Příloha I.-14.

Úmluva

sjednaná mezí republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráby Svitava-Políčka (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Svitava-Polička státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společností ze Svitavy přes Poličku do Skutče, tvořící předmět koncesních listin ze dne 10. září 1894, č. 207 ř. z. a ze dne 31. května 1897, č. 139 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jak i veškerého ostatního jmění společností. se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 3,236,000,- Kč, t. j. slovy tři miliony dvě sty třicet šest tisíc Kč.

Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenově akcie společností vydané, vyjma ty, která jsou ve vlastnictví země České, společnost opatří a státu odevzdá do 15. ledna, 1925.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnosti vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.

Likvidací společností provede na základě jejího usnesení státní správa.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.

Článek VI.

Společnost svoluje; aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společnost náležejí. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odparovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.

V Praze, dne 11. prosince 1924.

Ministr železnic:

Místní dráha Svitava-Polička:

Stříbrný v. r.

 

Ministr financí:

Frant. Horáček v. r.,

Ing. Bečka v. r.,

Dr. Vejdovský v. r.


 

Příloha I.-15.

Úmluva

sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Vodňany-Týn nad Vltavou (v následujícím krátce ťspolečnosti) se strany druhé o nabytí místní dráhy Vodňany-Týn nad Vltavou státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společností z Vodňan do Týna nad Vltavou, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 23. listopadu 1895, čísla 8 ř. z. z r. 1896, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktívy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přijímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího elánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 1,320,000 Kč, t. j. slovy jeden milion tři sta dvacet tisíc Kč.

Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyta kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země České, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.

Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přichází fysická držba veškerých majetkových, předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.

Článek VI.

Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vložena vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odparovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznítily, budou příslušny v prvé stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže společnost schválením vlnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.

V Praze, dne 19. listopadu 1924.

Ministr železnic:

Místní dráha Vodňany-Týn nad Vltavou:

Stříbrný v. r.

Dr. Vejdovský v. r.,

Ministr financí:

Jindřich Pavlíček v. r.,

Ing. Bečka v. r.

Jan Srnec v. r.


Příloha I.-16.

Úmluva

sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Vsetín-Velké Karlovice (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Vsetín-Velké Karlovice státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společnosti ze Vsetína do Velkých Karlovic, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 27. července 1907, č. 189 ř. z ., se všemi vlečenými drahami, pokud jsou majetkem společností, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, stá ní správo schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí prioritních obligací společností v jmenovité hodnotě 2,158,000 Kč, t. j. slovy dva miliony sto padesát osm tisíc Kč.

Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví země Moravské. Společnost podle možností opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platností a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.

Likvidací společností provede na základ jejího usnesení státní správa.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihu atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.

Článek VI.

Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitost společností náležející Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoli právní rozepře, které by snad a této úmluvy vznikly, budou příslušný v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti listovním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.

V Praze, dne 1. prosince 1924.

Ministr železnic:

Místní dráha Vsetín-Velké Karlovice:

Stříbrný v. r.

 

Ministr financí:

Dr. Jan Žáček v. r., A. Sotolář v. r.

Ing. Bečka v. r.

 

Příloha I.-17.

Úmluva

sjednaná mezi republikou Československou zastoupenou ministry železnic a financi jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Brandýs n. L.-Neratovice (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Brandýs n. L.-Neratovice státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční trati společnosti z Brandýsa n. L. přes Kostelec n. L. do Neratovic, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 11. ledna 1898, č. 13 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společnosti se všemi aktivy i pastvy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské Lanky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě 1,488,200,- Kč, t. j. slovy jeden milion čtyři sta osmdesát osm tisíc dvě stě Kč.

Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané společnost opatří a státu odevzdá do 15. ledna 1925.

Článek III.

Ježto nabývací cena, jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.

Likvidaci společností provede na základě jejího usnesení státní správa.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude práva platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.

Článek VI.

Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitosti společností náležející. Společnost jest povinna, řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.

V Praze, dne 12. prosince 1924.

Ministr železnic:

Místní dráha Brandýs n. L.-Neratovice:

Stříbrný v. r.

Dr. Vorlíček v. r.,

Ministr financí:

J. Čermák v. r.,

Ing. Bečka v. r.

Ing. Koutský v. r.


Příloha 1.-18.

Úmluva

sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany jedné a akciovou společností místní dráhy Čerčany-Modřany-Dobříš (v následujícím krátce ťspolečnosti) se strany druhé o nabytí místní dráhy Čerčany--Modřany-Dobříš státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společností z Čerčan do Modřan s odbočkou do Dobříše, tvořící předmět koncesní listiny ze dne 4. března 1895, č. 54 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností se všemi aktivy i pasivy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určení se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát k vlastníma placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené části hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní u Zemské banky (dříve Zemské banky království Českého) v Praze v jmenovité hodnotě 7,392,800 Kč, t. j. slovy sedm milionů tři sta devadesát dva tisíce osm set Kč.

Dále přejímá stát 4%ní zúrokování prioritních akcií společností v jmenovité hodnotě 528,000 Kč, t. j. slovy pět set dvacet osm tisíc Kč.

Tyto prioritní akcie budou přeměněny na 4%ní státní dluhopisy takovým způsobem, že stát se zavazuje platiti z nich 4%ní úroky do 3. března 1985, kterýmžto dnem zaniká jakýkoliv nárok na další placení úroků, jakož i všeliký nárok na zaplaceni kapitálu, na který dluhopis zní.

Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 31. prosince 1924.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválili výroční účty za rok 1924.

Likvidaci společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.

Článek VI.

Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu. (železniční správa) na všechny nemovitosti společností náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovací této úmluvě pro zkrácení nad polovici obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoliv právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznítily, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platností ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.

V Praze, dne 18. listopadu 1924.

Ministr železnic:

Místní dráha Čerčany-Modřany-Dobříš:

Stříbrný v. r.

J. Šindelář v. r.,

Ministr financí:

Dr. Vejdovský v. r.,

Ing. Bečka v. r.

J. Lepšík v. r.


Příloha I.-19.

Úmluva

sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce ťstátŤ) se strany je dané akciovou společností místní dráhy Česká Lípa-Kamenický Šenov (v následujícím krátce ťspolečnostŤ) se strany druhé o nabytí místní dráhy Česká Lípa-Kamenický Šenov státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1925 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společností, ať toto nemovité jmění jest zapsáno, v knihách pozemkových (všeobecných nebo železniční knize) anebo není, s veškerými právy a závazky jejími, zejména železniční tratí společností z České Lípy do Kamenického Šenova, tvořiti předmět koncesní listiny ze dne 24. března 1902, č. 63 ř. z., se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majetkem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i veškerého ostatního jmění společností sne všemu aktivy i pasívy, i s reservním fondem, pokud nebyl podle svého určeni se schválením státní správy spotřebován.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát k vlastnímu placení podle platného, státní správou schváleného umořovacího plánu zbytek dosud neumořené částí hypotekární zápůjčky, uzavřené u Zemské banky království Českého, nyní Zemské banky (,dříve Zemské banky království Českého) v Praze, v jmenovité hodnotě Kč 1,976,200,-, t. j. slovy jeden milion devět set sedmdesát šest tisíc dvě stě Kč.

Veškeré kmenové akcie postupuje společnost státu bez zvláštní úplaty. Tyto kmenové akcie společností vydané, vyjma ty, které jsou ve vlastnictví státu, společnost opatří a státu odevzdá do 15. ledna 1925.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti a jakmile řádná valná hromada schválí výroční účty za rok 1924.

Likvidací společnosti provede na základě jejího usnesení státní správa.

Článek V.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platností (čl. IX.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu veškeré spisy, listiny, plány, účty, knihy atd. místní dráhy se týkající a že provede sama knihovní pořádek.

Článek VI.

Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo Československého státu (železniční správa) na všechny nemovitostí společnosti náležející. Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převodu knihovního vlastnictví na stát do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VII.

Obě smluvní strany vzdávají se práva odporovati této úmluvě pro zkrácení nad polovicí obecné ceny.

Článek VIII.

Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v prvé stolicí věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek IX.

Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením. Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise; společnost obdrží její opis.

V Praze, dne 2. prosince 1924.

Ministr železnic:

Místní dráha Česká Lípa-Kamenický Šenov:

Stříbrný v. r.

Lokalbahn Böhmisch Leipa-Steinschönau:

Ministr financí:

Climent Rasch v. r.,

Ing. Bečka v. r.

Emil Rotsch v. r.


 

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP