Místopředseda vlády a ministr financí
Ivan Kočárník zaslal odpověď
na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila dopisem ze dne
4. ledna 1994.
Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb.,
o jednacím řádu České národní
rady, v platném znění, předkládám
Poslanecké sněmovně odpověď místopředsedy
vlády a ministra financí Ivana Kočárníka
na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila. Odpověď
je přílohou tohoto sněmovního tisku.
Příloha
V Praze dne 4. ledna | |
Čj. 192/67.703/1993 |
Vážený pane poslanče,
odpovídám na Vaši interpelaci ve věci
dálnice D 47.
Vláda České republiky přijala dne
10.11.1993 usnesení č. 631 o rozvoji dálnic
a čtyřpruhových silnic pro motorová
vozidla v ČR do roku 2005. Podle tohoto usnesení
se předpokládá zahájení výstavby
dálnice D 47 v úseku Ostrava - hranice Polska v
roce 1998 á jeho dokončení v r.oce 2001.
Další výstavba dálnice D 47 je navržena
tak, aby celý tah byl dobudován do roku 2007. Dle
citovaného usnesení vlády bude financováni
výstavby dálnic a čtyřpruhových
silnic pro motorová vozidla zajištěno z prostředků
státního rozpočtu a z poplatků za
užívání dálnic, který
má být zaveden v roce 1994.
Posuzování ekologických dopadů z výstavby
dálnice D 47 Vyškov - Přerov - Ostrava - hranice
Polska je prováděno dle zákona č.
244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní
prostředí. V současné době
probíhá výběr konečné
trasy z několika variant.
Ve věc.i propojení dálnic D 47 do Polska
probíhají jednání v rámci pracovní
skupiny pro silnice a dálnice R a Polska. Místo
hraničního přechodu je uvažováno
mezi Věrňovicemi a Gorzicki. Pokud jde o hraniční
přechod do Rakouska, bude v letech 1994 až 1996 provedena
rekonstrukce silnice I/52 Rajhrad - Pohořelice do parametrů
čtyřpruhové silnice pro motorová vozidla.
Tato silnice je směrována k dnešnímu
hraničnímu přechodu v Mikulově. Mezi
Českou republikou a Rakouskou republikou zde nejsou žádné
nejasnosti.
S pozdravem
Vážený pan
Rudolf Opatřil
poslanec Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky