1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
2 |
Dozor na školy: |
||||||||||||||||
řádné |
2,400.974 |
80 |
3,418.136 |
- |
2,776.102 |
16 |
642.033 |
84 |
- |
- |
642.033 |
84 |
Náklad na Slovensku a Podkarpatské Rusi nedosáhl zdaleka částky paušálním obnosem preliminované, ježto školní inspektoráty byly zřizovány postupně během roku, dále menším nákladem na substituční výlohy za okresní školní inspektory, konečně uprázdněním a neobsazením některých míst; na vykázanou částku byla úspora snížena většími výdaji v důsledku zvýšení cestovních paušálů a povolení příplatků k paušálům úředním. |
462.494 |
88 |
|||
mimořádné |
1,159.298 |
52 |
2.167 |
- |
1,175.474 |
21 |
1,173.307 |
21 |
300.000 |
- |
873.307 |
21 |
Odůvodňuje se jednak větším nákladem na diety a cestovní výlohy na Slovensku, jednak tím, že na diety v Podkarpatské Rusi nebylo ani v rozpočtu ani v jeho dodatku pamatováno. |
21.564 |
79 |
|||
Titul 2. (dohromady) |
3,560.273 |
32 |
1 3,420.303 |
- |
3,951.576 |
37 |
531.273 |
37 |
300.000 |
- |
231.273 |
37 |
487.059 |
67 |
||||
3 |
Kultus: |
|||||||||||||||||
1 |
Katolický kultus: |
|||||||||||||||||
pol. 1. Matice náboženská: |
||||||||||||||||||
řádné |
21,293.995 |
84 |
15,928.525 |
- |
22,118.767 |
79 |
6,190.242 |
79 |
5,672.525 |
- |
517.717 |
79 |
Vyšší náklad vznikl v důsledku úpravy platů profesorů při theologických učilištích diecésních s představených při biskupských kněžských seminářích (zákon ze dne 18. III. 1920, čís. 189 Sb. z. a n.), dále v důsledku započítání let válečných a úpravy kongruy duchovenstva (zákon ze dne 8. IV. 1920, čís. 245 a ze dne 9. IV. 1920, čís. 246 Sb. z. a n.) a zvýšení výslužného katolických duchovních správců (zákon ze dne 3. II. 1920, čís. 84 Sb. z. a n.). |
1,554.797 |
25 |
|||
mimořádné |
10,245.585 |
49 |
228.308 |
- |
10,709.216 |
98 |
10,480.908 |
98 |
10,331.584 |
- |
149.324 |
98 |
Drahotní přídavky a mimořádné výpomoci profesorů na biskupských diecésních učilištích (zákon ze dne 18. III. 1920, čís. 189 Sb. z. a n.), roční výpomoc (po 1200 Kč) a nákupní přídavky (500 Kč) římskokatolickým duchovním v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, dále jednorázové doplatky na drahotní přídavky profesorů a představených biskupských bohosloveckých učilišť za dobu od 1. VII. 1918 do 30. IX. 1919 vyvolaly toto překročení, pro něž nebylo rozpočtem ani dodatkem k němu dostatečně postaráno. |
504.062 |
03 |
|||
pol. 1. (dohromady) |
31,539.581 |
33 |
16,156.833 |
- |
32,827.984 |
77 |
16,671.151 |
77 |
16,004.109 |
- |
667.042 |
77 |
2,058.859 |
12 |
||||
pol. 2. Nadace a příspěvky |
||||||||||||||||||
řádné |
2,819.996 |
56 |
2,275.250 |
- |
4,544.571 |
71 |
2,269.321 |
71 |
2,269.321 |
71 |
- |
- |
1,776.463 |
92 |
||||
mimořádné |
2,114.846 |
- |
1,815.500 |
- |
2,262.603 |
- |
447.103 |
- |
- |
- |
447.103 |
- |
Vyplácení drahotních přídavků římskokatolickým duchovním na Slovensku vyžádalo si v důsledku vyššího počtu percipientů většího nákladu než rozpočtem očekáváno. |
211.219 |
17 |
|||
pol. 2. (dohromady) |
4,934.842 |
56 |
4,090.750 |
- |
6,807.174 |
71 |
2,716.424 |
71 |
2,269.321 |
71 |
447.103 |
- |
1,987.688 |
09 |
||||
§ 1. (úhrn) |
36,474.423 |
89 |
20,247.583 |
- |
39,635.159 |
48 |
19,387.578 |
48 |
18,273.430 |
71 |
1,114.145 |
77 |
4,046.542 |
37 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
3 |
2 |
Evangelický kultus: |
|||||||||||||||
pol. 1. Evangelický vrchní státní orgán církevní: |
||||||||||||||||||
řádné |
59.999 |
99 |
60.000 |
- |
59.999 |
99 |
- |
01 |
- |
- |
- |
01 |
- |
- |
||||
mimořádné |
- |
- |
- |
5.000 |
- |
5.000 |
- |
5.000 |
- |
- |
- |
5.000 |
- |
|||||
pol. 1. (dohromady) |
59.999 |
99 |
60.000 |
- |
64.999 |
- |
4.999 |
99 |
5.000 |
- |
- |
01 |
5.000 |
- |
||||
pol. 2. Příspěvky: |
||||||||||||||||||
řádné |
875.744 |
24 |
884.400 |
- |
871.319 |
13 |
13.080 |
87 |
- |
- |
13.080 |
87 |
11.400 |
- |
||||
mimořádné |
- |
- |
- |
- |
1,150.500 |
- |
1,150.500 |
- |
1,150.500 |
- |
- |
- |
1,150.500 |
- |
||||
pol. 2. (dohromady) |
875.744 |
24 |
884.400 |
- |
2,021.819 |
13 |
1,137.419 |
13 |
1,150.500 |
- |
13.0801 |
87 |
1,161.900 |
- |
||||
pol. 3. Evangelickým církvím na Slovensku: |
||||||||||||||||||
řádné |
2,006.241 |
78 |
1,687.777 |
- |
2,419.753 |
81 |
731.976 |
81 |
- |
- |
731.976 |
81 |
Překročení povstalo zejména zvýšenými administrativními výlohami s výplatou pensí duchovenstvu evangelické církve augsburského vyznání ve výši stanovené maďarskou vládou, dále poukazem řádných podpor církevních a doplňků platových, konečně dotací generálního fondu. Překročení bylo docílenou úsporou u výdajů na evangelickou církev reformovanou na vykázaný peníz sníženo. |
532.388 |
51 |
|||
mimořádné |
1,682.720 |
- |
1,922.800 |
- |
2,139.669 |
66 |
216.869 |
66 |
216.869 |
66 |
- |
- |
575.683 |
- |
||||
pol. 3. (dohromady) |
3,688.961 |
78 |
3,610.577 |
- |
4,559.423 |
47 |
948.846 |
47 |
216.869 |
66 |
731.976 |
81 |
1,108.071 |
51 |
||||
§ 2. (úhrn) |
4,624.706 |
01 |
4,554.977 |
- |
6,646.242 |
59 |
2,091.265 |
59 |
1,372.369 |
66 |
718.895 |
93 |
2,274.971 |
51 |
||||
3 |
Řecko-katolický kultus: |
|||||||||||||||||
Příspěvky: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,818.183 |
49 |
3,113.409 |
- |
1,902.229 |
95 |
1,211.179 |
05 |
- |
- |
1,211.179 |
05 |
V nedostatku spolehlivých předpokladů nemohla býti výše pravděpodobného nákladu přesně stanovena a nebyly duchovním nesloživším slib doplňky kongruy, případně starobní a rodinné přídavky vypláceny. |
191.994 |
- |
|||
mimořádné |
1,246.884 |
22 |
2,046.800 |
- |
1,322.767 |
08 |
724.032 |
92 |
- |
- |
724.032 |
92 |
Podpory pro ošacení nebyly vypláceny, drahotní válečný přídavek, který místo těchto podpor byl poskytován, nedosáhl zdaleka rozpočtené výše podpor ošacovacích. |
85.882 |
86 |
|||
§ 3. (dohromady) |
3,065.067 |
71 |
5,160.209 |
- |
3,224.997 |
03 |
1,935.211 |
97 |
- |
- |
1,935.211 |
97 |
277.876 |
86 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
3 |
4 |
Různá náboženská vyznání: |
|||||||||||||||
řádné |
21.463 |
08 |
- |
- |
20.714 |
65 |
20.714 |
65 |
20.714 |
65 |
- |
- |
97 |
37 |
||||
mimořádné |
50.600 |
- |
- |
- |
54.000 |
- |
54.000 |
- |
54.000 |
- |
- |
- |
3.400 |
- |
||||
§ 4. (dohromady) |
72.063 |
08 |
- |
- |
74.7141 |
65 |
74.7141 |
65 |
74.714 |
65 |
- |
- |
3.497 |
37 |
||||
Titul 3. (úhrn) |
44,236.260 |
69 |
29,962 |
- |
49,581.113 |
75 |
19,618.344 |
75 |
19,720.515 |
02 |
102.170 |
27 |
6,602.888 |
11 |
||||
4 |
Vysoké školy a vědecké potřeby: |
|||||||||||||||||
University: |
||||||||||||||||||
řádné |
11,846.858 |
27 |
13,596.515 |
- |
12,296.083 |
43 |
1,300.431 |
57 |
- |
- |
1,300.431 |
57 |
Částečným neobsazením systemisovaných míst profesorských (v Praze 61) a asistentských, dále nemožností vypraviti včas některé stolice a ústavy universitní pro nedostatek vhodných místností nastala značná úspora; tato byla snížena, jak vykázáno, převážně výlohami na režijní potřeby, jichž náklad vzestupem trhových cen značně vzrostl. |
2,175.820 |
38 |
|||
mimořádné |
6,614.622 |
12 |
4,292.118 |
- |
4.587.911 |
60 |
295.793 |
60 |
295.793 |
60 |
- |
- |
568.571 |
36 |
||||
§ 1. (dohromady) |
18,461.480 |
39 |
17,888.633 |
- |
16,883.995 |
03 |
1,004.637 |
97 |
295.793 |
60 |
1,300.431 |
57 |
2,744.391 |
74 |
||||
2 |
Fakulty mimo svaz universitní: |
|||||||||||||||||
řádné |
602.441 |
10 |
643.498 |
- |
605.966 |
33 |
37.531 |
67 |
- |
- |
37.531 |
67 |
6.439 |
90 |
||||
mimořádné |
128.894 |
70 |
40.000 |
- |
97.063 |
50 |
57.003 |
50 |
- |
- |
57.063 |
50 |
Stěhovací výlohy a diety profesorů katolické bohoslovecké fakulty v Bratislavě. |
830 |
- |
|||
§ 2. (dohromady) |
731.335 |
80 |
683.498 |
- |
703.029 |
83 |
19.531 |
83 |
- |
- |
19.531 |
83 |
7.269 |
90 |
||||
3 |
Vysoká škola zvěrolékařská: |
|||||||||||||||||
řádné |
683.514 |
68 |
1,224.805 |
- |
803.969 |
38 |
420.835 |
62 |
- |
- |
420.835 |
62 |
V nedostatku místností muselo býti od vybudování některých stolic upuštěno, jiné pak mohly býti vypraveny teprve během školního roku. |
120.454 |
70 |
|||
mimořádné |
1,113.266 |
- |
747.000 |
- |
495.000 |
- |
252.000 |
- |
- |
- |
252.000 |
- |
Tytéž důvody jako v potřebě řádné. |
- |
- |
|||
§ 3. (dohromady) |
1,796.780 |
68 |
1,971.805 |
- |
1,298.969 |
38 |
672.835 |
62 |
- |
- |
672.835 |
62 |
120.454 |
70 |
||||
. |
4 |
Techniky: |
||||||||||||||||
řádné |
9,706.528 |
43 |
10,069.087 |
- |
10,229.020 |
71 |
159.933 |
71 |
159.933 |
71 |
- |
- |
1,174.381 |
83 |
||||
mimořádné |
4,245.437 |
71 |
4,145.770 |
- |
4,388.817 |
23 |
243.047 |
23 |
243.047 |
23 |
- |
- |
930.894 |
30 |
||||
§ 4. (dohromady) |
13,951.966 |
14 |
14,214.857 |
- |
14,617.837 |
94 |
402.980 |
94 |
402.980 |
94 |
- |
- |
2,105.276 |
13 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
4 |
5 |
Báňská akademie: |
|||||||||||||||
řádné |
646.472 |
79 |
839.226 |
- |
741.618 |
34 |
97.607 |
66 |
- |
- |
97.607 |
66 |
162.077 |
74 |
||||
mimořádné |
238.149 |
96 |
199.400 |
- |
78.150 |
- |
21.250 |
- |
- |
- |
21.250 |
- |
8.000 |
- |
||||
§ 5. (dohromady) |
884.622 |
75 |
1,038.626 |
- |
919.768 |
34 |
118.857 |
- |
- |
118.857 |
66 |
70.077 |
74 |
|||||
6 |
Vysoká škola zemědělská: |
|||||||||||||||||
mimořádné |
2,687.528 |
53 |
3,000.000 |
- |
3,056.575 |
31 |
56.575 |
31 |
- |
- |
56.575 |
31 |
896.445 |
74 |
||||
7 |
Vysoká škola obchodní: |
|||||||||||||||||
řádné |
66.644 |
70 |
228.557 |
- |
102.922 |
64 |
125.634 |
36 |
- |
- |
125.634 |
36 |
Při vysoké škole obchodní, zřízené teprve zákonem ze dne 23. VII. 1919, čís. 461 Sb. z. a n. bylo několik systemisovaných míst řádných profesorů obsazeno pouze profesory mimořádnými. |
53.099 |
80 |
|||
mimořádné |
- |
- |
50.000 |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
50.000 |
- |
||||
§ 7. (dohromady) |
66.644 |
70 |
278.557 |
- |
152.922 |
64 |
125.634 |
36 |
- |
- |
125.634 |
36 |
103.099 |
80 |
||||
8 |
Veškeré vysoké školy: |
|||||||||||||||||
řádné |
5,965.021 |
50 |
6,110.500 |
- |
6,678.564 |
23 |
568.064 |
23 |
350.000 |
- |
218.064 |
23 |
Překročení jest výslednicí zvýšených učebních výloh při universitách a režijních výloh u vysokých škol technických v důsledku všeobecného vzestupu cen a úspor docílených při učebních potřebách vysokých škol technických. |
1,626.947 |
80 |
|||
mimořádné |
7,815.209 |
79 |
9,430.000 |
- |
10,426.775 |
91 |
996.775 |
94 |
996.775 |
94 |
- |
- |
3,782.796 |
22 |
||||
§ 8. (dohromady) |
13,780.231 |
69 |
15,540.500 |
- |
17,105.340 |
17 |
1,564.840 |
17 |
1,346.775 |
94 |
218.064 |
23 |
5,409.744 |
02 |
||||
9 |
Vědecké ústavy: |
|||||||||||||||||
řádné |
807.065 |
66 |
927.334 |
- |
913.223 |
93 |
14.110 |
07 |
- |
- |
14.110 |
07 |
180.442 |
- |
||||
mimořádné |
431.160 |
30 |
413.300 |
- |
440.919 |
09 |
27.619 |
09 |
- |
- |
27.619 |
09 |
31.454 |
29 |
||||
§ 9. (dohromady) |
1,238.225 |
96 |
1,340.634 |
- |
1,354.143 |
02 |
13.509 |
02 |
- |
- |
13.509 |
02 |
211.896 |
29 |
||||
10 |
Příspěvky na vědecké potřeby: |
|||||||||||||||||
řádné |
401.008 |
08 |
378.500 |
- |
414.926 |
19 |
36.426 |
19 |
- |
- |
36.426 |
19 |
53.534 |
96 |
||||
mimořádné |
53.118 |
91 |
200.000 |
- |
62.717 |
14 |
137.282 |
86 |
- |
- |
137.282 |
86 |
Organisace Ústředního národního archivu nebyla ještě z technických důvodů plně provedena a stěhování archiválií a knih z Vídně nevyžadovalo nákladu paušálním obnosem 100.000 Kč rozpočteného. |
9.640 |
23 |
|||
§ 10. (dohromady) |
454.126 |
99 |
578.500 |
- |
477.643 |
33 |
100.856 |
67 |
- |
- |
100.856 |
67 |
63.175 |
19 |
||||
Titul 4. (úhrn) |
54,052.941 |
63 |
56,535.610 |
- |
56,570.224 |
99 |
34.614 |
99 |
2,045.550 |
48 |
2.010.935 |
49 |
11,831.831 |
25 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
5 |
Střední a nižší školství: |
||||||||||||||||
1 |
Střední školy: |
|||||||||||||||||
řádné |
30,237.737 |
27 |
31,080.155 |
- |
30,042.632 |
67 |
1,037.522 |
33 |
- |
- |
1,037.522 |
33 |
Postátňovací akce a zřizování nových ústavů nepokročily vtom rozsahu, jak bylo při sestavování rozpočtu předpokládáno, paušální peníz na zvláštní výdaje 1,000.000 Kč rozpočtený zůstal skoro plně nepoužit. Konečně nevyžadovala, úprava platů zatímních a suplujících profesorů (zákon ze dne 23. V. 1919, čís. 275 Sb. z. a n.) a vyšší potřeba, spojená se započtením válečných let zdaleka nákladu, jenž v nedostatku spolehlivých předpokladů mohl býti jen přibližně rozpočten. Režijní příplatky, jež bylo nutno ku hrazení zvýšeného nákladu režijního, hlavně otopu a světla, valné části ústavů poskytnouti, a odměny povolené za vyučování nově zavedených nepovinných předmětů snížily úsporu. |
1,349.342 |
70 |
|||
mimořádné |
4,944.431 |
59 |
1,080.000 |
- |
5,013.192 |
87 |
3,933.142 |
87 |
2,112.000 |
- |
1,761.1421 |
87 |
Vyšší náklad na diety na Slovensku a Podkarpatské Rusi a na vnitřní zařízení nově postavených státních školních budov. |
329.6521 |
53 |
|||
§ 1. (dohromady) |
35,182.168 |
86 |
32,160.155 |
- |
35,055.775 |
54 |
2,895.620 |
54 |
2,172.000 |
- |
723.620 |
54 |
1,678.995 |
23 |
||||
2 |
Obchodní školy: |
|||||||||||||||||
řádné |
4,552.474 |
07 |
4,913.214 |
- |
4,588.690 |
66 |
324.523 |
34 |
- |
- |
324.523 |
34 |
Přes to, že následkem zdražení režijních potřeb bylo nutno povoliti mimořádné režijní příplatky a pro průtah při postátňování poskytnouti větší subvence školám nestátním, jeví se výsledek příznivější v důsledku menšího rozsahu postátňovací akce. |
265.479 |
18 |
|||
mimořádné |
770.695 |
82 |
17.000 |
- |
739.137 |
37 |
722.137 |
37 |
722.137 |
37 |
- |
- |
440 |
- |
||||
§ 2. (dohromady) |
5,323.169 |
89 |
4,930.214 |
- |
5,327.828 |
03 |
397.814 |
03 |
722.137 |
37 |
324.523 |
34 |
265.919 |
13 |
||||
3 |
Obecné školství: |
|||||||||||||||||
řádné |
74,189.542 |
23 |
44,194.065 |
- |
75,793.527 |
05 |
31,599.482 |
05 |
31,599.462 |
05 |
- |
- |
2,312.750 |
10 |
||||
mimořádné |
12,714.424 |
70 |
1,984.500 |
- |
13,910.677 |
23 |
11,926.177 |
23 |
6,861.000 |
- |
5,065.177 |
23 |
Překročení způsobeno větším nákladem na diety na Hlučínsku, Slovensku a Podkarpatské Rusi, částečně zdražením školního zařízení a doznalo poněkud snížení tím, že nově zřizované učitelské ústavy a školy nebylo možno vnitřním zařízením vybaviti, ježto stavební práce nebyly ukončeny. Ku snížení překročení přispělo mimo to, že pro nedostatek bytů stěhování přikázaných učitelů se dálo jen v nepatrné míře. |
1,235.192 |
- |
|||
§ 3. (dohromady) |
86,903.966 |
93 |
46,178.565 |
- |
89,704.204 |
28 |
43,525.639 |
28 |
38,460.462 |
05 |
5,065.177 |
23 |
3,547.942 |
10 |
||||
Titul 5. (úhrn) |
127,409.305 |
68 |
83,268.934 |
- |
130,087.807 |
85 |
46.818.873 |
85 |
11,354.599 |
42 |
5,464.274 |
43 |
5,492.8561 |
46 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
6 |
Průmyslové školství: |
||||||||||||||||
1 |
Státní ústavy: |
|||||||||||||||||
řádné |
9,599.021 |
25 |
11,889.881 |
- |
9,503.831 |
73 |
2,386.049 |
27 |
- |
- |
2,386,049 |
27 |
Úspor docíleno hlavně tím, že rozšiřování škol bylo odsunuto z důvodů úsporných, odpadnutím nákladů na průmyslovou školu v Bílsku, a neobsazením některých systemisovaných míst. Úvěru na časový postup učitelů průmyslových učilišť a zvýšení remunerace suplentům a asistentům prováděním pragmatiky nebylo vůbec použito, úvěru pak na odměny a výpomoci na Slovensku jen z nepatrné části. Pro stoupající drahotu vyžádaly si většího nákladu učebné pomůcky a režijní výlohy. |
790.355 |
92 |
|||
mimořádné |
1,863.335 |
88 |
1,865.100 |
- |
2,220.724 |
27 |
355.624 |
27 |
355.624 |
27 |
- |
- |
531.480 |
26 |
||||
§ 1. (dohromady) |
11,462.357 |
13 |
13,754.981 |
- |
11,724.556 |
- |
2,030.425 |
- |
355.624 |
27 |
2,388.049 |
27 |
1,321.836 |
18 |
||||
2 |
Nestátní ústavy: |
|||||||||||||||||
řádné |
5,093.609 |
50 |
4,902.463 |
- |
4,607.755 |
32 |
294.707 |
68 |
- |
- |
294.707 |
68 |
Hlavně odsunutí postátňovací akce. |
387.953 |
82 |
|||
mimořádné |
43.070 |
- |
250.000 |
- |
49.570 |
- |
200.430 |
- |
- |
- |
200.430 |
- |
Zařízení živnostenských škol pokračovacích na Slovensku nemohlo býti z různých důvodů plně provedeno. |
6.500 |
- |
|||
§ 2. (dohromady) |
5,136.679 |
50 |
5,152.463 |
- |
4,657.325 |
32 |
495.137 |
68 |
- |
- |
495.137 |
168 |
394.453 |
82 |
||||
3 |
Další vzdělávací akce: |
|||||||||||||||||
řádné |
144.181 |
04 |
255.000 |
- |
134.391 |
14 |
120.608 |
86 |
- |
- |
120.608 |
86 |
Kočovní učitelství nerozvinulo se tak, jak se očekávalo, k akci za účelem vzdělání učitelů v cizině nedošlo z důvodů valutárních a od výstav bylo upuštěno z důvodů úsporných. |
15.391 |
34 |
|||
4 |
Podkarpatská Rus: |
|||||||||||||||||
řádné |
123.670 |
69 |
200.000 |
- |
139.865 |
69 |
60.134 |
31 |
- |
- |
60.134 |
31 |
16.195 |
- |
||||
mimořádné |
44.930 |
- |
- |
- |
145.240 |
- |
145.240 |
- |
120.000 |
- |
25.240 |
- |
Zařízení internátu při učebné dílně v Užhorodě a poskytnutí diet exponovanému správci školy. |
100.310 |
- |
|||
§ 4. (dohromady) |
168.600 |
69 |
200.000 |
- |
285.105 |
69 |
85.105 |
69 |
120.000 |
- |
34.894 |
31 |
116.505 |
- |
||||
5 |
Ratibořsko: |
|||||||||||||||||
řádné |
100.000 |
- |
150.000 |
- |
100.000 |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
- |
Vzhledem k nevyjasněným poměrům nemohlo býti k vybudování školství průmyslového přikročeno. |
- |
- |
|||
Titul 6. (úhrn) |
17,011.822 |
36 |
19,512.444 |
- |
16,901.378 |
15 |
2,611.065 |
85 |
475.641 |
27 |
3,086.690 |
12 |
1,848.186 |
34 |
||||
7 |
Lidová výchova: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,624.186 |
74 |
2,479.088 |
- |
2,263.842 |
15 |
215.245 |
85 |
- |
- |
215.245 |
85 |
Místa knihovních instruktorů nemohla býti pro nedostatek vyškoleného personálu obsazena a činnost lidovýchovná byla jen postupně organisována. |
815.894 |
57 |
|||
mimořádné |
41.068 |
- |
25.000 |
- |
45.068 |
- |
20.068 |
- |
- |
- |
20.068 |
- |
Převážné slovenské diety. |
4.000 |
- |
|||
Titul 7. (dohromady) |
1,665.254 |
74 |
2,504.088 |
- |
2,308.910 |
15 |
195.177 |
85 |
- |
- |
195.177 |
85 |
819.894 |
57 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
8 |
Umění: |
||||||||||||||||
1 |
Výtvarné umění: |
|||||||||||||||||
řádné |
2,282.031 |
90 |
1,568.592 |
- |
2,415.091 |
77 |
846.499 |
77 |
650.000 |
- |
196.499 |
77 |
Nepříznivý výsledek vznikl hlavně podporou výstavy umění v Paříži a Benátkách, dále větším výdajem na vyučovací potřeby a režijní výlohy v důsledku stoupnutí cen příslušných potřeb. |
332.168 |
61 |
|||
mimořádné |
195.505 |
- |
205.150 |
- |
107.301 |
- |
97.849 |
- |
- |
- |
97.849 |
- |
Vysvětluje se tím, že organisační práce za účelem zvelebování lidového průmyslu na Slovensku nebyly skončeny a zařízení speciálních škol a dílem nevyžádalo si mimořádného nákladu. |
16.900 |
- |
|||
§ 1. (dohromady) |
2,474.536 |
90 |
1,773.742 |
- |
2,522.392 |
77 |
748.650 |
77 |
650.000 |
- |
98.650 |
77 |
349.068 |
61 |
||||
2 |
Ochrana památek a musejnictví: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,469.447 |
39 |
1,232.869 |
- |
1,399.992 |
18 |
167.123 |
18 |
167.123 |
18 |
- |
- |
202.340 |
14 |
||||
mimořádné |
446.083 |
96 |
550.000 |
- |
459.706 |
89 |
90.293 |
11 |
- |
- |
90.293 |
11 |
171.985 |
04 |
||||
§ 2. (dohromady) |
1,915.531 |
35 |
1,782.869 |
- |
1,859.699 |
07 |
76.830 |
07 |
167.123 |
18 |
90.293 |
11 |
374.825 |
18 |
||||
3 |
Pěstování hudby: |
|||||||||||||||||
řádné |
1,512.930 |
19 |
1,141.112 |
- |
1,731.506 |
28 |
590.394 |
28 |
590.394 |
28 |
- |
- |
22.096 |
84 |
||||
mimořádné |
29.864 |
97 |
25.000 |
- |
24.975 |
57 |
24 |
43 |
- |
- |
24 |
43 |
380 |
60 |
||||
§ 3. (dohromady) |
1,542.795 |
16 |
1,166.112 |
- |
1,756.481 |
85 |
590.369 |
85 |
590.394 |
28 |
24 |
43 |
222.477 |
44 |
||||
4 |
Výpravné umění: |
|||||||||||||||||
řádné |
2.850 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
mimořádné |
1,351.179 |
05 |
700.000 |
- |
1,717.609 |
05 |
1,017.609 |
05 |
- |
- |
1,017.609 |
55 |
Udělení mimořádných příspěvků divadlům, zejména Slovenskému Národnímu divadlu v Bratislavě, a vyplacení subvence zemskému správnímu výboru v Praze pro náhradu za divadlo Stavovské, vyvolala překročení, jež snížena bylo úsporou, docílenou při nákladu na organisaci kinematografie. |
369.530 |
- |
|||
§ 4. (dohromady) |
1,354.029 |
05 |
700.000 |
- |
1,717.609 |
- |
1,017.609 |
05 |
- |
- |
1,017.609 |
05 |
369.530 |
- |
||||
5 |
Písemnictví. |
|||||||||||||||||
řádné |
315.187 |
52 |
294.500 |
- |
317.250 |
72 |
22.750 |
72 |
- |
- |
22.750 |
72 |
19.063 |
20 |
||||
6 |
Kulturní styky s cizinou a Pod karpatskou Rusí: |
|||||||||||||||||
řádné |
196.428 |
95 |
120.000 |
- |
196.428 |
95 |
76.428 |
95 |
- |
- |
76.428 |
95 |
Výdaje spojené s přednáškami pořádanými na universitách v Holandsku. |
- |
- |
|||
Titul 8. (úhrn) |
7,801.508 |
93 |
5,837.223 |
- |
8,369.862 |
41 |
2,532.639 |
14 |
1,407.517 |
46 |
1,125.121 |
95 |
1,334.964 |
43 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
9 |
Zvláštní státní ústavy: |
||||||||||||||||
řádné |
568.769 |
58 |
200.000 |
- |
178.794 |
58 |
21.201 |
42 |
- |
- |
21.205 |
42 |
91.000 |
- |
||||
10 |
Nadace a příspěvky: |
|||||||||||||||||
řádné |
3.266 |
03 |
6.000 |
- |
3.611 |
72 |
2.388 |
28 |
- |
- |
2.388 |
28 |
346 |
69 |
||||
Kapitola 13. (úhrn) |
261,584.564 |
26 |
203,850.763 |
- |
273,403.786 |
80 |
69,463.023 |
80 |
66,932.606 |
65 |
2,620.417 |
15 |
28,748,617 |
20 |
||||
14 |
Ministerstvo financí: |
|||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo financí: |
|||||||||||||||||
1 |
Ústřední správa a účtárna: |
|||||||||||||||||
řádné |
4,388.332 |
32 |
3,457.128 |
- |
4,437.971 |
97 |
980.843 |
97 |
980.843 |
97 |
- |
- |
163.857 |
27 |
||||
mimořádné |
693.659 |
87 |
700.000 |
- |
790.114 |
06 |
90.114 |
06 |
90.114 |
06 |
- |
- |
124.903 |
25 |
||||
§ 1. (dohromady) |
5,081.992 |
19 |
4,157.128 |
5,228.086 |
03 |
1,709.558 |
03 |
1,070.958 |
03 |
- |
- |
288.760 |
52 |
|||||
2 |
Revisní odbor ministerstva financí: |
|||||||||||||||||
řádné |
402.689 |
81 |
478.713 |
- |
408.061 |
76 |
70.651 |
24 |
- |
- |
70.651 |
24 |
Pro nedostatek kvalifikovaných sil nebylo možno obsaditi všechna povolená místa úředníků, z čehož vznikly značné úspory a to i při cestovném a dietách, v potřebě řádné i mimořádné. |
9.841 11 |
93 |
|||
mimořádné |
10,498.532 |
03 |
12,000.000 |
- |
11,278.112 |
38 |
721.887 |
62 |
- |
- |
721.887 |
62 |
992.370 |
70 |
||||
§ 2. (dohromady) |
10.901.221 |
84 |
12,478.713 |
- |
11,686.174 |
14 |
292.538 |
86 |
- |
- |
792.538 |
86 |
1,002.212 |
63 |
||||
3 |
Litografický ústav: |
|||||||||||||||||
řádné |
- |
- |
506.690 |
- |
- |
- |
506.690 |
- |
- |
- |
506.690 |
- |
Pro nedostatek místností a způsobilého personálu nebyl tento úřad v roce 1920 aktivován. |
- |
- |
|||
mimořádné |
- |
- |
650.000 |
- |
- |
- |
650.000 |
- |
- |
- |
650.000 |
- |
- |
- |
||||
§ 3. (dohromady) |
- |
- |
1.56.690 |
- |
- |
- |
1,156.690 |
- |
- |
- |
1,156.690 |
- |
- |
- |
||||
4 |
Triangulační kancelář: |
|||||||||||||||||
řádné |
86.950 |
07 |
77.920 |
- |
99.030 |
50 |
21.110 |
50 |
21.110 |
50 |
- |
- |
12.080 |
43 |
||||
mimořádné |
55.330 |
10 |
8.000 |
- |
55.330 |
10 |
47.330 |
10 |
36.100 |
- |
11.230 |
10 |
Vydání činila též na potřeby litografického ústavu, který v roce 1920 ještě samostatně nepůsobil. Úvěr na výdaje tohoto ústavu (kap. 14., tit. 1., § 3) zůstal tedy nedotčen. |
- |
- |
|||
§ 4. (dohromady) |
142.280 |
17 |
85.920 |
- |
154.360 |
66 |
68.440 |
60 |
57.210 |
50 |
11.230 |
10 |
12.080 |
43 |
||||
Titul 1. (úhrn) |
16,125.494 |
20 |
1,878.461 |
- |
17,068.620 |
77 |
809.830 |
23 |
1,128.168 |
53 |
1,937.998 |
76 |
1,303.053 |
58 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
Podřízené úřady a orgány: |
||||||||||||||||
1 |
Finanční úřady administrativní: |
|||||||||||||||||
řádné |
38,055.827 |
02 |
21,516.274 |
- |
38,594.311 |
99 |
17,078.037 |
99 |
17,078.037 |
99 |
- |
- |
1,058.795 |
23 |
||||
mimořádné |
10,542.593 |
15 |
3,114.042 |
- |
10,737.712 |
46 |
7,623.670 |
46 |
5,59.250 |
- |
2,364.420 |
46 |
Vyšší výdaje správních výloh na vybírání dávky z majetku. Překročení nalézá úhrady v nepoužitém zbytku 5,214.130 Kč 01 h z částky dodatečně u výdajů řádných povolené (zák. z 8. II. 1921, čís. 81 Sb. z. a n.). |
195.119 |
31 |
|||
§ 1. (dohromady) |
48,598.420 |
67 |
24,630.316 |
- |
49,332.024 |
45 |
24,701.708 |
45 |
22,337.287 |
99 |
2,364.420 |
46 |
1,253.914 |
54 |
||||
2 |
Technická finanční kontrola: |
|||||||||||||||||
řádné |
2,838.350 |
23 |
2,540.164 |
- |
2,851.954 |
21 |
311.790 |
21 |
311.730 |
21 |
- |
- |
33.623 |
51 |
||||
Finanční prokuratury: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,431.731 |
74 |
1,326.827 |
- |
1,481. 795 |
42 |
154.968 |
42 |
451.251 |
12 |
296.283 |
- |
V povoleném úvěru (sloupec 6.) byla zahrnuta částka 296.283 Kč, týkající se vyššího nákladu vzniklého z provedení zákona ze dne 7. října 1919, č. 541 Sb. z. a n., kterýžto vyšší náklad jest zaúčtován u kap. 14., tit. 6. § 8. pro níž tuto úvěrovou kvotu nutno reservovati (sloupec 10.). Pro finanční prokuraturu vybývá vlastně úvěr jen 1,030.544 Kč, kterýž překročen byl o 451.251 Kč 42 h, které uhrazeny byly z povoleného dodatku (sloupec 9.). |
93.773 |
34 |
|||
mimořádné |
5.166 |
85 |
70.000 |
- |
5.166 |
85 |
64.833 |
15 |
- |
- |
64.133 |
15 |
Pro nedostatek místností nemohla býti finanční prokuratura pro Slovensko úplně zařízena, pokud se týče přidělení úředníci z původního působiště přestěhování. |
- |
- |
|||
§ 3. (dohromady) |
1,431.598 |
59 |
1,396.827 |
- |
1,486.962 |
27 |
90.1351 |
27 |
451.251 |
42 |
361.116 |
15 |
93.773 |
34 |
||||
4 |
Finanční úřady výkonné: |
|||||||||||||||||
řádné |
22,481.101 |
98 |
14,784.555 |
- |
22,380.218 |
04 |
7,595.663 |
04 |
7,595.663 |
04 |
- |
- |
336.002 |
02 |
||||
mimořádné |
1,945.390 |
82 |
815.000 |
- |
1,968.360 |
77 |
1,153.360 |
77 |
1,153.360 |
77 |
- |
- |
23.157 |
07 |
||||
§ 4. (dohromady) |
24,426.492 |
80 |
15,599.555 |
- |
24,348.578 |
81 |
8,749.023 |
81 |
8,749.023 |
81 |
- |
- |
359.159 |
09 |
||||
5 |
Puncovní úřady: |
|||||||||||||||||
řádné |
137.258 |
82 |
153.617 |
- |
138.842 |
79 |
14.774 |
21 |
- |
- |
14.774 |
21 |
2.107 |
23 |
||||
mimořádné |
40.370 |
- |
50.000 |
- |
40.370 |
- |
9.630 |
- |
- |
- |
9.630 |
- |
- |
- |
||||
§ 5. (dohromady) |
177.628 |
82 |
203.617 |
- |
179.212 |
79 |
24.404 |
21 |
- |
- |
24.404 |
21 |
2.107 |
23 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
6 |
Ústřední státní pokladna a zemské finanční pokladny: |
|||||||||||||||
řádné |
762.908 |
32 |
545.815 |
- |
768.800 |
47 |
222.985 |
47 |
203.525 |
- |
19.460 |
47 |
Toto poměrně nepatrné překročení vyvolané hlavně stoupnutím cen kancelářských potřeb kryto jest nepoužitým zbytkem 26.345 Kč 95 h z částky pro výdaje mimořádné dodatečně povolené (zák. z 8. II. 1921, čís 81 Sb. z. a n.). |
10.106 |
48 |
|||
mimořádné |
102.532 |
68 |
79.000 |
- |
113.654 |
05 |
34.654 |
05 |
34.654 |
05 |
- |
- |
12.411 |
67 |
||||
§ 6. (dohromady) |
865.441 |
- |
624.815 |
- |
882.454 |
52 |
257.639 |
52 |
238.179 |
05 |
19.460 |
47 |
22.518 |
15 |
||||
7 |
Evidence katastru pozemkové daně: |
|||||||||||||||||
řádné |
4,661.625 |
80 |
3,833.283 |
- |
4, 701.577 |
60 |
868.294 |
60 |
868.294 |
60 |
- |
- |
79.758 |
74 |
||||
mimořádné |
256.848 |
36 |
46.000 |
- |
271.732 |
37 |
225.732 |
37 |
225.732 |
37 |
- |
- |
14.884 |
01 |
||||
§ 7. (dohromady) |
4,918.474 |
16 |
3,879.283 |
- |
4,973.309 |
97 |
1,094.026 |
97 |
1,094.026 |
97 |
- |
- |
94.642 |
75 |
||||
8 |
Celní úřady: |
|||||||||||||||||
řádné |
5,514.998 |
48 |
3,659.282 |
- |
5,702.211 |
62 |
2,042.929 |
62 |
2,042.929 |
62 |
- |
- |
291.592 |
20 |
||||
mimořádné |
492.543 |
39 |
1,450.000 |
- |
586.221 |
22 |
863.778 |
78 |
- |
- |
863.778 |
78 |
Nové celní úřady nemohly býti jednak z technických příčin, jednak, že hranice nebyly ještě pevně stanoveny, vybudovány v tom počtu, jak bylo zamýšleno. |
111.846 |
- |
|||
§ 8. (dohromady) |
6,007.541 |
87 |
5,109.282 |
- |
6,288.432 |
84 |
1,179.150 |
84 |
2,042.929 |
62 |
863.778 |
78 |
403.438 |
20 |
||||
9 |
Finanční stráž: |
|||||||||||||||||
řádné |
36,743.237 |
37 |
11,299.096 |
- |
37,343.734 |
16 |
26,044.638 |
16 |
26,044.638 |
16 |
- |
- |
916.826 |
89 |
||||
mimořádné |
5,828.434 |
38 |
85.000 |
- |
7,109.863 |
35 |
7,024.863 |
35 |
3,250.000 |
- |
3,774.863 |
35 |
Během roku 1920 byla provedena reorganisace finanční stráže dle zákona ze dne 12. prosince 1919, čís. 28 Sb. z. a n. z roku 1920, která vyžadovala vyšších nákladů v ohledu věcném i osobním než bylo očekáváno při sdělání rozpočtu. Střežení rozsáhlé hranice říšské vyžadovalo zřízení nových úřadů pohraniční finanční stráže a rozmnožení personálu tohoto sboru. Pro nově přijaté síly byla nutno opatřiti výzbroj a. výstroj, při čemž byly v uvážení těžkých hospodářských poměrů poskytnuty nově nastoupivším zřízencům k opatřeni služebních stejnokrojů zvláštní mimořádné podpory, zřízencům z řad legionářů přiděleny tyto stejnokroje zdarma. U výdajů řádných zůstala na povoleném dodatku částka 22,772.001 Kč 84 h nepoužita. |
|||||
§ 9. (dohromady) |
42,571.671 |
75 |
11,384.096 |
44,453.597 |
15 |
33,069.501 |
51 |
29,294.638 |
16 |
3,774.863 |
35 |
2,200.472 |
24 |
|||||
Titul 2. (úhrn) |
131,840.919 |
39 |
65,367.955 |
- |
34,796.527 |
37 |
69,428.572 |
37 |
64,519.127 |
23 |
4,909.445 |
14 |
4,463.649 |
05 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
3 |
Veřejné dávky: |
||||||||||||||||
1 |
Přímé daně: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Berní exekuce |
2,892.792 |
25 |
1,342.385 |
- |
1,911.131 |
56 |
568.743 |
56 |
568.743 |
56 |
- |
- |
109.121 |
05 |
||||
pol. 2.Ostatní správní vydaní |
41.594 |
17 |
50.900 |
- |
45.664 |
43 |
5.235 |
57 |
- |
- |
5.235 |
57 |
8.904 |
78 |
||||
pol. 3. Restituce daní družstvům pro hrazení a odvodňování řek |
108.760 |
35 |
- |
- |
159.114 |
07 |
159.114 |
07 |
- |
- |
169.114 |
07 |
Na nárok, který přísluší na Slovensku a v Podkarpatské Rusi dle uherského zákonného článku XLII. z roku 1881 a XXIX. z roku 1889 regulačním družstvům nebylo při preliminování vzpomenuto. |
100.707 |
44 |
|||
§ 1. (úhrn) |
2,043.145 |
77 |
1,393.288 |
- |
2,115.910 |
06 |
722.622 |
06 |
568.743 |
56 |
153.878 |
50 |
218.733 |
27 |
||||
2 |
Cla: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Vrácená cla |
10,270.358 |
32 |
2,271.000 |
- |
10,270.358 |
32 |
7,999.358 |
32 |
445.500 |
- |
7,553.858 |
32 |
Náklad vedle preliminovaný nebylo lze při povaze dotyčných výdajů ani přibližně odhadnouti. Vyšší výdaje souvisejí úzce s příznivými výsledky příjmovými. |
- |
- |
|||
pol. 2. Vrácené jistoty celní |
4,280.287 |
88 |
633.228 |
- |
4,280.287 |
88 |
3,647.059 |
88 |
1,040.000 |
- |
2,607.059 |
88 |
- |
- |
||||
§ 2. (úhrn) |
14.550.646 |
20 |
2,904.228 |
- |
14,550.646 |
20 |
11,646.418 |
20 |
1,485.500 |
- |
10,160.918 |
20 |
- |
- |
||||
3 |
Spotřební daně: |
- |
||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
pol. 1. Správní vydání |
1,350.922 |
37 |
490.32 |
- |
1,483.849 |
76 |
993.529 |
76 |
993.529 |
76 |
- |
- |
265.244 |
16 |
||||
pol. 2. Vrácené důchodky |
8,898.678 |
64 |
3,924.200 |
- |
9,135.605 |
37 |
5,211.405 |
37 |
162.618 |
- |
5,048.787 |
37 |
Odchylka jest nahodilá. Výši nákladu nelze při povaze těchto výdajů ani přibližně odhadnouti. |
720.669 |
03 |
|||
pol. 3. Kořaleční bonifikace |
755.523 |
68 |
3,030.000 |
- |
708.853 |
43 |
2,321.246 |
57 |
- |
- |
2,321.146 |
57 |
Odchylka způsobena byla tím, že vládním nařízením ze dne 17. února 1920, čís. 105 Sb. z. a n., byly bonifikace za líh neb likéry, vyvezené z celního území, zrušeny. Změna ta nemohla býti při sestavování rozpočtu pro rok 1920 předvídána. Celkové překročení per 2,727.640 Kč 80 h kryto jest nepoužitým zbytkem per 2,778.020 Kč 24 h dodatkových obnosů, povolených k pol. 1. a 3. |
153.888 |
03 |
|||
§ 3. (úhrn) |
11,005.124 |
69 |
7,444.520 |
- |
11,328.308 |
56 |
3,883.788 |
56 |
1,156.147 |
76 |
2,727.640 |
80 |
1,139.801 |
22 |
||||
4 |
Poplatky: |
|||||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||||||
1. Správní vydání |
6,585.007 |
79 |
1,628.900 |
- |
6,269.244 |
17 |
4,640.344 |
17 |
4,640.344 |
17 |
- |
- |
Náklad vedle preliminovaný nelze při povaze těchto výdajů ani přibližně odhadnouti. Vyšší výdaje souvisejí s příznivými výsledky příjmovými. |
384.656 |
73 |
|||
2. Vrácené důchodky |
5,294.516 |
05 |
1,893.680 |
- |
5,345.910 |
90 |
3,452.230 |
90 |
103.000 |
- |
3,349.230 |
90 |
80.380 |
46 |
||||
§ 4. (úhrn) |
11,879.523 |
84 |
3,522.580 |
- |
11,615.155 |
07 |
8,092.575 |
07 |
4,743.344 |
17 |
3,349.230 |
90 |
465.037 |
19 |
||||
Titul 3. (úhrn) |
39,478.440 |
50 |
15,264.616 |
- |
39,610.019 |
89 |
24,345.403 |
89 |
7,953.735 |
49 |
16,391.668 |
40 |
1,823.571 |
68 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
4 |
Monopoly: |
||||||||||||||||
1 |
Tabák |
|||||||||||||||||
pol. 1. Výroba: |
||||||||||||||||||
1. Správa: |
||||||||||||||||||
řádné |
5,630.952 |
23 |
4,886.037 |
- |
5,635.059 |
78 |
749.022 |
78 |
- |
- |
749.0221 |
78 |
V rozpočtovém úvěru (sloupec 6.) obsažena jest částka 1,127.451 Kč vyššího nákladu, vzniklého z provedení zákona ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n., kteréžto výdaje jsou zaúčtovány u kap. 14., tit. 6., par. 8., takže se v odvětví "Tabák" měla ušetřiti tato úvěrová částka, čehož však z dole uvedených důvodů nebylo dosaženo a jevil by se nepříznivý rozdíl o zmíněnou částku vyšším, tj. obnosem 1,876.473 Kč 78 h. Naproti tomu bylo na krytí cestovného zaměstnanců tabákové režie při stanovení rozpočtové položky u výdajů mimořádných, kap. XXIV. "Opatření přechodní doby poválečné", tit. 5. "Státní zaměstnanci", par. 4. "Přídavky k dietám, stravnému a cestovnému", pol. 1., "Zaměstnanců státních" pamatováno částkou 720.300 Kč. Jest tedy konečný výsledek nepříznivý vlastně o 1,156.173 Kč 78 h, kterýž má svůj původ v tom, že pro nedostatek účetních podkladů let předešlých nebylo možno správně stanoviti potřebný úvěr. Mimo to pak bylo příčinou překročení: přiznání výhod úředníkům na Slovensku, zvýšení cen kancelářského zařízení a kancelářských potřeb, stoupnutí nákladu na opravy továrních budov, pořízení oděvu dozorcům, kteří se dle zákona ze dne 7. října 1919, čís. 541 Sb. z. a n. stali dílovedoucími a tím nabyli nároku na služební oděv, poskytnutí subvencí obcím v místech úřadů tabákové režie za II. pololetí roku 1919 a náklad na zařízení chemické laboratoře. |
19.854 |
27 |
|||
mimořádné |
721.480 |
69 |
1,964.000 |
- |
875.604 |
41 |
1,088.395 |
59 |
- |
- |
1,088.395 |
59 |
Opravy továrních budov vzaté v úvahu v návrhu rozpočtovém nemohly býti z technických důvodů uskutečněny a úvěrové částky, určené na vnitřní zařízení novostaveb nebylo pro neprovedení jich vůbec použito. |
161.323 |
72 |
|||
1. (dohromady) |
6,852.432 |
92 |
6,850037 |
- |
6,510.664 |
19 |
339.372 |
81 |
- |
- |
339.372 |
81 |
181.177 |
99 |
||||
2. Nákup tabáku v cizozemsku: |
||||||||||||||||||
řádné |
496,494.458 |
38 |
220,000.000 |
- |
496,494.458 |
38 |
276,494.468 |
38 |
- |
- |
276,494.458 |
38 |
Následkem zvýšené potřeby stoupla výroba a tudíž též nákup surovin. |
- |
- |
|||
mimořádné |
- |
- |
20,000.000 |
- |
- |
- |
20,000.000 |
- |
- |
- |
20,000.000 |
- |
Domněnka, že by mohlo dojíti k mimořádným výdajům, spojeným s nákupem tabáku v cizině ukázala se mylnou. |
- |
- |
|||
2. (dohromady) |
496,494.458 |
38 |
240,000.000 |
- |
496,494.458 |
38 |
256,494.48 |
38 |
- |
- |
256,494.458 |
38 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Vyšší výdaje uhrazené vyššími příjmy a vázanými úsporami (§ 4. zák. z. 8. února 1921, čís. 81) |
Rozdíl po uhrazení vyšších výdajů: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1920) |
|||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
4 |
1 |
3. Nákup tabáku v tuzemsku |
|||||||||||||||
řádné |
5,613.002 |
61 |
10,001.000 |
- |
5,612.446 |
41 |
4,388.553 |
59 |
- |
- |
4,388.553 |
59 |
Žeň tabáková nedosáhla na Slovensku a v Podkarpatské Rusi očekávané výše. |
3.380 |
- |
|||
4. Výroba |
||||||||||||||||||
řádné |
94,755.461 |
44 |
70,630.000 |
- |
96,079.068 |
73 |
25,449.068 |
73 |
- |
- |
25,449.068 |
73 |
Rozšíření výroby na míru při preliminování nepředvídanou vyžadovalo většího počtu dělnictva, nákupu většího množství hospodářských předmětů k výrobě potřebných i větší dopravy surovin tabáku a tabákových výrobků. Vedle toho zvýšeny byly dopravní sazby, jak v tuzemsku tak i v cizině. |
1,900.955 |
87 |
|||
pol. 1. (úhrn) |
603,212.355 |
35 |
327,481.037 |
- |
604,696.637 |
71 |
277,215.600 |
71 |
- |
- |
277,215.600 |
71 |
2,085.513 |
86 |
||||
pol. 2. Prodej: |
||||||||||||||||||
řádné |
11,937.144 |
71 |
2,052.500 |
- |
11,972.585 |
64 |
9,920.085 |
64 |
- |
- |
9,920.085 |
64 |
zvýšeným prodejem způsobeny byly vyšší výdaje na provise, větší výlohy spojené s doprovodem. zásilek a vyšší náklad na tabačenky a inserční poplatky. |
46.313 |
18 |
|||
§ 1. (úhrn) |
615 149.500 |
06 |
329,533.537 |
- |
616,669.223 |
35 |
287,135.686 |
35 |
- |
- |
287,135.688 |
35 |
2,131.827 |
04 |
||||
2 |
Sůl: |
|||||||||||||||||
řádné |
84.303 |
94 |
13.440 |
- |
85.416 |
41 |
71.976 |
41 |
- |
- |
71.976 |
41 |
Důchodkové vratky, jichž výši nelze spolehlivě napřed odhadnouti. Vyšší výdaje jsou kryty větším výnosem příjmovým. |
1.411 |
- |
|||
3 |
Sladidla: |
|||||||||||||||||
řádné |
169.427 |
54 |
32.000 |
- |
169.339 |
14 |
137.339 |
14 |
110.000 |
- |
27.339 |
14 |
Následkem většího odbytu sladidel větší potřeba pásků na obaly, jichž cena ostatně byla značně vyšší, než se předpokládalo. Vyšší výdaj podmíněn a kryt větším výnosem příjmovým. |
- |
- |
|||
4 |
Státní loterie: |
|||||||||||||||||
řádné |
29,813.501 |
05 |
34,478.400 |
- |
35,141.274 |
31 |
662.874 |
13 |
464.093 |
- |
198.781 |
13 |
Nepředvídaný náklad za více vydaných 30.000 kusů herních plánů a losů pro 4. třídní loterii. Vyšší tento výdaj bude vyrovnán v roce 1921 příjmem z prodeje těchto tiskovin. |
11,780.308 |
80 |
|||
mimořádné |
45.783 |
15 |
25.000 |
- |
45.783 |
15 |
20.783 |
15 |
20.783 |
15 |
- |
- |
- |
- |
||||
§ 4. (dohromady) |
29,859.284 |
20 |
4,503.400 |
- |
35,18 7.057 |
28 |
683.657 |
28 |
484.876 |
15 |
198.781 |
13 |
11,780.308 |
80 |
||||
Titul 4. (úhrn) |
645,262.515 |
74 |
364,082.377 |
- |
652,111.036 |
18 |
288,028.659 |
18 |
594.876 |
15 |
287,433.783 |
03 |
13,913.546 |
-84 |