340. Neobsazením míst a zastavením výplaty doplňků rabínům, kteří nesplnili předepsaných podmínek.

341. Nákladem na šatné a nouzové výpomoci.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných osobních výdajů téhož titulu, § 3. a 4.

342. K povolení podpory nedošlo.

343. Nedošlo k udělení podpory české náboženské obci pravoslavné v Praze.

344. Stavební subvence církvi československé na základě usnesení ministerské rady ze dne 16. října a 18. prosince 1924.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru osobních výdajů řádných tohoto paragrafu, dále kap. 10., tit. 2., § 2., osobní výdaje mimořádné, kap. 12., tit. 5., věcné výdaje mimořádné, kap. 15. B, tit. 1., § 1., osobní výdaje řádné, kap. 10., tit. 2., § 1., věcné výdaje řádné a kap. 20., tit. 9., věcné výdaje mimořádné.

345. Snížil se náklad na mzdy zavedením dalších strojů; dále nedošlo k takovému zvýšení mezd, s jakým bylo při preliminování počítáno.

346. Větším nákladem na doplňování stavu užitkových zvířat, zdražením krmiv, hojnějším použitím strojených hnojiv a větší spotřebou pohonných látek následkem rozmnožení strojů.

347. Omezením mimořádných státních dotací vzhledem k zákonu čís. 404/1922 Sb. z. a n. a vládnímu nařízení čís. 206/1924 Sb. z. a n., kterým byl prohlášen uhřiněvský školní závod zemědělský za podnik spravovaný podle zásad obchodního hospodaření.

348. Převážně stoupnutím mezd dle kolektivní smlouvy a nepreliminovanými naturálními mzdami.

349. Mimořádné osobní výdaje vykázány jsou hromadně s osobními výdaji řádnými.

350. Systemisovaná místa byla obsazena z části zaměstnanci exponovanými z Čech a Moravy, jimž požitky vyplácely školní výbory.

Větší potřebou na odměny za mimořádnou práci a nutné výpomoci, jakož i vyšším nákladem na nezbytné úřední cesty byl příznivý výsledek snížen.

351. Refundace požitků úředníků exponovaných z Čech a Moravy byla provedena pouze z menší části a diety nedosáhly preliminované výše, ježto se mnozí z exponovaných úředníků mezi rokem vrátili.

352. Překročení vzniklo nepreliminovaným výdajem na školskou výstavu v Podkarpatské Rusi v Užhorodě.

Nepříznivý výsledek byl zmírněn tím, že nedošlo k doplnění zařízení úřadoven a tím, že jazykové kursy navštěvoval menší počet účastníků.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru věcných výdajů řádných téhož titulu.

353. Výplatou doplatků paušálů z minulých let, na které nebylo v rozpočtu pamatováno a zaplacením nájemného za školní inspektorát ve V. Berezné za minulá léta.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádné potřeby věcné tit. 6., § 1. téže kapitoly.

354. Některé účty za vnitřní zařízení školních inspektorátů nebyly předloženy včas a byly placeny až v roce 1925.

355. Práce spojené se zřizováním vědeckých ústavů (meteorologických stanic, knihovny a státního ústavu pro šíření vědy na Podkarpatské Rusi) nepostupovaly tak, jak se předpokládalo a podpory na studium jazyka nedosáhly preliminované výše pro nedostatek uchazečů.

356. Nedošlo k vydání dialektologického slovníku Podkarpatské Rusi.

357. Zvýšením stavu profesorských sborů na všech středních školách pro větší počet žactva a tím, že byly vyplaceny ve více případech mimořádné odměny za zvýšenou výkonnost a přespočetné hodiny. Výdaj zvýšen byl též tím, že byly vyrovnány účty za volné jízdenky, vydané v letech 1921 a 1922 exponovaným profesorům k návštěvě rodin. Naproti tomu byl zmenšen počet výpomocných sil a místa definitivních školníků nebyla úplně obsazena.

Překročení do výše 150.000 Kč uhrazeno bylo z nespotřebovaných úvěrů řádné potřeby osobní tit. 6., § 1. téže kapitoly.

358. Rodinné přídavky podle zákona čís. 394/1922 vypláceny byly jen profesorům, kteří byli československými státními příslušníky.

359. Členové učitelského sboru byli většinou v nižších platových i rodinných třídách a rodinné přídavky podle zákona čís. 394/1922 vypláceny byly jen československým státním příslušníkům.

360. Neplatilo se nájemné, poněvadž státní učitelský ústav v Mukačevě byl umístěn v budově státní obecné školy a ušetřilo se na výlohách režijních.

361. Převážně vyšším nákladem na platy smluvních dílenských mistrů, jichž bylo třeba při vybudování státních učebných dílen.

362. Následkem vyššího preliminování za předpokladu, že budou smluvním dílenským mistrům placeny drahotní přídavky.

363. Poněvadž nebyla sestátněna městská obchodní akademie v Mukačevě.

364. Nižším nákladem na odměny, ježto pro nedostatek místností nedošlo k otevření dalších živnostenských škol pokračovacích.

365. Příznivý výsledek vznikl neobsazením některých míst učitelských a povoláním výpomocných učitelů s nižšími požitky z nedostatku kvalifikovaných uchazečů, dále postupným zrušením mateřských škol pro malou návštěvu. Na cestovném a stravném bylo ušetřeno, poněvadž nedošlo v předpokládaném rozsahu k překládání učitelstva ani k studijním výpravám učitelstva do Čech, Moravy a Slezska. Rozpočtem povolené částky na příspěvky nestátním učitelům nebylo plně využito, poněvadž zvýšení požitků podle ustanovení vládního nařízení čís. 120/1924 Sb. z. a n. bylo vykázáno v mimořádných výdajích osobních.

Z úspory byl uhrazen nepreliminovaný náklad na pensijní požitky nestátních učitelů, převzaté na účet pokladny státní zákonem ze dne 3. července 1924, č. 166 Sb. z. a n.

366. Výplatou 150% drahotního přídavku po celý rok (v rozpočtu bylo pamatováno toliko na potřebu pro 200% drahotní přídavek do konce června), dále povolením jednorázových výpomocí k pensijním požitkům nestátního učitelstva zákonem ze dne července 1924, čís. 166 Sb. z. a n., kteráž potřeba nebyla preliminována.

Nepříznivý výsledek byl částečně snížen tím, že byla potřeba na stěhovací výlohy menší a že úprava požitků nestátního učitelstva podle vlád. nař. č.120/1922 Sb. z. a n. mohla býti jen z části provedena.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů tohoto paragrafu.

367. Paušální částky na další potřeby občanských škol a na různá vydání škol občanských i obecných zůstaly z části nepoužity, poněvadž nedošlo k očekávanému rozšíření těchto škol, a byly zrušeny některé školy mateřské. Z těchto důvodů zůstal částečně nespotřebován též úvěr na nájemné.

Naproti tomu bylo nutno dosavadní školy občanské a obecné vybaviti vyhovujícími učebnými pomůckami ve zvýšené míře a vydati více na režijní potřeby obecných škol, pokud v nich umístěny byly školy občanské, jakož i na potřeby dílny košikářské a krejčovské u ústavu hluchoněmých.

368. Nedošlo k rozšíření škol a jednání s církevními obcemi o převzetí církevních škol státem nebylo skončeno.

Vyšším nákladem na doplnění nevyhovujícího zařízení a učebných pomůcek byl příznivý výsledek snížen.

369. Pro nedostatek místností a docentů nedošlo ke konání kursů, které by byly vyžadovaly většího nákladu na zařízení.

370. Poněvadž nedošlo ke zřízení gymnasijních internátů v Hustu a Užhorodě a internátu obchodní školy v Jasině. Ostatní internáty nebylo pak možno rozšířiti pro nedostatek místností a studijní podpory byly požadovány v menší míře, než se předpokládalo.

371. Částky preliminované na vnitřní zařízení internátů nebyly vyčerpány, ježto nedošlo k zamýšlenému zřízení a rozšíření internátů, podpory pro internáty občanských škol nebyly pak uděleny v preliminované výši.

372. Konáno méně cest expertů umění.

373. Příspěvky na podpory na zařízení sbírek "Prosvity" a restauraci musea Lehockého nebylo třeba vyplatiti v očekávané výši. Publikace o ochraně památek byly vydávány a vykopávky podnikány byly jen v omezené míře.

374. Podpor na divadelnictví nebylo třeba použíti v předpokládané výši.

375. Hlavně udělením většího příspěvku na výstavu "Umění a život Podkarpatské Rusi".

376. Převážně úsporou na cestovném a odměnách správcům lidových čítáren a jednatelům osvětových sborů.

377. Vzrůstem večerních a nedělních škol lidových, pokračovacích kursů pro málo vzdělané, čítáren a větším nákladem na diapositivovou ústřednu a nové promítací stroje. Naproti tomu z úsporných důvodů nekovaly se kursy pro vzdělavatele a subvence osvětovým spolkům byly udíleny jen v omezené míře.

Úhrada v nespotřebovaném úvěru řádné potřeby věcné tit. 10., § 2. téže kapitoly.

378. Poklesem cen.

379. Poněvadž nemohla býti potřeba přesně rozpočtena. Mimo to pro nedostatek duchovních nebyla některá místa obsazena a nedošlo k úpravě požitků duchovenstva podle ustanovení zákona čís. 91/1922 Sb. z. a n.

380. Nákladem na nepreliminované nouzové výpomoci, které byly vypláceny duchovenstvu i v roce 1921, poněvadž nedošlo k úpravě požitků duchovenstva podle zákona čís. 394/1922 Sb. z. a n.

Úhrada z úspor u řádných osobních výdajů.

381. Paušální částky na různé právní závazky zůstaly nepoužity.

382. Jako u § 1. u osobních výdajů řádných.

383. Jako u § 1. osobních výdajů mimořádných.

384. Menší potřeba na opravy a znovuzřízení církevních budov. Nepředvídaných preliminovaných výdajů, které by spočívaly na právních titulech, nebylo.

385. Jako u § 1. u osobních výdajů řádných; mimo to nebyl vyplácen duchovním správcům příspěvek.

386. Jako u § 1. osobních výdajů mimořádných.

387. Tím že nebyla vyplácena podpora na odlehčení církevní daně těm obcím, v nichž působili kněží, kteří nesložili slibu.

388. Na potřebu pro židovský kultus bylo pamatováno v rozpočtu paušálním obnosem pouze u výdajů řádných.

389. Nepreliminované nouzové výpomoci, nákupní přídavky a podpory na ošacení.

Úhrada u osobních výdajů řádných tohoto titulu.

390. Tím, že nebylo žádáno o podpory.

391. Podporami na stavbu pravoslavných kostelů na Podkarpatské Rusi podle usnesení ministerské rady ze dne 18. prosince 1924.

Úhrada z nespotřebovaných úvěrů řádných osobních a mimořádných věcných výdajů téhož titulu § 1., řádných osobních a věcných výdajů téhož titulu, § 3., řádných osobních výdajů téhož titulu a paragrafu, dále mimořádných osobních výdajů kap. 14., tit. 1., § 2., řádných věcných výdajů kap. 15. A, tit. 2., § 5., řádných věcných výdajů kap. 16., tit. 2., § 1., mimořádných věcných výdajů kap. 18 A, tit. 3., § 3. a mimořádných věcných výdajů kap. 20., tit. 9.

392. Poněvadž systemisovaná místa nebyla úplně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných sil.

393. Zůstala nepoužita částka 1,600.000 Kč, povolená na mimořádné práce, zejména při ukládání a vymáhání státních dávek, poněvadž příslušné výdaje súčtovány byly v odvětvích, ze kterých hradily se osobní požitky úředníků práce ty konajících, č. j. u §§ 1. a 4., tit. 2. této kapitoly (mimořádné výdaje). Dále nebyli přijímáni k ministerstvu zaměstnanci od venkovských úřadů, kteří by měli nárok na výplatu diet z důvodů vedení dvojí domácnosti.

394. Výdaj se zmenšil vlastní výrobou tiskopisů, poklesem nákladu na tisk státního rozpočtu a úředního věstníku, jakož i tím, že nedošlo ku přestěhování a zařízení některých odborů ministerstva financí, ježto se zamýšlenou stavbou zahradního křídla při budově ministerstva financí v Praze III. v r. 1924 nebylo vůbec započato.

395. Revisní odbor nemohl působiti v zamyšleném rozsahu pro nedostatek kvalifikovaných sil.

396. Nedošlo ke zřízení odbočky revisního odboru pro Slovensko a Podkarpatskou Rus v Bratislavě z důvodu uvedeného u osobních výdajů.

397. Poněvadž systemisovaná místa nebyla pro nedostatek potřebných místnosti úplně obsazena.

398. Poněvadž systemisovaná místa nebyla úplně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných sil. Na Slovensku nezasedaly komise pro daň výdělkovou a z příjmu v takovém rozsahu, jak se předpokládalo, poněvadž potřebné práce pro komise nebyly dohotoveny. O stipendia vypsaná k získání právnického dorostu bylo málo uchazečů; konečně přesazování bylo omezeno na nejnutnější případy.

399. Ježto nedošlo k uskutečnění berní reformy, nebylo třeba nových druhů tiskopisů a účetních knih; kromě toho zmenšil se náklad na tiskopisy výrobou ve vlastní tiskárně a litografii. Dále bylo ušetřeno na topivu a k zákonnému zvýšení nájemného nedošlo.

400. Část systemisovaných míst nebyla obsazena z úsporných důvodů.

401. Náklad na zařízení chemicko-technické zkušebny finanční správy v Praze zřízené vládním nařízením čís. 141192 Sb. z. a n., s kterýmžto nákladem nebylo u této položky při preliminování počítáno.

Překročení bylo uhrazeno z úspor mimořádných výdajů věcných § 7., téhož titulu.

402. Na Moravě a Slovensku nebyla systemisovaná místa konceptních úředníků úplně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů, na Moravě kromě toho byla většina úředníků v nižších hodnostních třídách. Z úspory byl uhrazen vyšší náklad na mimořádné odměny a výpomoci.

403. Úsporami na jednotném drahotním přídavku a na mimořádných přídavcích na Slovensku, ježto systemisovaná místa nebyla úplně obsazena.

404. Vyrovnáním pohledávek státních drah na Slovensku a většími soudními útratami a výlohami spojenými se zastupováním následkem větší procesní agendy na Moravě a Slovensku, než se předpokládalo.

Úhrada částky 102.53 7 Kč 66 h z úspor u řádného osobního úvěru § 9. téhož titulu; ohledně zbytku nebylo řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. zavedeno.

405. Pro nedostatek vhodných úředních místností a bytů pro úřednictvo nebyla finanční prokuratura v Bratislavě dosud zřízena jako samostatný úřad, takže úvěru pro zařízení úřadu nebylo použito a úvěru pro přesídlení bylo použito jen částečně.

406. Tím, že systemisovaná místa nebyla plně obsazena, a to na Slovensku pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů, v Čechách vedle toho bylo ještě propuštěno 52 pomocných sil kancelářských a zřízeneckých; místa berních exekutorů nově systemisovaná a uprázdněná úmrtím a pensionováním byla obsazována jen postupně podle potřeby; přesazování bylo obmezeno a ceny látek a mezd na služební oděv poklesly.

407. Neobsazením systemisovaných míst jako u výdajů řádných a změnami v rodinných poměrech zaměstnanců.

408. Poklesem cen topiva a nižším nákladem na nájemném, ježto nedošlo k předpokládanému zvýšení nájemného a tím, že nebylo použito úvěru na opatření kancelářských a manipulačních potřeb, ježto reforma přímých daní v roce 1924 nebyla uskutečněna.

Z úspor bylo použito částky 115.771 Kč 10 h k částečné úhradě překročení úvěru řádné potřeby věcné pol. 13., § 7., tit. 5. této kapitoly.

409. Poněvadž systemisovaný stav zaměstnanců nebyl úplně obsazen, nedošlo k použití nákladu preliminovaného na přijímání nových výpomocných sil, ježto novostavba pro ústřední státní pokladnu nebyla dokončena a nebylo použito částky 35.000 Kč určené na střežení pokladen, ježto otázka refundace nákladu nebyla rozřešena.

410. Úsporou na přídavcích státním zaměstnancům následkem neúplného obsazení systemisovaných míst jako u osobních výdajů řádných (čís. 409).

411. Neúplným obsazením systemisovaných míst, refundací osobních požitků úřednictva přiděleného delimitačním komisím, triangulační kanceláři a ředitelství pro stavbu vodních cest, omezením služebních cest následkem zmenšeného stavu personálu a poklesem cen látek na služební oděv a mezd za zhotovení oděvu.

412. Poklesem cen za utop a ostatní kancelářské potřeby, nedošlo k předpokládanému zvýšení nájemného ani k větším výdajům na opravu měřických přístrojů, obnovení kat. operátů nebylo provedeno v rozsahu, s jakým se počítalo a na Slovensku potřeba tiskopisů byla hrazena většinou ze starých zásob. Celková úspora byla snížena nepreliminovaným výdajem na doplňovací měření obce Německá Lupča.

Částky 91.036 Kč 60 h bylo použito ku hrazení překročení úvěru u mimořádných věcných výdajů téhož paragrafu.

413. Nutným nákupem měřických přístrojů na Slovensku.

Překročení bylo uhrazeno z úspor u řádných věcných výdajů téhož paragrafu.

414. Systemisovaná místa nebyla úplně obsazena (zejména na Slovensku); revisní činnost byla omezena a docíleno úspory též na dietách z důvodů vedení dvojí domácnosti; přesídlení úředníků na Slovensko se neuskutečnilo v předpokládaném rozsahu pro nedostatek bytů.

415. K zamýšlenému vydání celních vysvětlivek, atlasů a příruček pro celní úředníky nedošlo. Ceny topiva a jiných kancelářských potřeb poklesly. Nebyly zřízeny všechny projektované silniční celní úřady. Vydání za režijní uhlí nedosáhlo očekávané výše. Strážní služba na Dunaji byla prováděna v menším rozsahu, nežli se předpokládalo.

Nespotřebovaného úvěru věcné potřeby mimořádné bylo částečně použito k úhradě překročení úvěru věcné potřeby mimořádné § 2., tit. 2., kap. 14.

416. Systemisovaná místa nebyla úplně obsazena a propočtení celkové služební doby nebylo v mnohých případech provedeno. Přesazování omezeno bylo na nejnutnější míru se zřetelem na bytovou nouzi, čímž bylo ušetřeno na výlohách za přesídlení a na dietách z důvodu vedení dvojí domácnosti.

Z úspor bylo použito částky 230.000 Kč k úhradě překročení osobních výdajů řádných u kap. 14., tit. 2., § 11.

417. Neúplným obsazením systemisovaných míst.

418. Poklesem cen topiva, omezením nákupu a oprav kancelářského zařízení na nejnutnější míru a tím, že zákonem povolené zvýšení nájemného nebylo namnoze provedeno.

419. Systemisovaný stav úřednictva a podúřednictva nebyl úplně obsazen; přesazování zaměstnanců bylo omezeno následkem bytové nouze.

Z nevyčerpaného úvěru bylo použito k úhradě překročení osobní potřeby řádné § 11. téhož titulu částky 100.000 Kč a věcné potřeby řádné § 3. téhož titulu částky 102.537 Kč 66 h.

420. Nebylo třeba větších oprav výzbroje a výstroje zaměstnanectva; ceny topiva a kancelářských potřeb poklesly a přípustné zvýšení nájemného nebylo do konce roku všude provedeno.

421. Nepreliminovaným nákladem na služební kožichy pro zaměstnance pohraniční finanční stráže.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru pol. 4., § 7., tit. 5., kap. 14.

422. Přijetím většího počtu smluvních úředníků pro nově zřízené dočasné oddělení likvidatury, dodatečnou náhradou požitků přidělených úředníků v roce 1921 a 1922, dále odměnami a náhradou jízdného na elektrické dráze zaměstnancům, pracujícím v mimoúředních hodinách.

Překročení do výše 90.530 Kč 63 h uhrazeno bylo z úspor mimořádných osobních výdajů tohoto paragrafu.

423. Výše potřeby nedala se z nedostatku podkladu při preliminování přesně stanoviti.

Úspor použito k částečné úhradě překročení osobních výdajů řádných tohoto paragrafu.

424. Pro stanovení potřeby nebylo podkladů; mimo to úvěr na nájemné zůstal neupotřeben, ježto ředitelství zůstalo provisorně ve státní budově a úvěr na tiskopisy a úvěrové knihy upotřeben byl jen z nepatrné části, ježto nedošlo k emisi nových půjček.

425. Náklad na zařízení nových místností odpadl, ježto nedošlo k přesídlení úřadu; úvěru na dotaci knihovny bylo použito jen v nepatrné míře a předpokládaný dovoz pomůcek z Vídně proveden byl teprve v roce 1925.

426. Propočtením služební doby úředníkům a zřízencům.

Úhrada částky 330.000 Kč z úspor osobních výdajů řádných kap. 14., tit. 2., § 8. a § 9.; ohledně zbytku nebylo řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. provedeno.

427. Poklesem cen topiva, omezením nákupu kancelářského zařízení na nejnutnější míru a úsporou na nájemném následkem umístění několika úřadů potravní daně ve státních budovách.

Z úspor bylo použito částky 3400 Kč k částečné úhradě překročení věcných výdajů řádných u kap. 14., tit. 5., § 7., pol. 13.

428. Nepreliminované náhradní úroky (§ 6. zákona ze dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a n.) a úhrada nákladu na tisk návrhu zákona o reformě přímých daní.

Překročení do částky 47.818 Kč uhrazeno z úspor řádných věcných výdajů § 1., tit. 1. této kapitoly. Ohledně zbytku řízení podle § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., nebylo zavedeno.

429. Částky 1603 Kč použito k úhradě překročení řádných věcných výdajů pol. 2/a, § 1. tit. 3., kap. 14. A.

430. Nedošlo k povolení restitucí dvěma novým družstvům.

431. Výsledek nahodilý, ježto výše potřeby nedá se předem odhadnouti.

Úhrada v celkových úsporách rozpočtu.

432. Nepreliminovanou výplatou podílu z daně z výčepního piva samosprávným svazkům podle 2. odst., II. čl. zákona ze dne 22. prosince 1920, čís. 676 Sb. z. a n.

433. Výsledek nahodilý, neboť výši těchto výdajů nelze při jejich povaze ani přibližně odhadnouti.

434. Revise kolkové, u obchodníků cennými papíry a v oboru daně z obratu a daně přepychové byly omezeny pro nedostatek sil. Zjišťování pravých cen nemovitostí k vyměření poplatků bylo prováděno v nepatrném počtu případů a odměny nálezcům kolkových závad, jichž výše jest odvislá od množství zjištěných závad, nedosáhly předpokládané výše.

435. Výroba kolků byla menší vzhledem na zásoby z minulého roku a ježto nedošlo k nové emisi kolkové a chystanému zavedení dobytčích pasů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. U signaturních strojů nebylo nákladných oprav a u daně z obratu a daně přepychové nebylo třeba nových tiskopisů.

436. Výši výdajů nelze při jejich povaze ani přibližně stanoviti; týkají se vratek na právních poplatcích a převážně na dani z obratu a dani přepychové následkem vývozu zboží.

437. Vratky podle § 9. vládního nařízení ze dne 8. listopadu 1920, č. 615 Sb. za n. dosáhly následkem většího vývozu výbušných látek značnější výše, než se předpokládalo.

Vyšší výdaj byl uhrazen z úspor mimořádného úvěru věcného, kap. 14., tit. 5., § 9.

438. Živelní pohromy nedosáhly značnějšího rozsahu.

439. Stabilisací Československé komory.

440. Výlohy spojené s vrácením přebytků a přeplatků a provedením odpisu podle zákona ze dne 21. prosince 1923, čís. 6, z r. 1924 Sb. z. a n. a s úpravou dávky podle §u 7., zákona ze dne 30. září 1924, čís. 216 Sb. z. a n. nedají se přesně odhadnouti.

441. Jako u osobních výdajů (čís. 440).

442. Počet československých zajatců a příslušníků vracejících se z ciziny a přivážejících s sebou nekolkované bankovky byl poměrně nepatrný, odkup pak nekolkovaných bankovek na Slovensku, rakouských korun na Vitorazsku a Valčicku, polských marek na Těšínsku nenabyly předpokládané výše a žádosti za náhrady podle §u 7. nařízení vlády ze dne 17. listopadu 1921, čís. 15 Sb. z. a n. z r. 1922 dosud konečně projednány býti nemohly.

443. Padělky československých státovek ve větší míře se nevyskytly a odměny podle §u 21. nařízení vlády ze dne 28. listopadu 1919, čís. 644 Sb. z. a n. byly vyplaceny jen v málo případech.

444. Zúčtovací ústav hradil část výloh spojených s činností, kterou obstarával pro stát z výtěžku za prodané tiskopisy.

445. Vratky evidenčních poplatků ze soupisů jmění dosáhly větší částky, než s jakou se počítalo při preliminování.

446. Odpisem bankovek, jichž vlastníkem byl stát, podle vládního nařízení ze dne 17. listopadu 1921, čís. 8 Sb. z. a n. z r. 1922.

447. Fusí a likvidací snížil se počet ústavů podléhajících státnímu dozoru.

448. K vydání dozorčího řádu pro vládní komisaře nedošlo.

449. Šekového řízení nebylo používáno státními úřady v tom rozsahu, s kterým se při preliminování počítalo.

450. Odměny vyplácené podle nařízení ministerstva financí ze dne 9. července 1896, čís. 134 říš. zák. a náklady trestní důchodkové péče nedosáhly předpokládané výše.

451. Vzhledem k hospodářským poměrům sdružení státních zaměstnanců nebylo poskytnuto vydatnějších podpor.

452. Výplatou zápůjčky 150.000 Kč družstvům Čechoslováků ve Vídni a vkladem 100.00 Kč u Všeúřednické záložny v Praze na základě usnesení min. rady ze dne 23. prosince 1924.

453. Následkem zlepšení příjmů státního zástavního a půjčovního úřadu v Praze nebylo zapotřebí vydatnější pomoci podle §u 2., zák. ze dne 12. srpna 1921, čís. 807 Sb. z. a n.

454. Zakoupením akcií Československé akciové společnosti pro půjčování vagonů.

455. K vrácení cenných papírů došlo jen v míře nepatrné.

456. Týká se 10%ního správního poplatku při výměně 1 a 2 K bankovek (§ 2., zák. ze dne 2. září 1919, čís. 205 Sb. z. a n.).

457. Srovnej mimořádný příjem z úvěrních operací na úhradu nepreliminovaných výdajů na rozpočet.

458. Opožděním stavebních prací.

459. Výplatou nepreliminovaných úroků z vkladů na úpisy IV. státní půjčky.

460. Většími náhradami syndikátními, nepreliminovanými náhradami škod způsobených zpronevěrami a nepreliminovanými úroky z návratek dovozného na drahách, z odškodnění přepravy a jiné.

461. Odpis části záloh poskytnutých společností pro obchod s východem následkem mimosoudního narovnání, pokladniční schodky z doby okupace Slovenska, schodky způsobené nekolkovanými bankovkami a bankovkami vydanými Maďary při vpádu na Slovensko, vyloupení berního úřadu v Benešově a ve Vysokém Mýtě, podvodně vylákané hotovosti u berního úřadu v Horním Litvínově, odcizené diety u celního úřadu v Teplicích - Šanově, zpronevěra u berního úřadu ve Šternberku, návratky pokut propadlých deposit a jiných příjmů.

462. Týká se příplatku 2000 Kč na 1 kg zlata zlatodolu "Roudný" v zájmu udržení jeho provozu.

463. Dle usnesení ministerské rady ze dne 29. února 1924.

464. Dle usnesení ministerské rady ze dne 6. listopadu 1924.

465. Dle usnesení ministerské rady ze dne 15. května 1924.

466. Dle §u 6. nařízení vlády ze dne 27. ledna 1921, čís. 8 Sb. z. a n.

467. Dle usnesení min. rady ze dne 19. března 1923, 8. dubna 1923, 8. února 1924, a 15. května 1924.

468. Částka jest saldo pohledávek a dluhů, které bývalé státní železniční správě vznikly proti ostatním resortům býv. státní správy před převratem a které přešly do kontokorentní evidence Čsl. železniční správy. Vyúčtování u pokladní správy bylo provedeno k sjednání účetního pořádku, poněvadž nejde o skutečné pohledávky a skutečné dluhy, nýbrž o pohledávky a dluhy téhož majetkového subjektu (býv. rak.-uherského eráru).

469. Týká se výkupu akcií z rukou soukromníků.

470. Dle usnesení ministerské rady ze dne 20. prosince 1923 a ze dne 17. dubna 1924.

471. Část smluvního poplatku převzatého státem.

472. Dle §u 5. zákona ze dne 11. července 1922, čís. 28 Sb. z. a n. (Srovnej mimořádný příjem z úvěrních operací na úhradu nepreliminovaných výdajů na rozpočet).

473. Zálohou hrazené provozní schodky místních drah na základě čl. I. fin. zák. pro rok 1924 na účet přejímacích cen.

474. Náhrady za zrušenou koblinu a rokovinu.

475. Požadováním a vrácením menšího počtu věcí movitých, než při sestavování rozpočtu bylo předpokládáno.

476. Reorganisaci státní správy bylo možno provésti jen v míře velmi nepatrné.

477. V důsledku zákona ze dne 8. června 1927, čís. 124 Sb. z. a n. (Srovnej mimořádný příjem z úvěrních operací na úhradu nepreliminovaných výdajů na rozpočet).

478. Neobsazením systemisovaných míst, zejména ve vyšších hodnostních třídách a úbytkem většího počtu dělnictva následkem pensionování, úmrtí, propuštění a dobrovolného odchodu a omezením cest do ciziny.

479. Jako u řádných výdajů osobních (čís. 478).

Úspor bylo použito k úhradě překročení osobních výdajů mimořádných u kap. 19., tit. 3. B 6,155.628 Kč 61 h, C 670.000 Kč a D 709.140 Kč 83 h.

480. Nákupem většího množství cizozemského tabáku vzhledem k příznivé cenové situaci na světovém trhu tabákovém a tuzemského tabáku následkem větší úrody tabáku na Slovensku.

Nepříznivý výsledek byl snížen tím, že bylo méně vydáno na opravy budov, na stroje, k jichž nákupu technických příčin nedošlo, levnějším nákupem hospodářských předmětů a kancelářských potřeb a menším dopravným, ježto doprava surového tabáku, nakoupeného ve správním roce 1924, byla ukončena teprve v roce 1925.

Řízení dle 7. zákona 175/1919 Sb. z. a n. bylo provedeno pouze ohledně částky 2.187 Kč 12 h, jež byla uhrazena z úspor řádné potřeby věcné kap. 14 A., tit. 2., § 9.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP