340. Neobsazením míst a zastavením
výplaty doplňků rabínům, kteří
nesplnili předepsaných podmínek.
341. Nákladem na šatné a nouzové
výpomoci.
Úhrada z nespotřebovaného
úvěru řádných osobních
výdajů téhož titulu, § 3. a 4.
342. K povolení podpory nedošlo.
343. Nedošlo k udělení
podpory české náboženské obci
pravoslavné v Praze.
344. Stavební subvence
církvi československé na základě
usnesení ministerské rady ze dne 16. října
a 18. prosince 1924.
Úhrada z nespotřebovaného
úvěru osobních výdajů řádných
tohoto paragrafu, dále kap. 10., tit. 2., § 2., osobní
výdaje mimořádné, kap. 12., tit. 5.,
věcné výdaje mimořádné,
kap. 15. B, tit. 1., § 1., osobní výdaje řádné,
kap. 10., tit. 2., § 1., věcné výdaje
řádné a kap. 20., tit. 9., věcné
výdaje mimořádné.
345. Snížil
se náklad na mzdy zavedením dalších
strojů; dále nedošlo k takovému zvýšení
mezd, s jakým bylo při preliminování
počítáno.
346. Větším
nákladem na doplňování stavu užitkových
zvířat, zdražením krmiv, hojnějším
použitím strojených hnojiv a větší
spotřebou pohonných látek následkem
rozmnožení strojů.
347. Omezením mimořádných
státních dotací vzhledem k zákonu
čís. 404/1922 Sb. z. a n. a vládnímu
nařízení čís. 206/1924 Sb.
z. a n., kterým byl prohlášen uhřiněvský
školní závod zemědělský
za podnik spravovaný podle zásad obchodního
hospodaření.
348. Převážně
stoupnutím mezd dle kolektivní smlouvy a nepreliminovanými
naturálními mzdami.
349. Mimořádné
osobní výdaje vykázány jsou hromadně
s osobními výdaji řádnými.
350. Systemisovaná
místa byla obsazena z části zaměstnanci
exponovanými z Čech a Moravy, jimž požitky
vyplácely školní výbory.
Větší potřebou
na odměny za mimořádnou práci a nutné
výpomoci, jakož i vyšším nákladem
na nezbytné úřední cesty byl příznivý
výsledek snížen.
351. Refundace požitků
úředníků exponovaných z Čech
a Moravy byla provedena pouze z menší části
a diety nedosáhly preliminované výše,
ježto se mnozí z exponovaných úředníků
mezi rokem vrátili.
352. Překročení
vzniklo nepreliminovaným výdajem na školskou
výstavu v Podkarpatské Rusi v Užhorodě.
Nepříznivý
výsledek byl zmírněn tím, že
nedošlo k doplnění zařízení
úřadoven a tím, že jazykové kursy
navštěvoval menší počet účastníků.
Úhrada z nespotřebovaného
úvěru věcných výdajů
řádných téhož titulu.
353. Výplatou doplatků
paušálů z minulých let, na které
nebylo v rozpočtu pamatováno a zaplacením
nájemného za školní inspektorát
ve V. Berezné za minulá léta.
Úhrada z nespotřebovaného
úvěru řádné potřeby
věcné tit. 6., § 1. téže kapitoly.
354. Některé
účty za vnitřní zařízení
školních inspektorátů nebyly předloženy
včas a byly placeny až v roce 1925.
355. Práce spojené
se zřizováním vědeckých ústavů
(meteorologických stanic, knihovny a státního
ústavu pro šíření vědy
na Podkarpatské Rusi) nepostupovaly tak, jak se předpokládalo
a podpory na studium jazyka nedosáhly preliminované
výše pro nedostatek uchazečů.
356. Nedošlo k vydání dialektologického
slovníku Podkarpatské Rusi.
357. Zvýšením
stavu profesorských sborů na všech středních
školách pro větší počet
žactva a tím, že byly vyplaceny ve více
případech mimořádné odměny
za zvýšenou výkonnost a přespočetné
hodiny. Výdaj zvýšen byl též tím,
že byly vyrovnány účty za volné
jízdenky, vydané v letech 1921 a 1922 exponovaným
profesorům k návštěvě rodin.
Naproti tomu byl zmenšen počet výpomocných
sil a místa definitivních
školníků nebyla úplně obsazena.
Překročení
do výše 150.000 Kč uhrazeno bylo z nespotřebovaných
úvěrů řádné potřeby
osobní tit. 6., § 1. téže kapitoly.
358. Rodinné přídavky
podle zákona čís. 394/1922 vypláceny
byly jen profesorům, kteří byli československými
státními příslušníky.
359. Členové
učitelského sboru byli většinou v nižších
platových i rodinných třídách
a rodinné přídavky podle zákona čís.
394/1922 vypláceny byly jen československým
státním příslušníkům.
360. Neplatilo se nájemné, poněvadž
státní učitelský ústav v Mukačevě
byl umístěn v budově státní
obecné školy a ušetřilo se na výlohách
režijních.
361. Převážně
vyšším nákladem na platy smluvních
dílenských mistrů, jichž bylo třeba
při vybudování státních učebných
dílen.
362. Následkem vyššího
preliminování za předpokladu, že budou
smluvním dílenským mistrům placeny
drahotní přídavky.
363. Poněvadž
nebyla sestátněna městská obchodní
akademie v Mukačevě.
364. Nižším
nákladem na odměny, ježto pro nedostatek místností
nedošlo k otevření dalších živnostenských
škol pokračovacích.
365. Příznivý
výsledek vznikl neobsazením některých
míst učitelských a povoláním
výpomocných učitelů s nižšími
požitky z nedostatku kvalifikovaných uchazečů,
dále postupným zrušením mateřských
škol pro malou návštěvu. Na cestovném
a stravném bylo ušetřeno, poněvadž
nedošlo v předpokládaném rozsahu k překládání
učitelstva ani k studijním výpravám
učitelstva do Čech, Moravy a Slezska. Rozpočtem
povolené částky na příspěvky
nestátním učitelům nebylo plně
využito, poněvadž
zvýšení požitků podle ustanovení
vládního nařízení čís.
120/1924 Sb. z. a n. bylo vykázáno v mimořádných
výdajích osobních.
Z úspory byl uhrazen nepreliminovaný
náklad na pensijní požitky nestátních
učitelů, převzaté na účet
pokladny státní zákonem ze dne 3. července
1924, č. 166 Sb. z. a n.
366. Výplatou 150%
drahotního přídavku po celý rok (v
rozpočtu bylo pamatováno toliko na potřebu
pro 200% drahotní přídavek do konce června),
dále povolením jednorázových výpomocí
k pensijním požitkům nestátního
učitelstva zákonem ze dne července 1924,
čís. 166 Sb. z. a n., kteráž potřeba
nebyla preliminována.
Nepříznivý
výsledek byl částečně snížen
tím, že byla potřeba na stěhovací
výlohy menší a že úprava požitků
nestátního učitelstva podle vlád.
nař. č.120/1922 Sb. z. a n. mohla býti jen
z části provedena.
Úhrada z nespotřebovaného
úvěru řádných výdajů
tohoto paragrafu.
367. Paušální
částky na další potřeby občanských
škol a na různá vydání škol
občanských i obecných zůstaly z části
nepoužity, poněvadž nedošlo k očekávanému
rozšíření těchto škol, a
byly zrušeny některé školy mateřské.
Z těchto důvodů zůstal částečně
nespotřebován též úvěr
na nájemné.
Naproti tomu bylo nutno dosavadní
školy občanské a obecné vybaviti vyhovujícími
učebnými pomůckami ve zvýšené
míře a vydati více na režijní
potřeby obecných škol, pokud v nich umístěny
byly školy občanské, jakož i na potřeby
dílny košikářské a krejčovské
u ústavu hluchoněmých.
368. Nedošlo k rozšíření
škol a jednání s církevními obcemi
o převzetí církevních škol státem
nebylo skončeno.
Vyšším nákladem
na doplnění nevyhovujícího zařízení
a učebných pomůcek byl příznivý
výsledek snížen.
369. Pro nedostatek místností
a docentů nedošlo ke konání kursů,
které by byly vyžadovaly většího
nákladu na zařízení.
370. Poněvadž
nedošlo ke zřízení gymnasijních
internátů v Hustu a Užhorodě a internátu
obchodní školy v Jasině. Ostatní internáty
nebylo pak možno rozšířiti pro nedostatek
místností a studijní podpory byly požadovány
v menší míře, než se předpokládalo.
371. Částky
preliminované na vnitřní zařízení
internátů nebyly vyčerpány, ježto
nedošlo k zamýšlenému zřízení
a rozšíření internátů,
podpory pro internáty občanských škol
nebyly pak uděleny v preliminované výši.
372. Konáno méně
cest expertů umění.
373. Příspěvky
na podpory na zařízení sbírek "Prosvity"
a restauraci musea Lehockého nebylo třeba vyplatiti
v očekávané výši. Publikace o
ochraně památek byly vydávány a vykopávky
podnikány byly jen v omezené míře.
374. Podpor na divadelnictví
nebylo třeba použíti v předpokládané
výši.
375. Hlavně udělením
většího příspěvku na výstavu
"Umění a život Podkarpatské Rusi".
376. Převážně
úsporou na cestovném a odměnách správcům
lidových čítáren a jednatelům
osvětových sborů.
377. Vzrůstem večerních
a nedělních škol lidových, pokračovacích
kursů pro málo vzdělané, čítáren
a větším nákladem na diapositivovou
ústřednu a nové promítací stroje.
Naproti tomu z úsporných důvodů nekovaly
se kursy pro vzdělavatele a subvence osvětovým
spolkům byly udíleny jen v omezené míře.
Úhrada v nespotřebovaném
úvěru řádné potřeby
věcné tit. 10., § 2. téže kapitoly.
378. Poklesem cen.
379. Poněvadž
nemohla býti potřeba přesně rozpočtena.
Mimo to pro nedostatek duchovních nebyla některá
místa obsazena a nedošlo k úpravě požitků
duchovenstva podle ustanovení zákona čís.
91/1922 Sb. z. a n.
380. Nákladem na
nepreliminované nouzové výpomoci, které
byly vypláceny duchovenstvu i v roce 1921, poněvadž
nedošlo k úpravě požitků duchovenstva
podle zákona čís. 394/1922 Sb. z. a n.
Úhrada z úspor u
řádných osobních výdajů.
381. Paušální
částky na různé právní
závazky zůstaly nepoužity.
382. Jako u § 1. u
osobních výdajů řádných.
383. Jako u § 1. osobních
výdajů mimořádných.
384. Menší
potřeba na opravy a znovuzřízení církevních
budov. Nepředvídaných preliminovaných
výdajů, které by spočívaly
na právních titulech, nebylo.
385. Jako u § 1. u
osobních výdajů řádných;
mimo to nebyl vyplácen duchovním správcům
příspěvek.
386. Jako u § 1. osobních
výdajů mimořádných.
387. Tím že
nebyla vyplácena podpora na odlehčení církevní
daně těm obcím, v nichž působili
kněží, kteří nesložili slibu.
388. Na potřebu
pro židovský kultus bylo pamatováno v rozpočtu
paušálním obnosem pouze u výdajů
řádných.
389. Nepreliminované
nouzové výpomoci, nákupní přídavky
a podpory na ošacení.
Úhrada u osobních
výdajů řádných tohoto titulu.
390. Tím, že
nebylo žádáno o podpory.
391. Podporami na stavbu
pravoslavných kostelů na Podkarpatské Rusi
podle usnesení ministerské rady ze dne 18. prosince
1924.
Úhrada z nespotřebovaných
úvěrů řádných osobních
a mimořádných věcných výdajů
téhož titulu § 1., řádných
osobních a věcných výdajů téhož
titulu, § 3., řádných osobních
výdajů téhož titulu a paragrafu, dále
mimořádných osobních výdajů
kap. 14., tit. 1., § 2., řádných věcných
výdajů kap.
15. A, tit. 2., § 5., řádných věcných
výdajů kap. 16., tit. 2., § 1., mimořádných
věcných výdajů kap. 18 A, tit. 3.,
§ 3. a mimořádných věcných
výdajů kap. 20., tit. 9.
392. Poněvadž
systemisovaná místa nebyla úplně obsazena
pro nedostatek kvalifikovaných sil.
393. Zůstala nepoužita
částka 1,600.000 Kč, povolená na mimořádné
práce, zejména při ukládání
a vymáhání státních dávek,
poněvadž příslušné výdaje
súčtovány byly v odvětvích,
ze kterých hradily se osobní požitky úředníků
práce ty konajících, č. j. u §§
1. a 4., tit. 2. této kapitoly (mimořádné
výdaje). Dále nebyli přijímáni
k ministerstvu zaměstnanci od venkovských úřadů,
kteří by měli nárok na výplatu
diet z důvodů vedení dvojí domácnosti.
394. Výdaj se zmenšil
vlastní výrobou tiskopisů, poklesem nákladu
na tisk státního rozpočtu a úředního
věstníku, jakož i tím, že nedošlo
ku přestěhování a zařízení
některých odborů ministerstva financí,
ježto se zamýšlenou stavbou zahradního
křídla při budově ministerstva financí
v Praze III. v r. 1924 nebylo
vůbec započato.
395. Revisní odbor
nemohl působiti v zamyšleném rozsahu pro nedostatek
kvalifikovaných sil.
396. Nedošlo ke zřízení
odbočky revisního odboru pro Slovensko a Podkarpatskou
Rus v Bratislavě z důvodu uvedeného u osobních
výdajů.
397. Poněvadž
systemisovaná místa nebyla pro nedostatek potřebných
místnosti úplně obsazena.
398. Poněvadž
systemisovaná místa nebyla úplně obsazena
pro nedostatek kvalifikovaných sil. Na Slovensku nezasedaly
komise pro daň výdělkovou a z příjmu
v takovém rozsahu, jak se předpokládalo,
poněvadž potřebné práce pro komise
nebyly dohotoveny. O stipendia vypsaná k získání
právnického dorostu bylo málo uchazečů;
konečně přesazování bylo omezeno
na nejnutnější případy.
399. Ježto nedošlo
k uskutečnění berní reformy, nebylo
třeba nových druhů tiskopisů a účetních
knih; kromě toho zmenšil se náklad na tiskopisy
výrobou ve vlastní tiskárně a litografii.
Dále bylo ušetřeno na topivu a k zákonnému
zvýšení nájemného nedošlo.
400. Část
systemisovaných míst nebyla obsazena z úsporných
důvodů.
401. Náklad na zařízení
chemicko-technické zkušebny finanční
správy v Praze zřízené vládním
nařízením čís. 141192 Sb. z.
a n., s kterýmžto nákladem nebylo u této
položky při preliminování počítáno.
Překročení
bylo uhrazeno z úspor mimořádných
výdajů věcných § 7., téhož
titulu.
402. Na Moravě a
Slovensku nebyla systemisovaná místa konceptních
úředníků úplně obsazena
pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů,
na Moravě kromě toho byla většina úředníků
v nižších hodnostních třídách.
Z úspory byl uhrazen vyšší náklad
na mimořádné odměny a výpomoci.
403. Úsporami na
jednotném drahotním přídavku a na
mimořádných přídavcích
na Slovensku, ježto systemisovaná místa nebyla
úplně obsazena.
404. Vyrovnáním pohledávek státních
drah na Slovensku a většími
soudními útratami a výlohami spojenými
se zastupováním následkem větší
procesní agendy na Moravě a Slovensku, než
se předpokládalo.
Úhrada částky
102.53 7 Kč 66 h z úspor u řádného
osobního úvěru § 9. téhož
titulu; ohledně zbytku nebylo řízení
podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb.
z. a n. zavedeno.
405. Pro nedostatek vhodných
úředních místností a bytů
pro úřednictvo nebyla finanční prokuratura
v Bratislavě dosud zřízena jako samostatný
úřad, takže úvěru pro zařízení
úřadu nebylo použito a úvěru
pro přesídlení bylo použito jen částečně.
406. Tím, že
systemisovaná místa nebyla plně obsazena,
a to na Slovensku pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů,
v Čechách vedle toho bylo ještě propuštěno
52 pomocných sil kancelářských a zřízeneckých;
místa berních exekutorů nově systemisovaná
a uprázdněná úmrtím a pensionováním
byla obsazována jen postupně podle potřeby;
přesazování bylo obmezeno a ceny látek
a mezd na služební oděv poklesly.
407. Neobsazením
systemisovaných míst jako u výdajů
řádných a změnami v rodinných
poměrech zaměstnanců.
408. Poklesem cen topiva
a nižším nákladem na nájemném,
ježto nedošlo k předpokládanému
zvýšení nájemného a tím,
že nebylo použito úvěru na opatření
kancelářských a manipulačních
potřeb, ježto reforma přímých
daní v roce 1924 nebyla uskutečněna.
Z úspor bylo použito
částky 115.771 Kč 10 h k částečné
úhradě překročení úvěru
řádné potřeby věcné
pol. 13., § 7., tit. 5. této kapitoly.
409. Poněvadž
systemisovaný stav zaměstnanců nebyl úplně
obsazen, nedošlo k použití nákladu preliminovaného
na přijímání nových výpomocných
sil, ježto novostavba pro ústřední státní
pokladnu nebyla dokončena a nebylo použito částky
35.000 Kč určené na střežení
pokladen, ježto otázka refundace nákladu nebyla
rozřešena.
410. Úsporou na
přídavcích státním zaměstnancům
následkem neúplného obsazení systemisovaných
míst jako u osobních výdajů řádných
(čís. 409).
411. Neúplným
obsazením systemisovaných míst, refundací
osobních požitků úřednictva přiděleného
delimitačním komisím, triangulační
kanceláři a ředitelství pro stavbu
vodních cest, omezením služebních cest
následkem zmenšeného stavu personálu
a poklesem cen látek na služební oděv
a mezd za zhotovení oděvu.
412. Poklesem cen za utop
a ostatní kancelářské potřeby,
nedošlo k předpokládanému zvýšení
nájemného ani k větším výdajům
na opravu měřických přístrojů,
obnovení kat. operátů nebylo provedeno v
rozsahu, s jakým se počítalo a na Slovensku
potřeba tiskopisů byla hrazena většinou
ze starých zásob. Celková úspora byla
snížena nepreliminovaným výdajem
na doplňovací měření obce Německá
Lupča.
Částky 91.036 Kč
60 h bylo použito ku hrazení překročení
úvěru u mimořádných věcných
výdajů téhož paragrafu.
413. Nutným nákupem
měřických přístrojů
na Slovensku.
Překročení
bylo uhrazeno z úspor u řádných věcných
výdajů téhož paragrafu.
414. Systemisovaná
místa nebyla úplně obsazena (zejména
na Slovensku); revisní činnost byla omezena a docíleno
úspory též na dietách z důvodů
vedení dvojí domácnosti; přesídlení
úředníků na Slovensko se neuskutečnilo
v předpokládaném rozsahu pro nedostatek bytů.
415. K zamýšlenému
vydání celních vysvětlivek, atlasů
a příruček pro celní úředníky
nedošlo. Ceny topiva a jiných kancelářských
potřeb poklesly. Nebyly zřízeny všechny
projektované silniční celní úřady.
Vydání za režijní uhlí nedosáhlo
očekávané výše. Strážní
služba na Dunaji byla prováděna v menším
rozsahu, nežli se předpokládalo.
Nespotřebovaného
úvěru věcné potřeby mimořádné
bylo částečně použito k úhradě
překročení úvěru věcné
potřeby mimořádné § 2., tit.
2., kap. 14.
416. Systemisovaná
místa nebyla úplně obsazena a propočtení
celkové služební doby nebylo v mnohých
případech provedeno. Přesazování
omezeno bylo na nejnutnější míru se
zřetelem na bytovou nouzi, čímž bylo
ušetřeno na výlohách za přesídlení
a na dietách z důvodu vedení dvojí
domácnosti.
Z úspor bylo použito
částky 230.000 Kč k úhradě
překročení osobních výdajů
řádných u kap. 14., tit. 2., § 11.
417. Neúplným obsazením systemisovaných
míst.
418. Poklesem cen topiva,
omezením nákupu a oprav kancelářského
zařízení na nejnutnější
míru a tím, že zákonem povolené
zvýšení nájemného nebylo namnoze
provedeno.
419. Systemisovaný
stav úřednictva a podúřednictva nebyl
úplně obsazen; přesazování
zaměstnanců bylo omezeno následkem bytové
nouze.
Z nevyčerpaného
úvěru bylo použito k úhradě překročení
osobní potřeby řádné §
11. téhož titulu částky 100.000 Kč
a věcné potřeby řádné
§ 3. téhož titulu částky 102.537
Kč 66 h.
420. Nebylo třeba
větších oprav výzbroje a výstroje
zaměstnanectva; ceny topiva a kancelářských
potřeb poklesly a přípustné zvýšení
nájemného nebylo do konce roku všude provedeno.
421. Nepreliminovaným
nákladem na služební kožichy pro zaměstnance
pohraniční finanční stráže.
Úhrada z nespotřebovaného
úvěru pol. 4., § 7., tit. 5., kap. 14.
422. Přijetím
většího počtu smluvních úředníků
pro nově zřízené dočasné
oddělení likvidatury, dodatečnou náhradou
požitků přidělených úředníků
v roce 1921 a 1922, dále odměnami a náhradou
jízdného na elektrické dráze zaměstnancům,
pracujícím v mimoúředních hodinách.
Překročení
do výše 90.530 Kč 63 h uhrazeno bylo z úspor
mimořádných osobních výdajů
tohoto paragrafu.
423. Výše potřeby
nedala se z nedostatku podkladu při preliminování
přesně stanoviti.
Úspor použito k částečné
úhradě překročení osobních
výdajů řádných tohoto
paragrafu.
424. Pro stanovení
potřeby nebylo podkladů; mimo to úvěr
na nájemné zůstal neupotřeben, ježto
ředitelství zůstalo provisorně ve
státní budově a úvěr na tiskopisy
a úvěrové knihy upotřeben byl jen
z nepatrné části, ježto nedošlo
k emisi nových půjček.
425. Náklad na zařízení
nových místností odpadl, ježto nedošlo
k přesídlení úřadu; úvěru
na dotaci knihovny bylo použito jen v nepatrné míře
a předpokládaný dovoz pomůcek z Vídně
proveden byl teprve v roce 1925.
426. Propočtením
služební doby úředníkům
a zřízencům.
Úhrada částky
330.000 Kč z úspor osobních výdajů
řádných kap. 14., tit. 2., § 8. a §
9.; ohledně zbytku nebylo řízení podle
§ 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n.
provedeno.
427. Poklesem cen topiva,
omezením nákupu kancelářského
zařízení na nejnutnější
míru a úsporou na nájemném následkem
umístění několika úřadů
potravní daně ve státních budovách.
Z úspor bylo použito
částky 3400 Kč k částečné
úhradě překročení věcných
výdajů řádných u kap. 14.,
tit. 5., § 7., pol. 13.
428. Nepreliminované
náhradní úroky (§ 6. zákona ze
dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a n.)
a úhrada nákladu na tisk návrhu zákona
o reformě přímých daní.
Překročení
do částky 47.818 Kč uhrazeno z úspor
řádných věcných výdajů
§ 1., tit. 1. této kapitoly. Ohledně zbytku
řízení podle § 7. zákona ze dne
20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., nebylo
zavedeno.
429. Částky
1603 Kč použito k úhradě překročení
řádných věcných výdajů
pol. 2/a, § 1. tit. 3., kap. 14. A.
430. Nedošlo k povolení
restitucí dvěma novým družstvům.
431. Výsledek nahodilý,
ježto výše potřeby nedá se předem
odhadnouti.
Úhrada v celkových
úsporách rozpočtu.
432. Nepreliminovanou výplatou
podílu z daně z výčepního piva
samosprávným svazkům podle 2. odst., II.
čl. zákona ze dne 22. prosince 1920, čís.
676 Sb. z. a n.
433. Výsledek nahodilý,
neboť výši těchto výdajů
nelze při jejich povaze ani přibližně
odhadnouti.
434. Revise kolkové,
u obchodníků cennými papíry a v oboru
daně z obratu a daně přepychové byly
omezeny pro nedostatek sil. Zjišťování
pravých cen nemovitostí k vyměření
poplatků bylo prováděno v nepatrném
počtu případů a odměny nálezcům
kolkových závad, jichž výše jest
odvislá od množství zjištěných
závad, nedosáhly předpokládané
výše.
435. Výroba kolků
byla menší vzhledem na zásoby z minulého
roku a ježto nedošlo k nové emisi kolkové
a chystanému zavedení dobytčích pasů
v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. U signaturních
strojů nebylo nákladných oprav a u daně
z obratu a daně přepychové nebylo třeba
nových tiskopisů.
436. Výši výdajů
nelze při jejich povaze ani přibližně
stanoviti; týkají se vratek na právních
poplatcích a převážně na dani
z obratu a dani přepychové následkem vývozu
zboží.
437. Vratky podle §
9. vládního nařízení ze dne
8. listopadu 1920, č. 615 Sb. za n. dosáhly následkem
většího vývozu výbušných
látek značnější výše,
než se předpokládalo.
Vyšší výdaj
byl uhrazen z úspor mimořádného úvěru
věcného, kap. 14., tit. 5., § 9.
438. Živelní
pohromy nedosáhly značnějšího
rozsahu.
439. Stabilisací
Československé komory.
440. Výlohy spojené
s vrácením přebytků a přeplatků
a provedením odpisu podle zákona ze dne 21. prosince
1923, čís. 6, z r. 1924 Sb. z. a n. a s úpravou
dávky podle §u 7., zákona ze dne 30. září
1924, čís. 216 Sb. z. a n. nedají se přesně
odhadnouti.
441. Jako u osobních
výdajů (čís. 440).
442. Počet československých
zajatců a příslušníků
vracejících se z ciziny a přivážejících
s sebou nekolkované bankovky byl poměrně
nepatrný, odkup pak nekolkovaných bankovek na Slovensku,
rakouských korun na Vitorazsku a Valčicku, polských
marek na Těšínsku nenabyly předpokládané
výše a žádosti za náhrady podle
§u 7. nařízení vlády ze dne 17.
listopadu 1921, čís. 15 Sb. z. a n. z r. 1922 dosud
konečně projednány býti nemohly.
443. Padělky československých
státovek ve větší míře
se nevyskytly a odměny podle §u 21. nařízení
vlády ze dne 28. listopadu 1919, čís. 644
Sb. z. a n. byly vyplaceny jen v málo případech.
444. Zúčtovací
ústav hradil část výloh spojených
s činností, kterou obstarával pro stát
z výtěžku za prodané tiskopisy.
445. Vratky evidenčních
poplatků ze soupisů jmění dosáhly
větší částky, než s jakou
se počítalo při preliminování.
446. Odpisem bankovek,
jichž vlastníkem byl stát, podle vládního
nařízení ze dne 17. listopadu 1921, čís.
8 Sb. z. a n. z r. 1922.
447. Fusí a likvidací
snížil se počet ústavů podléhajících
státnímu dozoru.
448. K vydání
dozorčího řádu pro vládní
komisaře nedošlo.
449. Šekového
řízení nebylo používáno
státními úřady v tom rozsahu, s kterým
se při preliminování počítalo.
450. Odměny vyplácené
podle nařízení ministerstva financí
ze dne 9. července 1896, čís. 134 říš.
zák. a náklady trestní důchodkové
péče nedosáhly předpokládané
výše.
451. Vzhledem k hospodářským
poměrům sdružení státních
zaměstnanců nebylo poskytnuto vydatnějších
podpor.
452. Výplatou zápůjčky
150.000 Kč družstvům Čechoslováků
ve Vídni a vkladem 100.00 Kč u Všeúřednické
záložny v Praze na základě usnesení
min. rady ze dne 23. prosince 1924.
453. Následkem zlepšení
příjmů státního zástavního
a půjčovního úřadu v Praze
nebylo zapotřebí vydatnější pomoci
podle §u 2., zák. ze dne 12. srpna 1921, čís.
807 Sb. z. a n.
454. Zakoupením
akcií Československé akciové společnosti
pro půjčování vagonů.
455. K vrácení
cenných papírů došlo jen v míře
nepatrné.
456. Týká se
10%ního správního poplatku při výměně
1 a 2 K bankovek (§ 2., zák. ze dne 2. září
1919, čís. 205 Sb. z. a n.).
457. Srovnej mimořádný
příjem z úvěrních operací
na úhradu nepreliminovaných výdajů
na rozpočet.
458. Opožděním
stavebních prací.
459. Výplatou nepreliminovaných
úroků z vkladů na úpisy IV. státní
půjčky.
460. Většími
náhradami syndikátními, nepreliminovanými
náhradami škod způsobených zpronevěrami
a nepreliminovanými úroky z návratek dovozného
na drahách, z odškodnění přepravy
a jiné.
461. Odpis části
záloh poskytnutých společností pro
obchod s východem následkem mimosoudního
narovnání, pokladniční schodky z doby
okupace Slovenska, schodky způsobené nekolkovanými
bankovkami a bankovkami vydanými Maďary při
vpádu na Slovensko, vyloupení berního
úřadu v Benešově a ve Vysokém
Mýtě, podvodně vylákané hotovosti
u berního úřadu v Horním Litvínově,
odcizené diety u celního úřadu v Teplicích
- Šanově, zpronevěra u berního úřadu
ve Šternberku, návratky pokut propadlých deposit
a jiných příjmů.
462. Týká
se příplatku 2000 Kč na 1 kg zlata zlatodolu
"Roudný" v zájmu udržení jeho
provozu.
463. Dle usnesení ministerské rady ze dne
29. února 1924.
464. Dle usnesení ministerské rady ze dne
6. listopadu 1924.
465. Dle usnesení ministerské rady ze dne
15. května 1924.
466. Dle §u 6. nařízení
vlády ze dne 27. ledna 1921, čís. 8 Sb. z.
a n.
467. Dle usnesení
min. rady ze dne 19. března 1923, 8. dubna 1923, 8. února
1924, a 15. května 1924.
468. Částka
jest saldo pohledávek a dluhů, které bývalé
státní železniční správě
vznikly proti ostatním resortům býv. státní
správy před převratem a které přešly
do kontokorentní evidence Čsl. železniční
správy. Vyúčtování u pokladní
správy bylo provedeno k sjednání účetního
pořádku, poněvadž nejde o skutečné
pohledávky a skutečné
dluhy, nýbrž o pohledávky a dluhy téhož
majetkového subjektu (býv. rak.-uherského
eráru).
469. Týká
se výkupu akcií z rukou soukromníků.
470. Dle usnesení ministerské rady ze dne
20. prosince 1923 a ze dne 17. dubna 1924.
471. Část
smluvního poplatku převzatého státem.
472. Dle §u 5. zákona
ze dne 11. července 1922, čís. 28 Sb. z.
a n. (Srovnej mimořádný příjem
z úvěrních operací na úhradu
nepreliminovaných výdajů na rozpočet).
473. Zálohou hrazené
provozní schodky místních drah na základě
čl. I. fin. zák. pro rok 1924 na účet
přejímacích cen.
474. Náhrady za zrušenou koblinu a rokovinu.
475. Požadováním
a vrácením menšího počtu věcí
movitých, než při sestavování
rozpočtu bylo předpokládáno.
476. Reorganisaci státní
správy bylo možno provésti jen v míře
velmi nepatrné.
477. V důsledku
zákona ze dne 8. června 1927, čís.
124 Sb. z. a n. (Srovnej mimořádný příjem
z úvěrních operací na úhradu
nepreliminovaných výdajů na rozpočet).
478. Neobsazením systemisovaných míst,
zejména ve vyšších hodnostních
třídách a úbytkem většího
počtu dělnictva následkem pensionování,
úmrtí, propuštění a dobrovolného
odchodu a omezením cest do ciziny.
479. Jako u řádných
výdajů osobních (čís. 478).
Úspor bylo použito
k úhradě překročení osobních
výdajů mimořádných u kap. 19.,
tit. 3. B 6,155.628 Kč 61 h, C 670.000 Kč a D 709.140
Kč 83 h.
480. Nákupem většího
množství cizozemského tabáku vzhledem
k příznivé cenové situaci na světovém
trhu tabákovém a tuzemského tabáku
následkem větší úrody tabáku
na Slovensku.
Nepříznivý
výsledek byl snížen tím, že bylo
méně vydáno na opravy budov, na stroje, k
jichž nákupu technických příčin
nedošlo, levnějším nákupem hospodářských
předmětů a kancelářských
potřeb a menším dopravným, ježto
doprava surového tabáku, nakoupeného ve správním
roce 1924, byla ukončena teprve v roce 1925.
Řízení dle
7. zákona 175/1919 Sb. z. a n. bylo provedeno pouze ohledně
částky 2.187 Kč 12 h, jež byla uhrazena
z úspor řádné potřeby věcné
kap. 14 A., tit. 2., § 9.

