Příloha II.-48.

Úmluva

sjednaná mezi republikou československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a okresem polenským, zastoupeným okresní správní komisí v Polné jakožto koncesionářem místní dráhy Polná Štoky-Polná město (v následujícím krátce >koncesionář<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Polná Štoky-Polná město státem.

Článek I.

Koncesionář postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráhy Polná Štoky-Polná město, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky tohoto jmění se týkajícími, zejména železniční trati ze stanice Polná Stoky do Polné města, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 13. června 1903, č. 129 ř. r. a vyhlášky ministerstva železnic ze dne 13. ledna 1925, č. 13. Sb., z. a n,, se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktívy a pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 569.800 Kč, tj. slovy pět set šedesát devět tisíc osm set Kč.

Dále přejímá stát 4%ní zúrokování oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány prioritní akcie v jmenovité hodnotě 11.800 Kč, t. j. slovy jedenáct tisíc osm. set Kč.

Tato část zařizovacího kapitálu místní dráhy bude přeměněna na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 12. června 1993, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje koncesionář, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Koncesionář se zavazuje, že opatří a státu do 15. ledna 1925 odevzdá prohlášení upisovatelů oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány kmenové akcie, že tito upisovatelé vzdají se jakéhokoliv nároku vůči státu na odškodnění z titulu zestátnění místní dráhy.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Koncesionář se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sám knihovní pořádek.

Článek VI.

Koncesionář svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí k železničnímu podniku místní dráhy náležející.

Koncesionář jest povinen řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převedu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile mu budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušný v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.

Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionář obdrží její opis.

V Praze, dne 24. ledna 1925.

Ministr železnic:
Stříbrný v. r.

Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.

Koncesionář místní dráhy Polná Štoky- Polná město:
L. S. Okresní správní komise v Polné.

Ing. Dvořák v. r.,
předseda okresní správní komise.

Kasal Karel v. r.
člen okresní správní komise.

Jan Dvořák v. r.,
člen okresní správní komise

 

Místní dráhy zaručené zemí.

Finanční stav dne 31. prosince 1923.

Jméno dráhy

Datum

koncese

Doba

trvání

koncese

Daňové

osvobození

Provozní délka

Stavební

délka

 

Zařizovací

Kmenové akcie

Prioritní akcie

v držení státu

v držení jiných interesentů

Celkem

Brandýs n. L. - Neratovice 11.I.

1898

10. I. 1988 10. I. 1923 15,327 15,217 - 638.000 638.000 -
Čerčany - Modřany - Dobříš 4. III. 1895 3. III. 1985 3. III. 1920 74,402 73,847 920.000 1.720.000 2.640.400 528.000
Česká Lípa- Kamenický Šenov 24. III. 1902 23. III. 1992 23. III. 1927 21,833 21,749 410.000 437.000 847.000 -
Doudleby - Vamberk - Rokytnice 27.XII. 1904 26. XII. 1994 26.XII. 1921 19,542 19,902 610.000 188.800 798.800 -
Chrudimsko-Holická 26. V. 1897 25. V. 1987 25. V. 1922 59,122 58,429 - 1.732.000 1.732 000 341.200
Jindř. Hradec - Obratany*) 27.XII. 1904 26. XII. 1994 26.XII. 1929 45,996 43,998 245.000 492.600 737.600 147.400
Kadaňské místní dráhy 22.XII. 1900 21. XII. 1990 21.XII. 1925 32,220 31,604 64.000 1.018.200 1.082.600 216.400
Karlovy Vary - Merkelsgrün 7.VIII. 1901 6. VIII..

1991

6. VIII. 1926 10,639 10,756 80.000 538.600 618.600 -
Kolín - Čerčany -Kácov 10. V. 1899 9. V. 1989 9. V. 1924 80,789 79,449 864.000 1.781.200 2.645.200 551.200
Libochovice - Vraňany 5.XII. 1907 4. XII. 1997 4. XII. 1932 37,454 35,385 638.800 717.400 1.356.200 -
Louny - Libochovice 5. III. 1901 4. III. 1981 4. III. 1926 20,208 19,451 - 812.400

4)

812.400

-
Mělník- Mšeno 18. I. 1896 17.I. 1986 17.I. 1921 29,339 29,743 - 737.400 737.400 55.600
Mikulášovice - Rumburk 3.VIII. 1901 2. VIII. 1991 2. VIII. 1926 23,612 22,775 212.300 775.600 987.900

3)

120.600

-
Mostecko-Lovosická spojovací 29. I l). 1897 27.VI2) 1898

28. I. 1987

28.I. l)

1922 26.VI.2) 1923

36,854 35,729 80.000 1.194.600 1.274.600 -
Mšeno - Dolní Cetno 16. IV. 1896 15. IV. 1986 15. IV. 1921 14,938 14,364 - 448.400 448.400 54.000
Netolická místní dráha 8. IX. 1894 7. IX. 1984 7. IX. 1924 13,603 13,253 - 278.000 278.000 -
Nový Dvůr Bezdružice 21. IX. 1896 20. IX. 1986 20. IX. 1921 23,954 23,547 332.000 411.200 743.200 148.600

1) pro trať Sedlec - Čížkovice.

2) pro trať Sedlec - Obrnice.

*) Úzkorozchodná.

kapitál

Provozní

přebytek

Provozní

schodek

Garanční dluh

Zaručený výnos

Správní výlohy

Reservní fond

Poznámka

Hypot. zápůjčky Celkový stav

původní výše

umořená částka

původní výše

po umoření

1.488.200 123.592,46 2.126.200 2.002.607,54 222.110,04 -- 456.458,82 62.745,84 30.361,85 -  
7.392.800 708.670,46 10.561.200 9.852.529,54 - 734.434,01 10.176.412,36 332.816,80 62.108,49 -  
1,976.200 110.836,59 2.823.200 2.712.363,41 - 1.088.264,54 9.926.642,52 83.320,96 34.222,39 51.742,60  
1.863.800 89.116,11 2.662.600 2.573.483,89 - 233.299,57 3.081.495,76 78.581,94 33.037,02 -  
4.751.800 415.051,31 **) 6.825.000 6.409.948,69 101.928,08 - 10.393.734,16 213.994,42 50.989,79 - **) mimo to zál. u Z. banky 34.151, 76 Kč
2.065.000 98.736,41 2.950.000 2.851.263,59 - 787.420,38 4.583.223,34 92.960,98 39.887,52 45.000,

00

 
3.031.000 212.542,50 4.330.000 4.117.457,50 - 838.148,83 4.742.704, 97 136.449,66 40.997,97 130.920,50  
1.442.800 101.173,38 2.061.400 1.960.226,62 - 442. 403,13 2.121.088,93 60.831,64 34.054,36 32.027,-  
7.384.600 556.247,56 10.581.000 10.024.752,44   338.996,70 5.217.901,71 333.336,56 61.915,67 -  
3.047.800 133.671,43 4.404.000 4.270.328,57 54.230,57 - 1.937.890, 51 128.501,98 43.998,64 94.365,44  
1.895.700 133.798,61 2.708.100 2.574.301,39 - 265.286,32 458.499,20 79.887,62 33.853,11 108.968,38  
1.850.400 180.077,66 2.643.400 2.463.322,34 - 182.137,84 3.698.552,73 80.241- 33.474,26 1.262-  
2.586.400 168.894,19 3.574.300 3.449.205,81 - 1.126.006,06 10.086.195,04 109.048,34 35.639,53 -  
2.973.400 267.024,10 4.248.000 3.980.975,90 - 300.747,56 1.458.220,14 125.365,12 41.142,92 5.177, 94  

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP