Příloha č.
2
| Stát | Speciální organizace | |||
| Dánsko | Rada pro prev. krim. | |||
| Finsko | ||||
| Francie | Národní rada pro prevenci krim. | |||
| Kypr | Národní výbor pro oblast drog | |||
| Maďarsko | Útvary prev. krim. | |||
| Norsko | Rada pro prev. krim. | |||
| Portugalsko | Institut společ. reintegrace | |||
| Rakousko | Krim. pol. inf. ústav | |||
| Řecko | Rada pro prev. krim., Informační středis. prevence drog | |||
| Skotsko | Skotsk. minist. výbor, Stálý výbor pro p. | |||
| Spojené království | Ministerská skup.pro prevenci, Útvar prev. krim. MV | |||
| SRN | Národní program kriminální pol., Stálý výbor pro prev. programy | |||
| Španělsko | ||||
| Švédsko | Národní rada pro prev. krim. | |||
| Švýcarsko | Koordinač. úřad pro prevenci |
| Vysvětlivky: | xx = hlavní gesce resortu za koordinaci prev. kriminality |
| x = významný podíl resortu na preventivních aktivitách |
Příloha č.
3 - tabulka 1
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| z toho: | Loupeže | |||
| Vraždy | ||||
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| z toho: Znásilnění | ||||
| Krádeže vloupáním | ||||
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| z toho: | do obchodů | |||
| do restaurací | ||||
| do bytů | ||||
| do rekr. objektů | ||||
| Krádeže prosté | ||||
| Objasněné tr. činy | ||||
| Tj. % | ||||
| z toho: motorových vozidel dvoustop. | ||||
| Podvody | ||||
| Zjištěná způsobená škoda (v tis Kč) | ||||
| Zajištěno (v tis. Kč) | ||||
Příloha č. 3 - tabulka 2
| Věk pachatele | |||||||
| Kriminalita | |||||||
| Celková | |||||||
| Obecná | |||||||
| Majetková | |||||||
| z toho | krádeže vloupáním | ||||||
| z toho | - do obchodů | ||||||
| - do rest. a kiosků | |||||||
| - do bytu | |||||||
| - do rekreačních chat | |||||||
| krádeže prosté | |||||||
| z toho | - motor. vozidel | ||||||
| - souč. mot. vozidel | |||||||
| - věcí z aut | |||||||
| - jízdních kol | |||||||
| - v bytech | |||||||
| Násilná | |||||||
| z toho | - vraždy | ||||||
| - loupeže | |||||||
| - násilní na Vč | |||||||
| - úmyslné ublížení na zdraví | |||||||
| Mravnostní | |||||||
| z toho | - znásilnění | ||||||
| - pohl. zneužití | |||||||
Příloha č. 3 - tabulka 3
| Počet skutků | ||||
| Kriminalita | ||||
| Celková | ||||
| Obecná | ||||
| Majetková | ||||
| z toho | krádeže vloupáním | |||
| z toho | - do obchodů | |||
| - do rest. a kiosků | ||||
| - do bytů | ||||
| - do rekreačních chat | ||||
| krádeže prosté | ||||
| z toho | - motor. vozidel | |||
| - souč. mot. vozidel | ||||
| - věcí z aut | ||||
| - jízdních kol | ||||
| - v bytech | ||||
| Násilná | ||||
| z toho | - vraždy | |||
| - loupeže | ||||
| - násilní na Vč | ||||
| - úmyslné ublížení na zdraví | ||||
| Mravnostní | ||||
| z toho | - znásilnění | |||
| - pohl. zneužití | ||||
Příloha č.
4
| Ve Vsetíně dne 22. 3. 1994 | Zpracovali: |
| Komise pro prevenci kriminality | |
| Odborná spolupráce | |
| Mgr. Ivana Bodláková | |
| PhDr. Jiří Němec |
OBSAH:
I. Úvod
II. Stav kriminality v kontextu se sociálním prostředím
III. Objekty preventivního působení ve vztahu k základním oblastem a kategoriím prevence kriminality
IV. Cíl preventivních činností uplatňovaných v rámci realizace projektu
V. Preventivní přístupy, metody a formy v intencích základních kategorií prevence kriminality
VI. Hlavní úkoly realizace projektu prevence kriminality
VII. Kritéria hodnocení
projektu
Dne 3. 11. 1993 přijala
vláda české republiky svým usnesením
č. 617 Koncepci a program prevence kriminality vypracovanou
MV ČR. Tento materiál představuje základní
východisko realizace preventivního systému
v české republice a zcela zřetelně
vyjadřuje podporu vlády české republiky
a orgánů státní správy všem
preventivním aktivitám a subjektům, jejichž
činnost je zaměřena na předcházení
či zmírňování následků
zločinu. Tato podpora spočívá především
v systematickém a dlouhodobém vytváření
podmínek pro realizaci preventivních projektů
a nejrůznějších opatření
v obcích. Je skutečností, že žádné
usnesení vlády ani rozhodnutí parlamentu
nemůže samo o sobě změnit stav kriminality,
neboť tento sociálně patologický jev
vzniká a rozvíjí se vždy ve zcela konkrétních
společenských, ekonomických a sociálně
kulturních podmínkách. Proto i prevence zločinnosti
ve smyslu vymezení a realizace zcela konkrétních
preventivních činností a opatření
musí respektovat jedinečnost a specifika jednotlivých
obcí, a to nejen z pohledu jejich existence a působnosti
ale i širšího územně správního
začlenění.
Vypracovat a uvést v činnost projekt prevence kriminality na místní úrovni předpokládá nejen cíleně zaměřenou analýzu trestné činnosti, sociálních a ekonomických podmínek v určité lokalitě či obci, ale i analýzu činností místních orgánů, organizací, církví, občanských iniciativ apod. Na základě získaných poznatků je pak nutné systémově navrhovat a realizovat nejrůznější preventivní opatření, iniciovat a koordinovat aktivity všech subjektů, jejichž činnost je organickou součástí preventivního systému a v neposlední řadě i racionálně vynakládat a rozdělovat potřebné prostředky na prevenci kriminality.
Z uvedeného současně vyplývá, že rozhodujícím východiskem pro realizaci místní zločinnosti je orientace na příčiny kriminality ve smyslu respektování nejrůznějších specifických aspektů, které ovlivňují výskyt trestné činnosti v konkrétní lokalitě.
Projekt navazuje na iniciativu
města Vsetína z listopadu 1993, kdy na základe
Vsetínské výzvy se setkala moravská
a česká města ve Vsetíně k
bezpečnostní situaci a prevenci kriminality v naší
republice. Setkání se zúčastnil náměstek
ministra vnitra pan Jiří Křižan a pracovníci
ministerstva vnitra odpovědní za prevenci kriminality.
Z iniciativy města a ve spolupráci s tímto
ministerstvem vznikl záměr města zpracovat
projekt prevence kriminality, který bude znamenat dlouhodobou
a systematickou práci v této oblasti.
Projekt prevence kriminality vypracovaný
na zcela konkrétní podmínky města
Vsetín plně respektuje sociální, ekonomickou
a politickou situaci této lokality. Již dnes je zřejmé,
že efektivnost bude závislá nejen na práci
a aktivitě jedinců odpovědných za
jeho realizaci a na množství finančních
prostředků, ale i na míře profesionality
a aktivitě všech subjektů, jejichž činnost
může působit na příčiny
vzniku kriminality.
Důležitým prvkem je dále i ochota každého občana podílet se ve svém městě na vytváření takového sociálního prostředí, které bude zárukou klidu a jistoty, a které nebude vyvolávat u jednotlivců oprávněný strach ze zločinu:
Proto jakékoliv hodnocení projektu předem může být pouze relativní.
Projekt prevence kriminality má
charakter otevřeného systému, což umožňuje
reagovat nejen na změny v oblasti kriminality, ale i společenské
a sociální proměny
II. Stav kriminality v kontextu
se sociálním prostředím
Na základě údajů
okresní statistické správy ze sčítání
lidu v roce 1991 za město Vsetín lze určit
procentuální zastoupení obyvatel ve vymezených
věkových kategoriích /viz tabulka č.1/
tab. č. 1
| Věk | ||||||
| 0-14 | ||||||
| 15-19 | ||||||
| 20-39 | ||||||
| 40-59 | ||||||
| 60 + | ||||||
| Celkem |
Z výše uvedené
tabulky je zřejmé, že nejpočetnější
zastoupení obyvatel Vsetína je ve věkové
kategorii 19 let, a to 31,4 %.
Ve Vsetíně bylo v roce 1993 spácháno celkem 1022 trestných činů, což je o 220% více, než v roce 1989. Při srovnání let 1992 a 1993, došlo k nárůstu kriminality o 16,5 %. Za tuto trestnou činnost bylo v roce 1993 stíháno a vyšetřováno celkem 412 pachatelů /viz. příloha tab. č.2./
Na nápadu trestné činnosti celého okresu se tak Vsetín podílí 27 %.
Z tabulky č.3 /viz příloha/
je zřejmé, že největší podíl
na celkové kriminalitě vykazuje majetková
trestná činnost.
V souvislosti s vymezením objektu preventivního působení jsou velmi důležité údaje charakterizující pachatele trestně činnosti ve vztahu k věku a kriminální kariéře /tab. č. 2 viz. příloha/. Nejen na základě údajů uvedených v této příloze, ale i u souvislosti s procentuálním zastoupením dětí a mládeže v populaci města Vsetína lze již nyní vymezit tuto kategorii jako jeden z objektů preventivního působení.
Podíl recidivistů na trestné činnosti ve městě a jejich předpokládaná kriminální narušenost zcela zřetelně opravňuje k vymezení další skupiny ve smyslu zaměření preventivních opatření.
Specifickou skupinu, kterou nelze v žádném projektu prevence kriminality opomenout, tvoří osoby, které se staly obětí zločinu a dále i jedinci, kteří především svým věkem, stylem života, sociálním postavením a mnohdy i způsobem chování posilují svou sociální roli potencionální oběti trestného činu.
Na základě faktů poskytnutých odborem sociálních věcí a zdravotnictví Městského úřadu a Úřadu práce ve Vsetíně lze vymezit určité rizikové faktory ve smyslu příčin kriminality, které sice neopravňují ke klasifikaci rizikových skupin, ale jsou tak závažné, že budou respektovány při stanovování preventivních strategií a prostředků působení ve všech základních oblastech a kategoriích prevence kriminality. Zvýšené riziko ve vztahu k trestné činnosti představuje labilní vazba na sociální zázemí, dlouhodobá nezaměstnanost, absence sociálních dovedností potřebných k řešení náročných životních situací a konfliktů, disproporce mezi životními potřebami a prostředky potřebnými k jejich uspokojení, závislost na alkoholu, drogách, hracích automatech a především asociální či psychopatické rysy osobnosti.
Na základě výše
uvedeného lze stanovit a charakterizovat základní
skupiny ve smyslu vymezení objektů preventivního
působení.
III. Objekty preventivního
působení ve vztahu k základním oblastem
a kategoriím prevence kriminality
1. Primární prevence
a/ občané města Vsetína
b/ děti a mládež
ve věku do 18 let vzhledem k nutnosti modifikace preventivních
přístupů a prostředků působení
2. Sekundární prevence
a/ společensky nepřizpůsobiví občané, u nichž je zvýšená pravděpodobnost, že se stanou pachateli trestné činnosti /výchovně problémoví a sociálně nevyzrálí jedinci, osoby žijící v nefunkčních rodinách a konfliktním sociálním prostředí či v podmínkách, které vytvářejí vhodné předpoklady pro páchání trestné činnosti/
b/ potencionální
i skutečné oběti zločinu
3. Terciární prevence
a/ osoby propuštěné z výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody
b/ silně kriminálně
narušení jedinci - recidivisté
Uvedené vymezení
objektů preventivního působení, které
vychází ze specifických sociálních
a společenských podmínek města Vsetína
umožňuje definovat cíl preventivních
činností uplatňovaných v rámci
realizace místního projektu prevence kriminality.
IV. Cíl preventivních
činností uplatňovaných v rámci
realizace projektu
Cílem je usměrnit
všechny dostupné síly a prostředky ke
kontrole kriminality a na základě jasně vymezené
a zkoordinované spolupráce participujících
subjektů předcházet páchání
trestné činnosti. Současně je nutné
získávat další zdroje, hledat, modifikovat
a realizovat nové metody prevence kriminality včetně
postupů řešících následky
zločinu.
V. Preventivní přístupy,
metody a formy v intencích základních kategorií
prevence kriminality
1. Oblast primární prevence
Vzhledem k zaměření projektu je zřejmé, že objektem preventivního působení v oblasti primární prevence jsou všichni občané města Vsetína. Specifickou skupinu však v této populaci představují dětí a mládež do 8 let věku, a to především z hlediska nutnosti modifikace preventivních přístupů, metod a forem působení respektujících vývojová stadia těchto jedinců. Proto z hlediska vymezení preventivních činností mají některé aktivity obecnou platnost a jiné jsou specifické.
S přihlédnutím k obecně platnému je v oblasti primární prevence formulován cíl preventivního působení. Specifické je akceptováno při vazbě a vymezení konkrétních metod a některých preventivních opatření.
V oblasti primární
prevence je cílem působit na veřejnost za
účelem zvyšování morální,
právní a občanské odpovědnosti
jedinců a aktivizovat je k účasti na realizaci
projektu prevence kriminality.
1.1. Prostředky působení ve vztahu k zaměření preventivních činností
Volba prostředků je určena cílem, který bude naplňován:
- cíleným vedením kampaní zaměřených na informování veřejnosti tak, aby si občané uvědomili nebezpečnost kriminálního jednání jako negativního společenského jevu a současně, aby dostali informace o možnostech jeho řešení
- vytvořením efektivního informačního systému, a to jak mezi jednotlivými subjekty prevence, tak i směrem k jednotlivým občanům
- realizací nejrůznějších školení, seminářů a přednášek zaměřených na zvyšování profesionální úrovně všech pracovníků, kteří se budou aktivně podílet na realizaci projektu prevence kriminality
- vytvářením potřebného prostoru pro pozitivní seberealizaci občanů především v oblasti volného času
- systematickým zvýrazňováním funkce rodiny s důrazem na zvyšování odpovědnosti rodičů za výchovu svých dětí
- efektivním poradenským servisem pro občany a to především v oblasti sociálních, psychologických, psychiatrických a právních služeb, včetně činnosti krizového centra rychlé zdravotnické pomoci
- sociálně preventivními
opatřeními zaměřenými na eliminaci
sociálně patologických jevů jako sekundárních
příčin kriminality.
2. Oblast sekundární prevence
Objekt preventivního působení zde představují především skupiny společensky nepřizpůsobivých občanů, u nichž je výšené riziko vzniku kriminálního jednání. Preventivní působení v této oblasti představuje v převážné míře modifikované přístupy respektující jak osobnostní zvláštnosti, tak i specifika sociálního prostředí, v němž tito rizikoví jedinci žijí.
Určitý specifický objekt prevence v této oblasti představuje skupinu osob, které lze označit za potencionální oběti trestné činnosti a jedinci, kteří se již stali skutečnou obětí zločinu.
Cílem preventivního působení v této oblasti je na jedné straně minimalizovat rizika sociálního selhání u společensky nepřizpůsobivých osob a na straně druhé vytvářet podmínky k ochraně potencionálních obětí a ke kompenzaci následků skutečných obětí trestné činnosti.
Prevence kriminality v této
oblasti vyžaduje kromě realizace aktivit primárního
charakteru především modifikované metody
a formy působení plně respektující
specifika osobnosti a sociálního prostředí
jak rizikových jedinců a skupin, tak i potencionálních
a skutečných obětí zločinu.
2.1. Prostředky působení ve vztahu k zaměření preventivních činností
Volba prostředků je určena cílem, který bude naplňován:
- realizací profesionálně efektivního přístupu ke společensky nepřizpůsobivým občanům, a to prostřednictvím modifikovaných přístupů
- systematickým vyhledáváním rizikových osob a skupin za účelem jejich identifikace a volby metod a forem preventivního působení
- hledáním způsobů efektivní komunikace s těmito jedinci včetně nabídky netradičních forem jejich pozitivní seberealizace ve volném čase
- nabídkou nejrůznějších forem pomoci těmto osobám se zaměřením na změnu jejich postojů k životu a k motivaci, k jejich aktivní spoluúčasti na změně životního stylu
- podporou všech aktivit zaměřených na odstraňování příčin jejich asociálního chování a na zvyšování sociability těchto jedinců
- nabídkou sociální,
psychologické, zdravotní a právní
pomoci potencionálním a skutečným
obětem zločinu včetně hledání
možností kompenzace utrpěných škod
3. Oblast terciární prevence
Objekt preventivního působení zde představuje skupina kriminálně narušených jedinců a recidivistů, kteří byli propuštěni z výkonu vazby či výkonu trestu odnětí svobody nebo výkon vazby či výkon trestu odnětí svobody vykonávají.
Cílem preventivního
působení je prohlubování jejich resocializace
formou uplatňování kontinuální
postpenitenciární péče
3.1 Prostředky působení ve vztahu k zaměření preventivních činností
Volba prostředků je určena cílem, který bude naplňován:
- přímým kontaktem s kriminálně narušenými jedinci a recidivisty a to již v podmínkách výkonu vazby nebo výkonu trestu odnětí svobody, za účelem vytváření příznivých podmínek pro jejich návrat do místa trvalého bydliště a pomoci jim posilovat kontakty s jejich nejbližším sociálním prostředím
- účinnou pomocí při zabezpečování jejich základních potřeb po propuštění z výkonu vazby nebo výkonu trestu odnětí svobody
- vytvářením
podmínek pro udržení komunikace s těmito
jedinci za účelem prohlubování jejich
resocializace ve smyslu zvyšování jejich sociální
kompetence pro řešení nejrůznějších
konfliktů a náročných životních
situací
VI. Hlavní úkoly
realizace projektu prevence kriminality
1. Zpracovat Statut a jednací řád komise prevence kriminality při MěÚ ve Vsetíně
| Z.: | Předseda komise | |
| T.: | 15. 4. 1994 |
2. Realizovat anketní šetření
mezi obyvateli města Vsetín zaměřené
na zjištění je jich názoru na stav kriminality
a pocit bezpečí v místě jejich bydliště
| Z.: | tajemník MěÚ | |
| UP Olomouc | ||
| T.: | 31. 5. 1994 |
3. Připravit kampaň zaměřenou na informování veřejnosti o realizaci projektu prevence kriminality (beseda v televizi, rozhlase, reklama, články v regionálních novinách a časopisech)
| Z.: | starosta města Vs. | |
| T.: | trvale |
4. Uspořádat ve městě výstavu zabezpečovací techniky s cílem seznámit občany s možnostmi jakým způsobem zabezpečit svůj majetek
| Z.: | předseda komise | |
| T.: | do 12. 6. 1994 |
5. Vydat a distribuovat do poštovních schránek prostřednictvím ředitelství pošt všem občanům města informační materiál o možnostech ochrany před kriminalitou a správných postupech řešení některých náročných situací, do nichž se občan může dostat v souvislosti s trestnou činností. součástí budou i informace o nabídce pomoci v krizových situacích.
| Z.: | předseda komise | |
| T.: | do 31. 5. 1994 |
6. Vypracovat a realizovat informační systém mezi jednotlivými subjekty prevence kriminality tak, aby každý prvek v systému byl schopen pomoci nebo poskytnout informaci o subjektu do jehož kompetence vyřešení problému patří (Nabídkový katalog).
| Z.: | předseda komise | |
| T.: | do 31. 12. 1994 |
7. Zřídit linku důvěry v městě Vsetín, s nepřetržitým provozem.
| Z.: | starosta města Vs. | |
| T.: | do 31. 12. 1994 |
8. Na počátku každého školního roku na všech stupních škol informovat rodiče o jejich právech a povinnostech při výchově svých dětí.
| Z.: | předseda komise | |
| T.: | září až listopad |
9. Na základě aktuálního stavu a předpokládaného vývoje kriminality, ve městě navrhovat účinná opatření a to jak v oblasti situační prevence, tak i v působení na občany včetně rizikových skupin a předkládat komisi prevence kriminality k realizaci.
| Z.: | OŘ P ČR Vsetín | |
| ok. státní zástupce | ||
| T.: | trvale |
10. Uskutečňovat kurzy sociálně psychologického výcviku pro policisty (případně i městskou policii) zaměřené na zvyšování sociální kompetence při řešení konfliktů a náročných životních situací.
| Z.: | OŘ P ČR | |
| starosta města Vs. | ||
| T.: | trvale |
11. Vypracovat návrh projektu etické výchovy pro základní a střední školy.
| Z.: | komise prev. krim. | |
| T.: | do 31. 12. 1994 |
12. Uskutečňovat semináře pro pedagogické pracovníky mateřských, základních a středních škol, středních odborných učilišť zaměřené na příčiny a druhy trestné činnosti a na specifické rysy osobností pachatelů trestných činů včetně sociálně psychologického výcviku zaměřeného na zvyšování sociálních dovedností
| Z.: | předseda komise
odbor školství MěÚ Vsetín a ředitelé přísl. škol a zařízení | |
| T.: | trvale |
13. Poskytovat konzultační a metodické služby rodičům zvláště výchovně problémových dětí
| Z.: | řed. MŠ, vých. poradci ZŠ, SŠ a SOU | |
| T.: | trvale |
14. Zpracovat návrh projektu, který bude zahrnovat modifikované přístupy k výchově problémovým dětem a mládeži včetně vymezení činnosti a působnosti všech subjektů prevence, jejichž činnost s touto problematikou úzce souvisí
| Z.: | předseda komise
ředitelé škol | |
| T.: | trvale |
15. Vytvářet podmínky pro zřízení nultého ročníku při zvláštní škole.
| Z.: | starosta | |
| T.: | trvale |
16. Zřídit rodinnou školu při zvláštní škole.
| Z.: | řed. ZvŠ
školský úřad starosta | |
| T.: | rok 1995-96 |
17. Organizovat kurzy společenské výchovy, hudebních a pohybových aktivit, domácích prací pro žáky rómské populace s aktivní účastí rodičů.
| Z.: | řed. ZvŠ | |
| T.: | trvale |
18. Zřídit etopedické centrum ve městě Vsetín zaměřené na poradenskou činnost pro výchovné pracovníky a konkrétní poradenské činnosti přímo v rodinách rizikových skupin.
| Z.: | starosta, UP Olomouc | |
| T.: | do 30. 6. 1995 |
19. Vytvořit systém poradenských služeb, jejichž činnost bude zaměřena na odbornou pomoc policii, školám, občanským sdružením, problémovým rodinám a všem jedincům v tísni.
| Z.: | řed. ped. psych. poradny, manž. a předmanželské poradny a priv. psych. psychiatr. poradna | |
| T.: | trvale |
20. Vytvářet podmínky pro sociální práci v terénu za účelem prohlubování komunikace s problémovými rodinami a společensky nepřizpůsobivými občany a skupinami.
| Z.: | ved. soc. ref. OkÚ
ved. odb. SVaZ MěÚ | |
| T.: | trvale |
21. Hledat nové formy a možnosti zaměstnávání mládeže a osob, které jsou dlouhodobými nezaměstnanými příjemci sociálních dávek.
| Z.: | starosta města | |
| T.: | trvale |
22. Vytvořit podmínky pro rozšíření ubytovací kapacity azylového domu.
| Z.: | starosta města | |
| T.: |
23. Pořádat vzdělávací kvalifikační a rekvalifikační kurzy pro mládež, která je po ukončení základní školy bez zaměstnání nebo neukončila středoškolské vzdělání anebo nenašla po jeho ukončení uplatnění v pracovním procesu.
| Z.: | řed. Úřadu práce Vs.
ved. soc. ref. OkÚ starosta, DDM | |
| T.: | trvale |
24. V oblasti kontinuální péče navazovat kontakty s osobami ve výkonu vazby a ve výkonu trestu odnětí svobody ještě před propuštěním a aktivně se tak podílet na jejich návratu do občanského života
| Z.: | ved. soc. ref. OkÚ | |
| T.: | trvale |
25. Realizovat školení všech pracovníků, kteří při své pracovní činnosti přicházejí do styku se společensky nepřizpůsobivými občany za účelem zvyšování jejich sociálních dovedností a profesionální připravenosti řešit nejrůznější konfliktní situace
| Z.: | předseda komise | |
| T.: | trvale |
26. Vytvářet podmínky pro aktivity všech subjektů prevence kriminality jejichž činnost je zaměřena do oblasti volného času, pomoci lidem v nouzi, zdravotně postiženým apod.
| Z.: | starosta města Vs. | |
| T.: | trvale |
VII. Kritéria hodnocení projektu
Hlavním kritériem hodnocení efektivnosti projektu je stav a struktura kriminality ve městě Vsetín a to nejen vzhledem, k počtu spáchaných trestných činů, ale především k počtu pachatelů, kteří se trestné činnosti dopustili.
Dalším kritériem je porovnání výsledků anketního šetření zaměřeného na postoje občanů ke kriminalitě a úroveň právního vědomí provedeného ve městě Vsetín před realizací projektu prevence kriminality a po roce jeho uplatňování.
Efektivnost plnění
předpokládá i průběžné
vyhodnocování dílčích úkolů
stanovených projektem.

