Neautorizováno!
(11.10 hodin)
(pokračuje Markéta Pekarová Adamová)
Eviduji zájem na odhlášení, proto prosím, abyste se znovu přihlásili svými identifikačními kartami.
Jakmile se počet přihlášených ustálí, tak budeme hlasovat o předneseném návrhu usnesení. Počet přihlášených je již ustálen.
Zahajuji tedy hlasování a prosím, ať se vyjádříte. Kdo jste pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 207, přihlášených 158 přítomných, pro 156, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas, a končím projednávání tohoto bodu.
Děkuji paní předkladatelce i panu zpravodaji. (Potlesk.)
Otevírám bod číslo
185.
Návrh poslanců Pavla Klímy, Jana Berkiho, Renáty Zajíčkové, Jany Berkovcové, Davida Šimka, Zdeňka Kettnera a Olgy Richterové na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 793/ - třetí čtení
Vidím, že místo u stolku zpravodajů již zaujal za navrhovatele poslanec Pavel Klíma, a prosím i zpravodaje garančního výboru, kterým je pan poslanec Martin Hájek. (Poslanec Havel hovoří s předsedající mimo mikrofon.) Aha, tak není. Není pan poslanec Hájek, jelikož je nepřítomen, omluven.
Budeme tedy hlasovat změnu zpravodaje, kterým by se za školský výbor stal jeho pan předseda Matěj Ondřej Havel. Má někdo jiný návrh na změnu zpravodaje? Nikoho nevidím.
Zahajuji tedy hlasování na změnu zpravodaje. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 208, přihlášených 158 přítomných, pro 139, proti 1. Návrh byl přijat.
Změnili jsme tedy zpravodaje.
Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 793/4, který byl doručen dne 13. března 2025. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 793/5. (Hluk v sále.)
Tážu se navrhovatele, zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy? Pan navrhovatel má zájem.
Vás prosím tedy o ztišení.
Poslanec Pavel Klíma: Dámy a pánové, nebudu zdržovat. Děkuji, že jsme se dostali až do třetího čtení, a děkuju za konsenzus a spolupráci, i opozici. Děkuji.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji panu předkladateli. Nyní otevírám rozpravu, do ní se přihlásil pan poslanec Kettner. Prosím ho tedy, aby se ujal slova.
Poslanec Zdeněk Kettner: Děkuju za slovo. I když jsem učitel, já budu taky velice stručný.
Už jsem řekl v předchozích čteních, že to je návrh, na kterém jsme se shodli naprosto všichni, má to smysl, má to pozitivní přínos pro to školství, takže klub SPD tento návrh podpoří.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. Pokud se již nikdo nehlásí do rozpravy - a nevidím nikoho - tak rozpravu končím.
Je zájem o závěrečné slovo, pane předkladateli? Není asi... Pane předkladateli? Není zájem o závěrečné slovo.
Proto můžeme přistoupit k hlasování. (Hluk v sále přetrvává.) Prosím zpravodaje garančního výboru, aby nás seznámil s procedurou hlasování, poté přednášel jednotlivé návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko.
Vás, kolegyně a kolegové, opětovně žádám, abyste se ztišili.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Děkuju za slovo, paní předsedkyně. Garanční výbor projednal tento návrh zákona na své 50. schůzi 2. dubna 2025. Konstatuji, že návrh na zamítnutí návrhu zákona ve druhém čtení nebyl podán, stejně tak nebyly načteny žádné legislativně technické úpravy.
Měli bychom tedy hlasovat - a takovou proceduru nám garanční výbor doporučuje - nejprve pozměňovací návrhy A1 až A4 jako celek čili A, potom pozměňovací návrh B a následně C1, C2 a konečně návrh zákona jako celek.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Má někdo námitky k proceduře či jiný návrh procedury? Nikoho nevidím se hlásit. Procedura je opravdu snadná, nepovažuji za důležité ji hlasovat, pokud není námitky. Není námitky, budeme tedy postupovat podle přednesené procedury. Prosím, pane zpravodaji.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Tak nyní bychom hlasovali pozměňovací návrhy A1 až A4, které jsou vedeny jako A.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Můžete lehce odůvodnit, představit tento návrh?
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Ano. To je... Omlouvám se. (Vrací se ke stolku zpravodajů pro materiály. Nápověda z pléna.)
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Nejsou to legislativně technické, ty nebyly načteny.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Jsem náhradní zpravodaj.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Ano, máme pochopení a prosíme jenom o stručnou informaci, o čem hlasujeme.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Jedná se o pozměnění měsíců zápisu dětí do školy. (Předsedající: Děkuji.) Ne, pardon, pardon, to jsou výborové. Omlouvám se, to jsou výborové pozměňovací návrhy. (Poslankyně Zajíčková přináší k pultíku materiály. Zpravodaj hovoří mimo mikrofon.) Děkuju.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Já vám kdyžtak můžu také poskytnout materiál, jestli nemáte k dispozici. (Předsedající předává materiály.)
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Děkuju. Jedná se tedy o to, že se zrušuje vyhodnocení podpůrných opatření poskytovaných dítěti, dále je to zrušení některých odstavců a potom doporučení posouzení školním poradenským zařízením vydaným podpůrného opatření (doporučující posouzení podpůrného opatření vydané školským zařízením?).
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. (Poslankyně Schillerová mimo mikrofon: Tabule.) Přestala nám fungovat technika, tak vás poprosím... Druhá funguje, tak můžeme se všichni soustředit na z mého pohledu pravou stranu. (Poslanec Králíček mimo mikrofon: Zase opoziční.) (Smích v sále.) Není to určitě nijak koordinované (Se smíchem.), je to technika, která bohužel nefunguje, ale pokud nikdo nic nenamítá, tak si myslím, že můžeme pokračovat i s funkční jednou tabulí. Ano.
Pan zpravodaj tady řekl zatím stručné odůvodnění těchto pozměňovacích návrhů, ale prosím jej i o stanovisko, pokud nezaznělo.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Stanovisko výboru je doporučující.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko navrhovatele? (Poslanec Klíma: Doporučující.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Myslím, že to zvládneme, i ti, kteří nosí brýle. Tak.
Hlasování číslo 209, přihlášených 163 přítomných, pro 159, proti nikdo. Návrh jsme schválili. Prosím, pane zpravodaji.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Děkuji. Nyní bychom tedy hlasovali pozměňovací návrh B, což je pozměňovací návrh poslance Pavla Klímy, který mění data realizace (Poslanec Klíma: Zápisů. Předsedající: Stanovisko...) zápisů do mateřských škol.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. Stanovisko výboru? (Zpravodaj: Výbor doporučuje.) Stanovisko navrhovatele? (Poslanec Klíma: Doporučující.)
Zahájila jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?
Hlasování číslo 210, přihlášených 163 přítomných, pro 159, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Děkuji. Nyní bychom tedy hlasovali pozměňovací návrh paní poslankyně Karly Maříkové, C1, který nahrazuje slovo "učitelů" slovy "pedagogických pracovníků".
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko výboru? (Zpravodaj: Nedoporučující.) Stanovisko předkladatele? (Poslanec Klíma: Ne-do-po-ru-ču-jí-cí.)
Zahájila jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování 211., přihlášeno je 163 přítomných, pro 80, proti 55. Návrh byl zamítnut. Prosím, pane zpravodaji.
Poslanec Matěj Ondřej Havel: Děkuji a nyní bychom tedy hlasovali návrh C2, což je opět pozměňovací návrh paní poslankyně Karly Maříkové, který zavádí § 22a písm. e) o svobodném využívání metod, forem a prostředků výuky dle vlastního uvážení pedagogů.
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko výboru? (Zpravodaj: Stanovisko výboru je nedoporučující.) Stanovisko předkladatele? (Poslanec Klíma: Nedoporučující.)
Zahájila jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?
Hlasování číslo 212, přihlášených 163 přítomných, pro 82, proti 80. Tento návrh byl přijat. (Hlasy z pléna: Kontrola hlasování.)
Proběhne asi kontrola hlasování, předpokládám. Je tomu tak, prosím tedy o chvilku strpení. ***