PČR, PS 2013-2017 | 56. schůze

Minulý  Dolů  Další

(13.30 hodin)
(pokračuje Bohdalová)

Dále, za páté, budeme hlasovat body H1 až H5.

Za šesté bod D2.

Za sedmé bod C1.

Za osmé bod C2.

Dále body A3 a A27.

Bod A7 - upozorňuji, že bude-li tento schválen, jsou dále nehlasovatelné body D3 a G3.

Jako další budeme hlasovat bod D3, ale pouze nebude-li schválen A7. Bude-li D3 schválen, je další G3 nehlasovatelný.

Za dvanácté. Další bude hlasování o A8, a bude-li tento schválen, je G2 nehlasovatelný.

Za třinácté. Další hlasování bude o A39. Bude-li toto schváleno, je F1 dále nehlasovatelný.

Za čtrnácté budeme hlasovat bod C5.

Za patnácté budeme hlasovat body B1, B2 a B3.

Za šestnácté bychom hlasovali bod C3.

Za sedmnácté bychom bod C4.

Dále bychom hlasovali D1, ale pouze nebude-li schválen A16.

Potom bychom hlasovali E1 až E4.

Za dvacáté - dále bod F1, ale pouze nebude-li schválen A39.

Za dvacáté první - dále body G1 a G4.

22. hlasování - dále bod G2, ale pouze nebude-li schválen A8.

Za dvacáté třetí bod G3, ale pouze nebude-li schválen A7 a ani D3.

Ve 24. hlasování bychom hlasovali o zákonu jako celku ve znění posledních přijatých pozměňovacích návrhů.

Tolik k proceduře. Nyní bych poprosila pana předsedajícího, aby dal hlasovat o jejím schválení.

 

Místopředseda PSP Petr Gazdík: To nebude ještě tak rychlé, protože o slovo se hlásí pan předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura. Prosím, pane předsedo.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Děkuji za slovo. Mám návrh na úpravu procedury, ale v zásadě jenom v bodě 2. Já to později přečtu. Navrhuji ještě některá hlasování rozdělit, ale jenom v bodě 2, ostatní už nechat tak, jak jsou.

Já bych s dovolením přečetl ten návrh. Abychom zvlášť hlasovali o návrhu A5, A6. Potom zvlášť A9 a A10. A11 až A15. A20 až A22. A23 zvlášť. A24 zvlášť. A25 a A26 dohromady. A28 až A30 dohromady. A31 až A32 dohromady. A33 zvlášť. A34 zvlášť. A35 zvlášť. A36 zvlášť. A37 samostatně. A38 samostatně a pak dohromady A40 a A41.

Důvod, který mě k tomu vede, je ten, že mnohá sloučená hlasování jsou o různých věcech. Náš klub chce některé z těch věcí podpořit, ale některé ne. Ale pokud to zůstane dohromady, tak je velmi problematické pro to hlasovat. Jako příklad bych mohl uvést například A37 a A38. A37 se týká zrušení povinného souhlasu ministerstva či krajského úřadu pro využití asistenta pedagoga a A38 se týká snížení počtu hospitací. Jak to spolu souvisí, když o tom máme hlasovat dohromady? Takhle bych mohl pokračovat o všech návrzích. Pro nás, kteří nejsme členy školského výboru, je prostě složité v jednom balíku hlasovat o různých věcech. Jak souvisí počet hospitací se zrušením povinného souhlasu s asistentem pedagoga? Podle mě nijak. A takhle bych mohl pokračovat u všech bodů, které jsem jmenoval.

Tam, kde je to možné a kde jsme našli logickou souvislost, jsem samozřejmě navrhl ponechání společného hlasování, například A3 a A4 a podobně. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Gazdík: Děkuji. To je protinávrh k proceduře. Já vás všechny odhlašuji. Prosím, abyste se přihlásili svými hlasovacími kartami. Budeme hlasovat nejprve o protinávrhu, jak jej navrhl pan předseda Stanjura.

Zahajuji hlasování o protinávrhu pana předsedy Stanjury. Kdo je pro hlasování bodů v části A zvlášť, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?

Je to hlasování pořadové číslo 237. Přihlášeno je 132 poslankyň a poslanců, pro 34, proti 74. Návrh nebyl přijat.

 

Budeme tedy hlasovat o návrhu procedury, jak jej přednesla paní zpravodajka a doporučil garanční výbor.

Zahajuji hlasování o návrhu procedury. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?

Je to hlasování pořadové číslo 238. Přihlášeno je 135 poslankyň a poslanců, pro 103, proti 13. Návrh byl přijat. Prosím, paní zpravodajko.

 

Poslankyně Vlasta Bohdalová: Pokud byla schválena procedura, dovolím si vás provést po jednotlivých pozměňovacích návrzích. Jak už jsem avizovala, jako první bude hlasováno o legislativně technické úpravě v bodu H3 v poslaneckém návrhu pana kolegy Zlatušky. Jak jsem již uvedla, za slova "bodu 42" se vkládají slova "v § 29g". Stanovisko garančního výboru je doporučující.

 

Místopředseda PSP Petr Gazdík: Stanovisko paní ministryně? (Souhlas.)

Zahajuji hlasování o legislativně technické úpravě. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?

Je to hlasování pořadové číslo 239. Přihlášeno je 135 poslankyň a poslanců, pro 135, proti žádný. Návrh byl přijat.

 

Poslankyně Vlasta Bohdalová: Druhé hlasování by bylo o většině bodů A. Jsou to všechno pozměňovací návrhy a změny, které navrhl a přijal školský výbor jako svoje jednotné usnesení, a bylo to přijato. Byly by to body A1, A2, A4, A5, A6, A9 až A15, A20 až A26, A28 až A38, A40 a A41. Stanovisko garančního výboru bylo doporučující.

 

Místopředseda PSP Petr Gazdík: S přednostním právem se hlásí pan předseda Stanjura. Prosím, pane předsedo.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Děkuji za slovo. Abychom nehlasovali naslepo, tak vám řeknu, o čem budeme hlasovat, a sami posuďte, zda je rozumné o tom hlasovat najednou.

V bodě A1 budeme hlasovat o tom, že přímou pedagogickou činnost vykonává také sociální pedagog. Souběžně budeme hlasovat o návrhu A2, že u osob, které získaly odbornou kvalifikaci v cizím jazyce, se nebude vyžadovat, aby prokázaly znalost českého jazyka, pokud úspěšně vykonají jednotlivou zkoušku, která odpovídá zkoušce z českého jazyka v rámci maturity podle školského zákona. Stávající právní úprava totiž požaduje celou maturitu. Pokud schválíme tento pozměňovací návrh, stačí vykonat pouze v uvozovkách maturitní zkoušku z českého jazyka.

Bod A4, který je technický a souvisí s bodem A3, a přitom A3 budeme hlasovat jindy. Budiž.

Bod A5, který je taky v tomhle balíku. Cílem návrhu je umožnit těm, kteří získají profesní kvalifikaci - a teď je název profesní kvalifikace - vedoucí volnočasových aktivit dětí a mládeže, ekvivalent studia pedagogiky v rozsahu 40 hodin, aby mohli pracovat jako vedoucí zájmových útvarů ve střediscích volného času nebo v domech dětí a mládeže. Používají se oba dva názvy.

Současně navrhla paní zpravodajka, ale i školský výbor, abych byl spravedlivý, abychom hlasovali v rámci toho, co už jsem přečetl u bodu A6, kde je definice sociálního pedagoga, kdy jedním z očekávaných přínosů sociálního pedagoga je zlepšení spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí a obecně spolupráce s rodinou dítěte, žáka nebo studenta... (Odmlka pro značný ruch v sále.)

Porada v ředitelně? Nebo nevím, co to je. ***


Minulý  Nahoru  Další