Úmluva.
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a akciovou společnosti Mostecko-Lovosické spojovací dráhy (v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí Mostecko-Lovosické spojovací dráhy státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železničních tratí společnosti ze Sedlce do Čížkovic a ze Sedlce do Obrnic, tvořících předmět koncesních listin ze dne 29. ledna 1897, č. 48 ř. z, a ze dne 27. června 1898, č. 113 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktívy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválení státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 2.973.400,- Kč, slovy dva miliony devět set sedmdesát tři tisíce čtyři sta Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnosti vydané, vyjma ty, které jsou v držení státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. března 1925.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jak mile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidací společnosti provede na zaklade jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společnosti náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl poté jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušný v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle České finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 24. února 1925.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.
Mostecko-Lovosická spojovací dráha
Brüx-Lobostzer Verbindungsbahn:
Josef Truntschka v. r., Antonín Brožíček v. r.
Příloha I.-30.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a akciovou společnosti místní dráhy Mšeno-Dolní Cetmo (v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Mšeno-Dolní Cetno státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti ze Mšena do Dolního Cetna, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 16. dubna 1896, č. 81 ř. z. se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy a pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze v jmenovité hodnotě 1.172.200,- Kč, t. j. slovy jeden milion sto sedmdesát dva tisíce dvě stě Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti v jmenovité hodnotě 54.000,- Kč, t. j. slovy padesát čtyři tisíce Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4 %ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4% ní úroky do 15. dubna 1986, kterýmižto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidací společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva lato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 29. listopadu 1924.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.
Místní dráha Mšeno-Dolní Cetno:
Hons Antonín v. r., V. Vaněk v. r.
Příloha I.-31.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce stát<) se strady jedné a akciovou společnosti místní dráhy Netolické (v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Netolické státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není. s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti ze stanice Dívčice do Netolic, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 8. září 1894, č. 203 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktiv i pasívy, i s rezervním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 680.600,- Kč, t. j. slovy šest set osmdesát tisíc šest set Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnosti vydané společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany Vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolící věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 26. listopadu 1924.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing., Bečka v. r.
Místní dráha Netolická:
Dr. O. Kudrna v. r., Ing. R. Bezecný v. r.
Příloha I.-32.
Úmluva.
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a akciovou společnosti místní dráhy Nový Dvůr-Bezdružice) v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Nový Dvůr-Bezdružice státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky Veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti z Nového Dvora do Bezdružic, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 21. září 1896, Č. 193 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastníma placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě Kč 2.080.800,- t. j. slovy dva miliony osmdesát tisíc osm set Kč.
Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společnosti v jmenovité hodnotě 148.600,- Kč, t j. slovy jedno sto čtyřicet osm tisíc šest set Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4% ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 20. září 1986, kterýmžto dnem zaniká. Jakýkoli nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, jakož i veškerý nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnosti vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do konce roku 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany Vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušný v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 29. listopadu 1924.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.
Místní dráha Nový Dvůr-Bezdružice:
Lokalbahn Neulhof-Weseritz:
Albert Trüber v. r., Vanzl v. r.,
Alois Mühlfrug v. r., Dr. Vojáček v. r.
Příloha I.-33.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a akciovou společnosti místní dráhy Opočno-Dobruška (v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Opočno-Dobruška státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem l. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti z Opočna do Dobrušky, tvořící předmět koncesní listiny ze dme 5. prosince 1907, č. 270 ř. z,, se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým, i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktívy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením, státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 502.100 Kč, t. j. slovy pět set dva tisíce sto Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnosti vydané vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatři a státu odevzdá do 31. prosince 1924.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, klére by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze,
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 18. listopadu 1924.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.
Místní dráha Opočno-Dobruška:
Jan Burian v. r., Josef Hendrych v. r.
Příloha I.-34.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a akciovou společnosti místní dráhy Ostrov-Jáchymov (v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Ostrov-Jáchymov státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, atd. toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) aneb není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti z Ostrova do Jáchymova s vlečkou k tamější tabákové továrně, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 5. září 1895, č. 155 ř. z., s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktívy a pasívy, i s reservním. fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené t Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 644.800,- Kč, t. j. slovy šest set čtyřicet čtyři tisíce osm set Kč.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie vydané společnosti společnost opatří a odevzdá státu do 15. ledna 1925.
Článek III.
Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.
Článek IV.
Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.
Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.
Článek V.
Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů ve čl. I. uvedených na stát.
Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.
Článek VI.
Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společnosti náležející.
Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.
Článek VII.
Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.
Článek VIII.
Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.
Článek IX.
Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.
Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.
V Praze, dne 10. prosince 1924.
Ministr železnic:
Stříbrný v. r.
Ministr financí:
Ing. Bečka v. r.
Místní dráha Ostrov-Jáchymov:
Lokalbahn Schlackenwerth-Joachimsthal:
F. J. Hirschberg v. r., Josef Michler v. r.
Příloha I.-35.
Úmluva
sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce >stát<) se strany jedné a akciovou společnosti místní dráhy Rakovník-Bečov-Bochov) v následujícím krátce >společnost<) se strany druhé o nabytí místní dráhy Rakovník-Bečov-Bochov státem.
Článek I.
Společnost postupuje státu dnem l. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti z Rakovníka do Bečova s odbočkou z Protivic (Žlutic) do Bochova, tvořící předmět koncesní listiny ze dme 31. května 1895, č. 87 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktívy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.
Článek II.
Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu, zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské baníky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 7,108.400,- Kč, t. j. slovy sedm milionů sto osm tisíc čtyři sta Kč.
Dále přejímá stát 4% ní zúrokování prioritních akcií společnosti v jmenovité hodnotě 260.600,- Kč, t. j. slovy dvě stě šedesát tisíc šest set Kč.
Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 30. května 1985, kterýmžto dnem zaniká jakýkoli nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplacení kapitálu, na který dluhopis zní.
Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společnosti vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do konce roku 1924.

