Klub samosprávného lidového podnikání
Konfederace vědeckých, technických a ekonomických spolků Čech, Moravy a Slovenska
Kulturní sdružení občanů ČSFR německé národnosti
Masarykovo demokratické hnutí
Meziodvětvový svaz družstev
Modrá hvězda života
Pionýr
Polyra
Rada Poláků v Československu
Rolnický družstevní svaz
Sdružení československých spotřebitelů
Sdružení přátel folkloru
Sdružení - Za Evropský dům
Společnost AIDS-POMOC (SAP)
Společnost pro vytváření zdravého způsobu života
SOVITA
Společnost priateľov Kanady
Svaz mladých
Svaz přátel USA - Jihozápadní aliance
Svaz vojáků z povolání Československé armády
Svaz volnomyšlenkářů v Československu
UNIZEM-JUVENA - Unie zemědělské mládeže
Příloha č. 9
Návrh Shromáždění politických stran, hnutí a sdružení v ČSFR na řešení majetku býv. ÚV NF ČSSR
Tento majetek měl k 30. 4. 1990 hodnotu 290,3 mil. Kčs.
Původ a charakter zdrojů, z nichž majetek bývalého ÚV NF ČSSR vznikl předurčuje dle Shromáždění i možnosti jeho dalšího využití. Z tohoto důvodu Shromáždění vyslovilo jak již bylo uvedeno ve zprávě dne 7. února a 16. března 1990 souhlas s využitím bývalého Fondu míru a solidarity (266,6 mil. Kčs) vzniklého výhradně ze sbírek bez účasti státního rozpočtu pro činnost organizací sdružených v Čs. radě pro humanitární spolupráci (140 mil. Kčs), pro pomoc Arménii postižené zemětřesením (94 mil. Kčs) a pro organizace mírového hnutí spjaté s helsinským procesem (30 mil. Kčs). Zbývajících 2,6 mil. Kčs Shromáždění doporučilo ponechat do konce roku 1990 jako rezervu ke krytí případných pohledávek vůči FMS z minulých období a ke krytí rozběhových příspěvků pro již existující organizace, iniciativy a sdružení, jejichž činnost je v souladu se statuty nadace a nově vznikajících fondů. Zůstatek k 31. 12. 1990 chtělo Shromáždění řešit při projednávání výsledků hospodaření za rok 1990.
Zbývající majetek ve výši 22,3 mil. Kčs byl pořizován v průběhu minulých let jednak z dotací z rozpočtu čs. federace a jednak z vlastních zdrojů bývalých společenských organizací tvořených hlavně z odvodů ze Sazky. Dotace na činnost Shromáždění v roce 1990 jsou kryty výhradně z odvodu Sazky bez účasti státního rozpočtu, přičemž souhlas s tímto způsobem financování byl vyjádřen dopisem náměstka FMF dne 24. května 1990 čj. VIII/1-10481/90, a to s celkovou roční výší 9 mil. Kčs. Z toho bylo uvolněno 2,9 mil. Kčs. Tento způsob financování zajišťuje dle Shromáždění plnění řady funkcí odborného ekonomického aparátu Shromáždění jak vůči státním orgánům (FMF, VLK, ÚPV a SPK), tak i směrem k politickým stranám, hnutím a sdružením s celostátní působností (připomínková řízení k zákonům, metodika financování a informační soustavy, kontrola ve spolupráci s VLK, dotační činnost, odborná pomoc odborným pracovníkům ekonomům a hospodářům aj.).
Dále v roce 1990 zálohovalo Shromáždění veškeré finanční výdaje na činnost ústřední a české volební komise, jejich organizační, hospodářské a technické zabezpečení plně garantovalo. Tyto výdaje (do 2 mil. Kčs) budou vyrovnány rovněž ze zdrojů Shromáždění bez účasti státních rozpočtů.
Na základě výše uvedeného Shromáždění doporučuje:
1. Vzhledem k uvedeným okolnostem a ukončení financování ze Sazky k 31. 12. 1990 ponechat finanční prostředky v objemu 2,9 mil. Kčs na běžném účtu Shromáždění.
2. Investiční prostředky ve výši (na investičním účtu) 8,5 mil. Kčs ponechat pro financování investičních potřeb Shromáždění zaměřených na služby politickým stranám, hnutím a sdružením. 3. Saldo pohledávek (+ 2,5 mil. Kčs) a závazku (- 0,5 mil. Kčs) ve výši 2 mil. Kčs řešit.
a) bezúplatným převodem v roce 1989 předané výpočetní techniky politickým stranám a sdružením v celkové hodnotě 1,154 mil. Kčs
b) zbývajících 850 tis. Kčs řešit dle obecně závazných předpisů. 4. Zbývající majetek vedený v pořizovací ceně, jehož reálná hodnota je v řadě případů podstatně nižší nebo i nulová, činí celkem 9,8 mil. Kčs ve skladbě:
- budovy a dopravní prostředky |
2,7 mil. Kčs |
- ostatní základní prostředky (stroje) |
4,7 mil. Kčs |
- drobné a krátkodobé předměty |
2,3 mil. Kčs |
- materiál na skladě |
0,1 mil. Kčs |
V položce ostatních základních prostředků (strojů) ze 4,7 mil. Kčs je třeba vypořádat majetkově i 14 ks osobních počítačů v celkové pořizovací ceně 802 tis. Kčs, které bývalý ÚV NF ČSSR předal organizacím v jeho ekonomické působnosti a nevyfakturoval vzhledem k závazku na využití devizových prostředků vůči SBČS (podle tehdy platných předpisů).
Další majetek se doporučuje využít:
a) k nezbytnému vybavení Kanceláře Shromáždění s perspektivou její činnosti v příštím období
b) k nezbytnému vybavení subjektů Shromáždění, především dalších majetkových nástupců ÚV Národní fronty ČSSR, tj. Čs. rady pro humanitární spolupráci, pro mírové organizace, Nadaci J. z Poděbrad, Čs. sdružení Kontinenty
c) odprodejem nevyužitého majetku (např. T 613, zastaralých psacích strojů apod.) podle návrhu v příloze.
Příloha č. 10
Návrh rámcového postupu Svazu mladých na majetkové vypořádání
Vzhledem ke svému charakteru lze jen ztěží rigorozně rozdělit majetek podle objektivních kritérií a určit explicitně podíly jednotlivých organizací příp. státu. Za jediné přijatelné řešení tedy považujeme všeobecný konsens
1. Majetek obnovených organizací bude vrácen původním majitelům, případně jim bude zabezpečeno přiměřené vyrovnání uplatněných požadavků.
2. Majetek prokazatelně získaný z vlastních zdrojů SSM nebo SM, či jeho dohodnutá část, zůstane ve výhradním vlastnictví Svazu mladých.
3. Provozní majetek bude rozdělen jednotlivým organizacím podle jejich potřeb.
4. Podnikatelský majetek bude rozdělen formou podílů jednotlivých organizací v nově zřízených, nebo stávajících hospodářských subjektech obecné řešení rozdělení podílů
a) navrácení majetku původním majitelům (sami rozhodnou, zda majetek v podniku ponechají a za jakých podmínek či nikoliv)
b) určení výše podílu zaměstnanců
c) určení podílu pro federální působnost
- pro střechový orgán
- pro fond mládeže
d) určení podílu pro národní působnosti a ten dále dělit na.
- podíly jednotlivých organizací, které budou sloužit pro rozvoj jejich vlastní činnosti
- na podíl, který bude odevzdáván do společného fondu mládeže, z kterého budou financovány účelové projekty, podíly případně nově vzniklých organizací apod.
- v případě zániku organizace se její podíl odevzdá do fondu mládeže
e) v případě zřízení státní akciové společnosti se vymezí ještě podíl státu, ale i ten by měl být použit např. prostřednictvím fondu dětí a mládeže.
Tuto variantu lze řešit prostřednictvím společného zástupce organizací bude-li s to prokázat svoji legitimitu, stabilitu a kompetentnost.
5. Vzhledem k obtížím, které v případě společného zástupce reálně existují, a pokud by nebylo možné společně podniky založit, jeví se schůdnější varianta vytvoření státní a. s., kdy dětské a mládežnické organizace budou mít zaručeny podíl na upsaném kapitálu.
6. Jakékoliv prostředky, které ze státních a. s. získá stát, budou dále sloužit mládeži. Obdobně by mělo být naloženo s daněmi z podniků bývalého SSM.
Společný návrh federální Majetkoprávní unie, MPÚ České republiky a MPÚ Slovenské republiky.
Návrh na vypořádání federálního majetku bývalého SSM
OBSAH
I. Úvod
II. Předpoklady k vypořádání majetku.
- principy vypořádání majetku
- cíle vypořádání majetku
III. Rámcový postup majetkového vypořádání.
- návrh na řešení jednotlivých hospodářských zařízení
- návrh na vypořádání ostatního majetku
- návrh na vypořádání finančních prostředků
K informaci předkládáme návrh vypořádání majetku na úrovni ČR.
Úvod
Byla to pravá mladá generace, která byla vedoucí silou sametové revoluce. S rozpadem totalitního systému se také začal rozpadat státní monopol SSm. Na troskách tohoto monstra vznikly nové organizace a obnovily se organizace, které byly v minulosti rozpuštěny a jejichž majetek byl konfiskován a převeden do majetku SSM, přičemž tento nebyl jejich nástupcem, to znamená, že jejich majetek užívá neoprávněně. Nově obnovené organizace a nově vzniklé organizace se od prvopočátku spolu s veřejností domáhaly navrácení svého majetku a rozdělení majetku SSM.
Je nezbytně nutné, aby tento majetek již nesloužil jen jedné organizaci, ale všem. Přes tato všeobecně známá fakta je situace zatím taková, že výhradním majitelem, až na jedinou výjimku i uživatelem je v současné době SM, který se prohlásil za nástupnickou organizaci SSM.
Koncem dubna 1990 se z potřeby organizací vytvořila Majetko-právní unie dětských a mládežnických organizací ČSFR a v květnu MPO, DMO, ČR a SR.
Majetkoprávní unie jsou reprezentativní sdružení všech rozhodujících dětských a mládežnických organizací, které zahrnují celé spektrum názorové a zájmové činnosti organizované mládeže. Společně s Radou mládeže ČSFR, která je reprezentantem mládeže směrem k zahraničí, vytváří celek, který je obvyklý i v ostatním civilizovaném světě. Posláním odpovídá organizacím sdruženým v Radě mládeže Evropy a je kromě své vlastní činnosti možným tvůrcem podmínek pro neorganizovanou mládež. Tento model se po mnohých pokusech ustálil ve všech vyspělých státech Evropy.
Přes všechnu snahu o konkrétní jednání se SM nebylo dosaženo dohody. Proto požádala MPU státní orgány o pomoc při řešení této situace. Po sérii jednání na všech úrovních předkládáme návrh majetkového vypořádání se SM v té formě, která je schůdná pro všechny zainteresované strany.
Předpoklady na vypořádání majetku:
1. Z hlediska mládežnických organizací
MPU DMO ČSFR, ČR a SR koncipovat vedle dalších činností jako vlastníky případného společného majetku, MPU DMO jsou na tento úkol Připraveny.
2. Z hlediska státu
- uznat MPU DMO ČSFR, ČR a SR jako kolektivní představitele dětských a mládežnických organizací
- vytvořit společný orgán MPU DMO a státu dočasně pracující do konečného vypořádání majetku (navrhujeme, aby tuto funkci plnil za stát na federální úrovni představitel
Ministerstva kontroly a na úrovni ČR a SR vedle představitele Ministerstva kontroly i představitel NSMT). Účast státu v tomto společném orgánu je funkcí kontrolní a kontroluje právní a věcnou správnost.
3. Fondy mládeže
K zabezpečení finančního krytí činnosti dětských a mládežnických organizací ale i neorganizované mládeže, doporučujeme vedle vlastní ekonomické základny založit fondy mládeže. Za spolupráce státu a organizací založit nadaci, která by tento fond spravovala a jeho prostředky rozdělovala.
Tvorba fondu:
1. Dotace ze státního rozpočtu
2. Z odvodů podniků (záleží na konkrétní formě řešení současných HZ SM)
3. Příspěvky na státní zakázky v oblasti činnosti dětí a mládeže
4. Ostatní příjmy a dary
Dělení fondu:
1. Na vlastní činnost MPU DMO ČSFR, ČR, SR
2. Na činnost jednotlivých organizací
3. Účelové projekty
- na jednotlivé projekty předkládané organizacemi dětí a mládeže
- projekty státní zakázky (např. výměny mládeže na základě mezinárodních dohod)
4. Rozvoj různých činností dětí a mládeže
Řízení fondu: Vytvořením nadace složené ze zástupců MPU DMO, státních orgánů v paritním zastoupení.
4. Vytvořit urychleně systém státních dotací a stanovit jejich řád.
5. Majetek SSM - SM je tvořen z 55% účetní hodnoty majetkem býv. organizací dětí a mládeže z obou vln vyvlastnění (1948, 1968) a výnosů z těchto majetků, zhruba z 27% dotací státu a z 18% z výnosů dalších podniků a z členských příspěvků. Z této skladby vyplývá, že se jedná o majetek mládeže a jeho organizací a jako s majetkem mládeže je s ním nutno nakládat.
Rozdělení majetku býv. SSM mezi dětské a mládežnické organizace je nezbytnou podmínkou pro zachování jejich existence a dalšího rozvoje. Současný stav je neúnosný jak politicky, tak ekonomicky z toho důvodu, že díky zákonnému opatření je majetek býv. SSM (včetně finančních prostředků) v plné míře využíván Svazem mladých.
Principy vypořádání majetku:
1. Majetek SSM - dnes SM nesmí v budoucnu sloužit pouze jedné organizaci, ale všem.
2. Jedná se o majetek mládeže, nikoliv o majetek pro mládež. Je nutné, aby mládež zůstala nezávislým majetkovým subjektem a nestala se pouhým objektem působení státní politiky smutně proslulá v minulém režimu.
3. Konkrétní rozdělení by mělo proběhnout na základě dohody mezi dětskými a mládežnickými organizacemi za "jedním stolem" s tím, že stát by měl být garantem, aby nebylo zneužito mládežnického majetku a byl dodržen postup v rámci právních předpisů.
Zejména jde o:
a) přesné vymezení majetku navráceného nebo nahrazovaného obnoveným organizacím včetně postupu navrácení nebo nahrazení majetků.
b) Předání konkrétního movitého i nemovitého majetku jednotlivým dětským a mládežnickým organizacím, včetně rozdělení podílů ze zisku ve společných podnicích.
Cíle vypořádání majetku:
1. Navrátit majetek organizacím, kterým byl neoprávněně odňat
2. Zabezpečit vlastní zdroje prostředků pro činnost organizací dětí a mládeže
3. Zabezpečit prostředky pro organizovanou i neorganizovanou mládež
4. Spravedlivě přerozdělit majetek býv. SSM dnes SM
5. Zabezpečit prosperitu majetku
Rámcový postup majetkového vypořádání
Jen stěží lze jednoznačně rozdělit majetek podle objektivních kritérií a určit podíly jednotlivých organizací, příp. státu. Za jediné rozumné a přijatelné řešení považujeme všeobecný koncern mládežnických organizací.
1. Majetek obnovených organizací bude vrácen původním majitelům. V případě, kdy nebude možné navrácení majetku původním majitelům, bude zabezpečeno přiměřené vyrovnání oprávněných nároků.
2. Provozní majetek bude rozdělen jednotlivým organizacím podle předem stanovených kritérií s přihlédnutím k jejich oprávněným potřebám.
3. Podnikatelský majetek bude rozdělen formou podílů jednotlivých organizací v nově zřízených, nebo stávajících hospodářských subjektech.
Obecné řešení rozdělení podílů:
a) navrácení majetku původním majitelům
b) určení výše podílů zaměstnanců
c) určení podílu pro federální působnost
d) určení podílu pro národní působnost (v přibližném podílu ČR a SR 2 : 1 a ten dále dělit na
- v rámci národní působnosti určit podíly jednotlivých organizací, které budou sloužit pro rozvoj jejich vlastní činnosti
- určit podíl, který bude odevzdáván do společného fondu mládeže, ze kterého budou financovány účelové projekty.
e) v případě zániku mládežnické organizace se její podíl odevzdá do společného fondu mládeže
f) v případě zřízení akciové společnosti za účasti státu se dohodne jeho podíl na tomto podniku.
4. Jakékoliv prostředky, které ze státních a. s. získá stát, budou dále přednostně použity pro potřeby dětí a mládeže.
Navrhujeme následující postupy:
(Uvedené návrhy budou předmětem diskuze v rámci Majetkoprávní unie dětských a mládežnických organizací)
I. Rekreačně - vzdělávací zařízení Seč
Celková hodnota majetku: 218 328 tis. Kčs
1. Žádná ze stávajících organizací dětí a mládeže neprojevila zájem o bezprostřední využívání tohoto zařízení vzhledem k jeho rozsáhlosti a finanční nákladnosti. Ve vztahu k finančním možnostem organizací dětí a mládeže je nereálné do budoucna jeho využívání jen jednou organizací.
2. Zařízení vzniklo převážně z dotací účelové vynaložených státem na mimoškolní činnost dětí a mládeže. Je nezbytné, aby i v případě odprodeje uvedeného zařízení nadále tyto prostředky sloužily svému účelu.
3. V souvislosti s výše uvedenými skutečnostmi byl již v březnu 1990 projednán a schválen návrh převodu celého zařízení na gremium dětských a mládežnických organizací (MPO).
4. Ve smyslu posledních jednání byla podána na FMF ČSFR žádost o výjimku ze Zákonného opatření č. 177/90 s následujícím postupem:
- RVZ Seč bude zrušeno bez likvidace a přebírajícím subjektem bude nově zařízená společnost TWT (Tourist Weg Tschechoslovakei).
- majetek zahrnutý v RVZ Seč bude majetkovým plněním, kterým MPO vstoupí do a. s. TWT.
II. Agentura mladých - AGM
Celková hodnota: 46 455 tis. Kčs
I. Podnik vznikl v lednu 1990 převedením Práva hospodaření s podstatnou částí movitého a nemovitého majetku na samostatný subjekt, jehož zřizovatelem byl ÚV SSM (dříve ho spravovala hospodářská správa). Důvodem byl nedostatek fin. prostředků na krytí ztráty z provozu.
2. Jednotlivý majetek bude řešen diferencovaně podle svého původu, t. j.
- navrácením původním majitelům: SKM - návrat tiskárny Ostrava. Česká tábornická unie - návrat Ústřední tábornické školy Lipnice
- zřízením společného podniku z majetku MPO ČR a MPO SR (podle orientačního klíče 2 : 1)
3. Převést vlastnictví SM na MPO ČR a SR
III. Mladá fronta
Celková hodnota: 177 072 tis. Kčs
1. S ohledem na genezi a působnost v České republice převést hospodářské zařízení Mladá fronta na úroveň české republiky za předpokladu finančního vyrovnání se Slovenskou republikou (podílově v dohodnuté výši anebo MPO DMO SR ve výši vložených prostředků SR.
2. Návrh na rozdělení kapitálových podílů zakladatelů a. s.
zaměstnanci |
10 % |
MPO DMO |
90 % |
3. Návrh navýšení kapitálu do budoucna:
- čs. stát - tiskárny Mír (případná spolupráce zahraničních subjektů)
4. Postup:
- založení akciové společnosti
- převod majetku, závazků a pohledávek na a. s.
- zrušení MF bez likvidace
- promítnutí transformačního zákona v případě ustavení státní a. s. se stanovením podílu státu
IV. Cestovní kancelář mládeže - CKM
Celková hodnota majetku: 759 885 tis. Kčs
1. Podnik s podílovým vlastnictvím ČR a SR
2. Návrh rozdělení kapitálového podílu zakladatelů:
zaměstnanci |
10% |
MPO ČR a SR |
90% |
Kapitálové podíly vyjádřit finančně
3. Postup jako u ostatních akciových společností
4. CKM - EKOS - nutné doplnit údaje a jednat se správní radou EKOSU, ve spolupráci s Ministerstvem financí ČSFR a Ministerstvem kontroly ČSFR předložit návrh spoluúčasti MPU DMO.
V. Stavocentral
Celková hodnota majetku: 118 160 tis. Kčs
1. Vzhledem k tomu, že majetek HZ Stavocentral je vytvořen ze 3 zdrojů a to Juveny, Svazu klubů mládeže, SSM (SM), měl být vytvořen společný podnik, kde organizace s prokazatelným podílem na tvorbě tohoto majetku budou preferovány
2. Navržený poměr kapitálového rozdělení je:
zaměstnanci |
10% |
Juvena |
30% |
SKM |
30% |
MPU ČR a SR |
30% |
VI. Zenitcentrum
Celková hodnota majetku: 57 270 tis. Kčs
U organizace Zenitcentrum dokončit fyzickou a účetní revizi tohoto zařízení a projednat setrvání tohoto podniku u nového zřizovatele - řešit obdobně jako u ostatních a. s.
VII. M - Art
Celková hodnota majetku: 1 725 tis. Kčs (ztráta)
1. Činnost a majetková podstata kryta bezúročnou půjčkou FMF ČSFR ve výši 10 mil. Kčs
2. Vytvořit společný podnik z MPU DMO a subjektů, které budou společně ochotny převzít dluh.
3. Podle procentuelního podílu na krytí dluhu bude určen i podíl jednotlivých organizací.
4. Postup obdobný jako u ostatních a. s.
VIII. Dům čs. dětí
Celková hodnota majetku: 6 856 tis. Kčs
1. Účelové zařízení, kde objekt je k užívání poskytnut Kanceláři prezidenta ČSFR a jehož hospodaření je kryto účelovou dotací za státního rozpočtu. Celou situaci je třeba projednat s Kanceláří prezidenta ČSFR.
2. Účelové zařízení předat výhradně federálním dětským organizacím Junák, Pionýr, případně ostatním.
Zbývající movitý a nemovitý majetek má pravděpodobnou účetní hodnotu cca 45 mil. Kčs a v převážné většině je umístěn v hlavní budově na Senovážném náměstí. Tento majetek užívá SM pouze z části, neboť ve většině prostor sídlí jiné dětské a mládežnické organizace. V tomto případě navrhujeme bezplatně převést majetek na MPU DMO ČSFR (dispozice dle dohodnutého klíče MPU DMO ČR a SR) a zabezpečit jej přímými smlouvami na současné uživatele.
Další položkou majetku jsou peněžní prostředky ve výši 30 mil. Kčs včetně valut, u kterých je třeba celou situaci prověřit a po vypořádání převést spolu s devizovými účty na MPU DMO ČSFR na základě společné dohody MPU DMO ČR a SR.
Domníváme se, že návrh rámcové dohody o řešení federálního majetku je přijatelná pro všechny zúčastněné. Technické zpracování je v této chvíli záležitostí odborných komisí, které připravují harmonogram dalšího postupu.
Návrh řešení majetku bývalého SSM v ČR:
I. Struktura majetku:
1. Majetek základních článků
a/ majetek soustředěný v býv. ZO, CZV, PV, CUV, CSV, FV, MV. Rozhodnutím mimořádného sjezdu SSM v ČR, konaného dne 3. 2. 1990, se stává tento majetkem základních článků SM a všech dalších dětských a mládežnických organizací, ke kterým se ZČ přihlásily do 30. 4. 1990. Po tomto datu, všechny základní články býv. SSM, které dle tvrzení SM žádným způsobem neprojevily svou vůli, byly zrušeny údajnou likvidací. Konta těchto kolektivů vedená u Čs. spořitelny jsou zablokována. Stejným způsobem by mělo být postupováno i u kont vedených u SBČS.
b/ Majetek soustředěný v býv. PS PO SSM. Rozhodnutím mimořádného sjezdu SSM v ČR, konaného dne 3. 2. 1990, se stal majetkem PS organizace Pionýr, jako právního nástupce PO SSM. I zde však řada PS PO SSM nepokračuje ve své činnosti. Otázky jejich majetku a finančních prostředků uložených u státních peněžních ústavů řešit stejným způsobem jako u kolektivů SSM /viz bod a/.
2. Majetek býv. OV SSM:
OV SSM podle stanov neměly právní subjektivitu a proto nevlastnily žádný movitý a nemovitý majetek /vyjma finančních prostředků z příspěvků členské základny v přísně zúčtovatelných ročních dotací a vlastních příjmů/. Rozhodnutím mimořádného sjezdu SSM v ČR byla udělena jejich právním nástupcům, OKC SM plná právní subjektivita. Rozhodnutím Republikového koordinačního centra SM v ČR byly rozděleny finanční prostředky mezi OKC SM a Okresní rady Pionýra dle dohod na úrovni okresu. Zároveň rozhodnutím téhož orgánu byla do majetku OKC SM a Okresních rad Pionýra převedena část majetku SÚZ SM, případně RKC SM.
3. Majetek býv. KV SSM:
Tyto orgány zrušeny mimořádným sjezdem SSM v ČR dne 3. 2. 1990, s likvidací do 30. 5. 1990. Nevlastnily nemovitý majetek - v průběhu minulých let předán podnikům služeb mládeže KV SSM, později správám účelových zařízení SSM, respektive správám účelových zařízení mládeže.
4. Majetek správ účelových zařízení mládeže:
Zřízeny jako účelová zařízení Českého ústředního výboru SSM v roce 1989. Rozhodnutím sjezdu SSM v ČR de jure oddělením Republikového koordinačního centra SM se zachovanou částečnou právní subjektivitou.
SPECIFIKACE:
A/ Pražská správa účelových zařízení:
6 tur. základen
8 klubů mládeže
1 KVTČM - Klubů vědeckotechnické činnosti mládeže
6 hospodářských středisek
finanční vyjádření majetku: |
ZP |
89 885 tis. Kčs |
|
investice |
7 603 tis. Kčs |
|
zásoby |
12 534 tis. Kčs |
|
fin. prostř. |
4 063 tis. Kčs |
|
celkem: A: |
117 192 tis. Kčs |
|
celkem: P: |
5 220 tis. Kčs |
B/ Středočeská správa účelových zařízení:
2 TZ
10 klubů mládeže
12 KVTČM
5 hosp. středisek
finanční vyjádření majetku: |
ZP |
22 806 tis. Kčs |
|
investice |
8 711 tis. Kčs |
|
zás. celkem |
7 970 tis. Kčs |
|
fin. prostř. |
1 449 tis. Kčs |
|
celkem: A: |
41 597 tis. Kčs |
|
celkem: P: |
314 tis. Kčs |
C/ Jihočeská správa účelových zařízení:
8 TZ
9 KM
10 KVTČM
1 hosp. středisko
fin. vyjádření majetku: |
ZP |
42 200 tis. Kčs |
|
investice |
16 072 tis. Kčs |
|
zásoby |
12 209 tis. Kčs |
|
fin. prostř. |
2 028 tis. Kčs |
|
celkem: A: |
73 136 tis. Kčs |
|
celkem: P: |
1 274 tis. Kčs |
D/ Západočeská správa účelových zařízení:
6 TZ
7 KM
10 KVTČM
1 hosp. středisko
fin. vyjádření majetku: |
ZP |
23 841 tis. Kčs |
|
investice |
2 797 tis. Kčs |
|
zásoby |
12 796 tis. Kčs |
|
fin. prostř. |
2 770 tis. Kčs |
|
celkem: A: |
47 967 tis. Kčs |
|
celkem: P: |
3 184 tis. Kčs |