Organisace úřadu. Dnešní organisace,
jak byla v úvodě uvedena, (ústředí
v Praze, 11. obvodových úřadoven, 55 přídělových
komisariátů) odpovídá plně
dnešní potřebě.
Činnost zákonodárná. Legislativní
činnost ve věcech pozemkové reformy byla
rozvinuta programově na základě zákona
záborového a iniciativní činností
Státního pozemkového úřadu
bylo vybudováno celé příslušné
zákonodárství, jak se přehledně
zračí podle časového postupu ve 4
dílech Sbírky zákonů a nařízení,
vydaných nákladem SPÚ. Tento soubor obsahuje
26 zákonů vlastních, 19 zákonů
dotýkajících se úpravy pozemkové
držby, hospodaření na zabraném majetku,
disposic tímto majetkem, 34 vládních nařízení
z iniciativy SPÚ., 18 vládních nařízení
dotýkajících se rovněž pozemkové
reformy po stránce jiné než záborové,
11 vyhlášek Státního pozemkového
úřadu, 5 vyhlášek v příbuzném
odvětví státní administrativy, celkem
tedy 113 prací legislativních.
Příští činnost legislativní
záleží jednak v pracech již do té
míry připravených, že čekají
toliko ústavního projednání, jednak
v pracech, jež s sebou přinášejí
úkoly pozemkové reformy při provádění
dosavadních zákonů. Ve skupině iniciativy
SPÚ. běží v obou směrech o doplnění
a částečnou změnu zákona náhradového,
o nové předpisy k zákonu přídělovému
(příděly do rentového pachtu, hospodaření
na přidělené půdě); o změnu
některých předpisů zákona úvěrového
(nová úvěrová opatření
pro SPÚ. a úvěrové řešení
rentových pachtů), o změnu zákona
o pozemkovém úřadě (pokud běží
zejména o předpisy, týkající
se jeho správního výboru). Ve skupině
druhé pak, kde SPÚ. nemá výlučně
iniciativu, nebo kde tato náleží již podle
organisace ústředních úřadů
jinému státnímu resortu, jedná se:
o úpravu poměrů patronátních,
předpisy leso-policejní, zejména ochranu
lesů, úpravu a nové předpisy komasační,
nové předpisy pachtovní, nové předpisy
oddělení pozemkové držby majetku státem
nezabraného a j.
S postupem provádění pozemkové reformy,
zejména, pokud běží o vyčerpání
jednotlivých úkolů, svěřených
SPÚ. bude nutno připravovati zavčas předpisy,
jednak přechodně upravující poměry,
vzniklé prováděním pozemkové
reformy, jednak definitivně řešící
způsob likvidace a přechodu působnosti zákonů
o pozemkové reformě ve státní administrativě.
Příděl půdy na zbývající
zabrané půdě zemědělské.
Dle odhadu bude během roku 1926 přiděleno
120.000 ha půdy zemědělské a 80.000
ha půdy lesní a jiné, počítaje
v to asi 50.000 ha lesní půdy pro akci postátňovací.
Jestliže dále odhadneme výměru, která
dle dosavadní praxe dle §§ 3a, 11 zákona
záborového a §u 20 zákona přídělového
byla a ještě bude propuštěna ze záboru,
nejméně na 316.000 ha půdy zemědělské
a na 210.000 ha půdy lesní a jiné, pak přicházíme
k závěru, že koncem roku 1926 zbývá
ještě pro pozemkovou reformu asi 160.000 ha půdy
zemědělské a 2,139.000 ha půdy lesní
a jiné.
Pokud jde o půdu zemědělskou, bude pokračováno
dle dosavadní praxe v drobném přídělu,
ve tvoření zbytkových statků, nedílů
a v kolonisaci. Na Slovensku a v Podkarpatské Rusi bude
hlavní formou drobného přídělu
rentový pacht, při němž rentový
pachtýř zaplatí zákupné ve
výši asi 10% přídělové
ceny půdy a 50% přídělové ceny
budov, načež platí umořovací
rentu po dobu nejdéle 20 let. Dokončením
drobného přídělu bude provedena ve
sféře zemědělské velmi pronikavá
demokratisace půdy, jejíž výsledky budou
zachyceny roku 1930 při projektovaném velkém
sčítání zemědělských
závodů, které má v programu státní
úřad statistický.
Lesní reforma. Koncem roku 1926 zbude dle odhadu
Státního pozemkového úřadu
ještě 2,139.000 ha půdy nezemědělské
(lesní, rybniční, zastavené, neplodné
a j.). Jest patrno, že, kdežto na půdě
zemědělské bude pozemková reforma
skončena asi ve 2 letech, vyžádá si
obrovská výměra lesní půdy
zabrané daleko většího časového
období. Kromě postátňovací
akce, v níž bude soustavně pokračováno
v dohodě s ministerstvem zemědělství,
které jest pověřeno správou státních
statků a lesů přistupuje nyní Státní
pozemkový úřad také k lesní
reformě, pokud jde o ostatní oprávněné
uchazeče, vytčené v zákoně
přídělovém.
Státní pozemkový úřad pracuje
na směrnicích pro tuto lesní reformu, která
rovněž jest problémem velmi složitým.
Bude třeba pečlivě šetřiti, které
lesní celky mohou býti ze záboru propuštěny
a dosavadnímu vlastníku ponechány dle §u
11. z. z., na které lesní výměry může
se důvodně vztahovati nárok vlastníka
dle §u 20 z. ř. o propuštění ze
záboru, jakožto přírodní krásu,
bude nutno uvážiti převzetí a příděl
mnoha průmyslových podniků s lesním
majetkem spojených (pily, pískovny, kamenné
lomy a j.), jichž počet odhaduje se na 600. Při
samostatném řešení lesní reformy
budou prováděny různé směny
za účelem arrondace a doplnění hospodářských
celků.
Poněvadž statistika lesní vzhledem k těmto
účelům jest neúplná, provedl
úřad vlastními silami a prostředky
zakreslení veškerého zabraného lesního
majetku a veškerého nezabraného lesního
majetku od výměry 50 ha počínaje do
speciálních map, aby při každé
konkrétní úvaze bylo přihlíženo
k zásadám racionelního lesního provozu,
k potřebám obcí a jiných veřejných
svazků, k arrondaci a směně, k zřetelům
vodohospodářským a j.
V předpokladu, že k této rozsáhlé
práci dostane se SPÚ. prostředků rozpočtových,
odhaduje se provedení lesní reformy na řadu
roků.
Vnitřní kolonisace. Ve vytvářeni
nových usedlostí, zejména na Slovensku, bude
energicky pokračováno a již výsledky
za rok 1926 budou značným přírůstkem
proti roku, předešlému. Zahájeny jsou
práce pro usídlení 1500 rodin na výměře
asi 25.000 ha. Ku soustředění péče
o kolonisaci, zejména po stránce hospodářské
vytvořen byl pro Slovensko a Podk. Rusi v Bratislavě
zvláštní kolonisační referát,
který vykazuje velmi příznivé výsledky
v oboru hospodářské konsolidace kolonií.
Značné množství uchazečů
domácích i zahraničních cechů
a Slováků vedeno jest v záznamu a rozmach
této akce závisí téměř
výhradně od zajištění úvěru
držebnostního, stavebního a provozovacího.
Dosud bylo provedeno SPÚ. staveb pro kolonisty za obnos
asi 50 mil. Kč. Během roku 1927 jsou v projektu
stavby nákladem asi 20 mil. Kč. SPÚ. poskytuje
vzorné plány stavební, stavební dozor,
kontroluje zadávání prací, zajišťuje
podporu dle zákona o stavebním ruchu prostřednictvím
obecně pospěšného družstva pro
kolonisty, které vede administračně i technicky.
Přijetím osnovy zákona o úvěrových
opatřeních pro SPÚ., která byla již
předložena k ústavnímu projednání
a rozpočtovým zajištěním potřebných
prostředků, umožní se rozvoj tohoto
odvětví pozemkové reformy, která má
nejvíce sociální ráz, neboť umožňuje
příděl půdy hospodářské
čeledi a zaměstnancům zemědělským
vůbec, neodvislou existenci středostavovskou uchazečů,
kterým v místě dosavadního jich bydliště
nebylo lze vyhověti pro nedostatek půdy, a konečně
umožňuje částečnou reemigraci
rodin českých kolonistů z cizích států,
kde poměry hospodářské i národnostní
je ohrožují.
Stabilisace nové vlastnické struktury. Bylo
již ukázáno, že předáním
přídělu do užívání
novým nabyvatelům nelze považovati pozemkovou
reformu a ukončenu. Jest třeba další
podrobné a rozsáhlé práce, aby statisíce
nových vlastníků parcel i právně
byly v nové držbě zajištěny. Teprve
zaknihování všech přídělů
drobných, nedílů, kolonií, zbytkových
statků, lesních celků bude zakončením
pozemkové reformy. Nemá-li býti porušena
a ohrožena pověst immobilárního zajištění,
tak osvědčená v našich zemích
historických, jest tato akce neodkladná. Tím
naléhavější jest však na Slovensku
a Podkarpatské Rusi, kde evidence majetku pozemkového
byla zcela primitivní a teprve nyní, přivádí
se usilovně na úroveň zemí historických.
Konečně pak pro pečlivé provedení
knihovního pořádku mluví také
potřeba hypotekárního úvěru
nových nabyvatelů, který jest vázán
na zápis v pozemkových knihách.
Bylo již také ukázáno, jak nepatrné
procento technických elaborátů, nutných
to podkladů vkladů vlastnického práva,
jest ukončeno a bylo také ukázáno,
jak nízké jest procento katastrálních
obcí, jichž příděl byl efektivně
již zaknihován. Jest tedy zřejmo, že tato
obrovská práce vyžádá si za dnešního
stavu úředních sil, i s přibráním
advokátů a notářů, několika
let usilovné práce.
Péče sociální, družstevní,
úvěrová, a finanční. Zdárné
dokončeni pozemkové reformy nebude se soustřeďovati
pouze na vyřešení přídělu,
nýbrž i na sociální úkoly ve
prospěch těch, kdož reformou byli postiženi
a ovšem nesmějí rozmnožiti řady
nezaměstnaných ve státě. Jest to péče
o zaměstnance ve všech jejích formách,
jakož i péče o staropensisty dle zákona
č. 130 z r. 1921. Jest to dále péče
o družstva již utvořená a event. nově
vzniklá, aby tato u nás nová forma provazu
zemědělského, která v Italii i Rumunsku
má již delší tradici i u nás měla
možnost v konkurenci s ostatními formami provozu osvědčiti
svou životaschopnost.
Vybudování úvěru zejména pokud
jde o rentový pacht a kolonisaci jest nezbytno, má-li
pozemková reforma splniti sociální úkol,
spočívající v tom, aby i nezámožným
a zcela nemajetným uchazečům umožnila
příděl a existenci na půdě.
I finanční prováděni lesní
reformy vyžádá si, vzhledem k rozdílné
povaze přídělu lesů, specielního
vybudování úvěrové služby.
Samostatné oddělení jest věnováno
evidenci všech finančních závazků
úřadu vůči vlastníkům
zabraného majetku, vůči hypotekárním
věřitelům a vůči osobám,
pro něž na zabraném majetku váznou práva
a nároky. Výplata přejímajících
cen děje se teprve po provedeném soudním
rozvrhu přejímací ceny, při čemž
řeší soud nejrůznější
a mnohdy velmi komplikované právní otázky
(dávka z majetku, nároky staropensistů a
osob ze služebních smluv vyplývající,
závazky z práva patronátního a j.).
Dále sluší uvésti službu náhradové
banky, evidenci pohledávek vlastníků, zapsaných
do náhradové knihy, evidenci hypotekárních
závazků, které se souhlasem věřitelů
zapsány byly do náhradové knihy a zatěžují
dále přidělený majetek, při
čemž úřad pečuje o řádné
úrokování těchto pohledávek.
Hospodářská péče a dozor.
Se stanoviska hospodářského provádí
SPÚ. dále zákon o řádném
hospodaření na půdě dosud nepřevzaté.
Spravuje převzatý majetek, který byl přidělen
do pachtu ať již jde o zbytkové statky, nebo
menší objekty. Provádí nutné
stavební a meliorační úpravy na těchto
státních objektech. Kontroluje hospodaření
na veškeré již přidělené
půdě a přísluší mu dle
zákona přídělového právo
odnětí přídělu nebo právo
výkupu, aby do budoucna zajištěny byly cíle,
které pozemková reforma sleduje. Tato práce
vzrůstá úměrně s rostoucím
rozsahem půdy již přidělené.
Poněvadž v osobách přídělců
před i po provedení knihovního pořádku
nastávají zhusta změny (prodejem, postupem,
dědictvím, odkazem, směnou a j.) vlastnické,
jest potřebí ve všech těchto případech
individuelního šetření, aby tyto přesuny
nezmařily místně účel akce
přídělové a aby uvarováno bylo
spekulaci a lichvě s půdou zabranou.
Aby kolonisté, kteří namnoze do nového
bydliště dostali se z jiných okresů,
zemí, ba i států a neznají proto místní
poměry půdní, klimatické, tržní,
byli uvarováni neúspěchů v zemědělské
výrobě, v opatření inventáře,
ve zpeněžení svých výrobků
a j., zařízen jest hospodářský
dozor, který ve všech směrech jest rádcem
a dozorčím orgánem kolonistů. Na četných
koloniích byly již zřízeny dobrovolné
hospodářské výbory, kterým,
zasílány jsou pravidelné instrukce o chodu
všech běžných prací a které
podávají naopak na předepsaných tiskopisech
hlášení o stavu jednotlivých kolonistů,
což umožňuje kdykoliv jasný obraz o finančním
a hospodářském stavu každého
kolonisty.
Poněvadž, jak ukázáno, byla dosud pouze
nepatrné procento přídělu zaknihováno,
předepisují berní úřady příslušné
daně pozemkové na základě starého
knihovního stavu bývalým vlastníkům.
Ti postupují předpisy pozemkovému úřadu,
který prostřednictvím sítě
svých přídělových komisariátů
(55) provádí rozvrh na jednotlivé přídělce,
příslušné kvoty jsou pak buď placeny
přímo přídělci bernímu
úřadu, nebo úřadu, který je
pak odvádí.
Další práce vodohospodářské
a komasační. K udržování
melioračních podniků na přidělené
půdě zřizují se vodní družstva,
kterých bude několik set a která budou vyžadovati
evidence a dozoru pozemkového úřadu. Rovněž
bude dále pokračováno v postátňováni
(zveřejňování) toků, které
mají význam pro zajištění plavby,
využíti vodní síly a j. Jde tu o provedení
důsledku vodního zákona z roku 1869 a pokud
jde o Čechy, zemského vodního zákona
z roku 1870. Rovněž bude třeba pečovati
o další zajištění komunikačních
a vodních staveb na přejímaném a přidělovaném
zabranému majetku (mosty, propustky, stavidla, jezy a j.).
V důsledku §u 21. zákona přídělového
jest SPÚ. oprávněn ku pozdějšímu
provedení komasace na veškeré přidělené
půdě, jakož i na ostatní půdě
všech přídělců. Pro naléhavé
úkoly přídělové akce nemohl
úřad přistoupiti dosud k tomuto výkonu,
který má za účel odstraniti a zmírniti
přílišné roztříštění
půdy se všemi jejími následky s hlediska
výnosnosti a úspornosti podnikatelské. Po
skončení přídělu půdy
na půdě zemědělské vyvstane
však tento problém v celé své naléhavosti
před naším národním hospodářstvím
a jest na snadě, že vyškolený úřední
aparát Státního pozemkového úřadu
se svou sítí obvodových úřadoven
a přídělových komisariátů,
znalých místních poměrů, bude
právně i odborně legitimován ku provedení
tohoto závěrečného díla.
Ke kapitole 13.
Ministerstvo obchodu včetně společenst. instruktorátu | * včetně výpomoc. zřízenců (2) | |||||||||||||
Ústředí státní služby živnost. zvelebovací | ||||||||||||||
Státní ústav pro zvelebování živností v Turč. Sv. Martině | ||||||||||||||
Přidělení úředníci autonomním ústavům živn. zveleb. | ||||||||||||||
Referát ministerstva obchodu v Užhorodě | ||||||||||||||
Patentní úřad | ||||||||||||||
Úhrn |
1925 | 1,288.071 | 66,405.715 | 17.594,246.985 | 7,837.911 | 121,495.123 | 18.798,953.187 | 6,549.840 | 55,089.408 | 1.204,706.202 |
1926 půl roku | 577.185 | 29,910.069 | 7.509,622.823 | 3,806.345 | 48,239.764 | 7.906,522.844 | 3,229.160 | 18,329.695 | 396,900.021 |
1926 leden až srpen | 709.344 | 40,046.447 | 9.595,429.493 | 5,134.530 | 66,850.674 | 10.605,277.054 | 4,425.186 | 26,804.227 | 1.009,847.561 |
Leden | q | 4,175.250 | 2.117,456.292 | q | 7,960.223 | 1.179,046.262 |
kusů | 101.075 | kusů | 487.158 | |||
Únor | q | 4,893.751 | 1.280,794.984 | q | 8,033.033 | 1.475,299.803 |
kusů | 108.054 | kusů | 525.440 | |||
Březen | q | 5,585.736 | 1.531,489.168 | q | 8,284.399 | 1.512,059.092 |
kusů | 127.933 | kusů | 703.152 | |||
Duben | q | 4,419.151 | 1.170,302.480 | q | 8,115.468 | 1.349,749.572 |
kusů | 98.883 | kusů | 644.327 | |||
Květen | q | 4,836.259 | 1.079,022.344 | q | 8 030.632 | 1.219,019.766 |
kusů | 76.479 | kusů | 626.531 | |||
Červen | q | 5,999.916 | 1.330,583.555 | q | 7,818.238 | 1.171,348.349 |
kusů | 64.761 | kusů | 819.737 | |||
Červenec | q | 5,583.520 | 1.165,633.392 | q | 8,719.666 | 1.335,931.648 |
kusů | 56.378 | kusů | 782.247 | |||
Srpen | q | 4,552.865 | 920,101.450 | q | 9,899.069 | 1.362,813.562 |
kusů | ?5.781 | kusů | 596.938 |
I. Živá zvířata | 1,193.940 | 771,528.037 | 155.034 | 96,340.430 |
II. Potraviny a nápoje | 15,258.928 | 4.057,122.005 | 12,816.212 | 3.439,128.527 |
III. Suroviny a výrobky zhruba zpracované | 48,802.661 | 8.694,795.111 | 98,508.614 | 3.591,885.438 |
IV. Výrobky hotové | 2,350.903 | 4.055,125.835 | 10,177.593 | 11.634,945.282 |
V. Zlato a stříbro nezpracované, peníze zlaté a stříbrné | 49 | 15,675.997 | 800 | 36,703.515 |
I. Živá zvířata | 522.773 | 320,341.096 | 48.540 | 31,078.041 |
II. Potraviny a nápoje | 6,023.656 | 1.674,245.756 | 6,608.084 | 1.579,843.694 |
III. Suroviny a výrobky zhruba zpracované | 22,895.033 | 3.587,315.788 | 36,842.963 | 1.225,634.528 |
IV. Výrobky hotové | 994.353 | 1.925,866.535 | 4,793.984 | 5.047,567.819 |
V. Zlato a stříbro nezpracovaně, peníze zlaté a stříbrné | 3 | 1,853.648 | 470 | 22,398.762 |
Praha | 1924 | 101 | 2.236 | 274.24 |
1925 | 103 | 2.276 | 248.094 | |
Brno, čes. odbor | 1924 | 82 | 1.901 | 200.829 |
1925 | 69 | 1.598 | 190.780 | |
Brno, něm. odbor | 1924 | 27 | 560 | 43.969 |
1925 | 25 | 568 | 46.832 | |
Plzeň | 1924 | 50 | 1.403 | 115.242 |
1925 | 41 | 1.049 | 94.747 | |
České Budějovice | 1924 | 32 | 841 | 105.135 |
1925 | 39 | 785 | 103.021 | |
Hradec Králové | 1924 | 30 | 826 | 88.371 |
1925 | 28 | 848 | 70.594 | |
Liberec | 1924 | 22 | 519 | 77.322 |
1925 | 20 | 505 | 48.341 | |
Pardubice | 1924 | 5 | 111 | 20.744 |
1925 | 4 | 96 | 20.553 | |
Opava | 1924 | 31 | 825 | 50.101 |
1925 | 34 | 708 | 64.696 | |
Cheb | 1924 | 19 | 385 | 80.421 |
1925 | 31 | 692 | 46.825 | |
Turčanský Sv. Martin | 1924 | 20 | 412 | 43.641 |
1925 | 34 | 1.022 | 73.156 | |
Užhorod | 1924 | |||
1925 | 1 | 9 | 5.328 |
krejčovském | 76 | 1.755 | 192.016 | 2.530 | 109 |
obuvnickém | 60 | 1.147 | 153.367 | 2.560 | 134 |
jiném oděvním | 5 | 82 | 8.174 | 1.635 | 99 |
zpracování dřeva | 22 | 378 | 62.986 | 2.860 | 166 |
zpracování kovů | 42 | 980 | 149.412 | 3.550 | 152 |
malířském a natěračském | 26 | 538 | 97.151 | 3.730 | 180 |
stavebním | 11 | 242 | 31.888 | 2.900 | 132 |
hostinském a potravinářském | 41 | 1.337 | 64.178 | 1.570 | 48 |
kadeřnickém a kosmetickém | 37 | 873 | 74.626 | 2.020 | 85 |
grafickém | 14 | 334 | 22.712 | 1.620 | 68 |
domáckého průmyslu | 3 | 67 | 30.095 | 10.030 | 447 |
účetním a daňovém | 61 | 1.418 | 70.280 | 1.150 | 49 |
jiném | 31 | 1.005 | 106.490 | 3.430 | 106 |
V celku | 429 | 10.156 | 1,063.325 | 2.480 | 105 |
1925 | Čechy | 27 | 2.818 | 2 | 1.326 |
Morava | 24 | 1.852 | 1 | 2.000 | |
Slezsko | 4 | 492 | |||
Slovensko | 5 | 289 | 1 | 190 | |
1926*) | Čechy | 56 | 6.419 | 4 | 2.435 |
Morava | 13 | 1.917 | 1 | 312 | |
Slezsko | 4 | 551 | |||
Slovensko | 8 | 1.650 |
*) Pozn. Údaje ohledně roku 1926 nejsou dosud
definitivní.
364 | 1755 | 382.000,- | 117.000,- | 8,055.508,60 | 8,892.055,02 | 2,015.441,62 | 11,543.126,- | 46.865,45 | |
382 | 2033 | 433.000,- | 229.000,- | 9,405.215,60 | 8,676.121,68 | 2,581.983,45 | 12,058.719,- | 26.790,33 | |
387 | 2475 | 501.800,- | 332.500,- | 12,001.746,88 | 12,615.891,24 | 386.852,44 | 14,524.129,- | 44.267,72 |
25.537 | 55.136 | 6,405.287,- | 2,949.336,- | 126,230.095,- | 130,740.228,- | 11,470.321,- | 1.558,260.000,- |
57 | 1767 | 354.200,- | 24.739,42 | 1,844.917,- | 1,030.378,23 | 1,050.221,88 | 2,609.389,- | 39.497,66 | |
59 | 2110 | 422.200,- | 58.689,45 | 1,932.419,- | 1,553.071,60 | 240.463,34 | 2,578.707,- | 43.245,34 | |
61 | 2500 | 500.200,- | 88.013,96 | 2,850.878,70 | 2,631.480,21 | 90.800,- | 3,612.721,- | 33.778,31 |
279 | 4774 | 489.900,- | 621.735,24 | 8,174.140,80 | 6,425.649,49 | 1,613.656,62 | 9,376.016,- | 53.300,75 | |
309 | 4873 | 504.700,- | 912.377,32 | 8,494.175,48 | 6,375.512,30 | 2,880.437,13 | 10,946.867,- | 73.699,- | |
334 | 5249 | 537.300,- | 1,120.107,22 | 10,062.282,88 | 6,338.269,11 | 3,620.435,63 | 12,494.357,- | 89.699,45 |
146 | 665 | 64.250,- | 80.692,81 | 2,187.811,65 | 1,892.185,67 | 487.439,- | 2,614.093,- | 5.682,37 | |
146 | 752 | 74.500,- | 83.901,18 | 2,326.161,07 | 1,884.564,65 | 718.083,- | 2,774.095,12 | 4.409,34 | |
145 | 760 | 76.809,- | 85.017,02 | 1,843.338,69 | 11,255.494,77 | 793.084,46 | 2,266.630,65 | 4.787,90 |
38 | 258 | 25.800,- | 31.790,- | 871.272,68 | 497.822,95 | 793.072,50 | 1,362.636,- | 5.190,78 | |
60 | 545 | 54.500,- | 52.935,- | 2,713.308,60 | 1,495.503,- | 2,130.509,60 | 3,774.018,53 | 8.588,54 | |
73 | 676 | 67.600,- | 59.660,- | 6,120.420,20 | 2,152.473,04 | 4,910.175,80 | 7,276.930,80 | 10.736,25 |