A. Dokumentace pro povolení umístění jaderného zařízení nebo pracoviště s velmi významným zdrojem ionizujícího záření

I. Zadávací bezpečnostní zpráva, jejímž obsahem musí být

(1) charakteristika a průkazy o vhodnosti vybrané lokality z hlediska kritérií na umísťování jaderných zařízení a velmi významných zdrojů ionizujícího záření stanovených prováděcím právním předpisem,

2. charakteristika a předběžné hodnocení koncepce projektu z hlediska požadavků stanovených prováděcím předpisem na jadernou bezpečnost, radiační ochranu, havarijní připravenost,

3. předběžné hodnocení vlivu provozu navrhovaného zařízení na zaměstnance, obyvatele a životní prostředí,

4. návrh koncepce bezpečného ukončení provozu,

5. vyhodnocení zabezpečení jakosti při výběru lokality, způsob zabezpečení jakosti přípravy realizace výstavby a zásady zabezpečení jakosti navazujících etap.

II. Analýza potřeb a možnosti zajištění fyzické ochrany.

B. Dokumentace pro povolení výstavby jaderného zařízení nebo pracoviště s významnými nebo velmi významnými zdroji ionizujícího záření

I. Předběžná bezpečnostní zpráva, jejímž obsahem musí být

6. průkaz, že navrhované řešení dané projektem splňuje požadavky na jadernou bezpečnost, radiační ochranu, a havarijní připravenost stanovené prováděcími předpisy,

7. bezpečnostní rozbory a rozbory možností neoprávněného nakládání s jadernými materiály a zdroji ionizujícího záření a hodnocení jejich následků na pracovníky, obyvatele a životní prostředí,

8. údaje o předpokládané životnosti jaderného zařízení nebo velmi významného zdroje ionizujícího záření,

9. hodnocení vzniku radioaktivních odpadů a nakládání s nimi během uvádění do provozu a provozu povolovaného zařízení nebo pracoviště,

10. koncepce bezpečného ukončení provozu a vyřazení z provozu povolovaného zařízení nebo pracoviště, včetně likvidace radioaktivních odpadů,

11. koncepce nakládání s vyhořelým jaderným palivem,

12. vyhodnocení zabezpečování jakosti při přípravě výstavby, způsob zabezpečování jakosti realizace výstavby a zásady zabezpečování jakosti navazujících etap,

13. seznam vybraných zařízení.

14.

II. Návrh způsobu zajištění fyzické ochrany.

Dokumentaci uvedou v bodě I. 8. a v bodě II. Úřad schvaluje.

C. Dokumentace pro povolení jednotlivých etap uvádění jaderného zařízení do provozu

a) Pro etapy před zavezením jaderného paliva do reaktoru

15. harmonogram prací dané etapy,

16. program dané etapy,

17. průkazy připravenosti zařízení a personálu k dané etapě,

18. vyhodnocení výsledků předchozí etapy,

19. způsob o zajištění fyzické ochrany.

b) Pro první zavezení jaderného paliva do reaktoru

I. předprovozní bezpečnostní zpráva, která musí obsahovat

20. popis změny původního projektu hodnoceného v předběžné bezpečnostní zprávě a průkazy, že nedošlo ke snížení úrovně jaderné bezpečnosti jaderného zařízení,

21. doplňující a upřesňující průkazy o zajištění jaderné bezpečnosti a radiační ochrany,

22. limity a podmínky bezpečného provozu,

23. neutronově-fyzikální charakteristiky reaktoru,

24. způsob nakládání s radioaktivními odpady,

25. vyhodnocení jakosti vybraných zařízení.

II. další dokumentace, která musí obsahovat

26. průkaz, že byly splněny předchozí rozhodnutí a podmínky Úřadu,

27. harmonogram zavážení jaderného paliva,

28. program zavážení jaderného paliva,

29. průkaz připravenosti zařízení a personálu k zavážení jaderného paliva,

30. vyhodnocení výsledku předchozích etap,

31. vnitřní havarijní plán,

32. změny v zajištění fyzické ochrany,

33. program provozních kontrol,

34. návrh způsobu vyřazování z provozu,

35. odhad nákladů na vyřazování z provozu podle bodu II. 9. ověřený Správou.

c) Pro etapy následující po prvním zavážení jaderného paliva do reaktoru

36.harmonogram prací dané etapy,

37.program dané etapy,

38.průkazy o připravenosti zařízení a personálu k dané etapě,

39.vyhodnocení výsledků předchozí etapy.

Dokumentaci uvedenou pod písm. a) v bodech 2. a 5., pod písm. b) v bodech I. 3., II. 6. až 9. a pod písm. c) v bodě 2. Úřad schvaluje.

D. Dokumentace pro povolení provozu jaderného zařízení nebo pracoviště s významným nebo velmi významným zdrojem ionizujícího záření

a) Pro povolení provozu jaderného zařízení

40. doplňky předprovozní bezpečnostní zprávy a další doplňky dokumentace vyžadované k vydání povolení pro první zavezení jaderného paliva do reaktoru, vztahující se ke změnám realizovaným po prvním zavezení jaderného paliva,

41. vyhodnocení výsledků předchozích etap uvádění do provozu,

42. průkaz o splnění předchozích rozhodnutí a podmínek Úřadu,

43. průkaz o připravenosti zařízení a personálu k provozu,

44. harmonogram provozu,

45. aktualizované limity a podmínky pro bezpečný provoz.

b) Pro povolení provozu pracoviště s významným nebo velmi významným zdrojem ionizujícího záření

46. průkaz, že stavba byla provedena z hlediska radiační ochrany v souladu s povolením výstavby,

47. doklad o dokončení stavebních a montážních prací,

48. průkaz o účinnosti stínění, izolačních a ochranných zařízení,

49. koncepci pro bezpečnou likvidaci případných radioaktivních odpadů vzniklých při provozu pracoviště se zdroji ionizujícího záření,

50. návrh způsobu vyřazování z provozu,

51. vnitřní havarijní plán,

52. odhad nákladů na vyřazování z provozu podle bodu b) 5. ověřený Správou.

Dokumentaci uvedenou pod písm. a) v bodě č. 6. a pod písm. b) v bodě č. 5. a 6. schvaluje Úřad.

E. Dokumentace pro povolení k opětovnému uvedení jaderného reaktoru do kritického stavu po výměně jaderného paliva

53. Neutronově-fyzikální charakteristiky reaktoru,

54. průkazy o připravenosti zařízení a personálu k opětovnému uvedení jaderného reaktoru do kritického stavu, včetně předběžného vyhodnocení provozních kontrol,

55. harmonogram dalšího provozu.

F. Dokumentace pro povolení provedení rekonstrukce nebo jiných změn ovlivňujících jadernou bezpečnost, radiační ochranu, fyzickou ochranu a havarijní připravenost jaderného zařízení nebo pracoviště s významným nebo velmi významným zdrojem ionizujícího záření

56. Popis a zdůvodnění připravované rekonstrukce nebo jiných změn,

57. aktualizace dokumentace, která byla schválena v rámci uvádění do provozu a provozu jaderného zařízení,

58. předpokládaný časový harmonogram rekonstrukce nebo změn,

59. průkazy, že důsledky rekonstrukce nebo jiných prováděných změn neovlivní nepříznivě jadernou bezpečnost, radiační ochranu, fyzickou ochranu a havarijní připravenost.

Dokumentaci uvedenou v bodě 2. Úřad schvaluje.

G. Dokumentace pro povolení jednotlivých etap vyřazování z provozu jaderného zařízení nebo pracoviště s významným nebo velmi významným zdrojem ionizujícího záření

60. Průkaz o finančním krytí vyřazování z provozu,

61. popis změn lokality v důsledku provozu jaderného zařízení,

62. popis technologických postupů navržených pro vyřazování,

63. časový harmonogram vyřazování,

64. způsob demontáže, dekontaminace, úpravy, přepravy, skladování a likvidace částí zařízení znečištěných radionuklidy,

65. předpokládané radionuklidové složení a aktivity radionuklidů uváděných do životního prostředí a vzniklých radioaktivních odpadů,

66. způsob zacházení s radioaktivními odpady, včetně jejich uložení,

67. limity a podmínky pro zacházení s radioaktivními odpady v průběhu vyřazování,

68. bezpečnostní rozbory,

69. rozsah a způsob měření a hodnocení ozáření zaměstnanců a osob a znečištění pracoviště a jeho okolí radionuklidy a ionizujícím zářením,

70. vnitřní havarijní plán,

71. průkaz zajištění fyzické ochrany jaderného zařízení vyřazeného z provozu.

Dokumentaci uvedenou v bodech 8., 10. a 11. Úřad schvaluje.

H. Dokumentace pro povolení uvádění radionuklidů do životního prostředí

72. Zdůvodnění uvedení radionuklidů do životního prostředí,

73. radionuklidové složení a aktivity radionuklidů uváděných do životního prostředí,

74. zhodnocení ozáření kritické skupiny obyvatel uvolněnými radionuklidy,

75. analýza možností kumulace radionuklidů v životním prostředí při jejich dlouhodobém vypouštění.

I. Dokumentace pro povolení nakládání se zdroji ionizujícího záření

76. Zdůvodnění činností vedoucích k ozáření,

77. specifikace používaných zdrojů záření, jejich typy a příslušenství,

78. popis pracoviště a přilehlého okolí (schematický plánek pracoviště) doplněný o informace o stínění a ochranných zařízeních a vybavení pracovních míst,

79. průkaz optimalizace radiační ochrany na pracovišti podle § 3 odst. 3 tohoto zákona,

80. vymezení kontrolovaného pásma, předpokládaný počet osob pracujících v něm a způsob zábrany vstupu nepovolaných osob do tohoto pásma,

81. provozní pokyny pro bezpečné nakládání se zdroji ionizujícího záření

82. vnitřní havarijní plán,

83. rozsah a způsob měření (program monitorování) a hodnocení ozáření zaměstnanců a osob a znečištění pracoviště a jeho okolí radionuklidy a ionizujícím zářením,

84. předpokládaný druh a množství radionuklidů uvolňovaných do životního prostředí a předpokládaný druh a množství vznikajících radioaktivních odpadů a způsob jejich likvidace,

85. doklad o zvláštní odborné způsobilosti pracovníků přímo řídících práce se zdroji ionizujícího záření a vykonávající další činnosti významné z hlediska radiační ochrany stanovené prováděcím předpisem,

86. specifikaci typů zdrojů ionizujícího záření, které mají být vyráběny,

87. průkaz o schopnosti měřit a ověřovat vlastnosti zdrojů ionizujícího záření, které mají být vyráběny, a jejich shody s daným typem,

88. specifikaci typů zdrojů ionizujícího záření, které mají být dovezeny,

89. doklad o zajištění měření a ověřování vlastností zdrojů ionizujícího záření, které mají být dovezeny, a jejich shody s daným typem,

90. specifikace typů zdrojů ionizujícího záření, které mají vyvezeny,

91. při vývozu zdrojů ionizujícího záření stanovených prováděcím předpisem rovněž doklad potvrzený kompetentním orgánem země příjemce o tom, že příjemce splňuje podmínky pro nakládání se zdroji ionizujícího záření.

Dokumentaci uvedenou v bodech 5., 7. a 8. Úřad schvaluje.

J. Dokumentace pro povolení nakládání s radioaktivními odpady

92. Popis použitých zařízení a technologie,

93. údaje o původu, druhu, množství, radionuklidovém složení a aktivitě radioaktivních odpadů,

94. způsob sběru, třídění, skladování, zpracovávání, úprav a uložení radioaktivních odpadů,

95. předpokládané množství radionuklidů uvolňovaných do životního prostředí,

96. rozsah a způsob měření (program monitorování) a hodnocení ozáření zaměstnanců a osob a znečištění pracoviště a jeho okolí radionuklidy a ionizujícím zářením,

6. bezpečnostní rozbory,

7. vnitřní havarijní plán,7. vnitřní havarijní plán,. vnitřní havarijní plán,.

8. doklad o zvláštní odborné způsobilosti zaměstnanců a osob přímo řídících práce nebo vykonávající další činnosti významné z hlediska radiační ochrany,

9. limity a podmínky bezpečného nakládání s RAO.

Dokumentaci uvedenou v bodě 5., 7. a 9. Úřad schvaluje.

K. Dokumentace pro povolení dovozu nebo vývozu jaderných položek nebo tranzitu jaderných materiálů a vybraných položek

a) Pro jaderné materiály a vybrané položky

97. při dovozu prohlášení uživatele o účelu využití, včetně jeho závazku umožnit uplatňování záruk, zajistit fyzickou ochranu, nepředávat a nevyvážet tyto položky bez písemného souhlasu Úřadu, v rozsahu vyplývajícím z mezinárodních smluv, dohod a úmluv, kterými je Česká republika vázána,

98. při vývozu nebo průvozu záruka státu, do kterého se jaderné materiály nebo vybrané položky vyvážejí, v rozsahu podmínek vyplývajících z mezinárodních smluv, dohod a úmluv, kterými je Česká republika vázána.

b) Pro položky dvojího použití

99. při dovozu prohlášení uživatele o účelu využití a závazek nevyvážet tyto položky bez písemného souhlasu Úřadu v rozsahu podmínek vyplývajících z mezinárodních smluv, dohod a úmluv, kterými je Česká republika vázána.

100. při vývozu záruka konečného uživatele nebo státu, do kterého se položky dvojího použití vyvážejí, v rozsahu podmínek vyplývajících z mezinárodních smluv, dohod a úmluv, kterými je Česká republika vázána.

L. Dokumentace pro povolení nakládání s jadernými materiály

101. Účel, zdůvodnění a časový interval nakládání s jadernými materiály,

102. specifikaci druhu a množství jaderných materiálů, včetně jejich chemické a fyzikální formy a obohacení,

103. popis manipulací s jadernými materiály se zřetelem na možnosti vzniku jejich provozních ztrát či jejich spotřeby,

104. směrnice pro evidenci a kontrolu jaderných materiálů,

105. údaje nezbytné pro plnění podmínek vyplývajících z mezinárodních smluv, dohod a úmluv, kterými je Česká republika vázána v oblasti evidence a kontroly jaderných materiálů.

M. Dokumentace pro povolení přepravy jaderných materiálů a radionuklidových zářičů

106. Přepravní instrukce zahrnující specifikaci druhu přepravy a navrhovanou trasu včetně trasy záložní,

107. hodnocení rizik vyplývajících z povahy radioaktivního obsahu, způsobu přepravy a zvolené trasy,

108. havarijní řád,

109. způsob zajištění radiační ochrany při přepravě,

110. doklad o způsobilosti obsluhy dopravního prostředku k přepravě nebezpečného zboží, případně průkaz této způsobilosti podle zvláštního předpisu14) ,

111. doklad způsobilosti dopravního prostředku, případně průkaz této způsobilosti podle zvláštního předpisu14),

112. návrh na zařazení přepravovaných jaderných materiálů do příslušné kategorie z hlediska fyzické ochrany,

113. způsob o zajištění fyzické ochrany přepravy,

9. průkaz shody obalových souborů s typovým schvalováním.

Dokumentaci uvedenou v bodech 3., 7. a 8. Úřad schvaluje.

N. Dokumentace pro povolení odborné přípravy vybraných pracovníků jaderných zařízení a vybraných pracovníků pracovišť se zdroji ionizujícího záření

114. Doklady dokumentující organizační a technickou způsobilost žadatele k přípravě vybraných pracovníků,

115. doklady dokumentující odbornou způsobilost zaměstnanců žadatele k přípravě vybraných pracovníků,

116. doklady dokumentující způsob přípravy vybraných pracovníků.

Dokumentaci uvedenou pod bodem 3. Úřad schvaluje.

O. Dokumentace pro povolení zpětného dovozu radioaktivních odpadů vzniklých z materiálu vyvezeného z České republiky za účelem jeho zpracování (přepracování)

117. Doklad dokumentující původ, druh, fyzikální vlastnosti a chemické složení materiálu, který byl vyvezen a zpracován mimo území České republiky, spolu s dokladem o celkové hmotnosti tohoto materiálu,

118. doklad o fyzikálních vlastnostech dovážených radioaktivních odpadů a jejich chemickém složení spolu s dokladem o jejich celkové hmotnosti,

119. doklad o technologickém procesu jakým byl vyvezený materiál zpracován (přepracován) spolu s materiálovou bilancí, která prokáže pravděpodobné množství radioaktivních odpadů, které může vzniknout z daného množství materiálu uvedeným technologickým procesem.

Znění části platného zákona ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění pozdějších předpisů, jíž se týká navrhovaná novelizace s vyznačením změn a doplněním

(Poznámka: kurzívou - mění se text; tučně - vkládá se nové znění)

stávající znění:

§ 5

Okresní úřady

(1) Okresní úřad

a) vykonává státní správu ve věcech, které stanoví zvláštní zákony,

b) vykonává státní správu, která ke dni 23. listopadu 1990 příslušela podle zvláštních právních předpisů okresním národním výborům, pokud nebyla přenesena na pověřený obecní úřad2) nebo se tímto zákonem neruší nebo nebyla přenesena zvláštními zákony na jiné orgány, 2a)

c) vykonává státní správu ve věcech uvedených v příloze I k tomuto zákonu, pokud nebyla přenesena na jiné orgány,

d) přezkoumává hospodaření obce podle zvláštního předpisu,2b) je-li o to obcí požádán,

e) přezkoumává rozhodnutí orgánů obce vydaná ve správním řízení,3) nestanoví-li zvláštní zákon jinak,2a)

f) kontroluje činnost pověřených obecních úřadů a orgánů obcí na úseku jejich přenesené působnosti4) a poskytuje jim odbornou pomoc, ukládá obecním úřadům opatření k odstranění nedostatků zjištěných při kontrole,

g) stanoví výši náhrady nákladů, které obcím vzniknou v souvislosti s výkonem přenesené působnosti,

h) plní úkoly spojené s mobilizačními přípravami státu a úkoly civilní obrany a ochrany,

i) stanoví pověřeným obecním úřadům2) se souhlasem ministerstva vnitra České republiky (dále jen "ministerstvo vnitra") jejich územní obvod tak, aby každá obec v okrese byla začleněna do územního obvodu některého pověřeného obecního úřadu,

j) řídí v souladu s právními předpisy a směrnicemi ústředních orgánů státní správy rozpočtové a příspěvkové organizace a zařízení řízené ke dni 23. listopadu 1990 okresními a krajskými národními výbory, s výjimkou případů uvedených v příloze IV k tomuto zákonu a s výjimkou případů, kdy byla tato pravomoc přenesena na jiný subjekt podle zvláštního zákona;4a) k plnění úkolů v oboru své působnosti zřizují podle zvláštního předpisu4b) rozpočtové nebo příspěvkové organizace a řídí jejich činnost.

(2) Okresní úřad dále plní úkoly spojené s řešením mimořádných událostí v případě živelních pohrom, havárií nebo jiného nebezpečí, které ohrožuje životy, zdraví, značné majetkové hodnoty nebo životní prostředí. Za tím účelem zabezpečuje koordinovaný postup záchranných, pohotovostních, odborných a jiných služeb, správních úřadů, obcí, fyzických a právnických osob při likvidaci jejich následků (dále jen "Integrovaný záchranný systém"), pokud k tomu není příslušný jiný státní orgán podle zvláštních předpisů.4c)

nové znění:

§ 5

Okresní úřady

(1) Okresní úřad

a) vykonává státní správu ve věcech, které stanoví zvláštní zákony,

b) vykonává státní správu, která ke dni 23. listopadu 1990 příslušela podle zvláštních právních předpisů okresním národním výborům, pokud nebyla přenesena na pověřený obecní úřad 2) nebo se tímto zákonem neruší nebo nebyla přenesena zvláštními zákony na jiné orgány, 2a)

c) vykonává státní správu ve věcech uvedených v příloze I k tomuto zákonu, pokud nebyla přenesena na jiné orgány,

d) přezkoumává hospodaření obce podle zvláštního předpisu,2b) je-li o to obcí požádán,

e) přezkoumává rozhodnutí orgánů obce vydaná ve správním řízení,3) nestanoví-li zvláštní zákon jinak,2a)

f) kontroluje činnost pověřených obecních úřadů a orgánů obcí na úseku jejich přenesené působnosti4) a poskytuje jim odbornou pomoc, ukládá obecním úřadům opatření k odstranění nedostatků zjištěných při kontrole,

g) stanoví výši náhrady nákladů, které obcím vzniknou v souvislosti s výkonem přenesené působnosti,

h) plní úkoly spojené s mobilizačními přípravami státu a úkoly civilní obrany a ochrany,

i) stanoví pověřeným obecním úřadům2) se souhlasem ministerstva vnitra České republiky (dále jen "ministerstvo vnitra") jejich územní obvod tak, aby každá obec v okrese byla začleněna do územního obvodu některého pověřeného obecního úřadu,

j) řídí v souladu s právními předpisy a směrnicemi ústředních orgánů státní správy rozpočtové a příspěvkové organizace a zařízení řízené ke dni 23. listopadu 1990 okresními a krajskými národními výbory, s výjimkou případů uvedených v příloze IV k tomuto zákonu a s výjimkou případů, kdy byla tato pravomoc přenesena na jiný subjekt podle zvláštního zákona;4a) k plnění úkolů v oboru své působnosti zřizují podle zvláštního předpisu4b) rozpočtové nebo příspěvkové organizace a řídí jejich činnost.

(2) Okresní úřad dále plní úkoly spojené s řešením mimořádných událostí v případě živelních pohrom, havárií nebo jiného nebezpečí, které ohrožuje životy, zdraví, značné majetkové hodnoty nebo životní prostředí. Pro řešení mimořádných událostí zpracovává havarijní plán okresu, případně i vnější havarijní plán podle zvláštního zákona4d) a ověřuje havarijní připravenost určenou havarijním plánem. Za tím účelem zabezpečuje koordinovaný postup záchranných, pohotovostních, odborných a jiných služeb, správních úřadů, obcí, fyzických a právnických osob při likvidaci jejich následků (dále jen "Integrovaný záchranný systém"), pokud k tomu není příslušný jiný státní orgán podle zvláštních předpisů.4c) Za účelem řešení mimořádných situací zabezpečuje koordinovaný postup záchranných, pohotovostních, odborných a jiných služeb, správních úřadů, obcí, fyzických a právnických osob při likvidaci následků mimořádných událostí (dále jen "Integrovaný záchranný systém"). Pro případ havárie, která by mohla zasáhnout více okresů, zabezpečuje koordinaci přípravy havarijního plánu pro území zóny havarijního plánování podle zvláštního zákona4d) a společného řešení havárie přednosta okresního úřadu, na jehož území se zdroj nebezpečí nachází.

___________________________________

2) § 60 zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů

.

.

.

4c) Např. zákon ČNR č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti, výbušninách a o státní báňské správě, ve znění pozdějších předpisů

4d) Zákon č. Sb., o mírové využívání jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů.

stávající znění:

§ 15

Ministerstvo vnitra k zabezpečení úkolů vlády ve vztahu k okresním úřadům

a) koordinuje vydávání směrnic ústředních orgánů státní správy, jež se týkají okresních a obecních úřadů,

b) kontroluje dodržování opatření vlády v činnosti okresních úřadů a poskytování odborné pomoci okresními úřady obecním úřadům,

c) ve spolupráci s příslušnými ústředními orgány státní správy organizuje kontroly na vybraných úsecích činnosti okresních úřadů, vyhodnocuje jejich výsledky a předkládá vládě návrhy na potřebná opatření,

d) metodicky usměrňuje a ve spolupráci s příslušnými ústředními orgány státní správy koordinuje informační systém okresních úřadů,

e) usměrňuje činnost Integrovaného záchranného systému,

f) organizuje porady přednostů okresních úřadů,

g) zabezpečuje na úseku státní správy odbornou přípravu pracovníků okresních a obecních úřadů.

nové znění:

§ 15

Ministerstvo vnitra k zabezpečení úkolů vlády ve vztahu k okresním úřadům

a) koordinuje vydávání směrnic ústředních orgánů státní správy, jež se týkají okresních a obecních úřadů,

b) kontroluje dodržování opatření vlády v činnosti okresních úřadů a poskytování odborné pomoci okresními úřady obecním úřadům,

c) ve spolupráci s příslušnými ústředními orgány státní správy organizuje kontroly na vybraných úsecích činnosti okresních úřadů, vyhodnocuje jejich výsledky a předkládá vládě návrhy na potřebná opatření,

d) metodicky usměrňuje a ve spolupráci s příslušnými ústředními orgány státní správy koordinuje informační systém okresních úřadů,

e) usměrňuje činnost Integrovaného záchranného systému,

f) V dohodě se Státním úřadem pro jadernou bezpečnost metodicky řídí a koordinuje okresní úřady ve věcech havarijní připravenosti a likvidace následků radiační havárie.

g) organizuje porady přednostů okresních úřadů,

h) zabezpečuje na úseku státní správy odbornou přípravu pracovníků okresních a obecních úřadů.

i) Ministerstvo vnitra stanoví prováděcím předpisem podrobnosti ke zpracování havarijního plánu okresu a vnějšího havarijního plánu.

Znění části platného zákona ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jíž se týká navrhovaná novelizace s vyznačením doplnění

(Poznámka: tučně - vkládá se nové znění)

stávající znění:

§ 2

Úkoly policie

(1) Policie plní tyto úkoly:

a) chrání bezpečnost osob a majetku;

b) spolupůsobí při zajišťování veřejného pořádku, a byl-li porušen, činí opatření k jeho obnovení;

c) vede boj proti terorismu;

d) odhaluje trestné činy a zjišťuje jejich pachatele;

e) koná vyšetřování o trestných činech;

f) zajišťuje ochranu státních hranic ve vymezeném rozsahu;

g) zajišťuje ochranu ústavních činitelů České republiky a bezpečnost chráněných osob, kterým je při jejich pobytu na území České republiky poskytována osobní ochrana podle mezinárodních dohod;

h) zajišťuje ochranu zastupitelských úřadů, ochranu sídelních objektů Parlamentu, pokud zákon nestanoví jinak, prezidenta republiky, Ústavního soudu, ministerstva zahraničních věcí, ministerstva vnitra a dalších objektů zvláštního významu pro vnitřní pořádek a bezpečnost, které určí vláda na návrh ministra vnitra; rovněž zajišťuje ochranu objektů, pro které taková ochrana vyplývá z mezinárodní dohody, kterou je Česká republika vázána;

i) dohlíží na bezpečnost a plynulost silničního provozu a spolupůsobí při jeho řízení;

j) odhaluje přestupky;

k) projednává přestupky, pokud tak stanoví zvláštní zákon;2)

1) vede evidence a statistiky potřebné pro plnění svých úkolů;

m) vyhlašuje celostátní pátrání; přitom je oprávněna zveřejňovat údaje nezbytné k identifikaci hledaných osob;

n) na základě vyrozumění orgány Vězeňské služby České republiky provádí úkony související s bezprostředním pronásledováním osob, které uprchly z výkonu vazby nebo z výkonu trestu odnětí svobody;

o) zadržuje svěřence s nařízenou ústavní nebo uloženou ochrannou výchovou, kteří jsou na útěku, a spolupůsobí při jejich vyhledávání.

nové znění:

§ 2

Úkoly policie

(1) Policie plní tyto úkoly:

a) chrání bezpečnost osob a majetku;

b) spolupůsobí při zajišťování veřejného pořádku, a byl-li porušen, činí opatření k jeho obnovení;

c) vede boj proti terorismu;

d) odhaluje trestné činy a zjišťuje jejich pachatele;

e) koná vyšetřování o trestných činech;

f) zajišťuje ochranu státních hranic ve vymezeném rozsahu;

g) zajišťuje ochranu ústavních činitelů České republiky a bezpečnost chráněných osob, kterým je při jejich pobytu na území České republiky poskytována osobní ochrana podle mezinárodních dohod;

h) zajišťuje ochranu zastupitelských úřadů, ochranu sídelních objektů Parlamentu, pokud zákon nestanoví jinak, prezidenta republiky, Ústavního soudu, ministerstva zahraničních věcí, ministerstva vnitra a dalších objektů zvláštního významu pro vnitřní pořádek a bezpečnost, které určí vláda na návrh ministra vnitra; rovněž zajišťuje ochranu objektů, pro které taková ochrana vyplývá z mezinárodní dohody, kterou je Česká republika vázána;

i) dohlíží na bezpečnost a plynulost silničního provozu a spolupůsobí při jeho řízení;

j) odhaluje přestupky;

k) projednává přestupky, pokud tak stanoví zvláštní zákon; [Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky.])

1) vede evidence a statistiky potřebné pro plnění svých úkolů;

m) vyhlašuje celostátní pátrání; přitom je oprávněna zveřejňovat údaje nezbytné k identifikaci hledaných osob;

n) na základě vyrozumění orgány Vězeňské služby České republiky provádí úkony související s bezprostředním pronásledováním osob, které uprchly z výkonu vazby nebo z výkonu trestu odnětí svobody;

o) zadržuje svěřence s nařízenou ústavní nebo uloženou ochrannou výchovou, kteří jsou na útěku, a spolupůsobí při jejich vyhledávání;

p) zajišťuje pohotovostní ochranu jaderných zařízení, která určí vláda České republiky, a podílí se na fyzické ochraně jaderného materiálu při jeho přepravě podle zvláštního zákona. [a) Zákon č. ....... Sb., o mírovém využívání jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů.]a)


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP