Příloha II.-48.
Úmluva
sjednaná mezi republikou československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a okresem polenským, zastoupeným okresní správní komisí v Polné jakožto koncesionářem místní dráhy Polná Štoky-Polná město (v následujícím krátce >koncesionář<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Polná Štoky-Polná město státem.
Článek I.
Koncesionář postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění železničního podniku místní dráhy Polná Štoky-Polná město, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky tohoto jmění se týkajícími, zejména železniční trati ze stanice Polná Stoky do Polné města, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 13. června 1903, č. 129 ř. r. a vyhlášky ministerstva železnic ze dne 13. ledna 1925, č. 13. Sb., z. a n,, se všemi vlečnými drahami, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění železničního podniku se všemi aktívy a pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 569.800 Kč, tj. slovy pět set šedesát devět tisíc osm set Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány prioritní akcie v jmenovité hodnotě 11.800 Kč, t. j. slovy jedenáct tisíc osm. set Kč.
Tato část zařizovacího kapitálu místní dráhy bude přeměněna na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 12. června 1993, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje koncesionář, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Koncesionář se zavazuje, že opatří a státu do 15. ledna 1925 odevzdá prohlášení upisovatelů oné části zařizovacího kapitálu místní dráhy, za kterou v případě zřízení akciové společnosti měly býti vydány kmenové akcie, že tito upisovatelé vzdají se jakéhokoliv nároku vůči státu na odškodnění z titulu zestátnění místní dráhy.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Koncesionář se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sám knihovní pořádek.
Článek VI.
Koncesionář svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí k železničnímu podniku místní dráhy náležející.
Koncesionář jest povinen řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převedu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile mu budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušný v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže koncesionáře podpisem úmluvy a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; koncesionář obdrží její opis.
V Praze, dne 24. ledna 1925.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.
Koncesionář místní dráhy Polná Štoky-
Polná město:
L. S. Okresní správní komise v Polné.
Ing. Dvořák v. r.,
předseda okresní správní komise.
Kasal Karel v. r.
člen okresní správní komise.
Jan Dvořák v. r.,
člen okresní správní komise
Místní dráhy zaručené zemí.
Finanční stav dne 31. prosince 1923.
Jméno dráhy | Datum koncese |
Doba trvání koncese |
Daňové osvobození |
Provozní délka | Stavební délka |
Zařizovací |
|||
Kmenové akcie |
Prioritní akcie |
||||||||
v držení státu |
v držení jiných interesentů |
Celkem |
|||||||
Brandýs n. L. - Neratovice | 11.I. 1898 |
10. I. 1988 | 10. I. 1923 | 15,327 | 15,217 | - | 638.000 | 638.000 | - |
Čerčany - Modřany - Dobříš | 4. III. 1895 | 3. III. 1985 | 3. III. 1920 | 74,402 | 73,847 | 920.000 | 1.720.000 | 2.640.400 | 528.000 |
Česká Lípa- Kamenický Šenov | 24. III. 1902 | 23. III. 1992 | 23. III. 1927 | 21,833 | 21,749 | 410.000 | 437.000 | 847.000 | - |
Doudleby - Vamberk - Rokytnice | 27.XII. 1904 | 26. XII. 1994 | 26.XII. 1921 | 19,542 | 19,902 | 610.000 | 188.800 | 798.800 | - |
Chrudimsko-Holická | 26. V. 1897 | 25. V. 1987 | 25. V. 1922 | 59,122 | 58,429 | - | 1.732.000 | 1.732 000 | 341.200 |
Jindř. Hradec - Obratany*) | 27.XII. 1904 | 26. XII. 1994 | 26.XII. 1929 | 45,996 | 43,998 | 245.000 | 492.600 | 737.600 | 147.400 |
Kadaňské místní dráhy | 22.XII. 1900 | 21. XII. 1990 | 21.XII. 1925 | 32,220 | 31,604 | 64.000 | 1.018.200 | 1.082.600 | 216.400 |
Karlovy Vary - Merkelsgrün | 7.VIII. 1901 | 6. VIII.. 1991 |
6. VIII. 1926 | 10,639 | 10,756 | 80.000 | 538.600 | 618.600 | - |
Kolín - Čerčany -Kácov | 10. V. 1899 | 9. V. 1989 | 9. V. 1924 | 80,789 | 79,449 | 864.000 | 1.781.200 | 2.645.200 | 551.200 |
Libochovice - Vraňany | 5.XII. 1907 | 4. XII. 1997 | 4. XII. 1932 | 37,454 | 35,385 | 638.800 | 717.400 | 1.356.200 | - |
Louny - Libochovice | 5. III. 1901 | 4. III. 1981 | 4. III. 1926 | 20,208 | 19,451 | - | 812.400 | 4) 812.400 |
- |
Mělník- Mšeno | 18. I. 1896 | 17.I. 1986 | 17.I. 1921 | 29,339 | 29,743 | - | 737.400 | 737.400 | 55.600 |
Mikulášovice - Rumburk | 3.VIII. 1901 | 2. VIII. 1991 | 2. VIII. 1926 | 23,612 | 22,775 | 212.300 | 775.600 | 987.900 3) 120.600 |
- |
Mostecko-Lovosická spojovací | 29. I l). 1897 27.VI2) 1898 | 28. I. 1987 |
28.I. l) 1922 26.VI.2) 1923 |
36,854 | 35,729 | 80.000 | 1.194.600 | 1.274.600 | - |
Mšeno - Dolní Cetno | 16. IV. 1896 | 15. IV. 1986 | 15. IV. 1921 | 14,938 | 14,364 | - | 448.400 | 448.400 | 54.000 |
Netolická místní dráha | 8. IX. 1894 | 7. IX. 1984 | 7. IX. 1924 | 13,603 | 13,253 | - | 278.000 | 278.000 | - |
Nový Dvůr Bezdružice | 21. IX. 1896 | 20. IX. 1986 | 20. IX. 1921 | 23,954 | 23,547 | 332.000 | 411.200 | 743.200 | 148.600 |
1) pro trať Sedlec - Čížkovice.
2) pro trať Sedlec - Obrnice.
*) Úzkorozchodná.
kapitál | Provozní přebytek |
Provozní schodek |
Garanční dluh |
Zaručený výnos |
Správní výlohy |
Reservní fond |
Poznámka |
|||
Hypot. zápůjčky | Celkový stav | |||||||||
původní výše |
umořená částka |
původní výše |
po umoření |
|||||||
1.488.200 | 123.592,46 | 2.126.200 | 2.002.607,54 | 222.110,04 | -- | 456.458,82 | 62.745,84 | 30.361,85 | - | |
7.392.800 | 708.670,46 | 10.561.200 | 9.852.529,54 | - | 734.434,01 | 10.176.412,36 | 332.816,80 | 62.108,49 | - | |
1,976.200 | 110.836,59 | 2.823.200 | 2.712.363,41 | - | 1.088.264,54 | 9.926.642,52 | 83.320,96 | 34.222,39 | 51.742,60 | |
1.863.800 | 89.116,11 | 2.662.600 | 2.573.483,89 | - | 233.299,57 | 3.081.495,76 | 78.581,94 | 33.037,02 | - | |
4.751.800 | 415.051,31 | **) 6.825.000 | 6.409.948,69 | 101.928,08 | - | 10.393.734,16 | 213.994,42 | 50.989,79 | - | **) mimo to zál. u Z. banky 34.151, 76 Kč |
2.065.000 | 98.736,41 | 2.950.000 | 2.851.263,59 | - | 787.420,38 | 4.583.223,34 | 92.960,98 | 39.887,52 | 45.000, 00 |
|
3.031.000 | 212.542,50 | 4.330.000 | 4.117.457,50 | - | 838.148,83 | 4.742.704, 97 | 136.449,66 | 40.997,97 | 130.920,50 | |
1.442.800 | 101.173,38 | 2.061.400 | 1.960.226,62 | - | 442. 403,13 | 2.121.088,93 | 60.831,64 | 34.054,36 | 32.027,- | |
7.384.600 | 556.247,56 | 10.581.000 | 10.024.752,44 | 338.996,70 | 5.217.901,71 | 333.336,56 | 61.915,67 | - | ||
3.047.800 | 133.671,43 | 4.404.000 | 4.270.328,57 | 54.230,57 | - | 1.937.890, 51 | 128.501,98 | 43.998,64 | 94.365,44 | |
1.895.700 | 133.798,61 | 2.708.100 | 2.574.301,39 | - | 265.286,32 | 458.499,20 | 79.887,62 | 33.853,11 | 108.968,38 | |
1.850.400 | 180.077,66 | 2.643.400 | 2.463.322,34 | - | 182.137,84 | 3.698.552,73 | 80.241- | 33.474,26 | 1.262- | |
2.586.400 | 168.894,19 | 3.574.300 | 3.449.205,81 | - | 1.126.006,06 | 10.086.195,04 | 109.048,34 | 35.639,53 | - | |
2.973.400 | 267.024,10 | 4.248.000 | 3.980.975,90 | - | 300.747,56 | 1.458.220,14 | 125.365,12 | 41.142,92 | 5.177, 94 |