodem pro válečné poškozence. Nemůžeme pochopiti, proč by důchodce z titulu péče o válečné poškozence, který platil své příspěvky na starobní a invalidní pojištění, neměl dostávati důchod podle tohoto zákona.

K §u 125:

Konkurence důchodu s nemocenským mění se potud, že důchod s nemocenským nesmí činiti více než 15.000 Kč ročně.

K §u 126:

Škrtnutí §u 126 navrhujeme ve smyslu našeho názoru na konkurenci s jinými požitky, jak jsme již vyložili.

K §§ 129 až 134:

Návrhy, které jsme podali, nepotřebují podrobnějšího odůvodnění.

K §u 148:

Požitek nemocenského a poskytování dávek z titulu sociálního pojištění jest nárok, jehož člen nabývá řádným zaplacením svých příspěvků a vykonáváním zaměstnání povinně pojistného. Nároky vyvěrající ze služebního poměru mají na pojistný poměr vliv jen pokud jde o vyměření pojistného, nikterak však pokud jde o poskytování dávek. Při pojištění musí se nakládati s každým členem stejně, proto navrhujeme, aby odst. 2 §u 148 byl škrtnut.

K §u 149:

V odst. 2 proti ustanovením starého zákona o nemocenském pojištění jest vloženo nové ustanovení, podle něhož náleží nemocenské až do uplynutí lhůty §u 95 příslušníkům rodiny pojištěncovy, kdežto nemá-li pojištěnec příslušníků, náleží nemocenské jednou polovinou pojištěnci samému, jednou polovinou veřejné nemocnici. Trváme na starém ustanovení, podle něhož nemocenská pojišťovna byla povinna nemocnicím regresem jen po 4 týdny.

K §u 153:

Zde ustanovujeme, že po dobu, po kterou nemocenská pojišťovna hradí náklady ošetřování v léčebném ústavu, náleží příslušníkům rodiny polovice nemocenského. Přísný výklad dosavadního ustanovení zákona měl za následek, že častokráte členové, jimž lékař naléhavě doporučil pobyt v léčebném ústavu, v sanatoriu nebo v lázních, nemohli toho použíti, poněvadž za jejich nepřítomnosti rodina nebyla zajištěna.

K §u 154 a):

V §u 154 a) činíme opatření stran důchodců a jejich příslušníků rodin, při čemž vycházíme z názoru, že náklad za tyto dávky má hraditi stát. Kdyby v mezích tohoto zákona nebylo učiněno takovéto opatření, připadly by tyto osoby zajisté k tíži všeobecnému chudinskému zaopatření, čemuž dlužno čeliti nejen ze všeobecných sociálních důvodů, nýbrž i proto, že obce pro svůj finanční stav naprosto nemohou opatřiti si poněkud vyhovující náhradu za tento úbytek.

K §u 156:

I když jest v zákoně ustanoveno, že Svazy nemocenských pojišťoven mohou zřizovati lékárny, ve skutečnosti jest tomu tak, že se v praxi zřizování lékáren brání všemi možnými záminkami. Abychom příště zabránili této sabotáži provádění zákonného ustanovení, dlužno v zákoně výslovně říci, že při koncesích, které nyní budou uděleny, musí se především přihlížeti k příslušným žádostem nemocenských pojišťoven a jejich Svazů.

K §u 160:

Navrhované změny jest třeba, aby se zabránilo, aby dělníci, kteří jsou zaměstnáni jen několik dní v týdnu, nebyli za ostatní dny odhlašováni z pojištění a tak nevydávali se nebezpečí, že onemocní-li, pozbudou nároku na pojistné dávky. Také se tím prodlužuje čekací doba pro starobní a invalidní pojištění, což věcně nelze naprosto odůvodniti.

K §u 165:

Dosavadní znění, které prohlašovalo částky sražené dělníkovi za statek svěřený zaměstnavateli, v praksi nepostačilo, aby byl potrestán pro zpronevěru. Proto navrhujeme, aby toto znění bylo zostřeno.

K §u 179:

K podstatným zásadám tohoto návrhu patří podporovati svobodný vývoj pojišťovnictví, vycházející z iniciativy volených orgánů a zakládající se na samosprávě pojištění. Proto nemají býti pojišťovny nuceny zákonným nařízením, aby své dávky snížily na zákonitou nejmenší míru.

Z téže úvahy vyvěrá vsunutí nového odstavce 3, který otevírá pojišťovnám nový obor působnosti a má zvláště vybudovati preventivní péci o nemocné.

K §u 180:

Platná zákonná ustanovení o ukládání majetku znamenají podstatné omezení samostatnosti sociálního pojištění po stránce finanční. Uložení třetiny jmění v cenných papírech omezuje léčebnou péči. Domníváme se, že jmění pojišťoven má se především užíti pro zdraví pojištěnců. Ohledy na státní finance musí ustoupiti.

Zvláště závazek poskytnouti jednu miliardu Kč silničnímu fondu zatěžuje Ústřední sociální pojišťovnu nesmírně těžce. Ustanovení na 10 let může vésti k finančním následkům, jejichž dosah nelze dnes ještě ani odhadnouti. Proto žádáme, aby tato zápůjčka byla započtena do dílu cenných papírů a nebyla ukládána Ústřední sociální pojišťovně jako zvláštní závazek.

K §u 181:

Navrhovaná změna jest v duchu základní myšlenky návrhu, že dohled na nemocenské pojištění mají vykonávati Svazy. (Srovnej odůvodnění k §§ 86 a 87.) Tím jest také odůvodněn návrh k §u 83.

K §u 182:

Tento návrh souvisí se zásadami uvedenými v §u 180. Opatření dostupných a především zdravých bytů pro pojištěnce jest podstatnou první podmínkou povznesení všeobecné zdravotní úrovně obyvatelstva a jeho výsledky, - třebas teprve v pozdější době - podstatně ulehčí pojišťovnám i finančně.

K §u 191:

Souvisí s návrhem na škrtnutí §u 244.

K §u 193:

Návrh vyplňuje mezeru zákona, která se pociťuje v praksi, poněvadž dosud nebyla ustanovena lhůta pro opravné prostředky, o nichž rozhodují správní úřady.

K §u 210:

Ustanovení o přípustnosti odvolání jsou příliš úzká. Navrhujeme tedy rozšíření podle civilního soudního řádu.

K §u 211:

Zákaz uváděti nové skutečnosti ve II. stolici pociťuje se častokráte jako tvrdost i v řízení před civilními soudy Tím méně jest odůvodněn v soudnictví pojišťovacím.

K §u 244:

Dávky starobního a invalidního pojištění nejsou tak velké, aby s nimi pojištěnec mohl vystačiti. Vyloučení důchodců z chudinského zaopatření jest tedy nespravedlivá tvrdost, jejíž nápravu navrhujeme.

K §u 247:

Srovnej odůvodnění §u 126.

K §u 250:

Navrhovatelé pokládají za nespravedlivé zakazovati dobrovolné pokračování pouze ve starobním a invalidním pojištění.

Určení lhůt v odstavci 3 může svou složitostí lehce poškoditi pojištěnce. Všeobecně se tedy žádá, aby byla zavedena čtyřtýdenní lhůta.

K §u 261:

Nelze pochopiti, proč se má zaměstnavateli umožňovati, aby své ručení přesunul na pouze výkonný orgán.

K §u 267:

Toto ustanovení vyplývá logicky z důsledného provádění zásady jednotné pojišťovny. Proto musí také býti škrtnuty §§ 274 až 277.

K §u 278:

Tyto změny vyplývají se stanoviska, že na nemocenské pojišťovny ve věcech nemocenského pojištění mají dohlížeti Svazy.

K §u 2 podaného návrhu:

Článek 1.:

Okamžité provedení voleb všech orgánů sociálního pojištění, které měly býti již dávno vykonány, jest tak samozřejmým důsledkem zásady samosprávy, že každé další slovo odůvodnění jest zbytečné. Avšak ustanovením určitého dne chceme donutiti vládu, aby v této otázce, kterou občanské strany projednávají s takovou demagogií, konečně zjednala jasno.

Článek 2.:

Vzhledem k nynějším hospodářským poměrům a výši mezd dělnictva nemůžeme chtíti, aby pojištěnci platili vyšší příspěvky. Neprovozujeme demagogii slibujíce při menších příspěvcích vyšší dávky, ale zvyšovati příspěvky pojištěnců nelze tak dlouho, dokud se reálná mzda dělnictva podstatně nezvýší. Naproti tomu podnikatelé, kteří právě v posledních letech zvýšenou celní ochranou, bohatými daňovými úlevami pro budoucnost a slevou předepsaných daní a konečně v posledních měsících také hospodářskou konjunkturou shrábli bohaté zisky, mohou jistě také z části hraditi břemena vznikající naším návrhem. Proto zvýšení příspěvků, jehož jest třeba podle našeho návrhu, budiž z polovice vloženo na příspěvky zaměstnavatelů, z polovice pak hrazeno státem.

Článek 3.:

Než Ústřední sociální pojišťovna nahromadí takový kapitál, aby mohla splniti svůj závazek zřizovati léčebné ústavy pro pojištěnce, uplyne mnoho let. Proto jest nezbytně třeba, aby byl co nejdříve vyplacen úvěr ustanovený v §u 257.

K úhradě tohoto nákladu navrhujeme, aby se k dani důchodové při příjmu přesahujícím 150.000 Kč vybírala přirážka. Po stránce formální budiž tento návrh přikázán výboru sociálně-politickému a pak rozpočtovému.

V Praze dne 3. listopadu 1927.

Taub, Schäfer, Hackenberg,

Můňa, Schuster, Haken, Bolen, Kaufmann, Kirpal, Roscher, Katz, Dietl, Grünzner, dr. Czech, Schweichhart, Pohl, Chlouba, Heeger, de Witte, Blatny, Leibl, dr. Stern.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP